-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Aν μπορουσες να βοηθησεις και να μου πεις εστω με pm που μπορω να τα βρω φθηνοτερα θα το εκτιμουσα ιδιαιτερα.Με προλαβε ο Onyx :
Τα πιο γνωστά μέρη νομίζω είναι τα: www.trade-wind.gr και www.g-market.gr . Υπάρχουν κι άλλα.
Μπαίνεις, βλέπεις, παραγγέλνεις και σου τα φέρνουν σπίτι σου γρήγορα κι εύκολα.
(Δεν σχετίζομαι και δεν τα παίρνω από αυτούς. Είμαι όμως ικανοποιημένος πελάτης.) -
Γεια σας παιδια! σε καμια 100-200 χιλιομετρα το πολυ παω για αλλαγη στα λαδια!
Το αυτοκινητο ειναι μοντελο 2001 PUNTO MK2 HLX 1245cc 16V 80hp με 65.000km στο ενεργητικο του...
Μεχρι τωρα εβαζα selenia 20k αλλαγη καθε 6500 αντε το πολυ στις 8500...
Το αυτοκινητο καλοκαιρι βγαινει πολυ εθνικη σε ευθυ δρομο φορτωμενο 2-3 ατομα με πραγματα,ενω τωρα χειμωνα περισσοτερο πολη,μποτιλιαρισμα,και 2-3 φορες τον μηνα εκτος πολης σε σε κανενα ορεινο χωριο...με χαμηλες θερμοκρασιες (2-8c)
Διαβασα οοοολο το topic Και ξεχωρισα 2 Λιπαντικα (Γενικα)- Mobil 1 καποιο απο τα 10-40W η τα 5-30W
- AMSOIL καποιο απο τα 10-40W η τα 5-30W
Η FIAT προτεινει γενικα για ολο τον χρονο 10-40W γενικα και για καλες θερμοκρασιες και 5-40W η τα 5-30W για θερμοκρασιες κατω των -15c
Τα ερωτηματα μου ειναι τα εξης..:
- φοβαμαι να βαλω καταρχην λαδια με 0W-... (κατω απο 5W..) τα εχει βαλει κανεις σε αυτον τον κινητηρα?? ειδε καμια διαφορα σε επιδοσεις,εκκινιση,καταναλωση λαδιου κτλπ??
- εδω http://www.trade-wind.gr/index.php?opti ... 57&lang=el
και επισεις εδω http://www.steico.gr/8C483FDB.el.aspx εχει διαφορες εκδοσεις,και ιξωδη και εχω μπερδευτει λιγακι..... υπαρχει καποιος με τον ιδιο κινητηρα που εχει δοκιμασει ενα απο τα δυο και σε ποια εκδοση??
Συγνωμη αν σας κουρασα με το μεγαλο post, αλλα θελω να κανω σωστα πραγματα...μια απο τις δυο μαρκες θα βαλω σιγουρα...αλλα το θεμα ειναι με ποιο?? 10-40W?? 5-40W?? 0-40W?? 5-30W?? 0-30W?? σε σε ποια εκδοση??? εχει 2 σχεδον για το καθε ιξωδες... και επισεις mobil vs msoil..???
περιμενω την βοηθεια σας...
Ευχαριστω -
Ο χρήστης kon5 έγραψε:
Με την πολύτιμη βοήθεια του drdino σε λίγο καιρό θα έχουμε την δική μου ανάλυση των ASLΑκόμα να σου απαντήσουν;
-
george kap,
Tα Selenia 20K που μεχρι τωρα χρησιμοποιουσες (οπως και ολα σχεδον τα 10w-40) ειναι ημισυνθετικα.
Προτιμησε συνθετικο 5w-40, πχ Mobil Super 3000 S ή Motul 8100 Xcess. Αλλαγες, ανετα καθε 10000χλμ με τον τροπο οδηγησης που περιγραφεις.
Το 5w-30 θα ηταν υπερβολικα λεπτο για το συγκεκριμενο μοτερ (αν και ειναι εντος προδιαγραφων), ενω το 10w-40 θα το αλλαζεις συχνοτερα.
-
το 5W-30 ειχα την εντυπωση πως τωρα τον χειμωνα θα ηταν οτι επρεπε, ακομα και για τον συγκεκριμενο κινητηρα..
το mobil super 3000s ειναι επιπεδου mobil1 ?? κοιτουσα σημερα και για το mobil 1 10W-40...απο μια συζητηση που ειχα σημερα με μηχανικο..που μου ειπε πως ακομα και το 10W-... ειναι επαρκες ως τους -3- -5 βαθμους.... σε ams oil να μην κοιταξω κατι ?? -
Ο χρήστης george kap έγραψε:
το 5W-30 ειχα την εντυπωση πως τωρα τον χειμωνα θα ηταν οτι επρεπε, ακομα και για τον συγκεκριμενο κινητηρα..Kαι το 5-40 μια χαρα ειναι για τις θερμοκρασιες της χωρας μας.
κοιτουσα σημερα και για το mobil 1 10W-40...απο μια συζητηση που ειχα σημερα με μηχανικο..που μου ειπε πως ακομα και το 10W-... ειναι επαρκες ως τους -3- -5 βαθμους....
Φαντασου το 5-40 , που κατα τη γνωμη μου ειναι η χρυση τομη. Εξαλλου το 10-40 κατα πασα πιθανοτητα θα ειναι ημισυνθετικο ενω το 5-40 φουλ συνθετικο.
σε ams oil να μην κοιταξω κατι ??
Εχω την εντυπωση οτι τα amsoil καλυπτουν τι ευρωπαικες προδιαγραφες αλλα δεν ειναι πιστοποιημενα απο καποιον οργανισμο.
Αν κανω λαθος, ας με διορθωσει καποιος. -
Ο χρήστης george kap έγραψε:
το 5W-30 ειχα την εντυπωση πως τωρα τον χειμωνα θα ηταν οτι επρεπε, ακομα και για τον συγκεκριμενο κινητηρα..
το mobil super 3000s ειναι επιπεδου mobil1 ?? κοιτουσα σημερα και για το mobil 1 10W-40...απο μια συζητηση που ειχα σημερα με μηχανικο..που μου ειπε πως ακομα και το 10W-... ειναι επαρκες ως τους -3- -5 βαθμους.... σε ams oil να μην κοιταξω κατι ??Αφού αλλάζεις κάθε 6,500-8000 , βάλε τα selenia gold, μια χαρά είναι κι αυτά.
Mobil . Shell, Castrol , Agip είναι κορυφή στα ημισυνθετικά 10W40 , ό,τι βρεις φτηνότερο από αυτά βάλτο άφοβα.
Αφού ο κατασκευαστής λέει 10W40 ακολουθούμε τη συμβουλή του.
Κάνα Ελληνικό λάδι θα βάλει κανείς; ΕΚΟ , cyclon -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Αφού ο κατασκευαστής λέει 10W40 ακολουθούμε τη συμβουλή του.
Ο κατασκευαστης προτεινει οτιδηποτε μεταξυ 5w-30 & 10w-40, οσον αφορα το ιξωδες και αλλαγες ανα 20000χλμ ή 1 ετος.
-
Μετά απο συνολικά 4.200 χλμ σε 21 ημέρες και με υψηλές σχετικά στροφές/ταχύτητες , το Οpel Tigra 1.4/2005 με 35.000 xλμ, ειναι θέμα αν έκαψε 100ml λάδι, ενώ βίωσε και θερμοκρασίες εκκίνησης κινητήρα σε - 4,5 βαθμούς (Γερμανία/κοντά στις Αλπεις), χωρίς 'κροτάλισμα' στην εκκίνηση.
Λάδι 5W-40, συνθετικό, και δουλεμένο μέχρι σήμερα συνολικά 5.350 χλμ.
Μάρκα **Lidl **
Ειχε φέρει μιά παρτίδα στην αρχή του χρόνου σε προσφορά 22€ το 5λιτρο και 5€ το λίτρο και ειχα στοκάρει 12 λίτρα γιά τα οχήματα της οικογένειας... -
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
Μετά απο συνολικά 4.200 χλμ σε 21 ημέρες και με υψηλές σχετικά στροφές/ταχύτητες , το Οpel Tigra 1.4/2005 με 35.000 xλμ, ειναι θέμα αν έκαψε 100ml λάδι, ενώ βίωσε και θερμοκρασίες εκκίνησης κινητήρα σε - 4,5 βαθμούς (Γερμανία/κοντά στις Αλπεις), χωρίς 'κροτάλισμα' στην εκκίνηση.
Λάδι 5W-40, συνθετικό, και δουλεμένο μέχρι σήμερα συνολικά 5.350 χλμ.
Μάρκα **Lidl **
Ειχε φέρει μιά παρτίδα στην αρχή του χρόνου σε προσφορά 22€ το 5λιτρο και 5€ το λίτρο και ειχα στοκάρει 12 λίτρα γιά τα οχήματα της οικογένειας...Mια χαρα...
Παντως δεν ειναι ζορισμα αυτο γιατι απο οτι κρινω πρεπει το αμαξι να ηταν πολυ στο δρομο συνεχομενα (200χλμ την μερα)...οι μικρες διαδρομες ''πεθαινουν'' τα λαδια. -
Το έγραψα κ στο τόπικ της BMW. Στην 320ci e46 2,2L με τα 170 άλογα διάβασα το manual στα Γερμανικά κ αναφέρει longlife 0w-30-40-50 έως 5w-30-40-50 αναλόγως θερμοκρασίας κ κλίματος. Τα aral ημισυνθετικά είναι οκ;
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Mια χαρα...
Παντως δεν ειναι ζορισμα αυτο γιατι απο οτι κρινω πρεπει το αμαξι να ηταν πολυ στο δρομο συνεχομενα (200χλμ την μερα)...οι μικρες διαδρομες ''πεθαινουν'' τα λαδια.Πράγματι, εντός πόλης και σε συνθήκες κίνησης έκανε συνολικά μόνο 500χλμ περίπου , αλλά έκανε και 6 διαδρομές απο 400 έως και 700 χλμ αυθημερόν.
............Τα aral ημισυνθετικά είναι οκ;
Αν ειναι ημισυνθετικά, νομίζω οτι θα πρέπει να ειναι 10W-40 και οχι 0 ή 5W που αρχικά αναφέρεις ...
-
Για τον Fiat-άκια.
Μην φοβάσαι το 0-κάτι. Έτσι κι αλλιώς στην κρύα εκκίνηση όλα τα λάδια είναι υπερβολικά παχιά. Το μειονέκτημα του σχετικού μεγάλου εύρους (πχ 0-40, ) τείνουν να γίνουν αμελητέα με τα καλά συνθετικά. Οπότε διαλέγεις το πόσο παχύ το θέλεις ζεστό και παίρνεις είτε 0 είτε 5 κρύο. Το 40 σε σχέση με το 30 πλεονεκτεί αν ανεβάζεις ψηλές θερμοκρασίες λαδιού ή αν το πιέζεις πολύ με όχι ψηλές στροφές. Το 30άρι καλύτερο για στροφάρισμα, οικονομία και ψηλές στροφές.
Μην ξεχνάς εκτός από το ιξώδες και την κατά ACEA ταξινόμηση Α3, Α5 κλπ... -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μην ξεχνάς εκτός από το ιξώδες και την κατά ACEA ταξινόμηση Α3, Α5 κλπ...
Ακριβώς. Μεγάλης σημασίας (ή και μεγαλύτερης) από το ιξώδες είναι και ο δείκτης HTHS.
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Ακριβώς. Μεγάλης σημασίας (ή και μεγαλύτερης) από το ιξώδες είναι και ο δείκτης HTHS.
Το HT/HS το οριζει η αντιστοιχη ACEA : Α5/Β5 3,5 .
το 5W-30 ειχα την εντυπωση πως τωρα τον χειμωνα θα ηταν οτι επρεπε, ακομα και για τον συγκεκριμενο κινητηρα.
Απο τη στιγμη που ειναι στο manual του κατασκευαστη μπορεις να βαλεις και 5W30. Απλα θα πρεπει να παρατηρησεις στην αρχη αν ακουγονται τιποτα περιεργοι θορυβοι απο τον κινητηρα, να παρατηρεις συχνα τη σταθμη του λαδιου και να προτιμησεις καποιο Α3/Β3/Β4 5W30 μηπως και τα Α5/Β5 ειναι αρκετα λεπτα. Αμα δεις οτι εχεις υπερβολικη καταναλωση λαδιου ή πως ακουγονται μη φυσιολογικοι θορυβοι απο τον κινητηρα τοτε γυρνα το σε 40αρι.
Σε Yaris του 2001 μετα απο 110.000χλμ με ημισυνθετικα 10W40 του εβαλα για πρωτη φορα 100% συνθετικο 10W30 Α3/Β3/Β4 και εκαψε μονο 250ml μετα απο 9.000χλμ. Με το 30αρι εχω και καλυτερη προστασια του κινητηρα στην κρυα εκκινηση απο το 10W40 και παρατηρησα και μικροτερη καταναλωση καυσιμου, περιπου 0.3λ/100χλμ.
Κάνα Ελληνικό λάδι θα βάλει κανείς; ΕΚΟ , cyclon
Με τις απαραδεκτες τιμες που τα πουλανε τα βενζιναδικα (16 Ευρω το λιτρο το 5W40 ) ουτε καν .
-
ο μαστορας επιμενει πως για αυτο το δεκαετιας σχεδον fiat punto 16v 1,2 και επειδη εχει υδραυλικες βαλβιδες μεταβλητου χρονισμου...... μονο 10w-40...το 5W-40 θα πρεπει να εχει πολυ κρυο για να μην στο καιει......
Λοιπον σας γραφω ακριβως τι λεει το manual που εχω μπροστα μου:
-Συνθετικα λαδια κατηγοριας SAE 10W-40 που υπερβαινουν τις προδιαγραφες ACEA A3 - 96, CCMC G5 και API SJ
- Συνθετικα λαδια κατηγοριας SAE 5W -30 που υπερβαινουν τις προδιαγραφες ACEA AI και API SJ
Συνισταται για θερμοκρασιες κατω των -20C
εχω μπερδευτει λιγο η αληθεια ειναι....διαβαζω επισεις πως κατι 0W-40 mobil1, 5W-30...εχουνε γινει νερο σε μερικους κινητηρες....
- Συνθετικα λαδια κατηγοριας SAE 5W -30 που υπερβαινουν τις προδιαγραφες ACEA AI και API SJ
-
Ο χρήστης george kap έγραψε:
εχει υδραυλικες βαλβιδες μεταβλητου χρονισμουμονο 10w-40...το 5W-40 θα πρεπει να εχει πολυ κρυο για να μην στο καιει......
Στο δικο μου τουλαχιστον δεν καιει καθολου...
Λοιπον σας γραφω ακριβως τι λεει το manual που εχω μπροστα μου:
εχω μπερδευτει λιγο η αληθεια ειναι....διαβαζω επισεις πως κατι 0W-40 mobil1, 5W-30...εχουνε γινει νερο σε μερικους κινητηρες....
Μη μπερδευσεσαι, στην ουσια οτι και να βαλεις εντος προδιαγραφων ειναι οκ.
Κατα τη γνωμη μου:
αποκλειω το 10w-40 επειδη ειναι ημισυνθετικο και επειδη λογω ιξωδους το χειμωνα 'αγριευει' τον ηχο του κινητηρα κατα την πρωινη εκκινηση...
αποκλειω το 5w-30, το θεωρω υπερβολικο για αυτον τον κινητηρα και ισως ταλαιπωρηθει το καλοκαιρι που κανεις χιλιομετρα σε ευθειες φορτωμενος.
Προτιμω το 5w-40: ειναι συνθετικο αρα θεωρητικα μπορω να το κρατησω περισσοτερα χλμ, δεν εχει προβλημα σε χαμηλες θερμοκρασιες , και αντεχει σε υψηλες. Νομιζω ειναι η χρυση τομη.
-
Ή βάζεις το amsoil AMO 10W40 που είναι συνθετικό και δεν έχεις πρόβλημα ούτε με το κρυο.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Ή βάζεις το amsoil AMO 10W40 που είναι συνθετικό και δεν έχεις πρόβλημα ούτε με το κρυο.Το εχω δοκιμασει στο συγκεκριμενο κινητηρα και τα κρυα πρωινα 'χτυπουσε'.
Προσωπικα εχω καταληξει σε Motul 5w-40 οχι γιατι ειναι το 'καλυτερο' αλλα γιατι πιστευω ειναι η χρυση τομη και σχετικα φθηνο.Και συντομα θα διαπιστωσω και ποσο αντεχει...
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Και συντομα θα διαπιστωσω και ποσο αντεχει...
Το έχω δοκιμάσει εγώ, δεν αντέχει καθόλου στη σκληρή χρήση.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]