-
Να ρωτήσω & εγώ κάτι;
Σε Fabia 1,4 16V 101 PS, μαμά, μοντέλο του 2007 (από τα τελευταία της προηγούμενης γενιάς), τι μα προτιμήσω; Το Mobil 1 0W-40 ή το Mobil 1 5W-50 (από Λαμπριανίδη); Το αυτοκίνητο έχει 30.000 χλμ, δεν καίει (!) λάδι, & έως τώρα έβαζαν τα ημισυνθετικά 10W-40 του εξουσιοδοτημένου. Μήπως είναι προτιμότερο το 5W-50 έναντι του 0W-40, που φαίνεται κάπως λεπτότερο;
Το περίεργο είναι ότι στο site της Mobil δεν εμφανίζει το 5W-50, παρά μόνον το 0W-40. Επίσης, κάποιοι λένε ότι η Mobil πλέον δεν υπάρχει, έκλεισε... Ισχύουν αυτά; -
εγω θα ελεγα να επιλεξεις το ιδιο ιξωδες που βαζουν στο εξουσιοδοτημενο και εφοσον δεν καει φενετε οτι το μοτερ βολευεται με 10-40.
απλα επελεξε κατι ποιο ποιοτικο σε 10-40.
-
Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
εγω θα ελεγα να επιλεξεις το ιδιο ιξωδες που βαζουν στο εξουσιοδοτημενο και εφοσον δεν καει φενετε οτι το μοτερ βολευεται με 10-40.απλα επελεξε κατι ποιο ποιοτικο σε 10-40.
Την ίδια άποψη έχω & εγώ γενικώς, ωστόσο στο δικό μου Fabia 101 του 2003 (το Fabia 101 του 2007 για το οποίο σας ρωτάω ανήκει σε φίλο μου), η αλλαγή από ημισυνθετικό Shell 10W-40 (της αντιπροσωπείας, το οποίο, μάλιστα, είχε αρχίσει τελευταία να καταναλώνει λίγο) σε Mobil 1 0W-40, σταμάτησε την (ελάχιστη) κατανάλωση λαδιού, το μοτέρ λειτουργεί σαφώς πιο ομαλά & στροφάρει καλά. Και στο εξουσιοδοτημένο, όταν τους πήγα τα Mobil 1, δεν είπαν τπτ, είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Όταν λες ποιοτικό 10W-40, εννοείς, προφανώς, συνθετικό; Ποιες οι επιλογές στην περίπτωση αυτή (Motul ή Elf, πχ);
-
Ο χρήστης Δούκας έγραψε:
Να ρωτήσω & εγώ κάτι;
Σε Fabia 1,4 16V 101 PS, μαμά, μοντέλο του 2007 (από τα τελευταία της προηγούμενης γενιάς), τι μα προτιμήσω; Το Mobil 1 0W-40 ή το Mobil 1 5W-50 (από Λαμπριανίδη); Το αυτοκίνητο έχει 30.000 χλμ, δεν καίει (!) λάδι, & έως τώρα έβαζαν τα ημισυνθετικά 10W-40 του εξουσιοδοτημένου. Μήπως είναι προτιμότερο το 5W-50 έναντι του 0W-40, που φαίνεται κάπως λεπτότερο;
Το περίεργο είναι ότι στο site της Mobil δεν εμφανίζει το 5W-50, παρά μόνον το 0W-40. Επίσης, κάποιοι λένε ότι η Mobil πλέον δεν υπάρχει, έκλεισε... Ισχύουν αυτά;Mobil 1 0W40. Εφόσον δεν καταναλώνει λιπαντικό ο κινητήρας σου (λόγω ανοχών) μπορείς να δοκιμάσεις ακόμη και το Mobil 1 ESP 5W30.
Σου προτείνω να βάλεις 10W40 αλλά μόνο εάν είναι το ΑΜΟ (αυτό επειδή ανέβασες ψηλά τον πήχυ με τα Mobil 1) για να έχεις μέγιστη απόδοση σε κάθε είδους χρήση και συνθήκες.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις με 100% ασφάλεια και 5W40 άλλης μάρκας που κατά κανόνα είναι μισή έως μία κλάση επάνω από τα περισσότερα 10W40.
Εάν θέλεις να ακολουθήσεις προδιαγραφές να ψάχνεις για τις VW502.00, 503.01, 504.00, που όλες είναι high performance. Θα δεις και μόνος ότι σχεδόν όλα τα 5W40 πληρούν την 502.00 (λόγω υψηλής ποιότητας), σχεδόν όλα τα 10W40 δεν πληρούν την 502.00 (λόγω χαμηλής ποιότητας), η 504.00 αναφέρεται μόνο σε 5W30, ενώ η 503.01 αναφέρεται (σπανίως πλέον) μόνο σε κάποια 30ρια και 40ρια παράλληλα με την 502.00.
Αυτά σε γενικές γραμμές για να μην σε μπερδεύω.Η Mobil δεν έκλεισε, απλά συγχωνεύθηκε με την BP. Το τμήμα παραγωγής λιπαντικών της Mobil εξακολουθεί να λειτουργεί απρόσκοπτα όπως πριν. Άρα, πρόβλημα ουδέν.
-
Το Mobil 1 0W-40, από όσο είδα, πληροί τις ακόλουθες προδιαγραφές:
* Mercedes MB 229.5 * BMW Longlife 01 * Porsche Approval List 2002 *** VW 502.00/505.00/503.01
**
* GM-LL-A-025 (gasoline)* GM-LL-B-025 (diesel) * ACEA A3, B3/B4 * API SM/CF
-
Η συγχώνευση του τμήματος των λιπαντικών της BP / Mobil / Texaco είναι πάνω από 10 χρόνια.
Την εποχή εκείνη τα Texaco / Mobil / Total η συσκευασία τους στην Ελλάδα γίνονταν στο τμήμα Blending, στο εργοστάσιο της Texaco στον Ασπρόπυργο, αριστερά προς την θάλασσα ( πηγαίνοντας προς Κόρινθο ) δίπλα στο τσιμεντάδικο του Τιτάν, τώρα το εργοστάσιο αυτό ανήκει στην Aegean.
-
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Τελικά, μετά από αρκετό ψάξιμο, ανακάλυψα 100% τα ανακοινώσιμα στοιχεία της GM για το λάδι 5W30 Synthetic που πουλά μέσω του δικτύου της(Μίλτο, σόρυ για την αθέλητη παραπληροφόρηση από προηγούμενες δημοσιεύσεις μου σχετικά ). Ιδού λοιπόν το MSDS:http://www.ifz-berlin.de/gri_pdf/gri_93165006.pdf' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank
Ειδικότερα, αντιγράφω τα σημεία που μας ενδιαφέρουν:
**Πληροφορίες για τις μεταβολές της φυσικής κατάστασης
Σημείο τήξης/περιοχή τήξης : δεν αναφέρεται αλλού
Σημείο ζέοης/περιοχή ζέοης : βλέπε κάτωθι
Σημείο ανάφλεξης : > 210 °C ASTM D 92
Αναφλεξιμότητα
αέρια : ακαθόριστο
Κατώτερο όριο έκρηξης : 1,0 όγκος %
Ανώτερο όριο έκρηξης : 6,0 όγκος %
Πυκνότητα (σε 15 °C) : 0,870 g/cm³
Υδατοδιαλυτότητα : Αδιάλτο
Διαλυτό σε πολλά ευρέως
χρησιμοποιούμενα διαλυτικά μέσα
Διαλυτότητα σε άλλους διαλύτες :
Συντελεστής κατανομής : logPOW = > 6 (20°C)
Κινηματικό ιξώδες : 69 mm²/s
(σε 40 °C)
Πυκνστητα ατμών : > 12 ( αέρας = 1 )
Άλλες πληροφορίες
Θερμοκρασία αυτοανάφλεξης
αέρια : ακαθόριστο
Θερμοκρασία ανάφλεξης : > 250 ) °C ASTM E 659
Initial boiling point: 350 °C
Κινηματικό ιξώδες: 10 mm²/s (100 °C)
) Αυτή η τιμή μπορεί να είναι σημαντικά μικρότερη , κάτω από ορισμένες συνθήκες (π.χ. στην κατάσταση λεπτής
εξάπλωσης).Δύο ερωτήματα:
- Πως κρίνετε το λάδι από τα βασικά χαρακτηριστικά που παρατίθενται;
- και σημαντικότερο, με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα το μοτέρ φόραγε αυτό το λάδι, το οποίο έχει αλλαχθεί από μένα 2 φορές μέχρι τώρα, και με 37000χλμ διανυθέντα χωρίς εμφανή κατανάλωση λαδιού, ποιο θα θεωρούσατε λογικότερη επιλογή ως λάδι επόμενης αλλαγής (που έπεται στο επόμενο 10ήμερο);
Mobil 1 0W40, Aral Super Tronic G 0W30, Castrol Edge 0W30, Motul Excess 5W40;
Ζητούμενά μου η καλύτερη ευστροφία-εύηχη χροιά προστασία του κινητήρα για μετρίως σκληρή χρήση και αλλαγή λαδιών ανά έτος ή 10-12.000 χλμ. Τα λάδια που προανέφερα ως πιθανές επιλογές πληρούν όλα τις προδιαγραφές GM-LL-A025/B025 σε συνδυασμό με τις ACEA A3/B3/B4 και αποτελούν ρητή επιταγή της Opel όπως αναγράφεται στο service manual του αυτοκινήτου προκειμένου να μη τεθεί θέμα ισχύος εγγύησης κατά την αλλαγή λαδιών . Το αυτό ισχύει και για τα ιξώδη.
Κανείς;
-
Δεν ξέρω για τα λάδια της Όπελ αλλά από τις άλλες επιλογές σου νομίζω τα Καστρόλ είναι τα καλύτερα. Είναι όμως πολύ ακριβά και προτίμησα για το Μεγκάν (που παίρνει πολύ λάδι) να πάρω κάτι φθηνότερο: ΒΡ 7000 0/40.
-
Φρέσκο πράμα από τη Νορβηγία
http://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/helixult.htm' target='_blank
Και από τη Ρωσσία με αγάπη:
http://www.fuchs-oil.ru/images/uploaded ... 0_ru-0.pdfΕξαιρετική επίδοση στο τεστ NOACK % , όπου δοκιμάζεται στους 250C επι μια ώρα και μετριέται η % απώλεια μάζας.
Το όριο για την ACEA A3 είναι 13%
Γα την προδιαγραφή VW 502.00 είναι 12%.
Για την Porsche είναι 11%.
Kαι το fuchsακι πετυχαίνει ένα εξαιρετικό 10,4% , υπερκαλύπτει δηλ. σε αυτό το τεστ( υπάρχουν και άλλα) τις απαιτήσεις της Porsche. Και επειδή στη Γερμανία κάνει κρύο , πετυχαίνει και μια πολύ καλή επίδοση στους -25C. ( για 10W40) -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Φρέσκο πράμα από τη Νορβηγίαhttp://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/helixult.htm' target='_blank
Και από τη Ρωσσία με αγάπη:
http://www.fuchs-oil.ru/images/uploa...10w40_ru-0.pdf' target='_blankΕξαιρετική επίδοση στο τεστ NOACK % , όπου δοκιμάζεται στους 250C επι μια ώρα και μετριέται η % απώλεια μάζας.
Το όριο για την ACEA A3 είναι 13%
Γα την προδιαγραφή VW 502.00 είναι 12%.
Για την Porsche είναι 11%.
Kαι το fuchsακι πετυχαίνει ένα εξαιρετικό 10,4% , υπερκαλύπτει δηλ. σε αυτό το τεστ( υπάρχουν και άλλα) τις απαιτήσεις της Porsche. Και επειδή στη Γερμανία κάνει κρύο , πετυχαίνει και μια πολύ καλή επίδοση στους -25C. ( για 10W40)Επειδη δεν ξερω Νορβηγικα, και ο πινακας που παρατιθεται στο αρθρο δε μου λεει τιποτα... Τι λεει για το Shell 5-40?
-
Typiske Data
HTHS viskositet, cP/150°C 3,68
API SM/CF
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Typiske DataHTHS viskositet, cP/150°C 3,68
API SM/CF
Δηλαδη?
-
Ρε συ , για τα fuchs έπρεπε να ρωτάς .
Ξεκίνα το διάβασμα, σιγά-σιγά , 300+ σελίδες είναι αλλά από κάπου πρέπει να αρχίσει κανείς.
Όσο για το HTHS του shell , είναι εξαιρετικά δύσκολο να το βρει κανείς. Γι'αυτό το έδωσα.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Φρέσκο πράμα από τη Νορβηγίαhttp://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/helixult.htm' target='_blank' target='_blank
Η Shell δεν δίνει ίδια τεχνικά για κάθε χώρα. Πχ για Αγγλία και Ελλάδα δίνει τα ίδια (γι αυτό και τα έχω προσθέσει στον κατάλογό μου) ενώ για Νορβηγία δίνει αυτά που δίνεις.
Για τα λιπαντικά της SHELL δείτε από εδώ: http://www.epc.shell.com/Και από τη Ρωσσία με αγάπη:
http://www.fuchs-oil.ru/images/uploa...10w40_ru-0.pdf' target='_blank' target='_blankΕξαιρετική επίδοση στο τεστ NOACK % , όπου δοκιμάζεται στους 250C επι μια ώρα και μετριέται η % απώλεια μάζας.
Το όριο για την ACEA A3 είναι 13%
Γα την προδιαγραφή VW 502.00 είναι 12%.
Για την Porsche είναι 11%.
Kαι το fuchsακι πετυχαίνει ένα εξαιρετικό 10,4% , υπερκαλύπτει δηλ. σε αυτό το τεστ( υπάρχουν και άλλα) τις απαιτήσεις της Porsche. Και επειδή στη Γερμανία κάνει κρύο , πετυχαίνει και μια πολύ καλή επίδοση στους -25C. ( για 10W40)Δεν ξέρω σε ποιό λινκ αναφέρεσαι αλλά το GT-1 10W40 πετυχαίνει NOACK 6.1% (αυτό πράγματι είναι εξαιρετικό, πχ για να συγκρίνουμε κατευθείαν με τα κορυφαία το AMSOIL AMO έχει 6.7% και το XLO 10W40 έχει 5.7%, το ΤITAN SUPERSYN 0W30 έχει 7%, το SUPERSYN 5W30 έχει 9%, ενώ το SUPERSYN 5W40 αρκείται στο ικανοποιητικό 10.2% καλύπτοντας κι αυτό με την σειρά του τις αυστηρότερες των προδιαγραφών)! Ελάχιστοι (έως σχεδόν κανείς) δίνουν τον δείκτη NOACK για τα λιπαντικά τους. Ο χαμηλός δείκτης NOACK στην ουσία μπορεί να δώσει την δυνατότητα σε ένα λιπαντικό με πιστοποιημένη προδιαγραφή (βάση περιεκτικότητας ZDDP γιατί έτσι πιστοποιούνται) API SJ να μολύνει τον καταλύτη λιγότερο από ένα API SM...
Ιδού το TDS του FUCHS GT-1 10W40.
Βασικά, το GT-1 10W40 το βάζω κι αυτό πλέον στην λίστα μου. Σαν σύνθεση πρέπει να είναι full GrIII οπότε και απευθείας ανταγωνιστικό του XLO 10W40. -
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Φρέσκο πράμα από τη Νορβηγία
http://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/helixult.htm' target='_blank' target='_blank' target='_blank
Η Shell δεν δίνει ίδια τεχνικά για κάθε χώρα. Πχ για Αγγλία και Ελλάδα δίνει τα ίδια (γι αυτό και τα έχω προσθέσει στον κατάλογό μου) ενώ για Νορβηγία δίνει αυτά που δίνεις.
Για τα λιπαντικά της SHELL δείτε από εδώ: http://www.epc.shell.com/Μίλτε τί λέει το Helix ultra 5/40 ?
-
Ο χρήστης Miltellas έγραψε:
Δεν ξέρω σε ποιό λινκ αναφέρεσαι αλλά το GT-1 10W40 πετυχαίνει NOACK 6.1%
Σ'αυτό , το carat 10W40 (sorry για το μπέρδεμα)
http://www.fuchs-oil.ru/images/uploaded ... 0_ru-0.pdf' target='_blank' target='_blankΜακακία κάνω πάντως γιατί θα το δει κάνας από Λαμπ. και θα το εξαφανίσουν όπως το agip.
Όσο για τα Shell είσαι σίγουρος οτι δεν είναι τα API SL;
της Νορβηγίας είναι API SM .Η συνταγή είναι ίδια
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Φρέσκο πράμα από τη Νορβηγία
http://www3.shell.no/op/smidler/prodhbok/helixult.htm' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank
Η Shell δεν δίνει ίδια τεχνικά για κάθε χώρα. Πχ για Αγγλία και Ελλάδα δίνει τα ίδια (γι αυτό και τα έχω προσθέσει στον κατάλογό μου) ενώ για Νορβηγία δίνει αυτά που δίνεις.
Για τα λιπαντικά της SHELL δείτε από εδώ: http://www.epc.shell.com/Μίλτε τί λέει το Helix ultra 5/40 ?
Full GrIII και ίσως με κάποια προσθήκη PIO (Πολυεσωολεφίνες που επειδή δεν είναι PAO αποδίδουν κάπου μεταξύ GrIII και GrIV). Ποιοτικό λιπαντικό. Ψαγμένο ώστε να είναι πολύ αποδοτικό και παράλληλα οικονομικό στην παρασκευή του.
-
Ο χρήστης opc έγραψε:
Corolla 2002 με 85.000 χλμ, του αδελφού που λείπει εξωτερικό και έχω αναλάβει τη συντήρησή της. Δεν έχω ιδέα τι λάδια έβαζαν στην toyota φαντάζομαι όχι και τα καλύτερα. Τώρα που τελείωσε η εγγύηση λέω να μην το πάω στην αντιπροσωπεία ξανά. Τί λαδάκι να του βάλω?
Το ανέφερα και πιο πριν. Corolla του 2001 1.4G6 με 130.000χλμ φόραγε τα συνθετικά της Toyota με αλλαγή κάθε χρόνο ή 15.000χλμ (λίγο πριν πάντα). Με το που βγήκε από εγγύση (συνέπεσε με το διάβασμα όλων των σελίδων του θέματος που γράφουμε) αλλάξα με 8100 X-cess που έβαζα και στο Leon. Αποτέλεσμα πολύ πιο ύσηχη λειτουργία του κινητήρα. Επίσης δουλεύει πιο πολλές φορές το βεντιλατερ αλλά για σημαντικά πιο λίγο. (Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο). Με αυτά και θα συνεχίσω. Σε 2.000 χλμ που έχει κάνει έχει κάψει περί τα 100γρμ, αλλά αυτό μπορεί να οφείλεται στο 'καθάρισμα' των υπολοίπων από τα παλιά λάδια, στο οτι στην υφή τους φαίνονται πιο λεπτόρευστα αλλά και στο γεγονός πως έχει κάμποσα χλμ ο κινητήρας. Πάντως άποψη μου προχώρα άφοβα!
Σε ευχαριστώ πολύ φίλε! Αυτό θα κάνω. Άλλωστε τα ίδια βάζω και στο sx4. Εντύπωση μου προκαλεί ότι τα λάδια στο corolla έχουν λερώσει την βέργα της στάθμης του λαδιού. Κάπου είχε γραφτεί κάτι σχετικό εδώ μέσα στις σελίδες αυτές.
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Δεν ξέρω σε ποιό λινκ αναφέρεσαι αλλά το GT-1 10W40 πετυχαίνει NOACK 6.1%
Σ'αυτό , το carat 10W40 (sorry για το μπέρδεμα)
http://www.fuchs-oil.ru/images/uploaded ... 0_ru-0.pdf' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blankΜακακία κάνω πάντως γιατί θα το δει κάνας από Λαμπ. και θα το εξαφανίσουν όπως το agip.
Όσο για τα Shell είσαι σίγουρος οτι δεν είναι τα API SL;
της Νορβηγίας είναι API SM .Η συνταγή είναι ίδια
-
Τα GT-1 10W40 είναι σαφώς καλύτερα από τα ήδη καλά για την κατηγορία τους MC 10W40. Τα έχεις βρει πουθενά; Αίζει να τα δοκιμάσεις.
-
Πρόσεξα για το API αλλά η ίδια η SHELL παίζει με τις συνθέσεις της γιατί τα παρασκευάζει στα τοπικά διυλιστήρια (όπως κι άλλοι). Από το κεντρικό λίνκ της SHELL (που ανακοίνωσα πριν) εάν δώσεις χώρα Νορβηγία θα βγάλει το TDS το 'καλό' αλλά εάν δώσεις Ελλάδα ή Αγγλία σου δίνει το TDS το 'παλιό'.
-
-
Ε βέβαια αφού το ένα είναι SL και το άλλο SM . Θα έρθει και σε μας , που θα πάει .
Το carat μια χαρά είναι για τον κουβά μου.
GT1 οψόμεθα αλλά η fuchs το προορίζει πιο πολύ για diesel ιστορίες.
Περι λιπαντικών γενικώς