-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Με την ποιότητα των υλικών και κατασκευής που έχουν οι Ρώσοι δεν μου κάνει καμία εντύπωση!!!
Από τα πιο ανθεκτικά άρματα. Όλα παρουσιάσαν δυσλειτουργίες πάντως καθώς τα σκίσαμε! Πάντως οι V12 των M σειράς να δεις πως τα φτύνανε... για να μη μιλήσω για τα σωληνάκια πετρελαίου των Leo 1 (τα αλλάζαμε κάθε βδομάδα... ).
Μα μιλάμε για παλαιό υλικό...Θυμάσαι πόσο άντεξε κάποιος κινητήρας που ήρθε από ανακατασκευή; Νομίζω εκεί μπορείς να δεις την σύγκριση.
Γενικότερα τα Leo ήταν πολύ πιο αξιόπιστα από τα Μ σειράς. Βέβαια ήταν και πολύ νεότερα. Από ανακατασκευή δεν έτυχε να μας μείνει κανένα στα χέρια.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Περιμένω εντυπώσεις από το γαλλικό μπουρδέλο που λέγεται Leclerc
Ισοπεδωτικό ελέω υδροπνευματικής αλλά αν χαλάσει ή βληθεί... κλάφτα. Επίσης πάσχει σε θώρακα και ο κινητήρας είναι περίεργος και πολύπλοκος (8κύλινδος με ενσωματωμένη τουρμπίνα αερίου που λειτουργεί ως στροβιλοσυμπιεστής και γεννήτρια). Κορυφαία ηλεκτρονικά, σκεπευτικά και σχέση ισχύος/βάρους αν και κάπως αποκομμένο στους ελιγμούς. Όλα τα λεφτά το εσωτερικό κουζινάκι!
Ότι ήσασταν κάπως....λίγοι εκεί μέσα δεν σας έκανε εντύπωση; Για την προστασία θώρακα, προφανώς το συγκρίνεις με τα άλλα κορυφαία άρματα που του ρίχνουν και 10 τόννους. Επίσης όταν οι άλλοι είχαν 44 διαμετρήματα, αυτοί είχαν παρουσιάσει ήδη 52, ακολουθώντας το παράδειγμα των ΑΜΧ-30
-
Το ίδιο λίγοι (3) είμασταν και στα Τ σειράς οπότε συνηθίσαμε. Και με τα Τ το συγκρίνω στον θώρακα που είναι στο ίδιο βάρος (αλλα τα Τ σαφώς πιο συμμαζεμένα σε διαστάσεις και για αυτό η κορυφαία παθητική θωράκιση αλλά όλα τα λεφτά είναι η Kontakt 5 ενεργή θωράκιση τους).
Το μόνο κακό που βρίσκω στο 3μελές πλήρωμα είναι το ζόρι στην συντήρηση.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Το ίδιο λίγοι (3) είμασταν και στα Τ σειράς οπότε συνηθίσαμε. Και με τα Τ το συγκρίνω στον θώρακα που είναι στο ίδιο βάρος (αλλα τα Τ σαφώς πιο συμμαζεμένα σε διαστάσεις και για αυτό η κορυφαία παθητική θωράκιση αλλά όλα τα λεφτά είναι η Kontakt 5 ενεργή θωράκιση τους).Το μόνο κακό που βρίσκω στο 3μελές πλήρωμα είναι το ζόρι στην συντήρηση.
Με 3 άτομα/όχημα, μπορείς να βγάλεις και διπλά πληρώματα Israely method.
Ναι, αυτή η συμμαζεμένη διάσταση δεν προκαλεί πρόβλημα στην άνεση του εσωτερικού και κατ' επέκταση στην αντοχή του προσωπικού σε περίοδο επιχειρήσεων; Σίγουρα η σειρά Kontakt μακράν η καλύτερη λύση, αλλά ποτέ δεν μάθαμε τι γίνεται με την συντήρηση της. Μπορείς να την έχεις συνέχεια επάνω στο άρμα ή θέλει ανά διαστήματα επισκευή. Σε πόσο χρόνο μπορείς να την 'φορέσεις' πάλι π.χ. Για τα θερμικά δεν μας είπες τίποτα...Τα ανατολικά άρματα φορούσαν γαλλικά συστήματα;
ΥΓ σε βρήκα χαλαρό -
Σίγουρα τα 3 άτομα είναι στρατηγικό πλεονέκτημα. Επανδρώνεις ένα άρμα επιπλέον ανά Ουλαμό! Όμως όταν χρειαστεί να λύσεις και δέσεις ερπύστρια κατεβάζεις καντήλια (ένα θα πω...το GD240 ακόμα και με τις κοντές σχέσεις, κόλωνε να την γυρίσει ανάποδα, συνηθως την γυρνούσαμε με Μ113)... Να 'ναι καλά η συναδελφικότητα γιατί αλλιώς...
Θεωρητικά η ενεργή θωράκιση θέλει έλεγχο, συντήρηση και σωστή αποθήκευση, σαν όλα τα εκρηκτικά πυρομαχικά. Πρακτικά δεν ξέρω τι γίνεται καθώς δεν την διαθέτουμε.
Σίγουρα ο παραπάνω χώρος είναι ευπρόσδεκτος, αλλά ένα ολόκληρο μέτρο χαμηλότερο προφίλ κάνει τεράστια διαφορά στην απόκρυψη και άρα επιβιωσιμότητα του άρματος! I would take the latter any day!
Αν θυμάμαι καλά τα Τ φορούσαν σύστημα της Thales. Τα θερμικά ήταν όλων στο ίδιο περίπου επίπεδο με το Abraams και το Leclerc ίσως λίγο μπροστά.
Αυτό περι χαλαρότητας ελπίζω να μην το είδε κανείς άλλος αγαπητέ Βασίλη και ελεγθούμε πειθαρχικά για έλλειψη στρατιωτικής αγωγής.
-
Ωραία πράγματα
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Αυτό περι χαλαρότητας ελπίζω να μην το είδε κανείς άλλος αγαπητέ Βασίλη και ελεγθούμε πειθαρχικά για έλλειψη στρατιωτικής αγωγής.
Βαθμό, όνομα, ΑΜ και Μονάδα, παρακαλώ
-
H συνηθης συντηρηση στα αρματα,στη μοναδα που υπηρετησα εγω και στο συγκεκριμενο χρονικο διαστημα,γινότανε ώς συνηθως απο....ενα ατομο.Πολύ συνηθισμενο ήτανε και το ίδιο ατομο να εχει περισσοτερα του ενος αρματος χρεωμενα,οπότε συντηρούσε και δευτερο (σε περιόδους κακες που περιμεναμε μεταθεσεις και καποιοι παιρνανε αδεια,ειχα χρεωμενους πέντε πύργους λεοπαρντ )
Σωληνακια πετρελαιου,δεν θυμαμαι να αλλαξαμε ΠΟΤΕ ούτε και να αναφερθηκε να χρειαζεται να αλλαγουν,φιλε realzeus.Εκτος κι'αν μιλας για τα δευτερης σειρας που ηρθανε,και αν κατι αλλαξε απο τα παλια που ειχαμε εμεις.
Ερπύστυριες,δεν γινεται ούτε απο τετραμελες πληρωμα να αλλαγουν.Θελει κι'αλλο κοσμο οπωσδηποτε.
Δεκαπέντε μηνες που υπηρετησα στα λεοπαρντ,πέρα απο βλαβες σε ηλεκτρονικα (σπανιως κι'αυτα-καποιες πλακετες στη σταθεροποίηση του πύργου περισσοτερο),αλλες βλαβες δεν θυμαμαι να ειχαμε ποτε. -
Αν ο Hunter ήταν Λιτόχωρο υπηρέτησε στα καινούρια, όταν είχαν παραληφθεί, Leo-1A4Gr-1. ενδεχομένως να μην παρουσίαζαν τα ίδια προβλήματα που εμφάνισαν οι νεότερες παραλαβές μτχ οχημάτων.
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Αν ο Hunter ήταν Λιτόχωρο υπηρέτησε στα καινούρια, όταν είχαν παραληφθεί, Leo-1A4Gr-1. ενδεχομένως να μην παρουσίαζαν τα ίδια προβλήματα που εμφάνισαν οι νεότερες παραλαβές μτχ οχημάτων.Ναι,σε αυτα υπηρετησα.Ημουνα εκει απο αρχες του '91 μεχρι τα μεσα του '92.Πρεπει να ητανε καμμιας εφταετιας τα λεοπαρντ τοτε
-
Αγαπητέ Hunter, τα μεταχειρισμένα Leo1A5 έβγαζαν και άλλες βλάβες αλλά ήταν λόγω κακής συντηρήσεως περισσότερο και δευτερευόντως λόγω πολυπλοκότητας σε σχέση με τα GR Και δεν μπορούσαμε να κάνουμε πολλά για αυτό. Ενδεικτικά θα πω ότι ενώ αγοράστηκαν τα άρματα, δεν αγοράστηκαν οι καρτέλες συντηρήσεως των ηλεκτρονικών ( ) με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε πότε έπρεπε να ελεγχθεί και αλλαχτεί τι. Και μετά πηγαίναμε στις βολές και άρχιζε ο πίνακας: Ε1, Ε3, Ε8, Ε12... ό,τι σφάλμα ήθέλες το έβλεπες! Δεν έφταιγε το άρμα βέβαια... ήταν παραμελημένα και ενώ οι Γερμανοί τα είχαν σε κλειστά υπόστεγα, τα δικά μας τα έτρωγε η υγρασία (θάνατος για τα ηλεκτρονικά).
Η τακτική συντήρηση ήταν και ελαφριά και γινόταν από λίγα άτομα άνετα (λάδια, φίλτρα, καύσιμα, έλεγχος τάσης ερπύστριας, μάκτρο στο πυροβόλο, μπαταρίες και τέλος). Η διετία γινόταν από τον Ουλαμό Συντηρήσεως οπότε ούτε αυτό μας πειράζει. Συντήρηση μάχης όμως είναι κουπί... ειδικά αν πρέπει να λυθεί επρύστρια ή να κατέβει καπάκι κινητήρα. Τα σωληνάκια πάντως έσπαζαν και από μαλακία των οδηγών. Δίνοντας πολύ γκάζι στην αφή, η πίεση ανέβαινε υπερβολικά και έτσι τρυπούσαν. Θα τα καταλάβεις από μια άσπρη στήλη καπνού από το διαμέρισμα ισχύος, ένδειξη ότι πετρέλαιο χύνεται στον κινητήρα και καίγεται...
Stam69: Ταξ/χος Παττακός Στυλιανός, ΑΜ: 6666, Διοικητής ΚΕΤΘ.
-
Είχα την εντύπωση ότι τα άρματα ποτέ δεν τα έκαναν προώθηση στις μονάδες εκστρατείας αμέσως, αλλά πρώτα τα υποδεχόντουσαν στο 304 ΠΕΒ όπου τα έκαναν ένα είδος προεργασίας/αξιοποίησης. Εκτός αυτού, πρώτα μετέβαινε κλιμάκιο στη Γερμανία ή στην Ολανδία όπου γινόταν επιθεώρηση των οχημάτων προτού γίνει παραλαβή(πχ to as is & where is των αμερικανών εδώ δεν υφίστατο) Μετά από αυτά εκπλήσομαι από όσα αναφέρε ο REALZEUS, που φυσικά δεν έχω λόγω να αμφισβητήσω.
-
Φυσικά και δεν τα παραλαμβάνουν αμέσως οι Μονάδες Εκστρατείας Βασίλη. Τα άρματα έρχονται χωρίς πρόβληματα... μετά τα εμφανίζουν. Και καθως δεν είχαμε τις καρτέλες δεν ξέραμε τι συντήρηση έπρεπε να γίνει και πότε! Έτσι πηγαίναμε στις ασκήσεις και το άρμα έβγαζε προβλήματα, κυρίως σταθεροποίησης πυροβόλου και αποστασιόμετρου laser. Και όλα αυτά ξέρεις γιατί; Γιατί οι Γερμανοί ζήτησαν επιπλέον χρήματα για το ιστορικό συντήρησης και εμείς αρνηθήκαμε και τα πήραμε χωρίς αυτό...
-
Πάντως,στον εναμιση χρονο που ημουνα στο Λιτόχωρο,δεν θυμαμαι (και δεν υπήρξε) λεοπαρντ που να κοψει ή να τιναξει σε καποιον ελιγμο ερπύστρια.Σε αντιδιαστολή με τα Μ48 που ειχανε αλλες μοναδες,και τα οποία ειχαμε την ευκαιρια να παρατηρούμε σε βολές και παρελασεις,που ειχανε πολύ μεγαλο θεμα.
Κατεβασαμε βεβαια ερπύστριες,για λογους εκπαιδευσης και για αλλαγη πεδίλων (μεγαλο 'παλουκι') -
Καλά το πόσες φορές έχουν κόψει ερπύστρια η σειρά Μ φαίνεται και από το πόσο στραβά είναι τα μπροστινά ή τα πίσω 'φτερά'.
Να ρωτήσω όμως, τα χιονοπέδιλα ή αλλιώς grousers που είχαν μπροστά στο πήγμα κυρίως τα πρώτα Leo-1 έχει δοκιμάσει κανείς να τα φορέσει στην ερπύστρια; -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Φυσικά και δεν τα παραλαμβάνουν αμέσως οι Μονάδες Εκστρατείας Βασίλη. Τα άρματα έρχονται χωρίς πρόβληματα... μετά τα εμφανίζουν. Και καθως δεν είχαμε τις καρτέλες δεν ξέραμε τι συντήρηση έπρεπε να γίνει και πότε! Έτσι πηγαίναμε στις ασκήσεις και το άρμα έβγαζε προβλήματα, κυρίως σταθεροποίησης πυροβόλου και αποστασιόμετρου laser. Και όλα αυτά ξέρεις γιατί; Γιατί οι Γερμανοί ζήτησαν επιπλέον χρήματα για το ιστορικό συντήρησης και εμείς αρνηθήκαμε και τα πήραμε χωρίς αυτό...οι γερμανοι το παραχεζουν με τα εξτρα καλα και σεις βασικο εξοπλισμο αγορασατε ?
-
Εμεις δεν τα ειχαμε χρησιμοποιησει ποτε.Ούτε καν ειχαμε εκπαιδευτει στην τοποθετησή τους (μαλλον με τον ιδιο τροπο που μπαινανε τα λαστιχενια θα μπαινανε κι'αυτα),πέρα απο μια αναφορα που μας ειχανε κανει για το ανα πόσα κανονικα πέδιλα θα βαζαμε και ενα απο εκεινα.
Και βγαλαμε και χειμωνα με αρκετο χιονι,αλλα,δε φανηκε να επηρρεαστηκε η συμπεριφορα του αρματος χωρις αυτα -
Καλά τα Μ κόβουνε ερπύστρια από hobby... Τα Leo έχουν πολύ ανθεκτικές ερπύστριες και δεν κόβουν σχεδόν ποτέ, ακόμα και βράχο με 50 να χτυπήσεις. Η μόνη φορά που θυμάμαι βγαλμένη ερπύστρια ήταν σε επιτόπια στροφή και αυτό γιατί ήταν λανθασμένη η τάση της. Τα χιονοπέδιλα, κακώς λέγονται έτσι καθώς χρησιμεύουν σε πάγο. Στο χιόνι, τα λαστιχένια πελματα (και όχι πέδιλα... άλλο το πέδιλο, άλλο το πέλμα) δεν έχουν κανένα πρόβλημα.
Γιώργο: Έπρεπε να πάρουμε Ιταλικά που είναι full extra!
-
Ο REALZEUS έχει δίκιο, τα πέδιλα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τον πάγο κι όχι το χιόνι...Να ρωτήσω όμως, τα ελαστικά επίσωτρα θυμάται κανείς αν αλλάζονταν βάση χιλιομέτρων ή ακολουθούσαν άλλη διαδικασία;
-
Βάσει φθοράς (με το μάτι δηλαδή), και συνήθως πριν από επιθεωρήσεις και παρελάσεις...
Στ' άρματα, στ' άρματα εμπρός στον αγώνα... (Εξοπλισμοί)