-
̓Έγω έχω καταλήξει πως ελάχιστη διαφορά κάνει η εξωτερική θερμοκρασία. Αυτά έχουν μεταφερθεί από την εποχή των αερόψυκτων και ελαιοψυκτων κινητήρων.
Ο κατασκευαστής αναφέρει πολλά ιξώδη και συνιστά ένα. Πρέπει να έχουμε σοβαρό λόγο για να ξεφύγουμε από αυτό και οι θερμοκρασίες μας, η σκόνη μας, η κίνηση μας δεν ανήκουν σε τέτοιους λόγους.
Το να βάλεις π.χ. το αυτοκίνητη στην πίστα είναι, καθώς και να στο σκίζεις παρατεταμένα και συχνά.Όπως πιστεύω π.χ. πως σοβαρός λόγος είναι και οι πολύ μικρές διαδρομές (λιγότερο από 10-15 λεπτά) [πρέπει να το επιβεβαιώσω κάνοντας μια ανάλυση στα Amsoil XLM 5w20 που βάζω σε Corsa του 1999 1,2 16V με 75,000 χλμ]
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Δεν υπάρχει φουλ συνθετικό 10/40.
Το Amsoil AMO 10W-40 είναι 100% συνθετικό.
ξυς τα @ρχίδια' ς είναι
Ok τα ξύνω αλλά δεν απαντάνε. Είναι ή δεν είναι 100% συνθετικό1;
-
Eιναι, αλλα δεν τα κατασκευαζει η Amsoil απ'οσο γνωριζω. Τα αγοραζει ετοιμα και τα μεταπωλει με τη φιρμα. (Εξου και το ξυσ'τ'αρχιδιας)
-
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις, ήταν πολύ κατατοπιστικές.
Καταλήγω λοιπόν στην αγορά ARAL BLUE TRONIC SAE 10W/40 ημισυνθετικά.Το από που θα εξαρτηθεί:
Γιατί τα motul 300v έχουν εδώ αυτή τη συσκευασία: http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... rod_id=454' target='_blank' target='_blank
ενώ εδώ αυτή: http://www.motul.gr/' target='_blank' target='_blank
ένα παράδειγμα έφερα... και έχει παρατηρηθεί και σε άλλες μάρκες με τα ίδια χαρακτηριστικά. -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Eιναι, αλλα δεν τα κατασκευαζει η Amsoil απ'οσο γνωριζω. Τα αγοραζει ετοιμα και τα μεταπωλει με τη φιρμα. (Εξου και το ξυσ'τ'αρχιδιας)Εντάξει (αν και ο G60 ήταν απόλυτος ότι δεν υπάρχει full συνθετικό 10 40 ) τότε να μάθουμε (ας μας πει όποιος γνωρίζει) από ποιον αγοράζει έτσι ώστε να αγοράζουμε από τον παραγωγό και όχι από τον μεταπράτη.
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Δεν νομίζεις ότι αυτά αντιφάσκουν;
Οι εργοστασιακές προδιαγραφές καταργούν την επίδραση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος ή μπορείς να χρησιμοποιείς 5/30 σε όσα αμάξια το επιτρέπει ο κατασκευαστής;
Εδωσες την απάντηση μόνος σου.
Στο Honda σου πχ δεν μπορείς να βάλεις 5/30 mercedes λάδι,ακόμα κι αν μένεις Σκανδιαναβία μεριά.
Θα βάλεις 5/30 ή εν τέλη ένα ψιλόρευστο ΑΛΛΑ UNIVERSAL ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ API/ACEA.Για μεσογειακά κλίματα με σειρά προτεραιότητας 0/40-5/40-10/40 και κανένα από αυτά τα λιπαντικά δεν πρέπει να είναι εξειδικευμένο μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
5/30 σε όσα αμάξια το επιτρέπει ο κατασκευαστής; δηλαδή σε ΟΛΑ που ξέρω, δεν ξέρω κάποιο αμάξι που να απαγορεύεται αυτό το ιξώδες (μήπως ντίζελ?) Εγώ νομίζω ότι τα λάδια έχουν γίνει πολύ καλά και ακόμα και με 5W30, 5W40 έχεις ικανοποιητική προστασία για κανονική χρήση χωρίς να χρειάζονται πιο μεγάλα ιξώδη.
5/30 mercedes λάδι δεν βάζω γιατί μάλλον θα είναι πιο ακριβό, αλλιώς δεν βλέπω λόγο να μη το βάλω (όχι για τα χιλιόμετρα που συνιστά η μερσεντές). Φίλος βάζει στο Βίτο του (βενζίνη) λάδια 15W50 (φτηνά, γιατί παίρνει 8 λίτρα) και τα αλλάζει κάθε χρόνο ή 10.000 χλμ. Δεν έχει κανένα πρόβλημα εδώ και 5 χρόνια ούτε θα έχει.
Για να αρχίσει να καίει λάδια κινητήρας με λίγα χιλιόμετρα, το πιθανότερο είναι να έχουν λερωθεί με κατάλοιπα λαδιού τα ελατήρια και να μη δουλεύουν όπως πρέπει. Μετά δεν καθαρίζουν/ξεκαπνίζουν τα ελατήρια ότι λάδι και να βάλεις γιατί η ροή του λαδιού εκεί (στα ελατήρια) είναι ελάχιστη. Αν μάλιστα έχουν λερωθεί τόσο που να πιέζεται το ελατήριο με δύναμη στο κύλινδρο, φθείρεται ο κύλινδρος και ο κινητήρας με λίγα χιλιόμετρα (και χαμηλά συνήθως φορτία) καίει πολλά λάδια.
̓Έγω έχω καταλήξει πως ελάχιστη διαφορά κάνει η εξωτερική θερμοκρασία. Αυτά έχουν μεταφερθεί από την εποχή των αερόψυκτων και ελαιοψυκτων κινητήρων.
Τι θερμοκρασίες λαδιού έχεις σε ταξίδι το χειμώνα και το καλοκαίρι;
Το λάδι ζεσταίνεται κυρίως από τις στροφές του κινητήρα (όχι φορτίο, αν κι αυτά πάνε μαζί) και ψύχεται από το αέρα του περιβάλλοντος (ελάχιστα αμάξια έχουν ψυγείο λαδιού-νερού για να ζεσταίνει το λάδι το χειμώνα).
-
κάτι άσχετο, αλλά με παιδεύει...
σιλικόνη spray που ακριβώς βάζω στα λάστιχα των παραθύρων? εκεί που τα βλέπει ο ήλιος, ή στην ειπφάνεια επαφής του λάστιχου με το τζάμι?
ευχαριστώ.
-
Τα ελατήρια ( το 1ο της συμπίεσης ) στεγανοποιεί τον κύλινδρο με την πίεση των καυσαερίων, σαν ελατήριο δεν έχει την απαιτούμενη δύναμη, όταν αλλάζουμε ιξώδες έχουμε για 1-2 αλλαγές αυξημένη κατανάλωση λαδιού λόγω των διαφορετικών πρόσθετων, έτσι τουλάχιστον λέει η Elf σε ένα mail που μου έστειλε.
Αν ο κινητήρας καίει λάδια περισσότερο από το κανονικό, περνάνε λάδια στον θάλαμο καύσης επειδή υπάρχουν φθορές σε έμβολο/ελατήρια/κύλινδρο ή έχουν σκληρήνει τα τσιμουχάκια στους οδηγούς των βαλβίδων και κατεβαίνουν λάδια στον θάλαμο καύσης με την υποπίεση στι βαλβίδες εισαγωγής, αυτό φαίνεται στο άφημα του γκαζιού, άν έχουμε γαλάζιο καπνό στο πάτημα του γκαζιού, είναι από φθορές σε έμβολα/ελατήρια/κύλινδρους
Υπάρχει και η περίπτωση των FSI κινητήρων που άλλοι καίνε πάρα πολύ από καινούργιοι, και άλλο δεν καίνε τίποτα, εδώ όμως μάλλον έχουμε κάποιο σφάλμα του εργοστασίου
-
Για κινητήρες με λίγα χιλιόμετρα, δηλαδή χωρίς φθορές (και φυσικά χωρίς κατασκευαστικές αστοχίες)
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
̓Έγω έχω καταλήξει πως ελάχιστη διαφορά κάνει η εξωτερική θερμοκρασία. Αυτά έχουν μεταφερθεί από την εποχή των αερόψυκτων και ελαιοψυκτων κινητήρων.
Τι θερμοκρασίες λαδιού έχεις σε ταξίδι το χειμώνα και το καλοκαίρι;
Το λάδι ζεσταίνεται κυρίως από τις στροφές του κινητήρα (όχι φορτίο, αν κι αυτά πάνε μαζί) και ψύχεται από το αέρα του περιβάλλοντος (ελάχιστα αμάξια έχουν ψυγείο λαδιού-νερού για να ζεσταίνει το λάδι το χειμώνα).
Στο Rallye που είχα το οποίο είχε θερμοκρασία λαδιού πάντα - 9 χρόνια - η θερμοκρασία σταθεροποιόταν στο ίδιο σημείο.
Τώρα σκέφτομαι να βάλω οργανάκια στο forester. -
Γιατί τα motul 300v έχουν εδώ αυτή τη συσκευασία: http://www.trade-wind.gr/index.php?co=p ... rod_id=454' target='_blank
ενώ εδώ αυτή: http://www.motul.gr/' target='_blank ένα παράδειγμα έφερα...
και έχει παρατηρηθεί και σε άλλες μάρκες με τα ίδια χαρακτηριστικά.
-
η συσκευασια που εχει το σαιτ της μοτουλ ειναι η παλια,προφανως δεν εχουν ενημερωσει το σαιτ τους
η νεα συσκευασια ειναι απο το σαιτ της trade-wind -
Ωραία απαξιώσαμε τα λάδια της AMSOIL. Θα ήθελα να δω κάποια στοιχεία και να μη μιλάμε στον αέρα, γιατί από τεχνικά χαρακτηριστικά και από αντοχή εμένα μου φαίνονται άριστα, ειδικά το AMO. Δεν αρνούμαι ότι η Elf και η Motul είναι κολοσσοί μπροστά στην Amsoil, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τα λάδια της τελευταίας δεν αξίζουν.
-
Outlander 4g63 2.0 turbo '06 - 37,000 - 7,500 - castrol rs 10w-60 έβαζε το εξουσιοδοτημένο μέχρι να ξυπνήσω εγώ.
Κατανάλωση λαδιού καθόλου, διαδρομές μικρές μέσα στην Αθήνα μέρα παρά μέρα, και ταξίδια Αθήνα Ναύπακτο μηνιαίως, τρόπος οδήγησης αλλαγές μέχρι τις ~ 3,500 σ.α.λ, μέση ταχύτητα στην εθνική 130 χλμ, ορεινές διαδρομές ναι το χειμώνα, με βάρος σχεδόν πάντα.
Χροιά κινητήρα καλή, το manual σχετικά με τα λάδια λέει προτεινόμενο 10w-40 αλλά έχει και από 0w εώς και 40, χρόνος ζεστάματος 2 λεπτά περίπου πριν και μετά.
Αλλαγές ανά 7,500 χλμ για να μην χάσουμε και την ανύπαρκτη εγγύηση.
Χρηματικά δεν περιορίζομαι σε αυτό το αυτοκίνητο (θεωρώ ότι αξίζει)
Ετησίως κάνω περίπου 15,000 χλμΤο ζητούμενο περισσότερο είναι η μετάβαση από το χοντρό 10w-60 σε νορμάλ που ορίζει ο κατασκευαστής 5w-40 ή 10w-40 πάντα full synthetic.
Έχω κατά νου τα motul 300v chrono 10w-40 αλλά και τα 8100 5w-40, θα προτιμούσα όμως να ακούσω και τα δικά σας σχόλια/συμβουλές μιας και δεν μιλάω μόνο για αλλαγή φίρμας αλλά και ιξώδους.
-
Άντε μωρή άσχετη Amsoil...Δεν ξέρεις να φτιάζεις ένα 10W-40 της προκοπής...
Πω πω πάλι εμείς οι Ελληνάρες βγάλαμε το σωστό συμπέρασμα...
Λέω λοιπόν σιγά σιγά να οργανώσουμε καμμιά δικιά μας εταιρία να την ξεπεράσουμε αυτήν την άκυρη την Amsoil...
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
Για τα 300V έχει δίκιο ο G60, δεν είναι λιπαντικό γενικής χρήσης. Δοκίμασε Motul 8100 5W40 X-cess, είναι πολύ καλό.ΕΙΝΑΙ γενικής χρήσης και ΔΕΝ του λείπουν πρόσθετα. Αντίθετα έχει περισσότερα για μεγαλύτερη προστασία.
Ακόμη και ο Λαμπ. δεν τα έχει βάλει στην κατηγορία των αγωνιστικών λιπαντικών. Δεν νομίζω οτι είναι άσχετος εεε;Ειδικής χρήσης είναι η αγωνιστική σειρά HTX της ELF . Από εκεί ναί, λείπουν κάποιοα πρόσθετα γενικής χρήσης αλλά το λαδάκι είναι 'αλλού' .
-
Όμως η Motul γράφει racing engines:
The new 300V Motorsport range
In racing conditions, the goal is to mximize performances for a given engine, a specific race.
With 6 viscosity grades line-up, the 300v range provides a precise solution to cope with any race condition for the best targeted results (type of race and distance, engine fuel dilution, temperature...).
New grade 0W20 for race engine designed for low viscosity oil.
Use : Car racing engines, any displacement. Latest technology or vintage racing cars, naturally aspired, turbocharged or supercharged engines.Έχεις δει UOA με πολλά χιλιόμετρα και το λάδι ήταν καλό;
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Outlander 4g63 2.0 turbo '06 - 37,000 - 7,500 - castrol rs 10w-60 έβαζε το εξουσιοδοτημένο μέχρι να ξυπνήσω εγώ.
Κατανάλωση λαδιού καθόλου, διαδρομές μικρές μέσα στην Αθήνα μέρα παρά μέρα, και ταξίδια Αθήνα Ναύπακτο μηνιαίως, τρόπος οδήγησης αλλαγές μέχρι τις ~ 3,500 σ.α.λ, μέση ταχύτητα στην εθνική 130 χλμ, ορεινές διαδρομές ναι το χειμώνα, με βάρος σχεδόν πάντα.
Χροιά κινητήρα καλή, το manual σχετικά με τα λάδια λέει προτεινόμενο 10w-40 αλλά έχει και από 0w εώς και 40, χρόνος ζεστάματος 2 λεπτά περίπου πριν και μετά.
Αλλαγές ανά 7,500 χλμ για να μην χάσουμε και την ανύπαρκτη εγγύηση.
Χρηματικά δεν περιορίζομαι σε αυτό το αυτοκίνητο (θεωρώ ότι αξίζει)
Ετησίως κάνω περίπου 15,000 χλμΤο ζητούμενο περισσότερο είναι η μετάβαση από το χοντρό 10w-60 σε νορμάλ που ορίζει ο κατασκευαστής 5w-40 ή 10w-40 πάντα full synthetic.
Έχω κατά νου τα motul 300v chrono 10w-40 αλλά και τα 8100 5w-40, θα προτιμούσα όμως να ακούσω και τα δικά σας σχόλια/συμβουλές μιας και δεν μιλάω μόνο για αλλαγή φίρμας αλλά και ιξώδους.
Με την χρήση που κάνεις το 10w60 δεν ακούγεται τόσο κακή επιλογή.
Έχω μια βασική απορία: Ανεβάζεις τις στροφές ως το κόκκινο ή έστω ως την μέγιστη υποδύναμη σε προσπεράσεις ή στις ορεινές διαδρομές; Αν πατάς βαθιά το γκάζι σε χαμηλό-μεσαίες στροφές μάλλον το 10w60 είναι καλή επιλογή. Αν όχι, δηλαδή πατάς καλά το γκάζι με γεμάτο (αρκετές στροφές) τον κινητήρα τότε καλό είναι να αλλάξεις ρευστότητα για να έχεις τα οφέλη των λεπτόρρευστων λαδιών.Δυστυχώς στο Τεχνικά - Εξοπλισμός δεν έχει το δικό σου όχημα να δω που αποδίδει την μέγιστη ισχύ και την μέγιστη ροπή. Βρήκα όμως ένα παλαιό τεύχος 4Τ και είδα ότι η ροπή των 30,9 (εγώ έχω μόνο 19 ζηλεύω ) αποδίδεται στις 3500 και οι 200 ίπποι σου στις 5500. Οπότε το καλό φάσμα στροφών σου είναι αυτό.
Είναι πολύ καλό που ζεσταίνεις το 60άρι σου 2 λεπτά, ίσως όμως να είναι υπερβολή τα 2 λεπτά μετά το τέλος της διαδρομής σου. Πόση διάρκεια έχουν οι διαδρομές σου μέσα στην πόλη; Μήπως έχεις ένδειξη πίεσης/θερμοκρασίας λαδιού; Το turbo σε ποιες στροφές μπαίνει;
-
O Λαμπριανίδης κι ο κάθε Λαμπριανίδης που θέλει να κονομήσει από παντού (και ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ αφού απευθύνετε σε ανώριμο δυστυχώς αγοραστικό κοινό) είναι σχετικός και η MOTUL που το τοποθετεί στη racing κατηγορία είναι προφανώς άσχετη.
-
Παιδιά εντάξει...ΠΡΟΦΑΝΩΣ και δεν έχω ούτε το 1% των γνώσεων κάποιων άλλων παιδιών πάνω στο θέμα των λιπαντικών,αλλά στο Swift μου έβαλα στα 51500χλμ το AMO 10W-40!
Και τώρα διαβάζω ότι δεν κατασκευάζεται από την Αμσόιλ ,αλλά ο Θεός ξέρει που???Να με ζώσουν τα φίδια?
Να ανησυχώ?
Σε σχέση με τα 300V,ποια φαίνεται να είναι ανώτερα(ποιο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση,διάρκεια στα χιλιόμετρα)?
Περι λιπαντικών γενικώς