Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Σφιξιμο χεριων στο τιμόνι
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Σφιξιμο χεριων στο τιμόνι
    • 1
    • 2
    • 3
    • 2 / 3
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    16
    41
    379
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • D
      dienekes last edited by

      Ο χρήστης Tiger έγραψε:

      Όσο για το καμπούριασμα,δύσκολο να μην το κανεις εφόσον έχεις τους ώμους μπροστά,θα έπρεπε να είσαι με την πλατη κολλημένη πίσω και το κεφάλι παρομοίως,αλλά έτσι δεν θα μπορούσες να στριψεις το τιμόνι με τα χέρια σου.

      Μπορείς να μην το κάνεις. Αν οι αγκώνες είναι προς τα κάτω οι ώμοι είναι σε μια χαλαρή θέση, δεν χρειάζεται να τους σφίγγεις. Και, αν διαβάσεις το προηγούμενο post μου, **δεν **στρίβεις το τιμόνι με τα χέρια σου μόνο.

      1 Reply Last reply Reply Quote 3
      • D
        di0 last edited by

        Ο χρήστης Tiger έγραψε:
        Όσο για το καμπούριασμα,δύσκολο να μην το κανεις εφόσον έχεις τους ώμους μπροστά,θα έπρεπε να είσαι με την πλατη κολλημένη πίσω και το κεφάλι παρομοίως,αλλά έτσι δεν θα μπορούσες να στριψεις το τιμόνι με τα χέρια σου.

        Di0 , μηπως γέρνεις το κεφάλι σου δεξιά ακόμα και όταν δεν οδηγείς;

        Τελικά οι ώμοι ακουμπάνε στο κάθισμα, θυμόμουν λάθος είναι το κεφάλι το οποίο έχει μεγάλη απόσταση από το προσκέφαλο, οπότε ή έχω καταλάβει λάθος ότι το κεφάλι πρέπει να ακουμπάει σχεδόν σε αυτό, ή καμπουριάζω.....

        Προς τα δεξιά δε γέρνω το κεφάλι στην οδήγηση. Έπιανα όλο μου το σώμα να βρίσκεται προς τη δεξιά πλευρά του καθίσματος, ειδικά από τη μέση και πάνω στηριζόμουν σχεδόν στα δεξιά πλαϊνά μαξιλαράκια του καθίσματος. Ασυναίσθητα βέβαια, και όταν το κατάλαβα το διόρθωσα. Όσο για το κεφάλι μου, απ' όσο με βλέπω στον καθρέπτη τόσα χρόνια, το έχω ίσιο

        1 Reply Last reply Reply Quote 1
        • S
          spiros19 last edited by

          Εγω Ξεχωριζω, αφου εχω το καθισμα σχεδον ξαπλωμενο (το υπολογιζω καπου στις 50 ισως και παραπανω μοιρες, οχι ουε εγω εχω μοιρογνωμονιο )
          Παντως πιστευω οτι η Ξαπλα ειναι η σωστη θεση οδηγησης, αφου ετσι οδηγουνε και οι πιλοτοι της φορμουλα 1 !!! και εγω τετοιος ειμαι!!

          1 Reply Last reply Reply Quote 1
          • D
            dienekes last edited by

            Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
            Παντως πιστευω οτι η Ξαπλα ειναι η σωστη θεση οδηγησης, αφου ετσι οδηγουνε και οι πιλοτοι της φορμουλα 1 !!! και εγω τετοιος ειμαι!!

            Στα μονοθέσια δύο είναι οι λόγοι της ξαπλωτής στάσης: περιορισμοί χώρου (ύψους) και η ανάγκη να δέχεται ο πιλότος όσο γίνεται λιγώτερα διαμήκη g σε μεγάλη επιφάνεια του σώματος.

            1 Reply Last reply Reply Quote 1
            • E
              emmanoyhl last edited by

              Είχα αποκτήσει κακή θέση οδήγησης μετά την συμβίωση επί 9 χρόνια με το Target 120 λόγω τον πεντάλ που ήταν μετατοπισμένα προς τα δεξιά με αποτέλεσμα να κάθομαι αριστερά στο κάθισμα και στριμμένος λοξά δεξιά. Ευτυχώς τα κατάφερα σχετικά εύκολα να το διορθώσω. Με βοήθησε βέβαια πολύ η σωστή θέση του Astra και η δυνατότητα διπλής ρύθμισης του τιμονιού που εξασφαλίζει σωστή θέση για κάθε ύψος οδηγού. Κάθομαι αρκετά όρθια και κοντά στο τιμόνι. Τουλάχιστον αυτό σχολιάζουν οι περισσότεροι που μπαίνουν στο αμάξι. Μάλλον αυτοί παίρνουν τον ύπνο τους οδηγώντας σαν σε ξαπλώστρα παραλίας.

              1 Reply Last reply Reply Quote 2
              • A
                alexx last edited by

                Στην περίπτωση μου (ύψος 1.80) οδηγώ με τη θέση(κυρίως την πλάτη) πιο κοντά στο τιμόνι απ΄ότι ο πατέρας μου (ύψος περίπου 1.60-1.65) αν κι έχω αρκετά πιο μεγάλα χέρια και πόδια από αυτόν.

                Νιώθω ότι όταν οδηγώ όπως το έχει ρυθμίσει αυτός δεν φτάνω το τιμόνι!!

                Εχω ακούσει ότι τα χέρια τεντωμένα πρέπει να φτάνουν στο ταμπλό (στροφόμετρα κτλ)

                Το δικό μου πρόβλημα με τα χέρια είναι ότι στρίβω σαν νταλικέρης με το ματσούκι που βάζουν αυτοί πάνω στο τιμόνι τους και φοβάμαι ότι με το ibiza μου που δεν έχει υδραυλικό τιμόνι μπορεί να μου φύγει καμιά ώρα!

                1 Reply Last reply Reply Quote 2
                • C
                  camber last edited by

                  Ο χρήστης alexx έγραψε:

                  Το δικό μου πρόβλημα με τα χέρια είναι ότι στρίβω σαν νταλικέρης με το ματσούκι που βάζουν αυτοί πάνω στο τιμόνι τους και φοβάμαι ότι με το ibiza μου που δεν έχει υδραυλικό τιμόνι μπορεί να μου φύγει καμιά ώρα!

                  Στις στροφές τα χέρια δεν πρέπει ποτέ να διπλώνουν στο τιμόνι, ούτε να στρίβουμε με το ένα χέρι.
                  Και στις δύο περιπτώσεις σε περίπτωση υποστροφής ή υπερστροφής δεν μπορείς να διορθώσεις γρήγορα.
                  Στην κορυφή της στροφής τα χέρια θα πρέπει να βρίσκονται περίπου στη θέση 9:15 με 10:20 και πάντα με τους αγκώνες λυγισμένους (για να έχουν περισσότερη δύναμη)

                  1 Reply Last reply Reply Quote 3
                  • D
                    dienekes last edited by

                    Ο χρήστης camber έγραψε:

                    Στις στροφές τα χέρια δεν πρέπει ποτέ να διπλώνουν στο τιμόνι, ούτε να στρίβουμε με το ένα χέρι.
                    Και στις δύο περιπτώσεις σε περίπτωση υποστροφής ή υπερστροφής δεν μπορείς να διορθώσεις γρήγορα.
                    Στην κορυφή της στροφής τα χέρια θα πρέπει να βρίσκονται περίπου στη θέση 9:15 με 10:20 και πάντα με τους αγκώνες λυγισμένους (για να έχουν περισσότερη δύναμη)

                    Καλωσόρισες!

                    Αυτό με το 'δίπλωμα' σηκώνει συζήτηση. Δεν γίνεται να μην 'σταυρώσουν' τα χέρια, σε μια δεδομένη στιγμή κατά την έξοδο από τη στροφή. Αυτό που πρέπει να ισχύει απαραίτητα, είναι το grip στο τιμόνι να είναι επαρκές ώστε να μπορεί κανείς τόσο να 'τραβήξει' το τιμόνι (με το χέρι που βρίσκεται από πάνω), όσο και να 'σπρώξει' (με αυτό που βρίσκεται από κάτω). Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητή η περιγραφή μου. Με λίγα λόγια, πρέπει και τα δύο χέρια να είναι 'ενεργά' οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της (γρήγορης, ειδικά) οδήγησης.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 1
                    • C
                      camber last edited by

                      Ο χρήστης dienekes έγραψε:

                      Καλωσόρισες!

                      Αυτό με το 'δίπλωμα' σηκώνει συζήτηση. Δεν γίνεται να μην 'σταυρώσουν' τα χέρια, σε μια δεδομένη στιγμή κατά την έξοδο από τη στροφή.

                      Καλώς σας βρήκα!
                      Γιατί; Αν τα χέρια **στην κορυφή **της στροφής είναι περίπου στην ίδια θέση με αυτή που βρίσκονται όταν οδηγούμε ευθεία, θα σταυρώσουν πολύ σπάνια (όπως πχ σε έντονη υπερστροφή). Σε νορμάλ συνθήκες στην έξοδο τα χέρια θα βρίσκονται περίπου στη θέση 12:30

                      Αυτό που πρέπει να ισχύει απαραίτητα, είναι το grip στο τιμόνι να είναι επαρκές ώστε να μπορεί κανείς τόσο να 'τραβήξει' το τιμόνι (με το χέρι που βρίσκεται από πάνω), όσο και να 'σπρώξει' (με αυτό που βρίσκεται από κάτω). Δεν ξέρω αν γίνεται κατανοητή η περιγραφή μου. Με λίγα λόγια, πρέπει και τα δύο χέρια να είναι 'ενεργά' οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια της (γρήγορης, ειδικά) οδήγησης.

                      Δεν το κατάλαβα καλά αυτό. Που να βρίσκονται τα χέρια και σε ποιά φάση της στροφής;

                      1 Reply Last reply Reply Quote 1
                      • D
                        dienekes last edited by

                        Ο χρήστης camber έγραψε:

                        Δεν το κατάλαβα καλά αυτό. Που να βρίσκονται τα χέρια και σε ποιά φάση της στροφής;

                        OK, sorry. Τα χέρια βρίσκονται στη θέση 9 και 15. Φτάνεις σε μια σχετικά αργή δεξιά στροφή. Στρέφοντας τα χέρια βρίσκονται, το δεξί στην ώρα 8, το αριστερό στη ώρα 2. Αν χρειαζόταν να συνεχίσεις να στρίβεις το τιμόνι, κάποια στιγμή το grip δεν θα ήταν αρκετό (στο δεξί χέρι) ώστε να μπορέσεις ταυτόχρονα να χρησιμοποιήσεις και τα δύο χέρια για να επαναφέρεις το τιμόνι. Λέω ότι το προτιμότερο είναι και τα δύο χέρια να μπορούν να γυρίζουν το τιμόνι ανά πάσα στιγμή. Για το λόγο αυτό, στο παραπάνω παράδειγμα, προφανώς θα αλλάξεις τη λαβή.

                        Καλύτερα τώρα;

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • C
                          camber last edited by

                          Ο χρήστης dienekes έγραψε:
                          OK, sorry. Τα χέρια βρίσκονται στη θέση 9 και 15. Φτάνεις σε μια σχετικά αργή δεξιά στροφή. Στρέφοντας τα χέρια βρίσκονται, το δεξί στην ώρα 8, το αριστερό στη ώρα 2. Αν χρειαζόταν να συνεχίσεις να στρίβεις το τιμόνι, κάποια στιγμή το grip δεν θα ήταν αρκετό (στο δεξί χέρι) ώστε να μπορέσεις ταυτόχρονα να χρησιμοποιήσεις και τα δύο χέρια για να επαναφέρεις το τιμόνι. Λέω ότι το προτιμότερο είναι και τα δύο χέρια να μπορούν να γυρίζουν το τιμόνι ανά πάσα στιγμή. Για το λόγο αυτό, στο παραπάνω παράδειγμα, προφανώς θα αλλάξεις τη λαβή.

                          Καλύτερα τώρα;

                          Χμ... Συμφωνούμε στο grip, διαφωνούμε στον τρόπο.
                          Μέγιστη δύναμη και αίσθηση έχεις στη θέση 9:15. Αυτή περίπου πρέπει να είναι η θέση των χεριών **στην κορυφή **της στροφής και όχι στην είσοδο. Εκεί κατά κανόνα θα εκδηλωθούν οι όποιες τάσεις υποστροφής ή υπερστροφής οπότε και χρειαζόμαστε τη μέγιστη δυνατή ευελιξία και αίσθηση στα χέρια μας.

                          Στην περίπτωση που αναφέρεις (κλειστή δεξιά) κατά τη φάση του φρεναρίσματος και πρίν στρίψουμε το δεξί χέρι πάει στη θέση 12. Προοδευτικά στρίβουμε το τιμόνι με το δεξί. Η αριστερή παλάμη αφήνει το τιμόνι να γλυστράει και παραμένει στη θέση 9. Στην κορυφή της στροφής τα χέρια βρίσκονται στη θέση 9:15 έως 10:20. Δε σταυρώνουν πουθενά.

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • D
                            dienekes last edited by

                            Ο χρήστης camber έγραψε:

                            Στην περίπτωση που αναφέρεις (κλειστή δεξιά) κατά τη φάση του φρεναρίσματος και πρίν στρίψουμε το δεξί χέρι πάει στη θέση 12. Προοδευτικά στρίβουμε το τιμόνι με το δεξί. Η αριστερή παλάμη αφήνει το τιμόνι να γλυστράει και παραμένει στη θέση 9. Στην κορυφή της στροφής τα χέρια βρίσκονται στη θέση 9:15 έως 10:20. Δε σταυρώνουν πουθενά.

                            Ναι, κατάλαβα.

                            Είναι μια σχολή σκέψης και αυτή αλλά υποστηρίζω ότι δεν είναι η καλύτερη, τουλάχιστον για γρήγορη οδήγηση:

                            1. Κουνάς πολύ τα χέρια σου.
                            2. Το να 'τραβάς' με το δεξί χέρι (ή το αριστερό αντίστοιχα) δεν είναι η πιο 'γρήγορη' ή ασφαλής τεχνική. Αν είχες ασχοληθεί με πολεμικές τέχνες όπως το Aikido ή το Jujitsu θα μπορούσα να το εξηγήσω καλύτερα.
                            3. Υπάρχουν στιγμές που η θέση των χεριών στο τιμόνι δεν αντικατοπτρίζει την στροφή των τροχών. Αυτό είναι πολύ αποπροσανατολιστικό για τον οδηγό και 'ψυχοσωματικά' δεν είναι ασφαλές.
                            4. Όταν τα χέρια 'διπλώσουν' (δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση να ειναι το ένα πάνω στο άλλο, έτσι; ) διατηρούν λόγω της συστροφής του κορμού (που πρέπει να υπάρχει) μια τάση στο να επανέλθουν. (Και πάλι οι πολεμικές τέχνες θα βοηθούσαν εδώ )
                            1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • ?
                              A Former User last edited by

                              Kαι εγώ έτσι νομίζω, πρέπει πάντα και τα δύο χέρια να μπορούν να κινηθούν και προς τις δύο κατευθύνσεις κάθε στιγμή. Αυτά του camber, η προετοιμασία δηλαδή και ανάλογη επανατοποθέτηση πριν την στροφή το επιτυγχάνουν αυτό και το θεωρώ την πιο σωστή λύση.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • D
                                dienekes last edited by

                                Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                                Kαι εγώ έτσι νομίζω, πρέπει πάντα και τα δύο χέρια να μπορούν να κινηθούν και προς τις δύο κατευθύνσεις κάθε στιγμή. Αυτά του camber, η προετοιμασία δηλαδή και ανάλογη επανατοποθέτηση πριν την στροφή το επιτυγχάνουν αυτό και το θεωρώ την πιο σωστή λύση.

                                Ωραία. Και αν στο προηγούμενο παράδειγμα την δεξιά στροφή ακολουθεί αμέσως αριστερή τι κάνεις;

                                Όλες ανεξαιρέτως οι σχολές αγωνιστικής οδήγησης συμβουλεύουν να μην χαλάει η θέση που κρατάμε το τιμόνι (9 και 15) παρά μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις. Economy of motion. Κατά τα άλλα, όλα παίζουν, αλλά το θέμα είναι ποια τεχνική είναι η πιο λειτουργική στο σύνολο των συνθηκών που θα αντιμετωπίσει ένας οδηγός.

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • ?
                                  A Former User last edited by

                                  Βεβαίως και στις σχολές αγωνιστικής οδήγησης το συμβουλεύουν αλλά υπάρχουν 2 εξηγήσεις/θέματα:
                                  -μήπως εννοούν ότι πρέπει και κατά τη στροφή να είσαι στο 9:15 οπότε πρέπει να κάνεις την μετάθεση των χεριών όπως αναφέρθηκε ?
                                  Αλλιώς για να το πετύχεις αυτό που λένε, να μην χαλάς τη θέση των χεριών, κάνεις αυτό που κάνουν και στα αγωνιστικά, βάζεις πολύ κοντή κρεμαγιέρα ώστε να μην χρειαστεί να απασχολείσαι με αλλαγές χεριών. Το αποκορύφωμα είναι το τιμόνι της F1 (αλλά και στα κάρτ) που πλέον δεν χρειάζεται καν να είναι στρογγυλό αφού δεν θα χρειαστείς ποτέ όσο και να πρέπει να στρίψεις, ακόμα και σε φουρκέτα να φτάσουν τα χέρια σου σε στραμπουληγμένη θέση.
                                  Στο παράδειγμα που αναφέρεις που ακολουθεί αριστερή στροφή αν έχεις τιμόνι με 3,5 στροφές... κάνεις τον σχετικό συμβιβασμό και βγάζεις έναν μέσον όρο που μπορεί να είναι το 9:15! Αν όμως φτάνεις σε ελληνική ορεινή φουρκέτα με τιμόνι 3,5 στροφών και θέση χεριών 9:15 δεν θα στρίψεις..... εκτός αν μπορείς να κάνεις επαρκή υπερστροφή ισχύος!

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • D
                                    dienekes last edited by

                                    Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
                                    Βεβαίως και στις σχολές αγωνιστικής οδήγησης το συμβουλεύουν αλλά υπάρχουν 2 εξηγήσεις/θέματα:
                                    -μήπως εννοούν ότι πρέπει και κατά τη στροφή να είσαι στο 9:15 οπότε πρέπει να κάνεις την μετάθεση των χεριών όπως αναφέρθηκε ?

                                    Όχι, δεν εννοούν αυτό.

                                    Αλλιώς για να το πετύχεις αυτό που λένε, να μην χαλάς τη θέση των χεριών, κάνεις αυτό που κάνουν και στα αγωνιστικά, βάζεις πολύ κοντή κρεμαγιέρα ώστε να μην χρειαστεί να απασχολείσαι με αλλαγές χεριών. Το αποκορύφωμα είναι το τιμόνι της F1 (αλλά και στα κάρτ) που πλέον δεν χρειάζεται καν να είναι στρογγυλό αφού δεν θα χρειαστείς ποτέ όσο και να πρέπει να στρίψεις, ακόμα και σε φουρκέτα να φτάσουν τα χέρια σου σε στραμπουληγμένη θέση.
                                    Στο παράδειγμα που αναφέρεις που ακολουθεί αριστερή στροφή αν έχεις τιμόνι με 3,5 στροφές... κάνεις τον σχετικό συμβιβασμό και βγάζεις έναν μέσον όρο που μπορεί να είναι το 9:15! Αν όμως φτάνεις σε ελληνική ορεινή φουρκέτα με τιμόνι 3,5 στροφών και θέση χεριών 9:15 δεν θα στρίψεις..... εκτός αν μπορείς να κάνεις επαρκή υπερστροφή ισχύος!

                                    Ώπα! Αγαπητέ onyx, θα μου επιτρέψεις, αυτό είναι ένα κλασσικό σφάλμα.

                                    Η στροφή των τροχών με το αυτοκίνητο εν κινήσει δεν είναι ευθέως ανάλογη της στροφής του τιμονιού!!!

                                    Ξεχάσαμε το τετράπλευρο Άκερμαν; Αν ήταν όπως τα περιγράφεις υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν θα έστριβαν ποτέ σε φουρκέτες!

                                    Για παράδειγμα το Rallye έχει 3 στροφές κρεμαγιέρα. Σε συνθήκες 'πραγματικής' οδήγησης (δηλαδή, σίγουρα όχι μέσα στην πόλη) ποτέ δεν χρειάζεται να στρίβεις πάνω από μια στροφή σε κάθε άκρη, ακόμα και σε φουρκέτες και εκεί όχι με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Η μία στροφή τιμονιού που 'περισσεύει' χρησιμοποιείται μόνο... στο παρκάρισμα!

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • ?
                                      A Former User last edited by

                                      Η στροφή των τροχών με το αυτοκίνητο εν κινήσει δεν είναι ευθέως ανάλογη της στροφής του τιμονιού!!!
                                      Ξεχάσαμε το τετράπλευρο Άκερμαν; Αν ήταν όπως τα περιγράφεις υπάρχουν αυτοκίνητα που δεν θα έστριβαν ποτέ σε φουρκέτες!
                                      Για παράδειγμα το Rallye έχει 3 στροφές κρεμαγιέρα. Σε συνθήκες 'πραγματικής' οδήγησης (δηλαδή, σίγουρα όχι μέσα στην πόλη) ποτέ δεν χρειάζεται να στρίβεις πάνω από μια στροφή σε κάθε άκρη, ακόμα και σε φουρκέτες και εκεί όχι με ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Η μία στροφή τιμονιού που 'περισσεύει' χρησιμοποιείται μόνο... στο παρκάρισμα!

                                      Δεν είπα ότι είναι ανάλογη αλλά ότι δεν επαρκεί. Διατίθενται αυτοκίνητα στο οικογενειακό μου περιβάλλον που στις απόλυτα συγκεκριμένες τρεις φουρκέτες μετά τους Δελφούς δεν στρίβουν χωρίς να σταυρώσεις τα χέρια σου ή να τα μεταθέσεις.... Δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα μικρό μεταξόνιο και 3 στροφές τιμόνι. Οτιδήποτε πάνω από 90 μοίρες στρίψιμο σταυρώνει τα χέρια και αυτό είναι μόνο 1/4 στροφής.... οπότε ακόμα και η μία στροφή που χρειάζεσαι για το Rallye δεν γίνεται αν δεν αλλάξεις θέση.....

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • C
                                        camber last edited by

                                        Ο χρήστης dienekes έγραψε:

                                        1. Κουνάς πολύ τα χέρια σου.
                                        2. Το να 'τραβάς' με το δεξί χέρι (ή το αριστερό αντίστοιχα) δεν είναι η πιο 'γρήγορη' ή ασφαλής τεχνική. Αν είχες ασχοληθεί με πολεμικές τέχνες όπως το Aikido ή το Jujitsu θα μπορούσα να το εξηγήσω καλύτερα.
                                        3. Υπάρχουν στιγμές που η θέση των χεριών στο τιμόνι δεν αντικατοπτρίζει την στροφή των τροχών. Αυτό είναι πολύ αποπροσανατολιστικό για τον οδηγό και 'ψυχοσωματικά' δεν είναι ασφαλές.
                                        4. Όταν τα χέρια 'διπλώσουν' (δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση να ειναι το ένα πάνω στο άλλο, έτσι; ) διατηρούν λόγω της συστροφής του κορμού (που πρέπει να υπάρχει) μια τάση στο να επανέλθουν. (Και πάλι οι πολεμικές τέχνες θα βοηθούσαν εδώ )
                                        1. Συμφωνώ αλλά κανένα χέρι δεν αφήνει ποτέ το τιμόνι
                                        2. Έχω 3 DAN στο Judo και ήμουνα επί σειρά ετών πρωταθλητής Ελλάδας στα νιάτα μου. Δυστυχώς στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κινητική ενέργεια του αντιπάλου (δηλ. του τιμονιού) ούτε και τη δύναμη του κορμού μας γιατί καθόμαστε.
                                        3. Συμφωνώ αλλά αντισταθμίζεται εν μέρει από την καλύτερη αίσθηση που έχουμε. Οι μυς των χεριών είναι χαλαροί και όχι τεντωμένοι, μεταφέροντας επακριβώς και την παραμικρή αντίδραση του τιμονιού.
                                        4. Ας πάρουμε την περίπτωση της κλειστής δεξιάς. Ξεκινάς το στρίψιμο, σύμφωνα με αυτά που λες, από τη θέση 9:15 με τα δύο χέρια να κρατούν σταθερά το τιμόνι. Στην κορυφή της στροφής τα χέρια θα είναι πάλι στη θέση 9:15 αλλά διπλωμένα. Δηλαδή το δεξί στη θέση 9. Για να στρίψεις λιιιγο παραπάνω θα πρέπει να αφήσεις το δεξί σου χέρι (οπότε στην κορυφή της στροφής είσαι με ένα χέρι) για να ξαναπιάσεις το τιμόνι από πάνω.

                                        Είχα την τύχη να διαβάσω κάποιο άρθρο ενός αγωνιζόμενου την εποχή του '80 (στα νιάτα μου), που περιέγραφε το συγκεκριμένο στρίψιμο.
                                        Είχα πάρει δίπλωμα πριν ένα-ενάμισυ χρόνο, οπότε δεν ήταν ακατόρθωτο να προσαρμοστώ.
                                        Στην αρχή βέβαια (τους πρώτους 2-3 μήνες) κόντευα να το καρφώσω σχεδόν σε κάθε κλειστή στροφή. Αυτό γιατί θέλει να προνοήσεις ΠΡΙΝ τη στροφή για το σημείο που θα πάει το χέρι σου στη στεφάνη.
                                        Από τη στιγμή όμως που μου έγινε συνήθεια, οδηγούσα πολύ πιο γρήγορα και σταθερά απο πριν. Είχα επίσης καλύτερο έλεγχο γιατί το σώμα μου στηριζόταν όπως στην ευθεία.

                                        Προς έκπληξή μου, όταν πριν 2-3 χρόνια έλαβα μέρος στο Safetrack άκουσα οτι αυτόν τον τρόπο προτείνουν κι αυτοί.
                                        Μάλιστα ο Τσάδαρης (αν δεν κάνω λάθος) παραδέχτηκε ότι και ο ίδιος το έμαθε πολύ αργά, άρα και είναι δύσκολο να προσαρμοστείς αν οδηγείς πολλά χρόνια.

                                        Στην άσκηση με τους ελιγμούς στις κορίνες ήμουν μακράν καλύτερος των υπολοίπων κι αυτό οφειλόταν στο συγκεκριμένο τρόπο στριψίματος.
                                        Στις υπόλοιπες ασκήσεις ήμουν σκράπας!

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 1
                                        • D
                                          dienekes last edited by

                                          Ο χρήστης camber έγραψε:

                                          1. Συμφωνώ αλλά κανένα χέρι δεν αφήνει ποτέ το τιμόνι
                                          2. Έχω 3 DAN στο Judo και ήμουνα επί σειρά ετών πρωταθλητής Ελλάδας στα νιάτα μου. Δυστυχώς στο αυτοκίνητο δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κινητική ενέργεια του αντιπάλου (δηλ. του τιμονιού) ούτε και τη δύναμη του κορμού μας γιατί καθόμαστε.
                                          3. Συμφωνώ αλλά αντισταθμίζεται εν μέρει από την καλύτερη αίσθηση που έχουμε. Οι μυς των χεριών είναι χαλαροί και όχι τεντωμένοι, μεταφέροντας επακριβώς και την παραμικρή αντίδραση του τιμονιού.
                                          4. Ας πάρουμε την περίπτωση της κλειστής δεξιάς. Ξεκινάς το στρίψιμο, σύμφωνα με αυτά που λες, από τη θέση 9:15 με τα δύο χέρια να κρατούν σταθερά το τιμόνι. Στην κορυφή της στροφής τα χέρια θα είναι πάλι στη θέση 9:15 αλλά διπλωμένα. Δηλαδή το δεξί στη θέση 9. Για να στρίψεις λιιιγο παραπάνω θα πρέπει να αφήσεις το δεξί σου χέρι (οπότε στην κορυφή της στροφής είσαι με ένα χέρι) για να ξαναπιάσεις το τιμόνι από πάνω.

                                          Είχα την τύχη να διαβάσω κάποιο άρθρο ενός αγωνιζόμενου την εποχή του '80 (στα νιάτα μου), που περιέγραφε το συγκεκριμένο στρίψιμο.
                                          Είχα πάρει δίπλωμα πριν ένα-ενάμισυ χρόνο, οπότε δεν ήταν ακατόρθωτο να προσαρμοστώ.
                                          Στην αρχή βέβαια (τους πρώτους 2-3 μήνες) κόντευα να το καρφώσω σχεδόν σε κάθε κλειστή στροφή. Αυτό γιατί θέλει να προνοήσεις ΠΡΙΝ τη στροφή για το σημείο που θα πάει το χέρι σου στη στεφάνη.
                                          Από τη στιγμή όμως που μου έγινε συνήθεια, οδηγούσα πολύ πιο γρήγορα και σταθερά απο πριν. Είχα επίσης καλύτερο έλεγχο γιατί το σώμα μου στηριζόταν όπως στην ευθεία.

                                          Προς έκπληξή μου, όταν πριν 2-3 χρόνια έλαβα μέρος στο Safetrack άκουσα οτι αυτόν τον τρόπο προτείνουν κι αυτοί.
                                          Μάλιστα ο Τσάδαρης (αν δεν κάνω λάθος) παραδέχτηκε ότι και ο ίδιος το έμαθε πολύ αργά, άρα και είναι δύσκολο να προσαρμοστείς αν οδηγείς πολλά χρόνια.

                                          Στην άσκηση με τους ελιγμούς στις κορίνες ήμουν μακράν καλύτερος των υπολοίπων κι αυτό οφειλόταν στο συγκεκριμένο τρόπο στριψίματος.
                                          Στις υπόλοιπες ασκήσεις ήμουν σκράπας!

                                          Αγαπητέ camber μου φαίνεται ότι επιτέλους κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς. Να με συμπαθάς, αργώ να πάρω μπροστά καμιά φορά!

                                          Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για την αποτελεσματικότητα της τεχνικής, αν και δεν έχω λόγους να αμφιβάλλω πρακτικά, από τη στιγμή που, όπως λες, χρησιμοποιείται ήδη με επιτυχία. Καλό θα ήταν να το δοκίμαζα, μπορείς να μου δείξεις αν τύχει και συναντηθούμε! Με την ευκαιρία κάνουμε και μια φιλική προπόνηση στις Πολ. Τέχνες να ξεσκουριάσουμε!

                                          Αυτό που βλέπω είναι ότι πρόκειται για δυο διαφορετικές φιλοσοφίες. Στην 'δική σου' ο κορμός βρίσκεται σε σχετική χαλάρωση, μόνο τα χέρια, οι ώμοι και τα πόδια δουλεύουν. Στη 'δική μου', ολόκληρο το σώμα 'συμμετέχει', με την έννοια ότι ο κορμός αφήνεται να ακολουθήσει τις κινήσεις των χεριών (οι μύες του στήθους και οι πλευρικοί στην πλάτη). Και πάλι ο κορμός μπορεί να είναι χαλαρός, είναι θέμα εξάσκησης. Προσωπικά αφήνω το σώμα να ακολουθεί τις πλευρικές επιταχύνσεις, ελέγχοντάς το ελαφρά και το κάθισμα να το στηρίζει. Σε καμία περίπτωση δεν κρεμιέμαι από το τιμόνι. Είναι ένας πολύ φυσικός τρόπος να στρίβεις, δεν χρειάζεται να σκεφτείς τίποτα. No mind.

                                          Στην δική σου τεχνική η έμφαση είναι στην έλξη, στη δική μου στην απώθηση. Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι το ανθρώπινο σώμα αν δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει πλήρως το βάρος του, αλλά και γενικότερα, είναι αποτελεσματικότερο στην απώθηση παρά στην έλξη. Για το λόγο αυτό σπρώχνεις ένα έπιπλο και δεν το τραβάς. Όταν είμαστε δεμένοι στο κάθισμα, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το βάρος μας 'προς τα πίσω'. Έτσι, τελικά, τραβάμε μόνο με τη δύναμη των χεριών και των ώμων. Θα μου πεις, και πόση δύναμη χρειάζεται; Ελάχιστη, σύμφωνοι! Κάτι δε μου πάει καλά όμως...

                                          Εξάλλου, μήπως τελικά η τεχνική του 'τραβάω το τιμόνι προς τη στροφή' οδηγεί ακριβώς στην 'κακή συνήθεια' που περιγράφεται σ’αυτό το thread; Να σφίγγεις δηλαδή το τιμόνι;

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Νομίζω ότι η φυσική ισορροπία των ανθρώπινων μυών ευνοεί περισσότερο την κάμψη παρά την έκταση που μεταφράζεται περισσότερο σε τράβηγμα (και τύλιγμα προς την αμυντική στάση του εμβρύου) παρά σπρώξιμο (άπλωμα του σώματος, φυγή).
                                            Το παράδειγμα με το έπιπλο δεν το βρίσκω πετυχημένο. Αναγκάζεσαι να σπρώχνεις γιατί γέρνοντας προς τα εμπρός το βάρος σου βοηθάει στο σπρώξιμο....ή γιατί έτσι βολεύει γιατί αλλιώς το έπιπλο έρχεται επάνω σου και πρέπει να κάνεις πίσω και αν δεν μπορείς να βάλεις τα πόδια σου κάτω από το έπιπλο τότε χάνεις σε δύναμη..... Σε αρκετές περιπτώσεις που βολεύει αλλιώς τραβάς γιατί έτσι ελαφρώνεις το έπιπλο ελαττώνοντας και την τριβή του με το έδαφος που σε εμποδίζει όταν σπρώχνεις (πχ σε μοκέτα, ανώμαλο έδαφος, όταν δεν θέλεις να κάνεις γραμμές στο πάτωμα).... ανάλογα με την περίπτωση δηλαδή χρησιμοποιείς το βάρος σου και τη δύναμή σου με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.
                                            Βασικά στην περίπτωση του φρένου μόνο σπρώχνεις με κόντρα στο κάθισμα (αντανακλαστικό φυγής). Στο τιμόνι είναι συνδυασμένη κίνηση σε επίπεδο κάθετο στο σώμα σου οπότε ούτε σπρώχνεις ούτε τραβάς, συνδυάζεις τα δύο χέρια και ασκείς ροπή στο τιμόνι που το αναγκάζει περιστραφεί...
                                            Επίσης αν καταλαβαίνω καλά θυσιάζεις μέρος της στήριξης του κορμού στο κάθισμα που δεν μου ακούγεται καλό. Αν όμως σπρώχνεις όπως λες τότε θα έπρεπε αντίθετα να βελτίωνες την αίσθηση από το κάθισμα....έχω μπερδευτεί λίγο....

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 2 / 3
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr