Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Προσθιοκινητα Vs Πισωκινητα
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Προσθιοκινητα Vs Πισωκινητα
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 5 / 6
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    37
    107
    2462
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • T
      taurus last edited by

      Τι θέλει να πει ο ποιητής?

      Πέρα από αυτό, έπρεπε να το κατοχυρώσω τελικά το αβαταρ...

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • T
        therealtopgunz last edited by

        Μια και παραπονεθήκατε για φυσική: Δεν γίνεται μεταφορά βάρους, μάλλον..παραμονή. Η γνωστή αδράνεια, η ξεροκεφαλιά δλδ της ύλης να μην θέλει να αλλάξει κινητική κατάσταση τείνει να κρατήσει το αυτοκίνητο στη θέση του (κινητική κατάσταση v=0). Επειδή υπάρχει ο διαχωρισμός αναρτώμενης και μη μάζας έχουμε το εξής, η πίσω ανάρτηση λειτουργεί ας πούμε σαν μοχλός, επιτρέποντας στην αδράνεια να δράσει λίγο παραπάνω, κρατώντας λίιιγο παραπάνω την αναρτώμενη έστω μάζα πίσω, αλλάζοντας έτσι την κατανομή βάρους (μάλλον μάζας) προς τα πίσω. Οπότε σε αυτά τα κλάσματα έχουμε αναλογικά μεγαλύτερο βάρος (η έτερη ιδιότητα της ύλης, να θέλει να κάνει γλύκες το ένα κομμάτι της με το άλλο, και αυτό εξεφρασμένο μέσω της μάζας) στον πίσω άξονα. Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει και μεγαλύτερη τριβή για ορισμένο πλάτος ελαστικού (ναι, στα μη νευτώνεια υλικά όπως τα βισκοειδή, αν θυμάμαι καλά το όνομα, βλέπε ελαστικά ας πούμε, ο τύπος δεν είναι Τ=μ*Β, αλλά περιλαμβάνει και την επιφάνεια άσκησης της δύναμης) και συντελεστή τριβής ελαστικού-δρόμου. Αντίστοιχα, αυτή η μάζα λείπει από τον μπροστά άξονα που 'χάνει' τριβή...

        Αν ένα προσθιοκίνητο έχει ΠΟΛΥ σκληρά ελατήρια, ή ειδικές αντι-λιφτ μπάρες, μπορεί να ελαχιστοποιήσει το φαινόμενο.

        Τώρα για τη σύγκριση... Ίδια κιλά, ίδια αεροδυναμική (εντάξει στην εκκίνηση των 18 μέτρων ελάχιστα έως καθόλου παίζει ρόλο), ίδιας αξίας ή γνώσης του αυτοκινήτου οδηγοί, άντε και ίδια ελαστικά σου λέω, ουδέτερα( όχι υπέρ του ενός ή του άλλου). Η κλιμάκωση της δύναμης (κινητήρας-μετάδοση) και φυσικά η γεωμετρία/φιλοσοφία ανάρτησης παίζουν ρόλο! Με θεωρητικά ιδανική γεωμετρία και για τα δύο (ας πούμε αντιλίφτ μπάρες για την πρόσθω) έστω, πάλι μένει το θέμα του κινητήρα. Ένα μακρύ κιβώτιο ίσως ευνοήσει το σπινιαριστό πρόσθω, ένα τουρμπάκι ίσως είναι πιο εκμεταλεύσιμο από ένα πισωκίνητο. Η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει έτσι απλά, αγγίζει τα όρια του φιλοσοφικού ενδιαφέροντος... δεν μπορούμε να πούμε ότι π.χ. το πρόσθω θέλει ένα 10% παραπάνω δύναμη, γιατί αναλόγως του στησίματος ίσως σπινιάρει παραπάνω...

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • E
          eretis last edited by

          Αν υποθέσουμε ότι έχουμε δύο αυτοκίνητα με ίδιο βάρος , ίδια κατανομή βάρους ,-όπως και ίδια ιπποδύναμη- ίδια λάστιχα (που βέβαια να ταιριάζουν στο κάθε ένα αυτοκίνητο ) σωστές αναρτήσεις τότε τη διαφορά θα κάνει η καμπύλη ροπής καθώς και οι σχέσεις στο κιβώτιο και διαφορικό

          Με άλλα λόγια δεν είναι η θέση των κινητήριων τροχών που θα κάνει τη διαφορά αλλά πολύ περισσότερα

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • T
            therealtopgunz last edited by

            Ακριβώς. Εξ' ορισμού τα πισωκίνητα έχουν ένα πλεονέκτημα λόγω... φυσικής. Το αν θα το εκμεταλευτεί όμως ένα πισωκίνητο είναι άλλο θέμα.

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • B
              batmanx last edited by

              Ωραια,εγκυρη και χρησιμη η αναλυση του Topgun.

              αγνωστο πως μου θυμισε κατι rc cars που 'πηδανε' με τη χρηση πιστονιων

              http://www.freepatentsonline.com/5618219.html

              Ομως καλο ειναι να υπογραμμιστει πως ολα αυτα βρισκονται στην σφαιρα της θεωριας,μιας και ποτε ενα εμπροσθοκινητο δε θα μπορουσε να εχει την ιδια κατανομη βαρους με το συγκρινομενο εμπροσθοκινητο
              Επισης δεν εξετασαμε αλλες περιπτωσεις οταν π.χ υπαρχει θετικη η αρνητικη κλιση του οδοστρωματος-

              οταν εχουμε επιταχυνση απο κινηση(ρεπριζ)

              οταν το οχημα στριβει κτλ

              food for thought

              και τελος εχουμε και τις πραγματικες αναγκες του καταναλωτη που υπαγορευουν τις αποφασεις των κατασκευαστων για την επιλογη της μιας ή της αλλης λυσης'

              γενικο το ζητουμενο στο τοπικ ειναι οι επιδοσεις στην ειδικη κατηγορια της επιταχυνσης απο σταση?

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • T
                therealtopgunz last edited by

                Ειδικά για την κατανομή, στο θέμα της εκκίνησης το ψιλοβολεύει το μπροστοκίνητο να είναι και μπροστόβαρο, αλλά από κει και πέρα κλάφ'τα!

                Και φυσικά αν πάμε σε πραγματικές μεταβαλλόμενες συνθήκες (κλίσεις, στροφές κλπ.) πλέον πάμε σε πανεπιστημιακά επίπεδα σε δυναμική οχημάτων, υπερστατική μελέτη αντοχής υλικών, ταλαντώσεις και φυσικά...μάρκετινγκ

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • P
                  pasxos last edited by

                  Ο χρήστης batmanx έγραψε:
                  γενικο το ζητουμενο στο τοπικ ειναι οι επιδοσεις στην ειδικη κατηγορια της επιταχυνσης απο σταση?

                  Το τοπικ απλα ξεκινησε ως μια απορια-διαφωνια με τον ratanplan περι των ειδων κινησης οσον αφορα την εκκινηση δεν πραγματευεται ομως μονο τα περι εκκινησης.Σαφως μετα τα 18 -20 μετρα ρολο θα παιξουν διαφοροι και μεταβαλλομενοι παραγοντες.

                  Πολυ ενδιαφεροντα τα παραπανω οντως και food for thought.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • T
                    therealtopgunz last edited by

                    Υπ'όψιν παδιά, τα παραπάνω τα λέω με κάθε επιφύλαξη, βασισμένος σε αναγνώσματα και την όση φυσική ξέρω, αν κάνω κάτι λάθος συγχωρέστε με.

                    Πάντως για το θέμα του...σουζαρίσματος, ειδικά σε στροφές είναι επιζήμιο να επιταχύνεις γιατί ακριβώς 'σηκώνεται' το εμπρός μέρος και χάνεις μέρος της τριβής των κατυθυντήριων τροχών, αν είναι δε και κινητήριοι, καταλαβαίνετε το ζόρι. Δεν είναι τυχαίο πως από τα πιο κλασικά 'βοηθήματα' ανάρτησης στα Scooby και άλλα αμάξια που πάιρνουν φτιάξιμο είναι τα anti-lift bars (πως είναι οι αντιστρεπτικές για το roll? το αντίστοιχο)...

                    Να και ένα πρόχειρο σκιτσάκι που έκανα για να καταλαβαινόμαστε όταν μιλάμε για γωνίες. Εδώ μιλάμε για τη δεύτερη, το pitch:
                    ](http://img108.imageshack.us/my.php?image=49322634bi6.png)
                    [/img]

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • 2
                      21-quadra last edited by

                      Τα πλεονεκτήματα της πίσω κίνησης είναι πολλά

                      http://www.break.com/usercontent/2008/1 ... 89180.html' target='_blank

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • P
                        patro last edited by

                        Ο χρήστης TheRealTopGunZ έγραψε:
                        Υπ'όψιν παδιά, τα παραπάνω τα λέω με κάθε επιφύλαξη, βασισμένος σε αναγνώσματα και την όση φυσική ξέρω, αν κάνω κάτι λάθος συγχωρέστε με.

                        Πάντως για το θέμα του...σουζαρίσματος, ειδικά σε στροφές είναι επιζήμιο να επιταχύνεις γιατί ακριβώς 'σηκώνεται' το εμπρός μέρος και χάνεις μέρος της τριβής των κατυθυντήριων τροχών, αν είναι δε και κινητήριοι, καταλαβαίνετε το ζόρι. Δεν είναι τυχαίο πως από τα πιο κλασικά 'βοηθήματα' ανάρτησης στα Scooby και άλλα αμάξια που πάιρνουν φτιάξιμο είναι τα anti-lift bars (πως είναι οι αντιστρεπτικές για το roll? το αντίστοιχο)...

                        Να και ένα πρόχειρο σκιτσάκι που έκανα για να καταλαβαινόμαστε όταν μιλάμε για γωνίες. Εδώ μιλάμε για τη δεύτερη, το pitch:
                        ](http://img108.imageshack.us/my.php?image=49322634bi6.png)
                        [/img]

                        εχεις μπερδεψει τα λογια του 2ου και του 3ου σχηματος.
                        εγω νομιζω οτι ειναι πολυ απλα τα πραγματα υπερ του πισωκινητου (και του βαρους προς τα πισω) και δεν υπαρχει λογος για πολλες αναλυσεις

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • C
                          cmarin last edited by

                          Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
                          Τα πλεονεκτήματα της πίσω κίνησης είναι πολλά

                          http://www.break.com/usercontent/2008/1 ... 89180.html' target='_blank' target='_blank

                          Έχουμε θέμα για videos ( viewtopic.php?f=5&t=5153 ) εδώ είναι τεχνικά θέματα [mod]

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • 2
                            21-quadra last edited by

                            Έψαξα μα δεν το βρήκα, ίσως γιατί έψαχνα σε λάθος μέρος, Sorry !

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • L
                              larson last edited by

                              Μετά από 15 χρόνια σε καλοστημένο μπροστοκίνητο μέσης ισχύος (100ΗΡ), πέρασα διαδοχικά σε καλοστημένο πισωκίνητο χαμηλής ισχύος (ψοφια 70ΗΡ)και μετά σε καλοστημένο πισωκίνητο υψηλής ισχύος(180ΗΡ). Κανένα πισωκίνητο δεν μου δίνει τη σιγουριά στην αίσθηση του τιμονιού στα πολλά χιλιόμετρα (>160). Κανένα προσθιοκίνητο δεν έχει το καθαρό ζύγισμα που δίνει η καλύτερη κατανομή βάρους στα πισωκίνητα, κάτι που στις στροφές το νιώθεις.Γι αυτό και το προσθιοκίνητο ήταν πολύ πιο ευαίσθητο στις αλλαγές στοιχείων των αναρτήσεων(λάστιχα , σκληρότητες ελατηρίων αμορτισέρ ευθηγράμμιση) και ήταν πιο ευκολο να χαλάσεις την συμπεριφορά του προσπαθόντας να το φτιάξεις. Αντίθετα τα πισωκίνητα ήταν πολύ λιγότερο ευαίσθητα ως προς αυτό. Γιαυτό στο στεγνό τα πισωκίνητα στρίβουν καλύτερα ανεξαρτήτως ισχύος. Μάλιστα σε μεγάλες ιπποδυνάμεις τα προσθιοκίνητα αντιμετωπίζουν και επιπρόσθετα προβλήματα. Μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα βόλτας και όχι αγωνιστικές κατασκευές.Αντίθετα στο βρεγμένο και ειδικά αν τα πίσω λάστιχα είναι φθαρμένα η διαφορά υπέρ των προσθιοκίνητων είναι μεγάλη, πάλι ανεξαρτήτως ισχύος.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • C
                                coupeas last edited by

                                Πισωκινητα ,,,,γιατι ετσι μας αρεσει περισσοτερο!!!
                                Μας εφαγε το κοστος !!!!!,,,Κριμα!!!!

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • D
                                  dstou last edited by

                                  larson said

                                  Γιαυτό στο στεγνό τα πισωκίνητα στρίβουν καλύτερα ανεξαρτήτως ισχύος.

                                  Έχω μία ερώτηση.
                                  Γιατί άνω του 95% (και βάλε) των γρήγορων αυτοκινήτων με αποδόσεις έως 200 hp (και βάλε) είναι προσθιοκίνητα εδώ και δεκαετίες ? Γιατί δεν σπεύδει κανένας κατασκευαστής να βγάλει πίσω κίνηση?
                                  Και μην μου πεις για να έχουν χώρους στο πίσω κάθισμα.
                                  Μιλάω μόνο για τα γρήγορα.

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • I
                                    iliasp last edited by

                                    Κόστος(?)

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • D
                                      dog80 last edited by

                                      Ο χρήστης dstou έγραψε:
                                      Έχω μία ερώτηση.
                                      Γιατί άνω του 95% (και βάλε) των γρήγορων αυτοκινήτων με αποδόσεις έως 200 hp (και βάλε) είναι προσθιοκίνητα εδώ και δεκαετίες ? Γιατί δεν σπεύδει κανένας κατασκευαστής να βγάλει πίσω κίνηση?
                                      Και μην μου πεις για να έχουν χώρους στο πίσω κάθισμα.
                                      Μιλάω μόνο για τα γρήγορα.

                                      Παλιότερα (10+ χρόνια) θυμάμαι λέγανε σε όλα τα περιοδικά του χώρου οτι το απόλυτο όριο για μπροστοκίνητο είναι τα 200 άλογα, απο κεί και πέρα η μπροστά κίνηση δέν μπορεί να διαχειριστεί τα επιπλέον άλογα. Και μάλλον είχαν δίκιο καθώς τα αυτοκίνητα της εποχής με 200+ άλογα ήταν πραγματικά δύστροπα.

                                      Σήμερα αυτό δέν ισχύει και το όριο των ίππων έχει αυξηθεί. Απο τη μία οι τεχνολογικές εξελίξεις σε ελαστικά, πλαίσια, αναρτήσεις, ηλεκτρονικά έχουν αυξήσει τα όρια.
                                      Απ την άλλη, το πιό σημαντικό κατα τη γνώμη μου είναι οτι το αυξημένο βάρος των σύγχρονων αυτοκινήτων 'τρώει' τα άλογα. Για παράδειγμα το δικό μου που έχει 180 άλογα και 1400 κιλά είναι ίδιο σε επιδόσεις με ένα rallye των 120 ίππων και λιγότερο των 1000 κιλών.

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • D
                                        dstou last edited by

                                        Nαι πράγματι έτσι είναι. Και ακόμη πιο παλιά το όρια ήταν ακόμη χαμηλότερα.

                                        Τώρα ανεβαίνουν μέχρι τους 265 ΗΡ περίπου, αλλά κυρίως έως τους 200 -220 ΗΡ, γαζώνουν σε σχέση με οτιδήποτε πισωκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, είτε σε στεγνό είτε σε βρεγμένο.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • ?
                                          A Former User last edited by

                                          Εκτός από το κόστος σε χώρο και σε χρήμα υπάρχει και ο μπελάς σε βάρος και οι επιπλέον απώλειες ισχύος στα πισωκίνητα.
                                          Επίσης πλέον το μειονέκτημα της διαχείρισης των πολλών αλόγων το ξεπερνάνε πιο εύκολα με τα ηλεκτρονικά ή και με μια απλή τετρακίνηση (το οποίο το χρεώνουν και σαν πλεονέκτημα). Είναι πιο εύκολο να το κάνουν αυτό παρά να σχεδιάσουν από την αρχή πάτωμα/κινητήρα μετάδοση και ανάρτηση για πισωκίνητο (κάτι τέτοιο είχαν πει στην Alfa Romeo).

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • L
                                            larson last edited by

                                            +1. Όσα χρόνια ζούσα με προσθιοκίνητα, χλεύαζα τα οπισθοκίνητα θεωρώντας πως είναι μόνο για παντιλίκια και τέτοιες καγκουριές. Πλέον ζώντας με οπισθοκίνητα κατάλαβα γιατί όλες οι αποκλειστικά σπορ κατασκευές, όπου το κόστος δεν παίζει ρόλο , είναι οπισθοκίνητες.

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 3
                                            • 4
                                            • 5
                                            • 6
                                            • 5 / 6
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr