-
Αμερικανός σχεδιαστής αγωνιστικών μονοθεσίων αυτοκινήτων, δήλωσε πως η νέα Williams FW26 δεν είναι και τόσο νεωτεριστική όσο δείχνει...
Ο λόγος για τον Mike Devin, ο οποίος είπε πως το εμπρός τμήμα της FW26 είναι σχεδόν όμοιο με αυτό την Brabham που ο ίδιος είχε σχεδιάσει για τον Johnny Rutherford, για τον αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης του 1972. Είπε: 'Είχε τρομερά μεγάλη κάθετα παραγόμενη δύναμη (downforce), αλλά είχε και υψηλή τιμή οπισθέλκουσας (drag)'.Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Patric Head, τόνισε πως ο νεωτερισμός αυτός ήταν απόρροια εκατοντάδων ωρών εργασίας και έρευνας στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας.
Ο οδηγός της Brabham όταν ρωτήθηκε για το θέμα έδωσε απάντηση αντίστοιχη με αυτή του Devin. Συγκεκριμένα είπε πως ο σχεδιασμός αυτός ήταν γνωστός στην Αμερική ήδη από τη δεκαετία του '70 και χαρακτηριστικά ονομαζόταν ''Scotch tape dispenser'. Πρόσθεσε: 'Ήταν κάτι το νέο και διαφορετικό, αλλά απεδείχθη αποτυχία...'
http://www.indy500.com/news/2004/images ... 092004.jpg
-
Αμερικανός σχεδιαστής αγωνιστικών μονοθεσίων αυτοκινήτων, δήλωσε πως η νέα Williams FW26 δεν είναι και τόσο νεωτεριστική όσο δείχνει...
Ο λόγος για τον Mike Devin, ο οποίος είπε πως το εμπρός τμήμα της FW26 είναι σχεδόν όμοιο με αυτό την Brabham που ο ίδιος είχε σχεδιάσει για τον Johnny Rutherford, για τον αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης του 1972. Είπε: 'Είχε τρομερά μεγάλη κάθετα παραγόμενη δύναμη (downforce), αλλά είχε και υψηλή τιμή οπισθέλκουσας (drag)'.Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Patric Head, τόνισε πως ο νεωτερισμός αυτός ήταν απόρροια εκατοντάδων ωρών εργασίας και έρευνας στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας.
Ο οδηγός της Brabham όταν ρωτήθηκε για το θέμα έδωσε απάντηση αντίστοιχη με αυτή του Devin. Συγκεκριμένα είπε πως ο σχεδιασμός αυτός ήταν γνωστός στην Αμερική ήδη από τη δεκαετία του '70 και χαρακτηριστικά ονομαζόταν ''Scotch tape dispenser'. Πρόσθεσε: 'Ήταν κάτι το νέο και διαφορετικό, αλλά απεδείχθη αποτυχία...'
http://www.indy500.com/news/2004/images ... 092004.jpg
-
Αμερικανός σχεδιαστής αγωνιστικών μονοθεσίων αυτοκινήτων, δήλωσε πως η νέα Williams FW26 δεν είναι και τόσο νεωτεριστική όσο δείχνει...
Ο λόγος για τον Mike Devin, ο οποίος είπε πως το εμπρός τμήμα της FW26 είναι σχεδόν όμοιο με αυτό την Brabham που ο ίδιος είχε σχεδιάσει για τον Johnny Rutherford, για τον αγώνα των 500 μιλίων της Ινδιανάπολης του 1972. Είπε: 'Είχε τρομερά μεγάλη κάθετα παραγόμενη δύναμη (downforce), αλλά είχε και υψηλή τιμή οπισθέλκουσας (drag)'.Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Patric Head, τόνισε πως ο νεωτερισμός αυτός ήταν απόρροια εκατοντάδων ωρών εργασίας και έρευνας στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας.
Ο οδηγός της Brabham όταν ρωτήθηκε για το θέμα έδωσε απάντηση αντίστοιχη με αυτή του Devin. Συγκεκριμένα είπε πως ο σχεδιασμός αυτός ήταν γνωστός στην Αμερική ήδη από τη δεκαετία του '70 και χαρακτηριστικά ονομαζόταν ''Scotch tape dispenser'. Πρόσθεσε: 'Ήταν κάτι το νέο και διαφορετικό, αλλά απεδείχθη αποτυχία...'
http://www.indy500.com/news/2004/images ... 092004.jpg
-
-
Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Patric Head, τόνισε πως ο νεωτερισμός αυτός ήταν απόρροια εκατοντάδων ωρών εργασίας και έρευνας στην αεροδυναμική σήραγγα της ομάδας.Προφανώς όταν ο Patric Head έλεγε πως εννοούσε πως εργάστηκαν πολλές ώρες μελετώντας τις μετρήσεις για να προσαρμόσουν όσο το δυνατόν καλύτερα αυτή την ιδέα στο μονοθέσιό τους και όχι για να την επινοήσουν...
-
Το κάνεις και ακούγεται σαν κακό και σπάνιο. Που δεν είναι ούτε το ένα ούτε το άλλο. Δεν είναι διαγωνισμός πρωτοτυπίας ή μόδας, είναι μηχανολογική εξέλιξη, που σημαίνει πως πρωτότυπες, επαναστατικές ιδέες έχουν λίγοι (Audi Union στα 30s και Cooper = κινητήρας στο κέντρο, Chapman = πτέρυγες και ground effect, οπότε τι, όλοι στην F1 αντιγράφουν τον Cooper και τον Chapman ? ) και από εκεί και πέρα οι υπόλοιποι δεν αντιγράφουν απλά (= άγνοια) αλλά εξελίσσουν (= γνώση).
Και το γεγονός πως η συγκεκριμένη εφαρμογή απέτυχε το '72 δε σημαίνει πως θα αποτύχει αναγκαστικά το '04. Ας περιμένουμε να δούμε. Σημασία πάντως δεν έχει τόσο η πρωτοτυπία της ιδέας αλλά ποιός την κάνει να δουλέψει σωστά (παράδειγμα: η Alfa (ίσως) σκέφτηκε πρώτη το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αλλά στην ιστορία θα μείνει η Honda που το έκανε να δουλέψει, ενώ η ίδια η Alfa εγκατέλειψε την ιδέα).
-
Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Αν και είδα το θέμα χτες βράδυ, δεν κατάφερα να απαντήσω μέχρι τώρα.
Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το νόημα αυτού του thread. Δηλαδή, κάπου πάει το μυαλό μου, αλλά θα φανώ προβοκάτορας και δεν θέλω...
-
Ωπα Bill ψυχραιμια!
Το θεμα εχει λογο υπαρξης οχι τοσο επι της ουσιας γιατι οπως ειπε ο Νασσος ολες οι ιδεες λιγο πολυ ανακυκλωμενες ειναι αλλα απο ιστορικη πλευρα. Οσοι εχετε λιγο χρονο ακολουθηστε το συνδεσμο, η ιστορια ειναι καπως ενδιαφερουσα.
Τωρα για το πικαρισμα των αντιπαλων που υποθετω παει το μυαλο σου, ΟΚ και αυτο δεκτο ειναι αφου ο Θοδωρης δε ξεπερνα τα ορια του φιλικου πειραγματος
-
Άκαιρο και ανούσιο post κατ'εμέ.Δηλαδή,τι το κακό έχει να πήραν την ιδέα από αυτόν που λες και να την εξέλιξαν?Δεν βρίσκω κάτι κακό.Έχει γίνει πολλάκις στην ιστορία της F1 και θα συνεχίσει να γίνεται,είναι κάτι φυσικό και δεν είναι ούτε ανήθικο,ούτε παράνομο όπως διάφορα άλλα.Όλοι το κάνουν έτσι κι αλλιώς.
-
Συμφωνω με τον BMW4EVER2 oχι στο ανουσιο μια κ συζητηση να γινεται αλλα στο οτι δεν ειναι κ κατι το κακο. Παντα υπαρχει μια ιδεα κ αλλοι την υιοθετουν κ την εξελισουν. Αυτο γινοταν ανεκαθεν στην F1. H Tyrell δεν εκανε πρωτη την αεροτομη μπροστα με τα 'μουστακια'; το ψηλο ρυγχος της Benneton, τα αεροδυναμικα πλακε ψαλιδια της Tyrell κ τοσα αλλα που δεν θα τελειωσουμε ποτε. (Δεν θυμαμαι αν ειχαν παρουσιαστει αυτα που αναφερω κ πιο παλια αλλα απο εκει κ μετα τα πηραν κ αλλες ομαδες)
Καλα εκανε η Williams κ μαλιστα μπραβο της που παρουσιαζει κ ενα μονοθεσιο λιγο διαφορετικα απο τα αλλα του paddock. Ελπιζω ν αποδωσει κ τ αναμενομενα.
Δεν νομιζω οτι πρεπει να κριθει αρνητικα γι αυτο. Ισα ισα το αντιθετο, γιατι αν δουλεψει καλα μπορει ν αποτελεσει το εφαλτηριο για νεα σχεδιαση 'μουσουδας' στα μονοθεσια της F1. -
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Ωπα Bill ψυχραιμια!I am totally cool man!
Το θεμα εχει λογο υπαρξης οχι τοσο επι της ουσιας γιατι οπως ειπε ο Νασσος ολες οι ιδεες λιγο πολυ ανακυκλωμενες ειναι αλλα απο ιστορικη πλευρα. Οσοι εχετε λιγο χρονο ακολουθηστε το συνδεσμο, η ιστορια ειναι καπως ενδιαφερουσα.
Αν θέλεις να ανοίξεις ένα τεχνικά ενδιαφέρον θέμα, τότε βάζεις τίτλο 'Νέα Williams: η προϊστορία μιας ιδέας', ή κάπως έτσι. Το να βάλεις τις λέξεις 'προϊόν αντιγραφής' σε κάνει ένα μικρό... χμμμμ... προβοκάτορα να το πω? Το λέω!
Τωρα για το πικαρισμα των αντιπαλων που υποθετω παει το μυαλο σου, ΟΚ και αυτο δεκτο ειναι αφου ο Θοδωρης δε ξεπερνα τα ορια του φιλικου πειραγματος
Όχι, είναι γνωστό ότι **ειδικά **ο Θοδωρής δεν ξεπερνά ποτέ τα όρια του φιλικού πειράγματος.
Εξάλλου είναι επίσης γνωστό ότι τα ίδια θα έγραφε αν στη θέση της Williams ήταν η Ferrari.
Honestly.
Υ.Γ. Α, και για την ιστορία, είχα ψάξει μόνος μου τι έτρεχε με αυτή την σχεδίαση, μόλις είδα τις πρώτες φωρογραφίες γιατί κάπου θυμόμουν ότι το είχα δει ξανά, αλλά θεώρησα ότι ήταν απλώς μια ακόμα αναβίωση μιας παλιάς ιδέας, με σύγχρονο τρόπο.
-
Καλά ρε παιδιά μην τρελαθούμε κιόλας! Η νέα Williams έχει 'διπλοκάρινο' σασί και ο σχεδιασμός της μύτης επιτρέπει την απευθείας ροή μπόλικου αέρα κάτω από το μονοθέσιο για να δημιουργηθεί ground effect! Τί σχέση έχει αυτό με το κίτρινο τούβλο του '72; Επειδή έχει δυο σίδερα δεξιά κι αριστερά που μοιάζουν με τους αντίστοιχους χαβλιόδοντες της Williams, πάει να πει πως τα δύο μονοθέσια είναι το ίδιο πράμα;
-
Ακριβως, προκειται για διαφορετικα.... ζωα
ΟΚ σοβαρα εχεις δικιο, η παλια λυση ειναι τουλαχιστον αδεξια γιαυτο και υπεφερε απο υπερβολικο drag.
-
Ο χρήστης Go_For_Pole έγραψε:
Ακριβως, προκειται για διαφορετικα.... ζωαΟΚ σοβαρα εχεις δικιο, η παλια λυση ειναι τουλαχιστον αδεξια γιαυτο και υπεφερε απο υπερβολικο drag.
Άι γειά σου!
Αυτό ήθελα να πω, ο διαχύτης της Γούίλιαμς ίσως να είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την καλύτερη ροή από τη νέα μπροστινή πτέρυγα. Αυτός της Μπράμπαμ.... δεν ξέρουμε καν αν υπήρχε!
-
Αυτός που θα καταφέρει να αντιγράψει μια ιδέα και να την προσαρμόσει ακόμα καλύτερα στο δικό του μονοθέσιο, τότε πιστεύω ότι έχει καταφέρει κάτι εξίσου σημαντικό με αυτόν που την εμπνεύστηκε αρχικά.
-
Απ'ό,τι κατάλαβα, κανείς από όσους απάντησαν με επικριτικές διαθέσεις, δεν γνώριζε το συγκεκριμένο θέμα. Παρ'όλα αυτά σχεδόν όλοι απεφάνθησαν πως το θέμα δεν είχε λόγο ύπαρξης. ΟΚ, αν δεν σας αρέσει η ενημέρωση, τότε δεν είμαι ΜΟΝΟ εγώ ο μη αντικειμενικός. Όσο για τον τίτλο του θέματος που επέλεξα, πείτε μου επακριβώς σε ποιό σημείο είναι ανακριβής επί της ουσίας... Προκλητικός μπορεί να είναι, ρωτάω μόνο αν είναι ανακριβής...
-
Ο χρήστης Vasilios έγραψε:
Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το νόημα αυτού του thread. Δηλαδή, κάπου πάει το μυαλό μου, αλλά θα φανώ προβοκάτορας και δεν θέλω...Και ούτε πρόκειται.... το μυαλό σου είναι εκεί διαρκώς... στον Ιταλογερμανικό πόλεμο...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Σημασία πάντως δεν έχει τόσο η πρωτοτυπία της ιδέας αλλά ποιός την κάνει να δουλέψει σωστά (παράδειγμα: η Alfa (ίσως) σκέφτηκε πρώτη το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων αλλά στην ιστορία θα μείνει η Honda που το έκανε να δουλέψει, ενώ η ίδια η Alfa εγκατέλειψε την ιδέα).IMHO, λάθος...
Την ουσιαστική δόξα αξίζει ο εφευρέτης και όχι ο εξελικτής-βελτιωτής. Και το αυτοκίνητο στην αρχική του μορφή δεν λειτουργούσε σωστά (ξέρεις, δεν είχε ποτηριοθήκες, αερόσακους, φιμέ τζάμια, και αστέρι στο καπώ...), αλλά τη δόξα άξιζε ο εφευρέτης. Και η μηχανή εσωτερικής καύσης δεν δούλευε σωστά στην αρχική της μορφή αλλά η δόξα έπρεπε να πάει στον Όττο (χμμ...ιδιάζουσα η περίπτωση αυτή...). Ο εφευρέτης ΑΝΟΙΓΕΙ το δρόμο της τεχνολογίας και οι υπόλοιποι ακολουθούν και βελτιώνουν. Και για να το πω λίγο και στη γλώσσα του λιμανιού.... Ο μετεγενέστερος εξελικτής-βελτιωτής γλύφει εκεί που πάτησε ο εφευρέτης... -
Όχι, είναι γνωστό ότι ειδικά ο Θοδωρής δεν ξεπερνά ποτέ τα όρια του φιλικού πειράγματος.
Για κάντο πιο λιανά γιατί είμαι και από χωριό εγώ...
-
Ο χρήστης AlfaRomeo έγραψε:
IMHO, λάθος...
Την ουσιαστική δόξα αξίζει ο εφευρέτης και όχι ο εξελικτής-βελτιωτής. Και το αυτοκίνητο στην αρχική του μορφή δεν λειτουργούσε σωστά (ξέρεις, δεν είχε ποτηριοθήκες, αερόσακους, φιμέ τζάμια, και αστέρι στο καπώ...), αλλά τη δόξα άξιζε ο εφευρέτης. Και η μηχανή εσωτερικής καύσης δεν δούλευε σωστά στην αρχική της μορφή αλλά η δόξα έπρεπε να πάει στον Όττο (χμμ...ιδιάζουσα η περίπτωση αυτή...). Ο εφευρέτης ΑΝΟΙΓΕΙ το δρόμο της τεχνολογίας και οι υπόλοιποι ακολουθούν και βελτιώνουν. Και για να το πω λίγο και στη γλώσσα του λιμανιού.... Ο μετεγενέστερος εξελικτής-βελτιωτής γλύφει εκεί που πάτησε ο εφευρέτης...OK, άποψή σου. Αλλά:
-
ΙΜΗΟ το θέτεις σε λάθος βάση, δηλ. της 'δόξας'. Ποιός ενδιαφέρεται για αυτήν αυτή τη στιγμή ? Εδώ μιλάμε για F1 = τεχνολογία και χρήμα (κακά τα ψέμματα...).
-
Ακόμα και αν μιλάμε για δόξα, συνήθως δεν πάει σε αυτόν που είχε πρώτος την ιδέα αλλά σε αυτόν που τη μετεξέλιξε σε απτά αποτελέσματα. Και κατά την άποψή μου, ορθώς. Παραδείγματα άπειρα. Το 'VTEC' που έλεγα παραπάνω, ο κινητήρας του Οττο, ο Ενρίκο Φέρμι (πρώτος διέσπασε το άτομο ο Οττο Χαν) κα.
Και αν θέλεις συζήτηση επί της ουσίας, δεν θεωρώ πως η Williams αντιγράφει τη Brabham, διότι έχουν μια τεράστια διαφορά: το ψυγείο της Brabham στη θέση αυτή (πιθανότατα αιτία του τεράστιου drag) δείχνει πως η λύση της δεν ήταν τόσο μελετημένη όσο αυτή της Williams αλλά μάλλον υπαγορευμένη από πρακτικούς λόγους, δηλ. πως να έχεις ταυτόχρονα ψυγείο και μπροστινή αεροτομή. Ενώ στην περίπτωση της Williams ο περιορισμός είναι μόνο αεροδυναμικός και άρα η λύση είναι διαφορετική, παρότι μοιάζει.
-
WILLIAMS FW26: ΠΡΟΙΟΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ...