-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Δεν πρόκειται να γράψω ξανά τα ίδια, είναι μια παρανόηση που είναι πολύ συχνή τον τελευταίο καιρό με την πλύση εγκεφάλου περί ροπής που κάνουν τα περιοδικά με τρόπο τόσο παραπλανητικό με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των οδηγών να καταλαβαίνει λανθασμένα αυτά τα βασικά πράγματα.
Η ιπποδύναμη καθορίζει την επιτάχυνση. Ιπποδύναμη έχεις περισσότερη στις 5.500+ παρά στις 3000. Βάλε και την σχέση μετάδοσης που η 1η είναι πολύ πιο κοντή από 2α, η επιτάχυνση με 5500 στροφές και 1η είναι πολύ μεγαλύτερη απ'ότι με 3000 και 2α.period
αδερφέ , μηχανικός είμαι , κάτι καταλαβαίνω και εγω
ωραια αφου εισαι μηχανικος για πες μου 1η 2α πρεπει ή δεν πρεπει να πας κοφτη?
γιατι με συναδελφο σου εχω μιλησει κι εγω
Στις πρώτες σχέσεις πολ/τε η ροπή , συνεπως λίγο πριν τον κόφτη
-
ωραιος αυτο ηθελα να ακουσω και ειναι το πλεον λογικο αλλωστε..
(αν και οχι και τοσο καλο για τα αυτοκινητα μας )
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Δεν πρόκειται να γράψω ξανά τα ίδια, είναι μια παρανόηση που είναι πολύ συχνή τον τελευταίο καιρό με την πλύση εγκεφάλου περί ροπής που κάνουν τα περιοδικά με τρόπο τόσο παραπλανητικό με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των οδηγών να καταλαβαίνει λανθασμένα αυτά τα βασικά πράγματα.
Η ιπποδύναμη καθορίζει την επιτάχυνση. Ιπποδύναμη έχεις περισσότερη στις 5.500+ παρά στις 3000. Βάλε και την σχέση μετάδοσης που η 1η είναι πολύ πιο κοντή από 2α, η επιτάχυνση με 5500 στροφές και 1η είναι πολύ μεγαλύτερη απ'ότι με 3000 και 2α.period
Αυτό που λες δεν μπορώ να το καταλάβω. Η φυσική διδάσκει αυτά που έγραψα και παραπάνω. Από που έχουν βγει τα συμπεράσματα που γράφεις τα οποία σχετίζουν την επιτάχυνση με την ισχύ? Οι νόμοι της φυσικής συνεχίζουν να ισχύουν και για τα αμάξια και για οποιοδήποτε σώμα με μάζα στον κόσμο μας.
Διαβάστε και ένα άρθρο που τα γράφει αναλυτικότατα
http://www.tarmac.gr/portal/printview.php?t=710&start=0&sid=45fe68be40a2c8296ff232d606cb7f18
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
αδερφέ , μηχανικός είμαι , κάτι καταλαβαίνω και εγω
Στον Christobale πήγαινε αυτό που έγραψα πριν
Και τι σχέση έχει η ισχύς με την επιτάχυνση????
Mην μπλέκεις με μήκη εμβόλων, φυσική και ιστορίες, τα πράγματα είναι απλά
Εσύ σαν οδηγός τη ροπή την καταλαβαίνεις μέσω της ιπποδύναμης. Λόγω της καμπύλης με την οποία αποδίδεται η ροπή στον κινητήρα σου, στις 3.000 στροφές έστω έχεις 50 άλογα, στις 4.000 έχεις 70 άλογα, στις 5800 120 άλογα κλπ. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές και η ιπποδύναμή σου, επιταχύνεις πιο γρήγορα. Γιατί η ισχύς είναι o ρυθμός παροχής έργου απ τον κινητήρα. Με μια συγκεκριμένη σχέση, όταν είσαι στην περιοχή μέγιστης ιπποδύναμης επιταχύνεις με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό. Αν ανεβάσεις σχέση, πέραν του ότι χάνεις τον πολλαπλασιασμό ροπής (δύναμης, αν το θες έτσι) στον τροχό λόγω μακρύτερης μετάδοσης, πέφτεις και σε φάσμα με λιγότερα άλογα στο μοτέρ και επιταχύνεις πιο αργά.
Κι αν δεν με πιστεύεις, βάλε ένα αμάξι ίδιο με το δικό σου να γκαζώσει με 5.500 στροφές και 1η και εσύ γκάζωσε με 3500 στροφές και 2α. Αν δεν χάσει απ το σπινιάρισμα ο άλλος, θα σε περάσει 100%
Εκτός και αυτού, σκέψου ότι μια Formula1 βγάζει 25 ψωροκιλά ροπή. Τι σημαίνει αυτό, ότι την τσαγιάζει το 1.4 turbaki ; ** Απλά κρατάει τη ροπή της σε μερικές χιλιάδες στροφές ύψος και βγάζει 700 άλογα και πάει γ@μιώντας **
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Mην μπλέκεις με μήκη εμβόλων, φυσική και ιστορίες, τα πράγματα είναι απλάΕσύ σαν οδηγός τη ροπή την καταλαβαίνεις μέσω της ιπποδύναμης. Λόγω της καμπύλης με την οποία αποδίδεται η ροπή στον κινητήρα σου, στις 3.000 στροφές έστω έχεις 50 άλογα, στις 4.000 έχεις 70 άλογα, στις 5800 120 άλογα κλπ. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές και η ιπποδύναμή σου, επιταχύνεις πιο γρήγορα. Γιατί η ισχύς είναι o ρυθμός παροχής έργου απ τον κινητήρα. Με μια συγκεκριμένη σχέση, όταν είσαι στην περιοχή μέγιστης ιπποδύναμης επιταχύνεις με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό. Αν ανεβάσεις σχέση, πέραν του ότι χάνεις τον πολλαπλασιασμό ροπής (δύναμης, αν το θες έτσι) στον τροχό λόγω μακρύτερης μετάδοσης, πέφτεις και σε φάσμα με λιγότερα άλογα στο μοτέρ και επιταχύνεις πιο αργά.
Κι αν δεν με πιστεύεις, βάλε ένα αμάξι ίδιο με το δικό σου να γκαζώσει με 5.500 στροφές και 1η και εσύ γκάζωσε με 3500 στροφές και 2α. Αν δεν χάσει απ το σπινιάρισμα ο άλλος, θα σε περάσει 100%
Αυτά που σου έγραψα παραπάνω είναι βασικές αρχές της φυσικής. Ο ρυθμός παροχής έργου δεν έχει σχέση με την επιτάχυνση. Αυτό που προκαλεί την επιτάχυνση είναι η δύναμη .- . Η ισχύς και ο ρυθμός παροχής έργου δεν έχουν σχέση με την επιτάχυνση. Από πειράματα του δρόμου δεν βγαίνει συμπέρασμα. Αυτό που λες δεν ισχύει περι ισχύος και επιτάχυνσης.
-
Καλά
Φεύγω από το θέμα όπως ήρθα
-
Καταρχας καλα που ξεκλειδωσε το post να γινουν καποιες διευκρινισεις...
Αναφορικα με την λιστα του ανταγωνισμου που παρεθεσε ο redmonster συμφωνω με τον stefan στα bold και συγκεκριμενα, ασχετα με το τι μπορει να συμβει στον καθενα απο εμας
σε δημοσιο δρομο με ατυπα ανοιγματα (διαφορετικη χρονικα εκκινηση, αδειο-γεματο ρεζερβουαρ, κατασταση και πιεση ελαστικων κλπ), το Cooper S R53 και το Golf GT η Mito 155 δεν 'τα εχει', απο την στιγμη που κανει ενα 8.3sec στο 0-100/km/h (να ειναι καλα το ASR που δεν απενεργοποιειται ΠΟΤΕ... ), 400αρι σε 16.3Sec/137km/h , 1000m σε 29.8sec/177km/h, Οταν το Cooper S R53 fl 170 κανει αντιστοιχα, 7.3sec τα 0-100km/h 15.4sec/154km/h το 400αρι, 27.9sec/189km/h ( ) τα 1000m , ενω το GT, σε
8.2sec , 15.9sec/142km/h και 29.3sec/176km/h...
Oσον αφορα τωρα τα περι καλυτερης δυνατης επιταχυνσης σε turbo γενικοτερα αλλα και στην Mito 155 επι του προκειμενου, ΓΕΝΙΚΑ ισχυουν οντως αυτα που αναφερει ο Neos
αλλα και ο Qsis. Πιο συγκεκριμενα:
Παρολο που αν δει κανεις διαγραμμα ροπης-ιπποδυναμης σε εναν μικρο υπερτροφοδοτουμενο κινητηρα οπως η Mito, διαπιστωνει πως πραγματι σε πρωτη εκτιμηση
δειχνει ασκοπο να συνεχισει κανεις να επιταχυνει μετα τις 5.500σ.α.λ περιπου, λογω εντονης πτωσης ροπης αλλα και δυναμης, εντουτοις εχει μεγαλη σημασια ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ -προς τα πανω- ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, το σημειο-ευρος στο οποιο ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΣΤΡΟΦΕΣ, και αυτο (θεωροντας δεδομενο οτι η αλλαγη θα ειναι ταχυτατη βεβαιως...) δεν θα πρεπει να ειναι κατω απο τις 4.500σ.α.λ (οι στροφες την στιγμη που μολις καναμε την αλλαγη δηλαδη) περιπου τουλαχιστον στις δυο πρωτες (αρκετες φορες και στις τρεις)σχεσεις ωστε να μην 'βγει εξω' απο το ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΕΥΡΟΣ ΣΤΡΟΦΩΝ που απαιτειται σε μια τετοια διαδικασια. Τωρα αν το ιδανικο για την Mito ειναι για τις δυο (τρεις?) πρωτες σχεσεις στις 6,000σ.α.λ , ή πχ στις 6,200σ.α.λ ή στις 5,800σ.α.λ αυτο ειναι κατι που εξαρταται απο την κλιμακωση, τελικη σχεση διαφορικου, μεγεθος τροχων , προδιαγραφες κινητηρα κλπ, και μπορει με λιγο πειραματισμο να βρεθει απο τον κατοχο το ιδανικο σημειο, αλλα παραυτα θα πρεπει να ειναι σιγουρα μετα τις +5,000-5,500σ.α.λ εχοντας υποψιν οτι ακομα και στην πιο γρηγορη αλλαγη (+) οι στροφες πολυ δυσκολα θα πεσουν λιγοτερο απο 1,000-1200σ.α.λ...(Πηγη μετρησεων: 4τροχοι Οκτωβριος 08, Μαρτιος 07, Φεβρουαριος 05)
-
Για όποιον έχει απορίες σχετικά με το τι συμβαίνει με την απαιτούμενη ισχύ προκειμένου να επιτευχθεί επιτάχυνση με συγκεκριμένο ρυθμό κλπκλπ και θέλει επιστημονική τεκμηρίωση και όχι υποθέσεις επί τύπων, του προτείνω να διαβάσει το
Πανεπιστημιακή Φυσική Τόμος Α' Hugh D. Young Εκδόσεις Παπαζήση σελίδα 161 Κεφάλαιο 6-6:
Η ισχύς του αυτοκινήτου - μια ειδική μελέτη στις ενεργειακές σχέσεις.
Είναι ένα βιβλίο που παίρνουν πολλά πανεπιστημιακά τμήματα που κάνουν φυσική.
Για να επιταχύνεις, ενέργεια θες, που προκύπτει απ τον ρυθμό παροχής έργου, απ την ισχύ δλδ.Mε μικρή ροπή χρειαζόμαστε πολλές στροφές για την ίδια ισχύ, με μεγάλη ροπή χρειαζόμαστε λιγότερες στροφές για την ισχύ αυτή. Ανεξαρτήτως ροπής, η ισχύς καθορίζει τον ρυθμό που μπορείς να επιταχύνεις.
-
Το αίτιο της επιτάχυνσης είναι η δύναμη. Δεν έχω το βιβλίο. Δεν αρκούν οι τύποι αλλά και οι νόμοι. Ένας είναι ο νόμος που σχετίζει την επιτάχυνση με τη δύναμη. η επιτάχυνση είναι το αποτέλεσμα της δύναμης. Το ότι υπάρχει σχέση ταχύτητας με ισχύ και άρα και με την επιτάχυνση (αφού Δu = α * Δt) δεν σημαίνει ότι η όσο αυξάνει η ισχύς αυξάνει και η επιτάχυνση. Οι τύποι μπορεί να συνδέουν μεγέθη αλλά δεν περιγράφουν την αναλογία μεταξύ αυτών.
Από τον τύπο που γράφεις το συμπέρασμα είναι ότι, από την ροπή εξαρτάται η ισχύς και όχι η ροπή από την ισχύ. Η ισχύς είναι αποτέλεσμα της ροπής. Δεν έχεις συνδέσει την επιτάχυνση με την ισχύ αλλά με τη ροπή.
-
η ισχυς ειναι ροπη μεν αλλα επι στροφες
αυτο που λεει ο νεος ειναι απλο..
θες να πεις οτι ενα αυτοκινητο που εχει μεγιστη (σταθερη) ροπη απο τις 2500-5000 πχ ειναι το ιδιο δυνατο στις 2500 και τις 5000?
οχι νομιζω οτι αυτο ειναι προφανες (τουλαχιστον εγω αυτο εχω διαπιστωσει)
και το παραδειγμα με τα μονοθεσια F1 ειναι χαρακτηριστικο.. εχει αλογα λογω στροφαρισματος
αλλιως τα ταξι θα εβγαζαν απειρα αλογα, δεν το κανουν ομως γιατι συνηθως στροφαρουν χαμηλα, παρολου που στροφαρουν χαμηλα ομως εχουν αρκετη δυναμη γιατι εχουν ροπη..
παρε και ενα μετατροπεα να δεις οτι τα αλογα ειναι συναρτηση και των στροφων εκτος απο τη ροπη
http://www.wentec.com/unipower/calculat ... werType=HP -
-άχρηστο ποστ -
-
Θα παρακαλούσα να μην ειρωνεύεσαι.
Το 'τόσο περισσότερες ροπές' δεν είναι έκφραση φυσικής και δείχνει ότι δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει δύναμη, τι σημαίνει ροπή και τι επιτάχυνση. Το ότι πολλαπλασιάζεται η ροπή με τις στροφές δεν σημαίνει ότι έχεις 'περισσότερες ροπές'. Σημαίνει ότι όσο αυξάνονται οι στροφές αυξάνετε η ισχύς και όχι έχω περισσότερες ροπές. Διάβασε τους νόμους για να καταλάβεις ότι η ροπή δίνει γωνιακή επιτάχυνση και κατ'επέκταση(λόγω μετατροπής) γραμμική επιτάχυνση. F = m * a => a = F / m είπε ο Νεύτωνας και η ροπή T = F * Δl => a = (F * Δl) / m.
-
Ήταν μια υπεραπλούστευση που βαζίστηκε στη βαση που θέτεις ότι η ροπή επιταχύνει το όχημα.
Με ξενίζει τo γεγονός ότι μπλέκεις με τύπους φυσικής και προσπαθείς να δικαιολογήσεις το ότι η ροπή προσφέρει μέγιστη επιτάχυνση, ενώ αδυνατείς να δεχτείς το πολύ απλό πως η μέγιστη ισχύς P=ΔW/dt σημαίνει το μέγιστο ρυθμό παροχής ενέργειας απ τον κινητήρα στο όχημα η οποία μετατρέπεται μέσω των μηχανικών μερών σε μέγιστη απόδοση/επιτάχυνση και να λήξει το θέμα Αυτό δείχνει πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι δημοσιογράφοι στο να μπλέξουν τον κόσμο με την παραφιλολογία της ροπής και του 'ξεφουσκώματός' της ψηλά... -
[b]edit mod[/b]
hell yeah
μήπως είμαστε λίγο off topic? λέω εγώ τώρα
-
Είμαστε είμαστε, γι αυτό έπρεπε να τηρήσω αυτό που είπα και να την κάνω από το thread αμέσως
Sorryzzzz -
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Ήταν μια υπεραπλούστευση που βαζίστηκε στη βαση που θέτεις ότι η ροπή επιταχύνει το όχημα.
Με ξενίζει τo γεγονός ότι μπλέκεις με τύπους φυσικής και προσπαθείς να δικαιολογήσεις το ότι η ροπή προσφέρει μέγιστη επιτάχυνση, ενώ αδυνατείς να δεχτείς το πολύ απλό πως η μέγιστη ισχύς P=ΔW/dt σημαίνει το μέγιστο ρυθμό παροχής ενέργειας απ τον κινητήρα στο όχημα η οποία μετατρέπεται μέσω των μηχανικών μερών σε μέγιστη απόδοση/επιτάχυνση και να λήξει το θέμα Αυτό δείχνει πόσο καλή δουλειά έχουν κάνει οι δημοσιογράφοι στο να μπλέξουν τον κόσμο με την παραφιλολογία της ροπής και του 'ξεφουσκώματός' της ψηλά...Δεν αρνούμε το P = ΔW / dt (ΔW/Δt) που είναι νόμος της φυσικής..απλά σου λέω ότι** δεν ισχύει η αναλογία που θέτεις** 'μέγιστη απόδοση/επιτάχυνση'.
Από την 2α γυμνασίου μαθαίνουμε ότι η επιτάχυνση είναι αποτέλεσμα της δύναμης, 2ος νόμος Νεύτωνα. και ότι η ισχύς είναι αποτέλεσμα της δύναμης και της ταχύτητας.
Δεν περίμενα κανένα δημοσιογράφο να μου πει για τους νόμους της φυσικής και η άποψή μου δεν βασίζεται σε λεγόμενα δημοσιογράφων αλλά σε θεμελιώδεις νόμους της φυσικής.
Αν κοιτάξεις τους βασικούς νόμους χωρίς τύπους από ένα απλό βιβλίο φυσικής θα καταλάβεις τι σου λέω, και καλό είναι πριν διαβάσουμε τον τύπο να διαβάζουμε τον νόμο πάνω στον οποίο βασίζεται για να κατανοήσουμε πως μεταβάλλονται τα μεγέθη.
Τεσπά, δεν είναι ο καλύτερος χώρος για να κάνουμε συζήτηση για τους φυσικούς νόμους. Δυστυχώς η άγνοιά τους μπορεί να προκαλέσει λάθος συμπεράσματα από ξερούς τύπους.
-
Τώρα αυτό το thread έχει ΚΑΙ φυσική!!
-
Τέλος περί ροπής και ισχύς. Υπάρχουν πολλά αντίστοιχα θέματα στα Τεχνικά. Ας συνεχίσετε εκεί.[mod]
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
red_monster@
Πανεμορφος κωλοςΝα σε ρωτησω:εχεις κανει κανενα ανοιγματακι με κανενα ανταγωνιστικο αυτοκινητο?
Γιατι εγω με το T-jet 120 εχω κανει διαφορα ανοιγματα και παει υπερβολικα καλα για τα αλογα του.Το 8.9 που δινει η εταιρεια ειναι απολυτα εφικτο τελικα με λιγη προσπαθεια.Το δικο σου πρεπει να πηγαινει πολυ γρηγορα.Καλα ως προς τις επιδοσεις και τους χρονους μη βαζεις και το χερι σου στη φωτια..
δεν ειναι ευκολο να τους πετυχεις, ασε που η καθε εταιρεια συνηθως τους πετυχαινει με διαφορετικες συνθηκες..
παντως οπως το χω ξανασυζητησει θεωρω οτι η 155αρα ειναι σε ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ αυτοκινητο κοντα στα 8.5-9 για το 0-100...αρα η 120αρα αν εισαι σε ταξη 9.5 καλα θα ναι.
Ωραια παει αλλα αμβιβαλλω τρελλα οτι εχει 0-100 8 η 155αρα...Μόλις μάθεις να οδηγείς σωστά το τουρμομοτέρ , και με δεδομένα τα ηλεκτρονικά το >
ΜΕ τι συνθηκες μετρησεις (βασικα τα ατομα εννοω)?
Το εχεις μετρησει με καποιο οργανο και αν ναι με τι? φανταζομαι εννοεις πραγματικα 0-100 και οχι κοντερισια που ειχα ακουσει καποια στιγμη...΄
καμία 25αρια βαθμούς , 2 άτομα και 1/4 τεπόζιτου
v-box III
Μόλις κατέβει φίλος μου που δουλεύει σε περιοδικό , ίσως κάνω νέες μετρλησεις με πιο ανοιγμένο μοτέρΜε vβοχ εχεις πετυχει 0-100 κατω απο 8.5? Σε ποιο σημειο εχεις μετρησει?
-
Δεν με ενοχλούν τα flame και τα offtopic στα θέματα της Alfa...αλλά αυτά με τις φυσικοχημείες μου μάμησαν την ψυχολογία!! Αμάξια είναι...δεν είναι άσκηση 3ης Λυκείου!! Αφήστε τη θεωρία για αυτούς που τους ενδιαφέρει και πιάστε κάνα τιμόνι στα χέρια σας!! Άμα πια...και ύστερα σου λέει δεν έχουμε παιδεία! Μια κουβέντα ειπώθηκε και σκάσανε επιτόπου 3-4 EMΠ-ήτες αριστούχοι!!
@Κίκιζας: ότι αναφέρω έχει να κάνει με το τι έχω κάνει ΕΓΩ (ή οδηγοί που τους εμπιστεύομαι) στο δρόμο. Οι αναφορές και οι μετρήσεις περιοδικών είναι δικές σου...να το ξεκαθαρίσουμε αυτό!!
Alfa Romeo Mi.Τo 2008