-
Βρήκα τα castrol edge 5w-30 σε κατάστημα Θεσνίκης με 11€/λίτρο, αν πάρει κανείς 12 λίτρα κούτα.
Στο Ίντερνετ το φθηνότερο που είχα βρει ήταν 13€. Έχει βέβαια κ κάτι 5λιτρα οικονομικά. -
Ο χρήστης Drunkard έγραψε:
Μπορείς απλά να πάρεις μια μεγάλη πλαστική σύριγγα από φαρμακείο (συνήθως είναι των 50ml) και να προσαρμόσεις ένα λαστιχάκι διαφανές με μήκος γύρω στους 50-70 πόντους και φτιάχνεις μια υποτυπώδη αντλία αναρρόφησης λαδιών. Βέβαια θα πρέπει να αντλήσεις αρκετές φορές για να αφαιρέσεις σεβαστή ποσότητα λαδιού, αλλά μπρος στα κάλλη τι ναι ο πόνος . Κόστος γύρω στο 1ευρώ.
Την σύριγγα την βρίσκουμε ανετότατα αλλά το λαστιχάκι για πείτε καμια ιδέα ρε παιδιά γιατί δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα
εχει το φαρμακειο και αντίστοιχο λαστιχο
Θα βρεις σε ειδη κηπου ποτισματος κλπ.Και διαφανο να μην ειναι αλλα μαυρο που βαζουν για τις σταγονες παλι την δουλεια σου θα την κανεις.
-
Ευχαριστώ!
βρήκα σήμερα σε μαγαζί με χρώματα και συναφή είδη
1.5 μέτρο σωληνάκι λεπτό το οποίο το έβαλα πάνω σε σύρριγα των 60 ml μια χαρά
μόλις το δοκιμάσω θα ενημερώσω... -
Δεν περιμένω να είναι όσο εύκολο ακούγεται....
Σιγουρέψου πρώτα ότι δεν θα σου λιώσει το σωληνάκι όταν το βάλεις στον κινητήρα αν είναι πολύ ζεστός. Και ότι δεν θα καείς κι εσύ. Και ότι είναι αρκετά σκληρό για να μην αποπλατύνεται από το ρούφηγμα και έτσι βουλώνει.
Αν η χωρητικότητα του σωλήνα είναι γύρω στα 60ml θα πρέπει να τσακίζεις το λάστιχο για να μην αδειάζει τελείως όταν αδειάζεις τη σύριγγα. Εκτός αν έχεις και ανεπίστροφη βαλβίδα
Περιμένω εντυπώσεις. -
Mετα απο περιπου 1200km με τα συνθετικα λαδια 10W-40 της Liqui Moly http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1300.html
ο κινητηρας ειναι αρκετα πιο ήσυχος και σταματαει πιο γρηγορα το χτυπημα στα ωστηρια σχεση με το Eko Megatron 15w40 το οποιο ομως το ειχα για περιπου 10.000 ενω κανονικα αλλαζω 7000-7500, μεχρι στιγμης δεν εχει καψει καθολου λαδι .
τιμη 6 € το λιτρο. -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Mια χαρα...
Παντως δεν ειναι ζορισμα αυτο γιατι απο οτι κρινω πρεπει το αμαξι να ηταν πολυ στο δρομο συνεχομενα (200χλμ την μερα)...οι μικρες διαδρομες ''πεθαινουν'' τα λαδια.Μισό λεπτό ρε παιδιά, γιατί έχω μία μόνιμη απορία κοινής λογικής:
Τελικά τα λάδια φθείρονται περισσότερο με την κίνηση στην πόλη ή με την κίνηση σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας?
Αν δεν κάνω λάθος, όσο ανεβαίνει η πίεση και οι στροφές, ανεβαίνει και η θερμοκρασία λαδιού. Αυτό το έχω διαπιστώσει με την βοήθεια των οργάνων πίεσης και θερμοκρασίας λαδιού σε πολλά αυτοκίνητα. Το όργανο θερμοκρασίας ειδικά ανέβαζε (ανάλογα με την ποιότητα του λαδιού) στην ΕΟ και όχι σε διαδρομές κίνησης. Επίσης το όργανο πίεσης κράταγε πίεση στο ρελαντί, ανάλογα με την θερμοκρασία του λαδιού (και όχι του νερού)...Χαμηλή θερμοκρασία λαδιού= υψηλή πίεση. Υψηλή θερμοκρασία λαδιού= χαμηλή πίεση.
Στην Alfa που έχω τώρα (έχει τον πίνακα και τα δύο όργανα) παρατήρησα ότι στην ΕΟ πατημένη, κράταγε χαμηλή θερμοκρασία και συνηθισμένος αλλοιώς, άνοιξα το καπό ψάχνοντας ψυγείο λαδιού...και τελικά παρατήρησα τον λόγο: Αλουμινένιο κάρτερ με ψύκτρες...
Το μόνο που μπορώ να δεχτώ, είναι οι εργατώρες του κινητήρα σε συνθήκες κίνησης. Αλλά αυτό προυποθέτει μέτρηση αναλογίας και ο καθένας με λίγη αντίληψη την μετράει μόνος του, εκτός αν το αυτοκίνητο το δουλεύουν πολλοί.
Έχω ακούσει πάμπολλες φορές απο (και επίσημα) συνεργεία να λένε ότι αφού μένεις Αθήνα πρέπει να αλλάζεις τα λάδια συντομότερα. Σε ένα σεμινάριο μεγάλης εταιρίας πετρελαιοειδών και λιπαντικών (sevron) είχαν πει ότι η μεγαλύτερη φθορά του λαδιού γίνεται στα ταξίδια με σταθερές μεσουψηλές ταχύτητες και όχι τόσο στην κίνηση.Υπάρχει κάτι τεκμηριωμένο και κατανοητό, ώστε να δημιουργήσουμε σωστή άποψη? ή τελικά είναι και αυτό ένα θέμα που επιδέχεται πολλές και εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες (όπως όλα τα θέματα πια)?
-
Σε μιτσουπισι λανσερ του 94 1.3 12βαλβιδο ο μηχανικος βαζει παντα 15-50 (κατα προτιμηση του βαζω visco 7000)..του λεω μηπως ειναι παχυ λαδι για τον χειμωνα και μου λεει αυτα τα μοτερ (4G13) παιρνουν χοντρο λαδι...το γραφει και το βιβλιο απο οτι ειδα στα προτεινωμενα..
καμια γνωμη? -
Ο χρήστης cson έγραψε:
Σε μιτσουπισι λανσερ του 94 1.3 12βαλβιδο ο μηχανικος βαζει παντα 15-50 (κατα προτιμηση του βαζω visco 7000)..του λεω μηπως ειναι παχυ λαδι για τον χειμωνα και μου λεει αυτα τα μοτερ (4G13) παιρνουν χοντρο λαδι...το γραφει και το βιβλιο απο οτι ειδα στα προτεινωμενα..
καμια γνωμη?Αμα δεν εχεις καποιο προβλημα γιατι να αλλαξεις κατι;
-
Ίσως βοηθάει αν διαχωρίσουμε τις έννοιες φθοράς από φορτίο από άλλους τρόπους/αιτίες υποβάθμισης της ποιότητας λίπανσης.
Η αποτελεσματικότητα του λαδιού θα επηρεαστεί αρνητικά ανεξάρτητα από την αιτία που οδήγησε στην μείωση της ποιότητάς του.
Οι ψηλές στροφές, τα γκάζια, τα ζόρια, οι θερμοκρασίες καταπονούν το λάδι. Αλλά στο σταμάτα ξεκίνα έχουμε τον πιο αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης του λαδιού από καύσιμο. Στις συχνές κρύες εκκινήσεις (που πάει μαζί με τις μικρές διαδρομές στην πόλη) έχουμε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης ή έστω καταπόνησης του συστήματος προστασίας από τα οξέα από το θειικό οξύ (θείο+κρύο+υγρασία). Τώρα το ποιο από όλα θα επηρεάσει περισσότερο το λάδι...... -
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Σε μιτσουπισι λανσερ του 94 1.3 12βαλβιδο ο μηχανικος βαζει παντα 15-50 (κατα προτιμηση του βαζω visco 7000)..του λεω μηπως ειναι παχυ λαδι για τον χειμωνα και μου λεει αυτα τα μοτερ (4G13) παιρνουν χοντρο λαδι...το γραφει και το βιβλιο απο οτι ειδα στα προτεινωμενα..
καμια γνωμη?Αμα δεν εχεις καποιο προβλημα γιατι να αλλαξεις κατι;
Δεν εχει καποιο προβλημα, αλλα ψαχνω για το καλυτερο δυνατο...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ίσως βοηθάει αν διαχωρίσουμε τις έννοιες φθοράς από φορτίο από άλλους τρόπους/αιτίες υποβάθμισης της ποιότητας λίπανσης.
Η αποτελεσματικότητα του λαδιού θα επηρεαστεί αρνητικά ανεξάρτητα από την αιτία που οδήγησε στην μείωση της ποιότητάς του.
Οι ψηλές στροφές, τα γκάζια, τα ζόρια, οι θερμοκρασίες καταπονούν το λάδι. Αλλά στο σταμάτα ξεκίνα έχουμε τον πιο αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης του λαδιού από καύσιμο. Στις συχνές κρύες εκκινήσεις (που πάει μαζί με τις μικρές διαδρομές στην πόλη) έχουμε αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης ή έστω καταπόνησης του συστήματος προστασίας από τα οξέα από το θειικό οξύ (θείο+κρύο+υγρασία). Τώρα το ποιο από όλα θα επηρεάσει περισσότερο το λάδι......Ακριβώς!!!
Υπάρχει μία σειρά παραμέτρων, όπου δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι το λάδι φθείρεται περισσότερο στα ταξίδια ή στην κίνηση στην πόλη...
Το ότι επειδή θέλουμε να φυλάμε τα ρούχα μας για να έχουμε τα μισά, είναι θεμιτό (ιδίως αν λείπει η ακριβής γνώση)...αλλά είναι άλλο αυτό και άλλο η οδηγία βάσει του μέρους που κατοικείς...
Η απορία που εξέφρασα πιο πάνω είναι πραγματική, γιατί δεδομένου ότι η πληροφόρηση απο την Sevron, ηταν αυτή που προανέφερα, δεν νομίζω να περιλαμβάνονται οι ιδιορυθμίες της Ελλάδος και ειδικά των μεγάλων αστικών κέντρων της..
Αλλά πάλι δεν ξέρω αν αυτό υπερισχύει των συχνών πολύωρων ταξιδιών με μεγαλομεσαία μέση ωριαία ταχύτητα...
Πάντως η πεποιθησή μου είναι ότι το θερμόμετρο λαδιού είναι το πλέον απαραίτητο όργανο. Σε ενημερώνει αν το λάδι που έβαλες έχει υψηλή αντοχή, αν και πότε θέλει αλλαγή...ακόμα ακόμα και την κατάσταση των μετάλλων. Στην προηγούμενη αλλαγή λαδιών που έκανα, αμέσως άλλαξε η θερμοκρασία προς τα κάτω...βέβαια με βοηθάει το ότι κάνω 1000 χλμ την εβδομάδα και μπορώ να έχω τις διαφορές άμεσα. -
Καλό θα ήταν όλοι να είχαμε θερμόμετρο λαδιού αλλά μην το θεοποιείς. Γιατί ακόμα και με αυτό και ακόμα και για το ίδιο λάδι (μοντέλο, ιξώδες κλπ) δεν ξέρεις αν η θερμοκρασία του λαδιού σου έπεσε επειδή:
-το παλιό λάδι δεν προστάτευε και οι τριβές ήταν λίγο παραπάνω ή γιατί
-το λάδι είχε χάσει δυνατότητα απαγωγής θερμότητας αλλά προστάτευε καλά ή
-το λάδι είχε παχύνει και είχε μειωθεί η ροή του οπότε και η απαγωγή θερμότητας (και η λίπανση άρα και η προστασία).
Αν μάλιστα άλλαξες και μοντέλο λαδιού τότε είναι που δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα αφού ακόμα και με ίδιο ιξώδες υπάρχουν διαφορές.... -
Μπα δεν το θεοποιώ...απλά είναι χρήσιμο. Άλλωστε δεν έχω αγοράσει ποτέ αφτερ μερκετ, λόγω καγκουροεμφάνισης ...αν το έχει, έχει καλώς, αν δεν το έχει βολευόμαστε και χωρίς
-
Ναι το άτιμο καλό θα ήταν να είχα! Σε νεότερα αυτοκίνητα ακόμα και χωρίς επίσημο όργανο μπορεί να το λένε στα κρυφά μενού τους. Δυστυχώς εμένα μου δεν το δείχνει...
-
Onyx, μήπως ξέρεις τη διαφορά στη ρευστότητα μεταξύ του castrol 5w-30 vs 0w-40?
Είδα σε ένα παλαιότερο ποστ σου κάτι παρόμοιο...
viewtopic.php?f=6&t=35916&p=1962897&hilit=castrol#p1962897Σκέφτομαι να βάλω 0w-40 αντί 5w-30 στην 320.
Το mobil 1 0w-40 είναι ανθεκτικότερο σε υψηλές θερμοκρασίες? Έτσι συμπέρανα από τα γραφόμενά σου... Νομίζω όμως ότι δεν έχει longlife 4, σωστά? -
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
Onyx, μήπως ξέρεις τη διαφορά στη ρευστότητα μεταξύ του castrol 5w-30 vs 0w-40?Είδα σε ένα παλαιότερο ποστ σου κάτι παρόμοιο...
viewtopic.php?f=6&t=35916&p=1962897&hilit=castrol#p1962897Σκέφτομαι να βάλω 0w-40 αντί 5w-30 στην 320.
Το mobil 1 0w-40 είναι ανθεκτικότερο σε υψηλές θερμοκρασίες? Έτσι συμπέρανα από τα γραφόμενά σου... Νομίζω όμως ότι δεν έχει longlife 4, σωστά?Πρέπει να είσαι πιο συγκεκριμένος στα μοντέλα. Το 0-40 είναι μάλλον το edge sport αλλά το 5-30 ποιο είναι, το ΤΧΤ (LL-04) ή κάποιο Edge;
Σωστά, τo mobil 1 0-40 είναι LL-01 (εκτός αν έχει υποστεί καμιά ανανέωση). Και μοιάζει ζεστό να είναι λίγο πιο παχύ από το Castrol Edge sport 0-40.
Από 5-30 σε 0-40 πας από εύρος 25 σε εύρος 40 που είναι κάτι που έχει τα μειονεκτήματά του. Γενικά για να κερδίσεις σε εύρος θέλεις επιπλέον πρόσθετα οπότε χάνεις σε αντοχή, διάρκεια ζωής κλπ. Γενικά όμως ένα λάδι πιο παχύ στις ζέστες θα τα πάει καλύτερα δηλαδή θα κρατήσει ιξώδες περισσότερο από ένα πιο λεπτό αντίστοιχης ποιότητας. Επίσης θα είναι πιο ανθεκτικό το φίλμ του στις μεσαίες στροφές υπό πίεση. Το λεπτότερο όμως θα τα πάει καλύτερα στα στροφαρίσματα και στην απαγωγή θερμότητας.... Μέχρι να υπάρξει θέμα θερμοκρασίας οπότε βάζεις πιο παχύ που στην μεγαλύτερη θερμοκρασία θα συμπεριφερθεί σαν πιο λεπτό σε πιο χαμηλή θερμοκρασία.
Στην πράξη η διαφορά σε ένα ζεστό 30 και ένα ζεστό 40 και τα δύο Α3 πρέπει να είναι εως αμελητέα και δε νομίζω να μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα από αυτό. Υπάρχουν κι άλλες διαφορές που παίζουν το ρόλο τους αλλά δεν είναι εύκολο να τις αξιολογήσουμε. Οπότε νομίζω να βάλεις όποιο από αυτά έχεις όρεξη εφόσον καλύπτουν τις προδιαγραφές.
Εδώ [ http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html ] θα δεις και τις διαφορές ανάμεσα στις προδιαγραφές. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Καλό θα ήταν όλοι να είχαμε θερμόμετρο λαδιού αλλά μην το θεοποιείς. Γιατί ακόμα και με αυτό και ακόμα και για το ίδιο λάδι (μοντέλο, ιξώδες κλπ) δεν ξέρεις αν η θερμοκρασία του λαδιού σου έπεσε επειδή:
-το παλιό λάδι δεν προστάτευε και οι τριβές ήταν λίγο παραπάνω ή γιατί
-το λάδι είχε χάσει δυνατότητα απαγωγής θερμότητας αλλά προστάτευε καλά ή
-το λάδι είχε παχύνει και είχε μειωθεί η ροή του οπότε και η απαγωγή θερμότητας (και η λίπανση άρα και η προστασία).
Αν μάλιστα άλλαξες και μοντέλο λαδιού τότε είναι που δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα αφού ακόμα και με ίδιο ιξώδες υπάρχουν διαφορές....Best mod so far
Με το που βάλεις μπροστά σου βγάζει θερμοκρασία η οποία μέχρι να φτάσεις τους 80 βαθμούς αναβοσβήνει σαν να σου λέει λυπήσου με και πάτα το λίγο αργότερα...
-
Ο χρήστης PeterPan έγραψε:
Σκέφτομαι να βάλω 0w-40 αντί 5w-30 στην 320.
Το mobil 1 0w-40 είναι ανθεκτικότερο σε υψηλές θερμοκρασίες? Έτσι συμπέρανα από τα γραφόμενά σου... Νομίζω όμως ότι δεν έχει longlife 4, σωστά?Δεν πρόκειται να δείς διαφορές ανάμεσα στα Mobil 1 0w-40 και Castrol Edge 0w-40 και 5w-30, γιατί τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους είναι παραπλήσια. Και τα Mobil και τα Castrol προσφέρουν τον ίδιο βαθμό προστασίας στις υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό φαίνεται από τον ίδιο (σχεδόν) δείκτη HTHS όπου το Mobil έχει 3.7 και τα Castrol >3.5. Η κυριότερη διαφορά τους εντοπίζεται στο ότι τα Castrol είναι λιπαντικά low (ή mid) SAPS και γι αυτό καλύπτουν τις πλέον πρόσφατες προδιαγραφές (δες BMW LL-04 ενώ το Mobil LL-01). Αν η bmw σου είναι σχετικά νέο μοντέλο πηγαινε στα Castrol καθαρά για ψυχολογικούς λόγους.
-
και ότι το Μ1 είναι group IV PAO, ενώ τα Castrol GroupIII hydrocracking
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
και ότι το Μ1 είναι group IV PAO, ενώ τα Castrol GroupIII hydrocrackingΠαλιότερα, όταν οι μέθοδοι παρασκευής group III λιπαντικών δεν είχαν τελειοποιηθεί υπήρχε διαφορά με group IV. Τώρα όμως είναι δυσδιάκριτες οι διαφορές μεταξύ τους. Εδώ και η Exxon/Mobil το γύρισε ή πρόκειται σύντομα να μεταβεί στη χρήση group III λιπαντικών (όχι ότι δεν το έκανε τόσα χρόνια) δες εδώ: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1990677
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]