-
Σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το θέμα γιά να πούμε τις απόψεις μας γιά το πως θα έπρεπε να είναι η διαδικασία γιά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Συμφωνούμε πιστεύω όλοι γιά τη σπουδαιότητα της σωστής οδηγικής εκπαίδευσης γιά την ασφάλεια όλων μας.
Είναι σωστή λοιπόν αυτή η διαδικασία , μήπως πρέπει να ξεκινάει πολύ πριν φθάσουμε στο δάσκαλο ;;
Και όχι μόνο να κρίνουμε την τωρινή διαδικασία αλλά να την αναλύσουμε , να βρούμε τα αδύνατα σημεία , να κρατήσουμε τα καλά και τελικά να κάνουμε προτάσεις γιά να βελτιωθεί.
Θα μπορούσε π.χ. να προστεθεί ή να αφαιρεθεί κάτι στην εξέταση-οδήγηση στο δρόμο ;;.. τι ; ...γιατί ; ... είναι πρακτικά εφικτό ;
Αντίστοιχες προτάσεις γιά τα μαθήματα , τις σχολές οδηγών , τον τόπο και τρόπο των εξετάσεων , γιά τον Κ.Ο.Κ. κλπ.
Επίσης τι θα μπορούσε να γίνει με τους ήδη κατόχους διπλωμάτων ;; Μπορεί το κράτος ;; , μήπως θα βοηθούσε η ιδιωτική πρωτοβουλία ;;
Ισως η συζήτηση να είναι μάταια , ίσως όμως και να μαζέψουμε ιδέες και προτάσεις που να είναι χρήσιμες και εφαρμόσιμες μελλοντικά. Ποιός ξέρει , μπορεί εάν φτειάξουμε μιά ολοκληρωμένη πρόταση να πάρει τη μορφή επίσημης πρότασης προς το αρμόδιο υπουργείο.
Πριν με χαρακτηρίσετε ρομαντικό , θα ήθελα να πω ότι δεν μπορούμε μόνο να γκρινιάζουμε όλη την ώρα σαν γνήσιοι Ελληνες γιά τα στραβά που βλέπουμε στο τόπο μας αλλά θα πρέπει να κάνουμε και κάτι γιά να διορθωθούν. -
Σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το θέμα γιά να πούμε τις απόψεις μας γιά το πως θα έπρεπε να είναι η διαδικασία γιά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Συμφωνούμε πιστεύω όλοι γιά τη σπουδαιότητα της σωστής οδηγικής εκπαίδευσης γιά την ασφάλεια όλων μας.
Είναι σωστή λοιπόν αυτή η διαδικασία , μήπως πρέπει να ξεκινάει πολύ πριν φθάσουμε στο δάσκαλο ;;
Και όχι μόνο να κρίνουμε την τωρινή διαδικασία αλλά να την αναλύσουμε , να βρούμε τα αδύνατα σημεία , να κρατήσουμε τα καλά και τελικά να κάνουμε προτάσεις γιά να βελτιωθεί.
Θα μπορούσε π.χ. να προστεθεί ή να αφαιρεθεί κάτι στην εξέταση-οδήγηση στο δρόμο ;;.. τι ; ...γιατί ; ... είναι πρακτικά εφικτό ;
Αντίστοιχες προτάσεις γιά τα μαθήματα , τις σχολές οδηγών , τον τόπο και τρόπο των εξετάσεων , γιά τον Κ.Ο.Κ. κλπ.
Επίσης τι θα μπορούσε να γίνει με τους ήδη κατόχους διπλωμάτων ;; Μπορεί το κράτος ;; , μήπως θα βοηθούσε η ιδιωτική πρωτοβουλία ;;
Ισως η συζήτηση να είναι μάταια , ίσως όμως και να μαζέψουμε ιδέες και προτάσεις που να είναι χρήσιμες και εφαρμόσιμες μελλοντικά. Ποιός ξέρει , μπορεί εάν φτειάξουμε μιά ολοκληρωμένη πρόταση να πάρει τη μορφή επίσημης πρότασης προς το αρμόδιο υπουργείο.
Πριν με χαρακτηρίσετε ρομαντικό , θα ήθελα να πω ότι δεν μπορούμε μόνο να γκρινιάζουμε όλη την ώρα σαν γνήσιοι Ελληνες γιά τα στραβά που βλέπουμε στο τόπο μας αλλά θα πρέπει να κάνουμε και κάτι γιά να διορθωθούν. -
Σκέφτηκα να ανοίξω αυτό το θέμα γιά να πούμε τις απόψεις μας γιά το πως θα έπρεπε να είναι η διαδικασία γιά την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Συμφωνούμε πιστεύω όλοι γιά τη σπουδαιότητα της σωστής οδηγικής εκπαίδευσης γιά την ασφάλεια όλων μας.
Είναι σωστή λοιπόν αυτή η διαδικασία , μήπως πρέπει να ξεκινάει πολύ πριν φθάσουμε στο δάσκαλο ;;
Και όχι μόνο να κρίνουμε την τωρινή διαδικασία αλλά να την αναλύσουμε , να βρούμε τα αδύνατα σημεία , να κρατήσουμε τα καλά και τελικά να κάνουμε προτάσεις γιά να βελτιωθεί.
Θα μπορούσε π.χ. να προστεθεί ή να αφαιρεθεί κάτι στην εξέταση-οδήγηση στο δρόμο ;;.. τι ; ...γιατί ; ... είναι πρακτικά εφικτό ;
Αντίστοιχες προτάσεις γιά τα μαθήματα , τις σχολές οδηγών , τον τόπο και τρόπο των εξετάσεων , γιά τον Κ.Ο.Κ. κλπ.
Επίσης τι θα μπορούσε να γίνει με τους ήδη κατόχους διπλωμάτων ;; Μπορεί το κράτος ;; , μήπως θα βοηθούσε η ιδιωτική πρωτοβουλία ;;
Ισως η συζήτηση να είναι μάταια , ίσως όμως και να μαζέψουμε ιδέες και προτάσεις που να είναι χρήσιμες και εφαρμόσιμες μελλοντικά. Ποιός ξέρει , μπορεί εάν φτειάξουμε μιά ολοκληρωμένη πρόταση να πάρει τη μορφή επίσημης πρότασης προς το αρμόδιο υπουργείο.
Πριν με χαρακτηρίσετε ρομαντικό , θα ήθελα να πω ότι δεν μπορούμε μόνο να γκρινιάζουμε όλη την ώρα σαν γνήσιοι Ελληνες γιά τα στραβά που βλέπουμε στο τόπο μας αλλά θα πρέπει να κάνουμε και κάτι γιά να διορθωθούν. -
Θα καταλήξω ίσως σε κοινοτυπίες, αλλά όλα ξεκινούν από τα θρανία. Η αρχή πρέπει να γίνει από τα σχολεία ώστε τα παιδιά να μάθουν πρώτα να περπατούν στους δρόμους πριν μάθουν να οδηγούν ποδήλατο, μηχανάκι ή αυτοκίνητο. ¨όταν αυτός ο ενημερωμένος και συνειδητοποιημένος νέος φτάσει να μπει σε σχολή εκμάθησης οδήγησης θα μπορεί να αφομοιώσει ότι του μάθουν και να τα κάνει πράξη στο δρόμο. Η σχολή πρέπει να δίνει εφόδια τέτοια ώστε να είναι ικανός όταν πάρει το δίπλωμα να οδηγήσει με ασφάλεια στο δρόμο και όχι να περιμένουμε από τα λάθη μας να μάθουμε όσοι μάθουμε μετά όταν θα είμαστε εκτεθειμένοι στους κινδύνους της κίνησης. Η καλύτερη εκπαίδευση με λογικό κόστος και με μηδενικό κίνδυνο γίνεται σε εξομοιωτές. Είναι μονόδρομος πιστεύω. Εξομοιωτής οδήγησης που να μπορεί να εξομοιώνει επικίνδυνες καταστάσεις, βραδινή οδήγηση, αντιδράσεις σε πιθανές βλάβες κλπ. Αυτό που αποκαλούμε σχολές ασφαλούς οδήγησης θα έπρεπε να είναι ενσωματωμένες στην εκπαίδευση κάθε νέου οδηγού υποχρεωτικά. Από κι και πέρα επανεξέταση κατά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τις ικανότητες εκείνες που χρειάζονται για να κατέχει ένα δίπλωμα οδήγησης. Τέλος θεωρώ απαράδεκτο να γίνονται τα μαθήματα οδήγησης και οι εξετάσεις σε δημόσιους δρόμους. Αυτά έπρεπε να γίνονται σε ειδικούς χώρους και να μπαίνεις στην κυκλοφορία μετά από την ολοκλήρωση ενός κύκλου μαθημάτων που θα περνούσες με επιτυχία αφού δώσεις τις απαραίτητες εξετάσεις.
Για τους οδηγούς που έχουν δίπλωμα τα πράγματα είναι ποιο δύσκολα. Πέρα που δεν μπορείς να μάθεις νέα περπατησιά σε γέρικο άλογο, αυτό που σοφά λέμε ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Επίσης μια επανεξέταση θα έκοβε την συντριπτική πλειοψηφία. Ίσως κάποια υποχρεωτικά προγράμματα επανεκπαίδευσης θα ήταν μια καλή λύση.
Σίγουρα όλα αυτά δεν νομίζω ότι μπορούν να γίνουν χωρίς την ενεργό συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Με κρατικό ίσως έλεγχο και με δικλίδες ασφαλείς ότι δεν θα διαβρωθεί όπως το υπάρχον σύστημα.
Επίσης σημαντικό ρόλο θα μπορούσαν να παίξουν τα κρατικά κανάλια που έτσι κι αλλιώς όλοι μας πληρώνουμε να κάνουν σχετικές προσπάθειες ενημέρωσης σε μόνιμη βάση και όχι αποσπασματικά. Δεν νομίζω ότι αρκεί μια σχετική εκπομπή που περιορίζεται σε τεστ μοντέλων.
Ίσως και εγώ να είμαι ρομαντικός αλλά δεν πιστεύω ότι δεν υπάρχει λύση αν βρεθούν οι άνθρωποι που θα θέλουν και δε θα φοβούνται το πολιτικό κόστος.
Μεγάλη κουβέντα είπα τώρα. -
Βασιλη πολυ καλη ιδεα!
νομιζω οτι οι σχολες οδηγησης δεν προσφερουν τιποτα παραπανω απο γνωσεις για να παρεις το διπλωμα.
Εξηγουμαι. Οταν οδηγεις με ενα μεσο οριο ταχυτητας 20-30Km/h και στριβεις με το μισο πωσ ειναι δυνατον να μαθεις να οδηγεις; Οταν οι σχεσεις που χρησιμοποιεις ειναι η 1η και η 2α πως θα μαθεις ποτε ειναι σωστο να αλλαζεις σχεση; Πως θα κατεβασεις απο 5η σε 4η για ενα προσπερασμα; Εγω οταν χρειαστηκε να κατεβασω απο 3η σε 2α για να στριψω σε μια ανηφορα προκαλεσα 'λοξιγγα' στο αυτοκινητοΕπισης συνηθως το μεσσαιο πενταλ ειναι το πιο αδικημενο. Αποδεδειγμενα οι περισσοτεροι οδηγοι κατω του μετριου σε καθε δυσκολη συνθηκη καταφευγουν στα φρενα. Πως ομως να φρεναρουν σωστα οταν δεν ξερουν; Αλλο να σταματας για το φαναρι και αλλο γιατι κινδυνευει η ζωη σου.
Να μην αναφερω τις συνθηκες οδηγησης που το χειροτερο που μπορει να σου τυχει ειναι βροχη. Ουτε χιονι, ουτε νυχτα. Επισης δεν κανουν υπεραστικες διαδρομες. Η οδηγηση μεσα στην πολη και εξω απο αυτην εχει τους δικους της ξεχωριστους κανονες και ιδιαιτεροτητες.
Δυο προτασεις εχω να αναφερω που ειναι σχετικα 'ευκολες' :
- να υπαρχει διακριση αναμεσα σε χειροκινητο-αυτοματο διπλωμα
- μα επιτελους γιατι να μαθαινουμε σε super-mini; κατα τη δειρκεια των μαθηματων να 'ανεβαινουμε' κατηγορια, γιατι βλεπω τι γινεται καθημερινα σε οσους ανεβαινουν απο μονοι τους.
3* οσοι θελουν SUV να εκπαιδευονται σε τρακτερ
ΥΓ : Το 3ο πληθυντικο που χρησιμοποιησα συμπεριλαμβανει και εμενα φυσικα!
-
Καταγράφω ορισμένες προτάσεις που γράφτηκαν μέχρι τώρα και μερικές δικές μου προτάσεις και σχόλια.
Μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στο δημοτικό
Κ.Ο.Κ. : ολοκληρωμένο μάθημα στο γυμνάσιο λύκειο.
Εξομοιωτές οδήγησης ;υπό μορφή video games ; γιατί το κόστος ενός πραγματικού εξομοιωτή είναι πολύ ψηλότερο ενός αυτοκινήτου. Θα μπορούσε να βοηθήσει ένα pc με πεταλιέρα στην εκπαίδευση καταστάσεων όπως : αποφυγή εμποδίου , φρενάρισμα (με ABS χωρίς ABS) στο στεγνό βρεγμένο χιόνι , απώλεια πρόσφυσης εμπρός πισω μέρους του αυτοκινήτου , σκασμένο ελαστικό κ.α. ;;;
Η πρακτική όμως εκπαίδευση εξέταση θα μπορούσε να γίνει σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους ανά νομό της χώρας. Αφού δεν έχουμε αρκετές πίστες θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αεροδρόμια (πχ. Ελληνικού) , χώρους των ΚΤΕΟ ή άλλων δημοσίων οργανισμών , μεγάλα πάρκιν κλπ. Ενας τέτοιος χώρος ανά νομό πιστεύω είναι αρκετός και μπορεί να βρεθεί . Για τους κατοίκους των μεγάλων αστικών περιοχών (Αθήνα , Θεσσαλονίκη κλπ) θα χρειαστούν περισσότεροι χώροι. Εκεί θα μπορούσαν να φτειαχτούν και μερικά μεγάλα πάρκα στα περίχωρα των πόλεων και θα βοηθούσε η αξιοποίηση χώρων των αεροδρομίων του Ελληνικού και της Μίκρας. (αφού είμαστε οι μοναδικοί που καταστρέφουμε διεθνές αεροδρόμια , τουλάχιστον να χρησιμεύσουν και σε κάτι ...)
Πρώτα απόλα όμως πρέπει να βρούμε τι θα περιέχει αυτή η εκπαίδευση και ποιοί θα είναι οι εκπαιδευτές. Εδώ θα μπορούσε να φτειαχτεί μιά επιτροπή από τους επαγγελματίες οδηγούς εκπαιδευτές , τον ΣΟΑΑ , το εργομετρικό κέντρο και το υπουργείο (ίσως και άλλους ...... πχ.ΚΚ) ,να καθορίσουν τη μορφή της εκπαίδευσης εξετάσεων και μετά να εξετάσουν την ύπαρξη κατάλληλων χώρων , αξιοποίηση υπαρχόντων και πιθανή κατασκευή καινούργιων (υπάρχει η πιθανότητα να χρηματοδοτούνται από τα Κ.Π.Σ.)
Επίσης θα μπορούσαν να γίνουν επιμορφωτικά σεμινάρια γιά τους επαγγελματίες οδηγούς- εξεταστές από τους οδηγούς του ΣΟΑΑ ,γιά ενημέρωση πάνω σε θέματα φρεναρίσματος , αποφυγής εμποδίων , απώλειας πρόσφυσης κα.(η βοήθεια του ΚΚ θα ήταν ανεκτίμητη εδώ αφού γνωρίζει το θέμα πολύ καλά)Οι δικές μας ιδέες προτάσεις θα βοηθούσαν γιά τη διαμόρφωση μιάς πιό ολοκληρωμένης άποψης από αυτούς πού ίσως ασχοληθούν με το θέμα.
Αυτά προς το παρόν.
-
Συμφωνω με ολα οσα εχουν πει οι προηγουμενοι. Ειδικα τα περι παιδειας νομιζω ειναι το Α και το Ω για καλυτερη συμπεριφορα, οδηγηση στους δρομους. Ειναι ομως πολυ δυσκολα τα πραγματα, ναι το ξερω οτι γινομαι γραφικος, γιατι σαν λαος παντα ψαχνουμε πως να φτασουμε στο προορισμο μας αδιαφοροντας για τους αλλους. Πολλοι τοτε λενε, 'γιατι το κανει αυτος και δεν το κανω κι εγω?' Η παιδεια και η εκπαιδευση σιγουρα θα βοηθησουν, αλλα θα πρεπει να εφαρμοστουν για ολους, και εννοω φυσικα την αστυνομια. Πρεπει και η αστυνομια να εφαρμοζει το νομο. Να σταματησουμε να βλεπουμε αστυνομικους να αγνοουν εντελως καποιον που δε σταματαει στη διαβαση να περασουν οι πεζοι, να μην αγνοουν αυτους που παραβιαζουν προτεραιοτητα και δεκαδες, για να μην πω εκατονταδες, αλλα παραδειγματα που βλεπουμε.
Το θεμα ομως δεν τελειωνει εδω. Να τολμησω να αναφερω και για τα περι καλυτερευσης των δρομων? Ποσοι απο εμας αναρωτιομαστε οταν οδηγαμε 'μα καλα δεν υπαρχουν αναπηροι με καροτσακια στην Ελλαδα που θελουν να πανε μια βολτα στη πολη?'
Δεν νομιζω οτι υπαρχουν πολλες χωρες περισοτερο ρατσιστικες σε θεματα πεζων και ανθρωπων με κινητικες δυσκολιες, απο την Ελλαδα. Αλλα πως να μην ειμαστε, αφου εδω που τα λεμε δεν υπαρχουν οι χωροι να ικανοποιηθουν και οι πεζοι και οι αυτοκινητιστες.Κλεινοντας να πω για ενα παραδειγμα που νομιζω ειναι πολυ κατατοπιστικο για την παιδεια μας.
Εδω στο Ηρακλειο, στην περιοχη 'Μπεντεβης' κατασκευαζεται ενας ανισοπεδος κομβος (εχει σχεδον ολοκληρωθει). Προκειται για μια γεφυρα κατω απο την οποια υπαρχουν 4-5 αλλες δισταυρωσεις. Διαβαζα λοιπον σε μια εφημεριδα τοπικη οτι ξαφνικα ανακαλυψαν οτι πουθενα σε οσες μελετες εγιναν πριν την κατασκευη του εργου αυτου δεν εχουν προβλεψει για διαβασεις πεζων, φαναρια και πινακιδες για να μπορει ενας πεζος να περασει απεναντι. -
Εξομοιωτές οδήγησης ;υπό μορφή video games ; γιατί το κόστος ενός πραγματικού εξομοιωτή είναι πολύ ψηλότερο ενός αυτοκινήτου. Θα μπορούσε να βοηθήσει ένα pc με πεταλιέρα στην εκπαίδευση καταστάσεων όπως : αποφυγή εμποδίου , φρενάρισμα (με ABS χωρίς ABS) στο στεγνό βρεγμένο χιόνι , απώλεια πρόσφυσης εμπρός πισω μέρους του αυτοκινήτου , σκασμένο ελαστικό κ.α. ;;;
Προσομοιωτές απώλειας πρόσφυσης και γενικά τέτοιων καταστάσεων(μικρή-μεγάλη αράχνη, κτλ.) υπάρχουν σε αρκετές σχολές οδηγών αλλά προσφέρονται ως προαιρετικά και φυσικά κανείς δεν πληρώνει γι'αυτά...
Θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση μιας και είναι πιο σημαντικά από τα 20( ! ) μαθήματα στα οποία μαθαίνεις παρκάρισμα( ; ) και οπισθογωνία( ; )! -
Ο χρήστης nickpaip έγραψε:
Εξομοιωτές οδήγησης ;υπό μορφή video games ; γιατί το κόστος ενός πραγματικού εξομοιωτή είναι πολύ ψηλότερο ενός αυτοκινήτου. Θα μπορούσε να βοηθήσει ένα pc με πεταλιέρα στην εκπαίδευση καταστάσεων όπως : αποφυγή εμποδίου , φρενάρισμα (με ABS χωρίς ABS) στο στεγνό βρεγμένο χιόνι , απώλεια πρόσφυσης εμπρός πισω μέρους του αυτοκινήτου , σκασμένο ελαστικό κ.α. ;;;
Προσομοιωτές απώλειας πρόσφυσης και γενικά τέτοιων καταστάσεων(μικρή-μεγάλη αράχνη, κτλ.) υπάρχουν σε αρκετές σχολές οδηγών αλλά προσφέρονται ως προαιρετικά και φυσικά κανείς δεν πληρώνει γι'αυτά...
Θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση μιας και είναι πιο σημαντικά από τα 20( ! ) μαθήματα στα οποία μαθαίνεις παρκάρισμα( ; ) και οπισθογωνία( ; )!Το έχω ξανακούσει ότι υπάρχουν σε σχολές οδηγών τέτοιοι προσομοιωτές αλλά δεν έχω δεί κανέναν. Είναι σαν του ''δικού'' μας safetrack ;;;
Μήπως κάποιος έχει εμπειρία από τέτοιους προσομοιωτές να μας πει αν αξίζουν ;;;
Για την εκπαίδευση στο δρόμο τί γνώμη έχετε ;;
Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει ;;
Πού θα πρέπει να γίνεται ;; -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Εξομοιωτές οδήγησης ;υπό μορφή video games ; γιατί το κόστος ενός πραγματικού εξομοιωτή είναι πολύ ψηλότερο ενός αυτοκινήτου. Θα μπορούσε να βοηθήσει ένα pc με πεταλιέρα στην εκπαίδευση καταστάσεων όπως : αποφυγή εμποδίου , φρενάρισμα (με ABS χωρίς ABS) στο στεγνό � βρεγμένο � χιόνι , απώλεια πρόσφυσης εμπρός � πισω μέρους του αυτοκινήτου , σκασμένο ελαστικό κ.α. ;;;
Προσομοιωτές απώλειας πρόσφυσης και γενικά τέτοιων καταστάσεων(μικρή-μεγάλη αράχνη, κτλ.) υπάρχουν σε αρκετές σχολές οδηγών αλλά προσφέρονται ως προαιρετικά και φυσικά κανείς δεν πληρώνει γι'αυτά...
Θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση μιας και είναι πιο σημαντικά από τα 20( ! ) μαθήματα στα οποία μαθαίνεις παρκάρισμα( ; ) και οπισθογωνία( ; )!Το έχω ξανακούσει ότι υπάρχουν σε σχολές οδηγών τέτοιοι προσομοιωτές αλλά δεν έχω δεί κανέναν. Είναι σαν του ''δικού'' μας safetrack ;;;
Μήπως κάποιος έχει εμπειρία από τέτοιους προσομοιωτές να μας πει αν αξίζουν ;;;
Για την εκπαίδευση στο δρόμο τί γνώμη έχετε ;;
Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει ;;
Πού θα πρέπει να γίνεται ;;Εγω καθοτι νεος οδηγος κιολας πιστευω οτι η οδηγηση πρεπει να περιλαμβανει τα εξης.
Α)Πως κινουμαστε στο κυκλοφοριακο ΧΑΟΣ (μηχανακια καθρευτες και τετοια...)
Β)Κινουμενοι σε αυτοκινητοδρομο (αττικη οδος)
Γ)Παρκαρισμα
Δ)Φρεναρισμα πανικου
Ε)Ορεινη διαδρομη-καταβαση (εστω και ο υμμητος που με πηγε ο δασκαλος κατι ειναι... εμαθα να μην πατω φρενο, αλλα να κατεβαινω με 2α...)
αυτα πιστευω ειναι τα βασικα... τωρα κατι αραχνες και απωλειες προσφυσης, ΚΑΛΑ ειναι, αλλα δεν μπορει ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να τα μαθεις με το που περνεις το διπλωμα... πρεπει να περασει 1-2 χρονια να εχεις λιγο συναισθηση του αυτοκινητου... -
Επειδή στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου στο ελληνικό δοκίμασα τη μικρή αράχνη του safetrack σε ένα Clio πιστεύω ότι δεν έχει και τόσα πολλά να προσφέρει στον 'υποψιασμένο' αλλά σίγουρα μπορεί να υποψιάσει τον αμύητο.
Στην ουσία αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των προσομοιωτών αυτών. Να μπορούν να προσομοιώσουν δύσκολες καταστάσεις με πολύ μικρές ταχύτητες δίνοντας το περιθώριο αντίδρασης ακόμη και σε κάποιον που δεν έχει 'ειδικές' γνώσεις και γι'αυτό αλλωστε αποτελούν το πρώτο σκαλοπάτι της εκπαίδευσης στο safetrack. Στη συνέχεια οι ασκήσεις αυτές γίνονται με κανονικά αυτοκίνητα και με μεγαλύτερες ταχύτητες. -
Ο χρήστης nickpaip έγραψε:
Επειδή στα πλαίσια της έκθεσης αυτοκινήτου στο ελληνικό δοκίμασα τη μικρή αράχνη του safetrack σε ένα Clio πιστεύω ότι δεν έχει και τόσα πολλά να προσφέρει στον 'υποψιασμένο' αλλά σίγουρα μπορεί να υποψιάσει τον αμύητο.
Στην ουσία αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των προσομοιωτών αυτών. Να μπορούν να προσομοιώσουν δύσκολες καταστάσεις με πολύ μικρές ταχύτητες δίνοντας το περιθώριο αντίδρασης ακόμη και σε κάποιον που δεν έχει 'ειδικές' γνώσεις και γι'αυτό αλλωστε αποτελούν το πρώτο σκαλοπάτι της εκπαίδευσης στο safetrack. Στη συνέχεια οι ασκήσεις αυτές γίνονται με κανονικά αυτοκίνητα και με μεγαλύτερες ταχύτητες.Αυτή νομίζω είναι η ουσία.
Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε γιά μαθήματα πριν τις εξετάσεις του διπλώματος οδήγησης.Οπότε και η μικρή αράχνη σίγουρα κάτι προσφέρει.
Τώρα , γιά να γίνουν όλες οι σχολές οδηγών επιπέδου safetrack το βλέπω πολύ δύσκολο. -
Φίλε Βασίλη έχεις δίκιο δεν είναι δυνατόν όλες οι σχολές να έχουν τέτοιο εξοπλισμό και μια πίστα διαθέσιμη για να κάνουν τέτοια μαθήματα. Όταν αναφέρομαι σε εξομοιωτές φυσικά αναφέρομαι όπως λέχθηκε ήδη σε κάτι αντίστοιχο ενός PC που θα προτιμούσα να είναι κλειστός χώρος με οθόνες πιθανός που να προσομοιώνουν τα παράθυρα, το πίσω παρμπρίζ και τους καθρέπτες. Θα μπορούσε να προσομοιώνει την κίνηση στο δρόμο με το φόρτο της κυκλοφορίας τα μηχανάκια και τους πεζούς να σου βγαίνουν ξαφνικά στην πορεία σου, να σου μάθει πως αντιδράμε σε κάθε περίπτωση πριν πάρεις το δίπλωμα και τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά χωρίς καμία ουσιαστικά γνώση. Ακόμα και αν δεν μπορεί να σου δώσει την αληθοφάνεια μπορεί να σε κάνει να είσαι προσεκτικός όταν θα συναντήσεις συνθήκες ιδιαίτερης δυσκολίας (ομίχλη, χιόνι, δυνατή βροχή) ώστε να μην περιμένεις ανυποψίαστος πρώτα να πάθεις και μετά να μάθεις. Εγώ προσωπικά από κακή χρήση των φώτων (χρήση μεγάλης σκάλας) στην πρώτη έντονη ομίχλη που συνάντησα όντας μόλις ενός μηνός οδηγός έφτασα να βγω από το δρόμο, χωρίς δυσάρεστα επακόλουθα, γιατί απλά δεν έβλεπα τα όρια του και δεν μπορούσα να καταλάβω και το λόγο. Οι προτάσεις που έκανα στην προηγούμενη τοποθέτηση μου αφορούν φυσικά και τους υποψήφιους οδηγούς δικύκλων, που είναι και οι πλέον εκτεθειμένοι στα όποια λάθη δικά τους ή των άλλων χριστών των δρόμων. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι με τον οποιοδήποτε τρόπο εκπαίδευσης θα έχουμε απόλυτα ικανούς οδηγούς από την πρώτη μέρα. Αλλά τουλάχιστον θα έχουμε ποιο συνειδητοποιημένους και με καλές βάσεις για περαιτέρω εξέλιξη.
-
Το πιο σημαντικό θα ήταν περισσότερη εξάσκηση στο παρκάρισμα, στην οπισθοπορεία, στη γωνία και στην πορεία με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των... 30χλμ./ώρα, κατά προτίμηση με το φως της ημέρας και χωρίς να βρέχει. Όλα τα τροχαία και δη θανατηφόρα γίνονται σε αυτές τις συνθήκες και με αυτές τις ταχύτητες.
Φανταστείτε πόσους λιγότερους νεκρούς θα είχαμε αν ξέραμε να παρκάρουμε καλύτερα.
Σοβαρά τώρα, πιστεύει κανείς ότι θα αλλάξει κάτι με όσες προτάσεις και αν γίνουν; Υπάρχει περίπτωση να χαθεί τόσο λάδωμα;
-
Μια ιδέα, όχι απαραίτητα πρωτότυπη: Στην εποχή των εξαγορών και των συνεργασιών θα μπορούσαν οι σχολές οδηγών να ξεκινήσουν συνεργασίες, συνεταιρισμούς ή κάτι παρόμοιο και να μοιραστούν το κόστος και της κλειστής στην κυκλοφορία διαδρομής για εκπαίδευση και της 'αράχνης', με σκοπό όσα παραπάνω αναφέρθηκαν.
Επίσης να εφαρμοστεί επανεξέταση φυσικών ικανοτήτων-υγείας σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις 'ερασιτεχνικές' άδειες οδήγησης, σε αντιστοιχία με τις επαγγελματικές. Έχω δεί μονόχειρα και μονόφθαλμο άτομο να οδηγεί αυτοκίνητο που δεν είχε καμμιά ειδική διαμόρφωση Α.Μ.Ε.Α. Ο ίδιος είχε και παπί που κυκλοφορούσε καθημερινά! (Με απώλεια αριστερού χεριού). Ακραίο θα μου πείτε παράδειγμα, αλλά πέρα για πέρα αληθινό.
-
Θα μπορούσε να προσομοιώνει την κίνηση στο δρόμο με το φόρτο της κυκλοφορίας τα μηχανάκια και τους πεζούς να σου βγαίνουν ξαφνικά στην πορεία σου, να σου μάθει πως αντιδράμε σε κάθε περίπτωση πριν πάρεις το δίπλωμα και τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά χωρίς καμία ουσιαστικά γνώση. Ακόμα και αν δεν μπορεί να σου δώσει την αληθοφάνεια μπορεί να σε κάνει να είσαι προσεκτικός όταν θα συναντήσεις συνθήκες ιδιαίτερης δυσκολίας (ομίχλη, χιόνι, δυνατή βροχή) ώστε να μην περιμένεις ανυποψίαστος πρώτα να πάθεις και μετά να μάθεις.
Αυτή ακριβώς είναι κι'εμένα η σκέψη μου. Το PC μπορεί να λειτουργήσει επικουρικά στην εκπαίδευση στις σχολές οδηγών.
Μια ιδέα, όχι απαραίτητα πρωτότυπη: Στην εποχή των εξαγορών και των συνεργασιών θα μπορούσαν οι σχολές οδηγών να ξεκινήσουν συνεργασίες, συνεταιρισμούς ή κάτι παρόμοιο και να μοιραστούν το κόστος και της κλειστής στην κυκλοφορία διαδρομής για εκπαίδευση και της 'αράχνης', με σκοπό όσα παραπάνω αναφέρθηκαν.
Επίσης να εφαρμοστεί επανεξέταση φυσικών ικανοτήτων-υγείας σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις 'ερασιτεχνικές' άδειες οδήγησης, σε αντιστοιχία με τις επαγγελματικές.
H ιδέα σου φίλε ΤakisB περί συνεργασιών των σχολών οδηγών ακούγεται ωραία. Ισως να μπορούσε να λύσει πολλά προβλήματα , μεταξύ αυτών της αράχνης και των pc-εξομοιωτών.
Οσο γιά την *επανεξέταση φυσικών ικανοτήτων-υγείας * έπρεπε να υπήρχε ήδη. Και δεν θα έπρεπε να είναι μόνο δυό χαρτιά από παθολόγο - οφθαλμίατρο. Νομίζω με τη συνεργασία του εργομετρικού κέντρου θα μπορούσε να βρεθεί ένα απλό τεστ γιά τα αντανακλαστικά μας και να το έκαναν οι παθολόγοι ιατροί γιά να μας δώσουν τη βεβαίωση .
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
... με τη συνεργασία του εργομετρικού κέντρου θα μπορούσε να βρεθεί ένα απλό τεστ γιά τα αντανακλαστικά μας...Φίλε Βασίλη συζητάμε για ένα ακόμα πρόβλημα που είναι σε τέλμα λόγω της σύγχρονης Ελληνικής πραγματικότητας: έλλειψη ανθρώπων με γνώσεις, ικανότητες, αποτελεσματικότητα και πειθώ στις κατάλληλες θέσεις του περίφημου τέρατος που αποκαλείται 'κρατικός μηχανισμός'.
Σχετικά με το θέμα της εξέτασης των αντανακλαστικών, το 1984 για να επεκτείνω την επαγγελματική άδεια οδήγησης που έχω από Γ' κατηγορία σε Δ', εξετάστηκα ως εξής: καθισμένος μπροστά σε ένα πίνακα με χρωματιστά πλήκτρα διαφόρων μεγεθών, ακούγοντας διάφορους ήχους σε τυχαία χρονικά διαστήματα και με διαφορετική χρονική διάρκεια ή βλέποντας χρωματιστά φωτάκια να ανάβουν με τον ίδιο τυχαίο τρόπο, έπρεπε να πιέζω συγκεκριμένα πλήκτρα άμεσα ώστε να ελεγχθούν οι αντιδράσεις μου. Να ένας απλοϊκός και σίγουρα χαμηλού κόστους τρόπος ελέγχου ικανότητας που μπορεί να εμπλουτιστεί με τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας. -
Ο χρήστης TakisB έγραψε:
... με τη συνεργασία του εργομετρικού κέντρου θα μπορούσε να βρεθεί ένα απλό τεστ γιά τα αντανακλαστικά μας...
Φίλε Βασίλη συζητάμε για ένα ακόμα πρόβλημα που είναι σε τέλμα λόγω της σύγχρονης Ελληνικής πραγματικότητας: έλλειψη ανθρώπων με γνώσεις, ικανότητες, αποτελεσματικότητα και πειθώ στις κατάλληλες θέσεις του περίφημου τέρατος που αποκαλείται 'κρατικός μηχανισμός'.
Σχετικά με το θέμα της εξέτασης των αντανακλαστικών, το 1984 για να επεκτείνω την επαγγελματική άδεια οδήγησης που έχω από Γ' κατηγορία σε Δ', εξετάστηκα ως εξής: καθισμένος μπροστά σε ένα πίνακα με χρωματιστά πλήκτρα διαφόρων μεγεθών, ακούγοντας διάφορους ήχους σε τυχαία χρονικά διαστήματα και με διαφορετική χρονική διάρκεια ή βλέποντας χρωματιστά φωτάκια να ανάβουν με τον ίδιο τυχαίο τρόπο, έπρεπε να πιέζω συγκεκριμένα πλήκτρα άμεσα ώστε να ελεγχθούν οι αντιδράσεις μου. Να ένας απλοϊκός και σίγουρα χαμηλού κόστους τρόπος ελέγχου ικανότητας που μπορεί να εμπλουτιστεί με τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας.Μα αυτό το τέλμα λόγω της σύγχρονης Ελληνικής πραγματικότητας πρέπει να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε.
Απ'ότι έχω ακούσει το εργομετρικό κέντρο συνεργάζεται με τις υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών. Ξέρει κανείς κάτι ;;;;
Δίπλωμα οδήγησης : προτάσεις