-
Εχω 2 αποριες στις οποιες θα ηθελα βοηθεια...
1.ο Κινητηρας παθαινει τιποτα οταν οδηγεις με χαμηλες στροφες?? πολλες φορες οδηγω με ~2000 στροφες... (1.4 68hp VAG) το αμαξι δεν κομπιαζει αλλα παρολαυτα σκεφτηκα μηπως εινε βλαβερο
2. Αυτο το φως που μενει αναμενο μονο απο τη μια πλευρα στο παρκαρισμα, γινεται να μεινεις απο μπαταρια????
Ευχαριστω!!! -
Εχω 2 αποριες στις οποιες θα ηθελα βοηθεια...
1.ο Κινητηρας παθαινει τιποτα οταν οδηγεις με χαμηλες στροφες?? πολλες φορες οδηγω με ~2000 στροφες... (1.4 68hp VAG) το αμαξι δεν κομπιαζει αλλα παρολαυτα σκεφτηκα μηπως εινε βλαβερο
2. Αυτο το φως που μενει αναμενο μονο απο τη μια πλευρα στο παρκαρισμα, γινεται να μεινεις απο μπαταρια????
Ευχαριστω!!! -
Εχω 2 αποριες στις οποιες θα ηθελα βοηθεια...
1.ο Κινητηρας παθαινει τιποτα οταν οδηγεις με χαμηλες στροφες?? πολλες φορες οδηγω με ~2000 στροφες... (1.4 68hp VAG) το αμαξι δεν κομπιαζει αλλα παρολαυτα σκεφτηκα μηπως εινε βλαβερο
2. Αυτο το φως που μενει αναμενο μονο απο τη μια πλευρα στο παρκαρισμα, γινεται να μεινεις απο μπαταρια????
Ευχαριστω!!! -
Ο χρήστης Spiros19 έγραψε:
- Αυτο το φως που μενει αναμενο μονο απο τη μια πλευρα στο παρκαρισμα, γινεται να μεινεις απο μπαταρια????
Ευχαριστω!!!
Όχι γιατί η κατανάλωση είναι υπολογισμένη ώστε σε λογικά χρονικά περιθώρια να μην αδειάζει την μπαταρία.
Όμως μην το ξεχάσεις και ένα μήνα έτσι...γιατί μπορεί να καίει λίγο ρεύμα αλλά καίει...Σαν να λες πόσο κοστίζει μία λάμπα των 25 W στο σπίτι σου...
Πολύ λίγα λεφτά αλλά αν υπολογίσεις πόσο κοστίζει για 2 χρόνια τότε αλλάζει... - Αυτο το φως που μενει αναμενο μονο απο τη μια πλευρα στο παρκαρισμα, γινεται να μεινεις απο μπαταρια????
-
- Και ναι και όχι! Είναι κακό αν με λίγες στροφές πατάς πολύ γκάζι με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο εαν ο κινητήρας δεν μπορεί να ανταποκριθεί και χτυπάει πειράκια και κάνει δονήσεις. Καθόλου κακό αν απλά πηγαίνεις με σταθερές στροφές με λίγο γκάζι, οικονομία και χαμηλές φθορές. Μια και όμως είναι σχετικά μικρός ο κινητήρας και οι ροπές ανάλογες ίσως να είναι φρόνιμο να επιταχύνεις αργά ή να κατεβάζεις ταχύτητα για έντονη επιτάχυνση. Καλύτερα να αποφεύγεις να πέφτεις κάτω από 2000 στροφές.
- Συνήθως οι λάμπες για τα μικρά φώτα είναι 5W. Μία εμπρός και μία πίσω 10W. 10W είναι λιγότερο από 1Α στα 12Volts, ας πούμε όμως για ευκολία 1Α. 1Α επί 8 ώρες 8ΑH (αμπερώρια). Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι 45-70ΑΗ συνήθως. Δεν ξέρω πόσο υπόλοιπο χρειάζεται η μίζα για να γυρίσει αλλά πιστεύω ότι και 24 ώρες να το ξεχάσεις, άρα λιγότερο από 24ΑΗ να ξοδέψεις σου μένουν αρκετά (αν είχες καλή γεμάτη μπαταρία...). Μην το αφήσεις όμως μια βδομάδα!
-
Σας ευχαριστω πολυ παιδια!!!
οχι εννοειται οτι δεν το αφηνω πολυ το φως! δεν το εχω αφησει ποτε πανω απο 2 ωρες(οταν ημουνα ασχημα παρκαρισμενος και καθομουν για καφε ξερωγω,) απλα φοβομουνα να το αφησω 5-6... δλδ συμφωνα με τον onyx μπορω να το αφησω ενα βραδυ ολοκληρο (~10 ωρες) χωρις προβλημα...
Οσο για τις στροφες, απλα βαζω 5η η 4η πολλες φορες που παω χαλαρα με ελαχιστο γκαζι... (καπου 60-70)(κηφησσιας,Μεσσογειων και απλα ειχα αγχος με κατι ποστ σε αλλα θεματα...)
eνιγουει, και παλι ευχαριστω! -
΄φίλε σπύρο και εγώ ήθελα να ρωτήσω για την ταξιτζίδικη οδήγηση( έτσι μου την είπε ο μαστορας μου ), οπότε να συνεχίσω λίγο το θέμα που άνοιξες
μου έχουν πει πως δεν είναι σωστός τρόπος οδήγησης, και πως δημιουργεί 'κάπνα' στα μπουζί και επικαθήσεις γενικά. Ισχύει άραγε;
ακόμα, εγώ αναρωτιέμαι και για την κατανάλωση. Μειώνεται με αυτό τον τρόπο, ή ο κινητήρας στέλνει πιο πλούσιο μίγμα; Φίλος μου έλεγε πως σε άλφα 145 η κατανάλωση εκτινασόταν με αλλαγές πολύ χαμηλά!!
μόνο υπεύθυνες απαντήσεις, όπως είπε και ο σπύρος -
Ο χρήστης chemic έγραψε:
΄φίλε σπύρο και εγώ ήθελα να ρωτήσω για την ταξιτζίδικη οδήγηση( έτσι μου την είπε ο μαστορας μου ), οπότε να συνεχίσω λίγο το θέμα που άνοιξες
μου έχουν πει πως δεν είναι σωστός τρόπος οδήγησης, και πως δημιουργεί 'κάπνα' στα μπουζί και επικαθήσεις γενικά. Ισχύει άραγε;
ακόμα, εγώ αναρωτιέμαι και για την κατανάλωση. Μειώνεται με αυτό τον τρόπο, ή ο κινητήρας στέλνει πιο πλούσιο μίγμα; Φίλος μου έλεγε πως σε άλφα 145 η κατανάλωση εκτινασόταν με αλλαγές πολύ χαμηλά!!
μόνο υπεύθυνες απαντήσεις, όπως είπε και ο σπύροςΠάνο, όλα αυτά ισχύουν, παρά το γεγονός ότι οι σύγχρονες ECU βάζουν τα δυνατά τους για να κρατήσουν το μίγμα στην σωστή αναλογία πάντοτε. Υπάρχουν όμως και οι νόμοι της Φυσικής (και της Χημείας βεβαίως ) που δεν γίνεται να ανατραπούν.
Υπάρχει μια μέθοδος που λέγεται Italian Tune-up, η οποία καλό είναι να επαναλαμβάνεται κατά καιρούς, ειδικά για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν περισσότερο στην πόλη.
Για την περιγραφή της τεχνικής, παραχωρώ εδώ το βήμα στον Κουμπάρο!
-
Ο χρήστης chemic έγραψε:
ακόμα, εγώ αναρωτιέμαι και για την κατανάλωση. Μειώνεται με αυτό τον τρόπο, ή ο κινητήρας στέλνει πιο πλούσιο μίγμα;Νομίζω ότι αν πας να κάνεις προσπέραση από 2000 στροφές τότε πατάς πολύ περισσότερο γκάζι και άρα τα ευρώ φεύγουν!
-
Ορίστε πώς κάνω εγώ το italian job ...εεεε tune-up, ή αλλιώς 'ξεκάπνισμα'.
Συνήθως όταν ξεκινώ από διόδια γεμίζω πρώτη και δευτέρα μέχρι τις 6000σαλ περίπου και ανεβάζω την τρίτη μέχρι τις 7000σαλ που αρχίζει το κόκκινο, όπου και την κρατώ για μερικά (~10) δευτερόλεπτα και μετά ανεβάζω τετάρτη ή πέμπτη. Το κάνω αυτό 2-3 φορές και η διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα γίνεται αμέσως αισθητή. Βελτιώνται η δύναμή του, η απόκριση και η ευρυθμία του. Φυσικά κάτι τέτοιο χρειάζεται αν ο κινητήρας λειτουργεί για μεγάλο διάστημα σε ρυθμούς 'βόλτας'.
Την τεχνική εξήγηση την αφήνω στον κουμπάρο, ο οποίος την ξέρει καλύτερα από μένα.
-
Ο χρήστης chemic έγραψε:
΄φίλε σπύρο και εγώ ήθελα να ρωτήσω για την ταξιτζίδικη οδήγηση( έτσι μου την είπε ο μαστορας μου ), οπότε να συνεχίσω λίγο το θέμα που άνοιξες
μου έχουν πει πως δεν είναι σωστός τρόπος οδήγησης, και πως δημιουργεί 'κάπνα' στα μπουζί και επικαθήσεις γενικά. Ισχύει άραγε;
ακόμα, εγώ αναρωτιέμαι και για την κατανάλωση. Μειώνεται με αυτό τον τρόπο, ή ο κινητήρας στέλνει πιο πλούσιο μίγμα; Φίλος μου έλεγε πως σε άλφα 145 η κατανάλωση εκτινασόταν με αλλαγές πολύ χαμηλά!!
μόνο υπεύθυνες απαντήσεις, όπως είπε και ο σπύροςκαι εγω τα εχω διαβασει αυτα που εχουνε πει κατα καιρους για τα μπουζι και τις επικαθισεις... γιαυτο ανοιξα το τοπικ...
οσο για τις υπευθηνες απαντησεις, ενοουσα μην μου λενε νομιζω και υποθετω γιατι εγω πλεον οδηγω αγχομενος με αυτο το θεμα, μην μου κοψουνε και τα ποδια...
αυτο που λεει ο sirgus ισχυει σιγουρα... (αν βυθισεις το γκαζι πατωμα για να προσπερασεις με 5η και 60χλμ, τοτε η καταναλωση παει... ΑΠΑΤΑ) αλλα γενικα αν τελικα ειναι οικονομια και οχι φθορα η ταξιτζιδικη οδηγηση (οντως, οι ταριφες ξεκινανε με 5η! λολ) δεν ξερω/καταλαβα... -
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.και εγω αυτο ξερω, αλλα στο βιβλιαρακι του ford mondeo 1.8 ομως λεει οτι η μεγιστη οικονομια εινε στις ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ στροφες, στις οποιες ομως ο κινητηρας λειτουργει απροβληματιστα... (εν τω μεταξυ ειναι τοσο ροπατο που παει και με 1300 μην πω...)
ΑΑΑ!! Θα τρελαθωωωωω! -
Εγώ νομίζω ότι ισχύει ένας αυθαίρετος κανόνας..
Να οδηγάς με τις ελάχιστες στροφές (σε λογικά πλαίσια) εκεί που δεν χρειάζεσαι τον κινητήρα (επιτάχυνση, ή να σε κρατάει σε κατηφόρα ας πούμε) -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.Στη μέγιστη ροπή έχουμε τον καλύτερο συνδυασμό απόδοσης/κατανάλωσης. Τη χαμηλότερη κατανάλωση την πετυχαίνουμε με τον κινητήρα... σβηστό
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.Τον καλύτερο βαθμό απόδοσης (κατανάλωση/ωφέλιμη ενέργεια) έχουμε στις στροφές μέγιστης ροπής με γκάζι πατημένο στο 70-80%. Την καλύτερη οικονομία (κατανάλωση/διανυόμενη απόσταση) έχουμε πρακτικά με όσο το δυνατό χαμηλότερη ταχύτητα πορείας και μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.
Τον καλύτερο βαθμό απόδοσης (κατανάλωση/ωφέλιμη ενέργεια) έχουμε στις στροφές μέγιστης ροπής με γκάζι πατημένο στο 70-80%. Την καλύτερη οικονομία (κατανάλωση/διανυόμενη απόσταση) έχουμε πρακτικά με όσο το δυνατό χαμηλότερη ταχύτητα πορείας και μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης.
OK thanks, είναι πιο ξεκάθαρο έτσι! Οταν έλεγα 'βέλτιστη λειτουργία' εννοούσα 'καλύτερη απόδοση'.
Οσο για την οικονομία, προφανώς έχεις δίκιο ως 'απόλυτη τιμή' αλλά, αν θέλεις να φτάσεις κάπου σε λογικό χρόνο, δεν μπορείς να πηγαίνεις με τον τρόπο που λες... Οπότε η 'μέγιστη ροπή' είναι ο καλύτερος συνδυασμός οικονομίας με λογικού ρυθμού μετακίνηση.
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.
Τον καλύτερο βαθμό απόδοσης (κατανάλωση/ωφέλιμη ενέργεια) έχουμε στις στροφές μέγιστης ροπής με γκάζι πατημένο στο 70-80%. Την καλύτερη οικονομία (κατανάλωση/διανυόμενη απόσταση) έχουμε πρακτικά με όσο το δυνατό χαμηλότερη ταχύτητα πορείας και μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης.
Καταλυτική η απάντηση του catalyst! (στην τελευταία του πρόταση συμπληρώνω: πατώντας το λιγότερο δυνατό γκάζι, δηλαδή χωρίς πρόθεση επιτάχυνσης.)
Σχετικά με τη μέθοδο του ξεκαπνίσματος: σε όλα τα αυτοκίνητα κάνει καλό αλλά σε μερικά (όπως οι παλιές Alfa Romeo) η διαφορά είναι θεαματική μετά, ιδίως σε σταθερότητα ρελαντί και ροπή σε χαμηλομεσαίες στροφές. Η τεχνική του ξεκαπνίσματος έχω ακούσει ότι περιλαμβάνει εκτός από το γκάζωμα και το ¨ξεγκάζωμα' δηλαδή να αφήνεις το κινητήρα να επιβραδύνεται από υψηλές στροφές χωρίς γκάζι. -
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Μα η βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής. Οπότε εκεί είναι και η καλύτερη οικονομία.
Τον καλύτερο βαθμό απόδοσης (κατανάλωση/ωφέλιμη ενέργεια) έχουμε στις στροφές μέγιστης ροπής με γκάζι πατημένο στο 70-80%. Την καλύτερη οικονομία (κατανάλωση/διανυόμενη απόσταση) έχουμε πρακτικά με όσο το δυνατό χαμηλότερη ταχύτητα πορείας και μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης.
Απλά να συπληρώσω πως το τελευταίο ισχύει για κίνηση με σταθερή ταχύτητα. Η λογική δηλαδή είναι να επιταχύνουμε όσο το δυνατόν ομαλά και στη ροπή και αφού φτάσουμε στην επιθυμητή ταχύτητα, βάζουμε 5η και .. ταξιδεύουμε.
Για όσο περισσότερη ώρα διατηρήσουμε σταθερή την ταχύτητα τόσο περισσότερη οικονομία κάνουμε και ας κοροιδεύουμε αντίστοιχα Άγγλους Αμερικάνους κλπ .....Είναι σαφές πως αν κινούμαστε για μεγάλο διάστημα με χαμηλές στροφές καλό είναι να το ξεκαπνίζουμε που και που. Η διαφορά είναι τεράστια!
-
Η χρήση 5ης ταχύτητας σε ρυθμούς 50-60 χμ/ώρα πιστεύω ότι δεν είναι απαραίτητα κακή,αν το αυτοκίνητο δεν έχει πλήρες φορτίο.Παράδειγμα,αν περιμένουμε να ανεβούμε ανηφόρες με 5 άτομα και πατάμε το γκάζι από 1500 στροφές με 5η,κλάφ'τα Χαράλαμπε!Ενώ αν κινούμαστε χαλαρά,χωρίς ανάγκη επιτάχυνσης (γκάζι ίσα ίσα να διατηρούμε ταχύτητα) το αυτοκίνητο δεν κομπιάζει,άρα απλά πετυχαίουμε καλή οικονομία.Όσον αφορά μπιέλες και πιστόνια,δεν έχουν τόσο μεγάλες φθορές όσο νομίζουν μερικοί,αφού τα φορτία που δέχονται (θλιπτικά και εφελκυστικά) αυξάνονται μόνο κατά τη διάρκεια υψηλών ρυθμών περιστροφής.
Συμφωνώ με το ξεκάπνισμα!Γι'αυτό,παιδιά,θα οδηγάμε σαν ταξιτζήδες όλη μέρα και το βράδυυυυυ...κοντρίτσες με αντίπαλο το χρόνο!!!
Πλάκα κάνω,μη με αρπάξετε από τα μούτρα για ανωριμότητα!!!
ΑΠΟΡΙΑ (Υπεύθυνες απαντήσεις παρακαλώ)