Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Ποιά βενζίνη για το μοτέρ μου..?
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Ποιά βενζίνη για το μοτέρ μου..?
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 3 / 4
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    33
    65
    294
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • A
      asimov last edited by

      Το ξεθαβω για μια (διπλη) ερωτηση:
      1)Ειναι αληθεια οτι η EKO δεν πουλαει απλη αμολυβδη αλλα ξεκιναει με 95+ (αντιστοιχη της V-power);
      2)Ξερει κανεις αξιοπιστο βενζιναδικο EKO στην περιοχη Αργυρουπολης(κυριως)-Ηλιουπολης-Ελληνικου-Αλιμου;

      1 Reply Last reply Reply Quote 2
      • M
        miatagreece last edited by

        Ο χρήστης Asimov έγραψε:
        Το ξεθαβω για μια (διπλη) ερωτηση:
        1)Ειναι αληθεια οτι η EKO δεν πουλαει απλη αμολυβδη αλλα ξεκιναει με 95+ (αντιστοιχη της V-power);
        2)Ξερει κανεις αξιοπιστο βενζιναδικο EKO στην περιοχη Αργυρουπολης(κυριως)-Ηλιουπολης-Ελληνικου-Αλιμου;

        1. Στο πρωτο ερωτημα η απαντηση ειναι ναι. Η απλη αμολυβδη της ΕΚΟ ειναι 95+. Δες και το τεστ των 4Τ, προ 3-4 μηνών.
        2. Αν θυμαμαι καλα εχει ενα καλο ΕΚΟ στην καθοδο της Αργυρουπόλεως (όπως ερχεσαι από Καρεα για Αεροδρομιο) λίγο πριν τα φαναρια της Κύπρου. Αλλιως η κορυφη κι απο ποιοτητα και τιμη ειναι η ΕΚΟ στη Bαρης Κορωπιου, πριν το Universal και απέναντι από τις πρωτες ταβερνες.
        1 Reply Last reply Reply Quote 2
        • M
          manosk last edited by

          Κανένα αξιόπιστο πρατήριο στην περιοχή του Πειραιά (από Ειρήνης και Φιλίας μέχρι λιμάνι) ή στην Πειραιώς ξέρετε; Τους τελευταίους μήνες βάζω βενζίνη στην ΒΡ στο τέλος της Τζαβέλα. Καλή μοιάζει, προβλήματα δεν είχα αλλά δεν ξέρεις καμιά φορά.
          (για τον φόβο των Ιουδαίων, παρακαλώ απαντήσεις όχι από φρέσκους χρήστες. Όχι τίποτα άλλο, αλλά ... καταλαβαίνετε).

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • M
            miatagreece last edited by

            Παρολο που ειμαι φρεσκος χρηστης εδω θα κοιταξω στο δικο μας forum (http://www.mx5.gr/forum/index.php) μηπως δω κατι για την περιπτωση σου!

            1 Reply Last reply Reply Quote 2
            • M
              manosk last edited by

              Ελπίζω να μην πρόσβαλα κάποιους άθελά μου. Δεν είναι ότι δεν εμπιστεύομαι τα μέλη του φόρουμ, αλλά δεν θα ήθελα να δω μερικούς άγνωστους μέχρι χθες μαστρομήτσους να τσακώνονται για το καλύτερο βενζινάδικο της Ευρώπης.

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • M
                miatagreece last edited by

                Ο χρήστης manosk έγραψε:
                Ελπίζω να μην πρόσβαλα κάποιους άθελά μου. Δεν είναι ότι δεν εμπιστεύομαι τα μέλη του φόρουμ, αλλά δεν θα ήθελα να δω μερικούς άγνωστους μέχρι χθες μαστρομήτσους να τσακώνονται για το καλύτερο βενζινάδικο της Ευρώπης.

                Φιλε Μανο κανενα προβλημα ειλικρινα!
                Δυστυχως δεν βρηκα κατι για να σε βοηθησω, παρολο που εχουμε πολλα μέλη απο Πειραια και γειτονικες περιοχες.

                1 Reply Last reply Reply Quote 3
                • C
                  castor last edited by

                  Ο χρήστης manosk έγραψε:
                  Κανένα αξιόπιστο πρατήριο στην περιοχή του Πειραιά (από Ειρήνης και Φιλίας μέχρι λιμάνι) ή στην Πειραιώς ξέρετε; Τους τελευταίους μήνες βάζω βενζίνη στην ΒΡ στο τέλος της Τζαβέλα. Καλή μοιάζει, προβλήματα δεν είχα αλλά δεν ξέρεις καμιά φορά.
                  (για τον φόβο των Ιουδαίων, παρακαλώ απαντήσεις όχι από φρέσκους χρήστες. Όχι τίποτα άλλο, αλλά ... καταλαβαίνετε).

                  Στο συγκεκριμμένο πρατήριο είμαι τακτικός πελάτης εδώ και δύο χρόνια και βάζω σε όλα τα αυτοκίνητα μου ακόμη και στο αγωνιστικό!

                  Ποτέ δεν είχα πρόβλημα.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 2
                  • S
                    sakiss last edited by

                    Eμαθα οτι η V racing και η eko βγαινουν απο το ιδιο διυλιστηριο και οτι η χωρα μας μαζι με την ιταλια-γερμανια-αγγλια εισαγει την καλυτερη v racing της ευρωπης μιας και η παρασκευη της μπορει να γινει μονο στα ειδικα αυτα διυλιστηρια.Με λιγα λογια η shell εχει τις πιο καθαρες και περισσοτερο ελεγχομενες βενζινες.Οσο για τις τιμες στην πατρα εχουμε και λεμε

                    v power απο 87 μεχρι 92
                    v racing 1.09
                    ultimate απο 95 μεχρι 98
                    εκο απο τοτε που εγινε γνωστη εκτοξευθηκε στο 1 ευρο..κλεφτεσσσσσσσσ

                    1 Reply Last reply Reply Quote 3
                    • S
                      servmx last edited by

                      Ο χρήστης Asimov έγραψε:
                      Το ξεθαβω για μια (διπλη) ερωτηση:
                      1)Ειναι αληθεια οτι η EKO δεν πουλαει απλη αμολυβδη αλλα ξεκιναει με 95+ (αντιστοιχη της V-power);
                      2)Ξερει κανεις αξιοπιστο βενζιναδικο EKO στην περιοχη Αργυρουπολης(κυριως)-Ηλιουπολης-Ελληνικου-Αλιμου;

                      Η αμόλυβδη που εμπορεύεται σε όλη την Ευρώπη είναι προδιαγραφών Eurosuper 95 RON. Τα οκτάνια της παραπάνω προδιαγραφής είναι minimum 95.
                      To πρόσφατο 95+ των διάφορων εταιριών είναι πολύ απλά ένα κόλπο marketing.

                      Γιάννης

                      1 Reply Last reply Reply Quote 2
                      • P
                        prometheas last edited by

                        Στο Mazda βάζω τώρα συνέχεια BP Ultimate 100 (από την μοναδική BP στην Σωρού στο Μαρούσι) και είμαι αρκετά ευχαριστημένος.

                        Για το Puntaki δεν τιθεται θέμα τα καίει ολα
                        Συνήθως βάζω Shell V-Power ή ΕΚΟ 95+ από τα 2 αντιστοιχα πρατήρια που βρισκονται στην Κηφισίας στην καμπή πριν την στροφή για το ΚΑΤ. Δεν έχω καποιο παράπονο από την βενζίνη τους (Η εξυπηρέτηση πάντως σηκώνει βελτίωση )

                        1 Reply Last reply Reply Quote 2
                        • M
                          miatagreece last edited by

                          ...κι ενα χρησιμο link για να αποφευγουμε τα 'λαμογια'
                          http://www.ypan.gr/flash_fuel/kafsima/PROSTIMA.htm

                          1 Reply Last reply Reply Quote 1
                          • P
                            ping-of-death last edited by

                            Ο χρήστης prometheas έγραψε:
                            Συνήθως βάζω Shell V-Power ή ΕΚΟ 95+ από τα 2 αντιστοιχα πρατήρια που βρισκονται στην Κηφισίας στην καμπή πριν την στροφή για το ΚΑΤ. Δεν έχω καποιο παράπονο από την βενζίνη τους (Η εξυπηρέτηση πάντως σηκώνει βελτίωση )

                            Για την Shell δεν μπορω να εκφερω γνωμη, ο τυπος στην ΕΚΟ ομως ειναι για φαπες, λες κ σου κανει χαρη που στο γεμιζει!
                            Αλλος απατεωνας, ΕΚΟ στην Παπανικολη πριν την (πρωην) πλ. Κεννεντι. Στην ταμπελα εχει πρωτο το diesel κ τελευταια την 95+, ψαρωνει ο ανυποψιαστος οδηγος νομιζοντας οτι θα γεμισει με 79λ/lt κ διαπιστωνει οτι τελικα την πληρωσε 87!
                            ΥΓ Δεν παω να δυσφημισω την ΕΚΟ, καθε αλλο, εχω δηλωσει κιολας οτι αυτη βαζω κατα κανονα κ γιαυτο το λογο βλεπω κ τα στραβα της...

                            1 Reply Last reply Reply Quote 2
                            • A
                              aleng last edited by

                              Υπάρχει διαφορά μεταξύ V-power και EKO 95+;

                              1 Reply Last reply Reply Quote 3
                              • P
                                photis last edited by

                                παιδια εγω σε punto 1.4 σπορτινγ ιδα μεγαλη διαφορα στις χαμηλομεσαιες
                                ψηλα δε καταλαβα διαφορα . Φυσικα εχω 11\1 σχεση συμπιεσης
                                Μαλιστα με μετρησεις που εγιναν με το trip computer στο αυτοκινητοδρομο ιδα πτωση στη καταναλωση σε σημειο που να αποσβενω τη ακριβοτερη τιμη
                                οταν το σκιζω ομως.....
                                ΕΚΟ 100 μονο αυτη εχουμε Κυπρο , ειμαι πολυ ευχαριστημενος

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • H
                                  hammer_ last edited by

                                  Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
                                  Ξεθάβω το θέμα πάλι. Συγνώμη dog80 αλλά τώρα είδα την απάντησή σου.

                                  Κάτι άλλο: όταν λές οτι χτυπάει μέχρι 2200 στροφές, είναι δυνατό το χτύπημα, ή ίσα ίσα που ακούγεται? Στα αυτοκίνητα μου πάντως βάζω 95άρα βενζίνη και δεν χτυπάνε ότι και να τους κάνω.

                                  Όχι, δεν θα έλεγα ότι είναι δυνατό. Ακούγεται. Έχω και εξασκημένα αυτιά....

                                  Από ότι καταλαβαίνω πάντως, είναι θέμα βενζίνης. Αν έχει πετρέλαιο μέσα ή νεράκι, τότε θα χτυπάει. Αν είναι εντάξει, τότε δεν χτυπάει.

                                  Χωρις να θελω να βγω εκτος topic (αν και μαλλον θα το κανω!), θελω να κανω ενα διαχωρισμο στα πειρακια.

                                  Οι αγγλοφωνοι λενε knocking αυτο που ακουει κανεις με 5η και 30χλμ σε ανηφορα με ανοιχτο γκαζι, δηλαδη την κρουστικη καυση που ακουγεται εντονα ως κρουστικη... Αυτου του τυπου η καυση ειναι ΠΟΛΥ επιβλαβης για τον κινητηρα και πρεπει να αποφευγεται παση θυσια. Μαλιστα, στα συγχρονα αυτοκινητα με ηλεκτρονικα γκαζια, ο εγκεφαλος ΔΕΝ θα ανοιξει την πεταλουδα υπο τετοιου ειδους συνθηκες, για την προστασια του κινητηρα! Αντιθετα, οι κινητηρες με το παλιο καλο γκαζι με ντιζα μπορουν να φτασουν σε αυτη την κατασταση, αν και αν μεινουν εκει για λιγο παραπανω θα καταληξουν στο συνεργειο με σπασμενα τα ελατηρια του κυλινδρου (τουλαχιστον).

                                  Το δευτερο ειδος καυσης που εμεις ονομαζουμε 'πειρακια' ειναι το λεγομενο pinking. Αυτο συμβαινει στους κινητηρες με knock sensor, του οποιου η δουλεια ειναι να αντιλαμβανεται οτι η καυση εχει σταματησει να ειναι ομαλη, αλλα να δινει σημα στον εγκεφαλο του αυτοκινητου ΠΡΙΝ η καυση γινει κρουστικη (knocking). Τοτε ο εγκεφαλος αναλαμβανει δραση και μειωνει το αβανς. Οταν ο knock sensor σταματησει να δινει σημα, ο εγκεφαλος αυξανει και παλι το αβανς. Το αποτελεσμα ειναι καυση στα ορια της κρουστικης (ευτυχως ομως λιγο κατω!) και αυτος ο χαρακτηριστικος συνεχης ηχος που ακουει κανεις με σχετικα χαμηλες στροφες σε ανηφοριτσα, ισως και με το A/C σε λειτουργια. Με βενζινες υψηλου βαθμου οκτανιων, τα περιθωρια για αυξηση του αβανς ειναι μεγαλυτερα και σε πολλες περιπτωσεις 'οικογενειακων' κινητηρων, η συμπιεση δεν αρκει για να πιεσει μια βενζινη 100 οκτανιων στα ορια της κρουστικης καυσης, σχεδον σε καμια περιπτωση.

                                  Οι δικες μου εμπειριες σχετικα με τις βενζινες ειναι οι εξης:
                                  Λογω κοστους η συνηθισμενη επιλογη ειναι η απλη αμολυβδη των 95 οκτανιων απο την Ελιν. Με αυτη τη βενζινη το αυτοκινητο (Corolla 1.3 του 93, με ντιζα στο γκαζι και knock sensor) χτυπαει πειρακια -pinking φυσικα!- οποτε ζοριστει καπως και βρισκεται αναμεσα στις 2000 και 4500 στροφες (μεγιστη ροπη εχει στις 4800). Παραδειγματα ειναι η ανηφορα της Γαλατσιου προς το Μακρη με 2α και 60 και η ανηφορα της Κατεχακη μετα το πολυτεχνειο και εως την Αττικη Οδο, με 3η και 100. Η χρηση του A/C χειροτερευει αρκετα τα πραγματα αφου ειναι ενα επιπλεον φορτιο στον κινητηρα. Τοτε ακουγεται pinking και σε λιγοτερο απαιτητικες διαδρομες.
                                  Με μια αλλαγη σε Ultimate το αυτοκινητο αλλαξε αρκετα προς το καλυτερο. Το A/C κοβει λιγοτερο τον κινητηρα και pinking ακουγεται μονο σε ακραιες περιπτωσεις (Κατεχακη, A/C ανοιχτο, 3η με 100+ και το γκαζι πιο βαθια απ'οσο χρειαζοταν με την απλη αμολυβδη χωρις A/C!). Επισης, στις χαμηλομεσαιες στροφες απεκτησε λιγο πιο πολυ νευρο.
                                  Στο συνολο παντως δε νομιζω οτι αξιζει να τη χρησιμοποιει κανεις μονιμα λογω κοστους κυριως... Επισης, η συνολικη αποδοση δεν ανεβαινει ιδιαιτερα. Εχει μια μικρη βελτιωση, αλλα μονο με το γκαζι πολυ βαθια (εως και τερμα) η βελτιωση αυτη ειναι αισθητη. Αλλιως εγω προσωπικα δεν θα μπορουσα να ξεχωρισω αν εχει μεσα βενζινη 95 η 100 οκτανιων παρα μονο απο τον ηχο! Θεωρω παντως λογικο καποιοι κινητηρες με μεγαλυτερη συμπιεση και πιο συγχρονους εγκεφαλους (και φυσικα τους υπερτροφοδοτουμενους) να εχουν μεγαλυτερες διαφορες.

                                  Παρακαλω οσους γνωριζουν πιο πολλα απο μενα στο θεμα της καυσης να διορθωσουν τυχον ανακριβειες, γιατι ξερω οτι οσο περιπλοκο και αν ακουγεται το παραπανω, ειναι απλοποιημενο! (πχ. εκτος απο το αβανς παιζει και η συνθεση του μιγματος ρολο, και σιγουρα οι εγκεφαλοι τεινουν προς τα πλουσια μιγματα για να αποτρεψουν τα πειρακια...)

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                  • ?
                                    A Former User last edited by

                                    Εγώ θα παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία... Στο Peugeot άκουσα πειράκια από την πρώτη μέρα που το πήρα. Βέβαια ο ήχος που ακούγονταν ήταν ένας ασθενικός μεταλλικός ήχος που γινότανε αντιληπτός μονο με ανοικτά παράθυρα και σχετική ησυχία έξω. Τον έκανε μόνο στα μερικά πατήματα του γκαζιού. Όταν το σανίδωνα δεν έκανε τσικ...
                                    Επίσης ο ήχος αυτός εμφανίζεται όταν ο κινητήρας 'ανάβει' σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

                                    Χρησιμοποιώ Ultimate (συνήθως, ~96 λεπτά) και ΕΚΟ 95+ (σπάνια, 82~ λεπτά) ή ΕΚΟ 100 (πολύ σπάνια, λόγω τιμής ~1 ευρώ). Και με τις δύο βενζίνες (ultimate, EKO 95+) έχω ακούσει πειράκια, αλλά με την ΕΚΟ 95+ πολύ συχνότερα. Παρεπιπτόντως νομίζω ότι με την Ultimate το αμάξι πηγαίνει καλύτερα και δεν κάνει σχεδόν ποτέ τον θόρυβο αυτόν...
                                    Αλλά η χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, καθώς και ο καθαρισμός του κινητήρα - μπεκ που επιτυγχάνει, είναι για μένα ειδοποιές διαφορές. Τις ίδιες εξάλλου ιδιότητες έχει και η ΕΚΟ.

                                    Αυτό που συμπέρανα, ύστερα από σπατάλη πολλής φαιάς ουσίας λόγω εντονότατου προβληματισμού, είναι το εξής :

                                    Το έχω γράψει και σε άλλο forum, οπότε το μεταφέρω με κάποιες προσθήκες...

                                    Η προανάφλεξη (που είναι μεν ψιλοκρουστική, αφού ολοκληρώνεται ταχύτητα, αλλά εντάξει, πάει κι΄έρχεται...) είναι αυτανάφλεξη που εμφανίζεται πριν την εμφάνιση του σπινθήρα.
                                    Πολλοί κινητήρες του μέλλοντος θα δουλεύουν με ελεγχόμενη αυτανάφλεξη για μικρά και μεσαία φορτία, δηλαδή την προανάφλεξη. Φυσικά ο λόγος για κάτι τέτοιο συνδέεται με την αντιρύπανση.

                                    Η κρουστική αυτανάφλεξη (η οποία μπορεί να προκληθεί και από εκτεταμένη προανάφλεξη) είναι αυτή που πραγματικά βλάπτει τον κινητήρα. Πρόκειται για αυτανάφλεξη που λαμβάνει χώρα αφού έχει εμφανιστεί ο σπινθήρας. Ένα κομμάτι του καυσίμου μείγματος δηλαδή έχει προλάβει να καεί κανονικά. Συνεπώς το καύσιμο μείγμα που έχει ήδη καεί κανονικά, ανεβάζει την πίεση και την θερμοκρασία μέσα στον θάλαμο, με αποτέλεσμα το υπόλοιπο μείγμα να αυταναφλέγεται. Αυτό είναι η κρουστική (και καταστροφική) αυτανάφλεξη.

                                    Αν δει κανείς καμπύλες μεταβολής της πίεσης συναρτήσει του χρόνου στην περίπτωση της προανάφλεξης και την κρουστικής αυτανάφλεξης, θα διαπιστώσει τα εξής :
                                    Η καμπύλη της προανάφλεξης έχει πιο απότομη κλίση (ρυθμός αύξησης της πίεσης), όμως δεν έχει καθόλου 'νερά' πάνω της!
                                    Επίσης θα δει ότι η καμπύλη της κρουστικής αυτανάφλεξης 'κάνει νερά' μετά την χρονική στιγμή του σπινθήρα, ενώ πριν ήταν κανονική (όχι σαν τεθλασμένη γραμμή, ακολουθούσε την φυσιολογική της πορεία).
                                    Τα 'νερά' αυτά υποδηλώνουν εξαιρετικά απότομες αυξομειώσεις της πίεσης, κάτι που καθιστά την φόρτιση κρουστική. Η καμπύλη δηλαδή γίνεται σαν καρδιογράφημα... Δεν ακολουθείται μια ομαλή αύξηση και πτώση της πίεσης συναρτήσει του χρόνου. Η καμπύλη δηλαδή αυτή παρουσιάζει την χειρότερη περίπτωση, όπου σχεδον αμέσως μετά τον σπινθήρα έχουμε αυτανάφλεξη.

                                    Το θέμα είναι ότι όταν όταν το καύσιμο μείγμα προλαβαίνει να καεί κανονικά σε ένα μεγάλο ποσοστό (ας πούμε 80%), πριν εμφανιστεί αυτανάφλεξη, τα 'νερά' αυτά της καμπύλης θα έχουν και πολύ μικρότερη διάρκεια και πλάτος. (προς το τέλος της). Έτσι δεν πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Απλά καλό είναι να μην το κάνει καθόλου!
                                    Αυτό συμβαίνει μάλλον και με τους κινητήρες μας.

                                    Στον κινητήρα μας παρουσιάζεται μάλλον με αρκετή καθυστέρηση (γιατί τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα ή οριακά!), γι' αυτό φαντάζομαι ότι το 'καρδιογράφημα' αυτό θα είναι πολύ ασθενές (σε ένταση) και σύντομο χρονικά (αφού η μεγαλύτερη ποσότητα του μείγματος πρόλαβε και κάηκε κανονικά, 'θέτοντας όμως τις βάσεις', μέσω της ανύψωσης της Θ οC, για κρουστική αυτανάφλεξη του μικρού υπολοίπου). Γι' αυτό δεν 'κόβει' το αμάξι, γι' αυτό και ακούγεται ένα απαλό 'τσικ - τσικ - τσικ' και όχι το τραχύ 'ΤΑΚ - ΤΑΚ- ΤΑΚ' , γι' αύτό ίσως δεν το αντιλαμβάνεται και ο knock sensor (είναι πολύ ασθενές). Ή μπορεί να το αντιλαμβάνεται αλλά να το αφήνει. Και αυτό μπορεί να συνδέεται με λόγους αντιρύπανσης...

                                    Α! Το ότι δεν ακούγεται τίποτα όταν το σανιδώνω, μπορεί να οφείλεται στον εμπουλτισμο που γίνεται στο μείγμα, προκειμένου να αποδοθεί η ισχύς. Όταν το μείγμα είναι πλούσιο τότε αποτρέπονται τα πυράκια, αφού η επιπλέον βενζίνη δρα ψυκτικά...

                                    Ο κινητήρας μου έχει σχεδόν 56.000 χλμ με αυτόν τον βραχνά (έκανα και αναβάθμιση λογισμικού για αυτόν τον λόγο). Είναι ακμαιότατος, καθώς η κατανάλωσή του είναι λογική, οι εκπομπές ρύπων είναι πολύ μικρές (όπως ήταν καινούργιο), το λιπαντικό δεν καίγεται ούτε κατά μια σταγόνα (και ας είναι και αρκετά λεπτόρευστο), ο ήχος που έχει προδίδει σφρίγος, οι επιδόσεις που επιτυγχάνει καλύτερες από τις εργοστασιακές.
                                    Αν ήταν κανονικά πυράκια αυτά που άκουγα, τότε ο κινητήρας απλά δεν θα υπήρχε...

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • S
                                      servmx last edited by

                                      Μια μικρή παρατήρηση για τις extra special βενζίνες της Ελληνικής αγοράς.
                                      Σε εποχές που η τιμή του πετρελαίου (άρα και όλων των παραγώγων του) έχει πάρει την ανηφόρα και η τιμή πχ της Eurosuper 95 RON, έχει εκτοξευθεί, η αύξηση της τιμής αυτών των extra καυσίμων είναι σημαντικά μικρότερη.

                                      Αυτό μπορεί να οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι το περιθώριο κέρδους σε αυτά τα καύσιμα είναι τεράστιο και τόσο καιρό κάποιοι πραγματικά εκμεταλλεύονταν αυτήν την κατάσταση.
                                      Ένα άλλο συμπέρασμα (περισσότερο ακραίο) είναι ότι πληρώνουμε 'τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες'. Με άλλα λόγια το να 'βαφτίζει' απλά και μόνο κάποιος ένα καύσιμο plus ή extra είναι παντελώς ανέξοδο, απεναντίας εξαιρετικά προσοδοφόρο.

                                      Γιάννης

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                      • C
                                        cliodriver last edited by

                                        Μη μασάτε με τις βενζίνες.. βάζετε αυτή που λέει το βιβλίο του κατασκευαστή σας. Με αυτή θα πηγαίνει σωστά - το γρήγορα είναι μια άλλη ιστορία..

                                        Είναι και οι καιροί δύσκολοι..

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • H
                                          hammer_ last edited by

                                          Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
                                          Εγώ θα παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία... Στο Peugeot άκουσα πειράκια από την πρώτη μέρα που το πήρα. Βέβαια ο ήχος που ακούγονταν ήταν ένας ασθενικός μεταλλικός ήχος που γινότανε αντιληπτός μονο με ανοικτά παράθυρα και σχετική ησυχία έξω. Τον έκανε μόνο στα μερικά πατήματα του γκαζιού. Όταν το σανίδωνα δεν έκανε τσικ...
                                          Επίσης ο ήχος αυτός εμφανίζεται όταν ο κινητήρας 'ανάβει' σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

                                          [...]

                                          Η προανάφλεξη (που είναι μεν ψιλοκρουστική, αφού ολοκληρώνεται ταχύτητα, αλλά εντάξει, πάει κι΄έρχεται...) είναι αυτανάφλεξη που εμφανίζεται πριν την εμφάνιση του σπινθήρα.
                                          Πολλοί κινητήρες του μέλλοντος θα δουλεύουν με ελεγχόμενη αυτανάφλεξη για μικρά και μεσαία φορτία, δηλαδή την προανάφλεξη. Φυσικά ο λόγος για κάτι τέτοιο συνδέεται με την αντιρύπανση.

                                          Η κρουστική αυτανάφλεξη (η οποία μπορεί να προκληθεί και από εκτεταμένη προανάφλεξη) είναι αυτή που πραγματικά βλάπτει τον κινητήρα. Πρόκειται για αυτανάφλεξη που λαμβάνει χώρα αφού έχει εμφανιστεί ο σπινθήρας. Ένα κομμάτι του καυσίμου μείγματος δηλαδή έχει προλάβει να καεί κανονικά. Συνεπώς το καύσιμο μείγμα που έχει ήδη καεί κανονικά, ανεβάζει την πίεση και την θερμοκρασία μέσα στον θάλαμο, με αποτέλεσμα το υπόλοιπο μείγμα να αυταναφλέγεται. Αυτό είναι η κρουστική (και καταστροφική) αυτανάφλεξη.

                                          Αν δει κανείς καμπύλες μεταβολής της πίεσης συναρτήσει του χρόνου στην περίπτωση της προανάφλεξης και την κρουστικής αυτανάφλεξης, θα διαπιστώσει τα εξής :
                                          Η καμπύλη της προανάφλεξης έχει πιο απότομη κλίση (ρυθμός αύξησης της πίεσης), όμως δεν έχει καθόλου 'νερά' πάνω της!
                                          Επίσης θα δει ότι η καμπύλη της κρουστικής αυτανάφλεξης 'κάνει νερά' μετά την χρονική στιγμή του σπινθήρα, ενώ πριν ήταν κανονική (όχι σαν τεθλασμένη γραμμή, ακολουθούσε την φυσιολογική της πορεία).
                                          Τα 'νερά' αυτά υποδηλώνουν εξαιρετικά απότομες αυξομειώσεις της πίεσης, κάτι που καθιστά την φόρτιση κρουστική. Η καμπύλη δηλαδή γίνεται σαν καρδιογράφημα... Δεν ακολουθείται μια ομαλή αύξηση και πτώση της πίεσης συναρτήσει του χρόνου. Η καμπύλη δηλαδή αυτή παρουσιάζει την χειρότερη περίπτωση, όπου σχεδον αμέσως μετά τον σπινθήρα έχουμε αυτανάφλεξη.

                                          Το θέμα είναι ότι όταν όταν το καύσιμο μείγμα προλαβαίνει να καεί κανονικά σε ένα μεγάλο ποσοστό (ας πούμε 80%), πριν εμφανιστεί αυτανάφλεξη, τα 'νερά' αυτά της καμπύλης θα έχουν και πολύ μικρότερη διάρκεια και πλάτος. (προς το τέλος της). Έτσι δεν πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Απλά καλό είναι να μην το κάνει καθόλου!
                                          Αυτό συμβαίνει μάλλον και με τους κινητήρες μας.

                                          Στον κινητήρα μας παρουσιάζεται μάλλον με αρκετή καθυστέρηση (γιατί τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα ή οριακά!), γι' αυτό φαντάζομαι ότι το 'καρδιογράφημα' αυτό θα είναι πολύ ασθενές (σε ένταση) και σύντομο χρονικά (αφού η μεγαλύτερη ποσότητα του μείγματος πρόλαβε και κάηκε κανονικά, 'θέτοντας όμως τις βάσεις', μέσω της ανύψωσης της Θ οC, για κρουστική αυτανάφλεξη του μικρού υπολοίπου). Γι' αυτό δεν 'κόβει' το αμάξι, γι' αυτό και ακούγεται ένα απαλό 'τσικ - τσικ - τσικ' και όχι το τραχύ 'ΤΑΚ - ΤΑΚ- ΤΑΚ' , γι' αύτό ίσως δεν το αντιλαμβάνεται και ο knock sensor (είναι πολύ ασθενές). Ή μπορεί να το αντιλαμβάνεται αλλά να το αφήνει. Και αυτό μπορεί να συνδέεται με λόγους αντιρύπανσης...

                                          Α! Το ότι δεν ακούγεται τίποτα όταν το σανιδώνω, μπορεί να οφείλεται στον εμπουλτισμο που γίνεται στο μείγμα, προκειμένου να αποδοθεί η ισχύς. Όταν το μείγμα είναι πλούσιο τότε αποτρέπονται τα πυράκια, αφού η επιπλέον βενζίνη δρα ψυκτικά...

                                          [...]

                                          Ειναι λογικο να ακουγεται αυτος ο μεταλλικος ηχος μονο στα μερικα πατηματα του γκαζιου, αφου οπως ειπες και εσυ, στο τερμα γκαζι η επιπλεον βενζινη δρα ψυκτικα και δεν αφηνει το καυσιμο να αυταναφλεγει. Να προσθεσω εδω οτι απο τη στιγμη που ακουγεται αυτος ο ηχος, οσο γκαζι επιπλεον και να πατησεις το αυτοκινητο δεν θα επιταχυνει γρηγοροτερα. Αυτο γινεται γιατι το μιγμα που καιγεται οταν ακους αυτο τον ηχο (pinking) ειναι σχεδον στοιχειομετρικο, ενω οταν ανοιξεις κι αλλο το γκαζι γινεται πλουσιο, χωρις να προσφερει εργο, αλλα μονο δυνατοτητα 'κατασβεσης' της προ/αυταναφλεξης!

                                          Οσο για τον knock sensor, θα διαφωνησω. Εχει τη δυνατοτητα να ανιχνευει την κρουστικη καυση πριν αυτη γινει αντιληπτη απο τον ανθρωπινο αυτι. Αυτο φυσικα συμπεριλαμβανει την (πολυ λιγο) κρουστικη προαναφλεξη! Ο στοχος του προγραμματισμου του εγκεφαλου ειναι να κρατα (μεταβαλλοντας το αβανς, αλλα κρατωντας το μιγμα στοιχειομετρικο) την καυση στα ΟΡΙΑ της κρουστικης, αφου ετσι θα επιτυχει την μεγαλυτερη αποδοση! Αν αναγκαστει να κανει το μιγμα πλουσιο για να αποτρεψει την κρουστικη αυταναφλεξη τοτε θα χασει και σε οικονομια... Αν απο την αλλη μειωσει παρα πολυ το αβανς, τοτε ενω η καυση θα γινεται κανονικα και οχι κρουστικα, δεν θα παραγει ωφελιμο εργο αφου θα γινεται πολυ αργα για να 'σπρωξει' το πιστονι...

                                          Εχω μαλιστα την εντυπωση οτι στα αυτοκινητα με ηλεκτρονικη πεταλουδα (και αν καποιος μπορει να το επιβεβαιωσει η να το διαψευσει παρακαλω πολυ να το κανει!) σε συνθηκες που επικρατει η μη κρουστικη προαναφλεξη, αν πατησει κανεις πιο βαθια το γκαζι, ο εγκεφαλος ΔΕΝ θα ανοιξει την πεταλουδα περισσοτερο αφου ξερει οτι θα παραγει το ιδιο εργο με αρκετα περισσοτερη βενζινη. Ετσι θα χαλουσε οχι μονο την καταναλωση αλλα και τις προδιαγραφες ρυπων, λογω ακαυστων υδρογονανθρακων στα καυσαερια.

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Σωστός ο Hammer_ !!

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 3 / 4
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr