-
Από τότε που αρχίσαν οι κατασκευαστές και μαζικών μοντέλων να απασχολούνται με το θέμα αεροδυναμικής δηλαδή τα τελευταία 20 χρόνια περίπου παρατηρώ την όλο και πιο ενοχλητική προώθηση της εμπρός κολώνας (Α pillars) προς το οπτικό πεδίο του οδηγού! Βγάζεις μούρη στη διασταύρωση και ακριβώς εκεί που θες να δεις αν έρχεται κανένας είναι η κολώνα οπότε αρχίζεις να ξεχειλώνεις το λαιμό σου και να στραβολαιμιάζεις, κινήσεις που εκτός από επικίνδυνες δεν είναι και gentlemanwise ('καθώς πρέπει' ίσως είναι η πλησιέστερη αλλά όχι σωστή μετάφραση)!
Το παραπάνω συνδυάζεται με κλίση της κολώνας προς τα πίσω και σημαίνει ότι πρέπει να προσέχω το κεφάλι μου μπαίνοντας (το πρωτοέπαθα στο πρώτο Α4 και όλο και συχνότερα από τότε με αποκορύφωμα το 206cc) και ότι γενικά αισθάνεσαι ανησυχητικά κοντά στα αλεξήλια και την οριζόντια δοκό. Και αυτά παρόλο που είμαι μετρίου ύψους και προτιμώ την χωστή θέση στο κάθισμα....
Τα δύο παραπάνω εξαναγκάζουν σε μεγάλο ταμπλώ (εννοώ με βάθος) που στην Ελλάδα μαζεύει σκόνη που ακριβώς και λόγω της κλίσης του παρμπριζ είναι δύσκολο να καθαριστεί ενώ δεν είναι και εκμεταλλεύσιμο (πχ ντουλαπάκια). Αν μάλιστα δεν είναι καθαρό, ομοιόμορφο και εντελώς μαύρο τότε με τον ήλιο αντανακλά στο τζάμι....
Το γεγονός ότι οι καθρέφτες έχουν γίνει πιο ογκώδεις και πολύπλοκοι (ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι, με φλας, με αεροδυναμικό καλύμα βαμένο στο χρώμα του αμαξώματος) άρα λόγω βάρους και κόστους απαιτούν και μεγαλύτερη επιφάνεια στήριξης και ότι οι εσωτερικές επενδύσεις-μονώσεις στις κολώνες παχύτερες απλά επιδεινώνουν την κατάσταση. Τα επιπλέον τζαμάκια που μπαίνουν σε μερικά πολυμορφικά κυρίως προσπαθούν μάταια να παρακάμψουν το πρόβλημα. Καθώς μάλιστα πολλά τζάμια στις άκρες τους είναι αδιαφανή (πιτσιλωτό μαύρο που μεταπίπτει σε πλήρως μαύρο που κρύβει τις παχύτερες κολώνες με επενδύσεις) η πραγματική διαφανής επιφάνεια μειώνεται περισσότερο.
Αντιλαμβάνομαι ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν αλλά θυμάμαι και τη λύση σε Citroen DS και Saab που είχαν προσεγμένη αεροδυναμική με το πολύ καμπύλο αλλά όρθιο παρμπριζ.
Ξέρω είμαι παράξενος αλλά εμένα με ενοχλεί.... εσάς?[Aντίστοιχα πράματα συμβαίνουν και με τις άλλες κολώνες.... Mοιάζει πως όλοι ζήλεψαν την παραδοσιακά κακή ορατότητα που προσφέρει η τεράστια πίσω κολώνα του Golf... ]
-
Από τότε που αρχίσαν οι κατασκευαστές και μαζικών μοντέλων να απασχολούνται με το θέμα αεροδυναμικής δηλαδή τα τελευταία 20 χρόνια περίπου παρατηρώ την όλο και πιο ενοχλητική προώθηση της εμπρός κολώνας (Α pillars) προς το οπτικό πεδίο του οδηγού! Βγάζεις μούρη στη διασταύρωση και ακριβώς εκεί που θες να δεις αν έρχεται κανένας είναι η κολώνα οπότε αρχίζεις να ξεχειλώνεις το λαιμό σου και να στραβολαιμιάζεις, κινήσεις που εκτός από επικίνδυνες δεν είναι και gentlemanwise ('καθώς πρέπει' ίσως είναι η πλησιέστερη αλλά όχι σωστή μετάφραση)!
Το παραπάνω συνδυάζεται με κλίση της κολώνας προς τα πίσω και σημαίνει ότι πρέπει να προσέχω το κεφάλι μου μπαίνοντας (το πρωτοέπαθα στο πρώτο Α4 και όλο και συχνότερα από τότε με αποκορύφωμα το 206cc) και ότι γενικά αισθάνεσαι ανησυχητικά κοντά στα αλεξήλια και την οριζόντια δοκό. Και αυτά παρόλο που είμαι μετρίου ύψους και προτιμώ την χωστή θέση στο κάθισμα....
Τα δύο παραπάνω εξαναγκάζουν σε μεγάλο ταμπλώ (εννοώ με βάθος) που στην Ελλάδα μαζεύει σκόνη που ακριβώς και λόγω της κλίσης του παρμπριζ είναι δύσκολο να καθαριστεί ενώ δεν είναι και εκμεταλλεύσιμο (πχ ντουλαπάκια). Αν μάλιστα δεν είναι καθαρό, ομοιόμορφο και εντελώς μαύρο τότε με τον ήλιο αντανακλά στο τζάμι....
Το γεγονός ότι οι καθρέφτες έχουν γίνει πιο ογκώδεις και πολύπλοκοι (ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι, με φλας, με αεροδυναμικό καλύμα βαμένο στο χρώμα του αμαξώματος) άρα λόγω βάρους και κόστους απαιτούν και μεγαλύτερη επιφάνεια στήριξης και ότι οι εσωτερικές επενδύσεις-μονώσεις στις κολώνες παχύτερες απλά επιδεινώνουν την κατάσταση. Τα επιπλέον τζαμάκια που μπαίνουν σε μερικά πολυμορφικά κυρίως προσπαθούν μάταια να παρακάμψουν το πρόβλημα. Καθώς μάλιστα πολλά τζάμια στις άκρες τους είναι αδιαφανή (πιτσιλωτό μαύρο που μεταπίπτει σε πλήρως μαύρο που κρύβει τις παχύτερες κολώνες με επενδύσεις) η πραγματική διαφανής επιφάνεια μειώνεται περισσότερο.
Αντιλαμβάνομαι ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν αλλά θυμάμαι και τη λύση σε Citroen DS και Saab που είχαν προσεγμένη αεροδυναμική με το πολύ καμπύλο αλλά όρθιο παρμπριζ.
Ξέρω είμαι παράξενος αλλά εμένα με ενοχλεί.... εσάς?[Aντίστοιχα πράματα συμβαίνουν και με τις άλλες κολώνες.... Mοιάζει πως όλοι ζήλεψαν την παραδοσιακά κακή ορατότητα που προσφέρει η τεράστια πίσω κολώνα του Golf... ]
-
Από τότε που αρχίσαν οι κατασκευαστές και μαζικών μοντέλων να απασχολούνται με το θέμα αεροδυναμικής δηλαδή τα τελευταία 20 χρόνια περίπου παρατηρώ την όλο και πιο ενοχλητική προώθηση της εμπρός κολώνας (Α pillars) προς το οπτικό πεδίο του οδηγού! Βγάζεις μούρη στη διασταύρωση και ακριβώς εκεί που θες να δεις αν έρχεται κανένας είναι η κολώνα οπότε αρχίζεις να ξεχειλώνεις το λαιμό σου και να στραβολαιμιάζεις, κινήσεις που εκτός από επικίνδυνες δεν είναι και gentlemanwise ('καθώς πρέπει' ίσως είναι η πλησιέστερη αλλά όχι σωστή μετάφραση)!
Το παραπάνω συνδυάζεται με κλίση της κολώνας προς τα πίσω και σημαίνει ότι πρέπει να προσέχω το κεφάλι μου μπαίνοντας (το πρωτοέπαθα στο πρώτο Α4 και όλο και συχνότερα από τότε με αποκορύφωμα το 206cc) και ότι γενικά αισθάνεσαι ανησυχητικά κοντά στα αλεξήλια και την οριζόντια δοκό. Και αυτά παρόλο που είμαι μετρίου ύψους και προτιμώ την χωστή θέση στο κάθισμα....
Τα δύο παραπάνω εξαναγκάζουν σε μεγάλο ταμπλώ (εννοώ με βάθος) που στην Ελλάδα μαζεύει σκόνη που ακριβώς και λόγω της κλίσης του παρμπριζ είναι δύσκολο να καθαριστεί ενώ δεν είναι και εκμεταλλεύσιμο (πχ ντουλαπάκια). Αν μάλιστα δεν είναι καθαρό, ομοιόμορφο και εντελώς μαύρο τότε με τον ήλιο αντανακλά στο τζάμι....
Το γεγονός ότι οι καθρέφτες έχουν γίνει πιο ογκώδεις και πολύπλοκοι (ηλεκτρικοί, θερμαινόμενοι, με φλας, με αεροδυναμικό καλύμα βαμένο στο χρώμα του αμαξώματος) άρα λόγω βάρους και κόστους απαιτούν και μεγαλύτερη επιφάνεια στήριξης και ότι οι εσωτερικές επενδύσεις-μονώσεις στις κολώνες παχύτερες απλά επιδεινώνουν την κατάσταση. Τα επιπλέον τζαμάκια που μπαίνουν σε μερικά πολυμορφικά κυρίως προσπαθούν μάταια να παρακάμψουν το πρόβλημα. Καθώς μάλιστα πολλά τζάμια στις άκρες τους είναι αδιαφανή (πιτσιλωτό μαύρο που μεταπίπτει σε πλήρως μαύρο που κρύβει τις παχύτερες κολώνες με επενδύσεις) η πραγματική διαφανής επιφάνεια μειώνεται περισσότερο.
Αντιλαμβάνομαι ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν αλλά θυμάμαι και τη λύση σε Citroen DS και Saab που είχαν προσεγμένη αεροδυναμική με το πολύ καμπύλο αλλά όρθιο παρμπριζ.
Ξέρω είμαι παράξενος αλλά εμένα με ενοχλεί.... εσάς?[Aντίστοιχα πράματα συμβαίνουν και με τις άλλες κολώνες.... Mοιάζει πως όλοι ζήλεψαν την παραδοσιακά κακή ορατότητα που προσφέρει η τεράστια πίσω κολώνα του Golf... ]
-
Για όσους θέλουν να δουν τι ακριβώς είναι το A-pillar,υπάρχει σκίτσο στο τέλος:
http://www.autofieldguide.com/columns/g ... oncar.html -
Σαν τυπικά αντιδραστικό στοιχείο, ψήφισα το (Α)
Πραγματικά είναι να απορεί κανείς, δεν μπορεί να είναι θέμα αεροδυναμικής σχεδίασης και ακαμψίας μόνο, αποκλείεται να μην μπορούν να σχεδιάσουν κάτι που να τα συνδιάζει και τα δύο και παράλληλα να δίνει και την σωστή ορατότητα.
Τουλάχιστον, ελπίζω να αποκλείεται... για να το κάνει κάποιος και μετά να τον αντιγράψουν οι υπόλοιποι!
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Σαν τυπικά αντιδραστικό στοιχείο, ψήφισα το (Α)Πραγματικά είναι να απορεί κανείς, δεν μπορεί να είναι θέμα αεροδυναμικής σχεδίασης και ακαμψίας μόνο, αποκλείεται να μην μπορούν να σχεδιάσουν κάτι που να τα συνδιάζει και τα δύο και παράλληλα να δίνει και την σωστή ορατότητα.
Τουλάχιστον, ελπίζω να αποκλείεται... για να το κάνει κάποιος και μετά να τον αντιγράψουν οι υπόλοιποι!
Δηλαδή αντιδραστικό στοιχείο είμαι κι εγώ;
Σοβαρά τώρα σε ορισμένα αυτοκίνητα είναι πρόβλημα, ειδικά σε ορισμένα πολυμορφικά περιορίζει αρκετά την ορατότητα (εμπειρία ως οδηγός)
Η λύση 'υπάρχει' αλλά είναι ακριβή. Volvo SCC (Safety Car Concept) με... διάφανη μπροστινή κολόνα
-
Ναι, με ενοχλούν, αλλά αναγκαστικά το συνήθισα... (307)
-
Κι'εμένα με ενοχλούν αφάνταστα
Αντιδραστικός δεν είμαι .. -
Δεν μπορω να πω πως με απασχολησε ιδιαιτερα το γεγονος των A-pillars... Ακομα καλυτερα θα ηταν να μην υπηρχαν pillars (Willys Jeep ) αλλα τελος παντων ειναι αναγκαια. Παντως για να τα τοποθετουν σε κεινο το σημειο... εεε μαλλον δεν θα μπορουν να κανουν και αλλιως οι κατασκευαστες.
Παντως προτιμω να χανω λιγακι σε ορατοτητα απο το pillar... παρα να εχω κανα καθετο παμπριζ σε αποσταση αναπνοης απο την φατσα μου (call me Mini)Ενδιαφερον ειχε ενα Concept της Volvo που για να λυσει το προβλημα που προκυπτει στην ορατοτητα, ειχε σχεδιασει κατι pillars με ενσωματωμενα τζαμακια μεσα απο τα οποια μπορουσες να δεις.... Φυσικα παρεμεινε concept.... μαλλον η κατασκευη του στοιχιζει πολλα...
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Δεν μπορω να πω πως με απασχολησε ιδιαιτερα το γεγονος των A-pillars... Ακομα καλυτερα θα ηταν **να μην υπηρχαν pillars (Willys Jeep ) **ή Renault kit car, ακόμα καλύτερα (ή όπως το λένε τέλος πάντων)
Με ενοχλούν αρκετά, ειδικά στο C5 του πατέρα μου... Αυτή η cabin-forward σχεδίαση των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων δεν ξέρω κατά πόσο έχει κι άλλα οφέλη εκτός από σχεδιαστικά...
Περισσότερο όμως με ενοχλούν οι πίσω φαρδιές κολώνες. Οταν άλλαξα το ZX για το Xsara, η ορατότητα προς τα πίσω ήταν ένα εμφανέστατο βήμα προς τα πίσω (ίσως το μόνο, αλλά υπαρκτό).
-
Tα προσθετα A Pillars με ενοχλουν των αλλων!
Και εννοω την...συλλογη απο αυτοκολλητα τελων κυκλοφοριας που δημειουργουν μια ακομα κολωνα στην αριστερη μερια
-
Κλαφτείτε εσείς αλλά αμα προσγειωθείτε καμμιά φορά με τον ουρανό (κούφια η ώρα) θα ευγνωμονείτε τον εκάστοτε σχεδιαστή!
-
Δεν μπορω να πω πως με απασχολησε ιδιαιτερα το γεγονος των A-pillars... Ακομα καλυτερα θα ηταν [b]να μην υπηρχαν pillars (Willys Jeep ) [/b]
ή Renault kit car, ακόμα καλύτερα (ή όπως το λένε τέλος πάντων)
Με ενοχλούν αρκετά, ειδικά στο C5 του πατέρα μου... Αυτή η cabin-forward σχεδίαση των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων δεν ξέρω κατά πόσο έχει κι άλλα οφέλη εκτός από σχεδιαστικά...
Περισσότερο όμως με ενοχλούν οι πίσω φαρδιές κολώνες. Οταν άλλαξα το ZX για το Xsara, η ορατότητα προς τα πίσω ήταν ένα εμφανέστατο βήμα προς τα πίσω (ίσως το μόνο, αλλά υπαρκτό).
Ορατότητα πίσω? Ποία??? Ποια?????ΠΟΙΑ??????
Πλέον μαντεύω που τελειώνει αλλά μέχρι τότε είχα εξελίξει σύστημα ηχητικού παρκαρίσματος όταν τα πράγματα ήταν πολύ στενά
Πάντως τα παχύτερα A-pillars συνεισφέρουν στην παθητική ασφάλεια αλλά δημιουργούν πρόβλημα στην ενεργητική. Ειδικά στις τυφλές διασταυρώσεις απο την μάντρα του κάθε αυθαίρετου σε επαρχιακούς δρόμους. Λύση καθρέφτες και διευθέτηση των διασταυρώσεων αλλά Βαρκελώνη που μοιάζουν με οκτάγωνα ή τμήματα του. Νομίζω καταλαβαίνετε τι εννοώ ετσί? -
Δεν έχω οδηγήσει κάποιο παλιό αυτοκίνητο,πάντως στο punto με ενοχλεί.Μπορεί να φταίει που κάθομαι σχετικά κοντά στο τιμόνι,αλλά σε μερικές,συγκεκριμένου τύπου,σχετικά κλειστές στροφές αναγκάζομαι να κοιτάω και απ' το πλαινό παράθυρο,έχοντας την κολώνα στο κέντρο του οπτικού μου πεδίου!
Οπότε το (α) και για μένα! -
Είναι πράγματι ενοχλητικές οι εμπρός κολώνες!! Σε κάθε διασταύρωση αναγκάζομαι να σκύβω μπροστά για να δω, και μερικές φορές έχω φτάσει πολύ κοντά σε τρακάρισμα εξ' αιτίας τους.
Υπάρχει διαφορά όμως μεταξύ αυτοκινήτων... στην Corolla που οδηγώ τώρα, κρύβουν ζωτικό οπτικό πεδίο, ενώ σε μια ZX που οδηγούσα παλιότερα, τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα. Το μπροστινό κρύσταλλο είχε μεγάλη κλίση, και το ταμπλό δεν είχε μεγάλο βάθος, με αποτέλεσμα το κεφάλι να βρίσκεται σχεδόν στην αρχή του κρυστάλλου και οι κολώνες να είναι σχετικά πίσω (δηλαδή αρκετά πιο πλάγια στο οπτικό πεδίο).
-
Τα (ή οι) ΖΧ ήτα πολύ καλά(ες) (και) σε αυτόν τον τομέα... Το έλεγαν όλοι...
A pillars: αλλαγές και επιπτώσεις