-
Καλησπερα παιδια.
Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;Eυχαριστω εκ των προτερων.
-
Καλησπερα παιδια.
Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;Eυχαριστω εκ των προτερων.
-
Καλησπερα παιδια.
Θα ηθελα την γνωμη σας πανω σε ενα θεμα το οποιο εμενα με ψιλοπροβληματιζει και δεν ξερω ακομα ποιο απο τα παρακατω ειναι σωστο....... Υπαρχουν αυτοι που λενε οτι το αμαξι μεσα στην πολη και οχι μονο πρωτη δευτερα συνεχεια μπουκωνει με τον καιρο. Σωστο; Σωστο. Απο εκει και περα υπαρχουν 2 κατηγοριες. Αυτοι που λενε οτι για να ξεμπουκωσει το παιρνεις και του τα δινεις σε μια ευθεια για παραδειγμα πηγαινοντας με 5000 στροφες πχ. για κανα 10λεπτο. Ετσι υποτιθεται οτι ξεμπουκωνει το αυτοκινητο. Ερωτηση δικια μου. Δεν καταπονηται ο κινητηρας; Παμε παρακατω. Υπαρχουν και αυτοι που λενε οτι δεν χρειαζεται να το πλακωσεις απλα θελει να βγεις σε ενα δρομο και να πηγαινεις κανονικα αλλα με αρκετη ταχυτητα πχ 100χλμ για κανα 10λεπτο χωρις να το σπας δηλ. 4000 το πολυ στροφες..... Ετσι και ξεμπουκωνει και δεν καταπονεις τον κινητηρα. 2 μηχανικους που εχω ρωτησει μου λενε οτι πρεπει να το πλακωνουμε και λιγο να φευγουν τα χοντρα. Βλεπε περιπτωση πρωτη. Καθε ποτε πρεπει να το κανουμε αυτο; Ποια απο τις δυο μεθοδους πρεπει να χρησιμοποιουμε; Δεν παθαινει τιποτα το αμαξι ετσι;Eυχαριστω εκ των προτερων.
-
Ε,δε νομίζω ότι θα πάθει τίποτα το αμάξι αν δουλέψει για λίγη ώρα στα κόκκινα.Τα 10 λεπτά μου φαίνονται υπερβολικά πολλά,πιστεύω αρκούν 2-3 καλές γκαζιές (πχ.αφού ζεσταθεί φτάσε τον κόφτη με τρίτη,φρένα,πάλι σχεδόν κόφτη,άλλη μία φορά κι είσαι ok) για να ξεμπουκώσει κάθε δίμηνο.Χοντρικά όλα αυτά βέβαια.Εξαρτάται και από το πως οδηγάς,τι κινητήρα έχεις,πόσα χλμ κάνεις τη μέρα κλπ.
-
Έχω διαβάσει αρκετές φορές αυτόν τον όρο που 'ξεμπουκώνουμε' ένα αυτοκίνητο..
Τι ακριβώς κάνουμε δηλαδή????
Όχι πως...αλλά τι κερδίζουμε? -
βασικα δεν 3ερω κατα ποσο μπουκωνουν πραγματικα τα αυτοκινητα μοντερνας κ υψηλης τεχνολογιας...
το μπουκωμα το καταλαβαινεις οταν το αυτοκινητο δεν εχει την αποκριση στο γκαζι που εχει συνη8ως κι αυτο γινεται οταν λειτουργει γι αρκετη ωρα σε χαμηλες στροφες. ενα καλο ανοιγμα ειναι αρκετο για το 3εμπουκωμα. να το δουλεψεις δηλαδη σε υψηλες στροφες για λιγο.
το GV μου πχ μπουκωνει οταν ειμαι για πολλη ωρα με 1η-2α μες στην κινηση κι αυτο που κανω οταν βρω λιγο χωρο ειναι να ανεβαζω στροφες οσο μπορω(αλλαγη ταχυτητων στις 5-5,5χιλ. στροφες).
το γιατι γινεται αυτο δεν το 3ερω..
Αγριο μπουκωμα που δεν γιατρευεται με ενα δυο ανοιγματα μπορει να οφειλεται κ σε κακης ποιοτητας βενζινης...
αυτα.Στο τηλεκατευ8υνομενο παντως οταν μπουκωνει, ακουγονται 2 σκασιματα απο την ε3ατμιση κ επανερχεται...
-
Κι εγώ είμαι διστακτικός στο αν τα σημερινά αυτοκίνητα 'μπουκώνουν'. Όσο για το 10λεπτο 'πλάκωμα', αν το κάνεις σε αμάξι που για 12 χρόνια είχε φτάσει μέχρι τις 3.000 στροφές, κλάφτα Χαράλαμπε. Θα πάρεις τον κινητήρα στα χέρια.
Γενικά θεωρώ ότι στα χέρια ενός που ξέρει, αν το αμάξι κάνει μια σβέλτη βόλτα μια φορά το μήνα τότε διατηρείται σε καλή κατάσταση. Όταν λέω σβέλτη, δεν εννοώ σκίσιμο, απλά γρήγορη σε μια διαδρομή με τις ευθείες της και με τις στροφούλες της. Επίσης όταν λέω καλή κατάσταση δεν απευθύνομαι μόνο στον κινητήρα.
Καλημέρα!
-
Μπουκώνουν, μπουκώνουν... Και χαλάει και ο MAF από πάνω...
-
Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?H συζήτηση είναι περί του περιβόητου 'Italian Tune-up'. Δεν φτάνουν τα μερικές εκατοντάδες μέτρα. Θέλει Εθνική.
Έχει περιγραφεί ξανά στο φόρουμ παλιότερα ολόκληρη η διαδικασία. Συνιστάται αν το αυτοκίνητο κάθεται/σέρνεται για καιρό.
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Ρόλο παίζουν μόνο οι υψηλές στροφές ή και η ταχύτητα για το 'ξεμπούκωμα'? Δηλαδή αν του ανοίξεις την 2α σε 2-3 φανάρια είσαι εντάξει?
H συζήτηση είναι περί του περιβόητου 'Italian Tune-up'. Δεν φτάνουν τα μερικές εκατοντάδες μέτρα. Θέλει Εθνική.
Σε Alfa Romeo με καρμπυρατέρ που είχα το καταλάβαινα, ιδίως όταν την έπαιρνε ο αδελφός μου (ψόφιος οδηγός) ότι κάθε τόσο:
-ήταν σαν μπουκωμένη
-ασταθές ρελαντί, πεσμένες ροπές, δισταγμοί
-δυσκολία αναπνοής και άρνηση για ανέβασμα πολλών στροφών, χανόταν η ευστροφία
Δεν αρκεί απλά να το γκαζώσεις μερικές φορές αν και βοηθάει. Για πλήρη αποκατάσταση θέλει κάτι περισσότερο, μια μικρή εκδρομούλα σε άδειο δρόμο!
Και υποτίθεται ότι αφού του ανεβάσεις στροφές το αφήνεις μερικές φορές να επιβραδύνει με ταχύτητα αλλά χωρίς γκάζι ώστε ο σπινθήρας να κάψει τα κατάλοιπα.
Η διαφορά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τεράστια, γινόταν ξανά ευκολοδήγητο ενώ πριν ήταν σαν χαλασμένο.
Δεν ξέρω αν με άλλα πιο ζεστά μπουζί η κίνηση στην πόλη δεν δημιουργεί τέτοια....αλλά το προτιμώ όπως είναι! -
Για το 'Italian tune-up' το topιc είναι http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=5386
Αν και οδηγώ λίγους μήνες το έχω παρατηρήσει στο Astra 1.4 της οικογένειας. Μετά από μια γρήγορη βόλτα το αμάξι αλλάζει τελείως ειδικά έως τις 2500 όπου γενικά είναι ψόφιο. Μόνο που για να μπουκώσει νομίζω χρειάζονται 2-3 μέρες όχι 1 εβδομάδα...( φταίει βέβαια ότι το οδηγεί κυρίως η μητέρα μου )
Το να δίνεις πολύ γκάζι σε χαμηλές στροφές πέρα από την ταλαιπωρία του κινητήρα τον μπουκώνει και πιο εύκολα? (νομίζω πως αυτό είναι το αγαπημένο 'χόμπυ' της )
-
Παντως μετα απο ταξιδια, με μια ταχυτητα 120-150 το αυτοκινητο για κανα 2 μερες ειναι εντελως διαφορετικο στην πολη... μετα πάλει μπουκωνει
-
Μπουκώνει σε 2-3 μέρες;Μηπως εισαστε λίγο υπερβολικοί;
Ασε που σε συνθήκες πόλεις θα έπρεπε να είναι πολύ δύσκολο να το καταλάβεις! -
Το 'μπούκωμα' (vapor lock) είναι πρόβλημα κατ'εξοχήν των αυτοκινήτων με καρμπυρατέρ. Πιθανόν να το παρουσίαζαν και κάποια απο τα πρώτα συστήματα injection της δεκαετίας 70-80, αλλά πλέον έχει εκλείψει.
Ένα site που εξηγεί το τεχνικό μέρος είναι: http://www.misterfixit.com/vaprlock.htm
-
Το μπούκωμα είναι φαινόμενο που παρουσιάζεται σε αυτοκίνητα με κλασσικό σύστημα ανάφλεξης (πλατίνες/πολλαπλασιαστή) και οφείλεται στον αδύναμο σπινθήρα που δημιουργούν τα συστήματα αυτά σε χαμηλές στροφές. Αποτέλεσμα η ατελής καύση και επομένως η επικάθηση αιθάλης στα μπουζί.
Επιπλέον ο ατελής έλεγχος του μίγματος λόγω καρμπυρατέρ που έχουν τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής συνεισφέρει επιπλέον στην δημιουργία αιθάλης. -
Στην καρμπυρατεράτη 33αρα το φαινόμενο ήταν εμφανέστατο αλλά δεν νομίζω οτι ισχύει το ίδιο και στα αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας.
Αν και, (λιγη βοήθεια απο του γνώστες σε αυτο...) έχω ακούσει οτι αποσυνδέοντας την μπαταρία στην δική μου 145TS του '97, ο εγκέφαλος (Bosch Motronic) που έχει λειτουργία ρύθμισης κάποιων παραμέτρων στις συνηθειες του οδηγού, επανέρχεται στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις και έχεις την αίσθηση της καλύτερης απόδοσης, μια και μέσα στην Αθήνα σύγουρα έχει ρυθμιστεί απο μόνος του πιο σφιχτά.
Mια απορια που ειχα απο παλια......................