-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
τα SAAB παλιά είχαν φως μόνο στο ταχύμετρο και όταν κάποια τιμή ξεπερνούσε το όριο, φωτιζόταν το αντίστοιχο όργανο. Καλό νομίζω
Saab BLACK PANEL νομιζω λεγοταν και ηταν εμπνευσμενο απο την τεχνολογια μαχητικων αεροσκαφων
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Τα πολύ ακριβά αυτοκίνητα έχουν πολλούς δείκτες; H Ferrari, ή Lamborghini και η Porsche τι πολιτική ακολουθούν;
Στην 430 θερμοκρασία νερού,λαδιού,πίεση λαδιού,στρροφόμετρο,ταχύμετρο και ψηφιακός δείκτης βενζίνης (που δείχνει ότι νάναι ).
....Ιταλικο δεν ηθελες;;;;
....Απλα ελπιζω τα υπολοιπα να δουλευουν σωστα -
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Και το Audi A2 έτσι δεν ήταν;Περίπου, είχε συγκεντρωμένες τις τάπες υγρών στο παραθυράκι της μάσκας και το καπώ μπορούσε να αφαιρεθεί όλο αλλά με παραπάνω δουλειά.
Το MMI (man-machine interface) είναι ολόκληρη επιστήμη. Από τη μια είναι χρήσιμο να έχεις πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας του οχήματος σου, από την άλλη όμως πρέπει να γίνεται με οργανωμένο τρόπο. Διαφορετικά θα χρειάζεσαι κι έναν μηχανικό πτήσης κάθε φορά που οδηγείς.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Υ.Γ. Έχετε δει αμάξι με μαμά όργανο μέτρησης τάσης της μπαταρίας;
Audi A4 1.8T 96 μοντέλο
Toyota Landcruiser 4.7 V8 MY1999
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι η προσοχή του οδηγού πρέπει να είναι στην οδήγηση και στο στροφόμετρο/ταχύμετρο, όχι σε 2 κάρα ξεχωριστά όργανα -ειδικά τοποθετημένα σε τέτοια σημεία. Ή το μοτέρ σου δουλεύει αξιόπιστα, ή δεν δουλεύει.Αξιόπιστα? Τότε με βάση αυτή την λογική δεν θα έβαζαν οι Porsche και άλλες εταιρίες τέτοιου είδους δείκτες όπως boost. Τότε δεν έχει κάννης μας ανάγκη δείκτη θερμοκρασίας. Η δουλεύει σωστά η δεν δουλεύει. Aσε να πάρη φωτιά και μετά ας κάνουμε στην πάντα.
Δηλαδή (για να καταλάβω κιόλας), τι ακριβώς δεν θα μπορούσες να κάνεις αν έλειπαν όλα αυτά που έχεις προσθέσει στην κολόνα και την κονσόλα;
Το ίδιο ισχύ και για μαμά turbata. Πια έρχονται με τέτοιους δείκτες. Και να μην είχαν πάλη θα έβαζα.
Αλλα για να απαντήσω στην ερώτηση σου.
- Boost Spike η και Boost Creep. Aμα ξερης το motor αντέχει A πίεση και δής ότι σου βγαίνει ΑX2 δεν θα ήθελες να το ξερής? Και όμως συμβαίνει και σε μαμά αυτοκίνητα αυτό.
- Pyrometer EGT. Ξέρω το δικό μου μέσα στην πιστα δεν πρέπει να ξεπεράσει τους 800 βαθμούς.
- Wideband. Σε WOT το έχω κάννη tune να δείχνει 10.5.
Απλούστατα φιλε Χρηστο Λάππα. Ξόδεψα λίγα φράγκα για να γλιτώσω τα χειρότερα και δεν χαλάσω άλλες τόσες χιλιάδες που έριξα πάνω στο αυτοκίητο.
Κοίτα. Έχω ρήξη μια μικρή περιουσια στο αυτοκίνητο αυτό. Και δεν ύπαρξη ποτε υπορβολή όσο αφορά ασφάλεια λειτουργικότητας. Επίσης το όχημα δεν είναι για καφέ η μόστρα. Όσα κάννης εσύ καθημερινά χιλιόμετρα στο δικό σου σε δημοσιους χόρους έχει κάννη το δικό μου σε πιστα υπό οριακές συνθήκες. Περιττό να σου πω πως βγαίνει normal σε δημόσιο δρόμο μονο για να το παο στην πιστα.
Κοίτα. Μπορείς να χτυπιέσαι όσο θες για το θέμα αισθητικής. Αυτά είναι γούστα του καθενός. Αλλα το να μου έρχεσαι και να μου ψέλνεις πως δεν χρησιμεύουν είσαι τελείως άστοχος εδώ. Πως είναι δυνατόν να θεωρείς όργανα που βοηθούν στην ομαλή λειτουργικότητα του αυτοκινητου ως περιττά είναι αδιανόητο.
Μήπως ανήκεις σε καμια κρυφή κοινωνία μέσα στο forum τον 4T που είναι εναντια στης μετατροπές? Μάλιστα μετατροπές με ουσία και σκοπό.
-
Ο χρήστης ArrowsFA1 έγραψε:
Δεν είμαι απολύτως βέβαιος πάντως ότι πρόκειται περί διαμορφωμένης τάσης....σε Audi 80 π.χ. του 1980κάτι, δεν υπήρχε στροφόμετρο (!). Σχεδιαστική έμπνευση κάποιου προφανώς...Ίσως τώρα να βρισκόμαστε σε αντίστοιχη εποχή.Παλιά ελάχιστα αυτοκίνητα είχαν στροφόμετρα, κυρίως μόνο τα σπόρ ή τέλοσπάντον όσα θέλανε να τα πουλήσουν σαν σπόρ. Ο λόγος που το βάζανε ήταν για να μην ξεπεράσεις το όριο στροφών γιατί τότε τα αυτοκίνητα δέν είχαν κόφτη. Στα σύγχρονα, συνήθως εκεί που αρχίζει η κόκκινη περιοχή μπαίνει ο κόφτης, ο μόνος τρόπος να ανεβάσεις παραπάνω στροφές είναι απο αποτομο κατέβασμα.
Στα φορτηγά το στροφόμετρο πέρα απο την κόκκινη περιοχή έχει και την πράσινη, δηλαδή την περιοχή μέγιστης απόδοσης
Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο νομίζω το στροφόμετρο έχει μικρή εώς μηδενική χρησιμότητα, πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για αυτόματα.
Σχετικά με άλλους δείκτες:
Δείκτη βολτάζ έχω δεί σε παλιό Jeep Cherokee και σε VW Tuareg. Στο Tuareg πάντως έδειχνε ότι ήθελε. Επίσης πολλά αυτοκίνητα της δεκαετίας 60-70 είχαν.Σε κάποια παλιότερα Porsche έχει επιπλέον δείκτη στάθμης λαδιού
-
Χρειάζεται κανείς κάτι περισσότερο ?
Έχει υπολογιστή ταξιδιού 7 ενδείξεων με εναλλαγή από το τιμόνι ( Βενζίνη σε λίτρα - μέση κατανάλωση - στιγμιαία κατανάλωση - διανυόμενη απόσταση από τη στιγμή του μηδενισμού του χιλιομετρητή - χλμ απόσταση που μπορεί να διανύσει ανάλογαμε το ρυθμό οδήγησης - μέση κατανάλωση σε λίτρα - εξωτερική θερμοκρασία )
Ο δείκτης του λαδιού ( εκτός από το κλασσικό λαμπάκι ) δείχνει ποσότητα λαδιού και μόλις πάρει μπροστά ο κινητήρας μετατρέπεται σε πιεσόμετρο .To μπαρόμετρο είναι ενσωματωμένο στο στροφόμετρο και βλέπεις 2 όργανα με μια ματιά, γενικά διαβάζονται όλα χωρίς προσπάθεια και χωρίς να σου αποσπάται η προσοχή. Είναι ένας πίνακας που έχει τα πάντα.
Όλα αυτά τελείως αξιόπιστα επί 17 χρόνια, απίστευτο για Γαλλικό αλλά έτσι είναι. Το αυτοκίνητο είναι Renault R21 Turbo Quadra.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ο δείκτης του λαδιού ( εκτός από το κλασσικό λαμπάκι ) δείχνει ποσότητα λαδιού και μόλις πάρει μπροστά ο κινητήρας μετατρέπεται σε πιεσόμετρο .Φοβερή πατέντα αυτό Το είχα δεί πρώτη φορά σε κάποιο παλιό Clio και είχα μείνει.
-
Ναι πολύ καλό, το είχαν και τα 206 (ακόμα και σε 1400 στο Quiksilver και το XS).
Εγώ αν και με αυτόματο θέλω να βλέπω στροφές. Καλό είναι να ξέρω τι επιτάχυνση μπορώ να έχω αν χρειαστώ. Έτσι θα επιλέξω αν θέλω να γυρίσω σε sport mode ή σε χειροκίνητη λειτουργία ή να πατήσω το γκάζι από πιο πριν για να κατεβάσει ταχύτητα.
Βέβαια εγώ θα ήθελα να είχα κάθε λογής ένδειξη.... τώρα περνάω περίοδο χαράς που ανακάλυψα σε κρυφό μενού ψηφιακά κοντέρ, στροφόμετρο και θερμόμετρο ψυκτικού (δυστυχώς τίποτα για λάδια), λίτρα σε κάθε μισό του ρεζερβουάρ, τάση μπαταρίας και άλλα τέτοια!!
Αν δεν κάνω λάθος στο καλό Nissan GTR ή όπως το λέγανε από παλιότερα είχε ολόκληρο σύστημα με επιταχυσνιόμετρα κλπ. Χάρμα!! -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Αν δεν κάνω λάθος στο καλό Nissan GTR ή όπως το λέγανε από παλιότερα είχε ολόκληρο σύστημα με επιταχυσνιόμετρα κλπ. Χάρμα!!Επίσης αποθήκευε τα δεδομένα και μέσω θύρας RS232 μπορούσες να τα μεταφέρεις σε laptop και να τα επεξεργαστείς.
Διαστημική τεχνολογία για τα μέσα της δεκαετίας του 90, αλλά σήμερα που αυτά τα ηλεκτρονικά είναι πάμφθηνα απορώ γιατί δέν έχουν όλα τα αυτοκίνητα δυνατότητα σύνδεσης με λαπτοπ.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο νομίζω το στροφόμετρο έχει μικρή εώς μηδενική χρησιμότητα, πόσο μάλιστα όταν μιλάμε για αυτόματα.
Εάν γουστάρεις να χτυπάς τον κοφτη/limiter με κάθε αλλαγή όταν αποφασίσεις να το σπρώξεις λιγάκι τότε έχεις δίκιο.
Δεν είναι του style μου πάντως.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, περιμένω από το αυτοκίνητο να μου το επισημάνει με κάποιο λαμπάκι που θα μου τραβήξει την προσοχή εκείνη τη στιγμή μόνο, όχι με κάτι που θα πρέπει να παρακολουθώ συνεχώς.Οκ. Αναβει το λαμπακι και μετα? Να μη ξερεις για ποιο λογο αναψε?
Πχ:
στο Golf GT, αναψε κιτρινο λαμπακι. Σταματαω και ψαχνω στο μανουαλ τι σημαινει.
2 περιπτωσεις: χαμηλη σταθμη νερου ή ανοδος θερμοκρασιας.
Αν ειχε ενα σωστο οργανο θα ηξερα.
Τελικα ηταν τα νερα... -
Πριν το μπουμ ήταν αυτό;
Για το νερό ρολόγια θέλουμε. Καλά τα λαμπάκια αλλά στην ύποπτη στιγμή δεν θα προλάβουμε να δούμε τίποτα.
-
Οχι, τωρα το καλοκαιρι το επαθε.
Απλα το οργανο θερμ. νερου και να υπαρχει πλεον, ειναι...στατικο. -
Και το yaris νομιζω δεν εχει θερμοστατη οπως και το νεο fiesta.Μεγαλη μ@λ@κ!@ αυτο το πραγμα.
-
Ο χρήστης GiwrgosFocus έγραψε:
Και το yaris νομιζω δεν εχει θερμοστατη οπως και το νεο fiesta.Μεγαλη μ@λ@κ!@ αυτο το πραγμα.Θερμοστατη εχουν ολα.
Οργανο μετρησης θερμοκρασιας νερου εννοεις. -
-
προσωπικα θελω να ελεγχω τα παντα οποτε θελω και θερμοκρασια κ πιεση λαδιου, νερου, ενα βολτομετρο δεν θα με χαλουσε ουτε ενα προγραμματιζομενο φωτακι αν πιασω συγκεκριμενες στροφες, σταθμη λαδιου και οτιδηποτε δεν μπορω να σκεφτω-θυμηθω. το αισθητικο του πραγματος ποσως με ενδιαφερει αρκει να ειναι λειτουργικα.
γενικα θελω οσες περισσοτερες πληροφοριες θα μπορουσα να εχω. ουτως ή αλλως οταν οδηγαω γρηγορα δεν κοιταω παρα τον δρομο αφου τον κινητηρα τον ακουω.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Και το yaris νομιζω δεν εχει θερμοστατη οπως και το νεο fiesta.Μεγαλη μ@λ@κ!@ αυτο το πραγμα.
Θερμοστατη εχουν ολα.
Οργανο μετρησης θερμοκρασιας νερου εννοεις.Εχεις δικιο.
-
Ο χρήστης OUZO Power έγραψε:
Κοίτα. Μπορείς να χτυπιέσαι όσο θες για το θέμα αισθητικής. Αυτά είναι γούστα του καθενός. Αλλα το να μου έρχεσαι και να μου ψέλνεις πως δεν χρησιμεύουν είσαι τελείως άστοχος εδώ. Πως είναι δυνατόν να θεωρείς όργανα που βοηθούν στην ομαλή λειτουργικότητα του αυτοκινητου ως περιττά είναι αδιανόητο.Μήπως ανήκεις σε καμια κρυφή κοινωνία μέσα στο forum τον 4T που είναι εναντια στης μετατροπές? Μάλιστα μετατροπές με ουσία και σκοπό.
Τάση για λιγότερη πληροφόρηση του οδηγού.