-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
τα παλια τα χρονια στις αναβασεις ετσι τις αλλαζαμε.Πλακα μας κανεις? Εσυ λες για εποχες π.χ (προ Χριστου... , ο πατερας μου πχ που ετρεχε τελη του 60', μου ελεγε οτι γινοταν αυτο, αλλα δυσκολα πετυχαινε χωρις γρατζουνισμα και δεν γινοταν σε ολα τα αυτοκινητα), και για ενισχυμενα ή αγωνιστικα σαζμαν. Αυτο δεν παιζει σε σημερινα αυτοκινητα ευρειας παραγωγης σε καμμια περιπτωση, και αν συμβει μια στις χιλιες, θα ειναι απο καθαρη τυχη...
-
διαχητες οι απωψεις περι 'καρφωτης'.....
οταν ειποθηκε οτι ξεκολαει η βαση του επιλογεα ειναι ενα τραβηγμα που νιοθεις σαν να ξεκολαει το γραναζι του αξονα κατα την γρηγορη αλαγη πχ ανεβασμα???
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Καρφωτή στη συγκεκριμένη περίπτωση εννοούμε ακαριαίο πάτημα συμπλέκτη, δίχως αύριο μετακίνηση του λεβιέ στην επόμενη ταχύτητα, απότομο άφημα συμπλέκτη. Προαιρετικά, κρατάμε και το γκάζι στο πάτωμα.
Μόνο για αυτούς που έχουν ήδη αρχίσει να μαζεύουν χρήμα για επόμενο αμάξι
Eγω ετσι αλλαζω ταχυτητα τις περισσοτερες φορες ακομα και μεσα στην πολη.
(Χωρις ομως να μετακινω το λεβιε διχως αυριο η να εχω τερμα γκαζι)
Ουτε γρατζουνισματα, ουτε 'κλωτσηματα'. Μια χαρα μπαινουν οι ταχυτητες.
Εσεις με τα VAG δηλαδη ποσο σταδιακα αφηνετε τον συμπλεκτη?Επισης: σε καποιο συγκεκριμενο φασμα στροφων, οι ταχυτητες μπαινουν μονες τους, χωρις συμπλεκτη δηλαδη, και μαλιστα με χαρακτηριστικη ανεση. Απλα πρεπει να μαθεις ποιο ειναι το σημειο αυτο.
(αυτο σημαινει 'καρφωτη' αλλαγη)Βασικα εγω ετσι** βγαζω** ταχυτητα οταν βαριεμαι...
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
τα παλια τα χρονια στις αναβασεις ετσι τις αλλαζαμε.
Πλακα μας κανεις? Εσυ λες για εποχες π.χ (προ Χριστου... , ο πατερας μου πχ που ετρεχε τελη του 60', μου ελεγε οτι γινοταν αυτο, αλλα δυσκολα πετυχαινε χωρις γρατζουνισμα και δεν γινοταν σε ολα τα αυτοκινητα), και για ενισχυμενα ή αγωνιστικα σαζμαν. Αυτο δεν παιζει σε σημερινα αυτοκινητα ευρειας παραγωγης σε καμμια περιπτωση, και αν συμβει μια στις χιλιες, θα ειναι απο καθαρη τυχη...
Μηπως τα σασμαν ηταν ασυγχρονιστα?
-
λοιπον,να σου εξηγησω εγω τι σημαινει καρφωτη αλλαγη..λιγο πριν φτασεις στον κοφτη,πατας το δεξι αυτακι πισω απο το τιμονι η σπρωχνεις ελαφρως εμπροσθιως τον μοχλο(αν το εχεις φερει δεξια απο το d..) κ αυτο αλλαζει ακαριαια.. κ ουτε γατα ουτε ζημια..
-
δεν μιλαμε για dsg βλεπεις υπαρχουν πολλοι που προτιμουν manual συμπεριλαμβανομενου κ εμενα...
-
Ο χρήστης C.L.A.B. έγραψε:
λοιπον,να σου εξηγησω εγω τι σημαινει καρφωτη αλλαγη..λιγο πριν φτασεις στον κοφτη,πατας το δεξι αυτακι πισω απο το τιμονι η σπρωχνεις ελαφρως εμπροσθιως τον μοχλο(αν το εχεις φερει δεξια απο το d..) κ αυτο αλλαζει ακαριαια.. κ ουτε γατα ουτε ζημια..αυτο δεν ειναι καρφωτη
ειναι ξεκαρφωτη -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Καρφωτή στη συγκεκριμένη περίπτωση εννοούμε ακαριαίο πάτημα συμπλέκτη, δίχως αύριο μετακίνηση του λεβιέ στην επόμενη ταχύτητα, απότομο άφημα συμπλέκτη. Προαιρετικά, κρατάμε και το γκάζι στο πάτωμα.
Μόνο για αυτούς που έχουν ήδη αρχίσει να μαζεύουν χρήμα για επόμενο αμάξι
Eγω ετσι αλλαζω ταχυτητα τις περισσοτερες φορες ακομα και μεσα στην πολη.
(Χωρις ομως να μετακινω το λεβιε διχως αυριο η να εχω τερμα γκαζι)
Ουτε γρατζουνισματα, ουτε 'κλωτσηματα'. Μια χαρα μπαινουν οι ταχυτητες.
Εσεις με τα VAG δηλαδη ποσο σταδιακα αφηνετε τον συμπλεκτη?Επισης: σε καποιο συγκεκριμενο φασμα στροφων, οι ταχυτητες μπαινουν μονες τους, χωρις συμπλεκτη δηλαδη, και μαλιστα με χαρακτηριστικη ανεση. Απλα πρεπει να μαθεις ποιο ειναι το σημειο αυτο.(αυτο σημαινει 'καρφωτη' αλλαγη)
Βασικα εγω ετσι** βγαζω** ταχυτητα οταν βαριεμαι...
Σε καινουργιο ή προσφατο αυτοκινητο ευρειας παραγωγης? Ενα παραδειγμα? (στροφες κινητηρα?)
-
Punto MK2 (2001)
Συμβαινει περιπου στις 3500σαλ και στις 5700-6000σαλ.Δοκιμασε το εξης:
Επιταχυνε ομαλα και...αργα ενω εχεις πχ 3η.
Ενω επιταχυνεις, θα ασκεις μονιμη πιεση (μαλακα) στο λεβιε, σα να θες να βαλεις νεκρα. Οταν φτασεις στο επιθυμητο φασμα των στροφων, ο λεβιες θα μετακινηθει τοσο απαλα που δε θα το καταλαβεις. Στις ιδιες στροφες μπορει το ιδιο ομαλα να μπει και καποια ταχυτητα.Μεχρι και σε Fiat Doblo εχω δοκιμασει...
-
Εχουμε βγει
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
τα παλια τα χρονια στις αναβασεις ετσι τις αλλαζαμε.
Πλακα μας κανεις? Εσυ λες για εποχες π.χ (προ Χριστου... , ο πατερας μου πχ που ετρεχε τελη του 60', μου ελεγε οτι γινοταν αυτο, αλλα δυσκολα πετυχαινε χωρις γρατζουνισμα και δεν γινοταν σε ολα τα αυτοκινητα), και για ενισχυμενα ή αγωνιστικα σαζμαν. Αυτο δεν παιζει σε σημερινα αυτοκινητα ευρειας παραγωγης σε καμμια περιπτωση, και αν συμβει μια στις χιλιες, θα ειναι απο καθαρη τυχη...
Μηπως τα σασμαν ηταν ασυγχρονιστα?
Moνο η πρωτη, και η οπισθεν, εκεινη την εποχη. **Ως ορισμος βεβαια της εννοιας 'καρφωτη' , η τοποθετηση του italakia τελικα ειναι η πιο σωστη. **Απλα καποιες φορες χρησιμοποιουμε την φραση αυτη και για πολυ γρηγορες αλλαγες...
Αυτα ομως δεν γινοντουσαν σε ολα τα αυτοκινητα, (εφοσον ηταν εργοστασιακα και οχι πειραγμενα) ηθελαν οντως αλλαγη σε ενα συγκεκριμενο σημειο υψηλων στροφων οπως σωστα ειπωθηκε, και δεν ξερω αν στην σημερινη εποχη υπαρχει αυτοκινητο εργοστασιακο ευρειας παραγωγης που να 'σηκωνει' τετοια μεταχειριση...
Τελος απο μενα και sorry για το -
στο τζηπ του στρατου μια χαρα μπαινανε οι καρφωτες και ηταν και γερμανικο...
-
τα ασυγχρονιστα και ημι ειχαν προβλημα μονο στο κατεβασμα .
στο ανεβασμα κανονικα οπως τωρα -
Ο χρήστης iROC έγραψε:
διαχητες οι απωψεις περι 'καρφωτης'.....οταν ειποθηκε οτι ξεκολαει η βαση του επιλογεα ειναι ενα τραβηγμα που νιοθεις σαν να ξεκολαει το γραναζι του αξονα κατα την γρηγορη αλαγη πχ ανεβασμα???
οχι εννοω οτι στο ξεκολλησε το πλαστικο μαρκουτσι/βαση γυρω απο τον επιλογεα..
(βεβαια αυτο μπορει να μην ηταν απο τις αλλαγες , αλλα επειδη ειναι μπουρδελο)για να καταλαβεις τι σιδεροφαγος ημουν στο ρενω 19 που ειχαμε τραβουσα αποτομα το χειροφρενο και μια μερα ξεκολλησε μερος του γυρω πατωματος
Επισης: σε καποιο συγκεκριμενο φασμα στροφων, οι ταχυτητες μπαινουν μονες τους, χωρις συμπλεκτη δηλαδη, και μαλιστα με χαρακτηριστικη ανεση. Απλα πρεπει να μαθεις ποιο ειναι το σημειο αυτο.
(αυτο σημαινει 'καρφωτη' αλλαγη)Βασικα εγω ετσι** βγαζω** ταχυτητα οταν βαριεμαι...
αυτο το εχω ακουσει κι εγω για μερικα αυτοκινητα
παντως πιστευω οτι το να μην αφηνεις το γκαζι και απλα να τσιμπας συμπλεκτη ειναι η πιο γρηγορη αλλαγη που μπορεις να κανεις γιατι το σκεφτηκα μονος μου (δε με νοιαζει αν το εκαναν κι αλλοι πριν απο μενα ) και το θεωρω γ@ματοτο κιβωτιο δεν γρατζουναει καθολου, αλλα σιγουρα στο τελος γινεται σμπαραλια..
γενικα οι γρηγορες αλλαγες και οι μισοπατημενοι συμπλεκτες φθειρουν το κιβωτιοτα γρατζουνισματα (στα 30 περιπου) το γραναζι θελει πεταμα και στα μισοπατηματα που τα κανω συχνα επειδη βαριεμαι χαλανε τα συγχρονιζε
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
γιατι το σκεφτηκα μονος μου και το θεωρω γ@ματο -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
γιατι το σκεφτηκα μονος μου και το θεωρω γ@ματο
επισης , μιας και μιλαμε για κιβωτια, θα ηθελα να ρωτησω κατι που μου χε πει ενας μηχανικος στη citroen να μου πειτε αν ισχυει
μου ελεγε οτι η οπισθεν δεν εχει συγχρονιζε (παραπονιομουν οτι γρατζουναει), αλλα δεν καταλαβαινει τιποτα γιατι εχει μεγαλο γραναζι..
μου ελεγε απλα να περιμενω , να μην τη βαζω αποτομα και οντως ετσι δε γρατζουναει...φταιει οτι ειναι χαμηλες οι στροφες και δε γρατζουναει...?
μια φορα που ημουν μες στο αυτοκινητο με αναμενη μηχανη και η κοπελα μου θελησε να ερθει επανω μου ,χωνει κλωτσια στο κιβωτιο και ακουστηκε τρομακτικο γρατζουνισμα..εκει που και παλι ηταν χαμηλες οι στροφες γιατι γρατζουνησε και δε μπηκε ομαλα οπως η οπισθεν?
μηπως εφταιγε το οτι ειχε συγχρονιζε?
η οπισθεν παντως δεν εβγαλε ποτε προβλημα στο citroen
-
-
οκ συγγνωμη, μπορουν να μπουν τα ασχετα posts στο αντιστοιχο θεμα για κιβωτια στα τεχνικα θεματα να συνεχισουμε εκει?
-
Για να ερθουμε εντος θεματος τωρα...ειχα δοκιμασει σε τεστ ντραιβ πριν παρω το δικο μου golf 6 τσι 122 ενα σιροκο με τον 160 αρι ενταξη εχουν μια διαφορα 100 κιλων αλλα θα περιγραψο τα περι κινητηρα οπος καταλαβα κ σε αμεση συγγριση με τον 20vt ως κατοχος κ 'γνωστης ' συμπεριφορας turboμοτερακιων εχω να πω πως 1ο στα τurbo το ωφελιμο ευρος ειναι 1500-4000rpm για καθημερινη χρηση..κ σε ταξιδια ποτε σχεδον δεν προκητε να ξεπερασεις τισ 4000 rpm 2ο εγω αυτο που παρατηρισα στον 160ρι ειναι πολυ πιο αργοστροφος απο τον 122αρι .μεχρι να ανεβασει χλμ αστα να πανε στο φασμα που ανεφερα παντα!! κανενα απο τα 2 δεν εχει ξεσπασματα!!! ο 20vt απο τις 3000rpm δινει ρεστα μεχρι τις6000rpm
βλεπε 20βαλβιδος.πλεων ειναι εμφανη οτι εχει 'πεσει' πολυ εξελιξη στα τσι ετσι ολα ειναι ομαλα..
ο 122 αρις εχωντας ως 'νοοτροπια' το eficient dynamicks μια χαρα κ διχος δυσταγμο ανεβαζει στροφες για πλακα ετσι μαλιστα κ σε πολυ ενοχλυτικο βαθμο γιατι αν εχεις λιγο το ραδιο κ λιγο τα παραθυρα κλειστα η ηχομονοση αποροφαει σχεδον τα παντα!!!! βλεπε απολυτα τριγμεless περιβαλον εχει χαρακτηριστει εδω στο φορυμ!!ο 160 αρις μαλιστα και με 3η που προσπαθουσα να πιασω 140 km/h δεν ξερω αλλα μου εδινε μια αισθηση οτι δν τραβαει οπος θα περιμενα!!πολυ λαγκ για τα συγχρονα δεδομενα!!!!
και 3ον η καταναλωση 122αρι ειναι οντος κατα 1 λιτρο λιγοτερη απο τον 160αριεγω αυτο που θα ηθελα να καταλαβετε ειναι οτι τα τurbo δεν
τα περνεις για να πηγενεις 7000rpm για να αποδοσουν ουτε καν σε κοντρα (εκτος των φτερουγών ετσι)!!επομενος θα πρεπει να κοιτατε πιο αποδιδει καλητερα στο ευρος που χρησιμοποιειτε καθημερινα!!!δλδ1500-4000rpm αρα το 122 αρι ειναι οτι πρεπει!! -
Μία διευκρίνηση να κάνω μόνο στα λεγόμενά σου:
Μα ο 160άρης μετά τις 3.000rpm είναι που μπαίνει το turbo...οπότε αν το πάτησες μέχρι τις 4.000rpm, ουσιαστικά δεν εκμεταλλεύτηκες (σχεδόν καθόλου) το turbo.Τα 160άρια μέχρι τις 5000-5500rpm 'δίνουν'...μετά 'ξεψυχάει' το μοτέρ.(προσωπική εμπειρία από οδήγηση 160 Golf VI).
Κατά τα άλλα, είναι (σχεδόν) όπως τα λες.Αν το θέλει κάποιος κυρίως για αμάξι πόλης και εθνική δεν τρέχει κτλ, το 122άρι είναι η καλύτερη επιλογή.
Βέβαια όλο και κάποιος θα βρεθεί που θα κάνει την υπερβολή και θα πάρει το 160άρι.
VW Golf VI TSi 122ps VS Golf VI TSi 160ps