-
Αν το στρίβειν είναι στραμπουληχτό σε δρόμο με καλή πρόσφυση, και οι δύο βίδες στο άκρο δεν είναι σφιγμένες γερά, ή αν έχουν λιμαριστεί τα άκρα του αμορτισέρ για να έχουμε αρνητικό κάμπερ, τότε χάνεται η ευθυγράμηση γιατί αλλάζει το κάμπερ του ενός τροχού.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αν το στρίβειν είναι στραμπουληχτό σε δρόμο με καλή πρόσφυση, και οι δύο βίδες στο άκρο δεν είναι σφιγμένες γερά, ή αν έχουν λιμαριστεί τα άκρα του αμορτισέρ για να έχουμε αρνητικό κάμπερ, τότε χάνεται η ευθυγράμηση γιατί αλλάζει το κάμπερ του ενός τροχού.Nαι αλλά αφού πάει ΚΑΡΦΙ στην ΕΥΘΕΙΑ πως είναι δυνατόν να χρειάζεται ΕΥΘΥγράμμηση?
-
Ο χρήστης larson έγραψε:
Nαι αλλά αφού πάει ΚΑΡΦΙ στην ΕΥΘΕΙΑ πως είναι δυνατόν να χρειάζεται ΕΥΘΥγράμμηση?Δεν είναι απαραίτητο να τραβάει το αμάξι για να χρειάζεται ευθυγράμμιση.
Πέρασε τη παλάμη σου ελαφρά πάνω στο πέλμα, προς τη φορά της κύλισης και αντίθετα. Αν στη μια από τις δύο κατευθύνσεις μαγκώνει, δηλαδή οι γωνίες από τα τακούνια έχουν αρχίσει και σηκώνονται (feathering) τότε το λάστιχο δεν κυλάει στην ευθεία αλλά σέρνεται με το πλάι και θέλει ρύθμιση. Αν δεν το ευθυγραμμίσεις, θα αρχίσει να φθείρεται και να είναι εμφανής η φθορά.
-
Λάθος πιέσεις στα ελαστικά επηρεάζουν την ευθυγράμμιση?
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Λάθος πιέσεις στα ελαστικά επηρεάζουν την ευθυγράμμιση?Δεν νομιζω να επηρεαζουν την ευθυγραμμιση. Την 'ευθυβολια' μαλλον ναι...
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Nαι αλλά αφού πάει ΚΑΡΦΙ στην ΕΥΘΕΙΑ πως είναι δυνατόν να χρειάζεται ΕΥΘΥγράμμηση?
Δεν είναι απαραίτητο να τραβάει το αμάξι για να χρειάζεται ευθυγράμμιση.
Πέρασε τη παλάμη σου ελαφρά πάνω στο πέλμα, προς τη φορά της κύλισης και αντίθετα. Αν στη μια από τις δύο κατευθύνσεις μαγκώνει, δηλαδή οι γωνίες από τα τακούνια έχουν αρχίσει και σηκώνονται (feathering) τότε το λάστιχο δεν κυλάει στην ευθεία αλλά σέρνεται με το πλάι και θέλει ρύθμιση. Αν δεν το ευθυγραμμίσεις, θα αρχίσει να φθείρεται και να είναι εμφανής η φθορά.
Δεν υπάρχει κύλιση χωρίς τριβή και δεν υπάρχει τριβή χωρίς ολίσθηση. Στο 99.99% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους οι τροχοί σέρνονται ως έναν βαθμό με το πλάι είται κινούνται σε καμπύλη είτε σε ευθηγραμμία. Αν τώρα για κάποιο λόγο ένας τροχός σέρνετε περισότερο από τον απέναντί του στον ίδιο άξονα, τότε αυτή η ανισορροπία μεταξύ των αξόνων θα κάνει το όχημα να τραβάει μονόπαντα οπότε τότε λέμε πως χρειάζετε ευθηγράμμιση.Κάνω κάπου λάθος?
-
Ο χρήστης larson έγραψε:
Αν τώρα για κάποιο λόγο ένας τροχός σέρνετε περισότερο από τον απέναντί του στον ίδιο άξονα, τότε αυτή η ανισορροπία μεταξύ των αξόνων θα κάνει το όχημα να τραβάει μονόπαντα οπότε τότε λέμε πως χρειάζετε ευθηγράμμιση.Κάνω κάπου λάθος?'*Είναι σημαντικό κάθε όχημα να έχει και τους 4 τροχούς του σωστά ευθυγραμμισμένους. Οι τροχοί που δεν είναι ευθυγραμμισμένοι θα ανταποκριθούν αρνητικά στην φυσική κίνηση του αυτοκινήτου προκαλώντας προβλήματα στην διεύθυνση του αυτοκινήτου.
Στην πιο βασική μορφή της, η ευθυγράμμιση των ελαστικών αφορά την ρύθμιση των γωνιών των τροχών του οχήματος ώστε να εξασφαλισθεί ότι οι τροχοί κινούνται σε σχέση με την γεωμετρική κεντρική γραμμή του οχήματος. Κάθε τροχός έχει το δικό του σύνολο στοιχείων δυναμικής (κάμπερ, κάστερ- θετική/ αρνητική γωνία κλίσης σε κάθε και οριζόντιο άξονα-, και κλίση δεξιά αριστερά σε οριζόντιο άξονα )που προσδιορίζονται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου
Ο καλύτερος τύπος ευθυγράμμισης είναι η ευθυγράμμιση και των τεσσάρων τροχών. Γι' αυτόν τον τύπο της ευθυγράμμισης, ο τεχνικός θα τοποθετήσει ένα όργανο και στους τέσσερις τροχούς και θα μετρήσει τις ρυθμίσεις σε όλους τους τροχούς. Σήμερα πολλά αυτοκίνητα παρέχουν τη δυνατότητα προσαρμογής των ρυθμίσεων των πίσω τροχών, αλλά και ακόμα και για αυτοκίνητα χωρίς την δυνατότητα των πίσω ρυθμίσεων μία ευθυγράμμιση των τεσσάρων τροχών θα επιτρέψει στον τεχνικό να διαπιστώσει οποιαδήποτε προβλήματα κατεύθυνσης των πίσω τροχών και να τα προσαρμόσει με τις ρυθμίσεις στους μπροστινούς τροχούς. Η ευθυγράμμιση δύο τροχών, κατά την οποία μόνο οι μπροστινοί τροχοί είναι ευθυγραμμισμένοι με την κεντρική ευθεία, αποτελεί πλέον παρωχημένο σύστημα ευθυγράμμισης. *'
Την τελευταια φορα που εκανα ευθυγραμμιση, κυριως ο πισω αξονας του αμαξιου ηταν εκτος προδιαγραφων. Μπορει να μην επηρεαζε την 'ευθυβολια' του αυτοκινητου, ομως καταλαβαινα μια καποια διαφορα σε συγκεκριμενες συνθηκες. (Κυριως κατα τη διαρκεια στροφιλικιων)
-
Έχει να μου προτείνει κανείς κάποιο μαγαζί στον Πύργο Ηλείας όπου να πάω για ευθυγράμμιση το αμάξι;
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων... -
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Έχει να μου προτείνει κανείς κάποιο μαγαζί στον Πύργο Ηλείας όπου να πάω για ευθυγράμμιση το αμάξι;
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων...ναι υπαρχη στη Ζαχαρω το μαγαζι του ΜΠΑΔΑ εκει ειναι η καλυτερη μαχανη στην πελοπονησο gorghi blacktech οπτικη με οκτω καμερες.....
κατι ξερω παραπανω.......... -
αύριο πάω να αλλάξω τα top mounts της μπροστά ανάρτησης. Δεν θα αλλάξω κάτι στη γεωμετρία ανάρτησης. Θέλω πάλι ευθυγράμμιση ή όχι?????
-
Ο χρήστης JimClark έγραψε:
αύριο πάω να αλλάξω τα top mounts της μπροστά ανάρτησης. Δεν θα αλλάξω κάτι στη γεωμετρία ανάρτησης. Θέλω πάλι ευθυγράμμιση ή όχι?????κατα 90 τησ 100 ΝΑΙ εξαρτατε απο το τυπο του μακ φερσον που εχει το αυτοκινητο σου
για καλο και κακο που λενε να ο μηχανικος πρεπει να μαρκαρη το παλαιο TOP και στα ιδια σημαδια να τοποθετιση τα νεα....και μετα γρηγορα ευθυγραμμιση......σε παρακαλω
πρωτου αρχιση ο τεχνιτης να κανη ευθυγραμμιση μπορης να τον ρωτησης που εκανε
καλυμπραρισμα στην μηχανητου για τελευταια φορα ......εαν διαπιστωσης αγνεια
η διαφορες δικαιολογειες καλο θα ειναι να πας αλλου......... -
Βάλε τα τοπ μάουντ, κυκλοφόρα το λίγο να κάτσουν, και αν καταλάβεις πως τραβάει, που είναι και το πιθανότερο , κάνε του μια ευθυγράμμιση.
-
φιλε αυτο που λες οτι η καλυτερη ζυγοσταθμιση γινεται με τις ζαντες εκτος αυτοκινητου ειναι τελειως λαθος απλα το λενε οσοι δεν διαθετουν λεφτα για να παρουν το αλλο μηχανημα που ειναι πολυ ακριβο κ αξιοπιστο κ αποτελεσματικο αν εχεις γνωσεις απο το συγκεκριμενο θεμα.
-
Ο χρήστης tsigrimas-service.gr έγραψε:
φιλε αυτο που λες οτι η καλυτερη ζυγοσταθμιση γινεται με τις ζαντες εκτος αυτοκινητου ειναι τελειως λαθος απλα το λενε οσοι δεν διαθετουν λεφτα για να παρουν το αλλο μηχανημα που ειναι πολυ ακριβο κ αξιοπιστο κ αποτελεσματικο αν εχεις γνωσεις απο το συγκεκριμενο θεμα.Γιατι;
Εγω νομιζω οτι λαθος ειναι να κανεις πανω στο αμαξι.Ετσι αν υπαρχει καποιο προβλημα στο αμαξι απλα το καλυπτεις με βαρακια στην ζαντα.Δεν ειναι πιο σωστο να ειναι το καθε κομματι ζυγοσταθμισμενο ξεχωριστα; -
O Kαθε τροχος ομως δεν κινειται ανεξαρτητα.
φρενα,μουαγιε,αμορτισερ,ολα ειναι επανω στην ζαντα η οποια θα σου μεταφερει στο τιμονι τα παντα...
-
Ο χρήστης ASTRAKITCAR έγραψε:
O Kαθε τροχος ομως δεν κινειται ανεξαρτητα.φρενα,μουαγιε,αμορτισερ,ολα ειναι επανω στην ζαντα η οποια θα σου μεταφερει στο τιμονι τα παντα...
Γιατι ομως να μην ξερεις τι ακριβως ειναι το λαθος και να το διορθωσεις;
-
Θελω απαντηση στο εξης:
Οταν κραταω το τιμονι ισια το αυτοκινητο παει προς τα δεξια (αντιληπτο ιδιως σε πολλα χιλιομετρα) οχι τρελα αλλα παει. Αν το αφησω τοτε στριβει απο μονο του ελαφρα στα αριστερα (1-2 μοιρες) και παει ευθεια. Τι ειναι αυτο; -
έχεις στραβό τιμόνι...
-
Ο χρήστης karavlaxos έγραψε:
Θελω απαντηση στο εξης:
Οταν κραταω το τιμονι ισια το αυτοκινητο παει προς τα δεξια (αντιληπτο ιδιως σε πολλα χιλιομετρα) οχι τρελα αλλα παει. Αν το αφησω τοτε στριβει απο μονο του ελαφρα στα αριστερα (1-2 μοιρες) και παει ευθεια. Τι ειναι αυτο;let me guess..peugeot 207??? Οχι γιατι εγω αυτα τα τραβαω 2 χρονια τωρα και δεν λυνεται με τιποτα!!
-
Αυτό με το τιμόνι υποθέτω οτι είναι μία μικρή απόκλιση του τιμονιού από θέση ευθείας. Εννοώ οτι ενώ το τιμόνι φαίνεται απολύτως ευθεία στην πράξη είνια λίγο πο αριστερά απ' όσο πρέπει. Αυτό μπορεί να γίνει από λίγο παραπάνω πίεση-στρίψιμο με τον τροχό κολλημένο στο πεζοδρόμιο ή από κάποιο τράνταγμα (πεζοδρόμιο-λακκούβα). Προφανώς δεν έχεις κανένα πρόβλημα με το όλο σύστημα και την ευθυγράμμιση. Κάτι ανάλογο είχα κι εγώ με το 106, το πήγαινα στο μάστορα παιδευόταν λίγο να το φέρει, αλλά ήταν τόσο λίγο που στερούνταν ακρίβεια η διόρθωση. Με τα πολλά στράβωσε περισσότερο και έγινε πιο χαλαρό γύρω από την ευθεία και μάλιστα όλος ο 'τζόγος' της ευθείας ήταν αριστερά... το ξαναπήγα, το ξανέσφιξε και από τότε, 5 χρόνια, είναι λίγο στραβό (όταν το τιμόνι είναι απολύτως ευθεία στο μάτι, το αυτοκίνητο πάει λίιιγο δεξιά). Εμαθα να ζω με αυτό και δεν ξαναχολήθηκα
Περί Ευθυγραμμίσεων....