Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Mια απορια που ειχα απο παλια......................
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Mια απορια που ειχα απο παλια......................
    • 1 / 1
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    14
    16
    704
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      the_loner last edited by

      Καλησπερα παιδια.
      Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;

      Eυχαριστω εκ των προτερων.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        the_loner last edited by

        Καλησπερα παιδια.
        Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;

        Eυχαριστω εκ των προτερων.

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • T
          the_loner last edited by

          Καλησπερα παιδια.
          Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;

          Eυχαριστω εκ των προτερων.

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • V
            vagvog last edited by

            Ε,δε νομίζω ότι θα πάθει τίποτα το αμάξι αν δουλέψει για λίγη ώρα στα κόκκινα.Τα 10 λεπτά μου φαίνονται υπερβολικά πολλά,πιστεύω αρκούν 2-3 καλές γκαζιές (πχ.αφού ζεσταθεί φτάσε τον κόφτη με τρίτη,φρένα,πάλι σχεδόν κόφτη,άλλη μία φορά κι είσαι ok) για να ξεμπουκώσει κάθε δίμηνο.Χοντρικά όλα αυτά βέβαια.Εξαρτάται και από το πως οδηγάς,τι κινητήρα έχεις,πόσα χλμ κάνεις τη μέρα κλπ.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • S
              sirgus last edited by

              Έχω διαβάσει αρκετές φορές αυτόν τον όρο που 'ξεμπουκώνουμε' ένα αυτοκίνητο..

              Τι ακριβώς κάνουμε δηλαδή????
              Όχι πως...αλλά τι κερδίζουμε?

              1 Reply Last reply Reply Quote 1
              • X
                xtkz last edited by

                βασικα δεν 3ερω κατα ποσο μπουκωνουν πραγματικα τα αυτοκινητα μοντερνας κ υψηλης τεχνολογιας...
                το μπουκωμα το καταλαβαινεις οταν το αυτοκινητο δεν εχει την αποκριση στο γκαζι που εχει συνη8ως κι αυτο γινεται οταν λειτουργει γι αρκετη ωρα σε χαμηλες στροφες. ενα καλο ανοιγμα ειναι αρκετο για το 3εμπουκωμα. να το δουλεψεις δηλαδη σε υψηλες στροφες για λιγο.
                το GV μου πχ μπουκωνει οταν ειμαι για πολλη ωρα με 1η-2α μες στην κινηση κι αυτο που κανω οταν βρω λιγο χωρο ειναι να ανεβαζω στροφες οσο μπορω(αλλαγη ταχυτητων στις 5-5,5χιλ. στροφες).
                το γιατι γινεται αυτο δεν το 3ερω..
                Αγριο μπουκωμα που δεν γιατρευεται με ενα δυο ανοιγματα μπορει να οφειλεται κ σε κακης ποιοτητας βενζινης...
                αυτα.

                Στο τηλεκατευ8υνομενο παντως οταν μπουκωνει, ακουγονται 2 σκασιματα απο την ε3ατμιση κ επανερχεται...

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • A
                  artech last edited by

                  Κι εγώ είμαι διστακτικός στο αν τα σημερινά αυτοκίνητα 'μπουκώνουν'. Όσο για το 10λεπτο 'πλάκωμα', αν το κάνεις σε αμάξι που για 12 χρόνια είχε φτάσει μέχρι τις 3.000 στροφές, κλάφτα Χαράλαμπε. Θα πάρεις τον κινητήρα στα χέρια.

                  Γενικά θεωρώ ότι στα χέρια ενός που ξέρει, αν το αμάξι κάνει μια σβέλτη βόλτα μια φορά το μήνα τότε διατηρείται σε καλή κατάσταση. Όταν λέω σβέλτη, δεν εννοώ σκίσιμο, απλά γρήγορη σε μια διαδρομή με τις ευθείες της και με τις στροφούλες της. Επίσης όταν λέω καλή κατάσταση δεν απευθύνομαι μόνο στον κινητήρα.

                  Καλημέρα!

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • ?
                    A Former User last edited by

                    Μπουκώνουν, μπουκώνουν... Και χαλάει και ο MAF από πάνω...

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • N
                      nickolas last edited by

                      Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • V
                        vasilios last edited by

                        Ο χρήστης nickolas έγραψε:
                        Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?

                        H συζήτηση είναι περί του περιβόητου 'Italian Tune-up'. Δεν φτάνουν τα μερικές εκατοντάδες μέτρα. Θέλει Εθνική.

                        Έχει περιγραφεί ξανά στο φόρουμ παλιότερα ολόκληρη η διαδικασία. Συνιστάται αν το αυτοκίνητο κάθεται/σέρνεται για καιρό.

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • ?
                          A Former User last edited by

                          Ο χρήστης Vasilios έγραψε:

                          Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?

                          H συζήτηση είναι περί του περιβόητου 'Italian Tune-up'. Δεν φτάνουν τα μερικές εκατοντάδες μέτρα. Θέλει Εθνική.

                          Σε Alfa Romeo με καρμπυρατέρ που είχα το καταλάβαινα, ιδίως όταν την έπαιρνε ο αδελφός μου (ψόφιος οδηγός) ότι κάθε τόσο:
                          -ήταν σαν μπουκωμένη
                          -ασταθές ρελαντί, πεσμένες ροπές, δισταγμοί
                          -δυσκολία αναπνοής και άρνηση για ανέβασμα πολλών στροφών, χανόταν η ευστροφία
                          Δεν αρκεί απλά να το γκαζώσεις μερικές φορές αν και βοηθάει. Για πλήρη αποκατάσταση θέλει κάτι περισσότερο, μια μικρή εκδρομούλα σε άδειο δρόμο!
                          Και υποτίθεται ότι αφού του ανεβάσεις στροφές το αφήνεις μερικές φορές να επιβραδύνει με ταχύτητα αλλά χωρίς γκάζι ώστε ο σπινθήρας να κάψει τα κατάλοιπα.
                          Η διαφορά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τεράστια, γινόταν ξανά ευκολοδήγητο ενώ πριν ήταν σαν χαλασμένο.
                          Δεν ξέρω αν με άλλα πιο ζεστά μπουζί η κίνηση στην πόλη δεν δημιουργεί τέτοια....αλλά το προτιμώ όπως είναι!

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • N
                            nickolas last edited by

                            Για το 'Italian tune-up' το topιc είναι http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=5386

                            Αν και οδηγώ λίγους μήνες το έχω παρατηρήσει στο Astra 1.4 της οικογένειας. Μετά από μια γρήγορη βόλτα το αμάξι αλλάζει τελείως ειδικά έως τις 2500 όπου γενικά είναι ψόφιο. Μόνο που για να μπουκώσει νομίζω χρειάζονται 2-3 μέρες όχι 1 εβδομάδα...( φταίει βέβαια ότι το οδηγεί κυρίως η μητέρα μου )

                            Το να δίνεις πολύ γκάζι σε χαμηλές στροφές πέρα από την ταλαιπωρία του κινητήρα τον μπουκώνει και πιο εύκολα? (νομίζω πως αυτό είναι το αγαπημένο 'χόμπυ' της )

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • C
                              citastak last edited by

                              Παντως μετα απο ταξιδια, με μια ταχυτητα 120-150 το αυτοκινητο για κανα 2 μερες ειναι εντελως διαφορετικο στην πολη... μετα πάλει μπουκωνει

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • T
                                tiger last edited by

                                Μπουκώνει σε 2-3 μέρες;Μηπως εισαστε λίγο υπερβολικοί;
                                Ασε που σε συνθήκες πόλεις θα έπρεπε να είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβεις!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • D
                                  dog80 last edited by

                                  Το 'μπούκωμα' (vapor lock) είναι πρόβλημα κατ'εξοχήν των αυτοκινήτων με καρμπυρατέρ. Πιθανόν να το παρουσίαζαν και κάποια απο τα πρώτα συστήματα injection της δεκαετίας 70-80, αλλά πλέον έχει εκλείψει.

                                  Ένα site που εξηγεί το τεχνικό μέρος είναι: http://www.misterfixit.com/vaprlock.htm

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • G
                                    gvala last edited by

                                    Το μπούκωμα είναι φαινόμενο που παρουσιάζεται σε αυτοκίνητα με κλασσικό σύστημα ανάφλεξης (πλατίνες/πολλαπλασιαστή) και οφείλεται στον αδύναμο σπινθήρα που δημιουργούν τα συστήματα αυτά σε χαμηλές στροφές. Αποτέλεσμα η ατελής καύση και επομένως η επικάθηση αιθάλης στα μπουζί.
                                    Επιπλέον ο ατελής έλεγχος του μίγματος λόγω καρμπυρατέρ που έχουν τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής συνεισφέρει επιπλέον στην δημιουργία αιθάλης.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • V
                                      velissarios last edited by

                                      Στην καρμπυρατεράτη 33αρα το φαινόμενο ήταν εμφανέστατο αλλά δεν νομίζω οτι ισχύει το ίδιο και στα αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας.
                                      Αν και, (λιγη βοήθεια απο του γνώστες σε αυτο...) έχω ακούσει οτι αποσυνδέοντας την μπαταρία στην δική μου 145TS του '97, ο εγκέφαλος (Bosch Motronic) που έχει λειτουργία ρύθμισης κάποιων παραμέτρων στις συνηθειες του οδηγού, επανέρχεται στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις και έχεις την αίσθηση της καλύτερης απόδοσης, μια και μέσα στην Αθήνα σύγουρα έχει ρυθμιστεί απο μόνος του πιο σφιχτά.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • First post
                                        Last post
                                      • 1 / 1
                                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                        • ΕΛΛΑΔΑ
                                        • ΚΟΣΜΟΣ
                                        • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                        • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                        • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                      • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                        • TEST
                                        • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                        • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                        • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                        • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                        • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                        • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                      • VIDEO
                                        • 4TTV
                                        • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                        • ΑΓΩΝΕΣ
                                        • CANDID CAMERA
                                      • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                        • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                        • ΛΕΞΙΚΟ
                                      • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                        • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                        • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                      • ΑΓΩΝΕΣ
                                        • FORMULA 1
                                        • WRC
                                        • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                        • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                      • ΤΙΜΕΣ
                                      • 4T CLASSIC
                                        • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                        • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                        • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                        • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                        • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                      • ΑΓΟΡΑ
                                        • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                        • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                        • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                      • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                        • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                        • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                        • ΑΓΩΝΕΣ
                                        • CLASSIC
                                      • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                      • MENU
                                      • ΤΙΜΕΣ
                                      • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                      • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                      • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                      • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                      • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                      • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                      • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                      • ΚΟΚ

                                      logo footer

                                      coty











                                      • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                      • ΑΓΩΝΕΣ
                                      • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                      • CLASSIC
                                      • ΤΙΜΕΣ
                                      • VIDEO
                                      • FORUM
                                      4T FORUM
                                      4T LIBRARY
                                      • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                      • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                      • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                      • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                      Powered by nxcode.gr