-
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Τι ακριβως κερδιζει κανεις με αυτο? -
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Τι ακριβως κερδιζει κανεις με αυτο? -
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Τι ακριβως κερδιζει κανεις με αυτο? -
Αν οδηγάς φορτηγό με ασυγχρόνιστο κιβώτιο δεν μπορείς να κατεβάσεις αλλιώς - δεν μπαίνει η ταχύτητα, γρατζουνάει.
Τα συγχρονιζέ στα σασμάν κάνουν αυτή τη δουλειά και δεν χρειάζεται διπλοπάτημα.
-
Αυτό το κάνανε στα παλιά αγωνιστικά που δεν είχαν συγχρονιζέ στις ταχύτητες.
Για σύγχρονο αμάξι... ταλακίες
-
Αυτά τα κάναμε στα φορτηγά του στρατού πριν 20 χρόνια, που το θυμήθηκαν πάλι.
-
αλλο κανανε οχι αυτο που λετε,πχ αν θελανε να βαλουν απο τεταρτη δευτερα βαζανε πρωτα τριτη.
-
Αν θέλεις να κατεβάσεις από 4η σε 2α σε ασυγχρόνιστο σασμάν:
-
Πατάς συμπλέκτη και βάζεις νεκρό. ΑΦΗΝΕΙΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ.
-
Πατάς γκάζι και ανεβάζεις στροφές στον κινητήρα (περίπου στις στροφές που θα έχει με 2α). Επειδή δεν πατάς συμπλέκτη, ανεβαίνουν και οι στροφές στο κιβώτιο - αν πατούσες συμπλέκτη δεν θα ανέβαιναν οι στροφές στο κιβώτιο και δεν θα έμπαινε η 2α.
-
Πατάς συμπλέκτη και βάζεις 2α.
-
-
α;υτο που ειπα εγω ειναι για αλφα του 74 η οποια εχει ΗΜΙΑΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΟ σαζμαν
μπορει σαυτο που λες εσυ ναειναι ετσι δεν ξερω. -
Σε πολλά αυτοκίνητα δέν μπορείς να βάλεις απο 2α σε 1η, όσο αργά και να πηγαίνεις, πρέπει να σταματήσεις εντελώς το αυτοκίνητο. Εκεί βοηθάει η διπλοπεταλιά.
-
Πάντως εγώ ακόμα και στο σύγχρονο αυτοκίνητο καμμιά φορά διπλοσυμπλεκτάρω, είναι πολύ ωραία η αίσθηση αν το πετύχεις ολόσωστα
-
Για να ανεβάσουμε ταχύτητα δηλαδή βάζουμε πρώτα νεκρό περιμένουμε λίγο και μετά ανεβάζουμε?ή απλά κάνουμε αργά την αλλαγή και αυτή γίνεται χωρίς πρόβλημα?
τα αγωνιστικά π.χ Ν4 ή τα wrc πριν αποκτήσουν σειριακά ,οδηγούνταν με διπλοσυμπλεκτιά?πως ακριβώς γινόταν το ανέβασμα και πως το κατέβασμα?
Αν δει τι θέμα ο ΕΛ-ΕΜ και μπορει ας απαντήσει μια και έχει εμπειρία από αρκετά αγωνιστικά
ευχαριστώ -
στο ανεβασμα δεν εχεις προβλημα μονο στο κατεβασμα
-
Γιατί ?και στο ανεβασμα δεν πρεπει να συγχρονιστουν οι στροφες?
-
Στο ανέβασμα μόνο η διπλοπεταλιά φτάνει*. Δεν χρειάζεται να παίξεις με το γκάζι.
- να μην είναι αστραπιαία η διπλοπεταλιά
-
αν δεν κανω διπλοπεταλια ,αλλα πατησω το συμπλεκτη για λιγο, με την ταχυτητα μεσα ,και μετα κανω κατευθειαν αλλαγη γινεται?
-
Ο χρήστης nafpaktos έγραψε:
αν δεν κανω διπλοπεταλια ,αλλα πατησω το συμπλεκτη για λιγο, με την ταχυτητα μεσα ,και μετα κανω κατευθειαν αλλαγη γινεται?Όχι, γιατί 'φρενάρει' ο άξονας εισόδου του κιβωτίου.
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει δύο άξονες, τον άξονα εξόδου που μέσω του διαφορικού συνδέεται με τους τροχούς και τον άξονα εισόδου που μέσω του συμπλέκτη συνδέεται με τη μηχανή. Αυτό που θέλουμε είναι οι ταχύτητες περιστροφής των δύο αξόνων να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη διαφορά, δηλαδή να συγχρονιστούνε οι δύο άξονες.
Η ταχύτητα περιστροφής του άξονα εξόδου εξαρτάται απο την ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο, οπότε πέρα απο το να πατήσουμε φρένο δέν υπάρχει άλλος τρόπος να μεταβληθεί. Άρα ρεαλιστικά, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε για να συγχρονίσουμε τις ταχύτητες είναι να μεταβάλουμε την ταχύτητα περιστροφής του άξονα εισόδου. Πατώντας γκάζι με το συμπλέκτη αφημένο και τον επιλογέα στην νεκρά ο άξονας εισόδου είναι συνδεδεμένος με τη μηχανή οπότε περιστρέφεται με όσες στροφές έχει και η μηχανή. Αν πατήσεις συμπλέκτη τότε ο άξονας εισόδου αποκόπτεται απο τη μηχανή και λόγω των τριβών πολύ γρήγορα σταματάει να περιστρέφεται.
Στο ανέβασμα ή στα χαλαρά κατεβάσματα συνήθως δέν χρειάζεται διπλοπεταλιά γιατί οι διαφορά στις ταχύτητες περιστροφής των αξόνων είναι πιό μικρές οπότε αναλαμβάνουν τα συνχρονιζέ. Στα απότομα κατεβάσματα η διαφορές είναι μεγάλες και τα συνχρονιζέ δέν προλαβαίνουν να συγχρονίσουν τους δύο άξονες.
Στα φορτηγά μερικές φορές (ειδικά αν είναι ταλαιπωρημένο το κιβώτιο) χρειάζεται διπλοπεταλιά καί στο ανέβασμα.
-
φιλε dog80 εισαι διαβασμενος και απολυτος σωστος σε οσα εγραψες(thanks)αλλα η ερωτηση μου ειναι για κιβωτιο χωρις συγχρονιζε ,και για ανεβασμα ταχυτητας, εκει τι γινεται με τη διπλοσυμπλεκτια?
-
Καταρχήν τα δυο σασμάν (συγχρονισμένο και ασυγχρόνιστο) έχουν διαφορετικού τύπου γρανάζια. Στα πρώτα τα δόντια είναι ίσια για να μπορεί να γίνει η σύμπλεξη με την ολίσθηση του ενός γραναζιού σε σχέση με το άλλο. Στα δεύτερα τα δόντια είναι λοξά με διάφορες παραλλαγές (υπήρξαν και με σχήμα v). Επίσης συνηθέστερο είναι τα γρανάζια να γυρίζουν τρελά πάνω στον δευτερεύοντα άξονα σε συνεχή σύμπλεξη με τα γρανάζια του ενδιάμεσου άξονα. Η μεταφορά της κίνησης γίνεται με κινούμενα κόμπλερ που φέρουν και τα συγχρονιζέ (ουσιαστικά κωνικές διατάξεις που κάνουν ομαλή εμπλοκή με συγχρονισμό στροφών). Σε ορισμένα συγχρονισμένα σασμάν υπάρχουν ίσια γρανάζια πχ στην όπισθεν (για αυτό έχουν χαρακτηριστικό θόρυβο) μια που δεν απαιτείται συγχρονισμός εν κινήσει και τα γρανάζια με ίσια δόντια είναι φθηνότερα.
Για να έρθουμε στο θέμα μας. Στα ασυγχρόνιστα χρειάζεται διπλοπεταλιά και στο ανέβασμα σχέσης και στο κατέβασμα. Απλά στο ανέβασμα είναι ευκολότερα τα πράγματα μια και αρκεί να διπλοπατήσεις το πεντάλ του συμπλέκτη μια για να βγάλεις την παλιά σχέση και μια πριν επιλέξεις την επόμενη. Στα κατέβασμα έχουμε και την συμμετοχή του γκαζιού. Δηλαδή, πατάμε συμπλέκτη - βγάζουμε την ταχύτητα - αφήνουμε το συμπλέκτη - ρίχνουμε ξερογκαζιά για να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα (το πόσο πατάμε το βρίσκουμε με την εξάσκηση και δεν έχει κανόνα) - πατάμε συμπλέκτη - επιλέγουμε την επιθυμητή ταχύτητα. Αν πρέπει να κατεβάσουμε περισσότερες από μια σχέσης ταυτόχρονα (πχ από 4η 2α) πρέπει πρώτα να έχουμε ρίξει αρκετά την ταχύτητα κίνησης μας για να την 'πάρει'.
Πολλοί έμαθαν στο στρατό από τα ασυγχρόνιστα σασμάν των STEYR φορτηγών, ανατρεπόμενων και λεωφορείων. Ασυγχρόνιστο είχαν και τα ανατρεπόμενα NISSAN.
Ελπίζω να έδωσα την εικόνα και συγνώμη για το σεντόνι!!! -
κατι καταλαβα και γω..
Double Clutch(Διπλο συμπλεκτια?)