-
Βλέποντάς το σαν ποσοστά επί του εισοδήματος θεωρώ λογικές αναλογίες 40-60% σπίτι και λογαριασμοί, 10-15% μεταφορικά, 20-30% διαβίωση και το υπόλοιπο 10-30% σε ψυχαγωγία, δώρα, αποταμίευση και έκτακτα.
Συμφωνώ με το ακριβό περιστασιακό και φτηνές κάρτες. Αλλά άλλο φτηνές και άλλο αστείες. Αλήθεια πόσο είναι το κόστος ανά διαδρομή ξέρει κανένας (περιμένω να πέσει μεγάλο γέλιο.... και κλάμα...)
Προτείνω ίδια τιμή λεωφορείο μετρό αλλά ταυτόχρονα και σύστημα με ζώνες. Κόστος μονού εισιτηρίου από 1-2+ ευρώ και μηνιαίου από 30-60 ανάλογα με τις ζώνες που θα καλύπτουν.
Φοιτητές, άνεργοι και φτωχοί (με δηλώσεις πολύ χαμηλές) όχι τα μισά αλλά κάτι παραπάνω, στο 60% (0,6-1,2 και 18-36). Βέβαια όταν οι ιδιοκτήτες καφετέριας δηλώνουν 7000 ετήσιο εισόδημα... κατά μέσο όρο... .... δεν μπορώ να το στηρίξω σωστά το πιο πάνω.... -
Έχω πάρει δύο χρόνια σερί κάρτα ετήσια και προπέρσι είχα πετύχει ελεγκτή όχι πάνω από 3-4 φορές (στο μετρό όλες όπου με μία μεταβολή και κατέβασμα στην επόμενη στάση την γλιτώνεις) και φέτος μάλλον καμία! Με λίγα λόγια με τα σημερινά δεδομένα συμφέρει να είσαι τζαμπατζής ειδικά σε λεωφορείο και όποτε σε πιάνουν (εάν δεν την γλιτώσεις) όμορφα και ευγενικά να πληρώνεις πρόστιμο.
Εγώ βέβαια πληρώνω την ετήσια και ας είμαι τσίπης γενικότερα, γιατί δεν είμαι γυμνάσιο πλέον και επιπλέον έχω ένα εξαιρετικό μετρό που με βολεύουν τα δρομολόγια του και πολύ καλύτερα λεωφορεία από ότι 15 χρόνια πριν που έπρεπε να περιμένω 1 ώρα το λεωφορείο για να έρθει το ξεχαρβαλωμένο ικάρους με τον οδηγό να αναγκάζεται να σταμάταει σε ...οικοδομή για να κατουρήσει καθώς ούτε τουαλέττες δεν τους είχαν.
Το άφησα το θέμα και φέτος δεν έχω βγάλει κάρτα ακόμα. Θα βγαίνουν στις ίδιες τιμές με πέρσι τελικά?
-
Πάντως και το φοιτητικό εισητήριο νομίζω ότι σηκώνει διαχωρισμό. Αυτή τη στιγμή το κράτος χρεώνει κανονικά τον άνεργο, άπορο κλπ και χρεώνει το μισό τον γιο του χ ευκατάστατου, εύπορου, ζάμπλουτου, Βαρδινοτέτοιου κλπ επειδή είναι φοιτητής.
Και τελικά -άσχετα του τι χρεώνει το κράτος- παίζει και να μην πληρώνει κανένας τους...
Ωραίο κράτος δικαίου... -
etsi re magka
-
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Πάντως και το φοιτητικό εισητήριο νομίζω ότι σηκώνει διαχωρισμό. Αυτή τη στιγμή το κράτος χρεώνει κανονικά τον άνεργο, άπορο κλπ και χρεώνει το μισό τον γιο του χ ευκατάστατου, εύπορου, ζάμπλουτου, Βαρδινοτέτοιου κλπ επειδή είναι φοιτητής.Συμφωνώ, δωρεάν παιδεία μεν αλλά μέχρι εκεί. Διαμονή, εισιτήρια, διατροφή θα πρέπει να πληρώνεται ανάλογα με τα έσοδα της οικογένειας. Φοιτητές που τρώνε τζάμπα και μένουν σε εστία και κυκλοφοράνε με Audi TT δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά.... όταν υπάρχουν άλλοι που έχουν πραγματικό πρόβλημα αλλά δεν δικαιούνται διαμονή σε εστία κλπ.
-
θα βγούμε τρελό οφφτόπικ και δεν μιλάω
-
ΣΠΟΥΔΕΣ
Πέραν των σπουδαστών υπάρχουν και άλλες κατηγορίες που υπέχουν του ευεργετήματος του μειωμένου εισιτηρίου (πολίτες άνω των 65 κ.λπ.).
Το κομμάτι της εκπαίδευσης δεν σηκώνει γενικότερα διαχωρισμούς. Οποιοδήποτε όριο όσο υψηλό και να είναι θα δημιουργούσε πάντα μία μερίδα πολιτών που θα αισθάνονται αδικημένοι από το σύστημα. Έτσι και αλλιώς ο φοιτητής με το ΤΤ δεν χρησιμοποιεί ΜΜΜ γιατί έχει την ΤΤ. Το ίδιο συμβαίνει και σε θέματα εστίασης ή διαμονής. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι τσίπηδες αλλά αυτοί θα υπάρχουν πάντα. Αυτό στη λογική ότι η εκπαίδευση είναι μία μακροχρόνια επένδυση προς τη σωστή κατεύθυνση της κοινωνίας γιατί ακόμα και σήμερα έχω αμφιβολίες αν αξίζει να προσφέρω εκπαίδευση ώστε στη συνέχεια να επανδρώνω με εξειδικευμένο προσωπικό χώρες του εξωτερικού και να μην καρπώνομαι ούτε σεντ από την επένδυση μου.
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Στη λογική του, ο χρήστης πληρώνει, εγώ περιμένω να βγει ένα σφιχτό αλλά δίκαιο μισθολόγιο (να κοπούν όπου υπάρχουν αν υπάρχουν επιδόματα ή απολαβές δυσανάλογες με αυτά που προσφέρουν κάποιοι και το κυριότερο να κοπούν τα χεράκια από τα τρωκτικά που τρώνε τις σάρκες των κάθε λογής ΔΕΚΟ), να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την αύξηση των εσόδων από την καταπολέμηση του τζαμπατζή, να γίνει βέλτιστη κατανομή των μέσων (έμψυχων και άψυχων) με πρώτο μέλημα την κάλυψη των πλέον αποδοτικών διαδρομών, να μειωθεί το κόστος των προμηθειών μέσω της πλέον ορθολογικής διάρθρωσης του νόμου περί προμηθειών που ισχύουν σε κάθε επιχείρηση (γιατί πολύ θα ήθελα να γνωρίζω πιο είναι το μέσο κόστος συντήρησης ενός λεωφορείου του ΟΑΣΑ σε σχέση με το αντίστοιχο κόστος σε άλλες χώρες) και στο τέλος να κάνουν έναν υπολογισμό των εσόδων και εξόδων.
Εκεί λοιπόν όταν θα έχουν πραγματικά κάνει ότι είναι οικονομικώς και και σε διοικητικό επίπεδο δυνατό ώστε να κλείσουν την ψαλίδα του ελλείμματος να καλύψουν το υπόλοιπο μέσω της αύξησης του εισιτηρίου και επιπλέον να δοθεί και ένα ποσοστό αύξησης που θα κινείται για την κάλυψη των αναγκών εκσυγχρονισμού των μέσων και του δικτύου. Σκοπός δεν είναι να παραχθεί χρήμα (άλλωστε το Δημόσιο δεν προσδοκά στο να γίνει επιχειρηματίας) αλλά να πάψει και η εκροή χρήματος.
Αυτό που με ανησυχεί είναι η άκριτη, χωρίς καμία μελέτη, αύξηση του εισιτηρίου, χωρίς τη βέλτιστη εκμετάλλευση των ΜΜΜ και χωρίς έλεγχο ότι τα χρήματα αυτά θα εισπραχτούν. Γιατί απλά θα αυξηθεί το ποσοστό των τσαμπατζήδων και τελικά θα βρεθεί να πληρώνουν κάποιοι χωρίς τελικά τα extra χρήματα τους να έχουν κάποιο ουσιώδες αποτέλεσμα.
-
Για ποιο κοστος λεωφορειου μιλατε?? αν πατε μια βολτα στα 7 αμαξοστασια της ΕΘΕΛ τα μισα και βαλε καθονται μεσα λογω βλαβων και ελλειψης ανταλλακτικων.... εδω δεν εχουν να βαλουν λαστιχα και κανιβαλιζουν απο τα υπολοιπα εδω τα SOLARIS Που ειναι 1 εναμηση ετους λεωφορεια και αρχισαν να κανιβαλιζουν μερικα για ανταλλακτικα. Προχθες ημουν μεσα και ειχαν ξυλωσει καμποσα . Δεν θα αναφερθω στα αμαξοστασια Ανθουσας,Πειραια,Α.Λιοσιων που με τα γαλλικα χρεπια εχουν βρει τον μπελα τους οι ανθρωποι το 70% καθεται μεσα δεν υπαρχουν και οδηγοι οποτε το δικτυο εχει φτασει στα ορια, μην πω οτι τα εχει ξεπερασει.
Να μην αναφερθω στο αλλο σκανδαλο με τα 4 δυοροφα VOLVO Unvis που καθονται απο το καλοκαιρι και κανουν σκια στα αλλα λεωφορεια. Πηραν τα λεωφορεια οταν εκοψαν την γραμμη 400
-
Καλά τα θέματα ελεγκτών λύνονται πανεύκολα με μεθόδους απλές και εφαρμοσμένες....
Τουρνικέ στα μετρό/ΗΣΑΠ/Τραμ, είσοδος μόνο από την μπροστά πόρτα στα λεωφορεία/τρόλεϋ και ηλεκτρονική κάρτα για εισητήριο...Αλλά....
-
Ο χρήστης EDDIE_147 έγραψε:
Πάντως και το φοιτητικό εισητήριο νομίζω ότι σηκώνει διαχωρισμό. Αυτή τη στιγμή το κράτος χρεώνει κανονικά τον άνεργο, άπορο κλπ και χρεώνει το μισό τον γιο του χ ευκατάστατου, εύπορου, ζάμπλουτου, Βαρδινοτέτοιου κλπ επειδή είναι φοιτητής.
Και τελικά -άσχετα του τι χρεώνει το κράτος- παίζει και να μην πληρώνει κανένας τους...
Ωραίο κράτος δικαίου...ο φοιτητης γιος του βαρδινογιαννη παιζει να μην εχει μπει ποτε σε λεωφορειο.
ασε που ειναι τοσοι λιγοι αυτοι οι γιοι βαρδινογιαννηδων που τα λεφτα που θα γλιτωναν θεωρητικα απο τα εισιτηρια ειναι ανυπαρκτα -
Ο χρήστης skous έγραψε:
Καλά τα θέματα ελεγκτών λύνονται πανεύκολα με μεθόδους απλές και εφαρμοσμένες....
Τουρνικέ στα μετρό/ΗΣΑΠ/Τραμ, είσοδος μόνο από την μπροστά πόρτα στα λεωφορεία/τρόλεϋ και ηλεκτρονική κάρτα για εισητήριο...Αλλά....
Δυστυχως στην Αθηνα αυτοειναι δυσκολο, γιατι θα χανει πολυ ωρα το λεωφορειο σε καθε σταση και πιστεψε με αν τους βαζεις απο μπροστα, μπροστα καθονται εν προχωρανε πισω. Εδω ο οδηγος ανοιγει τις πισω πορτες και ολοι πανε και καθονται διπλα απο τον οδηγο και στριμωχνονται και βλεπεις σε ενα λεωφορειο να ειναι ολοι στριμωγμενοι μπροστα και απο την μεση και πισω να ειναι αδειο . Ετσι και το κανεις ειδικα σε κεντρικες γραμμες 608,040,Ε22,Α5,Β5 και σε οσες γραμμες παιρνουν νταλικες παει μιση ωρα θα θελει σε καθε σταση.....Εγω ειμαι υπερ του μισου ειστηριου σε μαθητες/φοιτητες ΜΟΝΟ
-
Ο χρήστης Thomas_C200K έγραψε:
Καλά τα θέματα ελεγκτών λύνονται πανεύκολα με μεθόδους απλές και εφαρμοσμένες....
Τουρνικέ στα μετρό/ΗΣΑΠ/Τραμ, είσοδος μόνο από την μπροστά πόρτα στα λεωφορεία/τρόλεϋ και ηλεκτρονική κάρτα για εισητήριο...Αλλά....
Δυστυχως στην Αθηνα αυτοειναι δυσκολο, γιατι θα χανει πολυ ωρα το λεωφορειο σε καθε σταση και πιστεψε με αν τους βαζεις απο μπροστα, μπροστα καθονται εν προχωρανε πισω. Εδω ο οδηγος ανοιγει τις πισω πορτες και ολοι πανε και καθονται διπλα απο τον οδηγο και στριμωχνονται και βλεπεις σε ενα λεωφορειο να ειναι ολοι στριμωγμενοι μπροστα και απο την μεση και πισω να ειναι αδειο . Ετσι και το κανεις ειδικα σε κεντρικες γραμμες 608,040,Ε22,Α5,Β5 και σε οσες γραμμες παιρνουν νταλικες παει μιση ωρα θα θελει σε καθε σταση.....
Διαφωνώ.
Εάν υπήρχε ουρά στην στάση και χρήση ηλεκτρονικού εισητηρίου (όπως η Oyster Card) μια χαρά θα ήταν τα πράγματα! Άντε να αργούσε λίγο επιπλέον. Αν καταργούσανε και 2-3 στάσεις όμως (που σε κάθε γραμμή υπάρχουν >5 στάσεις που δνε χρειάζονται) θα ήταν ακόμα καλύτερα.
-
Απο οτι γνωριζω απο Γερμανια δεν εχει αυτο το συστημα με την καρτα στη σταση, αλλα στο λεωφορειο μεσα (εκτος και αν κανω λαθος ). Στην πολιτισμενη Ευρωπη (εμεις δεν πιανομαστε) μπαινουν μεν απο μπροστα αλλα δεν εχει αυτο τον πανικο που εχει εδω περα. Καλα να μου πεις εκει περα σε ολα ειναι μπροστα. Ετσι και δει ο οδηγος οτι εκει μεινει πισω σε χρονο οι επιβατες 'ριχνουν'αγκυρες για την ταχυτητα που θα αναπτυξει ο οδηγος, εδω ετσι και το κανει κανας οδηγος αμεσως ο καθε να στειλει μια κληση για αναφορα (επρεπε να χρεωνονται και αυτες γιατι ο καθενας στελνει το μακρυ και το κοντο του), δεν αναφερομαι σε σοβαρες κλησεις. Οταν παρει ιδιωτης την ΕΘΕΛ (μακαρι ) εχει να αφησει το μισο λεκανοπεδιο χωρις λεωφορεια μιας και πολλες γραμμες παρα πολλες συγκεκριμμενα μπηκαν εξαιτειας των τσιφλικαδων (δημαρχων) οποτε δεν εξυπηρετουν κανεναν.... Ποιες περιοχες να πρωτοαναφερω, Τοπικα Γλυφαδας, Χαιδαρι που εχει καποια λιγα, Μαρουσι, Β.Π, Α.Λιοσια, Ελευσινα, Ασπροπυργο, περιοχες του κεντρου, Γερακα, Παλληνη κλπ. Ετσι και κοψουν απο εκει περα γλιτωνουν πολυ χρονο, χρημα (εργατοωρες, καυσιμα, νεκρα χιλιομετρα). Και για να επιστρεψουμε επειδη βγηκα λιγακι εκτος εδω ειναι μαζεμενη η μιση Ελλαδα και η μιση Ασια που να τους βαλει απο μπροστα, τα δοκιμαζαν την δεκαετια του '80 γι ατα εισιτηρια οταν καταργηθηκε ο εισπρακτωρας αλλα δεν τους εβγαινε και τοτε
Και για τις στασεις, που ακουστηκε να υπαρχουν στασεις ανα τετραγωνο ή 50,100,150 μετρα?? Πουθενα! Κοψιμο και εκει χρειαζεται και οι γραμμες να γινουν εξπρες! γιατι με τις τοσο πυκνοκατοικημενες στασεις υπαρχει μεγαλη χασουρα. Οποτε εξοικωνομεις παλι χρονο, αλλα οχι δεν γινεται γιατι θα φωναζει ο ταδε μαγαζατορας στον δημαρχο ή αν εχει καποιος γνωστος θα φορτισει να ξαναμπει η σταση κατω απο την πορτα του....... -
Ναι για μηχάνημα για κάρτες μέσα στο όχημα λέω. Όπως π.χ. στην Αγγλία. Και εάν δεν πληρώνεις, σε λιντσάρουν οι άλλοι γιατί ο οδηγός δεν προχωράει εάν δεν πληρώσεις!
Σε όλα τα άλλα συμφωνώ και επαυξάνω
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Ναι για μηχάνημα για κάρτες μέσα στο όχημα λέω. Όπως π.χ. στην Αγγλία. Και εάν δεν πληρώνεις, σε λιντσάρουν οι άλλοι γιατί ο οδηγός δεν προχωράει εάν δεν πληρώσεις!Σε όλα τα άλλα συμφωνώ και επαυξάνω
Μακαρι να βαζαν μηχανημα εκδοσης εισιτηριων αλλα η που δερνει τα μυαλα του ΟΑΣΑ δεν λεγεται
Οπως στη Θεσ/νικη που τους ζηλευω (για καλο λογο) εχουν πολυ καλυτερη οργανωση απο οτι στην ΑΘηνα και ειναι ποιο προχωρημενη. Εδω ολοκληρη Αθηνα και δεν εχει συστημα τηλεματικης να βλεπεις στηην σταση ποτε θα ερθει το λεωφορειο, το εχουν πολλες επαρχιακες πολεις (π.χ. Λαρισα, Θεσ/νικη) και εμεις εδω περιμενουμε, βεβαια εχει την γλυκα του η αναμονη πιανεις και την κουβεντα με καμια καλη παρουσια αμα λαχει -
Αυτό που λέει ο skous είναι μια κάρτα η οποία όταν έρχεται κοντά στο μηχάνημα που έχει δίπλα του ο οδηγός σου επιτρέπει να μπεις.
Όχι μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων. -
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Αυτό που λέει ο skous είναι μια κάρτα η οποία όταν έρχεται κοντά στο μηχάνημα που έχει δίπλα του ο οδηγός σου επιτρέπει να μπεις.
Όχι μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων.δεν το διαβασα καλα
Πριν μια ωρα ξυπνησα
Α! να μην ξεχασω εδω και κατι χρονια λεγανε να βγαλουνε αυτες τις καρτες και εδω, ξεχαστηκε και τωρα το κρατος της ηλεκτρονικης διακυβερνησης το ξανα εφερε στο προσκηνιο σε 20 χρονακια θα αποκτησουμε καρτουλες
-
Όχι ρε, καλύτερα είναι μηχάνημα για ηλεκτρονική κάρτα μέσα στο όχημα (απλά ακουμπάς την κάρτα και σου αφαιρεί μονάδες). Ούτε να ψάχνεις ψιλά, ούτε να δημιουργούνται ουρές. Όπως μπαίνεις μέσα, ακουμπάς την καρτούλα και έφυγες!
-
Ο χρήστης skous έγραψε:
Όχι ρε, καλύτερα είναι μηχάνημα για ηλεκτρονική κάρτα μέσα στο όχημα (απλά ακουμπάς την κάρτα και σου αφαιρεί μονάδες). Ούτε να ψάχνεις ψιλά, ούτε να δημιουργούνται ουρές. Όπως μπαίνεις μέσα, ακουμπάς την καρτούλα και έφυγες!Στην Αθηνα θα περιμενουμε πολυ ακομα εκτος και αν τα κανουν τωρα που εχουν πιεστει τα πραγματα για να τα παρει ο ιδιωτης ετοιμα
Παντως το ενδιαφερον υπαρχει και απο εναν γνωστο που εχει παρει την Ολυμπιακη -
Επίσης να προσθέσω οτι δε χρειάζεται καν να έρθει σε άμεση επαφή η κάρτα με το μηχάνημα.
Ακόμη και μέσα απο πορτοφόλι τη 'βλέπει'. Τι πιο όμορφο.
Περι εισιτηρίων λεωφορείων