-
Eγω συμφωνω απολυτα με την νεα πολιτικη της Euroncap
-
Ο χρήστης dirtoulios έγραψε:
ΤΟΜΠ Λεωνιδας νομίζω ήταν...
Όχι, δεν ήταν αυτό... αυτό που έχω υπόψη γράφτηκε σε τεύχος προ 20ετίας και βάλε...
Σωστα? Τι κερδίζω?
Τη βοήθεια του κοινου?
Steyr Cuirassier ήταν.
Να προσθέσω ότι στο πνεύμα των ημερών, συμφωνώ με την υιοθέτηση του ESP ως προαπαιτούμενου για τα 5*.
Αυτοί που 'απαιτούν' 5* είναι 90% οι οικογενειάρχες, και για τον ίδιο λόγο 'απαιτούν' και ESP...
Αυτός που μπορεί και διαβάζει τα αποτελέσματα, δεν πτοείται από τα 4*...
Η ιστορία με τα αστέρια (χωρίς να αναφέρεται και η αναλυτική βαθμολογία) δηλαδή είναι εμπορική/πιασάρικη... Πολλοί ούτε γνωρίζουν ότι τα αστέρια μεταφράζονται σε βαθμολογία... -
Ο χρήστης (Α)θανάσης έγραψε:
Steyr Cuirassier ήταν.
Αυτό ήταν! (έχω χάσει το τεύχος, ρε γμτ...)
Να προσθέσω ότι στο πνεύμα των ημερών, συμφωνώ με την υιοθέτηση του ESP ως προαπαιτούμενου για τα 5*.
Αυτοί που 'απαιτούν' 5* είναι 90% οι οικογενειάρχες, και για τον ίδιο λόγο 'απαιτούν' και ESP...
Αυτός που μπορεί και διαβάζει τα αποτελέσματα, δεν πτοείται από τα 4*...
Η ιστορία με τα αστέρια (χωρίς να αναφέρεται και η αναλυτική βαθμολογία) δηλαδή είναι εμπορική/πιασάρικη... Πολλοί ούτε γνωρίζουν ότι τα αστέρια μεταφράζονται σε βαθμολογία...Οκ, αλλά όπως γράφτηκε και πιο πάνω, θα πρέπει τότε το γιουρονκαπ να μετεξλιχτεί ώστε να εξετάζει και άλλες παραμέτρους της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος. Αλλιώς, ΙΜΟ, μιλάμε για βαθμολόγηση της παθητικής με 'ολίγη' από ενεργητική...
-
Ο χρήστης dirtoulios έγραψε:
Οκ, αλλά όπως γράφτηκε και πιο πάνω, θα πρέπει τότε το γιουρονκαπ να μετεξλιχτεί ώστε να εξετάζει και άλλες παραμέτρους της ενεργητικής ασφάλειας του οχήματος. Αλλιώς, ΙΜΟ, μιλάμε για βαθμολόγηση της παθητικής με 'ολίγη' από ενεργητική...
Το Euroncap IMHO έχει ήδη εξελιχθεί σε φοβερό νταβατζή, και ούτως ή άλλως κάνει ότι γουστάρει.
ΠΧ, αν διαβάσει κανείς τις περιγραφές/ερμηνείες των τεστ στο σαιτ του, θα δει 'συγκλονιστικές' περιγραφές για λιγότερους βαθμούς, και αδιάφορες/ψυχρές για μεγαλύτερους. Φταίει βέβαια ο χρόνος του τεστ, αλλά κάποτε τα κείμενα αυτά πρέπει να επικαιροποιούνται...
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Αν θελει παντως το Ncap πραγματικα να ασχοληθει με τον τομεα της ενεργητικης ασφαλειας, ας ξεκινησει με δοκιμες φρενων, με σλαλομ, κλπ... ας προχωρησει σε μια τυποποιηση και ας ξεκινησει να δοκιμαζει.
Θα ήταν μία πολύ καλή περίπτωση αλλά δύσκολο να εφαρμοστεί στην πράξη.
Εγώ προσωπικά πάντως θα ήθελα να μπαίνουν και πόντοι για την ορατότητα. Τι να το κάνω το αμάξι τάνξ όταν δεν μπορώ να δω από τις θεόφαρδες κολώνες? Πρέπει να μπει ένα μέτρο στην κολώνες που γίνονται όλο και πιο χοντρές και πιο μπροστά τοποθετημένες. Φυσικά κανένα περιοδικό δεν θα κάτσει να ασχοληθεί με αυτό το σοβαρότατο θέμα από άποψη ασφάλειας και οδηγικής ευχαρίστησης και ασχολούνται με το πόσο καλά ζουλιέται το ταμπλώ...
-
Σταχυολογώ μερικές απόψεις
Τέλος, εντυπωσιάζει η χαμηλή επίδοση της Μercedes M Class στην προστασία πεζών ( ).
Δεν εντυπωσιάζει καθόλου θα έλεγα διότι, τα SUV και όχι μόνο, λόγω μεγάλου όγκου και πρόβολων επιφανειών καθώς και μεγάλων τροχών, συνήθως τα θαλασσώνουν στο συγκεκριμένο τεστ.
και γω με την σειρα μου να διαφωνησω σχετικα με την υιοθετηση του ESP. Φυσικα δεν παραγνωριζω την χρησιμοτητα του, αλλα το Ncap ειναι εδω για να ελεγχει το crash worthiness και θα ηθελα να συνεχισει να αξιολογει βαση αυτου. Αν θελει να μας δινει και εξτρα πληροφοριες πχ σχετικα με την ενεργητικη ασφαλεια... ειναι απολυτως θεμιτο και να το κανει... αλλα δεν με ενδιαφερει η αξιολογηση βαση ESP η οχι. Προσωπικα τουλαχιστον, σε ενα crash test αυτα τα οποια παντα βλεπω και αξιολογω ειναι frontal και side impacts... κατι για πεζους κλπ... μπορω να πω πως με αφηνουν καπως αδιαφορο.
Εδώ η Eurocap τα μπλέκει λίγο. Μέχρι στιγμής εξέταζε την παθητική ασφάλεια σε λίγες και συγκεκριμένες συγκρούσεις και μόνο, οι οποίες μάλιστα χρειάστηκε πολύς χρόνος για να συμφωνηθούν από όλους (καθώς και αρκετή αντιγραφή από τον αμερικάνικο NHTSA και τεράστιο παρασκήνιο μεταξύ των εργοστασίων για το οποίο ξέρουμε λίγα πράγματα ακόμη και τώρα).
Τώρα βάζει και ολίγον από ενεργητική μέσα ορίζοντας ως προυπόθεση την ύπαρξη του Electronic safety control ως προαπαιτούμενο για τα 5 αστέρια. Πιο ESC όμως? Της Bosch που φοράνε τα γερμανικά αλλά και ευρωπαικά κυρίως αυτοκίνητα ή και κάποιο άλλο? Και εν πάσει περιπτώσει πως το αξιολογείς? Απλά και μόνο με την ύπαρξή του και όχι το πως λειτουργεί?
Άσε που νομίζω ότι κάτι τρέχει με αυτή απόφαση, ότι ίσως είναι υπαγορευμένη από τα τμήματα marketing συγκεκριμένων εταιρειών και τραστ και όχι από την κοινή λογική.Αν θελει παντως το Ncap πραγματικα να ασχοληθει με τον τομεα της ενεργητικης ασφαλειας, ας ξεκινησει με δοκιμες φρενων, με σλαλομ, κλπ... ας προχωρησει σε μια τυποποιηση και ας ξεκινησει να δοκιμαζει.
Τότε είναι που δεν θα βρεθεί άκρη από τις ενστάσεις των εργοστασίων και το παρασκήνιο που θα υπάρξει.
Το Euroncap IMHO έχει ήδη εξελιχθεί σε φοβερό νταβατζή, και ούτως ή άλλως κάνει ότι γουστάρει.
Όχι ακριβώς. Το euroncap το ελέγχουν αυτοί που το έφτιαξαν και το συντηρούν.
-
Εμμμ..... ναι! Μάλλον αυτό εννοούσα!
-
-
Τρελη τσοντα στα whiplash injuries εκει στα κοκκινα.... απο πολλες σεβαστες εταιριες. Μα πως?
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Τρελη τσοντα στα whiplash injuries εκει στα κοκκινα.... απο πολλες σεβαστες εταιριες. Μα πως?
http://www.euroncap.com/whiplash.aspx' target='_blankΆρχισαν να τα στουκάρουν κι από πίσω ;
Βοήθειά μας ... -
Με ξάφνιασε η θέση της C5 στο whiplash.
Πράγματι το whiplash ήταν απαραίτητο ως τεστ. Ειδικά σε καραμπόλες αποτελεί πια και την κύρια αιτία τραυματισμού.
Κατά τα άλλα με ξάφνιασαν τα 4 άστρα του ka.
-
Προτείνω να διεξάγεται και 'τεστ πτώσης σε λακκούβα/φρέαρ μεγέθους ανθρωποθυρίδας', για να προσομοιάζει ατυχήματα σε οδικά δίκτυα υπανάπτυκτων χωρών . Θα μελετηθεί κατ' αυτόν τον τρόπο η συμπεριφορά του αμαξώματος μετά από βίαιη ανατροπή του οχήματος ...
Εμπρός, στον αγώνα για ...2τοννα 'υπερ-μίνι' !! -
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Με ξάφνιασε η θέση της C5 στο whiplash.Πράγματι το whiplash ήταν απαραίτητο ως τεστ. Ειδικά σε καραμπόλες αποτελεί πια και την κύρια αιτία τραυματισμού.
Κατά τα άλλα με ξάφνιασαν τα 4 άστρα του ka.
Πόσοι έχουν σωστά ρυθμισμένο το μαξιλαράκι? Μερικοί μάλιστα το βγάζουν εντελώς για να βλέπουν καλύτερα όταν κάνουν όπισθεν.
-
Οι προσκρούσεις από πίσω ευθύνονται για το 5% των θανάτων από αυτοκινητιστικά στις ΗΠΑ.
Ο National Highway Traffic Safety Administration διεξαγάγει δοκιμές οπίσθιας πρόσκρουσης εδώ και 2 δεκαετίες. Πρόσφατα ανέβασε την ταχύτητα πρόσκρουσης η οποία πλέον είναι offset τύπου 70% και με παραμορφώσιμο δοκίμιο, για να προσομοιάσει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες ατυχημάτων.Επίσης κάνει και δοκιμές ανατροπής (static/dynamic roll over test) εδώ και χρόνια εκτός από δεκάδες άλλες δοκιμές σε διάφορα υποσυστήματα όπως ζώνες, αερόσακκοι, ABS, ESP, παιδικά καθίσματα κ.α.
Το Euroncap καλά θα κάνει να αντιγράφει ταχύτερα γιατί είναι δεκαετίες πίσω.
-
Σε αυτή τη δοκιμασία που διεξαγεται στις ΗΠΑ εδω και δύο δεκαετιές και επιτέλους οπως προείπατε άρχισε να διεξάγεται επι ευρωπαικων αρχων,κυριαρχούσε και κυριαρχει η volvo τη οποιας τα προσκεφάλα αν και δε ρυθμιζονται καθ' υψος εχουν κορυφαιο σχεδιασμο.Εντυπωση μου προκάλεσε και το αποτέλεσμα της mito.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Κατά τα άλλα με ξάφνιασαν τα 4 άστρα του ka.Μάλλον είναι εντυπωσιακά τα 5 του ομόσασου 500. Εκτός αυτού δεν υπάρχει άλλο 5άστερο μίνι. Το κα με το ίδιο σασί ίσως θα μπορούσε να είχε χτυπήσει 5 αλλά υπάρχουν πολλά αμάξια με κοινά μηχανικά και διαφορετικά αστέρια...
Το παράξενο με τα κρας τεστ είναι πως ενώ οι αμερικάοι τα ψειρίζουν τα ευρωπαικά οχήματα δεδομένων των διαστάσεων τους πρέπει να έχουν μάλλον καλύτερες επιδόσεις...
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Οι προσκρούσεις από πίσω ευθύνονται για το 5% των θανάτων από αυτοκινητιστικά στις ΗΠΑ.
Ο National Highway Traffic Safety Administration διεξαγάγει δοκιμές οπίσθιας πρόσκρουσης εδώ και 2 δεκαετίες. Πρόσφατα ανέβασε την ταχύτητα πρόσκρουσης η οποία πλέον είναι offset τύπου 70% και με παραμορφώσιμο δοκίμιο, για να προσομοιάσει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες ατυχημάτων.Επίσης κάνει και δοκιμές ανατροπής (static/dynamic roll over test) εδώ και χρόνια εκτός από δεκάδες άλλες δοκιμές σε διάφορα υποσυστήματα όπως ζώνες, αερόσακκοι, ABS, ESP, παιδικά καθίσματα κ.α.
Το Euroncap καλά θα κάνει να αντιγράφει ταχύτερα γιατί είναι δεκαετίες πίσω.
Μαλλον οι Αμερικανοι ως τωρα αντιγραφουν τις προδιαγραφες του Euroncap το οποιο αξιολογει με ποιο αυστηρα κριτηρια... Επισης και το δικο μας ncap αξιολογει με πολλους τυπους ατυχηματων οχήματα οχι ομως σε συστηματικη βαση μιας και δεν κρινεται απαραιτητο να υποβαλλονται σε αυτα. Διαφορετικες αναγκες τις καθε αγορας...
-
Η μόνη δοκιμή που 'ξεπατίκωσε' το αμερικάνικο NHTSA από το ευρωπαικό Euroncap είναι η δοκιμή πλάγιας σύγκρουσης.
Σε όλα τα υπόλοιπα οι αμερικάνοι είναι wayyyyyyy μπροστά. Μην ξεχνάς ότι μόλις στα μέσα της δεκαετίας του '90 οι ευρωπαίοι (κατασκευαστές και όχι κρατικοί φορείς) συμφώνησαν να κάνουν ανακοινώσιμες κοινές δοκιμές, και αφού είχε προηγηθεί ασσύληπτο παρασκήνιο για το τι θα συμπεριληφθεί στις δοκιμές αυτές και τι πως θα γίνεται. Οι κόντρες 'βορείων' - 'νοτίων', τουλάχιστον αυτές που έβγαιναν στα περιοδικά των αρχών της δεκαετίας 1990, και οι ουρανοκατέβατες ιδιωτικές δοκιμές από γνωστό γερμανικό περιοδικό, εντελώς συμπτωματικά με τα μελλοντικά κριτήρια του ανύπαρκτου τότε euroncap και με τις αμερικάνικες κούκλες των GM-NHTSA δεν ήταν καθόλου τυχαίες τελικώς.
Στην Αμερική το NHTSA και το IIHS (Insurance institute for highway safety) κάνουν δοκιμές παθητικής ασφάλειας εδώ και δεκαετίες. Μάλιστα κάποια ευρωπαικά αυτοκίνητα είτε είχαν αποτύχει στις δοκιμές αυτές είτε δεν προσήλθαν και γι' αυτό δεν κυκλοφόρησαν ποτέ επισήμως στην Αμερική.
Οι φορείς που προανέφερα δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές τις δοκιμές. Επεκτείνονται και σε άλλα προιόντα, αλλά και στην ενεργητική ασφάλεια σε ορισμένες περιπτώσεις.
Για να σου δώσω να καταλάβεις το πόσο επηρεασμένες είναι οι δοκιμές του euroncap από αυτές του NHTSA αλλά και τις ανάγκες της αμερικάνικης αγοράς θα σου πω μόνο ότι π.χ. η δοκιμή εμπρόσθιας πρόσκρουσης γίνεται στην ευρώπη με την 'κουλή' ταχύτητα των 64 χαω. Ουσιαστικά είναι τα **40 μίλια την ώρα = περίπου 64,2 χαω ** της νεώτερης αμερικάνικης προδιαγραφής.
Αν πούμε ότι το σύνολο των δοκιμών και τεχνογνωσίας του ευρωπαικού euroncap είναι αυθαίρετα των 10% των αμερικάνικων NHTSA + IIHS, ίσως να είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι.Οι ανάγκες της αγοράς σε παθητική ασφάλεια είναι παντού οι ίδιες. Μην ξεχνάμε ότι η αμερικάνικη αγορά έχει 35% ιαπωνικά και 15% ευρωπαικά ΙΧ περίπου σε ετήσια βάση, η δε ευρωπαική έχει ουκ ολίγα αμερικάνικα. Και ας μην επεκταθούμε για τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας που υπάρχουν στην αμερική σε σχέση με την ευρώπη.
Έστω επιγραμματικά επίσης να αναφέρουμε ότι το concept του μεγαλώματος σε διαστάσεις και βάρη των μικρών ευρωπαικών αυτοκινήτων τα τελευταία 10-15 χρόνια είναι εντελώς αμερικανόπνευστο. Για τα Volvo, Saab, Merc, ΒΜW δεν συζητώ. Αυτοί πούλαγαν από παλιά στην αμερική και είχαν 'παχύνει' νωρίτερα.
-
-
Δηλαδή whiplash test ή χάος, έ?
Crash Tests-Αποτελεσματα Euroncap