Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Νανοτεχνολογία καί αυτοκίνηση
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Νανοτεχνολογία καί αυτοκίνηση
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    8
    11
    69
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • H
      hunter last edited by

      'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
      Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'

      Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.

      Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.

      Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • H
        hunter last edited by

        'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
        Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'

        Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.

        Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.

        Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • H
          hunter last edited by

          'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
          Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'

          Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.

          Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.

          Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • S
            silencer51 last edited by

            Αν θυμάμαι καλά το Audi TT έχει στον πίνακα οργάνων μια στρώση νανοσωματιδίων που εξαλείφουν τις αντανακλάσεις.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • ?
              A Former User last edited by

              Πραγματικά ενδοιαφέρουσα τεχνολογία που είναι και ουσιαστικά χρήσιμη.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • S
                sharpshooter last edited by

                Εντυπωσιακό! Βλέπω στη λίστα ανέργων τους πλυντηριάδες......

                1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • P
                  pg220 last edited by

                  Αν εφαρμοστούν αυτά στα καθημερινά μας αυτοκίνητα θα είναι μία σημαντική εξέλιξη.!!
                  Είναι καιρός να δούμε κάτι τόσο καινούριο...
                  Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουνε μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με αυτά του 1990...
                  Μόνο αερόσακοι,ηλεκτρονικά συστήματα κτλ.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 1
                  • T
                    technik last edited by

                    Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
                    Αν θυμάμαι καλά το Audi TT έχει στον πίνακα οργάνων μια στρώση νανοσωματιδίων που εξαλείφουν τις αντανακλάσεις.

                    Nανοτεχνολογία εφαρμόζει ήδη η Mercedes στα νέα της μοντέλα.
                    Πρόκειται για κάποιες επιπλέον στρώσεις ειδικού υλικού στο χρώμα του αμαξώματος, το οποίο κάνει το χρώμα του αυτοκινήτου πιο ανθεκτικό στις περιβαλλοντολογικές συνθήκες, τις γρατσουνιές κτλ.

                    Παρόμοιες προτάσεις για τη νανοτεχνολογία έχει κάνει και η Audi, σύμφωνα με την οποία, οι λεπτές στρώσεις στις διάφανες πλαστικές και γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, αποτρέπουν την αντανάκλαση και τη θαμπάδα, γεγονός που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως ένα επιπλέον στοιχείο ασφάλειας κατά την οδήγηση τη μέρα.

                    Τέλος, οι υπεύθυνοι της Αudi, ισχυρίζονται ότι σε λίγα (!) χρόνια θα μπορούμε να αλλάζουμε το χρώμα του αυτοκινήτου μας, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα!

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • T
                      titsataki last edited by

                      Και ας φανταστουμε ποσο θα κοστιζει η επισκευη τετοιου χρωματος μετα απο τρακαρισμα. Και χωρια ποιος θα ξερει να την κανει την επισκευη.

                      Νικος

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • S
                        sharpshooter last edited by

                        Φυσικά μόνο οι αντιπροσωπείες, και από αυτές τα μεγάλα ονόματα μόνο, με τι αντίτιμο!!!

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • T
                          titsataki last edited by

                          Tωρα που το σκεφτικα. Τα εξωτερικα μερη που θα αλλαζουν χρωμα κτλ. δεν θα επισκευαζονται. Απλως θα περνουν ενα καινουργιο κομματι. Τωρα αμα ειναι ο ουρανος κτλ τοτε ισως να χρειαζεται κοψιμο και ηλετροκοληση. Ειμαι σιγουρος οτι θα το σκεφτουν πριν το κατασκευασουν.

                          Νικος

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • N
                            n_olympios last edited by

                            Ο χρήστης titsataki έγραψε:
                            Tωρα που το σκεφτικα. Τα εξωτερικα μερη που θα αλλαζουν χρωμα κτλ. δεν θα επισκευαζονται. Απλως θα περνουν ενα καινουργιο κομματι. Τωρα αμα ειναι ο ουρανος κτλ τοτε ισως να χρειαζεται κοψιμο και ηλετροκοληση. Ειμαι σιγουρος οτι θα το σκεφτουν πριν το κατασκευασουν.

                            Νικος

                            Μπα, όλα συναρμολογούμενα θα είναι. Ολες οι εξωτερικές επιφάνειες θα είναι όπως τα μπροστινά συνθετικά φτερά των νέων Renault για αποφυγή μικρών φαναρτζοδουλειών και από μέσα θα υπάρχει 100% άκαμπτο πλαίσιο από ανθρακονήματα με συναρμογές από τιτάνιο.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • First post
                              Last post
                            • 1 / 1
                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΕΛΛΑΔΑ
                              • ΚΟΣΜΟΣ
                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • TEST
                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                            • VIDEO
                              • 4TTV
                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CANDID CAMERA
                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΛΕΞΙΚΟ
                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                              • FORMULA 1
                              • WRC
                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4T CLASSIC
                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                            • ΑΓΟΡΑ
                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                              • ΑΓΩΝΕΣ
                              • CLASSIC
                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                            • MENU
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                            • ΚΟΚ

                            logo footer

                            coty











                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                            • ΑΓΩΝΕΣ
                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                            • CLASSIC
                            • ΤΙΜΕΣ
                            • VIDEO
                            • FORUM
                            4T FORUM
                            4T LIBRARY
                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                            Powered by nxcode.gr