-
Βλέπωντας συνεχώς ότι μάς απασχολεί τό συγκεκριμένο θέμα,καθώς έχει εμφανιστεί σέ πάρα πολλά θέματα,θά ήθελα νά σκεφτούμε μέ ποιόν τρόπο θά μπορούσε νά υπάρχει επαρκής οδηγική παιδεία στόν Ελληνα τού εικοστού-πρώτου αιώνα.Επίσεις,τί μπορούμε νά κάνουμε εμείς(ο καθένας μάς ξεχωριστά)γιά νά αποκτήσουμε καί νά μπορέσουμε νά τή μεταδώσουμε καί στούς άλλους γύρω μας.
Πώς λοιπών θά έπρεπε νά ξεκινάει τήν ενασχόλησή του μέ τό συγκεκριμένο 'άθλημα' κάποιος νέος οδηγός;
Μέ ποιόν τρόπο θά μπορέσουν οι οδηγοί τού αύριο νά είναι σωστοί καί ασφαλείς στούς δρόμους πού θά κινούνται;
Υ.Γ. Λέγωντας 'σωστοί καί ασφαλείς'δέν εξαιρώ το νά γίνουν καί 'γρήγοροι' ή ακόμα καί 'πραγματικοί' οδηγοί,απλά καλύτερο θά είναι νά ξεκινήσουμε από τήν ασφάλεια,καί κατόπιν άν θέλετε νά τό επεκτείνουμε. -
Βλέπωντας συνεχώς ότι μάς απασχολεί τό συγκεκριμένο θέμα,καθώς έχει εμφανιστεί σέ πάρα πολλά θέματα,θά ήθελα νά σκεφτούμε μέ ποιόν τρόπο θά μπορούσε νά υπάρχει επαρκής οδηγική παιδεία στόν Ελληνα τού εικοστού-πρώτου αιώνα.Επίσεις,τί μπορούμε νά κάνουμε εμείς(ο καθένας μάς ξεχωριστά)γιά νά αποκτήσουμε καί νά μπορέσουμε νά τή μεταδώσουμε καί στούς άλλους γύρω μας.
Πώς λοιπών θά έπρεπε νά ξεκινάει τήν ενασχόλησή του μέ τό συγκεκριμένο 'άθλημα' κάποιος νέος οδηγός;
Μέ ποιόν τρόπο θά μπορέσουν οι οδηγοί τού αύριο νά είναι σωστοί καί ασφαλείς στούς δρόμους πού θά κινούνται;
Υ.Γ. Λέγωντας 'σωστοί καί ασφαλείς'δέν εξαιρώ το νά γίνουν καί 'γρήγοροι' ή ακόμα καί 'πραγματικοί' οδηγοί,απλά καλύτερο θά είναι νά ξεκινήσουμε από τήν ασφάλεια,καί κατόπιν άν θέλετε νά τό επεκτείνουμε. -
Βλέπωντας συνεχώς ότι μάς απασχολεί τό συγκεκριμένο θέμα,καθώς έχει εμφανιστεί σέ πάρα πολλά θέματα,θά ήθελα νά σκεφτούμε μέ ποιόν τρόπο θά μπορούσε νά υπάρχει επαρκής οδηγική παιδεία στόν Ελληνα τού εικοστού-πρώτου αιώνα.Επίσεις,τί μπορούμε νά κάνουμε εμείς(ο καθένας μάς ξεχωριστά)γιά νά αποκτήσουμε καί νά μπορέσουμε νά τή μεταδώσουμε καί στούς άλλους γύρω μας.
Πώς λοιπών θά έπρεπε νά ξεκινάει τήν ενασχόλησή του μέ τό συγκεκριμένο 'άθλημα' κάποιος νέος οδηγός;
Μέ ποιόν τρόπο θά μπορέσουν οι οδηγοί τού αύριο νά είναι σωστοί καί ασφαλείς στούς δρόμους πού θά κινούνται;
Υ.Γ. Λέγωντας 'σωστοί καί ασφαλείς'δέν εξαιρώ το νά γίνουν καί 'γρήγοροι' ή ακόμα καί 'πραγματικοί' οδηγοί,απλά καλύτερο θά είναι νά ξεκινήσουμε από τήν ασφάλεια,καί κατόπιν άν θέλετε νά τό επεκτείνουμε. -
Tο καλυτερο μοντελο κατα την αποψη μου γι αυτη τη 'μελετη' ειναι οι γυναικες, η μαλλον τα κριτσια τα οποια ως επι το πλειστον δεν εχουν ιδεα απο αυτοκινητα κ οδηγηση μεχρι να παρουν τα πρωτα τους μα8ηματα σε καποια σχολη.
Πρωτα ειναι η 8εωρια. 8α πρεπει λοιπον να μα8ουν τους κινδυνους του αυτοκινητου χωρις ομως να το φοβη8ουν. Το τελευταιο ειναι κ το κυριοτερο! 8α ηταν καλυτερο να 3επερασει κανεις την οποια του φοβια με το αυτοκινητο οχι στο δρομο αλλα πριν φτασει εκει.
Μετα κατι μετα3υ 8εωριας κ πρα3ης. Δηλαδη δε 8α ηταν κακο να παι3ει κανα παιχνιδι με αυτοκινητα στον υπολογιστη. Μερικα βασικα πραγματα μα8αινονται ετσι...
Υστερα ακολου8ουν μερικοι γυροι στα Go-karts για ε3οικειωση με το τιμονι κ τις βασικες λειτουργιες του αυτκινητου(γκαζι-φρενο). Καλυτερα με παρεα ωστε να νοιω8ει ανετα αλλα παραλληλα να μα8ει πως δεν ειναι καποιος μονος του στο δρομο.
Τελος, καλο 8α ειναι να ε3οικειω8ει καποιος σε πραγματικες συν8ηκες με το αυτοκινητο του μπαμπα σε καποιο ησυχο επαρχιακο δρομο.
Ετσι το βλεπω εγω το 8εμα. Τα μα8ηματα οδηγησης δε σου προσφερουν τιποτα περι οδηγικης συμπεριφορας. Πολλοι πωρωμενοι(σαν κι εμας για να μην 3εχνιομαστε) με τα αυτοκινητα δεν εχουν τη δυνατοτητα να κανουν τιποτα απο τα παραπανω κι οταν παιρνουν το αυτοκινητο στα χερια τους δεν τους νοιαζει τιποτα! Απο την αλλη, πολλοι που δεν τους ενδιαφερει η οδηγηση βγαινουν φοβισμενοι ε3ω κ ειναι το ιδιο επικινδυνοι.
Μπορει να το βλεπω κ λα8ος αλλα η οδηγικη παιδεια δεν ειναι κατι που μπορεις να το παρεις απο το σχολειο. Στο σχολειο, κ κυριως στην οικογενεια, τα παιδια μα8αινουν πως δεν ειναι μονα τους κ πρεπει να σεβονται τους γυρω τους κτλ κτλ
-
Το πρώτο και σημαντικότερο είναι τα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής, που πρέπει να πολλαπλασιαστούν και τα σχολεία να τα επισκέπτονται τουλάχιστον το ίδιο τακτικά όσο επισκέπτονται... Χ-ιανικές εκκλησίες (και με πολλαπλά μεγαλύτερο κέρδος για τα παιδιά).
Η αγωγή θα πρέπει να ξεκινάει πριν την 3η Δημοτικού κατά τη γνώμη μου και να επεκτείνεται σταδιακά σε πρακτικά ζητήματα. Αν το παιδάκι έχει 'οδηγήσει' μέχρι τα 15 του για 40-50 ώρες σε συνθήκες 'κίνησης' (με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκινητάκια), δεν έχει τίποτα να φοβηθεί μετά.
Και τα καρτ είναι πολύτιμα, από κάποια ηλικία και μετά και οι ηλεκτρονικές προσομοιώσεις.
-
Νομίζω ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι, όταν έχουμε επιβάτες που οδηγούν (ή πρόκειται να οδηγήσουν). Αν ζητούμε από όλους να φοράνε ζώνη, μπορεί κάποια στιγμή να τους γίνει έμμονη ιδέα. Αν προσέχουμε τι μ...ς κάνουν οι άλλοι οδηγοί στο δρόμο και τις επισημαίνουμε, νομίζω ότι αρχίζουμε να τους επηρεάζουμε λίγο. Φυσικά, αυτά είναι πολύ μικρά πράγματα, τη στιγμή που δεν υπάρχει αυτό που λέμε 'οδηγική παιδεία'. Από τους μεγάλους (και ώριμους στο μυαλό, ) στους 20αρηδες με τα Σαξόραλλα. Ώρες - ώρες, είτε σε ντουβάρι μιλάς είτε στους 'οδηγούς', αποτέλεσμα το ίδιο.
Για να μην βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω: Και εγώ κάνω χοντρά λάθη μερικές στιγμές. Δεν πρόκειται όμως ούτε να ζητήσω τον λόγο ούτε το κάνω επειδή το παίζω έξυπνος. Τα κάνω λόγω απειρίας ή στιγμιαίας απροσεξίας, άρα Φ-Τ-Α-Ι-Ω. Τουλάχιστον, ως τώρα (ένας χρόνος οδήγησης) δεν έχει κινδυνέψει κανείς.
Εν ολίγοις, δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε ότι δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα, ότι δεν αντιδρούμε πάντα το ίδιο, ότι δεν είμαστε π ά ν τ α τυχεροί, ότι δεν μπορούμε επειδή εμάς έτσι μας κάπνισε να ενοχλούμε τους άλλους.
Πολύ θα ήθελα να έπαιρνα ένα 350Ζ και να πήγαινα βόλτα στην πόλη με τις πόρτες, αλλά αν κινδύνευε κανείς, θα έπρεπε να με κλείσουν φυλακή. Τέλεια θα ήταν αν δεν έβρισκα πάρκινγκ, να το άφηνα κάθετα στην Εγνατία, αλλά αν ενοχλώ έστω και ένα αυτοκίνητο, το δίκαιο θα ήταν να ρίξουν το αυτοκίνητό μου στον Θερμαϊκό. Δυστυχώς, στην πλειοψηφία οι συνέπειες δεν υπάρχουν. Μόνο το συμφέρον μας ή το κομμάτι μας υπάρχει.
-
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?
Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Γιατί να μη χτίσει; αφού θα του δώσουν ρεύμα νερό κλπ κλπ
Ξέχασες και αυτούς θα σου πάρουν τη θέση στην ουρά, στο φανάρι κλπ κλπ
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Αυτό ξαναπέστο !!!
Να συμπληρώσω σε αυτά που έγραψαν οι προηγούμενοι ότι ένα μάθημα γενικότερης κοινωνικής συμπεριφοράς από την 3η δημοτικού θα είχε πολύ καλά αποτελέσματα.
Επίσης ο ΚΟΚ σε συνδοιασμό με τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής θα έπρεπε να ήταν κανονικό μάθημα από την 3η δημοτικού και στο γυμνάσιο πλέον να διδάσκεται αυτούσιος.Αυτό που έγραψε ο sirgus περί γενικότερης παιδείας όμως είναι το σημαντικότερο. Και αυτή η παιδεία ξεκινά πρώτα απ'όλα από την οικογένεια , ένα θεσμό που τα τελευταία χρόνια χαλάει όλο και περισσότερο.
Οι αρχές και η εκπαίδευση από την οικογένεια σε όλα τα θέματα κοινωνικής συμπεριφοράς γιά ένα παιδί , είναι οι σημαντικότερες γιά όλη του τη ζωή. Στη σύγχρονη κοινωνία όμως οι γονείς έχουν μόνο το ρόλο του ''κουβαλητή'' και ο χρόνος που διαθέτουν γιά τα παιδιά τους είναι ελάχιστος. Δυστυχώς αφήνουν τα παιδιά τους να μεγαλώσουν μόνα τους μπροστά στα παράθυρα της τηλεόρασης και στα pc. Aς ξεκινήσουμε λοιπόν την παιδεία από τη βάση της , την οικογένεια . -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?
Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Γιατί να μη χτίσει; αφού θα του δώσουν ρεύμα νερό κλπ κλπ
Ξέχασες και αυτούς θα σου πάρουν τη θέση στην ουρά, στο φανάρι κλπ κλπ
Ειδικα αυτο με την ουρά μου προκαλει τασεις φονου,να δεχτω οτι στα φαναρια κτλ υπάρχει μία στις χίλιες να τρεχεις να προλαβεις την μανα σου που ψυχορραγει στο νοσοκομείο,αλλά στην ουρά για το ..κοτοπουλο στο σουπερμαρκετ!!Τοσο αναγκη τα εχεις πια αυτα τα 10 παραπάνω δευτερολεπτα ωστε να μη μας σεβεσαι καθολου;;;Για κατι τετοιο θα μπω φυλακη μια μέρα!
-
Μην πάτε μακρυά. Από τα πιο απλά πράγματα όπως ζώνες (αλήθεια τα στρουμφ γιατί να μην φοράνε ζώνη), φλας (κανείς δεν τα ανάβει πλέον; ) , ακόμα και τα φώτα που άνοιξα και θέμα.
Σήμερα ας πούμε ο ουρανός ήταν σκοτεινός ενώ που και που έβρεχε ούτε οι μισοί δεν ανάψαν τα φώτα τους όχι για να δούν αλλά για να τους βλέπουν. Άσε δε που από αυτούς που τα ανάψαν οι περισσότεροι ανάψαν τις 'ψείρες' που είναι εντελώς άχρηστες.
Όσο για το διπλοπαρκάρισμα χρειάζεται τιμωρία και άμεση ώστε να μην τολμάνε να το κάνουν. Άμα δεν φοβηθούν δεν βάζουν μυαλό.
Αφήστε δε τους γέρους που είναι ΚΑΙ επικίνδυνοι(χωρίς καλά αντανακλαστικά) αλλά και ΆΣΧΕΤΟΙ (Τι να τον κάνω εγώ τον δεξί καθρέπτη! ) .
Οι καλές και στοργικές μητέρες με τα παιδιά στην αγκαλιά και μπροστά (αλήθεια τα στρουμφάκια σταματήσανε ποτέ να δώσουν κλήση σε καμιά τέτοια στοργική μητέρα; )
Αν δεν πάρουμε στα σοβαρά την οδήγηση ΤΙΠΟΤΑ δεν πρόκειται να αλλάξει. -
Παρένθεση: Είναι ΠΑΙΔΕΙΑ και όχι παιδία. Καλό είναι να προσέχουμε και λίγο τα ορθογραφικά μας λάθη όσο είναι αυτό δυνατό.
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?
Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Γιατί να μη χτίσει; αφού θα του δώσουν ρεύμα νερό κλπ κλπ
Ξέχασες και αυτούς θα σου πάρουν τη θέση στην ουρά, στο φανάρι κλπ κλπ
Ειδικα αυτο με την ουρά μου προκαλει τασεις φονου,να δεχτω οτι στα φαναρια κτλ υπάρχει μία στις χίλιες να τρεχεις να προλαβεις την μανα σου που ψυχορραγει στο νοσοκομείο,αλλά στην ουρά για το ..κοτοπουλο στο σουπερμαρκετ!!Τοσο αναγκη τα εχεις πια αυτα τα 10 παραπάνω δευτερολεπτα ωστε να μη μας σεβεσαι καθολου;;;Για κατι τετοιο θα μπω φυλακη μια μέρα!
Ειναι πολυ απλο. Αν αναρωτιεσαι αν αυτος που σου παιρνει τι σειρα τι αναγκη εχει 10 δευτερολεπτα σκεψου για εσενα. Αν χασεις τα 10 δευτερολεπτα τι θα γινει; Εστω και αν χασεις 2 λεπτα (σου παρουν τι σειρα 5-10 ατομα 10 δευτερολεπτα το καθε ατομο). Για δυο λεπτα δεν χανεται τιποτα.
Τωρα βεβαια για το γαμ#το τοτε συμφωνω απολυτα. Που και φυσικα εναι ο λογος να τσαντιζεται κανεις
Νικος
-
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Να σας πω ενα περιστατικο που μου ετυχε στη μεσογειων, τα χριστουγεννα που ειχα ερθει διακοπες απο τη σχολη.. ενω κατεβαινω προς χολαργο απο παλληνη, βλέπω ενα Φιατ Παντα, να πηγαινει με τα οσα -οσα παει!- και να κανει σφηνες απο τερμα αριστερα σε τερμα δεξια... τελοσπαντων κανα 2 φαναρια πιο κατω σταματαω διπλα του (τελικα δεν κερδισε ουτε 1 λεπτο απο εμενα που πηγαινα ησυχα) και τον κοιταω... και ποιον βλεπω.?? Τον καθηγητη μου στο πανεπιστημιο, που εχει κανει απειρα διδακτορικα και εχει λαβει και διακρισεις σε ολη την ευρωπη στον τομεα του... Με βλεπει με γνωριζει κατεβαζει το παραθυρο και μολις το ρωταω αν ειναι καλα, μου απανταει 'Βιαζομαι γιατι θα κλεισουν τα μαγαζια...'
Ισως τελικα να μην ειναι θεμα παιδειας αλλα ιδιοσυγκρασιας, ισως και αυτου του γνωστου σε ολους μας 'ελληνικου ταμπεραμεντου'...
Τι να πω??
-
Ο χρήστης citastak έγραψε:
Μήπως η οδηγική παιδεία είναι μέρος γενικότερης παιδείας?
Εννοώ ότι αυτός που διπλοπαρκάρει ή και αυτός παρκάρει και σε διάβαση πεζών είναι αυτός που αφήνει σκουπίδια στις παραλίες, αυτός που χτίζει το αυθαίρετο, αυτός που κλπ κλπ
Να σας πω ενα περιστατικο που μου ετυχε στη μεσογειων, τα χριστουγεννα που ειχα ερθει διακοπες απο τη σχολη.. ενω κατεβαινω προς χολαργο απο παλληνη, βλέπω ενα Φιατ Παντα, να πηγαινει με τα οσα -οσα παει!- και να κανει σφηνες απο τερμα αριστερα σε τερμα δεξια... τελοσπαντων κανα 2 φαναρια πιο κατω σταματαω διπλα του (τελικα δεν κερδισε ουτε 1 λεπτο απο εμενα που πηγαινα ησυχα) και τον κοιταω... και ποιον βλεπω.?? Τον καθηγητη μου στο πανεπιστημιο, που εχει κανει απειρα διδακτορικα και εχει λαβει και διακρισεις σε ολη την ευρωπη στον τομεα του... Με βλεπει με γνωριζει κατεβαζει το παραθυρο και μολις το ρωταω αν ειναι καλα, μου απανταει 'Βιαζομαι γιατι θα κλεισουν τα μαγαζια...'
Ισως τελικα να μην ειναι θεμα παιδειας αλλα ιδιοσυγκρασιας, ισως και αυτου του γνωστου σε ολους μας 'ελληνικου ταμπεραμεντου'...
Τι να πω??
Μα ποιος μίλησε για μόρφωση?
Άλλο παιδεία άλλο μόρφωση...
Να σου πω για πτυχιούχους να έχουν συμπεριφορά κάφρου, και αγράμματους βοσκούς να είναι 100% σωστοί
Αν είναι δυνατόν ο πτυχιούχος και μορφωμένος να θεωρείται και πιο έξυπνος ...
-
Ναι μάλλον εχεις δικιο, απλα το εγραψα αυτο για να δειξω ενα παραδειγμα και να σταθω στο οτι τελικα ειναι θεμα μονο και μονο ιδιοσυγκρασιας του καθενος..
Ειδατε μια ευενα που εκανε η Ευρωπαικη Στατιστικη Υπηρεσια σχετικα με τους Ελληνες οδηγους? Ειμαστε Νο1 σε βωμολοχιες και τσακωμους.. Ακολουθουν Ιταλοι και Ισπανοι....
Μεσογειακή κουλτούρα λοιπόν?
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
[ Στη σύγχρονη κοινωνία όμως οι γονείς έχουν μόνο το ρόλο του ''κουβαλητή'' και ο χρόνος που διαθέτουν γιά τα παιδιά τους είναι ελάχιστος. Δυστυχώς αφήνουν τα παιδιά τους να μεγαλώσουν μόνα τους μπροστά στα παράθυρα της τηλεόρασης και στα pc. Aς ξεκινήσουμε λοιπόν την παιδεία από τη βάση της , την οικογένεια .Βασίλη,μήν κοιτάς μόνο τό τί γίνετε στήν πόλη πού μένεις.Υπάρχουν ακόμα οικογένειες πού απέχουν 'παρασάγκας'από αυτό πού έχεις γράψει(οικογένειες πού μένουν στήν 'επαρχία' ),καί άν καί ξοδεύουν πολλές ώρες μέ τά παιδιά τους,αποτυγχάνουν νά τούς δώσουν έστω καί τή στοιχειώδη(όχι αποκλειστικά τήν 'οδηγική')παιδεία.
-
Ο χρήστης Puntofato έγραψε:
.
Όσο για το διπλοπαρκάρισμα χρειάζεται τιμωρία και άμεση ώστε να μην τολμάνε να το κάνουν. Άμα δεν φοβηθούν δεν βάζουν μυαλό.
Αφήστε δε τους γέρους που είναι ΚΑΙ επικίνδυνοι(χωρίς καλά αντανακλαστικά) αλλά και ΆΣΧΕΤΟΙ (Τι να τον κάνω εγώ τον δεξί καθρέπτη! ).Νομίζω ότι η 'τιμωρία' δέν είναι ικανή νά εκ-παιδεύσει κάποιον φίλε πούντο!Αν ήταν έτσι,δέν θά υπήρχε έγκλημα μετά τίς τόσες χιλιάδες περιπτώσεις τιμωρίας κάποιων εγκληματιών.Αυτή είναι φυσικά ή δική μου άποψη.Φόβος καί τιμωρία δέν έχουν καμία θέση στήν παιδεία.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
[ Στη σύγχρονη κοινωνία όμως οι γονείς έχουν μόνο το ρόλο του ''κουβαλητή'' και ο χρόνος που διαθέτουν γιά τα παιδιά τους είναι ελάχιστος. Δυστυχώς αφήνουν τα παιδιά τους να μεγαλώσουν μόνα τους μπροστά στα παράθυρα της τηλεόρασης και στα pc. Aς ξεκινήσουμε λοιπόν την παιδεία από τη βάση της , την οικογένεια .
Βασίλη,μήν κοιτάς μόνο τό τί γίνετε στήν πόλη πού μένεις.Υπάρχουν ακόμα οικογένειες πού απέχουν 'παρασάγκας'από αυτό πού έχεις γράψει(οικογένειες πού μένουν στήν 'επαρχία' ),καί άν καί ξοδεύουν πολλές ώρες μέ τά παιδιά τους,αποτυγχάνουν νά τούς δώσουν έστω καί τή στοιχειώδη(όχι αποκλειστικά τήν 'οδηγική')παιδεία.
Σωστό.
Μπορεί να περιέγραψα μιά μεσοαστική οικογένεια αλλά το αποτέλεσμα (ίσως γιά διαφορετικούς λόγους) είναι το ίδιο.
Σίγουρα δεν έχουμε όλοι τις γνώσεις να διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας , το θέμα όμως είναι να υπάρχει διάθεση και ανοιχτό πνεύμα. Αλλωστε υπάρχει η βασική εκπαίδευση (που σίγουρα θέλει βελτίωση στον τομέα της κοινωνικής παιδείας) γιά να συνεχίσει το έργο του γονιού. -
Κατ'αρχην συμφωνω με τις αποψεις του Βασιλη αλλα και των αλλων φιλων.Αυτο που θα ηθελα να προσθεσω ειναι οτι ενας σοβαρος παραγων που μπορει να διαμορφωσει τον χαρακτηρα και επομενως και την συμπεριφορα ενος παιδιου ειναι το παραδειγμα.
Και δυστυχως εμεις ειμαστε κακα παραδειγματα.Ας προσπαθουμε οταν ειναι και το παιδι μπροστα να δειχνουμε την καλη οψι του χαρακτηρα μας και της συμπεριφορας μας.Δεν θα του δειξουμε τιποτα οταν του πουμε 'κοιτα τι κανει ο μαλακας,θελει να με προσπερασει με το σαραβαλο που εχει,αλλα εγω ειμαι οδηγαρα και σιγα που θα τον αφησω.'.Η να το παρουμε μαζι οταν παμε να αφησουμε τα σκουπιδια μας μπροστα στο σπιτι του γειτονα.Αλλα ας μη πολυλογω,ενα πραγμα ακομη.
Γιατι απορουμε για τις εκρηξεις θυμου των γονων μας ? Σε μας μιασανε.
Οδηγική παιδεία