-
Από πάντα θυμάμαι το diesel κίνησης να είναι πιο φτηνό από την αμόλυβδη. Ξέρει κανείς γιατί τελευταία είναι αρκετά πιο ακριβό (10-15 λεπτά) από την απλή αμόλυβδη;
-
Από πάντα θυμάμαι το diesel κίνησης να είναι πιο φτηνό από την αμόλυβδη. Ξέρει κανείς γιατί τελευταία είναι αρκετά πιο ακριβό (10-15 λεπτά) από την απλή αμόλυβδη;
-
Από πάντα θυμάμαι το diesel κίνησης να είναι πιο φτηνό από την αμόλυβδη. Ξέρει κανείς γιατί τελευταία είναι αρκετά πιο ακριβό (10-15 λεπτά) από την απλή αμόλυβδη;
-
για να μπορείς και συ σε λίγο, να πάρεις αυτό το πετρελαιοκίνητο που τόσο ήθελες ..!!!!
-
Ο χρήστης kergaz έγραψε:
Από πάντα θυμάμαι το diesel κίνησης να είναι πιο φτηνό από την αμόλυβδη. Ξέρει κανείς γιατί τελευταία είναι αρκετά πιο ακριβό (10-15 λεπτά) από την απλή αμόλυβδη;Γιατι πολυ απλα η αμολυβδη 'συμμετεχει' στο 'καλαθι' των προϊοντων που διαμορφωνουν τον τιμαριθμο.
Ενω το ντιζελ κινησης οχι.
Ετσι η 'συμφωνιες κυριων' (ποιων?? ) αφηνουν απ εξω το πετρελαιο για να μπορει η 'ελευθερη αυτορυθμιζομενη αγορα' και ο 'ανταγωνισμος' να κανουν το σχετικο παρτυ με ουζα στη τσεπη οσων το χρησιμοποιουν.... -
Αν δεν κάνω λάθος είναι θέμα πόσο επιβαρύνονται με φόρους. Από την εμφάνιση της η αμόλυβδη είναι ποιο φτηνή ακόμα και από τη τότε μολυβδούχα παρόλο που η αμόλυβδη είχε μεγαλύτερο κόστος παραγωγής.
-
Eγινε καμμια αυξηση του ΕΦΚ ειδικα στο πετρελαιο κινησης??
-
Πέρα από την πλάκα....
Το diesel είναι ακριβό για τους κάτωθι λόγους (οι 2 πρώτοι μας αφορούν άμεσα, ο 3ος είναι σε σχέση με τη γίνεται διεθνώς):
-
Η Ε.Ε. εδώ και χρόνια έχει εγκαταλείψει την πολιτική της επιδότησης του diesel καθώς προσπαθεί να μεταφέρει τον κύριο όγκο των χερσαίων μεταφορών σε άλλα μέσα (τραίνο) που είναι και πιο αποτελεσματικά.
-
Το diesel ως βαρύτερο από τη βενζίνη περιέχει περισσότερο άνθρακα οπότε και όσον αφορά το Carbon tax επιβαρύνεται περισσότερο.
-
Η αδυναμία των Αμερικανικών Διυλιστηρίων να παράγουν diesel έχει ως αποτέλεσμα οι Αμερικάνοι να αγοράζουν το diesel (το diesel είναι η πρώτη κίνηση όταν οι τιμές των καυσίμων ανεβαίνουν για να κάνει κάποιος οικονομία) από άλλες αγορές. Όπου η ζήτηση αυξάνει εκεί η τιμή ανεβαίνει.
Αποτέλεσμα στην Αμερική (που δεν υποφέρει από στρεβλώσεις και παθογένειες Ευρωπαϊκές) η τιμή της βενζίνης να είναι περί το δολλάριο το γαλόνι ακριβότερη από πέρυσι αλλά για το diesel η τιμή είναι περίπου 1.7 δολλάρια το βαρέλι πιο ψηλά από πέρυσι.
-
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
- Το diesel ως βαρύτερο από τη βενζίνη περιέχει περισσότερο άνθρακα οπότε και όσον αφορά το Carbon tax επιβαρύνεται περισσότερο.
Αυτό είναι χαζό επιχείρημα (δεν το λέω σε εσένα). Ο κύκλος του Diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από του Otto οπότε στην πράξη, για τα ίδια χιλιόμετρα θα εκπέμπεται λιγότερο CO2.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
- Το diesel ως βαρύτερο από τη βενζίνη περιέχει περισσότερο άνθρακα οπότε και όσον αφορά το Carbon tax επιβαρύνεται περισσότερο.
Αυτό είναι χαζό επιχείρημα (δεν το λέω σε εσένα). Ο κύκλος του Diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από του Otto οπότε στην πράξη, για τα ίδια χιλιόμετρα θα εκπέμπεται λιγότερο CO2.
Εφόσον η μονάδα είναι το λίτρο για την φορολόγηση και:
Gasoline carbon content per gallon: 2,421 grams
Diesel carbon content per gallon: 2,778 gramsκαι
CO2 emissions from a gallon of gasoline = 2,421 grams x 0.99 x (44/12) = 8,788 grams = 8.8 kg/gallon = 19.4 pounds/gallon
CO2 emissions from a gallon of diesel = 2,778 grams x 0.99 x (44/12) = 10,084 grams = 10.1 kg/gallon = 22.2 pounds/gallon
(πηγή http://www.epa.gov/oms/climate/420f05001.htm)
είναι λογικό το diesel να φορολογείται περισσότερο. Η φορολόγηση στηρίζεται στα κιλά CO2 που εκπέμπονται
Η ανώτερη θερμοδυναμική απόδοση των diesel δεν την αμφισβητεί κανείς. Εδώ όμως έχουμε ένα καύσιμο που ανά μονάδα όγκου παράγει περισσότερο C02 οπότε και αυτή η μονάδα όγκου φορολογείται πιο υψηλά. Τώρα αν το diesel καίει 7 λίτρα εκεί που η βενζίνη θέλει 10 είναι άλλο ζήτημα και ο χρήστης απολαμβάνει μικρότερη φορολόγηση για τα ίδια χιλιόμετρα αφού καταναλώνει πολύ λιγότερο καύσιμο.
-
Ο χρήστης christos.dimou έγραψε:
Πέρα από την πλάκα....Το diesel είναι ακριβό για τους κάτωθι λόγους (οι 2 πρώτοι μας αφορούν άμεσα, ο 3ος είναι σε σχέση με τη γίνεται διεθνώς):
- Η Ε.Ε. εδώ και χρόνια έχει εγκαταλείψει την πολιτική της επιδότησης του diesel καθώς προσπαθεί να μεταφέρει τον κύριο όγκο των χερσαίων μεταφορών σε άλλα μέσα (τραίνο) που είναι και πιο αποτελεσματικά.
Ναι αλλα το ντηζελ κινησης δεν ειναι εδω και χρονια ακριβωτερο απο τη βενζινη.
- Το diesel ως βαρύτερο από τη βενζίνη περιέχει περισσότερο άνθρακα οπότε και όσον αφορά το Carbon tax επιβαρύνεται περισσότερο.
Παρομοιως.O carbon tax δεν εφαρμοζεται για πρωτη χρονια.Υπηρχε και περυσι που παρα το γεγονος αυτο το ντηζελ αν μη τι αλλο ηταν στα ιδια επιπεδα τιμων.
- Η αδυναμία των Αμερικανικών Διυλιστηρίων να παράγουν diesel έχει ως αποτέλεσμα οι Αμερικάνοι να αγοράζουν το diesel (το diesel είναι η πρώτη κίνηση όταν οι τιμές των καυσίμων ανεβαίνουν για να κάνει κάποιος οικονομία) από άλλες αγορές. Όπου η ζήτηση αυξάνει εκεί η τιμή ανεβαίνει.
Ξαφνικα φετος οι Αμερικανοι το γυρισαν στο ντηζελ ωστε να εκτοξευτει η τιμη του??Τι αυξηση παρουσιασε η αγορα ντηζελοκινητων οχηματων στις ΗΠΑ ας πουμε??
Αποτέλεσμα στην Αμερική (που δεν υποφέρει από στρεβλώσεις και παθογένειες Ευρωπαϊκές) η τιμή της βενζίνης να είναι περί το δολλάριο **το γαλόνι **ακριβότερη από πέρυσι αλλά για το diesel η τιμή είναι περίπου 1.7 δολλάρια [/b]το βαρέλι[/b] πιο ψηλά από πέρυσι.
Πηγή: http://tonto.eia.doe.gov/oog/info/gdu/gasdiesel.asp' target='_blankΤα ιδια συμβαινουν κι εκει.Συμπιεζονται οι τιμες της βενζινης χωρις εκρηξεις της μεγαλης πλειοψηφιας των καταναλωτων και βγαινουν τα 'σπασμενα' απο το ντηζελ που σε καθε περιπτωση ειναι πολυ λιγοτεροι αλλα με μεγαλυτερες επι το πλειστον καταναλωσεις (π.χ. βαρια οχηματα, μηχανηματα εργων, Η/Ζ)
-
Ο χρήστης 888888 έγραψε:
Ναι αλλα το ντηζελ κινησης δεν ειναι εδω και χρονια ακριβωτερο απο τη βενζινη.
Παρομοιως.O carbon tax δεν εφαρμοζεται για πρωτη χρονια.Υπηρχε και περυσι που παρα το γεγονος αυτο το ντηζελ αν μη τι αλλο ηταν στα ιδια επιπεδα τιμων.
Ξαφνικα φετος οι Αμερικανοι το γυρισαν στο ντηζελ ωστε να εκτοξευτει η τιμη του??Τι αυξηση παρουσιασε η αγορα ντηζελοκινητων οχηματων στις ΗΠΑ ας πουμε??
Τα ιδια συμβαινουν κι εκει.Συμπιεζονται οι τιμες της βενζινης χωρις εκρηξεις της μεγαλης πλειοψηφιας των καταναλωτων και βγαινουν τα 'σπασμενα' απο το ντηζελ που σε καθε περιπτωση ειναι πολυ λιγοτεροι αλλα με μεγαλυτερες επι το πλειστον καταναλωσεις (π.χ. βαρια οχηματα, μηχανηματα εργων, Η/Ζ)
-
Οι τιμές πριν από ένα χρόνο ήταν σχεδόν ίδιες μεταξύ τους. Σήμερα λογικά καθώς το πετρέλαιο ακρίβυνε στη Διεθνή αγορά περισσότερο να είναι και πιο ακριβό.
-
Την 1/1/2008 η αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη ήταν 1.3 λεπτά και στο diesel 1.8 λεπτά. Αυτό με τη λογική της εναρμόνησης των δύο καυσίμων και της εναρμόνισης της φορολογίας στα καύσιμα μεταξύ Ελλάδος και ΕΕ κάτι που θα έπρεπε να είχε γίνει από το 2002~2003 αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Το 2002 το ελάχιστο όριο της ΕΕ για τη βενζίνη ήταν 334 ευρώ τα χίλια λίτρα και για το diesel 294 ευρώ τα χίλια λίτρα. Σήμερα αυτό δεν ισχύει.
-
Πολύ μικρή σε απόλυτα μεγέθη. Το πρόβλημα ήταν ότι το diesel όμως στην Αμερική δεν παράγεται σε ποσότητες οπότε και η μικρή σε απόλυτα νούμερα αλλά μεγάλη σε ποσοστό αύξηση της ζήτησης είχε σαν αποτέλεσμα της αδυναμίας της προσφοράς να έχουμε τα αποτελέσματα που βλέπουμε. Ακόμα είχαμε και την Κίνα να αγοράσει σε οποιαδήποτε τιμή λόγω και της εκεί αυξημένης ζήτησης και οι traders εκεί έκαναν πάρτυ.
-
Το ίδιο συμβαίνει όμως και στην Ευρώπη. Στην Αυστρία πχ τα 2/3 των οχημάτων είναι diesel. Παρόλα αυτά το diesel ακρίβυνε πολύ περισσότερο από την βενζίνη. Άρα ΙΜΗΟ δεν υπάρχει χώρος για τέτοια παιγνίδια. Αν τους έπιανε να κάνουν τέτοια trading games η εκεί επιτροπή ανταγωνισμού (που έχουν @@δατους και όχι τους δικούς μας λελέδες) θα τους είχε κυριολεκτικά σπάσει σε 1000 κομμάτια.
-
-
Το 'νέο' ντίζελ (1-2 χρόνια) είναι πιο ακριβό στη παραγωγή (η αποθείωση είναι ακριβή διαδικασία). Τώρα αν αυτή η αύξηση στο κόστος αντικατοπτρίζεται στις τιμές της αντλίας δεν ξέρω.
Πάντως θα ακριβύνει κι άλλο όταν κυκλοφορήσει με ελάχιστα ποσά θείου. Η ΒΡ λέει:
*How much more will the 15 ppm sulfur limit add to the cost of making the fuel? How will this impact price?
Across the industry, investments in the distribution and logistics systems are taking place to ensure the quality of the product delivered to the end-customer. The EPA published their estimated costs for highway diesel fuel in the highway diesel sulfur rule.'We (EPA) project that refiners will invest $3.8 billion in new equipment in order for about 80 percent of highway diesel fuel to meet the 15 ppm standard in 2006. An additional $1.4 billion will be invested for the rest of the highway diesel fuel market to meet the new standard in 2010, for a total capital cost of $5.2 billion.'
'We (EPA) estimate that the overall net cost associated with producing and distributing 15 ppm diesel fuel, when those costs are allocated to all gallons of highway diesel fuel, will be approximately 5.0 cents per gallon in the long term, or an annual cost of roughly $2.2 billion per year once the program is fully effective starting June 1, 2010.'
Prices are fundamentally set by supply and demand, and the impact on the market price of diesel is impossible for us to predict.
*
http://www.bp.com/genericarticle.do?categoryId=16002842&contentId=7018205#7062402 -
Diesel, γιατί είναι πιο ακριβό από την αμόλυβδη;
ΕΛΑ ΜΟΥ ... ΝΤΕ....
-
Σύμφωνα με τον γερμανικό τύπο οι εταιρίες κρατάνε τον τρόπο υπολογισμού των καυσίμων τους επτασφράγιστο μυστικό, ώστε ΟΥΤΕ οι ειδικοί πλέον δεν μπορούν να καταλάβουν για το πως βγαίνουν οι τιμές...
Τρανό παράδειγμα αυτής της μυστικοπάθειας των εταιρειών είναι ότι πανευρωπαϊκά η τιμή της απλής αμόλυβδης και της σούπερ αμόλυβδης έχουν σχεδόν εξομοιωθεί.
Αλλά για το αν ακρίβυνε η απλή ή αν φτήνυνε η σούπερ...οι εταιρίες απλά ΔΕΝ απαντούν!!!Δεύτερο παράδειγμα: τα αποθέματα πετρελαίου ανά τον κόσμο...
Για χρόνια τώρα οι εταιρίες πετρελαιωειδών προσπαθούν να μας πείσουν ότι η ακριβή τιμή των καυσίμων οφείλεται στα λιγοστά πλέον αποθέματα πετρελαίου που υπάρχουν στο υπέδαφος, ενώ στην πραγματικότητα ισχύει το ΑΝΤΙΘΕΤΟ!!!
Το επιβεβαίωσε η ίδια η EXXON σε μελέτη της που δημοσιεύτηκε πρόσφατα:
**Τα αποθέματα πετρελαίου από 88 δις τόνους το 1980 ΑΝΕΒΗΚΑΝ σε 179 δις τόνους σήμερα !!! **Φαίνεται πως ακριβώς αυτή η αισχρή μυστικοπάθεια των εταιριών είναι και το μεγαλύτερο κεφάλαιό τους...
-
Ο χρήστης webfox έγραψε:
**Τα αποθέματα πετρελαίου από 88 δις τόνους το 1980 ΑΝΕΒΗΚΑΝ σε 179 δις τόνους σήμερα !!! **To οποίο οφείλετε όχι σε κάτι μαγικό αλλά περισσότερο στα νέα κοιτάσματα που ανακάλυψαν.
Ή που εικάζουν ότι υπάρχουν σε «νέες» περιοχές, π.χ. όπως ο Βόρειος Πόλος. -
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
**Τα αποθέματα πετρελαίου από 88 δις τόνους το 1980 ΑΝΕΒΗΚΑΝ σε 179 δις τόνους σήμερα !!! **
To οποίο οφείλετε όχι σε κάτι μαγικό αλλά περισσότερο στα νέα κοιτάσματα που ανακάλυψαν.
Ή που εικάζουν ότι υπάρχουν σε «νέες» περιοχές, π.χ. όπως ο Βόρειος Πόλος.Αν βάλεις τα γνωστά αποθέματα το νούμερα δεν είναι εκτός πραγματικότητας. Όμως εδώ έχουμε και τις πετρελαϊκές λάσπες του Καναδά με κόστος εξόρυξης τα 40 $ το βαρέλι και απαίτηση για κάθε δύο βαρέλια να καις και ένα καθώς και τα ομολογουμένως μεγάλα κοιτάσματα του Αρκτικού Κύκλου όπου το κόστος για την ώρα είναι αδύνατο να εκτιμηθεί.
-
Ο χρήστης dpolal έγραψε:
**Τα αποθέματα πετρελαίου από 88 δις τόνους το 1980 ΑΝΕΒΗΚΑΝ σε 179 δις τόνους σήμερα !!! **
To οποίο οφείλετε όχι σε κάτι μαγικό αλλά περισσότερο στα νέα κοιτάσματα που ανακάλυψαν.
Ή που εικάζουν ότι υπάρχουν σε «νέες» περιοχές, π.χ. όπως ο Βόρειος Πόλος.Τωρα εχουν λεφτα και την τεχνολογια να εκμεταλλευτουν γνωστα κοιτασματα που δεν μπορουσαν παλιοτερα.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τωρα εχουν λεφτα και την τεχνολογια να εκμεταλλευτουν γνωστα κοιτασματα που δεν μπορουσαν παλιοτερα.Ακριβώς...ειδικά η εξέλιξη στην τεχνολογία της εξόρυξης έχουν βελτιώσει την αποδοτικότητά της κατακόρυφα.
Τώρα, γιατί δεν έχουμε φτηνά καύσιμα παρόλα τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ κοιτάσματα πετρελαίου και παρόλο των ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ κερδών των εταιριών, μάλλον δεν θα βρεθεί κανένας ποτέ να μας εξηγήσει...Αφού ξέρουμε ότι μας δουλεύουνε...τι πρέπει να γίνει ακόμα για να ξεσηκωθεί επιτέλους ο κόσμος σ' αυτόν τον έρημο πλανήτη;
Έτσι μου' ρχεται να πάρω Prius (παρόλο που δεν μου κάνει), μόνο και μόνο για να μην αναγκάζομαι να δίνω στους αλήτες των εταιριών τα λεφτά μου...σαν την επιθυμία μου να αποφεύγω τους ταξιτζήδες ένα πράγμα...
-
Ο χρήστης webfox έγραψε:
Τωρα εχουν λεφτα και την τεχνολογια να εκμεταλλευτουν γνωστα κοιτασματα που δεν μπορουσαν παλιοτερα.
Ακριβώς...ειδικά η εξέλιξη στην τεχνολογία της εξόρυξης έχουν βελτιώσει την αποδοτικότητά της κατακόρυφα.
Τώρα, γιατί δεν έχουμε φτηνά καύσιμα παρόλα τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ κοιτάσματα πετρελαίου και παρόλο των ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ κερδών των εταιριών, μάλλον δεν θα βρεθεί κανένας ποτέ να μας εξηγήσει...Βασικά δεν 'έχουν λεφτά', απλώς η τιμή του πετρελαίου έχει φτάσει σε επίπεδα που είναι πλέον συμφέρουσα η εξόρυξη συγκεκριμένων κοιτασμάτων. Το 'καλό' και φτηνό πετρέλαιο μας τελείωσε, το κάψαμε.-
Όταν φτάσει το βαρέλι πχ. στα $250-300 θα είναι αξιοποιήσιμα και τα tar sands (και αν αγνοήσουμε το περιβαλλοντικό κόστος της συγκεκριμένης πηγής, δεν είναι 'τρυπάω και ρουφάω'). Οπότε η απάντηση στην ερώτηση 'Πόσο πετρέλαιο έχει απομείνει;' είναι 'Εξαρτάται, πόσο απελπισμένος είσαι;'.
Diesel, γιατί είναι πιο ακριβό από την αμόλυβδη;