-
Ο χρήστης yiannis2002 έγραψε:
Kάποτε είχαμε μια αλφέττα άσπρη , από τις τελευταίες με τα τετράγωνα φανάρια μπροστά και όλα τα πλαστικά διακοσμητικά. Την είχε φέρει ο πατέρας μου από την Ιταλία, εκπληκτικό αυτοκίνητο. Δίλιτρη και αν δεν κάνω λάθος με ψεκασμό. Είχε ενα χαρακτηριστικό,** ενα οριζόντιο πλαστικό ψηλά στην πίσω κολώνα με το τετράφυλλο τριφύλλι. Αυτη τι έκδοση ήταν**?ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ
-
Ο χρήστης KP61 έγραψε:
Kάποτε είχαμε μια αλφέττα άσπρη , από τις τελευταίες με τα τετράγωνα φανάρια μπροστά και όλα τα πλαστικά διακοσμητικά. Την είχε φέρει ο πατέρας μου από την Ιταλία, εκπληκτικό αυτοκίνητο. Δίλιτρη και αν δεν κάνω λάθος με ψεκασμό. Είχε ενα χαρακτηριστικό,** ενα οριζόντιο πλαστικό ψηλά στην πίσω κολώνα με το τετράφυλλο τριφύλλι. Αυτη τι έκδοση ήταν**?
ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ
Ετσι εξηγείται ότι το πούλησε σύντομα!!!
Αεκάρα μια ζωή! -
Υπήρχε και ψεκαστή έκδοση με μοτρόνικ και 130 άλογα. Εμφανησιακά συμπίπτουν οπότε αυτή ήταν!
Ωραίο αυτοκίνητο... -
H Alfetta berlina 'φόρεσε' μηχανικό ψεκασμό της Spica στις αμερικάνικες εκδόσεις της (1975-1981).Στις ευρωπαϊκές, η Quadrifoglio Oro (1982-1984)εφοδιάστηκε αρχικά με μηχανικό ψεκασμό Spica (125 ίπποι)και από το 1983 και μετά με ηλεκτρονικό Bosch Motronic (130 ίπποι).Αυτό μάλιστα το μοντέλο με τον Motronic είναι και το πρώτο αυτοκίνητο με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων.
-
Υπάρχει ενδιαφέρον για την ιστορία της Alfetta berlina,ή να πάμε σε κάτι παλαιότερο,πχ Giulietta berlina?Ακούω προτάσεις.
-
Giulietta, την παλαιά, όμως, όχι το σχετικά 'προσφατο' το ξέπλυμα
(έχει και πλήρως ερωτεύσιμο όνομα... αυτό το Αλ-φέτα πάντα μου θύμιζε... 'Ηπειρο! )Πότε;
-
Καλημέρα!! Υπάρχει ενδιαφέρον και για αλφέττα και για τζουλιέττες...
-
H συνοπτική ιστορία της Alfetta Tipo 116 υπάρχει μια σελίδα πριν.
Κατά τα λοιπά χωρίς να συγκρίνεται το κλασσικό status της Tipo 750 & 101 και της Tipo 116,το σίγουρο είναι ότι σαν τεχνολογικές λύσεις τα δυό μοντέλα είναι σχεδόν η μέρα με τη νύχτα... εις βάρος της 750 φυσικά
Η Tipo 116 είναι ό,τι επαναστατικότερο παρουσίασε η Alfa Romeo μεταπολεμικά.
Σε ότι αφορά δε τα ονόματα,η Alfetta μπορεί να ακούγεται.... κάπως,αλλά φέρει το ιστορικό προσωνύμιο της προπολεμικής Tipo 158 των αγώνων GP,της οποίας υιοθετούσε και την αρχιτεκτονική διάταξη transaxle.
Από την άλλη η Giulietta,ονομάστηκε έτσι κατόπιν διαβολικής σύμπτωσης.Υπέυθυνος γι αυτό υπήρξε άθελά του ένας ξεπεσμένος ρώσος της εμιγκράτσιας,από αυτούς που είχαν γλυτώσει το κεφάλι τους από τον εμφύλιο του 1919,που διασκέδαζε τον κόσμο σε κάποιο παρισινό κέντρο διασκέδασης της δεκαετίας του 50.Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της 1900 στο παρισνό σαλόνι αυτοκινήτου του 1950,οι ιθύνοντες της Alfa Romeo επεσκέφθησαν το εν λόγω κέντρο.Βλέποντας τους, ο ρώσος διασκεδαστής τους υπεδέχθη με το εξής λογοπαίγνιο:'Siette otto Romeo e neanche una Giulietta' (είστε οκτώ Ρομέο και δεν υπάρχει ούτε μια Giulietta αναμεσά σας).H ιδέα μάλλον φάνηκε καλή για την ονοματοδοσία του επόμενου μοντέλου και χρησιμοποιήθηκε το 1954.Έκτοτε ακολούθησαν τα πανηγύρια με μασκαρεμένους τους ήρωες του Σεξπήρου κατά το λανσάρισμα του μοντέλου,ενώ το ρόλο νονάς έπαιξε η αγαπημένη ηθοποιός της εποχής Giulietta Massina,σύζυγος του Federico Fellini. -
Ομως βρε Alba μου αυτά τα Tipo τάδε και Tipo δείνα πολύ μας μπερδεύουν....
-
Alfetta berlina 1972-1984.
Πρότζεκτ που ξεκίνησε στα τέλη του 1967,αρχικά για μια μεγαλύτερη κατηγορία απο τη Giulia,και τελικά κατέληξε να την αντικαταστήσει.Εμεινε στην παραγωγή για 12 χρόνια,με ένα facelift το 1977 και ένα ριζικό ανασχεδιασμό το 1981.
Το πρότζεκτ εξελίχθηκε από το τμήμα Progetti ed Esperienze Alfa Romeo,διευθυντής του οποίου ήταν ο Orazio Satta,o Ivo Colucci υπεύθυνος σχεδιασμού και ο Giuseppe Busso υπεύθυνος για τα μηχανικά μέρη.Πιό όμορφη η πρώτη σειρά και πιό γρήγορη η 2000 Lusso του 1978.
Αρχικά είχε κινητήρα 1779 κ.έ. απόδοσης 122 ίππων,κιβώτιο ταχυτήτων μαζί με το διαφορικό στον πίσω άξονα για 50/50 κατανομή βάρους,άξονα De Dion,τέσσερα δισκόφρενα,τα΄πίσω εσωτερικά τοποθετημένα.
Στενός θυρεός μπροστά,μάσκα με δύο χρωμιομένες λωρίδες και το στροφόμετρο στην αριστερή πλευρά του ταμπλώ. -
Alfa Romeo Alfetta 1600 1975-1976.
Παρουσιάστηκε στη Ρώμη τον Ιανουάριο του 1975,μεσούσης της ενεργειακής κρίσης.Πανομοιότυπα μηχανικά μέρη με τη 1800 εκτός του κινητήρα που προερχόταν από τη giulia με μεγαλύτερη όμως απόδοση φτάνοντας τους 109 ίππους.Φτωχότερη σε εξοπλισμό,με τιμόνι απο δερματίνη,κονσόλα χωρίς ξύλινες επενδύσεις,απουσία θηκών από το πίσω μέρος των εμπρός καθισμάτων,όργανα σε μπλέ φόντο,ακόμα και η μοκέττα στο χώρο αποσκεύων ήταν έξτρα.
Εξωτερικά,απουσίαζαν τα πούλια από τους προφυλακτήρες,οι γρίλλιες του εξαερισμού της καμπίνας ήταν μαύρες ματ,ο πίσω προφυλακτήρας μικρότερος,και η εμπρός μάσκα είχε μόνο δύο προβολείς.
Alfetta berlina 1600-1800 Unificata
Το Φεβρουάριο του 1977,οι δύο εκδόσεις ξεχωρίζουν πλέον μόνο από την ένδειξη κυβισμού στο πίσω μέρος.Στο εσωτερικό το ξύλινο τιμόνι είναι πλέον στάνταρ,υπάρχει πρόβλεψη για πίσω ζώνες ασφαλείας και η κονσόλα είναι αυτή της 1600.Το στροφόμετρο είναι πλέον δεξιά
Εξωτερικά ξεχωρίζει η νέα μάσκα με τούς διπλούς προβολείς,το μεγαλύτερο θυρεό,και τα πούλια από μαύρο πλαστικό.Από το τέλος του 1979 όλες οι εκδόσεις φορούν τις πόρτες της δίλιτρης,που παρουσιάστηκε στα μέσα του 1977,χωρίς πλέον φινιστρίνια και με χωνευτές χειρολαβές.
Alfetta 2.0i Sports Sedan 1975-1980.
Για την αγορά των ΗΠΑ,ο ψεκασμός Spica αντικατέστησε τα καρμπυρατέρ με αποτέλεσμα η απόδοση να πέσει στούς 111 ίππους.Καταλυτικός μετατροπέας από το 1978.Εξωτερικά ξεχώριζε από τούς πλαστικούς προφυλακτήρες και τα πλαινά φώτα θέσης.Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κλιματισμός στα έξτρα αρχικά,με το αιρ κοντίσιον στάνταρ απο το 1978
-
ευχαριστουμε κ Μονοφαρε για το αφιερωμα ..
εχω πολλη καλες εμπειριες απο αλφετα με διπλα φαναρια 1.8
οταν 16-17χρονων ηρθε ενας κυριος στην εκθεση αυτοκινητων που ειχαμε. κοιταει ενα αυτοκινητο για την κορη του αφου το βλεπει και του αρεσε συμφωνουν με τον πατερα μου για την πωληση και του λεει τελευταια στιγμη εχω μια αλφετα πρωτο χερι με 60.000χλμ μηπως σε ενδιαφερει..?αλλα ειναι στην ακρατα γιατι ηταν του πεθερου μου , ετσι λοιπον του λεει ο πατερας μου φερτην να τη δουμε ...
ωσπου να τη φερει μου λεει ο πατερας μου θα ειναι καμια σαπια και θα μπλεξουμε..
την αλλη μερα ηταν κυριακη ημασταν κλειστα στο μαγαζι χτυπαει το κινητο..ηταν ο ιδιοκτητης και μας λεει οτι ηρθε..κατεβαινω και τη να δω μια καφετι αλφα με το υπεροχο ξυλινο τιμονι της σε αψογη κατασταση μπαινω μεσα την βαζω μπροστα και παθαινω εγκεφαλικο..απο το ηχο της...
ευτηχως την αγορασαμε και περασα δυο υπεροχα χρονια με αυτο το αυτοκινητο.. -
Alfetta berlina 2.0/turbo diesel.1977-1981.
Παρουσιάστηκε στις 26 Φεβρουαρίου ου 1977 στη Bordighera της Imperia.Ανασχεδιάσμενο εμπρός μέρος με τετράγωνα φανάρια,καινούργιοι προφυλακτήρες,μεγαλύτερα πίσω φώτα,καινούργιο εσωτερικό και νέα χρωματολόγια.Ο δίλιτρος κινητήρας αποδίδει πλέον 130 ίππους.Το 1978 παρουσιάζεται η έκδοση Lusso με ξύλινες επενδύσεις σε ταμλώ και κονσόλα,ζάντες αλουμινίου και δερμάτινο σαλόνι.
Το 1979 παρουσιάζεται και η diesel με απόδοση 82 ίππων.Το 1981 παρουσιάζεται η αμερικάνικη έκδοση 2.0 Li,με τέσσερα στρογγυλά φώτα αντί των τετράγωνων και πλουσιότερο εξοπλισμό
Η Turbodiesel
-
Μπράβο Βασίλη. Τώρα ξεκαθάρισα τις Αλ-φέτες
-
Μάλλον θα ξαναμπερδευτείς.Εχει δύο σειρές ακόμα.
-
Φτου να πάρει!
-
Πολύ ωραία η ιστορία της Alfetta! Ευχαριστούμε!
-
Καταπληκτικές οι γνώσεις σας και οι συλλογές με τις ανάλογες φώτο! Ομως καμία αναφορά στην 2000 Berlina του 58-61?
Αναφέρομαι στη 2000 που αντικατέστησε τη 1900 και με τη σειρά της αντικαταστάθηκε από τη 2600. (Συναισθηματικοί λόγοι βλέπετε, γιατί σ' αυτήν έμαθα να οδηγώ) -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Yπήρχαν και τρόλλευ Αλφα Ρομέο, γιατί δεν παίρνεις ένα, να είναι και οι φίλοι σου ήσυχοι ότι τα έπαιξες τελείως.Ασφαλώς και κάνω πλάκα, μακάρι να βρείς αυτό που θέλεις και ας τους μετά να σου ζητάνε βόλτα και εσύ να σφυρίζεις αδιάφορα.
Τα τρόλλευ αυτά τα 'χω φωτογραφίσει, είναι όλα στα Λιόσια πλάι στην Αττική οδό μαζί με Δεινόσαυρους, Ίκαρους, μέιντ ιν Γκρίς λεωφορεία, Ζιού κανονικά και φισουνάτα, τρόλευ Λάντσια και λεωφορεία Μερσεντές. Έχω ποστάρει μερικά στο Classic bussy, trucky.
-
ALFA ROMEO MUSEO STORICO