-
Μιάς και πιάσαμε τα βάρη, δείτε τί είχα ποστάρει στο Peugeot forum πριν λίγο καιρό: http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?p=1400332#p1400332
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Βαριόμουν αφάνταστα σήμερα οπότε πήρα τη ζυγαριά μου και είπα να ζυγίσω μερικά ζαντολάστιχα. Πήρα το C4 της αδερφής που φοράει 205/55/16 V Michelin Energy (το παλιό, όχι Saver) σε σιδερένιες ζάντες. Το λάστιχο ζύγιζε 8,7kg και η ζάντα 8,1kg.Μετά πήρα το 207cc. Αυτό φοράει Primacy 195/55/16 V σε αλουμινένιες ζάντες. Το λάστιχο ζύγιζε επίσης 8,7kg ενώ η ζάντα 9,3kg
Το δικό μου C4 είναι στο συνεργείο οπότε δέν ζύγισα τη ζάντα του αλλά αν η 16άρα αλουμινένια είναι 9,3 πιστεύω η 17άρα θα ζυγίζει χαλαρά 11 κιλά.
Ακόμα δέν έχω βρεί ευκαιρία να ζυγίσω τις 17άρες. Πάντως έχω ήδη αγοράσει μία τετράδα σιδερένιες 16άρες και όταν έρθει καιρός να αλλάξω λάστιχα θα βάλω αυτές πάνω αντί για τις 17άρες.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Βέβαια θα παίξει ρόλο και η σχεδίαση της ζάντας.Ας είναι μικρότερο το συνολικό βάρος της ζάντας (συν τον τροχό), αν όμως με το σχέδιο αυτό έφεραν σχεδόν όλο το βάρος της ζάντας στην περίμετρό της, τότε γ@μησέ τα...Ακριβώς. Το βάρος λέει μόνο τα μισά. Η πολική ροπή αδράνειας λέει τα άλλα μισά. Γι αυτό και λένε π.χ. ότι όσον αφορά τις επιδόσεις στην ευθεία το να προσθέτεις Χ κιλά βάρους στους τροχούς είναι σε γενικές γραμμές σαν να προσθέτεις 2Χ κιλά κάπου αλλού στο αμάξωμα.
-
Ο χρήστης nidosan έγραψε:
Ακριβώς. Το βάρος λέει μόνο τα μισά. Η πολική ροπή αδράνειας λέει τα άλλα μισά. Γι αυτό και λένε π.χ. ότι όσον αφορά τις επιδόσεις στην ευθεία το να προσθέτεις Χ κιλά βάρους στους τροχούς είναι σε γενικές γραμμές σαν να προσθέτεις 2Χ κιλά κάπου αλλού στο αμάξωμα.στον κύριο! Και έλεγα ποιός θα το αναφέρει πρώτος...
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
καβουρα εχεις το σχεδιο των ζαντων του rs4,το rs4 κανονικα δε φοραει 19αρες??το λεω γιατι εχω δει τις 18αρες σου φορεμενες σε αλλο s3,ομως ενα rs4 που εχουμε στη γειτονια φοραει 19 οι οποιες στα ακρα(εκει που ενωνονται με το ελαστικο) καμπυλωνουν καπως(λογω και του πολυ μεγαλυτερου πελματος), σε αντιθεση με το ιδιο σχεδιο στις 17(το εχω δει σε ΤΤ) και 18 ιντσες..Οι δικές μου ζάντες (τυπικά) είναι της quattro και δίνονται ως Sline ζάντες.
Οι δικές μου καλώς θυμάσαι ότι είναι 18' και ότι του RS4 τις δίνει σε 19.
Επιπλέον καθώς θυμάσαι ότι 'καμπουριάζουν' προς τα έξω και ξανά προς τα μέσα καθώς οι ακτίνες ξεκινούν από το κέντρο της ζάντας και πλησιάζουν προς την άκρη (άντε να το περιγράψεις αυτό τώρα ελπίζω να έγινα κατανοητός), ενώ οι δικές μου είναι ίσιες σε όλο το μήκος τους.
Απλά τις λέω 'ala RS4' γιατί όλοι έτσι μου τις περιγράφουν και 'πες-πες' μου έμεινε κι εμένα...
Επιπλέον, πώς να τις πω? '7 διπλών ακτίνων' όπως γράφει και ο κατάλογος των extra?Άντε να καταλάβεις το σχέδιο μετά...Εντελώς πληροφοριακά οι δικές μου είναι εργοστασιακές ζάντες, δηλαδή έτσι ήρθε το αμάξι απ'έξω, οπότε δεν ξέρω βάρη κτλ.Αν τις έβαζα εδώ (βέβαια ζητούσαν 3500€ ), θα τις ζύγιζα πριν για να ξέρω τουλάχιστον αν αύξησα το βάρος των τροχών ή όχι.
ξερεις τπτ για τις στανταρ του s3??
Δυστυχώς δεν έχω καμία άλλη πληροφόρηση για τις ζάντες του Α3/S3 (γενικότερα).Επειδή ήμουν σε σκέψη ανάμεσα στο αν 'άξιζε' δίνοντας 600€* να αλλάξω τις στάνταρ 17άρες με τις (πανέμορφες κατά τα άλλα ) 'δικές μου' ζάντες, μου αναφέρθηκε η συγκεκριμένη πληροφορία. Δεν ήθελα να γίνουν θεόβαροι οι τροχοί και μόνο λόγω εμφάνισης αντί να κάνω καλύτερο το αμάξι, να το κάνω χειρότερο.
*Επειδή έχω εσωτερικό Sline, οι ζάντες μου κόστισαν τόσο.Κανονικά, χωρίς εσωτερικό Sline κάνουν 1650€.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Οι δικές μου καλώς θυμάσαι ότι είναι 18' και ότι του RS4 τις δίνει σε 19.
Επιπλέον καθώς θυμάσαι ότι 'καμπουριάζουν' προς τα έξω και ξανά προς τα μέσα καθώς οι ακτίνες ξεκινούν από το κέντρο της ζάντας και πλησιάζουν προς την άκρη (άντε να το περιγράψεις αυτό τώρα ελπίζω να έγινα κατανοητός)ναι κι εγω πριν αναρωτιομουν αν εγινα κατανοητος με τη περιγραφη δημοτικου που εκανα
τεσπα αφου καταλαβαινουμε και οι 2 παλι καλαΕντελώς πληροφοριακά οι δικές μου είναι εργοστασιακές ζάντες, δηλαδή έτσι ήρθε το αμάξι απ'έξω, οπότε δεν ξέρω βάρη κτλ.Αν τις έβαζα εδώ (βέβαια ζητούσαν 3500€ ), θα τις ζύγιζα πριν για να ξέρω τουλάχιστον αν αύξησα το βάρος των τροχών ή όχι.
το δικο μου ηταν ετοιμοπαραδοτο και με τις τυπικες ζαντες του s3 επανω, καποια ερχονται απο το εργοστασιο με τις δικες σου αλλα δεν εχω ρωτησει αν χρεωνονται και ποσο..
οταν ρωτησα να μου βαλουν τις δικες σου μου ειπαν 4Κ,τα οποια δε θεωρησα οτι αξιζουν(η μλκια ειναι οτι θα μπορουσαν να κρατησουν τα ζαντολαστιχα μου και να τα πουλησουν ως αμεταχειριστα ανταλλακτικα,αλλα δεν ηθελαν )
παντως και αυτη που εχει επανω μου αρεσει να σου πω τη αληθεια και μου αρεσει που τη βλεπω (κυριως) πανω στο δικο μου μοντελο μονο.απλα με παραξενεψες που μιλησες για μειωμενο βαρος..
θα κοιταξω αν μπορω να μαθω κατι -
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
το δικο μου ηταν ετοιμοπαραδοτο και με τις τυπικες ζαντες του s3 επανω, καποια ερχονται απο το εργοστασιο με τις δικες σου αλλα δεν εχω ρωτησει αν χρεωνονται και ποσο..οταν ρωτησα να μου βαλουν τις δικες σου μου ειπαν 4Κ,τα οποια δε θεωρησα οτι αξιζουν(η μλκια ειναι οτι θα μπορουσαν να κρατησουν τα ζαντολαστιχα μου και να τα πουλησουν ως αμεταχειριστα ανταλλακτικα,αλλα δεν ηθελαν )
παντως και αυτη που εχει επανω μου αρεσει να σου πω τη αληθεια και μου αρεσει που τη βλεπω (κυριως) πανω στο δικο μου μοντελο μονο.απλα με παραξενεψες που μιλησες για μειωμενο βαρος..
Κοίτα...εγώ αν ήμουν στη θέση σου δε θα τις άλλαζα τις ζάντες να βάλω τις δικές μου.Θα κρατούσα τις ζάντες σου που μπαίνουν και μόνο στο s3.Επιπλέον όλο και περισσότεροι σε διάφορα club έχουν αφινιάσει με τη ζάντα τη δική μου και θέλουν όλοι να την βάλουν (replika ή μη).
Επιπλέον η δική σου ζάντα ξεχωρίζει...(όπως και όλο το υπόλοιπο αμάξι από το 'απλό' A3 )Τέλος, μιλώντας πιο παλιά με τον michael-amott (το nickname είναι αυτό...μην ψαρώνεις ) που έχει S3, μου είπε ότι ήταν extra το 'δικό μου' σχέδιο με κόστος 900€ (αν θυμάμαι καλά) και δεν τις έβαλε γιατί είπε χαρακτηριστικά 'ρε φίλε...900€ για να αλλάξω απλώς σχέδιο?Δε μας γ@μ@νε λέω εγώ?Να πεις ότι θα έβαζα και πιο μεγάλη, πάει στο καλό και να τα έδινα...για να μείνω στη 18άρα?Κοροϊδία'
Ίσως, λοιπόν, αυτά τα S3 που είδες να είχαν έρθει ετοιμοπαράδοτα με το συγκεκριμένο extra.θα κοιταξω αν μπορω να μαθω κατι
Τονίζω (όπως είπα και στο πρώτο post) για να μην υπάρξει παρεξήγηση:Μου είπαν για μειωμένο βάρος.Εγώ δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω (δυστυχώς).
Αν μπορείς να βρεις στοιχεία έγκυρα, πραγματικά θα με ενδιέφεραν.
(άλλο να στηρίζεσαι στο 'μου είπαν', 'μου σφύριξαν' , 'ψυχανεμίστηκα' και άλλο σε πραγματικά στοιχεία ) -
Ειναι γεγονος οτι τα αυτοκινητα βαραινουν και ψηλωνουν αλλα κ περα απο το υψος κ το βαρος, αυξανεται ο ογκος που προστιθεται λογω αυξανομενης ζητησης για παθητικη ασφαλεια
με αποτελεσμα τα συγχρονα αυτοκινητα να μοιαζουν φυστικοβουτυροπαχυσαρκοτοφαλοι.
πχ αν δειτε εναν ανθρωπο μεσα σε golf ΙΙΙ σε σχεση με τον ιδιο σε golf VI, ο ανθρωπος μοιαζει να ειναι υπο κλιμακα.οποτε για να μην φαινεται το αυτοκινητο σαν κουβαδακι πχ, Atos και για να χωραν τα φρενα που θα σταματησουν τον υπερτροφικο μπουλη οι θολοι του πρεπει να μεγαλωνουν αναλογα. αυτο μπορει μονο να σημαινει και αυξηση του μεγεθους των ζαντων αν και τελευταια οι θολοι για να γεμισει σχεδιαστικα ενα αυτοκινητο μπορει να δειχνουν τεραστιοι φαινομενικα χωρις ομως να ειναι πχ στο καινουριο fiesta ή την mito.
τα χαμηλοπροφιλα λαστιχα γενικα ειναι πιο βαρια απο τα ψηλου προφιλ λογω του ενισχυμενου σκελετου τους,αυτο σε συνδιασμο με το αυξημενο βαρος των μεγαλυτερων ζαντων (οι ακριβες εξαιρεσεις υπαρχουν για να επιβεβαιωνουν τον κανονα) καλο παντως δεν κανει, τωρα αν καποιος χρειαζεται προσφυση μπορει να παρει φαρδυτερη ζαντα για να μπορεσει να βαλει κ φαρδυτερο λαστιχο.
-
Ο χρήστης bab2112 έγραψε:
πχ αν δειτε εναν ανθρωπο μεσα σε golf ΙΙΙ σε σχεση με τον ιδιο σε golf VI, ο ανθρωπος μοιαζει να ειναι υπο κλιμακα.
χα χα έτσι ακριβώς!
Πάντως, χαρά στο κουράγιο των 18άρηδων μέσα στην Αθήνα! Χθες είδα έναν με γκολφ V GTI στο Παγκράτι να περνάει σαμαράκι με 1χ.α.ω., έντρομος μη στραβώσει τη ζάντα του! Φαντάζομαι αυτό θα το ζει κάθε 20-30 δευτερόλεπτα οδήγησης μέσα στους υπέροχους δρόμους μας!
...σαν κάτι χαζογκόμενες που βγαίνουν να περπατήσουν σε πλιθόστρωτο δρόμο με γόβα στιλέτο!
-
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα πάντως...Και εγώ δεν κόβω και περνάω με 5km/h σε κάθε λακκουβίτσα του δρόμου ούτε μου φαίνεται ότι κοπανάει το αμάξι στις (όποιες) λακούβες.μη σου πω ότι μου φαίνεται ότι κοπανάει λιγότερο από το Golf IV που είχα με 16άρα ζάντα. (θεωρώντας την ίδια σκληρότητα στην ανάρτηση).
Και για να λέμε και τα πράγματα ως έχουν, εγώ κόβω στα σαμαράκια που βάζουν στους δρόμους (αυτοσχέδια ή μη) που τα έχουν για να 'κόβεις'.Όμως το ίδιο (και ίσως περισσότερο) έκοβα και με το Golf-άκι.Δεν είναι ότι λυπάμαι τη ζάντα μη στραβώσει.Δε θέλω εγώ ως επιβάτης να καταπονηθώ και επιπλέον επειδή μισώ τους τριγμούς στο εσωτερικό, όσο μπορώ να αποφεύγω τα 'γκαπ-γκουπ' από τις ανωμαλίες, το κάνω.Και το κανω αυτό είτε έχω το εταιρικό αμάξι (που έχει κάτι λάστιχα μπαλόνια 60 προφίλ και 14άρα ζάντα), είτε το δικό μου (που έχει 40 προφίλ και 18άρα ζάντα).
Μην προσπαθούμε να βρούμε λόγο γιατί το κάνει κάποιος.Τα φαινόμενα απατούν αρκετές φορές.
Γενικά με τη 18άρα ζάντα πρέπει να προσέχεις λίγο περισσότερο από ότι αν είχες 16άρα ζάντα.Όχι τίποτα τραγικότητες.
Προσοχή θέλει στο να μην παρατήσεις τα λάστιχα ξεφούσκωτα γιατί αν πέσεις σε καμιά γερή λακούβα, χαιρετάς και τη ζάντα μάλλον μετά (πάς για ίσιωμα ζάντας δηλαδή), αλλά θα μου πεις, αυτό θα το πάθαινες και με 16-17άρα ζάντα (ίσως το στράβωμα να ήταν σε λιγότερο βαθμό).
Προσοχή θέλει στο παρκάρισμα στα πεζοδρόμια γιατί είναι πιο χαμηλοπρόφιλα τα λάστιχα και γίνεται πιο εύκολα το σημάδι στη ζάντα.Αν δε ζήσει κάποιος με τη 18άρα ζάντα ή δεν έχει μπει σε αμάξι με τόσο μεγάλη ζάντα (ή μεγαλύτερη), δε μπορεί να κρίνει.Αυτά που λέγονται ότι με τη 18άρα ο άλλος μέσα στο αμάξι του θα καταχτυπιέται σαν φραπές ή ότι φτάνοντας στον προορισμό του θα έχει διαλύσει (τσάμπα) την πέτρα στα νεφρά, θα του έχουν πέσει τα σφραγίσματα κ.ο.κ., απλά δεν ισχύουν.-
(με εξαίρεση τίποτα τραγικότητες πχ 106 με 18άρα ζάντα, προφίλ 30 κτλ που υπάρχουν απλά για επιβεβαίωση του κανόνα).
Με σωστή μελέτη, μπορείς να έχεις μία 18άρα ζάντα στο αμάξι και το αυτοκίνητο να κινείται πάλι σαν μαγικό 'χαλί' πάνω στις ανωμαλίες.
(εντάξει...σίγουρα λιγότερο 'χαλί' από πριν... ) -
@ καβουρας
να συναντηθουμε να βγαλουμε τις ζαντες μας να τις μετρησουμετο δικο μου ηταν στην εκθεση,το πηρα σε λιγοτερο απο 10 εργασιμες.ηταν να παραγγειλω ενα λευκο που θα ερχοταν μεσα στο 2μηνο,αλλα το αφεντικο του μαγαζιου(καρεντα) το εδωσε σε φιλο του και μετα απο αυτο το πακετο για να μην περιμενουμε κανα 3μηνο+ και αρχισουμε τα καντιλια,μας εδωσαν αυτο της εκθεσης το οποιο αρχικα μας ελεγαν οτι δεν το πουλουσαν.
υπηρχε πολλη ζητηση τοτεπηρα λοιπον ετοιμο αυτοκινητο,δε μπορεσα να του βαλω τιποτα διαφορετικο πανω,για αυτο αν ηθελα να αλλαξω ζαντες επρεπε να τις αγορασω απο αυτους πανακριβα κι οχι απο το εργοστασιο.
τουλαχιστον ειχε επανω τον εξοπλισμο που ηθελαΥΓ τα αυτοκινητα μας δεν κοπανανε με τις 18αρες γιατι εχουν σωστη αναρτηση
το προηγουμενο golf ειχε ημιακαμπτο,λογικο ειναι να κοπαναει περισσοτεροκαι αν διαβασες στους κατασκευαστες και μοντελα,εγραψα οτι η ΜΙΤΟ που πηρε ενας φιλος μου με 17αρα κοπαναει παρα πολυ. εννοειται οτι η μεγαλυτερη ζαντα θα χτυπησει περισσοτερο,αλλα αν εχεις πολλαπλους στα @@@δια σου.
για αυτο χτυπιεμαι οταν ακουω για ημιακαμπτο δεν ειναι οτι δε μπορει να εχει κρατημα,αλλα οταν εχει κρατημα δεν εχει καθολου ανεση!!και μια μεγαλη ζαντα απλως χειροτερευει τα πραγματασε λακουβες και λοιπα εγω προσεχω,αλλα για να ειμαι ειλικρινης, δε με πολυαπασχολουν.
επισης τα conti sc2 που φοραω,οπως και τα περισσοτερα σπορ ελαστικα που βγαινουν σε αυτες τις διαστασεις δε σκιζονται ετσι ευκολα σε λακουβες.
υποτιθεται οτι πρεπει να αντεχουν πολυ περισσοτερο βαρος και πολυ μεγαλυτερες ταχυτητες.τα απλα conti που ειχα με στο κλιο μας σκιζονταν για πλακα(2 εγω ενα ο πατερας )
ακομα και τα exalto στο c2 σε σε σχεση με τα energy σε παλια αυτοκινητα μας, με εχουν καταπληξει στον τομεα αντοχη σε λακουβες και χτυπηματα.
εχω πεσει σε λακουβα οπου σκιστηκε η ζαντα και το λαστιχο δεν επαθε απολυτως τιποτα!!!!
το καταλαβα 3 μερες μετα που πηγα να δω τον αερα μου,γιατι τη στιγμη που εγινε ηταν βραδυ και παρολο που κατεβηκα να δω τι εγινε το λαστιχο ηταν ακομα φουσκωμενο!και μια αλλη φορα που εφυγα πανω σε πεζοδρομιο,εφυγε κομματι της ζαντας,στραβωσαν φτερα,προφυλακτηρες,ψαλιδια,ακρομπαρα και απο το exalto εφυγε απλως ενα μικρο κομματι απο το προφιλ και ουτε καν εσκασε
το εχω ακομα για ρεζερβα,πανω στη ζαντα που της λειπει το κομματι -
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
και αν διαβασες στους κατασκευαστες και μοντελα,εγραψα οτι η ΜΙΤΟ που πηρε ενας φιλος μου με 17αρα κοπαναει παρα πολυ. εννοειται οτι η μεγαλυτερη ζαντα θα χτυπησει περισσοτερο,αλλα αν εχεις πολλαπλους στα @@@δια σου.
Θα σου θυμίσω μόνον τα σχόλια του FifthGear για το TypeRR με πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια (που πρακτικα είναι 4 σύνδεσμοι). Το πόσο καλά κρατά και το πόσο κοπανά είναι θέμα στησίματος της ανάρτησης.
Ημιάκαμπτο είχε και το δικό μου Golf και περνούσα βασιλικά πάνω από τις λακούβες με τα 80άρια λάστιχα και με πολύ καλά άνεση με τα 65άρια μετά.
ΓΕΝΙΚΑ τώρα
Είχα αναφέρει περί της στροφικής αδράνειας και φυσικά του γεγονότος ότι ελαφρύτερη να είναι μία μεγαλύτερη ζάντα αυτό δεν καταφέρνει σχεδόν ποτέ να εκμηδενίσει την σχετική αύξηση της ακτίνας του κέντρου βάρους που καθορίζει στην 4η δύναμη την στροφική αδράνεια (και το πόσο αντιστέκεται η ζάντα+λάστιχο στην μεταβολή της κατάστασης είτε δηλαδή να επιταχύνει ή να επιβραδύνει).
Υπάρχει βέβαια όμως και ο παράγων βάρος που αφορά την αναρτόμενη μάζα. Για το λόγο αυτό όποιος έχει σιδερένια ζάντα 15 ιντσών και πάει σε αλουμίνιο 15 παρατηρεί σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά του οχήματος (λόγω μείωσης του αναρτώμενου βάρους). Αν κάποιος τηρούσε αυτόν το κανόνα (και δεν προχωρούσε ταυτόχρονα και στην αύξηση της διάστασης) θα έβλεπε πολύ καλύτερη απόσβεση στην ανάρτηση καθώς θα αυξανόταν σημαντικά το ποσοστό απόσβεσης που δίδεται από το λόγο c/(2sqrt(Km)) (όπου c η τιμή απόσβεσης του αμορτισέρ, m η μάζα και K η σταθερά του ελατηρίου και το σύμβολο sqrt ορίζει τη ρίζα). Για το λόγο αυτό όταν σε ένα όχημα τοποθετούμε σκληρότερα ελατήρια για να διατηρούσε την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης είναι και η τοποθέτηση αποσβεστήρων (αμορτισέρ) με μεγαλύτερη απόσβεση.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Ημιάκαμπτο είχε και το δικό μου Golf και περνούσα βασιλικά πάνω από τις λακούβες με τα 80άρια λάστιχα και με πολύ καλά άνεση με τα 65άρια μετά.Πέρασες κι εσύ από το μαγικό νούμερο ελαστικού 175/80/14?
Απλά θεϊκή διάσταση...
Αν θυμάμαι καλά κιόλας, η μόνη εταιρία που έβγαζε λάστιχα σε αυτή τη διάσταση ήταν η michelin και μόνο το energy.
Πάντως επειδή λες ότι περνούσες βασιλικά πάνω από τις λακούβες, 'ξεχνάς' να αναφέρεις ότι το Golf IV είχε από το εργοστάσιο ανάρτηση...βάρκα γυαλό, οπότε και 16άρα και 17άρα να είχε, πάλι τίποτα δε θα καταλάβαινες.Το πόσο καλά κρατά και το πόσο κοπανά είναι θέμα στησίματος της ανάρτησης.
Κοίτα...καλή και χρυσή η καλοσχεδιασμένη ανάρτηση, αλλά αν βάλεις ανάρτηση κούτσουρο, αμέσως την ακυρώνεις
Επιπλέον έχει σχέση και η κλίση του αμορτισέρ ως προς τον τροχό και άλλα πράγματα (που ίσως ξέρεις καλύτερα από μένα) σχετικά με τη γεωμετρία ανάρτησης (πέρα δηλαδή από τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιήσεις).
Τέλοσπάντων...Το θέμα είναι ότι με δεδομένη μία καλομελετημένη ανάρτηση το αμάξι ακόμα και με μεγάλη ζάντα δε χτυπάει, ενώ δε γέρνει κιόλας.Όσο αναφορά τις ζάντες, τη στροφορμή, την αναρτόμενη μάζα κ.ο.κ., συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες για τις ζάντες.
Για να μην πλατιάζουμε, εγώ αυτό που ήθελα εξαρχής να τονίσω όταν άρχισα να απαντάω στο θέμα αυτός είναι πως δεν μπορούμε να γράψουμε ένα κανόνα που να λέει ότι βάζοντας μεγαλύτερη ζάντα στο αμάξι, πάντα χάνεις σε επιδόσεις ή το αντίθετο.Με σωστές κινήσεις μπορείς να βελτιώσεις την ενεργητική ασφάλεια του αυτοκινήτου σου.
Τα πάντα θέλουν μελέτη πρώτα από τον καταναλωτή και αρκετή σκέψη.Πάντα σε μία οποιαδήποτε αλλαγή κάτι πρέπει να θυσιάσεις για να κερδίσεις κάτι άλλο (πχ αυξάνεις το κόστος, βελτιώνεις τις επιδόσεις - χάνεις σε άνεση, κερδίζεις σε look - μειώνεις το κόστος, χάνεις σε επιδόσεις κ.ο.κ.)
Αν τα αφήσει στο φλου (όπως και οτιδήποτε άλλο βέβαια), μάλλον θα χειροτερέψει το αμάξι του, παρά θα το βελτιώσει (εκτός κι αν είναι σούπερ τυχερός και πέσει στην περίπτωση της περίπτωσης).
Αυτά από μένα.ΥΓ: @**QsisVTS **, αν βρεις κάποια άκρη με τα βάρη στις ζάντες, plz στείλε ένα pm.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Θα σου θυμίσω μόνον τα σχόλια του FifthGear για το TypeRR με πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια (που πρακτικα είναι 4 σύνδεσμοι). Το πόσο καλά κρατά και το πόσο κοπανά είναι θέμα στησίματος της ανάρτησης.
δε διαφωνω καθολου με αυτο που λες. παιζει μεγαλο ρολο πώς ειναι στημενη η αναρτηση,τα s2000(με 16αρα ) και mini cooper s(17αρα) για παραδειγμα ειναι παρα πολυ σφιχτα για τα γουστα μου κι ας μην εχουν ημιακαμπτο.
απλα εχω δει αρκετα σπορ μοντελα διχως ημιακαμπτο που δεν κοπανανε,αλλα ουτε ενα σπορ με ημιακαμπτο που να κανει το ιδιο.
στον ημιακαμπτο θα εχεις ειτε ανεση ειτε κρατημα,ποτε και τα δυοδεν εχω μπει σε ολα τα μοντελα της αγορας,αλλα σε οσα εχω μπει παρατηρω οτι γενικα αυτο συμβαινει.
μπορει να κανω και λαθος -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
όποιος έχει σιδερένια ζάντα 15 ιντσών και πάει σε αλουμίνιο 15 παρατηρεί σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά του οχήματος (λόγω μείωσης του αναρτώμενου βάρους).Μη αναρτώμενη μάζα.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Για το λόγο αυτό όποιος έχει σιδερένια ζάντα 15 ιντσών και πάει σε αλουμίνιο 15 παρατηρεί σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά του οχήματοςΑρκεί το βάρος της αλουμινένιας να είναι μικρότερο από εκείνο της σιδερένιας! Αντίθετα με αυτό που νομίζουν οι περισσότεροι, ενδέχεται μια φθηνή 15άρα κράματος αλουμινίου να ειναι βαρύτερη από τη σιδερένια ίδιας διαμέτρου που αντικαθιστά.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
όποιος έχει σιδερένια ζάντα 15 ιντσών και πάει σε αλουμίνιο 15 παρατηρεί σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά του οχήματος (λόγω μείωσης του αναρτώμενου βάρους).
Μη αναρτώμενη μάζα.
Σωστά αυτή είναι η ακριβής μετάφραση του unsprang weight. Αυτό λόγω του σχετικού προσωμοιώματος.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Για το λόγο αυτό όποιος έχει σιδερένια ζάντα 15 ιντσών και πάει σε αλουμίνιο 15 παρατηρεί σημαντική βελτίωση στα οδικά χαρακτηριστικά του οχήματος
Αρκεί το βάρος της αλουμινένιας να είναι μικρότερο από εκείνο της σιδερένιας! Αντίθετα με αυτό που νομίζουν οι περισσότεροι, ενδέχεται μια φθηνή 15άρα κράματος αλουμινίου να ειναι βαρύτερη από τη σιδερένια ίδιας διαμέτρου που αντικαθιστά.
Ψιλοδύσκολο να συμβαίνει αυτό καθώς το αλουμίνιο έχει τη μισή αντοχή μεν αλλά είναι 3 φορές ελαφρύτερο.
-
Οι φτηνές είναι συνήθως πιο βαριές. Είναι κράμα αλουμινίου εξάλλου, με σκοπό να αυξηθεί η αντοχή του. Καταλήγουν λοιπόν να είναι βαρύτερες.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Πέρασες κι εσύ από το μαγικό νούμερο ελαστικού 175/80/14?
Απλά θεϊκή διάσταση...
Αν θυμάμαι καλά κιόλας, η μόνη εταιρία που έβγαζε λάστιχα σε αυτή τη διάσταση ήταν η michelin και μόνο το energy.
Πάντως επειδή λες ότι περνούσες βασιλικά πάνω από τις λακούβες, 'ξεχνάς' να αναφέρεις ότι το Golf IV είχε από το εργοστάσιο ανάρτηση...βάρκα γυαλό, οπότε και 16άρα και 17άρα να είχε, πάλι τίποτα δε θα καταλάβαινες.Για τη διάσταση.... όχι υπήρχε και η Bridgestone!!!
Δεν ήταν τόσο βάρκα γυαλό. Το τιμόνι με τα 80άρια ήταν ΓΤΠΚ αλλα βελτιώθηκε θεαματικά με τα 195/65/15. Φυσικά το αντίτιμο ήταν μία μικρή αύξηση στην κατανάλωση ενώ τα φρένα βελτιώθηκαν σημαντικά.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Για τη διάσταση.... όχι υπήρχε και η Bridgestone!!!
Και όχι μόνο. Σχεδόν όλες οι εταιρείες βγάζουν αυτή τη διάσταση ακόμα και σήμερα.
ΖΑΝΤΕΣ 18¨