-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Εικονοστάσια τσαλακωμένες μπαριέρες και ίχνη από φρεναρίσματα στο δρόμο είναι ίσως πιο χρήσιμα μερικές φορές από τις ταμπέλες του ΚΟΚ.
Ναι αλλά αυτά τα βλέπεις συνήθως κατόπιν εορτής. Εγώ προτιμώ να παρατηρώ σε τι επίπεδα κυμαίνονται τα όρια στην περιοχή και αν δω ένα όριο ασηνύθιστα χαμηλό σε σχέση με τα υπόλοιπα πονηρεύομαι. Σπάνια με προδίδει αυτή η τακτική.
Και ναι, υπάρχουν και σημεία στα οποία τα όρια είναι ρεαλιστικά, για να μην πω αισιόδοξα! Κάποιες φορές έχει τύχει να δω όριο π.χ. 60 και να πω: 'Καλά, όποιος πάει εδώ με πάνω από 60 πρέπει να είναι πολύ μαλ@κας'.
Σωστός αλλά αμα δει εικονοστ΄ση στην μέση της στροφής ψιλιάζεσαι και προσέχεις μήπως είναι ακόμα πιο απότομη και πιο μεγάλη.
-
Το 'ανώτατο όριο ταχύτητας'-τουλάχιστον όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι-είναι η μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί κανείς με ασφάλεια στο συγκεκριμένο δρόμο ,και εφ'όσον είναι 'ανώτατο' και όχι μέσο ή προτεινόμενο, με ένα πολύ καλό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και σε καλές καιρικές συνθήκες.
Στην ουσία αποτελεί μια χρήσιμη ένδειξη για την κατάσταση και τη φύση του δρόμου που βοηθά τον εκάστοτε οδηγό με το εκάστοτε όχημα και τις εκάστοτες συνθήκες να ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητά του.
Αν υπάρχει κάποιος που να πιστεύει ότι κάτι από τα παραπάνω ισχύει για τα ελληνικά όρια ταχύτητας τότε είτε δεν ξέρει να οδηγεί, είτε ζει σε άλλη χώρα... -
Για να ενημερωθητε λίγο σε αυτό το θέμα Σας λέω τα εξής. Οταν αποφασισθεί η κατασκευή μιας οδού ο μελετητής μαζύ με την υπηρεσία πουτου ανέθεσε την μελέτη αποφασίζουν την ταχύτητα χάραξης, μετά απο αυτό είναι μονόδρομος ο υπολογισμός ακτίνων καμπυλών επικλίσεων,κ.λ.π. Εάν τύχει να πρέπει να γίνει κάπου σφιχτότερη καμπύλη απο τοτι πρέπει τότε μπαίνει σαν όριο η ταχύτητα που λένε οι πίνακες σχεδιασμού. Αυτά σε γενικές γραμμές. Εαν ή κατασκευή γίνει σύμφωνα με την μελέτη τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα στη χρήση της οδού απο ατυχήματα όμως αν κάποιος υπερβεί αυτην την ταχύτητα σχεδιασμού τότε ειναι θεμα ικανότητος και οχήματος για το αποτέλεσμα!!!!. Φυσικά μιλάμε για ιδανικές συνθήκες απο όλους τις παραμέτρους!!! στην Ελλάδα δύσκολο αυτό το τελευταίο. Βέβαια και οι πίνακες σχεδιασμού είναι και αυτοί με περιθώρια σφαλείας. Η ταχύτης σχεδιασμού είναι συνήθως τα όρια για κάθε ειδους δρόμο, Εθνική, επαρχιακό δίκτιο, κ.λ.π. Απο εκεί και πέρα το αποτέλεσμα φαίνεται με τα εκκλησάκια!!!
-
Καλά όλα αυτά αλλά μήπως θα έπρεπε μετά την κατασκευή του δρόμου να περάσουν με ένα καλό αυτοκίνητο από τη διαδρομή και κατόπιν να τοποθετήσουν τα ορία ταχύτητας, γιατί καλή η θεωρία αλλά στην πράξη πολλές φορές διαψευδεταί! Τη δουλειά αυτή θα μπορούσε να την κάνει κάποιος οδηγός αγώνων ή κάποια σχολή ασφαλούς οδήγησης ίσως.
-
ναι... εχετε ακουσει τον Ιαβερη να μιλαει? θα εβαζε ορια ταχυτητας στην αττικη οδο 80χμ... ειπαμε, να προσεχουμε και να μην τρεχουμε, αλλα μου δινει την εντυπωση οτι το παρακανει...
-
Ο χρήστης nickpaip έγραψε:
Το 'ανώτατο όριο ταχύτητας'-τουλάχιστον όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι-είναι η μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα με την οποία μπορεί να κινηθεί κανείς με ασφάλεια στο συγκεκριμένο δρόμο ,και εφ'όσον είναι 'ανώτατο' και όχι μέσο ή προτεινόμενο, με ένα πολύ καλό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και σε καλές καιρικές συνθήκες.
Στην ουσία αποτελεί μια χρήσιμη ένδειξη για την κατάσταση και τη φύση του δρόμου που βοηθά τον εκάστοτε οδηγό με το εκάστοτε όχημα και τις εκάστοτες συνθήκες να ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητά του...Έτσι είναι. Μου θυμίζει κάποιες σκέψεις που είχα κάνει παλιότερα: Eφόσον ξεκάθαρα είναι καταπιεστικό για όλους αυτούς που έχουν σύγχρονο αυτοκίνητο να οδηγούν με βάση τα όρια ταχύτητας που θεσπίστηκαν σύμφωνα με το κράτημα των αυτοκινήτων της δεκαετίας του '60 και ισχύουν ακόμα, ίσως εν μέρη και επειδή υπάρχουν ακόμα μπόλικα σαπάκια (ε...γκουχ... εννοώ 'κλασικά αυτοκίνητα'!) στους δρόμους, θα ήταν πιο λογικό οι πινακίδες να έδειχναν το πραγματικό ΟΡΙΟ (οκ, με κάποιο περιθώριο ασφαλείας) κοντά στο οποίο θα μπορούσε κανείς να κινηθεί κάτω από ιδανικές συνθήκες πρόσφυσης (καλό καιρό κλπ) με ένα σύγχρονο και σωστά συντηρημένο αυτοκίνητο. Από κει και πέρα ο καθένας που έχει την ευλογία του κράτους (δηλ. έχει τις γνώσεις, τις ικανότητες και την ορθή κρίση) να πιάσει τιμόνι θα μπορούσε να καθορίσει τα δικά του όρια ανάλογα με το τι οδηγεί και σε τι συνθήκες οδηγεί. Έχει ομίχλη ή βρέχει καταρακτωδώς; E, ασφαλώς και δε μπορείς να πας με τα 120 που γράφει η ταμπέλα (τουλάχιστον επι Ελληνικής ασφάλτου...)! Αφού χρειάζεται που χρειάζεται η σύνεση, λοιπόν, τι νόημα έχει να γινόμαστε με το ζόρι παραβάτες εξαιτίας των παράλογων 'ανωτάτων ορίων' που έχουν θεσπιστεί με βάση άλλες εποχές?...
Το άλλο που μου έρχεται στο μυαλό σχετικά με τη 'fixed' σήμανση (ελαφρώς άσχετο, but anyway) είναι μια προειδοποιητική πινακίδα στην έξοδο τούνελ - δε θυμάμαι ποιού αυτή τη στιγμή - η οποία γράφει 'ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΙΧΛΗ!'. Φαίνεται στο σημείο εκείνο έχει μονίμως, χειμώνα-καλοκαίρι, ομίχλη... Αλλά τί λέω? Στους εν Ελλάδι δρόμους έχει ΜΟΝΙΜΩΣ ομίχλη, ειδικά μέσα στην πόλη (πως αλλιώς εξηγείται το ότι τα μισά, τουλάχιστον, αυτοκίνητα που έχουν fog lights τα έχουν αναμένα?) - και μάλιστα ειδικών προδιαγραφών, για την οποία συχνά χρειάζονται προβολείς χρώματος ΜΠΛΕ για καλύτερα αποτελέσματα...
-
Συμφωνώ ότι τα όρια είναι βλακωδώς χαμηλά.
Και κάνω πρόταση (που σιγά μην πραγματοποιηθεί, αλλά λέμε τώρα).
Να υπάρχουν δύο κατηγορίες οδηγών. Η πρώτη να είναι η κλασσική (η οποία πρέπει και να βελτιωθεί και η δεύτερη να είναι οδηγών κατηγορίας Β.
Θέλεις κύριε να τρέχεις? Μάλιστα.- Δίπλωμα
Καταρχήν πήγαινε σε ειδικά σεμινάρια αναγνωρισμένα από το κράτος. Κάνε ένα γύρω πίστας σε χρόνο χ (ένα καλό χρόνο), κάνε αποφυγή εμποδίου κλπ κλπ. Τα έκανες. Άρα είσαι ικανός. Πάρε το δίπλωμα. Και κάθε 2 χρόνια θα ξαναεξετάζεσαι. - Αυτοκίνητο
Το αυτοκίνητό σου θα περνάει αυστηρό ΚΤΕΟ υποχρεωτικά κάθε χρόνο, από τον πρώτο χρόνο.
Επίσης, κάθε 20.000 χλμ θα προσκομίζεις υποχρεωτικά τιμολόγια αγοράς νέων ελαστικών.
Και μόνο με τέτοιο αυτοκίνητο θα μπορείς να μην έχεις όριο ταχύτητας σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους.
Το εν λόγω δίπλωμα Τύπου Β, θα αφαιρείται αμέσως και ο οδηγός θα τιμωρείται με πολύ αυστηρές ποινές (αυστηρότερες από τους 'κανονικούς οδηγούς' αν :
- Παραβιάσει όριο ταχύτητας σε κατοικημένη περιοχή (πολή, χωριό)
- Αν περάσει κόκκινο
- Αν πιαστεί σε αλκοτέστ
Πως σας φαίνεται ?
Τώρα βέβαια εγώ πιστεύω ότι έτσι θα πρέπει να είναι το κανονικό δίπλωμα οδήγησης, αλλά τέλως πάντων, ας πούμε δίπλωμα τύπου Β.
- Δίπλωμα
-
Φίλε dimxar,αυτα που γραφεις, τα διαβάζεις μετα;
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Φίλε dimxar,αυτα που γραφεις, τα διαβάζεις μετα;Ναι τα διαβάζω.
Διαφωνείς ?? -
Ειναι ότι πιο περίπλοκο(προφανώς και χρονοβόρο και πολυέξοδο) εχω δει ποτέ ως προτεινόμενο σύστημα,άσε που στη ουσία ζητάς να δίνει το κράτος licence to kill!
Ήδη με το υπάρχον δίπλωμα μερικοί την έχουν δει ραλλίστες κινούμενοι σε πίστα,φαντάσου να δίδονται και άδειες υψηλής ταχύτηταςΤο ότι θα έπρεπε να γίνονται μαθήματα για οδήγηση σε βροχή κτλ είναι πολύ σωστό.
Τα όρια ταχύτητας είναι σε πολλές περιπτώσεις σωστά,φυσικά και υπάρχουν πολύ καλά αυτοκίνητα και ικανοί οδηγοί εκεί έξω,καθώς και (ελάχιστοι) καλοί δρόμοι,και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις τα όρια τους αδικούν.
Συνήθως όλοι όσοι διαμαρτύρονται για τα όρια αγνοούν παντελώς κάποια πράγματα,στο αυτοκίνητο μπορεί :
1)να μας σκάσει το λάστιχο,να πάθει χοντρή βλάβη το όχημα μας
2)να ζαλιστούμε λόγω ασθένειας
3) να μας πάρει ο ύπνος(δυστυχώς σε πολλούς συμβαίνει)
4)να μην υπάρχει διαχωριστική νησίδα με το αντίθετο ρεύμαΚαι να προσθέσω το αυτονόητο,ότι πολλοί τείνουν να υπερεκτιμούν τις δυνατότητες τους και του αυτοκινήτου τους.
-
Ο χρήστης 224.v έγραψε:
Για να ενημερωθητε λίγο σε αυτό το θέμα Σας λέω τα εξής. Οταν αποφασισθεί η κατασκευή μιας οδού ο μελετητής μαζύ με την υπηρεσία πουτου ανέθεσε την μελέτη αποφασίζουν την ταχύτητα χάραξης, μετά απο αυτό είναι μονόδρομος ο υπολογισμός ακτίνων καμπυλών επικλίσεων,κ.λ.π. Εάν τύχει να πρέπει να γίνει κάπου σφιχτότερη καμπύλη απο τοτι πρέπει τότε μπαίνει σαν όριο η ταχύτητα που λένε οι πίνακες σχεδιασμού. Αυτά σε γενικές γραμμές. Εαν ή κατασκευή γίνει σύμφωνα με την μελέτη τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα στη χρήση της οδού απο ατυχήματα όμως αν κάποιος υπερβεί αυτην την ταχύτητα σχεδιασμού τότε ειναι θεμα ικανότητος και οχήματος για το αποτέλεσμα!!!!. Φυσικά μιλάμε για ιδανικές συνθήκες απο όλους τις παραμέτρους!!! στην Ελλάδα δύσκολο αυτό το τελευταίο. Βέβαια και οι πίνακες σχεδιασμού είναι και αυτοί με περιθώρια σφαλείας. Η ταχύτης σχεδιασμού είναι συνήθως τα όρια για κάθε ειδους δρόμο, Εθνική, επαρχιακό δίκτιο, κ.λ.π. Απο εκεί και πέρα το αποτέλεσμα φαίνεται με τα εκκλησάκια!!!OK! Το θέμα είναι ότι η απόφαση της Υπηρεσίας (κυρίως) και του μελετητή είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Έχω τύχει να παρακολουθήσω την πορεία μιας τέτοιας μελέτης (στην κατασκευή ενός τούνελ).
Η ΗΜ μελέτη για το φωτισμό που θα είχε το τούνελ στηρίχθηκε σ' αυτα τα όρια ταχύτητας. Φυσικά τα όρια είναι εκτός τόπου και χρόνου με αποτελέσμα όσοι μπαίνουν στο τούνελ με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτήν της μελέτης (φυσικό είναι αφού σε απόλυτη ευθεία το όριο είναι 80χλμ!!!) να τυφλώνονται.
Θέλει σοβαρότητα, η οποία πολλές φορές είναι απούσα.Επιπλεόν, ας δώσουν σε ένα Πανεπιστήμιο να κάνει κάποιες μελέτες για τα όρια ταχύτητας (όπως γίνεται σε 'πολιτισμένες' χώρες) και να δείτε τι αποτελέσματα θα βγάλουν.
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Τα όρια ταχύτητας είναι σε πολλές περιπτώσεις σωστά,φυσικά και υπάρχουν πολύ καλά αυτοκίνητα και ικανοί οδηγοί εκεί έξω,καθώς και (ελάχιστοι) καλοί δρόμοι,και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις τα όρια τους αδικούν.
Μιλάς σοβαρά???
Σε πολύ ΣΠΑΝΙΕΣ περιπτώσεις τα όρια αδικούς τους ικανούς οδηγούς με τα πολύ καλά αυτοκίνητα ? Εγώ πιστεύω ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα όρια ταχύτητας αδικούν τη γιαγιά μου με fiat uno 1.0 του 85!!!!
Δεν θέλω να το παίξω έξυπνος και γρήγορος, αλλά νομίζω ότι είσαι υπερβολικός. !!!!!!!!! -
Πέρα από τα όρια ταχύτητας που είναι συχνά γελοία και αυξομειώνονται χωρίς εμφανή λόγο το πρόβλημα επεκτείνετε σε όλη τη σήμανση των δρόμων που είναι τραγική. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα των οδηγών να κινούνται χωρίς ουσιαστικά να δίνουν σημασία στις πινακίδες οι στις διαχωριστικές γραμμές. Κάτι σαν το τσοπάνο που φώναζε συνέχεια ότι μπήκε λύκος στο μαντρί και όταν τελικά συνέβη κανείς δεν τον πίστεψε. Αλήθεια πόσοι από μας λαμβάνουν υπόψη τους σοβαρά τις υποδείξεις των πινακίδων ιδίως αυτών που αναγγέλλουν κίνδυνο.
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Αλήθεια πόσοι από μας λαμβάνουν υπόψη τους σοβαρά τις υποδείξεις των πινακίδων ιδίως αυτών που αναγγέλλουν κίνδυνο.Κοίτα φίλε Εμμανουήλ,
Εγώ πάντα προσέχω όλες τις πινακίδες σε δρόμους που δεν ξέρω. Άλλο που αφού περάσω βρίζω συνεχώς τους ανεύθυνους.
Πάντως έχεις δίκιο που θέτεις το θέμα. Σε στροφούλα που παίρνεται με χίλια έχει το ίδιο σήμα με τυφλές φουρκέτες. Βέβαια, υπάρχουν και λίγες σωστές εξαιρέσεις, αλλά ποιός να τις δει.Πάντως τα σήματα που συνήθως είναι σωστά και προσέχω πάντα είναι αυτά που προειδοποιούν για διασταύρωση και για σχολείο.
-
Ο χρήστης dimxar έγραψε:
Τα όρια ταχύτητας είναι σε πολλές περιπτώσεις σωστά,φυσικά και υπάρχουν πολύ καλά αυτοκίνητα και ικανοί οδηγοί εκεί έξω,καθώς και (ελάχιστοι) καλοί δρόμοι,και σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις τα όρια τους αδικούν.
Μιλάς σοβαρά???
Σε πολύ ΣΠΑΝΙΕΣ περιπτώσεις τα όρια αδικούς τους ικανούς οδηγούς με τα πολύ καλά αυτοκίνητα ? Εγώ πιστεύω ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων τα όρια ταχύτητας αδικούν τη γιαγιά μου με fiat uno 1.0 του 85!!!!
Δεν θέλω να το παίξω έξυπνος και γρήγορος, αλλά νομίζω ότι είσαι υπερβολικός. !!!!!!!!!Εγώ πάλι νομίζω ότι έχεις σε μεγάλη εκτίμηση τους ελληνικούς δρόμους!
Το ότι ενας δρόμος είναι ευθεία δεν αρκεί για να βάλουμε'150',υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπόψην,αν δεν υπάρχει διαχωριστικό για το αντίθετο ρεύμα πχ η ταχύτητα των 120+ είναι ο καλύτερος φίλος του νεκροθάφτη!Πχ για την αυξομείωση που ανέφερε κάποιος φίλος,συχνά ο λόγος είναι ότι ο οδηγός μπαίνει-βγαίνει σε περιοχή που θεωρείται κατοικημένη.
Δεν λεώ ότι η σήμανση μας είναι κορυφαία,λέω απλώς ότι καμιά φορά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Δεν λεώ ότι η σήμανση μας είναι κορυφαία,λέω απλώς ότι καμιά φορά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται
Σε αυτό συμφωνούμε αν και πάλι πιστεύω ότι είσαι υπερβολικός. Όχι δεν έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στους ελληνικούς δρόμους, αλλά θεωρώ ότι τα 30 και τα 50 τα βλέπουμε πολύ συχνά σε σημεία που είναι υπερβολικά έως και επικίνδυνα χαμηλή ταχύτητα για να κινείται κανείς!!!!!!!!
Φυσικά δεν είναι ανάγκη και να συμφωνήσουμε.
Ο πατέρας μου θα συμφωνούσε μαζί σου. (Δεν το λέω υποτιμητικά. Θεωρώ τον πατέρα πολύ καλό οδηγό, αλλά πιστεύω ότι είναι υπερβολικός όπως εσύ!!!) -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Πχ για την αυξομείωση που ανέφερε κάποιος φίλος,συχνά ο λόγος είναι ότι ο οδηγός μπαίνει-βγαίνει σε περιοχή που θεωρείται κατοικημένη.Δεν λεώ ότι η σήμανση μας είναι κορυφαία,λέω απλώς ότι καμιά φορά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται
Σαν παράδειγμα θα σου φέρω την Εθνική Οδό Ηρακλείου Λασιθίου από τα φανάρια της Παπαναστασίου μέχρι τον κόμβο της Αλικαρνασσού (όσοι ξέρουν το δρόμο θα καταλάβουν καλύτερα). Ξεκινάς από τα φανάρια επιταχύνεις με πινακίδα 80 χιλιομέτρων στην αρχή της κατηφόρας, μετά από 200 μέτρα πινακίδα 70 χιλιομέτρων, φρενάρεις, μετά από 150 μέτρα άλλη ξανά 80 χιλιόμετρα, επιταχύνεις, η τελευταία είναι λίγο πριν τη διασταύρωση!!!!
Να πω για το νέο κομμάτι του δρόμου Ηρακλείου Μοιρών; Δεν έχει πινακίδα ορίου ταχύτητας και όμως ήθελαν να με γράψουν γιατί πήγαινα με 80 και είναι λέει δρόμος επαρχιακός με όριο τα 70 (γράφει κάτι τέτοιο ο ΚΟΚ;). Όταν το ρώτησα τη διαφορά έχει από τον Βόριο Οδικό Άξονα που έχει όριο το 80 αφού διαθέτει και αυτός μια λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστικό με μαϊμού λωρίδα ανάγκης δεν ήξερε τι να απαντήσει.
Αμ οι πινακίδες που φυτρώνουν στο πουθενά με ένδειξη για συνεχείς στροφές λες και πριν είχε ευθείες;
Ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. -
Ο χρήστης syele έγραψε:
Για να ενημερωθητε λίγο σε αυτό το θέμα Σας λέω τα εξής. Οταν αποφασισθεί η κατασκευή μιας οδού ο μελετητής μαζύ με την υπηρεσία πουτου ανέθεσε την μελέτη αποφασίζουν την ταχύτητα χάραξης, μετά απο αυτό είναι μονόδρομος ο υπολογισμός ακτίνων καμπυλών επικλίσεων,κ.λ.π. Εάν τύχει να πρέπει να γίνει κάπου σφιχτότερη καμπύλη απο τοτι πρέπει τότε μπαίνει σαν όριο η ταχύτητα που λένε οι πίνακες σχεδιασμού. Αυτά σε γενικές γραμμές. Εαν ή κατασκευή γίνει σύμφωνα με την μελέτη τότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα στη χρήση της οδού απο ατυχήματα όμως αν κάποιος υπερβεί αυτην την ταχύτητα σχεδιασμού τότε ειναι θεμα ικανότητος και οχήματος για το αποτέλεσμα!!!!. Φυσικά μιλάμε για ιδανικές συνθήκες απο όλους τις παραμέτρους!!! στην Ελλάδα δύσκολο αυτό το τελευταίο. Βέβαια και οι πίνακες σχεδιασμού είναι και αυτοί με περιθώρια σφαλείας. Η ταχύτης σχεδιασμού είναι συνήθως τα όρια για κάθε ειδους δρόμο, Εθνική, επαρχιακό δίκτιο, κ.λ.π. Απο εκεί και πέρα το αποτέλεσμα φαίνεται με τα εκκλησάκια!!!
OK! Το θέμα είναι ότι η απόφαση της Υπηρεσίας (κυρίως) και του μελετητή είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Έχω τύχει να παρακολουθήσω την πορεία μιας τέτοιας μελέτης (στην κατασκευή ενός τούνελ).
Η ΗΜ μελέτη για το φωτισμό που θα είχε το τούνελ στηρίχθηκε σ' αυτα τα όρια ταχύτητας. Φυσικά τα όρια είναι εκτός τόπου και χρόνου με αποτελέσμα όσοι μπαίνουν στο τούνελ με ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτήν της μελέτης (φυσικό είναι αφού σε απόλυτη ευθεία το όριο είναι 80χλμ!!!) να τυφλώνονται.
Θέλει σοβαρότητα, η οποία πολλές φορές είναι απούσα.Επιπλεόν, ας δώσουν σε ένα Πανεπιστήμιο να κάνει κάποιες μελέτες για τα όρια ταχύτητας (όπως γίνεται σε 'πολιτισμένες' χώρες) και να δείτε τι αποτελέσματα θα βγάλουν.
Τα όρια ταχύτητας τουλάχιστον για τις καινούργιες χαράξεις-μελέτες καθορίζονται με βάση τις ΟΜΟΕ ( Οδηγίες μελετών οδικών έργων ) του ΥΠΕΧΩΔΕ έτος έκδοσης 2001. Οι συγκεκριμένοι κανονισμοί βασίζονται στους αντίσοιχούς Γερμανικούς στην σύνταξη δε της μελέτης που εκπονήθηκε απο την ΝΑΜΑ Α.Ε. συμμετείχε ένας καθηγητής του Πανεπιστημίου της Karlshruhe και ένας καθηγητής του ΕΜΠ και 3 τοπογράφοι μηχανικοί - συγκοινωνιολόγοι. Τα τεύχη είναι 8 και αφορούν α) λειτουργική κατάταξη οδικού δικτύου β) διατομές γ)χαράξεις δ)κύριες αστικές οδοί ε)πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας στ)σταθμοί διοδίων ζ)σταθμοί εξυπηρέτησης η)διατάξεις αποχέτευσης και στράγγισης καταστρώματος της Οδού.
Τα νομογραφήματα αυτά είναι απολύτως σαφή στον καθορισμό των ορίων ταχύτητας μελέτης και στόχο έχουν της ασφάλεια και την άνεση των κινουμένων επι της οδού.
Αυτά από κάποιον που φέτος διδάχτηκε Οδοποιία και ετοιμάζει το θέμα του για το μάθημα για οδο κατηγορίας Α4 . -
Ο χρήστης dimxar έγραψε:
Δεν λεώ ότι η σήμανση μας είναι κορυφαία,λέω απλώς ότι καμιά φορά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα από ότι φαίνονται
Σε αυτό συμφωνούμε αν και πάλι πιστεύω ότι είσαι υπερβολικός. Όχι δεν έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στους ελληνικούς δρόμους, αλλά θεωρώ ότι τα 30 και τα 50 τα βλέπουμε πολύ συχνά σε σημεία που είναι υπερβολικά έως και επικίνδυνα χαμηλή ταχύτητα για να κινείται κανείς!!!!!!!!
Φυσικά δεν είναι ανάγκη και να συμφωνήσουμε.
Ο πατέρας μου θα συμφωνούσε μαζί σου. (Δεν το λέω υποτιμητικά. Θεωρώ τον πατέρα πολύ καλό οδηγό, αλλά πιστεύω ότι είναι υπερβολικός όπως εσύ!!!)dimxar,εγώ ο ίδιος υπερβαίνω τα όρια που αναγράφονται,όταν ειμαι 100% σίγουρος για το τι κάνω (γνωστή περιοχή,οδηγώ δικό μου αυτοκίνητο κτλ)
Πάντως είμαι σίγουρος ότι αν πχ το υπουργείο μεταφορών αναλάμβανε αυριο να θέσει όρια απο την αρχή,και πάλι οι μισοί θα διαφωνούσαν με αυτά,όσο σωστά και αν ήταν
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Πέρα από τα όρια ταχύτητας που είναι συχνά γελοία και αυξομειώνονται χωρίς εμφανή λόγο το πρόβλημα επεκτείνετε σε όλη τη σήμανση των δρόμων που είναι τραγική. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλη μερίδα των οδηγών να κινούνται χωρίς ουσιαστικά να δίνουν σημασία στις πινακίδες οι στις διαχωριστικές γραμμές. Κάτι σαν το τσοπάνο που φώναζε συνέχεια ότι μπήκε λύκος στο μαντρί και όταν τελικά συνέβη κανείς δεν τον πίστεψε. Αλήθεια πόσοι από μας λαμβάνουν υπόψη τους σοβαρά τις υποδείξεις των πινακίδων ιδίως αυτών που αναγγέλλουν κίνδυνο.Έχεις απόλυτο δίκιο!
Για παράδειγμα στην ευθεία της Θήβας πας με 120, 180, 250, 300, όσα θες και το όριο είναι μόνο 120. Μπένοντας στην Υλίκη το όριο είναι 100 και για να πας έστω 120 θα πρέπει να έχεις πολύ καλό αυτοκίνητο και πολύ καλές ικανότητες! Και να μην είναι και βρεγμένος ο δρόμος! Πόσους έχω δει εκεί να κάνουν ζικ-ζακ και να φρενάρουν απότομα...
Βλέποντας όμως το όριο των 120 στην ευθεία που μπορείς να το υπερβείς κατά 100% παρασύρεσε και δεν κόβεις στην πινακίδα με τα 100, θεωρόντας ίσως ότι μπορείς να κάνεις μια υπέρβαση του ορίου κατα 40-50%.
Άλλη περίπτωση 2 γέφυρες σε γραμμή τρένου σε απόσταση 10 χλμ η μια από την άλλη, που και οι δύο έχουν όριο τα 50 χλμ, αλλά την πρώτη την περνάς άνετα με 100 ενώ στη δεύτερη με 60 είσαι στις μπάρες!
Άπειρες στροφές, στην παλιά εθνική κυρίως, που όλες έχουν το ίδιο όριο στις πινακίδες, αλλά στην πράξη σε άλλες μπορείς να το υπερβείς κατά 100% και σε άλλες κατά 10%.
Αυτό με το λύκο ισχύει δυστυχώς και πολλές φορές δεν δίνουμε σημασία στις πινακίδες με τα όρια και αφού βλέπουμε ότι μπορούμε να πάμε με 100 σε δρόμο που έχει όριο τα 50 το κάνουμε σε όλη τη διαδρομή και σε κάποιο σημείο το όριο αυτό ισχύει, αλλά το καταλαβαίνουμε αργά!
ΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΥΤΑ????