-
Το αυτοκινητο ειναι renault clio 1,4 16v με εκτεταμενες βελτιωσεις....
Το κλιο εχει 5 τροχαλιες,αλλα οι βασικες(οι πολυ βαριες) ειναι αυτη του στροφαλου και του δυναμό...
Με αντικατασταση ολων με ελαφρυτερες απο αλουμινιο,τι να περιμενω αναφορικα με ροπη και ιπποδυναμη???
Το κοστος δεν ειναι απαγορευτικο(180€ για ολες) οποτε εχω αρχισει να το σκεφτομαι...
Υπαρχει κανενα θεμα αξιοπιστιας η οχι??υγ: απο οτι εχω ακουσει τα κερδη σε ορισμενες περιπτωσεις ειναι αρκετα(πχ saxo-rallye +5-6 hp,vti +8hp κτλ.)
Ευχαριστωωωωωω.
-
Το αυτοκινητο ειναι renault clio 1,4 16v με εκτεταμενες βελτιωσεις....
Το κλιο εχει 5 τροχαλιες,αλλα οι βασικες(οι πολυ βαριες) ειναι αυτη του στροφαλου και του δυναμό...
Με αντικατασταση ολων με ελαφρυτερες απο αλουμινιο,τι να περιμενω αναφορικα με ροπη και ιπποδυναμη???
Το κοστος δεν ειναι απαγορευτικο(180€ για ολες) οποτε εχω αρχισει να το σκεφτομαι...
Υπαρχει κανενα θεμα αξιοπιστιας η οχι??υγ: απο οτι εχω ακουσει τα κερδη σε ορισμενες περιπτωσεις ειναι αρκετα(πχ saxo-rallye +5-6 hp,vti +8hp κτλ.)
Ευχαριστωωωωωω.
-
Το αυτοκινητο ειναι renault clio 1,4 16v με εκτεταμενες βελτιωσεις....
Το κλιο εχει 5 τροχαλιες,αλλα οι βασικες(οι πολυ βαριες) ειναι αυτη του στροφαλου και του δυναμό...
Με αντικατασταση ολων με ελαφρυτερες απο αλουμινιο,τι να περιμενω αναφορικα με ροπη και ιπποδυναμη???
Το κοστος δεν ειναι απαγορευτικο(180€ για ολες) οποτε εχω αρχισει να το σκεφτομαι...
Υπαρχει κανενα θεμα αξιοπιστιας η οχι??υγ: απο οτι εχω ακουσει τα κερδη σε ορισμενες περιπτωσεις ειναι αρκετα(πχ saxo-rallye +5-6 hp,vti +8hp κτλ.)
Ευχαριστωωωωωω.
-
Σε ροπή και ισχύ ειλικρινά δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορείς να κερδίσεις κάτι από τις τροχαλίες. Οι ισχυρισμοί περί +5-6 άλογα μονάχα από τις τροχαλίες μου φαίνονται ...αρκετά αβάσιμοι, για να το θέσω ευγενικά.
Πάντως θα κερδίσεις σίγουρα σε ευστροφία και απόκριση του κινητήρα στο γκάζι λόγω μειωμένης αδράνειας των κινούμενων μερών του.
Το θέμα πάντως έχει ξανασυζητηθεί αλλά δε θυμάμαι που.
-
Γιατί βρέ Κώστα;Δέν είναι κατανάλωση ισχύως-ροπής ή κίνηση τών βαρύτερων τροχαλιών;Η κινητική ενέργεια πού αποκτούν όταν γυρίζουν,δέν επιβαρύνει κάπως τόν κινητήρα;
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Γιατί βρέ Κώστα;Δέν είναι κατανάλωση ισχύως-ροπής ή κίνηση τών βαρύτερων τροχαλιών;Η κινητική ενέργεια πού αποκτούν όταν γυρίζουν,δέν επιβαρύνει κάπως τόν κινητήρα;Όταν ο κινητήρας δουλεύει σε σταθερές στροφές, οπότε τα κινούμενά του μέρη έχουν σταθερή (γωνιακή) ταχύτητα η μάζα τους δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο αν θυμάμαι καλά τη φυσική μου. Την ίδια μέγιστη ισχύ και ροπή θα είχε είτε αν οι τροχαλίες ήταν από μολύβι είτε από ανθρακονήματα.
Όταν όμως ο κινητήρας προσπαθεί να ανεβάσει τις στροφές πρέπει να υπερνικήσει την αδράνεια των κινούμενων μερών του, άρα όσο πιο ελαφρά είναι αυτά τόσο πιο αβίαστα θα ανεβοκατεβάζει στροφές.
Εκτός βέβαια και αν οι aftermarket τροχαλίες έχουν μικρότερες τριβές, αλλά και αυτό δεν οφείλεται στη μικρότερη μάζα τους.
-
Αν μιλάς γιά τιμές ιπποδύναμης καί ροπής στόν 'πάγκο',θά συμφωνήσω.
Αλλά τί γίνεται μέ τήν απόδωση τού κινητήρα στούς 'τροχούς';
Οταν θά προσπαθήσουμε νά επιταχύνουμε τό αυτοκίνητο,σέ ποια περίπτωση θά έχουμε περισσότερη ροπή στό δρόμο; -
Βασιληηηηηηηη βοηθειααααα.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Αλλά τί γίνεται μέ τήν απόδωση τού κινητήρα στούς 'τροχούς';
Οταν θά προσπαθήσουμε νά επιταχύνουμε τό αυτοκίνητο,σέ ποια περίπτωση θά έχουμε περισσότερη ροπή στό δρόμο;Εκεί παίζει η ευστροφία που είπα, δηλαδή ο ρυθμός αύξησης (και μείωσης) των στροφών του κινητήρα. Αυτό είναι άλλο μέγεθος, λέγεται γωνιακή επιτάχυνση, πρώτη παράγωγος της γωνιακής ταχύτητας που μετριέται σε 1/sec^2.
-
Ο Κωνσταντίνος έχει δίκιο , μόνο στην ευστροφία του μοτέρ υπάρχει κέρδος -σαν να βάζαμε ένα ελαφρωμένο βολάν. (μόνο αν οι εργοστασιακές τροχαλίες έχουν κάποιο πρόβλημα ζυγοστάθμισης και απορροφούσαν ενέργεια θα είχαμε κέρδος με ένα σετ τροχαλιών)
Αυτές οι τροχαλίες που δίνουν κέρδος είναι οι underdrive , δηλ. είναι διαφορετικού μεγέθους και γυρίζουν τα διάφορα παρελκόμενα με λιγότερες στροφές (συμπιεστή , γεννήτρια , αντλία κλπ.). Εκεί το κέρδος μπορεί να φτάσει και σε διψήφια νούμερα , ανάλογα με το αυτοκίνητο.
Μάλλον Βαγγέλη αυτές πρέπει να εννοείς. -
Δεν μπορεί όμως να μην φορτίζεται πχ η μπαταρία σε μικρές διαδρομές ή να μην επαρκεί η κυκλοφορία του ψυκτικού και να ανεβάζει θερμοκρασία?
Όπως υπάρχουν και άλλες για την αντίθετη δουλειά όπως πχ νομίζω χρησιμοποιείται για τον συμπιεστή της SLK ώστε να αυξήσουν τη συμπίεση από πιο χαμηλά κλπ. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν μπορεί όμως να μην φορτίζεται πχ η μπαταρία σε μικρές διαδρομές ή να μην επαρκεί η κυκλοφορία του ψυκτικού και να ανεβάζει θερμοκρασία?Επ αυτα δεν τα ειχα υπ'οψην....
Βασιλη εγω μιλαγα για απλα ελαφρωμενες τροχαλιες και οχι underdive τυπου unorthodox κτλ...
Θα ρωτησω και για διαφορετικου μεγεθους,αλλα το προβλημα ειναι οτι δεν κυκλοφορουνε στο εμποριο και θα τις φτιαξουμε εμεις...
Μπελαδες δεν ειχαμε και μπελαδες βαλαμε.. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν μπορεί όμως να μην φορτίζεται πχ η μπαταρία σε μικρές διαδρομές ή να μην επαρκεί η κυκλοφορία του ψυκτικού και να ανεβάζει θερμοκρασία?
Όπως υπάρχουν και άλλες για την αντίθετη δουλειά όπως πχ νομίζω χρησιμοποιείται για τον συμπιεστή της SLK ώστε να αυξήσουν τη συμπίεση από πιο χαμηλά κλπ.Και η μπαταρία δεν φορτίζεται καλά στις χαμηλές στροφές και το a/c στα φανάρια δεν αποδίδει και το υδραυλικό τιμόνι στο ρελαντί είνα βαρύ ...... αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος
Σοβαρά τώρα , δεν επηρεάζονται όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο και υποθέτω ότι όταν βγάζει μια εταιρεία (πχ. http://www.unorthodoxracing.com ) ένα σετ για κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο τα έχει υπολογίσει όλα αυτά ώστε να είναι αποδεκτά λειτουργικό.
-
Έχω δεί σε αρκετά site οτι για κάθε 2 λίβρες βάρους που αφαιρούνται απο τα περιστρεφόμενα μέρη του κινητήρα (στρόφαλος, τροχαλίες κτλ.) κερδίζεις 1 ίππο. Δεν μπορώ να το πολυκαταλάβω αυτό πώς λειτουργεί.....πιστεύω οτι όπως είπε και ο Βασίλης οτι είναι σαν να ελαφρώνεις το βολάν, και αυτό δέν δίνει άλογα, μόνο ευστροφία.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Έχω δεί σε αρκετά site οτι για κάθε 2 λίβρες βάρους που αφαιρούνται απο τα περιστρεφόμενα μέρη του κινητήρα (στρόφαλος, τροχαλίες κτλ.) κερδίζεις 1 ίππο. Δεν μπορώ να το πολυκαταλάβω αυτό πώς λειτουργεί.....πιστεύω οτι όπως είπε και ο Βασίλης οτι είναι σαν να ελαφρώνεις το βολάν, και αυτό δέν δίνει άλογα, μόνο ευστροφία.Αυτό όντως είναι ένα γκρι σημείο. Η καλύτερη ευστροφία είναι δεδομένη άρα και το αυτοκίνητο πιθανόν να είναι πιο γρήγορο. Οταν ανέβει σε ένα δυναμόμετρο (που οι ρόδες γυρνούν τα τύμπανα) , η μεγαλύτερη ταχύτητα που ανεβαίνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου μεταφράζεται από το δυναμόμετρο σε μεγαλύτερη ισχύ. Σωστό ;; ... σωστό ακούγεται.
Ομως σε ένα δυναμόμετρο πάγκου που φρενάρεται ο στρόφαλος , ένα ελαφρωμένο βολάν (γιατί περί αυτού πρόκειται) δίνει χειρότερα αποτελέσματα , ροπής κυρίως. Και η φυσική αυτό υποστηρίζει.
Ετσι το σκέφτομαι εγώ , ίσως να κάνω και λάθος όμως -
Γιά σιγά,γιά νά καταλάβω.
Η ευστροφία τού κινητήρα,άν δέν είναι αποτέλεσμα τής ροπής ή τής ιπποδύναμης,τότε ποιανού παράγωντα αποτέλεσμα είναι;
Βασίλη,λές ότι λόγω ευστροφίας τό αυτοκίνητο πιθανών νά είναι γρηγορότερο.Αν δέν υπάρχει΄όφελος,σέ έναν από τούς δύο παραπάνω παράγωντες (ισχύς-ροπή) πώς καταφέρνει νά είναι γρηγορότερο; -
Σωστό. !! Γιατί όμως σε δυναμόμετρο πάγκου η ροπή είναι μεγαλύτερη όταν έχουμε ένα βαρύτερο βολάν ;; (σε λογικά πλαίσια πάντα)
Μάλλον η εξήγηση βρίσκεται στο ότι ένας κινητήρας με ελαφρύτερο βολάν έχει μεγαλύτερη ροπή κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης του και μικρότερη με σταθερές στροφές . Και εφόσον η επιτάχυνση είναι το ζητούμενο , το αυτοκίνητο έχει μεγαλύτερη διαθέσιμη ροπή άρα είναι ταχύτερο.Στη πράξη τώρα , μερικά γραμμάρια μικρότερο βάρος από τις τροχαλίες δεν παίζουν και μεγάλο ρόλο (αφού και η διάμετρος τους είναι σχετικά μικρή , οπότε και η ροπή περιστροφής τους δεν είναι και μεγάλη)
Με μικρότερο βάρος και διάμετρο (που ουσιαστικά γυρνάνε τα διάφορα παρελκόμενα με λιγότερες στροφές) , το κέρδος είναι μετρήσιμο από τις λιγότερες απώλειες των διαφόρων αντλιών - γεννητριών κλπ. -
Αυτοκινητο με ελαφρωμένο βολάν έχει καλή αισθηση; Ξέρει κανείς; Όπως το φανταζομαι πρέπει να κάνει πιο δυσχρηστο το αμάξι, στις εκκινήσεις ειδικά. Είναι έτσι;
-
Lord εχω ελαφρωμενο βολαν και οντως η ευστροφια αυξηθηκε....Δεν μπορω να πω πως εγινε πιο δυσχρηστο το αμαξι...
Πολλα πραγματα δεν εχουν λογικη(αν θυμαμαι καλα το ειχε γραψει παλαιοτερα και ο Βλασσης highlander) και ενω θα επρεπε να βγαζουν χ αποτελεσματα βγαζουν ψ.....Ειχε δωσει ενα παραδειγμα με κατι μοτερ...
Το θεμα ειναι αν αξιζει τελικα να το ψαξω...Απο οτι φαινεται underdrive τροχαλιες ειναι δυσκολο να φτιαξω γιατι θελουν μελετη και ποιον θα βρω στην Ελλαδα να τις φτιαξει???ελαφρωμενες απλως,ειναι σαφως πιο ευκολο και σιγουρα πιο φτηνο αλλα το αποτελεσμα θα αξιζει?
Και εγω δεν το καταλαβαινω αυτο που λετε περι ευστροφιας και ιπποδυναμης-ροπης...Εφοσον το αμαξι ανεβαζει πιο γρηγορα τοτε πρεπει να εχει μεγαλυτερη ιπποδυναμη-ροπη ή μικροτερες απωλειες...Συνεπως αν και μονο αν ανεβαζει καλυτερα τοτε ο στοχος θα εχει επιτευχθει..Ετσι δεν ειναι??? -
Σωστό αυτό που λες Βαγγέλη. Αν το αυτοκίνητο ανεβάζει πιο γρήγορα , ο στόχος έχει επιτευχθεί. Δεν ξέρω όμως τι αποτελέσματα θα έχεις εφόσον ήδη έχεις ελαφρωμένο βολάν ....... θα το μάθουμε
Ελαφρωμενες τροχαλιες...