-
'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.
Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.
Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;
-
'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.
Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.
Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;
-
'Είναι άραγε εφικτό νά κατασκευαστούν αυτοκίνητα πού μέ τήν πίεση ενός πλήκτρου νά μεταβάλλουν τό χρώμα ή τό σχήμα του αμαξώματός τους;Σύμφωνα μέ τόν Ulf Konig,πού ηγείται τής ερευνητικής ομάδας νανοτεχνολογίας τής Daimler Chrysler Research,τέτοια οράματα ανήκουν στό όχι καί τόσο κοντινό μέλλον,ωστόσο θά είναι πραγματοποιήσιμα χάρη στήν νανοτεχνολογία.Ωστόσο,πολυάριθμες καινοτομίες μελετώνται ήδη στό χώρο τής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ενα παράδειγμα αποτελούν οι αυτοκαθαριζώμενες επιφάνειες.τό άνθος τού Λωτού,λόγω τής εξαιρετικά λεπτής επιφανιακής δομής του,είναι τόσο λείο πού δέν επιτρέπει στό νερό ή στή σκόνη νά παραμείνουν πάνω του.Μιμούμενοι τή δομή αυτή οι ερευνητές,κατασκεύασαν βαφές μέ τέτοια νανοδομή,πού νά μήν επικολλάται καθόλου σκόνη στίς επιφάνειές τους.Τά προιόντα αυτά βρίσκονται ήδη στήν αγορά,ενώ σύντομα θάκάνουν τήν εμφάνισή τους στόν βασικό εξοπλισμό τών αυτοκινήτων καί οι αυτοκαθαριζόμενες ζάντες τής Νταίμλερ Κράισλερ,πού τώρα βρίσκονται στή φάση τών δοκιμών.Η ίδια εταιρία διαθέτει καί υαλοπίνακες πού φέρουν ένα υπέρλεπτο στρώμα από νανοσωματίδια,τά οποία ανακλούν τίς υπέρυθρες ακτίνες τού ήλιου,διατηρώντας έτσι τό όχημα δροσερό.Ενα στρώμα νανοσωματιδίων πάχους τής τάξης τών μερικών νανομέτρων προσαρμόζεται καί στόν υαλοπίνακα τών οργάνων ελέγχου,τό οποίο εμποδίζει τίς ανακλάσεις καί καθιστά εξαιρετικά ευκρινείς τίς ενδείξεις τους.'Από τό περιοδικό 'περισκόπιο τής επιστήμης' τεύχος 285.Ιούλιος-Αύγουστος 2004.
Υ.Γ. Τό έβαλα στό 'περι αυτοκίνησης' διότι δέν αναλύει τήνίδια τήν τενολογία τής νανοτεχνολογίας,αλλά ασχολείται περισσότερο μέ τής εφαρμογές τής.
Υ.Γ. 2. Τό νά δημοσιεύουμε άρθρα περιοδικών,είναι νόμιμο;
-
Αν θυμάμαι καλά το Audi TT έχει στον πίνακα οργάνων μια στρώση νανοσωματιδίων που εξαλείφουν τις αντανακλάσεις.
-
Πραγματικά ενδοιαφέρουσα τεχνολογία που είναι και ουσιαστικά χρήσιμη.
-
Εντυπωσιακό! Βλέπω στη λίστα ανέργων τους πλυντηριάδες......
-
Αν εφαρμοστούν αυτά στα καθημερινά μας αυτοκίνητα θα είναι μία σημαντική εξέλιξη.!!
Είναι καιρός να δούμε κάτι τόσο καινούριο...
Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουνε μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές σε σχέση με αυτά του 1990...
Μόνο αερόσακοι,ηλεκτρονικά συστήματα κτλ. -
Ο χρήστης silencer51 έγραψε:
Αν θυμάμαι καλά το Audi TT έχει στον πίνακα οργάνων μια στρώση νανοσωματιδίων που εξαλείφουν τις αντανακλάσεις.Nανοτεχνολογία εφαρμόζει ήδη η Mercedes στα νέα της μοντέλα.
Πρόκειται για κάποιες επιπλέον στρώσεις ειδικού υλικού στο χρώμα του αμαξώματος, το οποίο κάνει το χρώμα του αυτοκινήτου πιο ανθεκτικό στις περιβαλλοντολογικές συνθήκες, τις γρατσουνιές κτλ.Παρόμοιες προτάσεις για τη νανοτεχνολογία έχει κάνει και η Audi, σύμφωνα με την οποία, οι λεπτές στρώσεις στις διάφανες πλαστικές και γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου, αποτρέπουν την αντανάκλαση και τη θαμπάδα, γεγονός που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ως ένα επιπλέον στοιχείο ασφάλειας κατά την οδήγηση τη μέρα.
Τέλος, οι υπεύθυνοι της Αudi, ισχυρίζονται ότι σε λίγα (!) χρόνια θα μπορούμε να αλλάζουμε το χρώμα του αυτοκινήτου μας, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα!
-
Και ας φανταστουμε ποσο θα κοστιζει η επισκευη τετοιου χρωματος μετα απο τρακαρισμα. Και χωρια ποιος θα ξερει να την κανει την επισκευη.
Νικος
-
Φυσικά μόνο οι αντιπροσωπείες, και από αυτές τα μεγάλα ονόματα μόνο, με τι αντίτιμο!!!
-
Tωρα που το σκεφτικα. Τα εξωτερικα μερη που θα αλλαζουν χρωμα κτλ. δεν θα επισκευαζονται. Απλως θα περνουν ενα καινουργιο κομματι. Τωρα αμα ειναι ο ουρανος κτλ τοτε ισως να χρειαζεται κοψιμο και ηλετροκοληση. Ειμαι σιγουρος οτι θα το σκεφτουν πριν το κατασκευασουν.
Νικος
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Tωρα που το σκεφτικα. Τα εξωτερικα μερη που θα αλλαζουν χρωμα κτλ. δεν θα επισκευαζονται. Απλως θα περνουν ενα καινουργιο κομματι. Τωρα αμα ειναι ο ουρανος κτλ τοτε ισως να χρειαζεται κοψιμο και ηλετροκοληση. Ειμαι σιγουρος οτι θα το σκεφτουν πριν το κατασκευασουν.Νικος
Μπα, όλα συναρμολογούμενα θα είναι. Ολες οι εξωτερικές επιφάνειες θα είναι όπως τα μπροστινά συνθετικά φτερά των νέων Renault για αποφυγή μικρών φαναρτζοδουλειών και από μέσα θα υπάρχει 100% άκαμπτο πλαίσιο από ανθρακονήματα με συναρμογές από τιτάνιο.
Νανοτεχνολογία καί αυτοκίνηση