-
Παιδια καποιο φιλλερ 20 τεμαχιων σε mm στην Αθηνα που μπορω να βρω?
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Παιδια καποιο φιλλερ 20 τεμαχιων σε mm στην Αθηνα που μπορω να βρω?Στα μαγαζιά με βιομηχανικά είδη, πχ Παναγόπουλος ( SKF ) που είναι κοντά μου, μετά την ΕΡΤ 300-μέτρα δεξια από Αθήνα πρός Ραφήνα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αυτό που χρησιμοποιώ: Μανέλα γωνία 1/2' παρόμοια με αυτή:
Με προεκτάση μεγαλώνω το μήκος.. και για βίδες όπως του στροφάλου όπως είπε και ο trident1971 χρησιμοποιώ και μία μακριά σωλήνα.Για βίδες στροφάλου, εκκεντροφόρου, μπιελών κλπ εξαρτήματα του κινητήρα απαραίτητα χρειάζεσαι δυναμόκλειδο, για να μη σου πω ότι και οι τροχοί πρέπει να σφίγγονται με δυναμόκλειδο για την υγεία των δίσκων.
Εννοειται για ξεσφιγμα μιλαμε μονο, δε inertia το γραφει κιολας:
Η χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου όπως μαρτυρά το όνομά του
γίνεται με σκοπό να ξεκολλήσει το σφίξιμο παξιμαδιών. -
Εγώ μιλούσα και για σφίξιμο..
21 Quadra εννοείται.. τόσα χρόνια μάλλιασε η γλώσσα σου, όπως και κάποιων άλλων, να μας λέτε κάποια πράγματα.
Βάζω δυναμόκλειδο ψηφιακό 1/2'(είναι σαν πολύ μικρή προέκταση) στην ίδια μανέλα ή σε καστάνια.
Για τις ρόδες το σφίξιμο που προτείνει ο κατασκευαστής επιτυγχάνεται τόσο εύκολα με τα χέρια που είναι να απορείς αν υπάρχουν πολλοί να τις σφίχνουν σχετικά σωστά. -
Σωστό κι αυτό. Και απ' όσο ξέρω το καλιμπράρισμα ειναι αρκετά περίπλοκη διαδικασία...
Το καλιμπράρισμα είναι η ρύθμιση ακριβείας του ροπόκλειδου, δεν είναι καθόλου δύσκολη αλλά ούτε και ακριβή η διαδικασία (για ένα ποιοτικό δυναμόκλειδο) αρκεί το κατάστημα να έχει το μηχάνημα! Υπάρχουν στην Αθήνα καταστήματα που κάνουν ρύθμιση με 15 - 20 ευρώ.
-
leonp':z9vvqaz5 wrote:
bluemicraR':z9vvqaz5 wrote:
Εννοείται το να σφίξεις ένα λάστιχο σε ένα αμάξι δε χρειάζεται δυναμόκλειδο.Πείρα ή κυρίως μυαλό θέλει για να μη ξε()()ιάσεις τις βόλτες. Άλλωστε τα αερόκλειδα που έχουν στα βουλκανιζατέρ ρυθμίζονται σε μια μέγιστη ροπή ανάλογα και με τη πίεση του αέρα.
Δεν ξέρεις τα αερόκλειδα αν νομίζεις ότι η ρύθμιση μπορεί να σου δώσει ακρίβεια στο σφίξιμο.
Εσύ μπορεί να σφίγγεις τους τροχούς καλά αλλά εγώ κάθε τόσο βλέπω κάποιον με πρόβλημα από υπερβολικό σφίξιμο ή ανομοιόμορφο. Κάποιοι (αρκετοί) δεν ξέρουν να σφίγγουν ούτε τους τροχούς και αυτοί μάλλον χρησιμοποιούν αερόκλειδα.
bluemicraR':z9vvqaz5 wrote:
Όσο για τα γράσα που αναφέρθηκαν ποιο πάνω μπαίνουν κυρίως για να είναι εύκολο το βίδωμα αρχικά και στη συνέχεια το ΞΕσφίξιμο αν αυτό χρειαστεί και βεβαίως σε μικρότερο βαθμό για σκουριά.
Όταν σφίγγεις μια βίδα και έχεις γρασσάρει το σπείρωμα πρέπει να τη σφίξεις λιγότερο. Όταν σφίγγεις 'στεγνά' μεγάλο μέρος της ροπής που βάζεις ξοδεύεται στη τριβή των σπειρωμάτων.
Δεν αναφέρθηκε πουθενά η λέξη ακρίβεια. Άλλο μέγιστη ροπή άλλο ακριβής ροπή.Αν ένα αερόκλειδο π.χ. με 10 bar πίεση αέρα σφίγγει το πολύ με 200 Nm όσο και να χτυπιέσαι παραπάνω δε θα πάει. Εννοείται δεν υπάρχει αερόκλειδο ακριβείας. Πίστεψέ με αν υπήρχε θα ήμουν από τους πρώτους που θα το αγόραζαν για τη δουλεία μου. (πχ. καλούπια με 140 βίδες των 8 mm που πρέπει να σφιχτούν με 39Νm ακριβώς .Ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να τις σφίγγεις μια προς μια με κατσάνια να σε πιέζει ο χρόνος και να πρέπει να προσέχεις να μή ξεχάσεις καμία ; )
για τα γράσα δεν επιμένω , μπορεί στη NASA που σφίγγουν τις βίδες για τα διαστημόπλοια να προσέχουν να είναι όλες το ίδιο γρασαρισμένες για να μην έχουν διαφορά στο σφίξιμο.
Δεν είναι καθόλου σωστό αυτό που λες, υπάρχει και ονομάζεται δυναμόκλειδο αέρος Pneumatic torque wrench, υπάρχει με ακρίβεια ±3% - ± 5% με πιστοποιητικό, το οποίο δουλεύει χωρίς κρούση και χωρίς θόρυβο απλά η μικρότερη ροπή είναι από 100N.m και λογικά εκεί αναφέρεσαι λέγοντας 'δεν υπάρχει αερόκλειδο ακριβείας! Επίσης το κόστος για ένα τέτοιο εργαλείο είναι περίπου τα 3000 - 3500€!
-
Εμένα πολύ μου φαίνεται πάντως.
-
Με την βοήθεια βιβλίου hayns και 2 διαφορετικά αναλογικά δυναμοκλειδα της force έχω κάνει πάρα Πολλες δουλιες στο αμάξι μου από ψευτοκαπακο εκκεντροφορων, μπουζί, τεντοτηρες σε σετ χρονισμού, τάπες Κάρτερ και σασμάν, αμοερησερ, ψαλίδια, ημιαξόνια, μπιλιοφορους, φρένα και τροχούς εδώ και 10 χρόνια στο πλαίσιο του DIY σε αμάξι 25ετιας χωρίς να έχει καταστραφεί κάτι
-
Eίμαι σίγουρος ότι αμέσως με κάθε χρήση δεν ξεχνάς να τα λασκάρεις και τα φέρνεις στο 0.
-
Ναι πάντα επαναφορά στο 0 μετά την χρήση τους
-
[quote=ΠΕΤΑ]
Εμένα πολύ μου φαίνεται πάντως.
Οι κατασκευαστές όταν στο service manual ζητάνε μια ροπή (στο κλείσιμο της βίδας) υπολογίζουν ±5% ακρίβεια, τα καλά πιστοποιημένα 'click type' ροπόκλειδα έχουν ±3%. Αν σου φαίνεται πολύ το ± 3-5% που να δεις την ¨ακρίβεια¨ στη μη χρήση ροπόκλειδου! Επίσης υπάρχουν ροπόκλεδα με μεγαλύτερη ακρίβεια ±1% αν διαθετεις τα χρήματα για κάτι τέτοιο, (εγω προσωπικά δεν θα το επέλεγα)
-
[quote=ptsiaggas]
Ναι πάντα επαναφορά στο 0 μετά την χρήση τους
Το σωστό είναι, επαναφορά στην αρχική ροπή, (αρχική ροπή εκεί που ξεκινάει δηλ) πχ σε ένα δυνμόκλειδο με εύρος
40-200N.m στο 40N.m όχι το 0.
-
[quote=bit]
το μηχάνημα που καλιμπράρει το δυναμόκλειδο τι το καλιμπράρει;
Calibration συμαίνει ρύθμιση, το μηχάνημα δεν καλιμπράρει, αλλά μας δείχνει με ακρίβεια την ροπή που εφαρμόζει το δυναμόκλειδο, έτσι μας βοηθάει να ρυθμίσουμε το δυναμόκλειδο ώστε να συμφωνεί η ένδειξη της ροπής με την ροπή που τελικά εφαρμόζει το δυναμόκλεδιο, δηλαδή μέχρι να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός να κάνει το κλικ.
Δεν έχουν όλα τα δυναμόκλειδα calibration certificate! Δεν ρυθμίζονται όλα τα δυναμόκλειδα.
-
. Δυναμόκλειδο θεωτηρικά χρειάζεται παντού και πάντα για όλες τι βίδες. Απλά συνήθως χρησιμοποιείται για εφαρμογές που χρειάζεται απόλυτη εφαρμογή των 2 μερών που η βίδα σφίγγει. Πχ. ένα καλούπι σε μια βιομηχανία , ένα καπάκι ενός κομπρεσέρ αέρα με 40 bar πίεση ή για ένα καπάκι μηχανής. Και λεω συνήθως γιατί όλοι οι μηχανικοί λόγω εμπειρίας χρησιμοποιούν(με) απλά κλειδιά σε όλες τις άλλες εφαρμογές.Όχι μόνο προσέχουν το μέγεθος της βίδας αλλά και το υλικό της επιφάνειας στην οποία βιδώνει. Αλλιώς είναι να βιδώνεις μια βίδα σε ένα ατσάλι και αλλιώς σε αλουμίνιο. Η βίδα είναι η ίδια πάντως! Εννοείται το να σφίξεις ένα λάστιχο σε ένα αμάξι δε χρειάζεται δυναμόκλειδο.Πείρα ή κυρίως μυαλό θέλει για να μη ξε()()ιάσεις τις βόλτες. Άλλωστε τα αερόκλειδα που έχουν στα βουλκανιζατέρ ρυθμίζονται σε μια μέγιστη ροπή ανάλογα και με τη πίεση του αέρα.
Όσο για τα γράσα που αναφέρθηκαν ποιο πάνω μπαίνουν κυρίως για να είναι εύκολο το βίδωμα αρχικά και στη συνέχεια το ΞΕσφίξιμο αν αυτό χρειαστεί και βεβαίως σε μικρότερο βαθμό για σκουριά. Το γράσο με γραφίτη έχει αντοχή σε αρκετά υψηλές ως πολύ υψηλές θερμοκρασίες. (πχ εγώ το χρησιμοποιώ για βίδες σε μια μηχανή που στα μεταλλικά της τμήματα έχει θερμοκρασίες μέχρι και 350 oC).Κατα τα άλλα και ένα απλό φτηνό γρασάκι λιθίου τη κάνει τη δουλεία του.Όσο για τα δυναμόκλειδα που είπε κάποιος ότι ψάχνει . Αν θέλει κάτι καλό facom , beta , acessa κτλ πρέπει να δώσει κάπου 250-500 euro τη κάθε καστάνια. Και λογικά χρειάζονται 2 ή 3 ανάλογα το εύρος των Nm που το θέλει. Προσωπικά μια απο 20-150 είναι αρκετή . Για περισσότερα πέρνεις το κλειδί και μια σωλινίτσα και υπολογίζεις......
Υπάρχουν λύσεις όμως για μη επαγγελματίες όπως τα Force που έχουν τα μισά και λιγότερα λεφτά.πχ καστάνια 3/8' μέχρι 110Νm γυρω στα 80 euro. Θα βρείς πολλά στη Σπύρου Πάτση . Για τα τελευταία νομίζω ότι πουλάει ένας γωνία Σπ. Πάτση και Λ. Αθηνών .Γράφει απ'έξω ότι πουλάει ΒΕΤΑ.ps. τα μαματα επιστημονικά (ειδικά τους όρους ) γουστάρω στα forum από τύπους που δεν έχουν πιάσει ποτέ κατσαβίδι.
Το δυναμόκλειδο είναι ένα όργανο μέτρησης (η ακρίβεια είναι απολύτως απαραίτητη, αν δεν έχει ακρίβεια δεν κάνει τη δουλειά που το αγόρασες να κάνει) πχ καλά πιστοποιημένα ακριβείας (±3%) δυναμόκλειδα υπάρχουν από 90€ - 120€ ανάλογα την ροπή, όσα βρίσκεις στην αγορά (35 - 60€) λογικά δεν μετράνε σωστά γιατί δεν έχουν ρυθμιστεί από το εργοστάσιο, (σιγά μην κάτσει ο Κινέζος ή ο Taiwan 20 λεπτά πάνω σε κάθε ροπόκλειδο να ρυθμίζει), πριν αγοράσεις έλεγξε αν έχει πιστοποίηση αν ναι, ρώτα αν το κατάστημα έχει υποστήριξη και αν μπορείς να ελέγχεις το δυναμόκλειδο σου μετά την αγορά και για όσα χρόνια το χρησιμοποιείς. Όλα θέλουν τον τρόπο τους και για όλα υπάρχουν λύσεις αν το ψάξεις λίγο τις βρίσκεις.
-
ptsiaggas wrote:
Ναι πάντα επαναφορά στο 0 μετά την χρήση τους
Το σωστό είναι, επαναφορά στην αρχική ροπή, (αρχική ροπή εκεί που ξεκινάει δηλ) πχ σε ένα δυνμόκλειδο με εύρος
40-200N.m στο 40N.m όχι το 0.
Ναι αυτό εννοώ με το 0, το σημείο εκκίνησης μέτρησης, μετά ποιο κάτω λασκάρει.
-
Όμως με + - 5% εγώ θα χρησιμοποιούσα και γωνιομετρο σε κρίσιμα σφιξιματα,ακόμη και αν δε το ζητάει το εγχειρίδιο.
Διαφορά όριο ελαστικότητας με όριο θραύσης στο χάλυβα αν θυμάμαι είναι στο 10% του φορτίου και το δυναμοκλειδο έχει σφάλμα 5% ;
-
Θέλω να αγοράσω και εγω ένα δυναμόκλειδο για δουλειές του οχήματος . Είμαι ανάμεσα στα Force και στα Norbar (Αγγλίας ) .
Πιστεύω μου αρκεί εώς 210Nm ροπή . Η ερώτηση είναι τα Force έχουν δυνατότητα μέτρησης - καλιμπραρίσματος μετά απο μερικές χρήσεις .
-
Θέλω να αγοράσω και εγω ένα δυναμόκλειδο για δουλειές του οχήματος . Είμαι ανάμεσα στα Force και στα Norbar (Αγγλίας ) .
Πιστεύω μου αρκεί εώς 210Nm ροπή . Η ερώτηση είναι τα Force έχουν δυνατότητα μέτρησης - καλιμπραρίσματος μετά απο μερικές χρήσεις .
Καλά τα λες μεν αλλά...Είσαι ανάμεσα σε δυο δυναμόκλειδα/ροπόκλειδα με τεράστια διαφορά ποιότητας, τα Force είναι ροπόκλειδα στην καλύτερη made in Taiwan με αμφισβητούμενα πιστοποιητικά ακρίβειας και σίγουρα αμφισβητούμενης ακρίβειας εφαρμογής ροπής (και δεν εννοώ μετά από μερικά χρόνια χρήσης)!
Η Norbar από την άλλη είναι Άγγλος κατασκευαστής κατασκευάζει εξειδικευμένα και μόνο εργαλεία ροπής παράγει ροπόκλειδα μεγάλης πιστοποιημένης ακρίβειας πιστοποιημένα από τους αυστηρότερους οργανισμούς ακριβείας (όπως UKAS) πιστοποιεί το κάθε δυναμόκλειδο ξεχωριστά μετά από ένα προς ένα καλιμπράρισμα στα εντός οίκου ανεξάρτητα εργαστήρια πιστοποίησης και σου παρέχει εφ όρου ζωής δωρεάν μέτρηση και επαν-ρύθμιση αν χρειαστεί.
Δεν ξέρω σε κάλυψα?
-
Όμως με + - 5% εγώ θα χρησιμοποιούσα και γωνιόμετρο σε κρίσιμα σφιξίματα,ακόμη και αν δε το ζητάει το εγχειρίδιο.
Διαφορά όριο ελαστικότητας με όριο θραύσης στο χάλυβα αν θυμάμαι είναι στο 10% του φορτίου και το δυναμοκλειδο έχει σφάλμα 5% ;
Τα καλά ροπόμετρα (click type) έχουν πιστοποιημένη ακρίβεια ίση ή καλύτερη του ±3%, υπάρχουν digital και ωρολογιακά ροπόκλειδα με ακρίβεια ±1%, τα άλλα που λες για τα όρια ελαστικότητας / θραύσης δε τα πολυκατάλαβα, αλλά για ένα είμαι σίγουρος ακολουθείς όπου υπάρχει το service manual του κατασκευαστή για την χρήση ροπής σε κάθε βίδα και δεν κάνεις ποτέ λάθος! Υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικά κράματα μετάλλων με πολύ διαφορετικές ιδιότητες - ανοχές άρα και πολύ μεγάλη πιθανότητα να κάνεις λάθος!
-
Θέλω να αγοράσω και εγω ένα δυναμόκλειδο για δουλειές του οχήματος . Είμαι ανάμεσα στα Force και στα Norbar (Αγγλίας ) .
Πιστεύω μου αρκεί εώς 210Nm ροπή . Η ερώτηση είναι τα Force έχουν δυνατότητα μέτρησης - καλιμπραρίσματος μετά απο μερικές χρήσεις .
Θα χρειαστείς και 2ο μικρότερο με κλίμακα 6-30 Nm, η κλίμακα μέχρι τα 210 Nm αρχίζει από τα 40Nm που είναι πολλά για μικρότερες βίδες πχ Μ5-Μ6 -Μ8 και πολλές φορές Μ10 αν βιδώνει σε αλουμίνιο, παράδειγμα φέρνω. Οι ροπές σφιξίματος δεν αφορούν μόνο τις βίδες αλλά και τα υλικά που βιδώνουν αυτές, οπότε ακολουθούμε πάντα τι λέει το manual γιατί είναι υπολογισμένα όλα και οι βίδες και το υλικό που βιδώνουν, αλλιώς αν ακολουθήσουμε τη ροπή της βίδας και το υλικό είναι πιο μαλακό θα μαζέψουμε τα σπειρώματα στο χέρι.
Δυναμόκλειδο (και λοιπά εργαλεία)