-
Θα ηθελα να ρωτησω κατι πανω σε αυτο που ειπε ο tifosaros για την Nissan και τον Θεοχαρακη..Aπο οσο ακουσα το εργοστασιο στον Βολο λειτουργουσε με Ιαπωνικα προτιπα εργασιας διαφορα επιδοματα κτλπ θυμαται μηπως κανενας κατι περι του θεματος...??
Dimitris...
-
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Πιστεύει κανένας ότι υπάρχει δυνατότητα να κατασκευαστεί ελληνική βιομηχανία αυτοκινήτων;
Είναι δυνατόν, να υπάρξουν μικρές βιομηχανίες κατασκευής ειδικών οχημάτων.
Η μαζική παραγωγή είναι σχεδόν κάτι ανέφικτο πια....Αν εννοείς ηλεκτροκίνητα καροτσάκια του γκολφ, λυπάμαι αλλά δεν τα εντάσσω στην αυτοκινητοβιομηχανία και οτιδήποτε παραπάνω από αυτά δεν μπορεί να παραχθεί ανταγωνιστικά (ποιότητα/τιμή) στην Ελλάδα. Αν καταφέρει να φτιάξει η Ελλάδα κρατική, ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία (βλέπε ΕΛΒΟ) εγώ θα γίνω βουδιστής μοναχός στο Νεπάλ.
ΥΓ. Εσύ αν θες πηγαινε να διακινδυνεύσεις τη ζωή σου με ένα ελληνικό αυτοκίνητο, αλλά μην ζητάς και από όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Χωρίς να θέλω σε πικάρω, εξακολουθώ να πιστεύω ότι ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ.
Είπαμε, για κανα τζατζικάκι καλοί ήμαστε αλλά όχι και για αυτοκινητοβιομηχανία. Έλεος!
-
H Tεοκαρ στο βόλο συναρμολογούσε Nissan και έκλεισε λόγω της αλλαγής στην τότε φορολογική πολιτική.
Το επίπεδο ήταν πολύ καλό ενώ δημιουργούσε προυποθέσεις για περαιτέρω..Άλλωστε οι Ιάπωνες είναι πολλοί αυστηροί σε θέματα προδιαγραφών και το κάθε εργοστάσιο πρέπει να περναέι συγκεκριμένους ποιοτικούς ελέγχους.!
Κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι πως εαν το εργοστάσιο εκείνο είχε παραμείνει, τότε υπήρχε στα σχέδια η παραγωγή ηλεκτροκίνητου sunny!!!
Ήταν κάτι αρκετά εφικτό, αλλά δεν προχώρησε εξαιτίας του λουκέτου...Η μόνη προσπάθεια που έγινε ολοκληρωμένα στην Ελλάδα για δημιουργία αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν τα Pony, αυτοκινήτων βασισμένων σε μηχ μέρη Citroen, αλλά με μεγάλο μέρος κατασκευασμένο εδώ. (στη Θεσσαλονίκη αν δεν κάνω λάθος)
Το Pony ήταν ένα αρκετά καλό αυτοκίνητο για την τιμή στην οποία ήταν διαθέσιμο και είχε αρχίσει να ΕΞΑΓΕΤΑΙ σε χώρες όπως η Γερμανία.
Αν οι πωλήσεις έφταναν έναν ορισμένο αριθμό τότε το εργοστάσιο θα μπορούσε να εξελιχθεί και να δημιουργήσει 100% δικό του αυτοκίνητο.
Και πάλι όμως το κράτος επέβαλε φορολογίες και κατά συνέπεια η προσπάθεια δεν προχώρησε.
Δυστυχώς σήμερα, όχημα κατασκευασμένο με την (φθηνη) τεχνοτροπία του Pony δεν θα είχε καμία πιθανότητα εμπορικής επιτυχίας. -
Ο χρήστης yandr έγραψε:
ΥΓ. Εσύ αν θες πηγαινε να διακινδυνεύσεις τη ζωή σου με ένα ελληνικό αυτοκίνητο, αλλά μην ζητάς και από όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο. Χωρίς να θέλω σε πικάρω, εξακολουθώ να πιστεύω ότι ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ.
Όταν μιλώ για άστοχη-άσχετη κριτική, για έλλειψη γνώσης του αντικειμένου και συγγραφή απόψεων που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αυτό εννοώ.
-
Μιλας για το γνωστο pony της Citroen ετσι?.
Dimitris...
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Μιλας για το γνωστο pony της Citroen ετσι?.Dimitris...
Όπως έγραψα και πιο πάνω το αυτοκίνητο αυτό ήταν ελληνικό, όχι της Citroen. Χρησιμοποιούσε ορισμένα μηχανικά μέρη της Citroen, πράγμα λογικό, γιατί δεν μπορείς ξαφνικά να δημιουργήσεις ένα ολόκληρο αυτοκίνητο από το μηδέν.
Υπήρχαν προυποθέσεις και για παραπάνω αλλά δυστυχώς... -
Ο χρήστης takinen έγραψε:
Όταν μιλώ για άστοχη-άσχετη κριτική, για έλλειψη γνώσης του αντικειμένου και συγγραφή απόψεων που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αυτό εννοώ.Όπως πάντα πλήρως κατατοπιστικός και καταρτισμένος.
Αναμένω με αγωνία την πρώτη δοκιμή του takino-mobile...
-
Ο χρήστης yandr έγραψε:
Αναμένω με αγωνία την πρώτη δοκιμή του takino-mobile...Κρίμα να αναφέρεσαι σε εμένα χωρίς καν να έχεις διαβάσει ότι έχω ήδη γράψει επί του θέματος...
-
Δεν ξέρω τι επαφή έχει ο καθένας σας με την ΕΛΒΟ για να λέει ότι λέει. Ακούστε και κάποιον που αναγκάζεται να έχει συχνή συνεργασία σαν μηχανικός της Π.Α. Μιλάμε για καθαρά δύσκαμπτη και δυσκίνητη εταιρία Υπερβολικά υπερτιμημένες υπηρεσίες και κόστος ανταλλακτικών. Άθλια ποιότητα κατασκευής και αντισκοριακή προστασία.
Εκτός των άλλων τα όποια προβλήματα ή αστοχίες στα μοντέλα της ποτέ δεν διορθώνονται ή βελτιώνονται.
Δεν ξέρω τι επιφυλάσσει το μέλλον για την ΕΛΒΟ αλλά η παρούσα κατάσταση της δεν εμπνέει εμπιστοσύνη.
Διαβάστε τι έγραψα για τα βυτιοφόρα που προμήθευσε τον Ελληνικό στρατό. Τι θα λέγατε στην αντιπροσωπία που αγοράσατε το αμάξι σας αν σας έλεγε, ότι δεν πουλάει μπουζί ή τακάκια φρένων γιατί τα φτιάχνει άλλη εταιρία!!! Αναφέρομαι φυσικά στα υλικά συντήρησης της υπερκατασκευής «Ήφαιστος» που περιέχει και τα φίλτρα καθαρισμού του μεταφερόμενου καυσίμου στο βυτίο. -
Φανταζομαι τι βρισιδει θα ριχνουν οι ανθρωποι σε χωρες που εξηγαγε Ελβο οχηματα...
Dimitris...
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
βρισιδειβρισίδι
Τί πάει να πει 'υπέβαλλε φορολογίες'; Πού;
Πάντως έχω δει φωτογραφίες απο΄τις γραμμές παραγωγής του Θεοχαράκη. Πολύ χάι τεκ, με ρομπότ κλπ. Όχι ότι ήταν κάτι το μοναδικό στον κόσμο, ήταν όμως φανταστικό για την Ελλάδα και πολύ ελπιδοφόρο για τους νέους μηχανικούς και το αυτοκινητιστικό μας μέλλον.
Μήπως όμως ήταν θέμα εφοδιαστικής και μισθών που έφυγε το εργοστάσιο από εδώ; Το εργοστάσιο πήγε Αγγλία, νομίζω. Τα πιό πολλά νισσάν έφευγαν για Ευρώπη και ξέρουμε όλοι πως είναι πιό δύσκολο να πάνε Ευρώπη από Ελλάδα τα προιόντα (παρεμβάλλεται θάλασσα και είναι πιό μακριά από την Ιταλία πχ. Οι χερσαίοι δρόμοι περνούσαν από σοσιαλιστικά κράτη- τότε) από το να βρίσκεται το εργοστάσιο στην Αγγλία πχ. Και ύστερα, τα εργατικά χέρια εδώ είναι πολύ πιο ακριβά από εκείνα της Αγγλίας. Άρα; Μήπως και με δεδομένο του τί μικρή αγορά είμαστε, ήταν αναπόφευκτο να μη μείνει εδώ το εργοστάσιο; Μήπως στοχεύαμε σε λάθος χώρες για εξαγωγές;
Δε λέω ότι δεν έφταιγε και το κράτος, αλλά άν ήταν συνδυασμός και των δύο;
Πραγματικά δεν ξέρω, ήμουνα πολύ μικρός τότε για να θυμάμαι, ρωτάω εσάς τους μεγαλύτερους για να μάθω.
-
Απο τον πατερα μου θυμαμαι κατι με φορολογια εργατικα χερια κατι προβληματα των Ιαπωνων με τις λειτουργιες του ελληνικου κρατους αλλα δεν ειναι τοσο σιγουρος καλυτερα να μιλησει καποιος που ξερει καλυτερα...
Dimitris...
-
To ergostasio tou Theoxarakh phge sth Boulgaria logo f8hnoterwn hmeromhs8iwn
-
Ο χρήστης Dimitris_ έγραψε:
Απο τον πατερα μου θυμαμαι κατι με φορολογια εργατικα χερια κατι προβληματα των Ιαπωνων με τις λειτουργιες του ελληνικου κρατους αλλα δεν ειναι τοσο σιγουρος καλυτερα να μιλησει καποιος που ξερει καλυτερα...Όπως αναφέρθηκε κάποια αλλαγή στο φορολογικό καθεστώς έπαιξε σημαντικό ρόλο στο κλείσιμο της εταιρείας.
Κι εγώ μικρός ήμουνα αλλά έχω την εντύπωση ότι αρχικά ετύγχανε ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης. Αν είναι έτσι σημαίνει και διαπλοκές κλπ! Το πρόβλημα δημιουργήθηκε όταν η πολιτεία αναγκάστηκε να την καταργήσει (την εύνοια) γιατί θεωρήθηκε αθέμιτος ανταγωνισμός κλπ κλπ. Σαφώς και τα πράματα δεν θα είναι άσπρα ή μαύρα.....Θεωρώ ότι σε μια εποχή που παγκοσμίως οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνονται για μείωση των λειτουργικών εξόδων και οικονομία κλίμακας είναι αστείο να μιλάμε για ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία. Και δεν αρκεί η κατασκευή μόνο για την τοπική αγορά. Γιατί πόσα επώνυμα ελληνικά προϊόντα (μιλάω για κανονική παραγωγή και όχι εργαστήρια και όχι για ταπεράκια και γιαούρτια που πάνε πολύ καλά) υπάρχει περίπτωση να γνωρίσουν επιτυχία στην Ελλάδα αν πρώτα δεν πετύχουν στο εξωτερικό? (ρητορική ερώτηση, αλλά αν ξέρετε κάτι πείτε το να μαθαίνουμε. Μου ήρθε ένα: Lalizas με ναυτιλιακά)
Θα μπορούσαμε ίσως να είχαμε εξειδικευμένα εργαστήρια βιοτεχνίες κλπ. Σαν παράδειγμα αναφέρω ότι στην Αγγλία δεν έχουν πια μαζική παραγωγή αγγλικού αυτοκινήτου (Jaguar, LandRover, AstonMartin πήγαν στη Ford, η Lotus στην GM, BMW και VAG πήραν κάτι RollsRoyce και Bentley που περίσσευαν και τη Rover ποιος την υπολογίζει πια...) αλλά έχουν πολλούς ειδικούς κατασκευαστές (Morgan, Caterham, Bristol, Westfield, TVR...) και τεράστια τεχνογνωσία (cosworth, prodrive klp) στον μηχανοκίνητο αθλητισμό σε όλα τα επίπεδα (μέχρι και F1 που βασικά είναι εγγλέζικη). Αλλά βέβαια αυτά χρειάζονται κονδύλια και κεφάλαια και εργαστήρια πανεπιστημιακά από όπου αντλείται το νέο αίμα κι οι ιδέες. Στην Ελλάδα η νομοθεσία στα θέματα αυτά και ιδίως η εφαρμογή είναι....ομιχλώδης.
Θα μπορούσαμε έστω να είχαμε εργοστάσια κατασκευής ξένων εταιρειών, χωρίς να αισθανόμαστε ότι πουληθήκαμε στους ξένους (οι εγγλέζοι έχουν Nissan, Honda κα όπως και πολλοί άλλοι ευρωπαίοι που απασχολούν ωραίοτατα το εργατικό δυναμικό τους). Το παρελθόν μας δείχνει ότι δεν είμαστε ικανοί ούτε για αυτό. Έγινε μήπως κάποια αλλαγή που να μας κάνει πιο αισιόδοξους? Η απελευθέρωση λόγω ΕΟΚ κάνει τον ανταγωνισμό πιο έντονο. Άλλαξε νοοτροπία ο μέσος Έλληνας εργαζόμενος? Μήπως μεγάλα κεφάλαια ενδιαφέρθηκαν να τοποθετηθούν και να επενδύσουν στην Ελλάδα για να φτιάξουν βαριά βιομηχανία?
Προτιμούν να μας αγοράζουν κυριολεκτικά, στρέμα με το στρέμα, λόφο με το λόφο, νησί με το νησί κι αφήνουν μερικούς να βαυκαλίζονται για εξαγορά από τα ξένα κεφάλαια...που δεν καταλαβαίνουν ότι γίνεται μπροστά στα μάτια τους!....
(ωχ πάλι αναζωπυρώθηκε μια ασθένεια που έχω κολλήσει από παλιά, Καβαθίτιδα....) -
O Σαρακακης τι ειδους αμαξοποιηα εχει?
Dimitris...
EΛ.ΒΟ