Ο χρήστης leonp έγραψε:
Η μεγάλη υποπίεση στον κύλινδρο ρουφάει το λάδι από το κάτω/τελευταίο ελατήριο που δουλειά του είναι να καθαρίζει τον κύλινδρο από το πολύ λάδι. Έτσι περνάει περισσότερο λάδι προς τα πάνω ελατήρια της συμπίεσης.
Σε άλλα αμάξια το λάδι 'ρουφιέται' από μικρές τρύπες κατευθείαν στα ελατήρια συμπίεσης - είναι θέμα συστήματος λίπανσης αλλά το αποτέλεσμα της μεγάλης υποπίεσης στον κύλινδρο είναι παρόμοιο.
Οι στροφαλοθάλαμοι είναι ανοικτού τύπου έχοντας αναπνοή με σύστημα μονόδρομων βαλβίδων, και δεν έχουν υποπίεση τόση που να ρουφήξει λάδι να το ανεβάσει επάνω, κλειστού τύπου στροφαλοθάλαμο έχουν οι δίχρονοι κινητήρες, αν γινότανε όπως λες δεν θα έβαζαν μπέκ να ψεκάζουν λάδι στο κάτω μέρος του εμβόλου. ( όχι σε όλα τα μοτέρ, ούτε όλοι οι κατασκευαστές )
Οι τρύπες που έχει το κάτω ελατήριο ( η ξύστρα ) και το λούκι του κάτω ελατηρίου είναι για την παροχέτευση στο μέσα μέρος του εμβόλου του λαδιού που μαζεύει η ξύστρα ανεβαίνοντας το έμβολο για να μη περάσει στο θάλαμο καύσης, γιαυτό υπάρχει και λούκι στη μέση του ελατηρίου, στην προς τα κάτω κίνηση το λάδι στραγγίζει από τα τοιχώματα των κυλίνδρων και χτυπάει επάνω στον στρόφαλο δημιουργώντας νέφος λαδιού το οποίο είναι πτητικό και λόγω της θερμοκρασίας.
Αν πέρναγε λάδι στο ελατήριο της συμπίεσης και από εκεί στο χώρο καύσης θα έβγαζε γαλάζιο καπνό το μοτέρ αφού θα έκαιγε το λάδι.
Τα λούκια των ελατηρίων συμπίεσης δεν έχουν περιμετρικά τρύπες, ούτε και τα ελατήρια, το μόνο λούκι με τρύπες είναι το κάτω, της ξύστρας.
Ο πείρος του εμβόλου λιπαίνεται από το νέφος του λαδιού που υπάρχει στο στροφαλοθάλαμο το οποίο δημιουργείται από το χτύπημα του λαδιού καθώς αυτό στραγγίζει επάνω στις κιθάρες του στροφάλου, και από το σχήμα του κάρτερ που αφήνει το λάδι να ταξιδεύει στις στροφές και να το χτυπάνε οι κιθάρες.
Επειδή όμως το νέφος αυτό δεν είναι αρκετό για τη σωστή λίπανση του πείρου του εμβόλου ειδικά σε γρήγορα μοτέρ όπου ο πείρος είναι full float, δηλαδή παίζει και στο έμβολο και στην μπιέλα, οι κατασκευαστές βάζουν μπέκ που ψεκάζουν λάδι στο κάτω μέρος του εμβόλου λιπαίνοντας καλύτερα τους πείρους στα έμβολα ψύχοντας τα ταυτόχρονα, τα έμβολα αυτά είναι με τα μπέκ ελαιοψυχόμενα και λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες έχοντας μεγαλύτερη αντοχή.