-
Παιδια εγω ειμαι το αντικημενο σηζητησης!
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ο φίλος σου μπερδεύει πολλά πράγματα μαζί. Πρώτον, το αν είναι μαλακή ή σκληρή η γόμα δεν έχει καμμία σχέση με το πόσο γρήγορα ζεσταίνεται το λάστιχο. (παράδειγμα: τα εκτός δρόμου λάστιχα είναι πολύ μαλακά, αλλά ζεσταίνονται εύκολα)
Επίσης ούτε το βάρος του αυτοκινήτου ούτε η σκληρότητα της ανάρτησης παίζει ρόλο στο ζέσταμα του ελαστικού.Το λάστιχο ζεσταίνεται απο 2 πράγματα:
-
Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στο πέλμα. Αν παίρνεις απότομες στροφές ακόμα και με μικρή ταχύτητα η επιταγχύνεις/επιβραδύνεις απότομα, αναπτύσσονται μεγάλες δυνάμεις στο πέλμα και το λάστιχο ζεσταίνεται.
-
Η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Μπορεί να μην στρίβεις και να πάς με σταθερή ταχύτητα, οπότε δέν αναπτύσσονται μεγάλες δυνάμεις στο πέλμα. Όμως αν το αυτοκίνητο πάει με μεγάλη ταχύτητα, το λάστιχο περιστρέφεται γρήγορα και η συνεχής συμπίεση του αυξάνει την θερμοκρασία
Το φιλαρακος μου απάντησε στα παραπάνω που ειχες γράψει λεγωντας μου τα εξής:
μα οι δυναμεις που αναπτυσονται στο πελμα απο τι νομιζεις οφειλονται.Ολα ξεκινανε σε αυτον τον κοσμο απο το βαρος μιας μαζας (στη Νευτωνια φυσικη βεβαια). Οι δυναμεις που ασκουνται στο λαστιχο ειναι αποτελεσμα της καθετης δυναμης που ασκειται κατα τον συγκεκριμενο αξονα. Συνεπως οσο ποιο μεγαλο ειναι το βαρος, τοσο μεγαλωνουν οι δυναμεις που ασκουνται στην αναρτηση και συνεπως στο λαστιχο.ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ στην αναρτηση ειναι η προσφυση δηλ.οσο μεγαλυτερο ειναι το βαρος δεν ειναι αναγκαστηκα μεγαλυτερη η προσφυση αφου οι θεωριες τριβης και η ροπη αδρανειας λογο βαρους στον τροχο λειτουργουν ανασταλτικα.
Το εχω ξανα αναλυσει πολυ ποιο επιστημονικα σε αλλα ποστ παλιοτερα ειδικα για την επιλογη ζαντας και ελαστικου.
Τι σημαινει αυτο....Οπως λες π.χ φρεναρεις, ενα βαρυ αμαξι κατα το φρεναρισμα θα ασκησει κατα πολυ μεγαλυτερη δυναμη στους τροχους και συνεπως στο πελμα (και συνεπως λογο βαρους μπορει να προκαλεσει και απωλεια προσφυσης, οπως προκυπτει απο αυτα που σου εγραψα,αλλα αυτο δεν μας νοιαζει τωρα.)Για το 2. που γραφεις εισαι μεν σωστος αλλα πιστευω δεν καταλαβαινεις τι συμβαινει ακριβως.Τοβαρος σε αυτη την φαση ΟΝΤΩΣ ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΡΟΛΟ αλλα ειναι μια ιδανικη περιπτωση αφου ενα οχημα ΣΠΑΝΙΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕΣΤΑΘΕΡΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, λογο κλισης του οδοστρωματος.
ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΕΠΕΝΕΡΓΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΖΑ ΟΠΟΤΕ ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΑΙ Η ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.Στην περιπτωση της σταθερης ταχυτητας λοιπον το βαρος δεν παιζει ρολο (αλλα ειναι πολυ ιδανικη οπως ειπα), με την προυποθεση οτι τα στοιχεια μεταδοσης της ροπης στρεψης (για να στα λεω επιστημονικα) ειναι ιδανικα,δηλαδη τα ρουλεμαν π.χ δεν προβαλουν αντισταση και περνανε χωρις απωλειες (χωρις μεγαλες τριβες) την ροπη στον τροχο.Αυτο ΔΕΝ συμβαινει ευκολα αλλα πες οτι συμβαινει.Οποτε μενει στην ουσια η αεροδυναμικη αντισταση (aerodynamic load) που στην ουσια φορτιζει εναν τροχο με αποτελεσμα να προκαλειται τριβη στο πελμα του και συνεπως αυξηση της θερμοκρασιας.Οπως καταλαβαινεις η δευτερη περιπτωση απεχει πολυ απο την καθημερινοτητα και εχει πολλες παραδοχες οποτε στην ουσια το βαρος και μονο αποτελει το κυριο μεσο φορτισης της αναρτησης και συνεπως της προκλησης τριβης σενα πελμα.Τωρα για να καταλαβεις τι συμβαινει μενα μαλακο ελαστικο σε μια σκληρη αναρτηση. Θεωρησε μονο ενα μερος του αυτοκινητου το μπροστα αριστερο πες με την αναρτηση ανεξαρτητη απο τις αλλες. Στον καθετο αξονα υπαρχει μια μαζα, ενα ελατηριο και ενα μεσο αποσβεσης απο την αναρτηση, και επισης το ελαστικο εχει ενα στοιχειο σκληροτητας και ενα αποσβεσης ΣΥΝΕΠΩΣ εχουμε 2 ελατηρια και δυο μεσα αποσβεσης σε ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΑ (θεωρουμε τους ελαστικους συνδεσμους της αναρτησης αμελητεους για ευκολια).
Πες τωρα οτι το ελατηριο εχει μια τιμη 20,000 N/m και το αμορτισερ μια σταθερα αποσβεσης 320 Ns/m. Ο τροχος πες οτι εχει συνολικα (αφου και η ζαντα εχει και αυτη μια σταθερα σκληροτητας και μια σταθερα αποσβεσης που οφειλεται στην ελαστικοτητα του κραματος) 100,000 N/m και 5000 Ns/m. Oπως βλεπεις (οι τιμες ειναι τυπικες για ενα αμαξι) οι σταθερες του τροχου ειναι κατα πολυ μεγαλυτερες απο των αμορτισερ και επισης οταν υπαρχει παραλληλια αυτες οι σταθερες προστειθονται, συνεπως καταλαβαινεις οτι ο τροχος παιζει πολυ μεγαλο ρολο στην σκληροτητα της αναρτησης.Οι τιμες του τροχου σου ειπα οτι ειναι με την ζαντα μαζι,οι τιμες του ελαστικου μονου του ειναι μικρες απο αποψη σκληροτητας αλλα μεγαλες απο αποψη αποσβεσης.
Βαζωντας ενα μαλακο ελαστικο λοιπον σε μια σκληρη αναρτηση, οταν η αναρτηση ασκει μια δυναμη στον τροχο (μπακαλικα το λεω τωρα) νακολουθησει την επιφανεια του δρομου , και εσυ εχεις ενα μαλακο ελαστικο, αυτο λειτουργει σαν αποσβεστηρας αυτης της δυναμης και συνεπως δεν ασκειται αυτη που πρεπει αλλα εχεις στην ουσια lag (σε μια εξομειωση φενεται οταν βαλεις μαζι την γραφικη της επιφανειας του δρομου και της μετατοπισης του τροχου, οι 2 γραμμες πρεπει να ειναι η μια πανω στην αλλη αλλα δεν ειναι).Ετσι ΑΛΛΟΙΩΝΕΙΣ τα χαρακτηριστικα της αναρτησης που εσυ ο ιδιος επελεξες.Απο την αλλη βεβαια ενα πολυ σκληρο ελαστικο θα επενεργουσε αντιστροφα (αλλα τοσο σκληρα ελαστικα δεν πωλουνται).
Τι θα συμβει μακροχρονια τωρα?Το ελαστικο θα φθαρει γρηγορα και αν θεωρησεις οτι στην Ελλαδα τα λαστιχα λογο βαριου καλοκαιριου εχουν διαρκεια ζωης 15000 χλμ (ασχετα ποσο τα κραταμε εμεις) εσυ εχεις πεσει αρκετα απο αυτα.ΤΕΛΙΚΟΣ ΜΕ ΕΜΕΝΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ???
-
-
Αυτό που λέει δηλαδή ο φίλος σου είναι όχι λάστιχο ψηλού προφίλ σε σκληρή ανάρτηση.
Όταν λέμε οτι η γόμα είναι μαλακή δέν εννοούμε οτι είναι σαν ζυμάρι και έχει ελαστικές ιδιότητες. Το μόνο τμήμα του λάστιχου που συμπιέζεται αρκετά ωστε να δημιουργήσει προβλήματα είναι το πλευρικό τοίχωμα.
-
Ξεκαθαρίζει τώρα το τοπίο. Η αναφορά σε σκληρό και μαλακό ελαστικό δεν αφορούσε τη γόμα αλλά τα πλαϊνά του ελαστικού. Σίγουρα η σύγκριση γίνεται για ίδιας διάστασης ελαστικά αλλά με διαφορετικό σκελετό που φυσικά δίνει άλλη σκληρότητα στα πλαϊνά τους.
Δεν αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης σε τέτοιο βαθμό ώστε να παρουσιάζονται τα φαινόμενα που αναφέρεις. Είναι γεγονός ότι ποιο μαλακό πλαϊνό φέρνει μια μικρή υστέρηση στην απόκριση στις εντολές του τιμονιού (ποιο ράθυμη συμπεριφορά) όπως και καλύτερη άνεση στις μικρό ανωμαλίες του δρόμου. Επίσης στο όριο μπορούν να κάνουν ποιο τονισμένες τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Σε καμία περίπτωση δεν αλλάζουν τόσο δραματικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. -
Τα προσωπικα μου συμπερασματα απο Michelin k Yoko σε 195/50-15.
EXALTO 1: Καλη υδρολισθηση, ανθεκτικα πλαϊνα, αρκετα σκληρη γομα, αποτομο στο οριο.
Α539: Πιο μαλακο απο το exalto (αλλα κ παλι σκληρο για μενα), πιο προοδευτικο στο οριο αλλα τελειως απροβλεπτο εως επικινδυνο κρυο ή σε καυτη ασφαλτο. Συντομα θα εχω αποψη κ για τα Α043 τα οποια μεχρι στιγμης δεν με εχουν κερδισει...
Παντως Λευτερη φιλος με 106 σαν το δικο σου μου εχει πει τα καλυτερα για τα ΤΟΥΟ -
Θυμαμαι οταν ειχα ρωτησει για αμορτισερ για το saxo που μου ειπαν οτι τα bilstein γενικα δεν δουλευουν πολυ καλα στα μικρα μοντελα saxo/106.Τωρα δεν ξερω ανα ισχυει αυτο αλλα στο δικο μου που τοποθετησα τα decarbon perfomance χωρις χαμηλωμα συμβαινουν ακριβως τα αντιθετα απο σενα.Το αυτοκινητο στριβει απιστευτα σε σχεση με πριν ακομα και με πολυ μεγαλες ταχυτητες στην εθνικη οδο χωρις να πλεει καθολου,με ελαχιστες κλισεις(μονο σε μεγαλες ταχυτητες.Αυτο που θελω να πω ειναι οτι καλυτερα να ψαξεις λιγο τους συνδυασμους αμορτισερ-ελατηριο,αν και δεν πιστευω οτι ειναι απαραιτητο το χαμηλωμα στην περιπτωση σου
-
Τελικος τα λαστιχα μου ειναι καλα η οχι???
-
Ο χρήστης Lefteris25 έγραψε:
Τελικώς τα λαστιχα μου ειναι καλα η οχι???Τελικά δεν έχω καταλάβει ποια είναι οι δικές σου απόψεις και ποια του φίλου σου.... Μερικά από τα οποία τα βρίσκω αρκετά μη τεκμηριωμένα.
Σημασία έχει εσύ τι νομίζεις για τα λάστιχα και βέβαια σημασία έχει να μας πεις με τι άλλο τα συγκρίνεις. Η σύγκριση υποτίθεται θα πρέπει να είναι με το ίδιο αυτοκίνητο/ζάντες+διαστάσεις και προδιαγραφές ελαστικών/δρόμο/φορτίο/ταχύτητες/πιέσεις/ρύθμιση/ανάρτηση/οδηγό/τρόπο οδήγησης κλπ. Βέβαια γενικές εντυπώσεις που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί είναι επίσης καλοδεχούμενες εφόσον δηλώνονται ως τέτοιες....
Είναι πάντως ενδιαφέρον ότι ενώ γενικά θεωρούνται από τα πολύ καλά λάστιχα εσύ (ή ο φίλος σου) τα βγάζεις χάλια.... Για αυτό και αναρωτιέμαι αν τελικά έχεις προβεί σε δίκαια σύγκριση σύμφωνα με τα προηγούμενα ή αν απλά αποτελεί μια εντύπωση.....
Αν πάντως τα λάστιχά σου όντως κάνουν όλα τα κακά που αναφέρεις και όλα αυτά τα κακά δεν συμβαίνουν με αλλαγή ελαστικών και μόνο τότε είναι κακά τα ελαστικά σου.... Βέβαια μπορεί να είναι μπαγιάτικα, να μην τα έχεις φουσκώσει σωστά ή απλά να μην έχεις καταφέρει να τα φτάσεις σε θερμοκρασία λειτουργίας. Τα δύο τελευταία δεν καθιστούν κακά τα λάστιχα αλλά λάθος επιλογή δική σου.... -
Για μένα με το δικό μου κριτίριο αξιολόγησης και τον δικό μου τρόπο οδήγησης τα Michelin ήταν, είναι και θα είναι τα καλύτερα ελαστικά!
Γιατί οι καλύτερες επιδόσεις είναι αυτές που αντέχουν στον χρόνο..
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Τελικώς τα λαστιχα μου ειναι καλα η οχι???
Τελικά δεν έχω καταλάβει ποια είναι οι δικές σου απόψεις και ποια του φίλου σου.... Μερικά από τα οποία τα βρίσκω αρκετά μη τεκμηριωμένα.
Σημασία έχει εσύ τι νομίζεις για τα λάστιχα και βέβαια σημασία έχει να μας πεις με τι άλλο τα συγκρίνεις. Η σύγκριση υποτίθεται θα πρέπει να είναι με το ίδιο αυτοκίνητο/ζάντες+διαστάσεις και προδιαγραφές ελαστικών/δρόμο/φορτίο/ταχύτητες/πιέσεις/ρύθμιση/ανάρτηση/οδηγό/τρόπο οδήγησης κλπ. Βέβαια γενικές εντυπώσεις που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί είναι επίσης καλοδεχούμενες εφόσον δηλώνονται ως τέτοιες....
Είναι πάντως ενδιαφέρον ότι ενώ γενικά θεωρούνται από τα πολύ καλά λάστιχα εσύ (ή ο φίλος σου) τα βγάζεις χάλια.... Για αυτό και αναρωτιέμαι αν τελικά έχεις προβεί σε δίκαια σύγκριση σύμφωνα με τα προηγούμενα ή αν απλά αποτελεί μια εντύπωση.....
Αν πάντως τα λάστιχά σου όντως κάνουν όλα τα κακά που αναφέρεις και όλα αυτά τα κακά δεν συμβαίνουν με αλλαγή ελαστικών και μόνο τότε είναι κακά τα ελαστικά σου.... Βέβαια μπορεί να είναι μπαγιάτικα, να μην τα έχεις φουσκώσει σωστά ή απλά να μην έχεις καταφέρει να τα φτάσεις σε θερμοκρασία λειτουργίας. Τα δύο τελευταία δεν καθιστούν κακά τα λάστιχα αλλά λάθος επιλογή δική σου....Ρεσεις! θελετε να με βοηθησετε η να με τρελάνετε? στην προυγουμενη σελιδα δεν ειπα πιο ακριβως ειναι το προβλημα μου? εχω γραψει ειναι στην μεση τις σελιδας μου ζητησατε να πω τι προβλημα ακριβως εχω...ειπα το προβλημα και ειπα και τι μου ειπε ενας φιλος
εχω τρελαθει με το !@#!@# αμαξι μου! ετσι μου ερχεται να το πουλησω και να πάρω πατινι 800 ευρω μου εχουν κοστισει αναρτηση και λαστιχα δουλευα 3 μηνες για να τα μαζεψω και το αποτελεσμα? ΖΕRO! -
Ο χρήστης Lefteris25 έγραψε:
Ρεσεις! θελετε να με βοηθησετε η να με τρελάνετε? στην προυγουμενη σελιδα δεν ειπα πιο ακριβως ειναι το προβλημα μου? εχω γραψει ειναι στην μεση τις σελιδας μου ζητησατε να πω τι προβλημα ακριβως εχω...ειπα το προβλημα και ειπα και τι μου ειπε ενας φιλος
εχω τρελαθει με το !@#!@# αμαξι μου! ετσι μου ερχεται να το πουλησω και να πάρω πατινι 800 ευρω μου εχουν κοστισει αναρτηση και λαστιχα δουλευα 3 μηνες για να τα μαζεψω και το αποτελεσμα? ΖΕRO!Ότι λάστιχα και να βάλεις πάλι πρόβλημα θα έχεις. Το χαμήλωμα που έκανες προφανώς χάλασε τις γωνίες της ανάρτησης. Και κοίταξε και τα αμορτισερ όπως είπαν κάποιοι προηγουμένως.
-
Αυτο ακριβως.Το χαμηλωμα επηρεαζει τις γωνιες της αναρτησης και ισως να φταιει αυτο(αλλαζοντας αρνητικα την συμπεριφορα του αυτοκινητου),μπορει να φταινε και τα αμορτισερ ομως(τα συγκεκριμενα μπορει να ταιριαζουν στο ραλι των 950 κιλων οχι ομως και στο δικο σου που ειναι 800).Τα λαστιχα λογικα δεν ειναι το προβλημα αλλα ενα απο τα παραπανω
-
Ειδικά σε 106 και Saxo ( ακόμα περισσότερο αν δεν είναι VTS ή Rallye ) από όσο γνωρίζω τα χαμηλώματα και τα πολύ σκληρά αμορτισέρ οδηγούν συνήθως σε τραγικά αποτελέσματα και αντί να βελτιώνουν χειροτερεύουν την οδική συμπεριφορά. Συμφωνώ με τον bug για τα DeCarbon και εγώ τα έχω στην xsara μου και πραγματικά μεταμορφώθηκε το αυτοκίνητο χωρίς ούτε ένα πόντο χαμήλωμα και με μηδαμινές παραχωρήσεις στην άνεση σε κάτι κρατήρες των ελληνικών δρόμων με πολύ χαμηλές ταχύτητες και μόνο τότε.
Μάπα τα Michelin Pilot Exalto?