-
Σήμερα ενώ άλλαζα τά λάστιχά μου,είχα τήν ιδέα νά τά ζυγίσω στήν ζυγαριά τού μαγαζιού μου(ή οποία ΔΕΝ κλέβει!!!)Τά αποτελέσματα με προβλημάτισαν αρκετά μπορώ νά πώ.
Tά λάστιχα ζυγίστηκαν ζανταρισμένα,τά δύο πρώτα στίς ίδιες ζάντες.CEAT TORNADO 195-50/15....15,300 Kg
BRIDGESTONE RE-720 195-50/15....17,000 Kg
BRIDGESTONE RE-720 185-60/14....12,950 KgΗ διαφορά κατά ΕΝΑ κιλό καί ΕΞΑΚΟΣΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ γραμμάρια μεταξύ τών δύο 'δεκαπενταριών' σημαίνει πάνω από 10%
Η διαφορά τών ΤΕΣΣΑΡΩΝ κιλών καί πενήντα γραμμαρίων,πού είχε τό 'δεκατεσσάρι' από τό 'δεκαπεντάρι' Bridgestone όμως,σημαίνει μία διαφορά ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30%!!!!Μήπως κάνουμε μία 'γκάφα' μυθικών διαστάσεων(γειά σου ρε Νίκο!!! ),βάζοντας μεγαλύτερα(μερικοί από 14'' σέ 17'' ή ακόμα καί 18''),αυξάνοντας κατά πολύ τήν 'μή αναρτώμενη μάζα',καί αντί νά καλυτερέψουμε τά κρατήματα τού αυτοκινήτου μας(μέ τή χρήση χαμηλώτερου προφίλ) τά χειροτερεύουμε;
Ακούω απόψεις.
-
Σήμερα ενώ άλλαζα τά λάστιχά μου,είχα τήν ιδέα νά τά ζυγίσω στήν ζυγαριά τού μαγαζιού μου(ή οποία ΔΕΝ κλέβει!!!)Τά αποτελέσματα με προβλημάτισαν αρκετά μπορώ νά πώ.
Tά λάστιχα ζυγίστηκαν ζανταρισμένα,τά δύο πρώτα στίς ίδιες ζάντες.CEAT TORNADO 195-50/15....15,300 Kg
BRIDGESTONE RE-720 195-50/15....17,000 Kg
BRIDGESTONE RE-720 185-60/14....12,950 KgΗ διαφορά κατά ΕΝΑ κιλό καί ΕΞΑΚΟΣΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ γραμμάρια μεταξύ τών δύο 'δεκαπενταριών' σημαίνει πάνω από 10%
Η διαφορά τών ΤΕΣΣΑΡΩΝ κιλών καί πενήντα γραμμαρίων,πού είχε τό 'δεκατεσσάρι' από τό 'δεκαπεντάρι' Bridgestone όμως,σημαίνει μία διαφορά ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30%!!!!Μήπως κάνουμε μία 'γκάφα' μυθικών διαστάσεων(γειά σου ρε Νίκο!!! ),βάζοντας μεγαλύτερα(μερικοί από 14'' σέ 17'' ή ακόμα καί 18''),αυξάνοντας κατά πολύ τήν 'μή αναρτώμενη μάζα',καί αντί νά καλυτερέψουμε τά κρατήματα τού αυτοκινήτου μας(μέ τή χρήση χαμηλώτερου προφίλ) τά χειροτερεύουμε;
Ακούω απόψεις.
-
Σήμερα ενώ άλλαζα τά λάστιχά μου,είχα τήν ιδέα νά τά ζυγίσω στήν ζυγαριά τού μαγαζιού μου(ή οποία ΔΕΝ κλέβει!!!)Τά αποτελέσματα με προβλημάτισαν αρκετά μπορώ νά πώ.
Tά λάστιχα ζυγίστηκαν ζανταρισμένα,τά δύο πρώτα στίς ίδιες ζάντες.CEAT TORNADO 195-50/15....15,300 Kg
BRIDGESTONE RE-720 195-50/15....17,000 Kg
BRIDGESTONE RE-720 185-60/14....12,950 KgΗ διαφορά κατά ΕΝΑ κιλό καί ΕΞΑΚΟΣΙΑ ΠΕΝΗΝΤΑ γραμμάρια μεταξύ τών δύο 'δεκαπενταριών' σημαίνει πάνω από 10%
Η διαφορά τών ΤΕΣΣΑΡΩΝ κιλών καί πενήντα γραμμαρίων,πού είχε τό 'δεκατεσσάρι' από τό 'δεκαπεντάρι' Bridgestone όμως,σημαίνει μία διαφορά ΠΑΝΩ ΑΠΟ 30%!!!!Μήπως κάνουμε μία 'γκάφα' μυθικών διαστάσεων(γειά σου ρε Νίκο!!! ),βάζοντας μεγαλύτερα(μερικοί από 14'' σέ 17'' ή ακόμα καί 18''),αυξάνοντας κατά πολύ τήν 'μή αναρτώμενη μάζα',καί αντί νά καλυτερέψουμε τά κρατήματα τού αυτοκινήτου μας(μέ τή χρήση χαμηλώτερου προφίλ) τά χειροτερεύουμε;
Ακούω απόψεις.
-
Αντρέα , έτσι ακριβώς είναι
Μάλιστα στα σημερινά αυτοκίνητα 'επιδόσεων' ο κατασκευαστής έχει ψάξει πολύ τις διαστάσεις των τροχών κάνοντας διάφορες δοκιμές.
Αλλάζοντας διαστάσεις συνήθως η συμπεριφορά χειροτερεύει .... ή μάλλον καλύτερα χάνεις περισσότερα απο αυτά που κερδίζεις.
Θυμάμαι και ένα τεστ με το δημοφιλές Rally που τελικά έχανε πάρα πολλά με την αλλαγή της διάστασης των τροχών.Σε πιο νορμαλ αυτοκίνητα μερικές φορές γίνεται οικονομία από τον κατασκευαστή στους τροχούς , οπότε ίσως να υπάρχει βελτίωση.
Επίσης σε παλιότερα μοντέλα πολλές φορές 'φορούσαν' ότι υπήρχε στο
ράφι της εταιρείας , οπότε και σε αυτά ίσως να υπάρχει βελτίωση.Πάντως το μεγαλύτερο βάρος είναι πάντα εχθρός και για τη λειτουργία της ανάρτησης και για τις επιδόσεις.
-
Απο S02 σε Dunlop SP9000...γλύτωσα ενα κιλό ανα ρόδα!!
Βάζοντας και νέες ζάντες (OZ Superleggera) γλύτωσα ακόμα 1,5 κιλό ανα ρόδα!!
Η αλλαγή είναι εντυπωσιακή!!
-
Επειδή δέν θυμάμαι,στά συγκριτικά τέστ τών 4Τ,αναφέρετε τό βάρος τών ελαστικών;
Εφόσων υπάρχουν τέτοιες διαφορές ανάμεσα σέ ελαστικά ιδίων διαστάσεων (μπορεί καί πολύ μεγαλύτερες) θά αποτελεί κριτήριο αγοράς τό βάρος τους,δέν νομίζετε; -
Μεγάλο ρόλο στη διαφορά βάρους ίδιας διάστασης ελαστικών παίζει ο δείκτης ταχύτητας και φορτίου. Όπως καταλαβαίνεις ελαστικό που αντέχει σε μεγαλύτερες ταχύτητες και φορτία σημαίνει περισσότερα λινά και γόμα άρα μεγαλύτερο βάρος. Το σημαντικότερο δεν είναι τελικά μια διάσταση πάνω ή κάτω άλλα τρελές μεταβολές στα δυο προηγούμενα.
-
Το κράτημα δεν έχει να κάνει άμεσα με την αναρτώμενη μάζα.
Απλά μεγαλύτερη αναρτώμενη μάζα σημαίνει μεγαλύτερο 'χάζεμα' στις ανωμαλίες του δρόμου και στις απότομές μεταφορές φορτίου.
Από εκεί και πέρα η επίδραση που θα έχει η επιπλέον μάζα μπορεί να είναι από μικρή έως μεγάλη και εξαρτάται από την απόσβεση της ανάρτησης και τα ελατήρια τα οποία εξαρτώνται από το βάρος του αυτοκινήτου και του τροχού και από τις επιλογές του κατασκευαστή στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Σίγουρα δεν έχει νόημα να αυξάνει κανείς υπερβολικά τις διαστάσεις των ελαστικών ούτε σε πλάτος, ούτε σε διάμετρο ζάντας.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης με πολλές παραμέτρους και δεν μπορεί να προσδιορίσει κανείς εύκολα τη βέλτιστη επιλογή.
Με διαφορετικές επιλογές στην ανάρτηση είναι διαφορετικές και οι βέλτιστες διαστάσεις.
Το βάρος βέβαια όσο λιγότερο είναι τόσο το καλύτερο. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Μεγάλο ρόλο στη διαφορά βάρους ίδιας διάστασης ελαστικών παίζει ο δείκτης ταχύτητας και φορτίου. Όπως καταλαβαίνεις ελαστικό που αντέχει σε μεγαλύτερες ταχύτητες και φορτία σημαίνει περισσότερα λινά και γόμα άρα μεγαλύτερο βάρος. Το σημαντικότερο δεν είναι τελικά μια διάσταση πάνω ή κάτω άλλα τρελές μεταβολές στα δυο προηγούμενα.Μανώλη,τά CEAT έχουν προδιαγραφές 82V,ενώ τά BRIDGESTONE έχουν 82H!!!
-
Ο χρήστης YiannisWalker έγραψε:
Το κράτημα δεν έχει να κάνει άμεσα με την αναρτώμενη μάζα.
Απλά μεγαλύτερη αναρτώμενη μάζα σημαίνει μεγαλύτερο 'χάζεμα' στις ανωμαλίες του δρόμου και στις απότομές μεταφορές φορτίου.
Από εκεί και πέρα η επίδραση που θα έχει η επιπλέον μάζα μπορεί να είναι από μικρή έως μεγάλη και εξαρτάται από την απόσβεση της ανάρτησης και τα ελατήρια τα οποία εξαρτώνται από το βάρος του αυτοκινήτου και του τροχού και από τις επιλογές του κατασκευαστή στη φιλοσοφία του αυτοκινήτου.
Σίγουρα δεν έχει νόημα να αυξάνει κανείς υπερβολικά τις διαστάσεις των ελαστικών ούτε σε πλάτος, ούτε σε διάμετρο ζάντας.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα βελτιστοποίησης με πολλές παραμέτρους και δεν μπορεί να προσδιορίσει κανείς εύκολα τη βέλτιστη επιλογή.
Με διαφορετικές επιλογές στην ανάρτηση είναι διαφορετικές και οι βέλτιστες διαστάσεις.
Το βάρος βέβαια όσο λιγότερο είναι τόσο το καλύτερο.Συγνώμη ρέ Γιάννη,αλλά δέν κατάλαβα.
Λές ότι 'τό κράτημα δέν έχει νά κάνει άμεσα μέ τήν αναρτώμενη μάζα',
καί μετά λές ότι 'Από κεί καί πέρα η επίδραση πού έχει η επιπλέον μάζα μπορεί νά είναι από μικρή έως μεγάλη...' κ.τ.λ.
Τί συμβαίνει τελικά; -
Αν ένας τροχός έχει μεγάλο βάρος τότε αν πατήσει μία ανωμαλία λόγω της μεγαλύτερης αδράνειάς του αργεί περισσότερο να επιστρέψει στο έδαφος (σε σχέση με έναν ελαφρύτερο τροχό), ενώ επιπλέον ανασηκώνει και περισσότερο το αμάξωμα (που προσπαθεί να αντισταθεί στην κίνηση του τροχού προς τα επάνω).
Σε έναν ομαλό δρόμο όμως και σε μία στροφή αν ο τροχός δεν συναντήσει κάποια ανωμαλία δεν έχει τόσο σημασία η αναρτώμενη μάζα. Εκεί μετράνε άλλα πράγματα.
Επιπλέον να σημειώσουμε ότι το βάρος της αναρτώμενης μάζας επηρεάζει το αμάξι περισσότερο, όσο ελαφρύτερο είναι.
Για παράδειγμα σε ένα αμάξι 800kg τα 20kg της ρόδας είναι πολύ μεγαλύτερο ποσοστό επί του συνολικού βάρους από τα 20kg σε ένα αμάξι 1500kg.
Ο βαρύτερος τροχός θέλει σκληρότερη απόσβεση για τον έλεγχό του. Η σκληρότερη απόσβεση όμως μειώνει την ενεργή διαδρομή της ανάρτησης ενώ επιπλέον το σύνολο ανάρτησης τροχού ανασηκώνει περισσότερο το αμάξωμα στις ανωμαλίες (που οδηγεί σε απώλεια πρόσφυσης σε ακραίες συνθήκες).Γιά τον λόγο αυτό τα μεγάλα ζαντολάστιχα και τα χαμηλώματα αποδίδουν σε επίπεδους δρόμους.
-
Ο.Κ. Γιάννη,ευχαριστώ πού τό ξεκαθάρισες.
Αλλη μία παρατήρηση πού έκανα,είναι ότι τά CEAT είναι αρκετά φαρδύτερα από τά BRIDGESTONE,καί άς έχουν ονομαστική διάσταση 195 καί τά δύο.
Στίς εξάρες ζάντες πού έχω,τά πρώτα μαγουλιάζουν (όχι έν κινήση),ενώ τά δεύτερα έρχονται ακριβώς.
Αυτό τό είχαμε παρατηρήσει καί όταν τά βάζαμε στίς ζάντες,ότι ενώ τά Μπρίτζεστον μπήκαν μέ άνεση,τά Τσέατ(ή όπως αλλιώς προφέρονται) μπήκαν μέ αρκετό ζόρι.Μάλιστα σέ ένα σημείο τού 'χείλους'' τους,κόπηκαν!!! -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Επειδή δέν θυμάμαι,στά συγκριτικά τέστ τών 4Τ,αναφέρεται τό βάρος τών ελαστικών;
Εφόσον υπάρχουν τέτοιες διαφορές ανάμεσα σέ ελαστικά ιδίων διαστάσεων (μπορεί καί πολύ μεγαλύτερες) θά αποτελεί κριτήριο αγοράς τό βάρος τους,δέν νομίζετε;Ναι αναφέρεται το βάρος. Είχα μάλιστα φτιάξει και ένα φύλλο στο Excel με τα βάρη, κόστη, είδος σχεδίου, και κατάταξη σε κάθε δοκιμασία και είχα βρει μια τάση τα ελαφριά να πλεονεκτούν σε κάποιες δοκιμασίες. Το είχα αναφέρει εδώ μέσα και μάλιστα ήταν η μόνη συσχέτιση που μπόρεσα να βρω. (δηλαδή η τιμή δεν είχε σχέση με κάποια επίδοση, ούτε το σχέδιο ούτε .....)
Για μένα αποτελεί κριτήριο και το βάρος αν το ξέρω.... αρκεί το μοντέλο να περιλαμβάνεται στα τεστ ή ο μαγαζάτορας να διαθέτει τα ανταγωνιστικά μοντέλα και να μη με πετάξει έξω όταν με δει να εμφανίζομαι με μια ζυγαριά! -
Εγω παντως θυμαμαι απο παλιοτερα συγκριτικα τεστ οτι το ελφρυτερο και το βαρυτερο ελαστικο ειχαν πανω απο 2 κιλα διαφορα εκαστο.Αν θυμαμαι καλα το ελφρυτερο 6900γρ. και το βαρυτερο 9100γρ. (Δεν θυμαμαι διαστασεις). Α και ειχαχαρει παντως με την επιλογη της peugeot που στο 307 ειχε βαλει τα conti premium και ηταν και ελαφρια και τα πιο αθορυβα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
[είχα βρει μια τάση τα ελαφριά να πλεονεκτούν σε κάποιες δοκιμασίες. :Νά κάτι ενδιαφέρον.
Σέ ποιές δοκιμασίες βρήκες ότι τά 'ελαφρια' πλεονεκτούσαν; -
επειδή και γω την ψάχνω τη δουλειά στο βάρος τροχού και ελαστικών, να κάποιες γρήγορες μετρήσεις για 106. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Α και το άζωτο κάνει πιο ελαφρύ ένα τροχό... -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Σέ ποιές δοκιμασίες βρήκες ότι τά 'ελαφρια' πλεονεκτούσαν;Είχα πει τις σκέψεις μου τον Οκτώβριο του 2003 εκεί: http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=5179
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Σέ ποιές δοκιμασίες βρήκες ότι τά 'ελαφρια' πλεονεκτούσαν;
Είχα πει τις σκέψεις μου τον Οκτώβριο του 2003 εκεί: http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=5179
Μάλιστα.
Πάντως η συμπεριφορά στό βρεγμένο έχει νά κάνει μέ τή 'χάραξη' τού πέλματος,ενώ ο θόρυβος μέ τή γόμα καί τη χάραξη,άν δέν κάνω λάθος.
Αλλά,τό ότι πλεονεκτούν στό χρόνο τού γύρου τής πίστας,νομίζω ότι έχει νά κάνει μέ τό βάρος τους,άν καί όχι αποκλειστικά ίσως.
Θυμάσαι μήπως άν τά ελαφρυά ήταν τά περισσότερα από τά φτηνά,ή υπήρχαν καί ακριβά(επώνυμα δηλαδη) καί ελαφρυά; -
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Θυμάσαι μήπως άν τά ελαφριά ήταν τά περισσότερα από τά φτηνά,ή υπήρχαν καί ακριβά(επώνυμα δηλαδη) καί ελαφριά;Δε νομίζω ότι είχε σχέση το βάρος με τη μάρκα ούτε με την τιμή ούτε με το σχέδιο. Η κατάληξή μου ήταν πάρτε κάτι φιλικό (από τα σχόλια των δοκιμαστών) από τα ελαφριά από τις λιγότερο γνωστές μάρκες (επειδή οι γνωστές ήταν ακριβότερες και όχι για άλλο λόγο).
'Ο,τι είχα βρει το έλεγα τότε. Έλεγα ότι οι μόνες συσχετίσεις που βρήκα ήταν αυτές που αναφέρω και δεν παρατήρησα άλλες. -
Ο χρήστης glf έγραψε:
επειδή και γω την ψάχνω τη δουλειά στο βάρος τροχού και ελαστικών, να κάποιες γρήγορες μετρήσεις για 106. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Α και το άζωτο κάνει πιο ελαφρύ ένα τροχό...Τα rs71 ειναι σλικ ετσι?
Βάρος Ελαστικών