-
Διαλλέξτε ένα οποιοδήποτε τζίπ, αγροτικο κλπ με τετρακίνηση και 'ρίξτε το' έξω απο το δρόμο.
Για πείτε απόψεις. Τί είναι πιο σημαντικό?
α) Η τετρακίνηση
β) Τα ελαστικά
γ) Η ικανότητες - εμπειρία - του οδηγού
δ) Συνδιασμός των α,β,γ
ε) άλλο, ποιό? π.χ. Το mp3 player -
Διαλλέξτε ένα οποιοδήποτε τζίπ, αγροτικο κλπ με τετρακίνηση και 'ρίξτε το' έξω απο το δρόμο.
Για πείτε απόψεις. Τί είναι πιο σημαντικό?
α) Η τετρακίνηση
β) Τα ελαστικά
γ) Η ικανότητες - εμπειρία - του οδηγού
δ) Συνδιασμός των α,β,γ
ε) άλλο, ποιό? π.χ. Το mp3 player -
Όλα έχουν σημασία, ο συνδυασμός. Αλλά πάντα πρώτα είναι ο οδηγός. Μετά είναι τα λάστιχα και μετά όλα τα άλλα... και το mp3 καλό είναι όταν θα έχεις κολλήσει κάπου και περιμένεις βοήθεια και που αν πιάνει το ραδιόφωνο θα ακούς τα απίθανα β' γ' δ' διαλογής σκυλάδικα...
-
Βασικά για εκτός δρόμου κίνηση σημαντικά είναι όλα τα παραπάνω και επιπλέον και άλλα ... στο γ) να προστεθούν και το μυαλό, η αντίληψη και η νοημοσύνη του οδηγού!
Γιατί?- Πολλοί νομίζουν ότι ένα 4κίνητο Suv βγαίνοντας απο την αντιπροσωπία ... θα ανέβει το Όλυμπο σε ευθεία απο τα χωράφια ... και απογοητευονται!
- Θέλει μυαλό γιατί ακόμα και τα υπερ4κίνητα του Paris-Dakar έχουν απο πίσω ένα κομβόι με υποστήριξη... δεν μιλάμε για κίνηση σε άσφαλτο που θα κάτσει το αυτοκίνητο στην άκρη και θα έρθει αμέσως η οδική βοήθεια.
Στο ε) βάζω τον εξοπλισμό ... Off roading με σορτσάκι και σαγιονάρες έχω δει!!!
το φτυαράκι ...
σχεδόν κάθε καλοκαίρι βλέπω 4κίνητους που κόλλησαν στην άμμο ή στο αμμοχάλικο στις παραλίες και αν δεν σκέφτοναι το β) ... αλυσίδες.
Και αυτές χρειάζονται ... κατηφορίζοντας απο τα χιονοδρομικά ...
Αλλά το καλύτερο και σημαντικότερο ... ένα δευτερο 4κίνητο παρέα για χαβαλέ και βοήθεια!
-
Φυσικα και ειναι συνδιασμος ολων αυτων που ανεφερες (ακομα και του mp3 ) αλλα με διαφορα το σημαντικοτερο ειναι τα ελαστικα. Αμα η προσφυση ειναι μηδενικη τετρακινηση και οδηγος κανουν μικρη διαφορα.
-
Ενας καλος συνδιασμος εχει το τελειο αποτελεσμα.Μπορει να εχεις λαστιχα αλλα να μην εχεις καλο διαφορικο.Μπορει ομως να εχεις το διαφορικο και να μην εχεις λαστιχα!
-
Ο χρήστης GiwrgosFocus έγραψε:
Ενας καλος συνδιασμος εχει το τελειο αποτελεσμα.Μπορει να εχεις λαστιχα αλλα να μην εχεις καλο διαφορικο.Μπορει ομως να εχεις το διαφορικο και να μην εχεις λαστιχα!Δεν διαφωνω αλλα με μια τετραδα καλα λαστιχα (ΜΤ), πολλες φορες δεν χρειαζεται καν η τετρακινηση.
-
Ο χρήστης ozzy1948 έγραψε:
Ενας καλος συνδιασμος εχει το τελειο αποτελεσμα.Μπορει να εχεις λαστιχα αλλα να μην εχεις καλο διαφορικο.Μπορει ομως να εχεις το διαφορικο και να μην εχεις λαστιχα!
Δεν διαφωνω αλλα με μια τετραδα καλα λαστιχα (ΜΤ), πολλες φορες δεν χρειαζεται καν η τετρακινηση.
Οχι υπο ολες τις καταστασεις.
-
-
εμπειρία οδηγού & εξοικείωση με το όχημα. Αυτή θα επιτρέψει στο οδηγό να γνωρίζει μέχρι που μπορεί να προχωρήσει/ πως να περάσει κάποιο εμπόδιο, ανάλογα με το όχημα του έχει. Ιδανικά η εμπειρία θα έχει αποκτηθεί από εκδρομές με κάποιο σύλλογο/κλαμπ/παρέα και θα περιλαμβάνει και κολλήματα σε διαφορετικά τερέν, τα οποία φανερώνουν τα όρια του αυτοκινήτου.
-
Σύστημα τετρακίνησης (+υποπολλαπλασιασμός σχέσεων + κλείδωμα διαφορικών)
Το σημείο αναφοράς των τετρακίνητων που πρέπει να λαμβάνεται υπ' όψιν κατά την έρευνα αγοράς τους καθώς δεν επιδέχεται βελτίωση* και το παντρεύεσαι. -
Είδος Ελαστικών. Δεν είναι τυχαίο που η πρώτη μετατροπή που συνιστάται για όλα τα 4χ4, είναι η αλλαγή των εργοστασιακών ελαστικών με ΑΤ/ ΜΤ.
Το 2) και 3) έχουν ίδιας βαρύτητας σημασία στην εκτός δρόμου κίνηση καθώς ένα ξεκλείδωτο σύστημα 4κίνησης χωρις αργά με φρέσκα ΜΤ λάστιχα πιθανόν να περάσει γρηγορότερα (κοινός αέρα πατέρα) από ένα G-wagen με 22άρες&σλικ. Έβαλα το 2) πρώτα επειδή σε οριακές καταστάσεις το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτό που θα περιορίσει ζημιές και θα εγγυηθεί την αξιοπιστία.
-
-
Ο χρήστης GiwrgosFocus έγραψε:
Ενας καλος συνδιασμος εχει το τελειο αποτελεσμα.Μπορει να εχεις λαστιχα αλλα να μην εχεις καλο διαφορικο.Μπορει ομως να εχεις το διαφορικο και να μην εχεις λαστιχα!
Δεν διαφωνω αλλα με μια τετραδα καλα λαστιχα (ΜΤ), πολλες φορες δεν χρειαζεται καν η τετρακινηση.
Οχι υπο ολες τις καταστασεις.
Ενας καλος συνδιασμος εχει το τελειο αποτελεσμα.Μπορει να εχεις λαστιχα αλλα να μην εχεις καλο διαφορικο.Μπορει ομως να εχεις το διαφορικο και να μην εχεις λαστιχα!
Δεν διαφωνω αλλα με μια τετραδα καλα λαστιχα (ΜΤ), πολλες φορες δεν χρειαζεται καν η τετρακινηση.
-
απο μια συντομη εξορμηση μου σε βουνο κατάλαβα οτι ειναι τα λαστιχα και το βαρος.
η εξορμηση αυτή ήταν με ενα willys jeep (θεικο). 1700 κυβικά 3 ταχυτητες!!!!
-
Ο χρήστης kristosFM έγραψε:
απο μια συντομη εξορμηση μου σε βουνο κατάλαβα οτι ειναι τα λαστιχα και το βαρος.η εξορμηση αυτή ήταν με ενα willys jeep (θεικο). 1700 κυβικά 3 ταχυτητες!!!!
Σωστο και αυτο και παραληφθηκε, το χαμηλο βαρος ειναι πολυ σημαντικο.
-
Το βάρος από μόνο του, σαν μέγεθος, δεν λέει τίποτα στην εκτός δρόμου κίνηση. Σίγουρα ένα άδειο jimny 1300 κιλών θα πάει καλύτερα από ένα ίδιο φορτωμένο μολύβι. Αν συγκρίνουμε διαφορετικά αυτοκίνητα όμως, από το βάρος και μόνο δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα. Συνήθως τα ~3τοννα 4χ4 εφοδιάζονται με κινητήρες, ροπές και συστήματα ικανά να αναπληρώσουν το φαινομενικό μειονέκτημα του αυξημένου βάρους.
Αυτό που ίσως μετράει στους στενούς δασικούς δρόμους, όχι τόσο στις ικανότητες εκτός δρόμου αλλά στην ολοκλήρωση μιας διαδρομής με ασφάλεια, είναι το μήκος του οχήματος-ακτίνα στροφής- δυνατότητα αναστροφής
-
Ο χρήστης Archi έγραψε:
Το βάρος από μόνο του, σαν μέγεθος, δεν λέει τίποτα στην εκτός δρόμου κίνηση. Σίγουρα ένα άδειο jimny 1300 κιλών θα πάει καλύτερα από ένα ίδιο φορτωμένο μολύβι. Αν συγκρίνουμε διαφορετικά αυτοκίνητα όμως, από το βάρος και μόνο δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα. Συνήθως τα ~3τοννα 4χ4 εφοδιάζονται με κινητήρες, ροπές και συστήματα ικανά να αναπληρώσουν το φαινομενικό μειονέκτημα του αυξημένου βάρους.Αυτό που ίσως μετράει στους στενούς δασικούς δρόμους, όχι τόσο στις ικανότητες εκτός δρόμου αλλά στην ολοκλήρωση μιας διαδρομής με ασφάλεια, είναι το μήκος του οχήματος-ακτίνα στροφής- δυνατότητα αναστροφής
Οι κινητηρες και οι ροπες δεν λενε και πολλα απο μονες τους οταν μιλαμε για εκτος δρομου και η χαμηλη ροπη αντιμετωπιζεται ευκολα με τη χρηση του αργου. Δεν ειναι μονο οι ανηφορες, ενα βαρυ οχημα βουλιαζει πιο βαθια στη λασπη-χιονι και ξεκολλαει πιο δυσκολα. Το μηκος του οχηματος καθεαυτο παλι δεν λεει τιποτα αν δεν συνοδευεται απο κοντους προβολους και 'μαζεμενο' μεταξονιο.
-
βλέπε σε ενα παλιο τευχος του περιοδικου εβο που ειχε παει στην παραλια του πυργου (κατακολο) ενα χαμμερ και ενα ντιφεντερ. το πρωτο αν και με τεράστιο πελμα κολλαγε συνεχως λογω του υπερβολικου βαρους. και παντα ήταν εκει ενα ντιφεντερ με τα λάστιχα παχους οπως ενος ποδηλάτου να το ξελασπώσει.
και με το τζιπ που σας ανεφερα παραπανω παρατήρησα ποσο ανετα και αερινα περναγε τις οποιες ανωμαλιες λογω του περιορισμενου βαρους του (700κιλα!!)
-
ενα βαρυ οχημα βουλιαζει πιο βαθια στη λασπη-χιονι
Πολλές φορές το βούλιαγμα σε συνδυασμό με ελαστικά με στενό πέλμα είναι το ιδανικότερο για τη λάσπη καθώς με αυτό τον τρόπο τα λάστιχα φτάνουν και δουλεύουν στο στέρεο έδαφος προσφέροντας πραγματική πρόσφυση αντί του πλαναρίσματος στην επιφάνεια με τις στροφές στα κόκκινα, τιμόνι στο περίπου και τη λάσπη να σοβατίζει μέχρι και τον ουρανό.
Υπάρχουν πολλά είδη λάσπης, άμμου και χιονιού (παγωμένο- φρέσκο). Αυτή η ποικιλία αυξάνει αν συνυπολογίσουμε και άλλους παράγοντες που την επηρεάζουν. Το κάθε είδος έχει διαφορετικό βαθμό δυσκολίας και αντιμετωπίζεται με διαφορετικά λάστιχα. Πχ ασφάλτινα λάστιχα σε μερικά είδη άμμου ζωγραφίζουν σε σχέση με μια παρανοϊκή αναγόμωση cross.Το hummer που λες πιθανότατα θα ήταν κάποιο soccer-mom Η2- Η3, τα οποία σε σύγκριση με το θρύλο defender είναι apples-oranges. 'Eνα Η1, στα τριπλά κιλά του defender, αμφιβάλλω αν θα είχε το παραμικρό θέμα. Tα μικρά hummer πάσχουν σε άλλους τομείς και το αυξημένο βάρος επιβαρύνει τις όποιες αδυναμίες τους.
επαναλαμβάνω 'από το βάρος και μόνο δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα'
Το μήκος το ανέφερα αποκλειστικά ως ικανότητα αναστροφής για το ντόπιο τερέν.
-
Οι διαστάσεις στα ελληνικά βουνά παίζουν ρόλο, μερικά μεγάλα ή φαρδιά απλά δεν χωράνε από το πέρασμα...
Σε άλλες συνθήκες θέλεις στενό λάστιχο πχ σε λάσπη κλπ ενώ σε άλλες πχ άμμο θέλεις φαρδύ. Ο καθένας επιλέγει και ανάλογα δημιουργεί δυνατά και αδύνατα σημεία/περάσματα για κάθε αυτοκίνητο.
Το βάρος είναι πάντα εχθρός. Είχα κι εγώ εντυπωσιαστεί από το πόσο εύκολα κυκλοφορούσε ένα αρχαίο τζιπάκι (Willys ή κάτι τέτοιο) σε πολύ κακιά λάσπη που είχε καταπιεί υπερεξοπλισμένο Defender με υπερ-οδηγό....
Επίσης ο τρόπος οδήγησης πρέπει να προσαρμόζεται στις δυνατότητες του οχήματος. Οι με Hummer πχ πρέπει να μάθουν να πατάνε φρένο για να δουλέψουν τα torsen κοκ. -
Ο χρήστης Archi έγραψε:
ενα βαρυ οχημα βουλιαζει πιο βαθια στη λασπη-χιονι
Πολλές φορές το βούλιαγμα σε συνδυασμό με ελαστικά με στενό πέλμα είναι το ιδανικότερο για τη λάσπη καθώς με αυτό τον τρόπο τα λάστιχα φτάνουν και δουλεύουν στο στέρεο έδαφος προσφέροντας πραγματική πρόσφυση αντί του πλαναρίσματος στην επιφάνεια με τις στροφές στα κόκκινα, τιμόνι στο περίπου και τη λάσπη να σοβατίζει μέχρι και τον ουρανό.
Υπάρχουν πολλά είδη λάσπης, άμμου και χιονιού (παγωμένο- φρέσκο). Αυτή η ποικιλία αυξάνει αν συνυπολογίσουμε και άλλους παράγοντες που την επηρεάζουν. Το κάθε είδος έχει διαφορετικό βαθμό δυσκολίας και αντιμετωπίζεται με διαφορετικά λάστιχα. Πχ ασφάλτινα λάστιχα σε μερικά είδη άμμου ζωγραφίζουν σε σχέση με μια παρανοϊκή αναγόμωση cross.Το hummer που λες πιθανότατα θα ήταν κάποιο soccer-mom Η2- Η3, τα οποία σε σύγκριση με το θρύλο defender είναι apples-oranges. 'Eνα Η1, στα τριπλά κιλά του defender, αμφιβάλλω αν θα είχε το παραμικρό θέμα. Tα μικρά hummer πάσχουν σε άλλους τομείς και το αυξημένο βάρος επιβαρύνει τις όποιες αδυναμίες τους.
επαναλαμβάνω 'από το βάρος και μόνο δεν βγαίνει κανένα συμπέρασμα'
Το μήκος το ανέφερα αποκλειστικά ως ικανότητα αναστροφής για το ντόπιο τερέν.
Αυτο ειναι σωστο αλλα με την προυποθεση οτι το λαστιχο θα βρει εδαφος με αρκετη προσφυση προτου το αυτοκινητο τακαρει. Σε ενα Hummer H1 δεν υπαρχει μεγαλο προβλημα αφου το συστημα μεταδοσης απο τα ημιαξονια στις πλυμνες ειναι με γραναζια (copy-paste Unimog ) του δινει πολυ μεγαλο θψος στα διαφορικα (δεν γνωριζω για το Η2 αφου αυτα τα αυτοκινητα τα θεωρω μ@λ@κιες, το Η3 απ οσο γνωριζω ειναι ενα cherokee με αλλο αμαξωμα οποτε σιγουρα οχι).
Το θεμα με τα βαρια 4χ4 ειναι να εκμεταλευονται τη φορα τους αφου λογο αδρανειας την χανουν πιο δυσκολα.
-
Παιδιά δεν ξέρω που να το γράψω αν μπορεί κάποιος Moderator να το βάλει σε ειδική κατηγορία ... το Παλλάδιο Ραλλύ θα μεταδοθεί ΖΩΝΤΑΝΑ από το http://www.3ktv.gr σε 2 σημεία ...στην είσοδο στο Αλεποχώρι στην Βενζίνα και από μέσα απο το Χωρίο ... απο τις 8 η ώρα το Πρωί μέχρι όσο πάει
Ευχαριστώ
Tassos Manolis -
Τις τελευταίες μέρες έχω κολλήσει με το ισπανικό κανάλι στο you tube Diariomotor. Πρώτα απ´όλα μου κάνει εντύπωση πως εξασφαλίζουν τόσα πολλά και ως επί το πλείστον ακριβά μοντέλα, ιδίως για τόσο επίπονες δοκιμασίες. Τέλος πάντων δικό τους θέμα, πάντως το θέαμα είναι εντυπωσιακό όπως και οι δυνατότητες ακόμη και κάποιων θεωρητικά πιο 'δρομίσιων' τετρακίνητων. Μέχρι στιγμής για μένα βασιλιάς είναι το Mercedes G, πραγματικό θηρίο ακόμη και με 'μικρό' κινητήρα!
Οδήγηση εκτός δρόμου.