Εριξα μια γρήγορη ματιά στο Παράρτημα Κ στο site της FIA και λέει πρακτικά πως τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν roll bar / roll cage είτε της περιόδου που έτρεχαν τότε είτε σύμφωνα με το Παράρτημα J του 1993 ('38άρια / 40άρια' roll cages) είτε μοντέρνα με κάποιες διαφοροποιήσεις:
ο Δεν επιτρέπονται διαμήκεις ράβδοι που διαπερνούν το χώρισμα μεταξύ του θαλάμου επιβατών και του χώρου του κινητήρα (δηλ. προς τους εμπρός θόλους)
ο Δεν επιτρέπονται εγκάρσιες ράβδοι εκτός αν είναι στο επίπεδο της οροφής ή αν είναι στο κύριο τοξύλιο δηλ. πίσω από το πλήρωμα
ο Δεν επιτρέπεται η σύνδεση του roll cage / roll bar με το αμάξωμα σε απόσταση μικρότερη των 10 εκατοστών από τα σημεία στήριξης της ανάρτησης
ο Ράβδοι στις πόρτες δεν μπορούν να είναι περισσότερες από δύο
Σε όλα τα παραπάνω 'δεν επιτρέπονται' εννοείται 'εκτός και αν είναι αναγνωρισμένα'
Ομως στην εγκύκλιο τεχνικών κανονισμών δεν αναφέρεται κάποιος περιορισμός στον αριθμό των σημείων στήριξης, αντιθέτως οι γενικές διατάξεις για τα roll cage / roll bars είναι αυτές που αναφέρονται παραπάνω με bold και τις αντιγράφω εδώ:
*10. Για τα αυτοκίνητα της περιόδου Ε (μέχρι 31/12/1961) συνιστώνται τα τοξύλια ασφάλειας (roll bar).
- Για τα αυτοκίνητα όλων των άλλων περιόδων (δηλ. μετά την 1/1/1962) και ομάδων (2, 4, 5, 6) τα τοξύλια ασφάλειας (roll bars) είναι υποχρεωτικά και συνιστώνται οι κλωβοί ασφάλειας (roll cages). Απαγορεύονται οι κατασκευές από αλουμίνιο ή άλλο ελαφρύ κράμα, εκτός και αν είναι μέρος του αρχικού αυτοκινήτου. Επιτρέπεται η αφαίρεση του πίσω καθίσματος. Κατά τα λοιπά επιτρέπονται τα τοξύλια ασφάλειας της περιόδου ή τοξύλια σύμφωνα με το τρέχον Παράρτημα J (άρθρο 253.8 ) ή τοξύλια σύμφωνα με τις παρακάτω προδιαγραφές:
• Σύμφωνα με το Παράρτημα J του 1993 (άρθρο 253.8 )
• Ελάχιστες διαστάσεις 38 x 2,5 mm ή 40 x 2 mm
• Υποχρεωτικά στήριξη με βίδες, κόλληση επιπλέον προαιρετική. Στα κύρια σκέλη, πλάκα αντιστήριξης πάχους 3 mm και επιφάνειας 120 cm2,
• Υποχρεωτικά τα στοιχεία αντιστήριξης (κατευθείαν ευθύγραμμα προς τους θόλους ή να ακολουθούν το αμάξωμα)
• Υποχρεωτικό ένα τουλάχιστον διαγώνιο στοιχείο σε αγώνες αναβάσεων και ταχύτητας, προαιρετικό αλλά συνιστώμενο σε αγώνες τύπου ράλι
• Εκτός από τον κυρίως κλωβό (αν υπάρχει) και τα στοιχεία θυρών, δεν επιτρέπονται άλλα διαμήκη στοιχεία
Για περισσότερες λεπτομέρεις, βλ. Παράρτημα Κ, Παραρτήματα J της περιόδου και Παράρτημα J του 1993
*
Ισως οι ελληνικοί κανονισμοί να θέλουν κάποια επικαιροποίηση σε σχέση με το τρέχον Παράρτημα Κ αλλά τον περιορισμό των 6 σημείων δεν τον βρήκα κάπου.