-
Από το 2000 έχει ιδρυθεί στην Τσεχία κολλέγιο
για Οικονομικά και Διοίκηση επιχειρήσεων από
τη Skoda Auto.
http://www.skoda-auto.com/global/compan ... ollege.htm
Συμπεριλαμβάνεται μισό έτος
πρακτική εξάσκηση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι πρώτοι πτυχιούχοι αποφοίτησαν το Γενάρη
του τρέχοντος έτους.
Οι αιτήσεις για εισαγωγή στο κολλέγιο αυτό
ξεπερνούν κατά πολύ τον αριθμό εισακτέων. -
Από το 2000 έχει ιδρυθεί στην Τσεχία κολλέγιο
για Οικονομικά και Διοίκηση επιχειρήσεων από
τη Skoda Auto.
http://www.skoda-auto.com/global/compan ... ollege.htm
Συμπεριλαμβάνεται μισό έτος
πρακτική εξάσκηση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι πρώτοι πτυχιούχοι αποφοίτησαν το Γενάρη
του τρέχοντος έτους.
Οι αιτήσεις για εισαγωγή στο κολλέγιο αυτό
ξεπερνούν κατά πολύ τον αριθμό εισακτέων. -
Από το 2000 έχει ιδρυθεί στην Τσεχία κολλέγιο
για Οικονομικά και Διοίκηση επιχειρήσεων από
τη Skoda Auto.
http://www.skoda-auto.com/global/compan ... ollege.htm
Συμπεριλαμβάνεται μισό έτος
πρακτική εξάσκηση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι πρώτοι πτυχιούχοι αποφοίτησαν το Γενάρη
του τρέχοντος έτους.
Οι αιτήσεις για εισαγωγή στο κολλέγιο αυτό
ξεπερνούν κατά πολύ τον αριθμό εισακτέων. -
Κατι σε 'κατευθυνόμενη'παιδεία μου μυρίζει αυτό...
-
ναι και γι'αυτό σε 10 χρόνια το πολύ Τσεχία, Πολωνία και Ουγγαρία θα τις βλέπουμε με το κυάλι..και εμείς θα αναρρωτιόμαστε τι έφταιξε που ο τόπος μας θα παράγει γκαρσόνια στυλίστες και τραγουδιάρες...η κακιά μας η (Καλο)μοίρα θα μας φταίει και τότε
-
Theios εν μερει εχεις δικιο. αλλά γιατι τα λεφτα που βαζει η καθε skoda να μην τα βαζει η πολιτεια ωστε να εξασφαλισει υψηλο επιπεδο.??? Μετα σου λεω ποσο πιο μπροστα θα ειμαστε και αν θα μας βλεπουν με το κυαλι
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
Theios εν μερει εχεις δικιο. αλλά γιατι τα λεφτα που βαζει η καθε skoda να μην τα βαζει η πολιτεια ωστε να εξασφαλισει υψηλο επιπεδο.??? Μετα σου λεω ποσο πιο μπροστα θα ειμαστε και αν θα μας βλεπουν με το κυαλιΔιότι η πολιτεία θέλει να γίνει αυτό που έγινε στην Τσεχία: Να καταλήξουν τα ανώτερα/ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εξαρτώνται από την χρηματοδότηση των Χ/Ψ/Ζ εταιριών και (μοιραία...) να βγάζουν υπάλληλους στα μέτρα τους... όχι επιστήμονες. Θα παραμείνει μια ελίτ 'καλών' πανεπιστημίων που θα παίρνει το μεγαλύτερο κομμάτι της κρατικής χρηματοδότησης (αλλά δεν θα εξαρτάται μόνο από αυτήν) στα οποία θα γίνεται έρευνα και θα συνεχίσουν να βγάζουν καλούς απόφοιτους - επιστήμονες, και η μάζα που θα παρέχει μόνο εκπαίδευση και πολύ λίγα πράγματα πέρα από αυτό. (βλέπε Αγγλία/USA: υπάρχει το top 10 των καλών που είναι και μέσα στα κορυφαία στον κόσμο και παράγουν γνώση και η μάζα των κολλεγίων...)
-
Προσωπικά την κίνηση αυτή την θεωρώ ιδιαίτερα καλή. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να πάει εκεί παρα μόνο άν θέλει. Και το να υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές για σπουδές δεν το βρίσκω καθόλου κακό.
Και εδώ USA μεγάλο κομμάτι της χρηματοδότησης σε μεγάλα και μικρά πανεπιστήμια γίνεται απο ιδιωτικές εταιρείες, πράγμα που το θεωρώ προσωπικά πολύ καλό.
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Να καταλήξουν τα ανώτερα/ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εξαρτώνται από την χρηματοδότηση των Χ/Ψ/Ζ εταιριών και (μοιραία...) να βγάζουν υπάλληλους στα μέτρα τους... όχι επιστήμονες. Θα παραμείνει μια ελίτ 'καλών' πανεπιστημίων που θα παίρνει το μεγαλύτερο κομμάτι της κρατικής χρηματοδότησης (αλλά δεν θα εξαρτάται μόνο από αυτήν) στα οποία θα γίνεται έρευνα και θα συνεχίσουν να βγάζουν καλούς απόφοιτους - επιστήμονες, και η μάζα που θα παρέχει μόνο εκπαίδευση και πολύ λίγα πράγματα πέρα από αυτό. (βλέπε Αγγλία/USA: **υπάρχει το top 10 των καλών **που είναι και μέσα στα κορυφαία στον κόσμο και παράγουν γνώση και η μάζα των κολλεγίων...)Γιατί όχι επιστήμονες; Πολλοί επιστήμονες δημιουργούνται κάτω απο τη χρηματοδότηση ιδιωτικών εταιρειών και πολλά nobel επίσης πάρθηκαν χάρη σε ιδιωτική χρηματοδότηση. Πολλές εταιρείες κάνουν R&D. Αν μου επιτρέπεις να ρωτήσω τί είναι επιστήμονας κατα τη γνώμη σου; Ένας που χρηματοδοτείται στις σπουδές του απο ιδιωτική εταιρεία ή και μέσα σε αυτή (με σκοπό να δουλέψει για αυτήν ) κατ' ανάγκη δεν είναι επιστήμονας;
Επίσης δεν συφωνώ καθόλου για τα top10 πανεπιστήμια. Άν πάρεις ένα πανεπιστήμιο κάτω απο το top 50 απο το USNEWS για USA, πάλι θα έχει αξιόλογη έρευνα και επιστήμονες να δείξει.
Με ειλικρινή σεβασμό,
Δημήτρης -
Συμφωνώ με την ιδέα. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να πάει εκεί παρα μόνο άν θέλει. Και το να υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές για σπουδές δεν το βρίσκω καθόλου κακό.
Και εδώ USA μεγάλο κομμάτι της χρηματοδότησης σε μεγάλα και μικρά πανεπιστήμια γίνεται απο ιδιωτικές εταιρείες, πράγμα που το θεωρώ προσωπικά πολύ καλό.
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Να καταλήξουν τα ανώτερα/ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να εξαρτώνται από την χρηματοδότηση των Χ/Ψ/Ζ εταιριών και (μοιραία...) να βγάζουν υπάλληλους στα μέτρα τους... όχι επιστήμονες. Θα παραμείνει μια ελίτ 'καλών' πανεπιστημίων που θα παίρνει το μεγαλύτερο κομμάτι της κρατικής χρηματοδότησης (αλλά δεν θα εξαρτάται μόνο από αυτήν) στα οποία θα γίνεται έρευνα και θα συνεχίσουν να βγάζουν καλούς απόφοιτους - επιστήμονες, και η μάζα που θα παρέχει μόνο εκπαίδευση και πολύ λίγα πράγματα πέρα από αυτό. (βλέπε Αγγλία/USA: **υπάρχει το top 10 των καλών **που είναι και μέσα στα κορυφαία στον κόσμο και παράγουν γνώση και η μάζα των κολλεγίων...)Γιατί όχι επιστήμονες; Πολλοί επιστήμονες δημιουργούνται κάτω απο τη χρηματοδότηση ιδιωτικών εταιρειών και πολλά nobel επίσης πάρθηκαν χάρη σε ιδιωτική χρηματοδότηση. Πολλές εταιρείες κάνουν R&D. Αν μου επιτρέπεις να ρωτήσω τί είναι επιστήμονας κατα τη γνώμη σου; Ένας που χρηματοδοτείται στις σπουδές του απο ιδιωτική εταιρεία ή και μέσα σε αυτή (με σκοπό να δουλέψει για αυτήν ) κατ' ανάγκη δεν είναι επιστήμονας;
Επίσης δεν συφωνώ καθόλου για τα top10 πανεπιστήμια. Άν πάρεις ένα πανεπιστήμιο κάτω απο το top 50 απο το USNEWS για USA, πάλι θα έχει αξιόλογη έρευνα και επιστήμονες να δείξει.
Με ειλικρινή σεβασμό,
Δημήτρης -
Εδώ όμως είμαστε ελλάδα και δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, έ; Ας πούμε ο Αντέννα έκανε κέντρο ελευθέρων σπουδών και οι μαθητές για πρακτική εξάσκιση βγάζουν ρεπορτάζ για τα κανάλια του. Ή το Υγεία που έχει σχολή για νοσοκόμες. Ή το PortoCarras (δεν είμαι σίγουρος) που προσφέρει ξενοδοχειακές σπουδές;
-
μιλάμε για την Τσεχία και μιλάμε για συγκεκριμένη σχολή Οικονομίας και Διοίκησης Επιχειρήσεων..όχι για καμιά Θεολογία ή γενικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση
μια πολύ παλιά ιστορική εγχώρια βιομηχανία χρηματοδοτεί την εκπαίδευση στελεχών και απασχολεί στα τμήματά της νέους ντόπιους επιστήμονες..προάγει την έρευνα και την απασχόληση δηλαδή, μοιράζεται πόρους, εμπειρία, τεχνογνωσία που ελάχιστες εταιρίες στην χώρα έχουν ..και εσείς μου μιλάτε για κατευθυνόμενη παιδεία?
εσείς για να μπείτε (και να βγείτε) στο Πανεπιστήμιο πόσα πληρώσατε στην παραπαιδεία? πόσο κόσμο είχαν μέσα τα αμφιθέατρα? πόσο συχνά βλέπατε τους καθηγητές σας? το ερευνητικό επίπεδο του ιδρύματος ποιό ήταν? στην Ελλάδα που οι καθηγητές έγιναν πάμπλουτοι 'διαχειριζόμενοι' ερευνητικά κονδύλια..στην Ελλάδα των κομματικών πρυτάνεων και των νεολαιών..στην Ελλάδα των αποχών και των καταλήψεων..στην Ελλάδα όπου πληρώνει το κράτος..και όπου το κατα κεφαλήν ΑΕΠ το 2003 ήταν $20,000 (αντί $12,000 της Τσεχίας)
και επιτέλους..η ακαδημία αστέρων του ΑΝΤ1 ΔΕΝ είναι το ίδιο πράγμα με τη Skoda δεν ξέρω αν χρειάζεται ανάλυση αυτό
-
Ο χρήστης TGD έγραψε:
Εδώ όμως είμαστε ελλάδα και δεν γίνονται αυτά τα πράγματα, έ; Ας πούμε ο Αντέννα έκανε κέντρο ελευθέρων σπουδών και οι μαθητές για πρακτική εξάσκιση βγάζουν ρεπορτάζ για τα κανάλια του. Ή το Υγεία που έχει σχολή για νοσοκόμες. Ή το PortoCarras (δεν είμαι σίγουρος) που προσφέρει ξενοδοχειακές σπουδές;΄
NoΜιζω οτι η siemens χρηματοδοτει καποιο τμημα του πολυτεχνειου ξανθης
-
Πες τα theio, πες τα χρυσόστομε!
ΥΓ. Επιστήμονας θεωρείται όποιος έχει τουλάχιστον πτυχίο ΑΕΙ (ή ισοδύναμο). Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των επιστημόνων δουλεύουν ως υπάλληλοι (παγκοσμίως) και φυσικά ΔΕΝ είναι ντροπή.
-
Με έπιασε μικρής έκτασης αντικαπιταλιστικό ντελίριο στην προηγούμενη δημοσίευση... Ευτεχώς δεν το παθαίνω πολύ συχνά...
Ο χρήστης dimitrios2004 έγραψε:
Συμφωνώ με την ιδέα. Δεν είναι υποχρεωμένος κάποιος να πάει εκεί παρα μόνο άν θέλει. Και το να υπάρχουν πολλές εναλλακτικές επιλογές για σπουδές δεν το βρίσκω καθόλου κακό.Συμφωνώ - και επαυξάνω!!
Και εδώ USA μεγάλο κομμάτι της χρηματοδότησης σε μεγάλα και μικρά πανεπιστήμια γίνεται απο ιδιωτικές εταιρείες, πράγμα που το θεωρώ προσωπικά πολύ καλό.
Δεν διαφωνώ με το concept - αρκεί οι εταιρίες να μην παρεμβαίνουν έντονα στη διοίκηση του πανεπιστημίου. Ας εκμεταλλεύονται μόνο τη γνώση που παράγει αυτό.
Γιατί όχι επιστήμονες; Πολλοί επιστήμονες δημιουργούνται κάτω απο τη χρηματοδότηση ιδιωτικών εταιρειών και πολλά nobel επίσης πάρθηκαν χάρη σε ιδιωτική χρηματοδότηση. Πολλές εταιρείες κάνουν R&D. Αν μου επιτρέπεις να ρωτήσω τί είναι επιστήμονας κατα τη γνώμη σου; Ένας που χρηματοδοτείται στις σπουδές του απο ιδιωτική εταιρεία ή και μέσα σε αυτή (με σκοπό να δουλέψει για αυτήν ) κατ' ανάγκη δεν είναι επιστήμονας;
Επίσης δεν συφωνώ καθόλου για τα top10 πανεπιστήμια. Άν πάρεις ένα πανεπιστήμιο κάτω απο το top 50 απο το USNEWS για USA, πάλι θα έχει αξιόλογη έρευνα και επιστήμονες να δείξει.
Επιστήμονας είναι αυτός που κατά τη διάρκεια των σπουδών του κάλυψε σφαιρικά το αντικείμενο του και επομένως γνωρίζει τις βασικές κατευθύνσεις της επιστήμης του. Δηλαδή όλοι οι απόφοιτοι ΑΕΙ(όπως παρατήρησε και ο migf1).
Τονίζω πως δεν είμαι κατά της ιδιωτικής χρηματοδότησης, που όμως πρέπει να γίνεται υπό όρους. (στα οικονομικά, η γνώση είναι δημόσιο αγαθό. Κατά πόσο είναι όμως σηκώνει μεγάλη συζήτηση). Γνωρίζω επίσης πως πάρα πολλοί επιστήμονες έγιναν λόγω ακριβώς της ύπαρξης ιδιωτικής χρηματοδήτησης, και γι'αυτό δεν την αρνούμαι.
Όπως επίσης και πως, στα οικονομικά τουλάχιστον που σπουδάζω, πως οι κορυφαίοι επιστήμονες βγήκαν από και εργάζονται στα μεγάλα και πανεπιστήμια του κόσμου (MIT, Harvard, Chicago, LSE, Oxford).
Φυσικά δεν αμφισβητώ τη δουλειά που γίνεται στα υπόλοιπα, αλλά εμείς εδώ στο προπτυχιακό αυτά ακούμε & σε αυτά τα πανεπιστήμια γράφτηκαν τα εγχειρίδια μας...Με ειλικρινή σεβασμό,
ΔημήτρηςΜε εκτίμηση,
Σταύρος -
Οι εταιρείες όταν χρηματοδοτούν μία έρευνα είναι λογικό να θέλουν αποτελέσματα και να επεμβαίνουν οσο το δυνατόν περισσότερο. Συνήθως γίνονται meetings για να ενημερωθούν οι εταιρείες σε τί στάδιο βρίσκεται κάποιο project. Και φυσικά η εταιρεία μόνο τη γνώση που θα παραχθεί θα εκμεταλευτεί, δεν έχει και κάτι άλλο
Αλλά μήν ξεχνάμε οτι και οι φοιτητές έχουν όφελος. Εδώ (και όχι μόνο εδώ) οι PhD φοιτητές έχουν μισθό και κάλυψη διδάκτρων. Αυτά είναι χρήματα απο χρηματοδοτήσεις συνήθως. Έτσι εποφελούνται και οι εταιρείες και ο φοιτητής που αποφοιτεί με ένα PhD απο ένα πανεπιστήμιο.
Προσωπικά δεν θα συμφωνήσω πάντως για αυτό με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια. Γνώση παράγεται παντού και είναι άσχημο και άδικο άν τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αναφέρονται μόνο σε μεγάλα πανεπιστήμια (γενικά στην Ελλάδα υπάρχει μια μανία με τα μεγάλα ονόματα) Μήπως μπερδεύεσαι όμως με τις εκδόσεις βιβλίων;
Γενικά ένα μικρό πανεπιστήμιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα καλό σε έναν τομέα που ένα μεγάλο πανεπιστήμιο υστερεί. Επίσης κατα τη γνώμη μου νομίζω είναι καλό ένας φοιτητής απο το στάδιο των προπτυχιακών μέχρι μεταπτυχιακών σπουδών να μήν μείνει για πάντα στο ίδιο πανεπιστήμιο, ώστε να μπορέσει να δεί και ένα διαφορετικό περιβάλλον, διαφορετικό τρόπο σκέψης και άλλους ανθρώπους.
Για τον ορισμό του επιστήμονα συμφωνώ απολύτα μαζί σου. Δυστηχώς βέβαια ο όγκος γνώσης είναι τόσο μεγάλος πλέον που είναι αδύνατον να καλύψει κάποιος πρακτικά όλον τον τομέα του. Για αυτό και προσπαθούμε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερη εξειδίκευση σε διαφορετικούς τομείς. Κάποτε φυσική, μαθηματικά ήταν ένα. Μετά διαχωρίστηκαν. Σήμερα ακόμα και η φυσική είναι χωρισμένη σε solid state, nuclear, astronomy etc.
Με σεβασμό,
Δημήτρης -
Ο χρήστης dimitrios2004 έγραψε:
Οι εταιρείες όταν χρηματοδοτούν μία έρευνα είναι λογικό να θέλουν αποτελέσματα και να επεμβαίνουν οσο το δυνατόν περισσότερο. Συνήθως γίνονται meetings για να ενημερωθούν οι εταιρείες σε τί στάδιο βρίσκεται κάποιο project. Και φυσικά η εταιρεία μόνο τη γνώση που θα παραχθεί θα εκμεταλευτεί, δεν έχει και κάτι άλλοΈνας -διάχυτος- φόβος που υπάρχει είναι ότι η εταιρία δεν θα μείνει μόνο σε αυτό, αλλά θα θελήσει να επέμβει και στο πρόγραμμα σπουδών (διδάξτε αυτό το μάθημα έναντι αυτού που δεν μας κάνει, και όχι, δεν χρειάζεται εκείνο το μάθημα...) αφήνοντας τελείως έξω κατευθύνσεις & γνωστικά αντικείμενα...
Αλλά μήν ξεχνάμε οτι και οι φοιτητές έχουν όφελος. Εδώ (και όχι μόνο εδώ) οι PhD φοιτητές έχουν μισθό και κάλυψη διδάκτρων. Αυτά είναι χρήματα απο χρηματοδοτήσεις συνήθως. Έτσι εποφελούνται και οι εταιρείες και ο φοιτητής που αποφοιτεί με ένα PhD απο ένα πανεπιστήμιο.
Το γνωρίζω, και σε αυτό προσβλέπω για να μπορέσω να συνεχίσω τις σπουδές μου στα μέρη σας...
Προσωπικά δεν θα συμφωνήσω πάντως για αυτό με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια. Γνώση παράγεται παντού και είναι άσχημο και άδικο άν τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αναφέρονται μόνο σε μεγάλα πανεπιστήμια (γενικά στην Ελλάδα υπάρχει μια μανία με τα μεγάλα ονόματα) Μήπως μπερδεύεσαι όμως με τις εκδόσεις βιβλίων;
Γενικά ένα μικρό πανεπιστήμιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα καλό σε έναν τομέα που ένα μεγάλο πανεπιστήμιο υστερεί. Επίσης κατα τη γνώμη μου νομίζω είναι καλό ένας φοιτητής απο το στάδιο των προπτυχιακών μέχρι μεταπτυχιακών σπουδών να μήν μείνει για πάντα στο ίδιο πανεπιστήμιο, ώστε να μπορέσει να δεί και ένα διαφορετικό περιβάλλον, διαφορετικό τρόπο σκέψης και άλλους ανθρώπους.Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτό, γιατί δεν γνωρίζω. Εμείς εδώ στο προπτυχιακό δεν ανατρέχουμε συχνά σε επιστημονικά άρθρα & βιβλία, αλλά σε διδακτικά εγχειρίδια, που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό...
Όσο για τη συνέχεια των σπουδών, αν είναι και σε διαφορετική χώρα, ακόμα καλύτερα!Με σεβασμό,
ΔημήτρηςΜε ειλικρινή εκτίμηση,
Σταύρος -
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Οι εταιρείες όταν χρηματοδοτούν μία έρευνα είναι λογικό να θέλουν αποτελέσματα και να επεμβαίνουν οσο το δυνατόν περισσότερο. Συνήθως γίνονται meetings για να ενημερωθούν οι εταιρείες σε τί στάδιο βρίσκεται κάποιο project. Και φυσικά η εταιρεία μόνο τη γνώση που θα παραχθεί θα εκμεταλευτεί, δεν έχει και κάτι άλλο
Ένας -διάχυτος- φόβος που υπάρχει είναι ότι η εταιρία δεν θα μείνει μόνο σε αυτό, αλλά θα θελήσει να επέμβει και στο πρόγραμμα σπουδών (διδάξτε αυτό το μάθημα έναντι αυτού που δεν μας κάνει, και όχι, δεν χρειάζεται εκείνο το μάθημα...) αφήνοντας τελείως έξω κατευθύνσεις & γνωστικά αντικείμενα...
Αλλά μήν ξεχνάμε οτι και οι φοιτητές έχουν όφελος. Εδώ (και όχι μόνο εδώ) οι PhD φοιτητές έχουν μισθό και κάλυψη διδάκτρων. Αυτά είναι χρήματα απο χρηματοδοτήσεις συνήθως. Έτσι εποφελούνται και οι εταιρείες και ο φοιτητής που αποφοιτεί με ένα PhD απο ένα πανεπιστήμιο.
Το γνωρίζω, και σε αυτό προσβλέπω για να μπορέσω να συνεχίσω τις σπουδές μου στα μέρη σας...
Προσωπικά δεν θα συμφωνήσω πάντως για αυτό με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια. Γνώση παράγεται παντού και είναι άσχημο και άδικο άν τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αναφέρονται μόνο σε μεγάλα πανεπιστήμια (γενικά στην Ελλάδα υπάρχει μια μανία με τα μεγάλα ονόματα) Μήπως μπερδεύεσαι όμως με τις εκδόσεις βιβλίων;
Γενικά ένα μικρό πανεπιστήμιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα καλό σε έναν τομέα που ένα μεγάλο πανεπιστήμιο υστερεί. Επίσης κατα τη γνώμη μου νομίζω είναι καλό ένας φοιτητής απο το στάδιο των προπτυχιακών μέχρι μεταπτυχιακών σπουδών να μήν μείνει για πάντα στο ίδιο πανεπιστήμιο, ώστε να μπορέσει να δεί και ένα διαφορετικό περιβάλλον, διαφορετικό τρόπο σκέψης και άλλους ανθρώπους.Δεν μπορώ να απαντήσω σε αυτό, γιατί δεν γνωρίζω. Εμείς εδώ στο προπτυχιακό δεν ανατρέχουμε συχνά σε επιστημονικά άρθρα & βιβλία, αλλά σε διδακτικά εγχειρίδια, που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό...
Όσο για τη συνέχεια των σπουδών, αν είναι και σε διαφορετική χώρα, ακόμα καλύτερα!Με σεβασμό,
ΔημήτρηςΜε ειλικρινή εκτίμηση,
ΣταύροςAγαπητέ Σταύρο,
εύχομαι ολόψυχα να πετύχεις τους στόχους σου και με το παραπάνω. Η διαφορά ανάμεσα σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδών με μεταπτυχιακό είναι πολύ μεγάλη και άν αγαπάς το αντικείμενο με το οποίο ασχολείσαι, σίγουρα το να συνεχίσεις σε κάτι παραπάνω, μόνο ανταμειβή (έτσι γράφεται η λέξη;) και χαρά θα σου δώσει.
Πάντως μία εταιρεία δεν επέμβενει στο πρόγραμμα σπουδών. Για να χρειαζόταν να κάνει κάτι τέτοιο, σημαίνει οτι το πανεπιστήμιο διδάσκει πράγματα που δεν τα ζητάνε στην αγορά εργασίας πράγμα που είναι πολύ κακό φυσικά. Σε επίπεδο masters/PhD εδώ εκτός απο τα μαθήματα μπορεί κάποιος να κάνει register σε seminars τα οποία πολλές φορές είναι ουσιαστικά εκπαίδευση για αυτά που χρειάζεται μια εταιρεία. Ένα παράδειγμα θα ήταν να υπάρχει seminar που να διδάσκουν αρχές λειτουργίας κινητήρων αεροσκαφών κατά βάση της Boeing (κάτι που θα το χρηματοδοτούσε η Boeing δηλαδή)
Με σεβασμό,
Δημήτρης -
Ο χρήστης StavrosG έγραψε:
Οι εταιρείες όταν χρηματοδοτούν μία έρευνα είναι λογικό να θέλουν αποτελέσματα και να επεμβαίνουν οσο το δυνατόν περισσότερο. Συνήθως γίνονται meetings για να ενημερωθούν οι εταιρείες σε τί στάδιο βρίσκεται κάποιο project. Και φυσικά η εταιρεία μόνο τη γνώση που θα παραχθεί θα εκμεταλευτεί, δεν έχει και κάτι άλλο
Ένας -διάχυτος- φόβος που υπάρχει είναι ότι η εταιρία δεν θα μείνει μόνο σε αυτό, αλλά θα θελήσει να επέμβει και στο πρόγραμμα σπουδών (διδάξτε αυτό το μάθημα έναντι αυτού που δεν μας κάνει, και όχι, δεν χρειάζεται εκείνο το μάθημα...) αφήνοντας τελείως έξω κατευθύνσεις & γνωστικά αντικείμενα...
Αυτό γίνεται και στα Αγγλικά πανεπιστήμια. Οι εταιρείες δεν μπορούν να επέμβουν στις επιλογές των μαθητών, αλλά καθορίζουν ώς ένα βαθμό το τί θα περιλαμβάνεται στο curriculum. Αυτό προσωπικά πιστεύω οτι είναι πάρα πολύ καλό και θετικό.
Φαντάσου οτι παίρνεις ένα πτυχίο Electronic Engineering και όταν πάς να ψάξεις για δουλειά διαπιστώνεις οτι οι γνώσεις που σου παρείχε το πανεπιστήμιο ήταν τελείως άσχετες με το τί ζητά η αγορά εργασίας.
Επίσης στο εξωτερικό τον εργοδότη δεν τον νοιάζει ο τίτλος του πτυχίου, αλλά τι μαθήματα έχεις παρακολουθήσει.
Γενικά, πιστεύω ειναι καλό τα πανεπιστήμια να πιάνουν τον παλμό της αγοράς εργασίας. Δυστυχώς η εντύπωση μου είναι οτι τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν το κάνουν.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
...Φαντάσου οτι παίρνεις ένα πτυχίο Electronic Engineering και όταν πάς να ψάξεις για δουλειά διαπιστώνεις οτι οι γνώσεις που σου παρείχε το πανεπιστήμιο ήταν τελείως άσχετες με το τί ζητά η αγορά εργασίας.
**
Επίσης στο εξωτερικό τον εργοδότη δεν τον νοιάζει ο τίτλος του πτυχίου, αλλά τι μαθήματα έχεις παρακολουθήσει.**
....Πάρα πολύ σωστό αυτό που λές και πραγματικά πολύ άσχημο να βλέπεις άτομα να τελειώνουν με τόση χαρά και κόπο τις σπουδές τους και να έρχονται αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα. Ότι η επιστήμη έχει πάει 20 χρόνια μπροστά και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει..
Ακόμα θυμάμαι έναν γνωστό μου που μου είχε πεί οτι σπουδάζοντας μαθηματικά η μόνη του επαφή με computers ήταν ένα μάθημα που του δίδασκαν τί είναι ram/rom και μετά λίγο βασικά απο basic. (έτος 1999)Πού θα πάει αυτο το παιδί που νομίζει οτι έμαθε μαθηματικά (γιατί επιστήμη πλέον είναι να ξέρεις τουλάχιστον και ένα πακέτο όπως matlab/mathematica etc) ; Και ΤΙ φταίει αυτός ο άνθρωπος;
Με εκτίμηση,
Δημήτρης -
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Γενικά, πιστεύω ειναι καλό τα πανεπιστήμια να πιάνουν τον παλμό της αγοράς εργασίας. Δυστυχώς η εντύπωση μου είναι οτι τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν το κάνουν.Για να ξεδιαλυνω τις οποιες αμφιβολιες σου,αυτη ειναι η πραγματικοτητα σε οτι αφορα τα ελληνικα πανεπιστημια!Ειλικρινα δεν ξερω ποσα χρονια πισω ειναι τα προγραμματα των σπουδων μας αλλα ακομα και να αλλαξουν αυτα θα παρει αρκετα χρονια στον Ελληνα φοιτητη να προσαρμοστει...Οι περισσοτεροι δεν παταμε,οι καθηγητες (οχι ολοι) κανουν αγγαρεια και το δειχνουν,το επιπεδο πολλων συγγραμματων ειναι...ανεπιπεδο και γενικως ειμαι πολυ απογοητευμενος!Τη στιγμη που φοιτω μαλιστα στο θεωρητικα κορυφαιο ιδρυμα της χωρας με φημη κ στο εξωτερικο...Απογοητευση!Θα μπορουσα να γραψω πολλα απο προσωπ. εμπειριες και οχι μονο...Θα βγω σιγουρα πιο υποψιασμενος απ τη σχολη,θα ειμαι πιο 'γατος' αλλα σιγουρα οπως και η πλειοψηφια των συναδελφων μου δεν θα εχω γινει ουτε πραγματικος επιστημονας ουτε θα εχω πλησιασει σ αυτα που θα μπορουσα να ειχα κανει(και φερω μεγαλη ευθυνη γι αυτο)...Εντελει ποσο δικιο εχει ο ΚΚ για τα χαλια μας ως φυλη,ως φιλοσοφια ζωης,ως ως ως...Αυτα για τωρα και συγνωμη για τις φιλοσοφιες...
-
Ο χρήστης VATANEN έγραψε:
Γενικά, πιστεύω ειναι καλό τα πανεπιστήμια να πιάνουν τον παλμό της αγοράς εργασίας. Δυστυχώς η εντύπωση μου είναι οτι τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν το κάνουν.
Για να ξεδιαλυνω τις οποιες αμφιβολιες σου,αυτη ειναι η πραγματικοτητα σε οτι αφορα τα ελληνικα πανεπιστημια!Ειλικρινα δεν ξερω ποσα χρονια πισω ειναι τα προγραμματα των σπουδων μας αλλα ακομα και να αλλαξουν αυτα θα παρει αρκετα χρονια στον Ελληνα φοιτητη να προσαρμοστει...Οι περισσοτεροι δεν παταμε,οι καθηγητες (οχι ολοι) κανουν αγγαρεια και το δειχνουν,το επιπεδο πολλων συγγραμματων ειναι...ανεπιπεδο και γενικως ειμαι πολυ απογοητευμενος!Τη στιγμη που φοιτω μαλιστα στο θεωρητικα κορυφαιο ιδρυμα της χωρας με φημη κ στο εξωτερικο...Απογοητευση!Θα μπορουσα να γραψω πολλα απο προσωπ. εμπειριες και οχι μονο...Θα βγω σιγουρα πιο υποψιασμενος απ τη σχολη,θα ειμαι πιο 'γατος' αλλα σιγουρα οπως και η πλειοψηφια των συναδελφων μου δεν θα εχω γινει ουτε πραγματικος επιστημονας ουτε θα εχω πλησιασει σ αυτα που θα μπορουσα να ειχα κανει(και φερω μεγαλη ευθυνη γι αυτο)...Εντελει ποσο δικιο εχει ο ΚΚ για τα χαλια μας ως φυλη,ως φιλοσοφια ζωης,ως ως ως...Αυτα για τωρα και συγνωμη για τις φιλοσοφιες...
για να σε παρηγορήσω λίγο..
το βασικό μειονέκτημα του ελληνικού πανεπιστημίου είναι πως η προσωπική σου ανέλιξη εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα τον ίδιο
από την άλλη συγκρίνοντας την κατάσταση αυτή με το εξωτερικό..ασφαλώς και βρισκόμαστε 30-40 χρόνια πίσω, δεν υπάρχουν επαρκείς υποδομές, καθοδήγηση, γραμματειακή υποστήριξη...όμως διαπίστωσα πως η κλασσική μέθοδος εκμάθησης..η ατελείωτη ανάλυση των πάντων σε βάθος μας προσέφερε ισχυρές βάσεις και δυνατότητα ανάλυσης..που ως θετικός επιστήμονας θα γνωρίζεις πως είναι η προυπόθεση της δημιουργίας
στο εξωτερικό δεν θα ταλαιπωρηθείς..τα πάντα στα προσφέρει το πανεπιστήμιο..δραστηριότητες ακαδημαικές, ψυχαγωγία, ομάδες εργασίας..ευχάριστο περιβάλλον..προσοχή όμως διότη η τάση που επικρατεί είναι αυτή της απόλυτης εξειδίκευσης
η εξειδίκευση είναι ιδιαίτερα αποδοτική, σε καθιστά ικανό να εργαστείς γρήγορα μετά την αποφοίτησή σου..ΟΜΩΣ σου στερεί την σφαιρική θεώρηση της πραγματικότητας..οποιοδήποτε και αν είναι το αντικείμενο των σπουδών σου
γι'αυτό και όπως εύστοχα παρατήρησε πιο πάνω ένας φίλος..σε εκπαιδεύουν να γίνεις ένας καλός υπάλληλος..ένας καλός χρήστης, διεκπεραιωτής ..στην ουσία παραγωγός και όχι δημιουργός
σου εύχομαι ολόψυχα να συνεχίσεις τις σπουδές σου και στο εξωτερικό για να διευρύνεις τους ορίζοντές σου..προσπάθησε όμως να πάρεις έστω και τα λίγα καλά που έχει αυτός ο τόπος (ίσως και η μυστήρια ράτσα μας)..μην είσαι ολότελα αρνητικός
Πανεπιστήμιο.. Skoda!