Ο χρήστης kaker έγραψε:
Εχω μια απορια.Διαβαζω τα post και ολοι λενε για την εκπομπη.Ενταξει δεν ηταν και η καλυτερη για τους αγωνες.Αλλα κανεις δεν μιλαει για την ουσια της εκπομπης δηλ για τα καυσιμα.Ας μας πουν η ειδικοι την γνωμη τους.Ειμαι πολυ περιεργος.
http://www.elfracing.com
http://www.vpracingfuels.com/vp-drag-racing.html
Aμα δεν βαριεστε ριξτε μια ματια.Τα νομιμα καυσιμα της ELF,SHELLRACING,PANDA που υπαρχουν για τους επισημους αγωνες δεν εχουν καμμια σχεση με τα ειδικα καυσιμα της VP.
Τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους 'σοβαρούς' αγωνιζόμενους (περιλαμβανομένων των Ηλιόπουλου, Κύρκου) είναι αυτά που ονομάζονται 'FIA fuel', βενζίνη αμόλυβδη 102 RON από εταιρείες όπως ELF, SHELL, REPSOL, VLADOIL, AGIP κτλ. (διαθέσιμες σε βαρελάκια από ανεξάρτητους εισαγωγείς) με τις παρακάτω προδιαγραφές:
*9 KAYΣIMO - OΞEIΔΩTIKA
9.1 Tο καύσιμο πρέπει να είναι βενζίνη εμπορίου που προέρχεται από αντλίες πρατηρίων που δεν πρέπει να περιέχει κανένα πρόσθετο εκτός από κάποιο είδος λιπαντικού που να διατίθεται στο ελεύθερο εμπόριο.
Tο καύσιμο πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
― Για την αμόλυβδη βενζίνη μέγιστος δείκτης οκτανίων 102 RON και 90 MON και ελάχιστος 95 RON και 85 MON.
Για βενζίνη με μόλυβδο μέγιστος δείκτης οκτανίων 100 RON και 92 MON και ελάχιστος 97 RON και 86 MON
Oι μετρήσεις θα γίνονται σύμφωνα με την τυποποιημένη μέθοδο ASTM D2699 - 86 και ASTM D2700 - 86. `
― Mέγιστο ποσοστό οξυγόνου 2,8% για βενζίνη με μόλυβδο (ή 3,7% αν το καύσιμο περιέχει μόλυβδο σε ποσοστό μικρότερο των 0,013 γραμμάρια ανά λίτρο) και μέγιστο ποσοστό αζώτου 0,5% κατά βάρος. Tο υπόλοιπο του καυσίμου πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά από υδρογονάνθρακες και να μην περιέχει κανένα πρόσθετο που να προκαλεί αύξηση του ενεργειακού δυναμικού.
H μέτρηση του περιεχομένου αζώτου θα γίνεται με την τυποποιημένη ASTM D3228 ενώ του οξυγόνου με στοιχειακή ανάλυση και ανοχή 0.2%.
― Eιδικό βάρος μεταξύ 720 και 785 kg/m³ στους 15°. (H μέτρηση πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την τυποποιημένη μέθοδο ASTM D4052).
― Mέγιστη περιεκτικότητα υπεροξειδίων και ενώσεων οξειδίου του αζώτου: 100 ppm (η μέτρηση γίνεται με την τυποποιημένη μέθοδο ASTM D3703 ή σε περίπτωση αδυναμίας με τη μέθοδο UOP 33-82).
― Mέγιστη ποσότητα μολύβδου: 0,40 του γραμμαρίου ανά λίτρο, ή η ποσότητα μολύβδου της χώρας που διεξάγεται ο αγώνας αν αυτή είναι μικρότερη, (η μέτρηση γίνεται με την τυποποιημένη μέθοδο ASTM D3341 ή 3237).
― Mέγιστη ποσότητα Bενζενίου: 5% κατ’ όγκο, (η μέτρηση γίνεται με την τυποποιημένη μέθοδο ASTM D3606).
― Mέγιστη τάση ατμών κατά Reid 900 hPa (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D323).
― Aπόσταξη στους 70°
10% - 47% (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D86)
― Aπόσταξη στους 100°
30% - 70% (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D86)
― Aπόσταξη στους 180°
τουλάχιστον 85% (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D86)
― Mέγιστο τελικό σημείο βρασμού: 225° C (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D86)
― Mέγιστο ποσοστό καταλοίπων: 2% κατ’ όγκο (Mέθοδος Mέτρησης ASTM D86)
Tο καύσιμο πρέπει ακόμη να χαρακτηρίζεται σαν αποδεκτό ή όχι σύμφωνα με τη μέθοδο ASTM D3244 και με όριο αξιοπιστίας 95%. *
Παράρτημα J άρθρο 252 παράγραφος 9
Απαντά αυτό στην απορία σου ? Εννοείται ότι δεν βάζουν από το 'πρατήριο της γειτονιάς τους', όπως επίσης εννοείται ότι δεν είναι κανένας υποχρεωμένος να πει τι βενζίνη βάζει ή αν έχει βάλει σε ένα βαρελάκι πχ. ELF βενζίνη πχ. SHELL για να μπερδέψει τους αντιπάλους του.
Τώρα που κολλάνε οι βενζίνες για dragster (οι οποίες, σημειωτέον, λόγω μεγάλου ποσοστού αλκοολών, δεν είναι συμβατές με τα ρεζερβουάρ ασφαλείας, που έχουν τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα), δεν το ξέρω
Οποιος έχει απορία κάνει μια ένσταση (αλλά με τη σωστή διαδικασία, όχι όπως έγινε στην περίπτωση αυτή) και μαθαίνει.
Παντως ειμαι πολυ περιεργος για την αναλυση του Ηλιοπουλου.Αν ειναι τυχερος και δεν εχει κανονικη βενζινα το δοχειο που πηρε απο το δικαστηριο.
Τι ακριβώς θέλεις να πεις ?