-
Θα με ενδιέφεραν τα ακριβή χιλιόμετρα μεταξύ του 1ου και τελευταίου τερματικού σταθμού.
-
Περίπου 450km είναι, αλλά με τα ίδια διόδια φτάνεις και μέχρι Αλεξανδρούπολη.
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Περίπου 450km είναι, αλλά με τα ίδια διόδια φτάνεις και μέχρι Αλεξανδρούπολη.19.8/450 = 4,4 λεπτά το χιλιόμετρο. Για μία μέση κατανάλωση στα 8 lt/100 km (ήτοι 36 λίτρα) για την είσπραξη των 19.8 € θα απαιτούσε μία επιβάρυνση σε φόρο της τάξης των 55 λεπτών το λίτρο. Αν θέσουμε ως τιμή βάσης τα 1.40 ευρώ και λαμβάνοντας υπόψη ότι ποσοστιαία το περιθώριο κέρδους των εταιρειών και βενζινοπωλών θα παραμείνει το ίδιο (τα διυλιστήρια έχουν σταθερό κέρδος επί της τιμής του καυσίμου) μιλάμε για τελική επιβάρυνση της τάξης των 60 με 65 λεπτών το λίτρο ήτοι τιμή στα 2 ευρώ το λίτρο.
-
Τι ήταν αυτό;
Δηλαδή να πληρώνουν όλοι, ασχέτως αν χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους;
btw οι υπολογισμοί σου ισχύουν σε περίπτωση που διασχίσεις όλο το Αθήνα θεσσαλονίκη. Σε άλλα κομμάτια το €/km είναι διαφορετικό. -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Θα με ενδιέφεραν τα ακριβή χιλιόμετρα μεταξύ του 1ου και τελευταίου τερματικού σταθμού.απο Μάλγαρα μεχρι Αγ. Στεφανο ειναι 457 χιλιομετρα.
Αρα απο σταθμο σε σταθμο ειναι περιπου στα 450 που ειπε ο φιλος παραπανω
19,8€/450= 4,4 λεπτα το χιλιομετρο (2 λεπτα λιγοτερο απο το καυσιμο που καιει ο Puntolord )
εγω πληρωνω σχεδον 9 λεπτα στο χιλιομετρο, αρα εχω = 50% επιβαρυνση
**edit:**τωρα ειδα την παραπανω δημοσιευση
19.8/450 = 4,4 λεπτά το χιλιόμετρο. Για μία μέση κατανάλωση στα 8 lt/100 km (ήτοι 36 λίτρα) για την είσπραξη των 19.8 € θα απαιτούσε μία επιβάρυνση σε φόρο της τάξης των 55 λεπτών το λίτρο. Αν θέσουμε ως τιμή βάσης τα 1.40 ευρώ και λαμβάνοντας υπόψη ότι ποσοστιαία το περιθώριο κέρδους των εταιρειών και βενζινοπωλών θα παραμείνει το ίδιο (τα διυλιστήρια έχουν σταθερό κέρδος επί της τιμής του καυσίμου) μιλάμε για τελική επιβάρυνση της τάξης των 60 με 65 λεπτών το λίτρο ήτοι τιμή στα 2 ευρώ το λίτρο.
δεν ειπαμε να ενσωματωθουν τα διοδια στα καυσιμα, αυτο θα ηταν αδυνατο.
Για βινιετα συζηταμε και τα τα τελη κυκλοφοριας.
Αν ηξερε το κρατος ακριβως ποσα εισπρατουν τα διοδια, θα διαιρουσε με τα αυτοκινητα (και τα 'εισαγομενα') και θα εβγαζε το κοστος της βινιετας.Ειμαι υπερ της βινιετας γιατι χρησιμοποιω αρκετα τις ΕΟ.
Υπαρχουν πολλλοι ομως που τις χρησιμοποιουν αραια ή και καθολου -
Καθώς για τις κοινωνίες οι δραστηριότητες πρέπει να είναι zero sum (πάνω κάτω) η μη πληρωμή διοδίων θα έπρεπε να αντισταθμιστεί με κάποια αύξηση της τιμής των καυσίμων αν υποθέσουμε ότι δεχτούμε το 'δίκαιο' αίτημα των τζαμπατζήδων να μην πληρώνουν για κάτι που απολαμβάνουν.
Στην περίπτωση αυτή (όπως πχ. συμβαίνει σε Γερμανία, Ολλανδία ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας) μία επιπλέον αύξηση της φορολόγησης της τάξης των 20 λεπτών (αν λάβουμε υπόψη ότι το 40% των χιλιομέτρων γίνεται σε Ε.Ο.) θα ήταν ικανή να αντισταθμίσει το κόστος των αυτοκινητοδρόμων. Το γεγονός βέβαια ότι κατά το τρόπο αυτό το βάρος των αυτοκινητοδρόμων το επωμίζεται το σύνολο της κοινωνίας και όχι οι χρήστες είναι ένα ζήτημα που αφορά τη γενικότερη φιλοσοφία της κοινωνίας απέναντι στο αυτοκίνητο. Θεωρούμε το όχημα ως στοιχείωδες και βασικό αγαθό και θέλουμε αυτού του τύπου οι μεταφορές να γίνουν ο βασικός κορμός και ως αποτέλεσμα δεχόμεθα τον επιμερισμό του κόστους σε όλους (όπως πχ για την υγεία) ή θεωρούμε την αυτοκίνηση ως βασικό αγαθό μεν αλλά όχι στοιχειώδες οπότε και κρίνουμε ότι πέραν της απλής κάλυψης δεν είναι δυνατό να πληρώνει για το σύνολο των προσφέρομενων υπηρεσιών το ίδιο ο καθένας?
Πάντως μια και μιλάμε για την ΠΑΘΕ έπεσε στα χέρια μου η σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο (το ΦΕΚ) (το κομμάτι από Αθήνα προς Λαμία όπου πρακτικά ο δρόμος ήταν ήδη έτοιμος αν και στην πραγματικότητα το κομμάτι στη Θήβα έγινε από την αρχή). Σε ένα σημείο αναφέρει το ποσοστό των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου (το τίμημα). Τα ποσοστά επί των εισπράξεων προκαλούν ίλιγγο καθώς το Δημόσιο δεν θα μπορεί να λάβει ποτέ κάτω από 75% των εισπράξεων (και το ποσοστό αυτό λογίζεται μόνον επί των εισπράξεων άνω του ελάχιστου εγγυημένου ποσού υπέρ του Δημοσίου) ενώ προς το τέλος της σύμβασης το ποσοστό επί του σταθερού ποσού ανέρχεται ούτε λίγο ούτε πολύ σε ποσοστό >90%.
Άρα αυτοί που δεν πληρώνουν πχ στις Αφιδνές στην πραγματικότητα δεν πληρώνουν το κράτος ή απλά κόβουν από το κράτος έσοδα. Γιατί στα 2.90 αν αφαιρέσεις το ΦΠΑ και θεωρήσεις κατ' ελάχιστον το 75% του υπολοίπου ότι πάει στο Δημόσιο αυτό σημαίνει ότι για την εταιρεία δίδεται το ποσό των 59 λεπτών μεικτά. Σε αυτά τα χρήματα πληρώνεται συντήρηση, διατήρηση και φόροι.
Το κράτος έχει εξασφαλισμένα από τη σύμβαση κάποια ελάχιστα έσοδα οπότε για την ώρα δεν ενδιαφέρεται και ιδιαίτερα καθώς τα διαφυγόντα του κέρδη είναι μικρά. Στο μέλλον όμως ίσως αυτό να αλλάξει. Από την άλλη όμως η εταιρεία έχει κάθε συμφέρον να κυνηγήσει στα αστικά Δικαστήρια την υπόθεση. Το θέμα θα περιπλακεί ιδιαίτερα αν πχ. κάποιο Δικαστήριο δικαιώσει τους τζαμπατζήδες οπότε και θα υπάρξει θέμα στη συνέχεια καθώς η σύμβαση δεν θα μπορεί να εκτελεστεί χωρίς υπαιτιότητα της Εταιρείας αλλά του Δημοσίου (γιατί το Δημόσιο πάνω από όλα θα έπρεπε να είχε εξασφαλίσει το σύννομο της σύμβασης). Αν βέβαια το Δικαστήριο δικαιώσει την εταιρεία, κάτι που το βλέπω πολύ μα πολύ πιθανό καθώς το Δημόσιο θα είναι και αρωγός της και γιατί όπως και να το κάνουμε η διαδικασία πληρωμής διοδίων δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τη χώρα, τότε γίνεται άμεσα κατανοητό ότι οι παραβάτες θα μπλέξουν πολύ άσχημα καθώς οι αποζημιώσεις που θα ζητήσει η εταιρεία από το καθένα τους θα ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ.
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Ειμαι υπερ της βινιετας γιατι χρησιμοποιω αρκετα τις ΕΟ.
Υπαρχουν πολλλοι ομως που τις χρησιμοποιουν αραια ή και καθολουΜπορώ να σου βρω 7,000,000 κατοίκους της χώρας που είναι κατά της Vignette καθώς χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους 4 με 5 φορές το έτος και δεν θέλουν να επωμιστούν για 4 με 5 διελεύσεις το ίδιο κόστος με αυτόν που κάνει 200.....
-
Εγώ πάλι είμαι υπέρ της χιλιομετρικής χρέωσης για τις ΕΟ με την προύποθεση να υπάρχουν υπηρεσίες ανάλογης της ΑΟ στην Ελλάδα ή των Γαλλικών αυτοκινητοδρόμων, δλδ ραδιόφωνο για ενημέρωση συνθηκών κυκλοφορίας, συντήρηση από την εταιρεία που διαχειρίζεται τον δρόμο, άψογος ποιοτικά δρόμος κλπ, και φυσικά δυνατότητα επιλογής ενναλακτικών διαδρομών χωρίς διόδια ή αυτό που στην Γαλλία λέγεται Nationale/Departemantale στην Ελλάδα θα μπορούσε να είναι η παλιά ΕΟ και οι δρόμοι που συντηρούνται απο την Νομαρχία. Είναι σαφές πως η λύση των ενναλακτικών δρόμων είναι φτηνότερη σε καύσιμο και διόδια αλλά κοστίζει σε χρόνο. Ο καθένας τα ζυγίζει και αποφασίζει τι προτιμά. Η βινιέτα είναι τελειώς άδικη για τους περιστασιακούς χρήστες.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Ειμαι υπερ της βινιετας γιατι χρησιμοποιω αρκετα τις ΕΟ.
Υπαρχουν πολλλοι ομως που τις χρησιμοποιουν αραια ή και καθολουΜπορώ να σου βρω 7,000,000 κατοίκους της χώρας που είναι κατά της Vignette καθώς χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους 4 με 5 φορές το έτος και δεν θέλουν να επωμιστούν για 4 με 5 διελεύσεις το ίδιο κόστος με αυτόν που κάνει 200.....
αυτο εννοούσα κι εγω.
εμενα με συμφερει, καποιους αλλους (πολλους ή λιγότερους) οχι
αλλωστε αν η βινιετα ειναι μονο για χρηση αυτοκινηοδρομου θα κρινει καποιος αν τον συμφερει να την παρει ή οχι (αλλα θα γινει πολυπλοκο το συστημα, κοινως ανέφικτο)
Στη Γαλλία την πρωτη φορα που χρησιμοποιησα αυτοκινητοδρομο, αγανάκτησα απο τα διόδια (Στρασβουργο Παρισι)
Στο γυρισμο πήγα να την κανω απο εναλλακτικό και επαθα σοκ (συνηθισμενος απο τους Γερμανικους 'επαρχιακους)
Κινηση τρελη, φουλ φορτηγα, φαναρια και οτι αλλο μπορει να σε καθυστερησει.
Μετα απο 2 εξοδους ξαναμπηκα και ισως να πληρωσα και παραπανω μπες βγεςοποτε γαλλια ΜΟΝΟ αυτοκινητοδρομο (τουλαχιστον για μεγαλες αποστασεις)
-
Δυνατότητα ενοποίησης κοντινών σταθμών διοδίων
Τη δυνατότητα κατάργησης σταθμών διοδίων που βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους δίνει τροπολογία που κατέθεσε στη...
Βουλή το Υπουργείο Υποδομών και η ρύθμιση αυτή γίνεται προκειμένου να ελαφρυνθούν οι τοπικές κοινωνίες από την υπέρμετρη καταβολή διοδίων σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Όπως αναφέρεται και στην έκθεση αξιολόγησης, η τροπολογία προβλέπει τη δυνατότητα ενοποίησης κοντινών σταθμών διοδίων για να επιλυθεί η υπερβολική χρέωση των πολιτών τοπικών κοινωνιών** και την αποκατάσταση της ζημίας του παραχωρησιούχου με ανάλογη προσαρμογή του ύψους του διοδίου στον εναπομείναντα σταθμό.**
Συγκεκριμένα σε περιπτώσεις που από συμβάσεις παραχώρησης προβλέπονται να λειτουργούν μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε μικρή απόσταση από άλλους είναι πιθανόν να δημιουργείται σημαντικό κόστος για τις υπόλοιπες μετακινήσεις των κατοίκων των τοπικών περιοχών που όμως οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώνονται με νόμο. Όμως οι συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητόδρομων κυρώνονται με νόμο και επομένως δεν είναι δυνατόν χωρίς συμφωνία των μερών και ψήφιση του νέου νόμου να γίνονται αλλαγές των συμβατικών τους όρων.
Κατά συνέπεια εφόσον το Δημόσιο κατά την ενάσκηση της δημόσιας εξουσίας του και κατ' εφαρμογή της γενικής αρχής της διαρκούς προσαρμογής των δημοσίων υπηρεσιών υπό ουσιαστική έννοια επεμβαίνει για λόγους δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος μονομερώς στην λειτουργία μίας σύμβασης παραχώρησης και επιβάλλει συγκεκριμένες ρυθμίσεις όπως η προσωρινή διακοπή λειτουργίας σταθμών διοδίων, υποχρεούται στο μέτρο που θίγονται τα οικονομικά ανταλλάγματα του παραχωρησιούχου να τον αποζημιώνει.
**Με την υπόψη διάταξη ρυθμίζεται το ζήτημα ενοποίησης σταθμών είσπραξης τελών διέλευσης αυτοκινητοδρόμων και της 'αποζημίωσης' του παραχωρησιούχου από τα αναπροσαρμοσμένα έσοδα του γειτονικού σταθμού.
**
Με το υπόψη άρθρο προβλέπεται ευχέρεια του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όπως με απόφασή του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζει ότι τα τέλη διοδίων του καταργούμενου σταθμού θα εισπράττονται από τον εγγύτερο προς αυτόν σταθμό, είτε το δεύτερο λειτουργεί άλλος παραχωρησιούχος είτε δημόσια εταιρία. -
Ο χρήστης bebes έγραψε:
Στη Γαλλία την πρωτη φορα που χρησιμοποιησα αυτοκινητοδρομο, αγανάκτησα απο τα διόδια (Στρασβουργο Παρισι)
34 ευρώ για 500 χιλιόμετρα, δεν σε χάλασε, ούτε κι εμένα αύριο το πρωί.
-
+οικολογικά ελαστικά και οικολογικά προφυλακτικά
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Στη Γαλλία την πρωτη φορα που χρησιμοποιησα αυτοκινητοδρομο, αγανάκτησα απο τα διόδια (Στρασβουργο Παρισι)
34 ευρώ για 500 χιλιόμετρα, δεν σε χάλασε, ούτε κι εμένα αύριο το πρωί.
ναι, αλλα τοτε (2004) τα πραγματα ήταν 'αθωα' στην Ελλάδα
τωρα εχουμε συνηθισει, δεν μας παραξενευει τιποτα πια (σε σχεση με την ακριβεια)
-
Δεν είχες πάρει την κρυάδα στην Ιταλία;
Πάντως η βενζίνη είναι πλέον πιο φτηνή εδω πέρα -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Καθώς για τις κοινωνίες οι δραστηριότητες πρέπει να είναι zero sum (πάνω κάτω) η μη πληρωμή διοδίων θα έπρεπε να αντισταθμιστεί με κάποια αύξηση της τιμής των καυσίμων αν υποθέσουμε ότι δεχτούμε το 'δίκαιο' αίτημα των τζαμπατζήδων να μην πληρώνουν για κάτι που απολαμβάνουν.Στην περίπτωση αυτή (όπως πχ. συμβαίνει σε Γερμανία, Ολλανδία ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας) μία επιπλέον αύξηση της φορολόγησης της τάξης των 20 λεπτών (αν λάβουμε υπόψη ότι το 40% των χιλιομέτρων γίνεται σε Ε.Ο.) θα ήταν ικανή να αντισταθμίσει το κόστος των αυτοκινητοδρόμων. Το γεγονός βέβαια ότι κατά το τρόπο αυτό το βάρος των αυτοκινητοδρόμων το επωμίζεται το σύνολο της κοινωνίας και όχι οι χρήστες είναι ένα ζήτημα που αφορά τη γενικότερη φιλοσοφία της κοινωνίας απέναντι στο αυτοκίνητο. Θεωρούμε το όχημα ως στοιχείωδες και βασικό αγαθό και θέλουμε αυτού του τύπου οι μεταφορές να γίνουν ο βασικός κορμός και ως αποτέλεσμα δεχόμεθα τον επιμερισμό του κόστους σε όλους (όπως πχ για την υγεία) ή θεωρούμε την αυτοκίνηση ως βασικό αγαθό μεν αλλά όχι στοιχειώδες οπότε και κρίνουμε ότι πέραν της απλής κάλυψης δεν είναι δυνατό να πληρώνει για το σύνολο των προσφέρομενων υπηρεσιών το ίδιο ο καθένας?
Πάντως μια και μιλάμε για την ΠΑΘΕ έπεσε στα χέρια μου η σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο (το ΦΕΚ) (το κομμάτι από Αθήνα προς Λαμία όπου πρακτικά ο δρόμος ήταν ήδη έτοιμος αν και στην πραγματικότητα το κομμάτι στη Θήβα έγινε από την αρχή). Σε ένα σημείο αναφέρει το ποσοστό των εισπράξεων υπέρ του Δημοσίου (το τίμημα). Τα ποσοστά επί των εισπράξεων προκαλούν ίλιγγο καθώς το Δημόσιο δεν θα μπορεί να λάβει ποτέ κάτω από 75% των εισπράξεων (και το ποσοστό αυτό λογίζεται μόνον επί των εισπράξεων άνω του ελάχιστου εγγυημένου ποσού υπέρ του Δημοσίου) ενώ προς το τέλος της σύμβασης το ποσοστό επί του σταθερού ποσού ανέρχεται ούτε λίγο ούτε πολύ σε ποσοστό >90%.
Άρα αυτοί που δεν πληρώνουν πχ στις Αφιδνές στην πραγματικότητα δεν πληρώνουν το κράτος ή απλά κόβουν από το κράτος έσοδα. Γιατί στα 2.90 αν αφαιρέσεις το ΦΠΑ και θεωρήσεις κατ' ελάχιστον το 75% του υπολοίπου ότι πάει στο Δημόσιο αυτό σημαίνει ότι για την εταιρεία δίδεται το ποσό των 59 λεπτών μεικτά. Σε αυτά τα χρήματα πληρώνεται συντήρηση, διατήρηση και φόροι.
Το κράτος έχει εξασφαλισμένα από τη σύμβαση κάποια ελάχιστα έσοδα οπότε για την ώρα δεν ενδιαφέρεται και ιδιαίτερα καθώς τα διαφυγόντα του κέρδη είναι μικρά. Στο μέλλον όμως ίσως αυτό να αλλάξει. Από την άλλη όμως η εταιρεία έχει κάθε συμφέρον να κυνηγήσει στα αστικά Δικαστήρια την υπόθεση. Το θέμα θα περιπλακεί ιδιαίτερα αν πχ. κάποιο Δικαστήριο δικαιώσει τους τζαμπατζήδες οπότε και θα υπάρξει θέμα στη συνέχεια καθώς η σύμβαση δεν θα μπορεί να εκτελεστεί χωρίς υπαιτιότητα της Εταιρείας αλλά του Δημοσίου (γιατί το Δημόσιο πάνω από όλα θα έπρεπε να είχε εξασφαλίσει το σύννομο της σύμβασης). Αν βέβαια το Δικαστήριο δικαιώσει την εταιρεία, κάτι που το βλέπω πολύ μα πολύ πιθανό καθώς το Δημόσιο θα είναι και αρωγός της και γιατί όπως και να το κάνουμε η διαδικασία πληρωμής διοδίων δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τη χώρα, τότε γίνεται άμεσα κατανοητό ότι οι παραβάτες θα μπλέξουν πολύ άσχημα καθώς οι αποζημιώσεις που θα ζητήσει η εταιρεία από το καθένα τους θα ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες ευρώ.
Μάλλον υπάρχουν μελανά σημεία κάπου
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=205234
Διόδια φωτιά και διά χειρός Δημοσίου!
Εκτός από τους εργολάβους που έχουν αναλάβει την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων, και το Δημόσιο θα έχει μερίδιο από τα διόδια, γεγονός που επιδρά στη διαμόρφωση των υπέρογκων τιμών. Η αφαίμαξη προβλέπεται από τις λεόντειες συμβάσεις, τα μικρά «μνημόνια» που έχουν φορτωθεί στις πλάτες των φορολογουμένων, και μάλιστα από το 2007.Στους τρεις, από τους συνολικά πέντε, αυτοκινητόδρους (Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια και Μαλιακός-Κλειδί) οι συμβάσεις προβλέπουν ότι ύστερα από προκαθορισμένες χρονολογίες το υπουργείο Υποδομών θα εισπράττει από το 40 έως και 93% των εσόδων, για να εξασφαλίσει κονδύλια και να χρηματοδοτήσει άλλα έργα. Υπολογίζεται ότι ώς το τέλος του 2038, οπότε λήγουν οι παραχωρήσεις της εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων στους κατασκευαστές, το Δημόσιο θα εισπράξει περί τα 23 δισ. ευρώ, πέρα από τον ΦΠΑ.
Τα έσοδα
Αποκαλύπτεται μάλιστα ότι με την πάροδο του χρόνου το Δημόσιο θα απορροφά σχεδόν το σύνολο των εσόδων από τα διόδια. Οι συμβάσεις προβλέπουν συγκεκριμένα τα εξής:
*Στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί το Δημόσιο αρχίζει να εισπράττει ποσοστό από τα διόδια το 2012. Ξεκινά με το 40% της τιμής και στο τέλος της τριακονταετίας φτάνει το 93%.
*Στο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, το Δημόσιο θα εισπράττει από το 2014. Η αρχή γίνεται με 66% και καταλήγει χρόνο με τον χρόνο στο 93,8%, που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο θα κυμαίνεται γύρω στο 85%.
*Στο χρυσοφόρο κομμάτι Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, για άγνωστους λόγους, το Δημόσιο θα αρχίσει να έχει μερίδιο από τα έσοδα το 2021.
Το αρχικό ποσοστό είναι 65% και κλιμακώνεται με τα χρόνια στο 92%.Στους υπόλοιπους δύο αυτοκινητόδρομους προβλέπονται... επιδοτήσεις των κατασκευαστών -από δημόσια έσοδα, βεβαίως- σε περίπτωση που οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν φτάσουν τα αναμενόμενα επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι στον Ε-65, τον νέο αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας, οι εργολάβοι θα δικαιούνται αποζημίωση έως και 1,54 δισ. ευρώ! Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος των έργων είναι 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. αποτελούν τη συμμετοχή του Δημοσίου. Επιδότηση, μικρότερης κλίμακας, έχει θεσπιστεί και στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη.
Η δεύτερη παράπλευρη επίπτωση για τους πολίτες είναι η στέρηση εσόδων για τη συντήρηση του υπόλοιπου εθνικού οδικού δικτύου, που ξεπερνά τα 10.000 χλμ. Επί χρόνια, μέσω των διοδίων εξασφαλίζονταν κονδύλια της τάξης των 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για έργα στους υπόλοιπους δρόμους, που πλέον δεν υπάρχουν. «Ετοιμάζουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα συντήρησης των δρόμων, με δάνειο που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων», μας είπε ο Γιάννης Οικονομίδης, γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων. Μας ενημέρωσε ότι παράλληλα ετοιμάζονται σοβαρές παρεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο ώστε να μπορούν να μετακινούνται οι οδηγοί χωρίς να πληρώνουν διόδια, ειδικά για τις τοπικές διαδρομές. Η αρχή θα γίνει από τους νομούς Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Λάρισας και Πιερίας, όπου τα τοπικά δίκτυα είναι εγκαταλειμμένα και οι κάτοικοι χρησιμοποιούν τους εθνικούς δρόμους για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. *
Τα bold είναι απο μένα
Εδω τώρα εγείρεται ενα ερώτημα σχετικά με την αξιοπιστία του ΦΕΚ που έπεσε στα χέρια σου ή σχετικά με την αξιοπιστία του άρθρου..
Το δεύτερο ζήτημα αφορά τους 'τζαπατζήδες',καθώς η άρνηση τους να πληρώνουν,ΔΕΝ αφορά το δημόσιο καθώς αυτό απ' ότι φαίνεται δεν εχει αρχίσει να εισπράτει ακόμα,αν φυσικά πιστέψουμε το άρθρο -
Μα τωρα την Ελευθεροτυπια την εχεις για αξιοπιστη.... και απολυτο φετβα σε οτι γραφει... ελεος...
-
-
οτι δεν αρεσει ειναι ψεμμα ε?
-
@ aris07
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3555/2007
'Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου «Ιονία Οδός» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) − Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετηρίου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι − Χαλκίδα και λοιπές διατάξεις'
και πάμε στο ψητό:
πληρωμές προς το Δημόσιο από το 2012 ως και 2037 (λήξη της σύμβασης). (άρθρο 25).
Ελάχιστο ΠΔ = Εi* Pi (πληρωμή προς το Δημόσιο) (Δi λόγος δεικτών καταναλωτή στο τέλος του έτους i προς το δείκτη στις 31.12.2002).
Αν έσοδα Ei > Ri
ΠΔ = Ri X Δi X Pi + (Ei -- Ri X Δi) * min ( 75%, Pi * [1+((Ei -- Ri X Δi)/Ri X Δi)])
Έτος, Ri, Ποσοστά Pi
2012 130,000,000 € 0%
2013 133,000,000 € ~65.71%
2014 135,500,000 € 81.90%
2015 138,500,000 € 78.37%
2016 142,000,000 € 77.68%
2017 145,500,000 € 78.22%
2018 149,000,000 € 77.81%
2019 152,500,000 € 74.84% (ποσοστό -
Ο χρήστης aris07 έγραψε:
Διόδια φωτιά και διά χειρός Δημοσίου!
Εκτός από τους εργολάβους που έχουν αναλάβει την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων, και το Δημόσιο θα έχει μερίδιο από τα διόδια, γεγονός που επιδρά στη διαμόρφωση των υπέρογκων τιμών. Η αφαίμαξη προβλέπεται από τις λεόντειες συμβάσεις, τα μικρά «μνημόνια» που έχουν φορτωθεί στις πλάτες των φορολογουμένων, και μάλιστα από το 2007.Στους τρεις, από τους συνολικά πέντε, αυτοκινητόδρους (Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια και Μαλιακός-Κλειδί) οι συμβάσεις προβλέπουν ότι ύστερα από προκαθορισμένες χρονολογίες το υπουργείο Υποδομών θα εισπράττει από το 40 έως και 93% των εσόδων, για να εξασφαλίσει κονδύλια και να χρηματοδοτήσει άλλα έργα. Υπολογίζεται ότι ώς το τέλος του 2038, οπότε λήγουν οι παραχωρήσεις της εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων στους κατασκευαστές, το Δημόσιο θα εισπράξει περί τα 23 δισ. ευρώ, πέρα από τον ΦΠΑ.
Τα έσοδα
Αποκαλύπτεται μάλιστα ότι με την πάροδο του χρόνου το Δημόσιο θα απορροφά σχεδόν το σύνολο των εσόδων από τα διόδια. Οι συμβάσεις προβλέπουν συγκεκριμένα τα εξής:
*Στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί το Δημόσιο αρχίζει να εισπράττει ποσοστό από τα διόδια το 2012. Ξεκινά με το 40% της τιμής και στο τέλος της τριακονταετίας φτάνει το 93%.
*Στο τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας, το Δημόσιο θα εισπράττει από το 2014. Η αρχή γίνεται με 66% και καταλήγει χρόνο με τον χρόνο στο 93,8%, που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο θα κυμαίνεται γύρω στο 85%.
*Στο χρυσοφόρο κομμάτι Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, για άγνωστους λόγους, το Δημόσιο θα αρχίσει να έχει μερίδιο από τα έσοδα το 2021.
Το αρχικό ποσοστό είναι 65% και κλιμακώνεται με τα χρόνια στο 92%.Στους υπόλοιπους δύο αυτοκινητόδρομους προβλέπονται... επιδοτήσεις των κατασκευαστών -από δημόσια έσοδα, βεβαίως- σε περίπτωση που οι κυκλοφοριακοί φόρτοι δεν φτάσουν τα αναμενόμενα επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι στον Ε-65, τον νέο αυτοκινητόδρομο της δυτικής Θεσσαλίας, οι εργολάβοι θα δικαιούνται αποζημίωση έως και 1,54 δισ. ευρώ! Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος των έργων είναι 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. αποτελούν τη συμμετοχή του Δημοσίου. Επιδότηση, μικρότερης κλίμακας, έχει θεσπιστεί και στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με διακλάδωση Λεύκτρο-Σπάρτη.
Η δεύτερη παράπλευρη επίπτωση για τους πολίτες είναι η στέρηση εσόδων για τη συντήρηση του υπόλοιπου εθνικού οδικού δικτύου, που ξεπερνά τα 10.000 χλμ. Επί χρόνια, μέσω των διοδίων εξασφαλίζονταν κονδύλια της τάξης των 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για έργα στους υπόλοιπους δρόμους, που πλέον δεν υπάρχουν. «Ετοιμάζουμε ένα μεγάλο πρόγραμμα συντήρησης των δρόμων, με δάνειο που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων», μας είπε ο Γιάννης Οικονομίδης, γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων. Μας ενημέρωσε ότι παράλληλα ετοιμάζονται σοβαρές παρεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο ώστε να μπορούν να μετακινούνται οι οδηγοί χωρίς να πληρώνουν διόδια, ειδικά για τις τοπικές διαδρομές. Η αρχή θα γίνει από τους νομούς Αττικής, Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Λάρισας και Πιερίας, όπου τα τοπικά δίκτυα είναι εγκαταλειμμένα και οι κάτοικοι χρησιμοποιούν τους εθνικούς δρόμους για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. *
Τα bold είναι απο μένα
Εδω τώρα εγείρεται ενα ερώτημα σχετικά με την αξιοπιστία του ΦΕΚ που έπεσε στα χέρια σου ή σχετικά με την αξιοπιστία του άρθρου..
Το δεύτερο ζήτημα αφορά τους 'τζαπατζήδες',καθώς η άρνηση τους να πληρώνουν, ΔΕΝ αφορά το δημόσιο καθώς αυτό απ' ότι φαίνεται δεν εχει αρχίσει να εισπράτει ακόμα,αν φυσικά πιστέψουμε το άρθροΈκανα μία μικρή ανάλυση και έχω να πω.
-
Το ποσοστό επί των εισπράξεων του Δημοσίου στο σύνολο της Σύμβασης είναι 84% (μέσο σενάριο ήτοι Ei=Ri), 81% (αισιόδοξο σενάριο ήτοι Ei=1.5Ri) και 79.5% (Ei=2.0Ri) για το πλέον αισιόδοξο για τον Πάροχο Σενάριο. Αν λάβεις το ΦΠΑ 23% έχουμε ότι το 87% των χρημάτων που πληρώνει ο πολίτης πάνε στη τσέπη του Δημοσίου και ακόμα για λόγους ίσους με 3 το ποσοστό αυτό δεν πέφτει κάτω από 82%.
-
Το ΦΕΚ είναι η σύμβαση οπότε δεν τίθεται θέμα αξιοπιστίας. Το άρθρο είναι αξιόπιστο ως προς αυτό το κομμάτι της συγκεκριμένης σύμβασης ως και λίγο large υπέρ του Δημοσίου. Τώρα για το 'χρυσοφόρο' κομμάτι απλά δεν κατάφερα να βρω το ΦΕΚ καθώς το συγκεκριμένο νούμερο που σε όλα τα sites δηλώνεται δεν είναι σωστό.
-
Για τον Ε-65 θα πω μόνον ότι το κύριο πρόβλημα της οδού είναι οι απαλλοτριώσεις γης και βέβαια το γεγονός ότι λόγω του πολιτικού μπραντ-ντε φερ μεταξύ Εργολάβων (κάποιων) και της Κυβέρνησης τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα το τι θα γίνει με το τμήμα του Μαλιακού. Δεν έχω το ΦΕΚ για να μιλήσω περί αποζημιώσεων γιατί δεν γνωρίζω πιο είναι το ελάχιστο ύψος κίνησης στο δρόμο που προβλέπεται από τη σύμβαση.
-
Πάμε λοιπόν στο '...Επί χρόνια, μέσω των διοδίων εξασφαλίζονταν κονδύλια της τάξης των 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση για έργα στους υπόλοιπους δρόμους, που πλέον δεν υπάρχουν....'. Το έλλειμμα 100 εκατ. ευρώ θα με συγχωρέσει η εφημερίδα αλλά δεν είναι τίποτα με τα ποσά που δαπανώνται για τη βελτίωση του δικτύου σήμερα (και το Δημόσιο εισπράττει το κατίτι τους ήτοι περί το 30% των ποσών...). Μόνον η σύμβαση της ' Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας' για το 2013 θα προσφέρει με το μέσο σενάριο 118 εκατ. ευρώ (87 εκατ. προ Φ.Π.Α.). και φυσικά έπονται και χρήματα από τις άλλες συμβάσεις.
ΥΓ. Για να προλάβουμε δηλώσεις του στυλ 500 εκατ. ευρώ κέρδη το έτος από τους Βο(υ)λευτές του Λαού με ένα λόγο Εi/Ri=1 (μέσο σενάριο) το ποσό που θα εισπράξει ο πάροχος σε βάθος 25ετίας από το τμήμα αυτό είναι 700 εκατ. ευρώ ενώ με το σενάριο Εi/Ri=2 το ποσό αυτό ανεβαίνει στα 1.8 δις ευρώ περίπου. Πολλά ... δεν ξέρω αλλά στο 2ο σενάριο τα έσοδα του Δημοσίου για την ενοικίαση και μόνον του χώρου είναι 9 δις ευρώ (με το ΦΠΑ) ή 7 δις χωρίς αυτόν.
-
-Διοδια- ...δεν πληρωνω!!!