Oct 6, 2010, 7:25 AM

Ο χρήστης Pai Mei έγραψε:

Δικαστές δεν γινόμαστε, μας λείπει η δυνατότητα επιβολής ποινών. Να κρίνουμε όμως γιατί όχι; Δεν μιλάμε για πράξεις χωρίς την παραμικρή επίδραση στο περιβάλλον. Και γιατί τα συναισθήματα δεν πρέπει να υπόκεινται σε κριτική και διαβάθμιση έστω σε υποκειμενικό επίπεδο; Αν με δεις στον δρόμο να πυροβολώ έναν σκύλο θα πεις 'γουστάρει και καλά κάνει'; Ε δεν θα προκαλέσω και καμιά διαταραχή στο οικοσύστημα αν το κάνω.

Eπίδραση στο περιβάλλον έχει και η απλή ύπαρξή μας στον πλανήτη, χωρίς καμία απολύτως δραστηριότητα.
Τα πάντα έχεις δικαίωμα να κρίνεις, και οφείλεις ως σκεπτόμενος άνθρωπος να το πράττεις, απλώς δεν βλέπω λογική στο να κρίνεται τόσο αβίαστα ένα συναίσθημα μόνο και μόνο επειδή δεν συμβαβίζει με το δικό μας σύστημα ηθικών αξιών.

Το κυνήγι είναι πανάρχαιος, κοινωνικός θεσμός, (άλλοτε και πολεμική προπαρασκευή, βασιλικό σπορ επί ελληνιστικών χρόνων κ.λπ), μια τελετή που εφ' όσον -σήμερα- γίνεται με σεβασμό στους πληθυσμούς των ζώων, αλλά ακόμα και στην διαδικασία αφαίρεσής της ζωής του κάθε ατόμου μεμονωμένα (ανώδυνα), πέρα από τις ηθικές ενστάσεις του καθενός, που πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν για κάθε θεσμό, δεν μπορώ να φανταστώ πώς μπορεί να συσχετιστεί με τον καθυστερημένο που κακοποιεί σκύλους και γάτες.

Φυσικά θα υπάρχουν και τομάρια μεταξύ των κυνηγών, που όμως με κάποιον τρόπο θα πρέπει να αποκλειστούν από τη διαδικασία.

Το θέμα με τον καθυστερημένο κολλάει στο ότι αντλεί ευχαρίστηση από κάτι που μου προκαλεί απέχθεια
και δικαιούμαι να κρίνω την πράξη του έστω κι αν δεν προκαλεί οικολογική καταστροφή.
Το ίδιο ισχύει και με τον κυνηγό σε μικρότερο προφανώς βαθμό. Δεν βρίσκω 'ευγενικό' το συναίσθημα που καλλιεργεί η συγκεκριμένη δράση, θεωρώ πως δεν κολλάει με τον σύγχρονο πολιτισμό και τις σύγχρονες αξίες, παλιά δεν μιλούσαν καν για το δικαίωμα του ανθρώπου στη ζωή, δεν βρίσκω το λόγο προχωρώντας μπροστά να μη μιλήσουμε κάπου και για το δικαίωμα του ζώου στην ζωή.