-
απο το 4τροχοι library
Πόσο τρέχουν επτά ίπποι;
Ας υποθέσουμε ότι ετοιμάζεστε να κάνετε μια μετατροπή (π.χ. μια αλλαγή
εκκεντροφόρου) που πρόκειται, αν όλα πάνε καλά, να αυξήσει την απόδοση του
αυτοκινήτου σας κατά π.χ. από 75 στους 82 ίππους (βελτίωση 9,3%, όχι εύκολη
υπόθεση για ένα σύγχρονο κινητήρα). Ξέρετε άραγε ποια διαφορά θα
προκαλέσουν οι επτά αυτοί ίπποι στο αυτοκίνητό σας; Μπορείτε άραγε να
αισθανθείτε τη διαφορά; Κι όμως, η δοκιμή είναι πολύ πιο εύκολη από ό,τι
νομίζετε, και χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να καταφύγετε στη βελτίωση.
Παρακολουθήστε το παρακάτω σκεπτικό:
Μιλώντας πάντα για το ίδιο αυτοκίνητο (με τις συγκεκριμένες σχέσεις
μετάδοσης, τα συγκεκριμένα λάστιχα και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
λειτουργίας του κινητήρα), το μέγεθος από το οποίο εξαρτώνται άμεσα οι
επιδόσεις είναι η αναλογία κιλών ανά ίππο. Αντί λοιπόν να αυξήσετε την
ιπποδύναμη, μπορείτε για μια πρόχειρη δοκιμή να μειώσετε το βάρος κατά το
ποσοστό που θα σας δώσει την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο με τη βελτίωση.
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 75 ίππων, που ζυγίζει 840 κιλά
άδειο, άρα περίπου 1.000 κιλά και με δύο άτομα και λίγη βενζίνη. Έχουμε:
1000/75=13,33 κιλά ανά ίππο. Αν η ιπποδύναμη αυξηθεί κατά επτά άλογα, θα
έχουμε 1000/82=12,20 κιλά ανά ίππο, κάτι που μπορούμε όμως να πετύχουμε
χωρίς να κάνουμε τη βελτίωση, αν αντί για 1.000 κιλά το συνολικό μας βάρος
είναι 915 κιλά (915/75=12,20). Αφήστε λοιπόν τη στάθμη της βενζίνης να
πέσει χαμηλά, αφήστε έξω και το συνεπιβάτη σας και κάντε άλλη μια βόλτα.
Διαπιστώνετε διαφορά στις επιδόσεις; Κι αν ναι, αξίζει αυτή η διαφορά το
απαιτούμενο κόστος σε χρήματα; Κάντε τη δοκιμή και αποφασίστε από μόνοι
σας. -
απο το 4τροχοι library
Πόσο τρέχουν επτά ίπποι;
Ας υποθέσουμε ότι ετοιμάζεστε να κάνετε μια μετατροπή (π.χ. μια αλλαγή
εκκεντροφόρου) που πρόκειται, αν όλα πάνε καλά, να αυξήσει την απόδοση του
αυτοκινήτου σας κατά π.χ. από 75 στους 82 ίππους (βελτίωση 9,3%, όχι εύκολη
υπόθεση για ένα σύγχρονο κινητήρα). Ξέρετε άραγε ποια διαφορά θα
προκαλέσουν οι επτά αυτοί ίπποι στο αυτοκίνητό σας; Μπορείτε άραγε να
αισθανθείτε τη διαφορά; Κι όμως, η δοκιμή είναι πολύ πιο εύκολη από ό,τι
νομίζετε, και χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να καταφύγετε στη βελτίωση.
Παρακολουθήστε το παρακάτω σκεπτικό:
Μιλώντας πάντα για το ίδιο αυτοκίνητο (με τις συγκεκριμένες σχέσεις
μετάδοσης, τα συγκεκριμένα λάστιχα και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
λειτουργίας του κινητήρα), το μέγεθος από το οποίο εξαρτώνται άμεσα οι
επιδόσεις είναι η αναλογία κιλών ανά ίππο. Αντί λοιπόν να αυξήσετε την
ιπποδύναμη, μπορείτε για μια πρόχειρη δοκιμή να μειώσετε το βάρος κατά το
ποσοστό που θα σας δώσει την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο με τη βελτίωση.
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 75 ίππων, που ζυγίζει 840 κιλά
άδειο, άρα περίπου 1.000 κιλά και με δύο άτομα και λίγη βενζίνη. Έχουμε:
1000/75=13,33 κιλά ανά ίππο. Αν η ιπποδύναμη αυξηθεί κατά επτά άλογα, θα
έχουμε 1000/82=12,20 κιλά ανά ίππο, κάτι που μπορούμε όμως να πετύχουμε
χωρίς να κάνουμε τη βελτίωση, αν αντί για 1.000 κιλά το συνολικό μας βάρος
είναι 915 κιλά (915/75=12,20). Αφήστε λοιπόν τη στάθμη της βενζίνης να
πέσει χαμηλά, αφήστε έξω και το συνεπιβάτη σας και κάντε άλλη μια βόλτα.
Διαπιστώνετε διαφορά στις επιδόσεις; Κι αν ναι, αξίζει αυτή η διαφορά το
απαιτούμενο κόστος σε χρήματα; Κάντε τη δοκιμή και αποφασίστε από μόνοι
σας. -
απο το 4τροχοι library
Πόσο τρέχουν επτά ίπποι;
Ας υποθέσουμε ότι ετοιμάζεστε να κάνετε μια μετατροπή (π.χ. μια αλλαγή
εκκεντροφόρου) που πρόκειται, αν όλα πάνε καλά, να αυξήσει την απόδοση του
αυτοκινήτου σας κατά π.χ. από 75 στους 82 ίππους (βελτίωση 9,3%, όχι εύκολη
υπόθεση για ένα σύγχρονο κινητήρα). Ξέρετε άραγε ποια διαφορά θα
προκαλέσουν οι επτά αυτοί ίπποι στο αυτοκίνητό σας; Μπορείτε άραγε να
αισθανθείτε τη διαφορά; Κι όμως, η δοκιμή είναι πολύ πιο εύκολη από ό,τι
νομίζετε, και χωρίς μάλιστα να χρειαστεί να καταφύγετε στη βελτίωση.
Παρακολουθήστε το παρακάτω σκεπτικό:
Μιλώντας πάντα για το ίδιο αυτοκίνητο (με τις συγκεκριμένες σχέσεις
μετάδοσης, τα συγκεκριμένα λάστιχα και τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
λειτουργίας του κινητήρα), το μέγεθος από το οποίο εξαρτώνται άμεσα οι
επιδόσεις είναι η αναλογία κιλών ανά ίππο. Αντί λοιπόν να αυξήσετε την
ιπποδύναμη, μπορείτε για μια πρόχειρη δοκιμή να μειώσετε το βάρος κατά το
ποσοστό που θα σας δώσει την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο με τη βελτίωση.
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 75 ίππων, που ζυγίζει 840 κιλά
άδειο, άρα περίπου 1.000 κιλά και με δύο άτομα και λίγη βενζίνη. Έχουμε:
1000/75=13,33 κιλά ανά ίππο. Αν η ιπποδύναμη αυξηθεί κατά επτά άλογα, θα
έχουμε 1000/82=12,20 κιλά ανά ίππο, κάτι που μπορούμε όμως να πετύχουμε
χωρίς να κάνουμε τη βελτίωση, αν αντί για 1.000 κιλά το συνολικό μας βάρος
είναι 915 κιλά (915/75=12,20). Αφήστε λοιπόν τη στάθμη της βενζίνης να
πέσει χαμηλά, αφήστε έξω και το συνεπιβάτη σας και κάντε άλλη μια βόλτα.
Διαπιστώνετε διαφορά στις επιδόσεις; Κι αν ναι, αξίζει αυτή η διαφορά το
απαιτούμενο κόστος σε χρήματα; Κάντε τη δοκιμή και αποφασίστε από μόνοι
σας. -
Το θυμάμαι αυτό το κείμενο. Σε γενικές γραμμές ακολουθεί μια σωστή συλλογιστική.
Αυτό που αφήνει έξω από τον υπολογισμό, είναι ότι μια πιθανή βελτίωση δεν θα 'ανεβάσει' απλά την καμπύλη της ιπποδύναμης σε όλη την κλίμακα των στροφών, μπορεί να το κάνει μόνο σε κάποιες στροφές ή να εξομαλύνει κάποιο 'σκαλοπατάκι' στην απόδοση της ροπής.
Πιθανώς λοιπόν αυτό που θα γίνει αισθητό θα είναι ένα καλύτερο επίπεδο οδηγησιμότητας, χωρίς κατ'ανάγκη να αισθανθεί κανείς φοβερές διαφορές στις επιδόσεις.
Από την προσωπική μου εμπειρία σοβαρή διαφορά θα δει κανείς αν η βελτίωση αφορά αύξηση τουλάχιστον 20% στην ιπποδύναμη.
-
Και εγώ το θυμάμαι. Θυμάμαι επίσης ένα topic που είχε φτιαχτεί και είχε σαν θέμα το πώς θα ελαφρώσουμε το αυτοκίνητό μας...
-
ποιο ηταν αυτο το topic ?
-
Ο χρήστης photis έγραψε:
ποιο ηταν αυτο το topic ?Gilly Diet, θα το βρες στο ευρετήριο τεχνικών, στα αμαξώματα...
-
Ο χρήστης dienekes έγραψε:
Πιθανώς λοιπόν αυτό που θα γίνει αισθητό θα είναι ένα καλύτερο επίπεδο οδηγησιμότητας, χωρίς κατ'ανάγκη να αισθανθεί κανείς φοβερές διαφορές στις επιδόσεις.Αυτό έχει και την αντίθετη όψη: αν μια μετατροπή κάνει τον κινητήρα κανίβαλο (δείτε τον ορισμό στα περί αργκό ) χωρίς όμως να αυξήσει σημαντικά την απόδοσή του ο οδηγός πωρώνεται από το ξέσπασμα του κινητήρα σε κάποιες στροφές (συνήθως μετά τις 4000-4500) και νομίζει ότι είναι πολύ πιο γρήγορος. Μέχρι βέβαια να του ρίξει στα αυτιά το πρώτο τουρμποντίζελ ταξί σε μια ενδιάμεση επιτάχυνση από χαμηλομεσαίες.
Επίσης, πολλοί οδηγοί ξεγελιούνται από τον πιο 'άγριο' ήχο που προκαλεί συνήθως η μετατροπή και έχουν την αίσθηση ότι πάνε πιο γρήγορα. Δεν είναι κακό αυτό, αρκεί να το γνωρίζεις και να μη βαυκαλίζεσαι.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Αυτό έχει και την αντίθετη όψη: αν μια μετατροπή κάνει τον κινητήρα κανίβαλο (δείτε τον ορισμό στα περί αργκό ) χωρίς όμως να αυξήσει σημαντικά την απόδοσή του ο οδηγός πωρώνεται από το ξέσπασμα του κινητήρα σε κάποιες στροφές (συνήθως μετά τις 4000-4500) και νομίζει ότι είναι πολύ πιο γρήγορος. Μέχρι βέβαια να του ρίξει στα αυτιά το πρώτο τουρμποντίζελ ταξί σε μια ενδιάμεση επιτάχυνση από χαμηλομεσαίες.Επίσης, πολλοί οδηγοί ξεγελιούνται από τον πιο 'άγριο' ήχο που προκαλεί συνήθως η μετατροπή και έχουν την αίσθηση ότι πάνε πιο γρήγορα. Δεν είναι κακό αυτό, αρκεί να το γνωρίζεις και να μη βαυκαλίζεσαι.
Βέβαια! Πολύ σωστή παρατήρηση!
Οι διαφορές στην απόδοση θα πρέπει να τεκμηριώνονται με χρονόμετρα, αυτό είναι σίγουρο. Η αίσθηση μπορεί να είναι υποκειμενική, όπως περιγράφεις, ή να συνοδεύεται από 'αντικειμενικές' παρατηρήσεις. Παράδειγμα: βγαίνω από σχετικά κλειστή στροφή και εκεί που πριν αναγκαζόμουν να κατεβάσω σε δευτέρα, τώρα το αυτοκίνητο τραβάει περίφημα με τρίτη.
Τελικά ένα χρονόμετρο χειρός και ένα ευθύ, άδειο κομμάτι δρόμου είναι ο καλύτερος τρόπος να δεις αν έβγαλε τα λεφτά της μια βελτίωση.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Επίσης, πολλοί οδηγοί ξεγελιούνται από τον πιο 'άγριο' ήχο που προκαλεί συνήθως η μετατροπή και έχουν την αίσθηση ότι πάνε πιο γρήγορα. Δεν είναι κακό αυτό, αρκεί να το γνωρίζεις και να μη βαυκαλίζεσαι.Αυτό είναι γεγονός...
Όλοι την πατάνε έτσι, ακόμα και αυτοί που το ξέρουν...
ποσο τρεχουν 7 ιπποι