-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Δυστυχώς η μέτρηση δεν περιλάμβανε TBNΔεν πειράζει, σίγουρα θα έχει μείνει ΤΒΝ (λίγα χιλιόμετρα).
Είναι εντυπωσιακά καλά τα αποτελέσματα (και σε άλλα αμάξια) με τόσο λεπτά λάδια.
-
MOTUL 8100 X-lite 0W30 (ACEA A3) = 6.88cSt - 11.9cSt - 66.5cSt - 399.16cSt
HTHS XXcP / PP -51C / FP 232C / VI 177MOTUL 8100 X-cess 5W40 = 7.94cSt - 14.0cSt - 83.1cSt - 528.16cSt
HTHS 3.57cP / PP -39C / FP 228C / VI 173Παίρνω τα στοιχεία από τη λίστα του Μίλτου! Από τη στιγμή που το X-lite έχει μεγαλύτερο Flash Point & Viscosity Index σημαίνει πως αντέχει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες? Καταρίπτεται δηλαδή ο μύθος του όσο μεγαλύτερο (30 -40 -50) τόσο το καλύτερο το καλοκαίρι ή το γεγονός το ότι το X-cess είναι πιο παχύρευστο αλλάζει τα δεδομένα? Για βοηθήστε λίγο γιατί μάλλον έχω μπερδευτεί!
Επίσης μήπως γνωρίζει κανείς το HTHS του X-lite? -
To viscosity index δεν σημαίνει τίποτα σχετικά με την αντοχή του λαδιού, μάλλον καλύτερα μάλιστα να είναι μικρό. Απλά δείχνει το άνοιγμα του ιξώδους του λαδιού και την ποσότητα προσθέτων VI (Viscosity improvers), που όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.
Εφόσον το X-Lite είναι A3 θα έχει HTHS πάνω απο 3.5
Δες και εδώ http://www.motul.fr/uk/conseils/index.html καθώς αν πιστεύεις πως μπορούμε να βοηθήσουμε στα ερωτήματα εδώ http://www.4troxoi.gr/phpBB/viewtopic.p ... start=4289
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
To viscosity index δεν σημαίνει τίποτα σχετικά με την αντοχή του λαδιού, μάλλον καλύτερα μάλιστα να είναι μικρό. Απλά δείχνει το άνοιγμα του ιξώδους του λαδιού και την ποσότητα προσθέτων VI (Viscosity improvers), που όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.Εφόσον το X-Lite είναι A3 θα έχει HTHS πάνω απο 3.5
Δες και εδώ http://www.motul.fr/uk/conseils/index.html καθώς αν πιστεύεις πως μπορούμε να βοηθήσουμε στα ερωτήματα εδώ http://www.4troxoi.gr/phpBB/viewtopic.p ... start=4289
Καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση. Το ερώτημα του μεγαλύτερου FP στο 30άρι έναντι του 40? Προστατεύεσαι καλύτερα με ένα τόσο καλό 30άρι ή ένα επίσης καλό 40 είναι καλύτερο σε υψηλές θερμοκρασίες? Στο Leon 1.8T το οποίο είναι και χωρίς 'αναβάθμιση' χρησιμοποιώ το X-cess όπως και σε ένα Corolla G6 χωρίς προβλήματα. Αναρωτιόμουν αν τουλάχιστον στο Leon που έχει λίγα χλμ προσφέρει καλύτερη λίπανση - προστασία ένα καλό 30άρι. Ξέρω πως πολύ χρησιμοποιούν καθώς και εσύ μου έχεις προτείνει κάποια πολύ καλά (αν θυμάμαι καλά)! Λίγο φιλολογική η ερώτηση αλλά το σκέφτομαι καιρό...
Με μπερδεύει το υψηλότερο FP! -
Εφόσον έχεις τον 1.8t προτείνεται αβλεπεί το X-Lite αφού καλύπτει την VW 503.01. Είναι δοκιμασμένο ιδίως στα AUDI TT πρώτης γενιάς που έχουν το ίδιο μοτέρ με το δικό σου. Αυτοί οι κινητήρες χρειάζονται λεπτόρρευστο λιπαντικό και ταυτόχρονα ισχυρό λιπαντικό φιλμ (HTHS).
Οσον αφορά την σύγκριση X-Lite και X-cess πέραν της διαφοράς τους στο ιξώδες (το Χ-lite είναι ένα παχύ 30άρι) παρατηρούμε:
- Λίγο μεγαλύτερο VI που σημαίνει ότι κρατάει περισσότερο το ιξώδες του στις μεταβολές της θερμοκρασίας.
- Μεγαλύτερο Pour Point που σημαίνει ότι είναι πιο εύρευστο. Τόσο μεγάλο PP συναντάμε μόνο σε λιπαντικά PAO/Ester (δηλ. group IV/V). Το Χ-cess μάλλον είναι group III+.
- Μεγαλύτερο Flash Point που δείχνει την εξατμιση και αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.
Συμπέρασμα: το X-lite φαίνεται να έχει πιό ενδιαφέρουσα χημική σύνθεση για μοτέρ που απαιτούν λεπτόρρευστο λιπαντικό. Ενα από τα πιό δυνατά και ανθεκτικά 30άρια της αγοράς...
Ρε OPC αφού τα είπαμε και παλιότερα τώρα το θυμήθηκα
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Εφόσον έχεις τον 1.8t προτείνεται αβλεπεί το X-Lite αφού καλύπτει την VW 503.01. Είναι δοκιμασμένο ιδίως στα AUDI TT πρώτης γενιάς που έχουν το ίδιο μοτέρ με το δικό σου. Αυτοί οι κινητήρες χρειάζονται λεπτόρρευστο λιπαντικό και ταυτόχρονα ισχυρό λιπαντικό φιλμ (HTHS).Οσον αφορά την σύγκριση X-Lite και X-cess πέραν της διαφοράς τους στο ιξώδες (το Χ-lite είναι ένα παχύ 30άρι) παρατηρούμε:
- Λίγο μεγαλύτερο VI που σημαίνει ότι κρατάει περισσότερο το ιξώδες του στις μεταβολές της θερμοκρασίας.
- Μεγαλύτερο Pour Point που σημαίνει ότι είναι πιο εύρευστο. Τόσο μεγάλο PP συναντάμε μόνο σε λιπαντικά PAO/Ester (δηλ. group IV/V). Το Χ-cess μάλλον είναι group III+.
- Μεγαλύτερο Flash Point που δείχνει την εξατμιση και αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.
Συμπέρασμα: το X-lite φαίνεται να έχει πιό ενδιαφέρουσα χημική σύνθεση για μοτέρ που απαιτούν λεπτόρρευστο λιπαντικό. Ενα από τα πιό δυνατά και ανθεκτικά 30άρια της αγοράς...
Ρε OPC αφού τα είπαμε και παλιότερα τώρα το θυμήθηκα
X-Lite ή X-max σε 30άρι, τί λές ?
-
H προδιαγραφή 503.01 όπως πολύ σωστά επεσήμανε κι ο mariost αφορά τα εικοσαβάλβιδα τουρμπάτα του γκρούπ και είναι μόνο για λιπαντικά ιξώδους 0w/40.
Εναλλακτικά για μοτέρ μετά το 2000 και 5w/30 (ακόμα καλύτερα) 504.00 507.00 αντί του 503.00 506.00 (0w/30)που ίσχυε μέχρι το 2005~ πριν την έλευση του 5w/30.Υπόψιν ότι το 0w/40 γενικώς τείνει να εκλέιψει πλέον απ την παραγωγή σταδιακά.
Το ότι την 503.01 την βλέπεις πλέον στο x-lite 0/30 αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Κανονικά το λιπαντικό της motul ήταν το ester tech 8100 0/40.
Οπότε η επιλογή σου είναι specific 504.00 507.00 -
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Συμπέρασμα: το X-lite φαίνεται να έχει πιό ενδιαφέρουσα χημική σύνθεση για μοτέρ που απαιτούν λεπτόρρευστο λιπαντικό. Ενα από τα πιό δυνατά και ανθεκτικά 30άρια της αγοράς...Ρε OPC αφού τα είπαμε και παλιότερα τώρα το θυμήθηκα
Τα θυμάμαι mariost όλα όσα είχες πει. Είπαμε λίγο φιλολογική ερώτηση!!! Δεν περίμενα μόνο για τον δικό μου κινητήρα, αλλά να καταλάβω κάποια πράγματα καλύτερα!
Ευχαριστώ πάντως για το χρόνο σου! -
Ο χρήστης G60 έγραψε:
H προδιαγραφή 503.01 όπως πολύ σωστά επεσήμανε κι ο mariost αφορά τα εικοσαβάλβιδα τουρμπάτα του γκρούπ και είναι μόνο για λιπαντικά ιξώδους 0w/40.
Εναλλακτικά για μοτέρ μετά το 2000 και 5w/30 (ακόμα καλύτερα) 504.00 507.00 αντί του 503.00 506.00 (0w/30)που ίσχυε μέχρι το 2005~ πριν την έλευση του 5w/30.Υπόψιν ότι το 0w/40 γενικώς τείνει να εκλέιψει πλέον απ την παραγωγή σταδιακά.
Το ότι την 503.01 την βλέπεις πλέον στο x-lite 0/30 αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Κανονικά το λιπαντικό της motul ήταν το ester tech 8100 0/40.
Οπότε η επιλογή σου είναι specific 504.00 507.00Αν γυρίσεις λίγο πίσω στις σελίδες θα δεις πως στη φωτογραφία που είχε ανεβάσει ο mariost θα δεις πως 503.01 έχει VI 0w-30 και όχι 0w-40.
Xw-40 αναφέρει στην 502.00. Να υποθέσω πως 504.00 & 507.00 είναι καινούργιες και αναφέρονται μάλλον στους FSI - TSI κτλ.. -
Ο χρήστης opc έγραψε:
Αν γυρίσεις λίγο πίσω στις σελίδες θα δεις πως στη φωτογραφία που είχε ανεβάσει ο mariost θα δεις πως 503.01 έχει VI 0w-30 και όχι 0w-40.
Δε χρειάζεται να γυρίσω σελίδες πίσω,άλλωστε σου εξήγησα τον λόγο
Xw-40 αναφέρει στην 502.00. Να υποθέσω πως 504.00 & 507.00 είναι καινούργιες και αναφέρονται μάλλον στους FSI - TSI κτλ..
Το 504.00 507.00 σαφώς και δεν άφορά μόνο τους κινητήρες FSI αφού αντικαθιστά και υπερκαλύπτει το 506.00 503.00 0/30 .
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
X-Lite ή X-max σε 30άρι, τί λές ?Με μικρή διαφορά το X-lite τουλάχιστον στα χαρτιά αφού το X-max δεν καλύπτει την VW 503.01.
H προδιαγραφή 503.01 όπως πολύ σωστά επεσήμανε κι ο mariost αφορά τα εικοσαβάλβιδα τουρμπάτα του γκρούπ και είναι μόνο για λιπαντικά ιξώδους 0w/40.
Εναλλακτικά για μοτέρ μετά το 2000 και 5w/30 (ακόμα καλύτερα) 504.00 507.00 αντί του 503.00 506.00 (0w/30)που ίσχυε μέχρι το 2005~ πριν την έλευση του 5w/30.Υπόψιν ότι το 0w/40 γενικώς τείνει να εκλέιψει πλέον απ την παραγωγή σταδιακά.
Το ότι την 503.01 την βλέπεις πλέον στο x-lite 0/30 αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Κανονικά το λιπαντικό της motul ήταν το ester tech 8100 0/40.
Οπότε η επιλογή σου είναι specific 504.00 507.00Συμφωνώ εκτός από το 0w-40. Η προδιαγραφή VW 503.01 αναφέρει ξεκάθαρα ιξώδες 0w-30 άσχετα αν μερικοί παρασκευαστές (δες Mobil1) παίρνανε την πιστοποίηση και για 0-40. Για παράδειγμα το Mobil 1 0w-40 είχε την 503.01 και ένας από τους λογους (εκτός ότι τα 'έσκασε' στην VW) είναι ότι το ιξώδες του βρίσκεται στο όριο των 40 (λεπτό για 40άρι). Τώρα το Mobil 1 0w-40 δεν φέρει την 503.01 και αντ' αυτού η Mobil προτείνει το ESP 5w-30 για τους VAG 1.8t μιας και καλύπτει την 504/507.
Τα θυμάμαι mariost όλα όσα είχες πει. Είπαμε λίγο φιλολογική ερώτηση!!! Δεν περίμενα μόνο για τον δικό μου κινητήρα, αλλά να καταλάβω κάποια πράγματα καλύτερα!
Ευχαριστώ πάντως για το χρόνο σου!Αυτές οι φιλολογικές σας ερωτήσεις... με έχουν μπερδέψει. Αστειεύομαι βεβαίως και καλά έκανες...
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Συμφωνώ εκτός από το 0w-40. Η προδιαγραφή** VW 503.01 αναφέρει ξεκάθαρα ιξώδες 0w-30 **άσχετα αν μερικοί παρασκευαστές (δες Mobil1) παίρνανε την πιστοποίηση και για 0-40. Για παράδειγμα το Mobil 1 0w-40 είχε την 503.01 και ένας από τους λογους (εκτός ότι τα 'έσκασε' στην VW) είναι ότι το ιξώδες του βρίσκεται στο όριο των 40 (λεπτό για 40άρι). Τώρα το Mobil 1 0w-40 δεν φέρει την 503.01 και αντ' αυτού η Mobil προτείνει το ESP 5w-30 για τους VAG 1.8t μιας και καλύπτει την 504/507.
Oταν θεσπίστηκε η προδιαγραφή 503.01 στα μέσα της δεκαετίας του '90 περίπου, ο όρος 0W/30 και ειδικά για long life εφαρμογές ανήκε σχεδόν στην σφαίρα της φαντασίας.
Το αντίστοιχο λιπαντικό κορυφαίας τεχνολογίας εκείνης της εποχής έναντι του 0/30 σήμερα ήταν το 0/40.
Η volkswagen όρισε τα λιπαντικά 0/30 απ το 2000 και μετά.
Οι 20vt προυπήρχαν και όπως καταλαβαίνεις μαζί τους και η προδιαργαφή 503.01 αλλά σε 0/40.
Σήμερα σχεδόν 8 χρόνια μετά την καθιέρωση των λιπαντικών 0/30 σιγα σιγά σταματάει η παραγωγή του 0/40 καθώς εκτός του ότι πλέον δεν έχει καμία εφαρμογή στα σημερινά μοντέλλα απ την άλλη καλύπτεται η προδιαγραφή μέσω του 0/30.
Πέραν τούτου είναι ποιό εύκολο για τις βιομηχανίες λιπαντικών να παράγουν όλη τη γκάμα τους με τα 30άρια 'από ένα καζάνι' κι από κει και πέρα να βάζουν τα ανάλογα πρόσθετα ανάλογα με τους κινητήρες που απευθύνονται.
Αν μιλάμε για μοτέρ πριν το 2000 όπως το GOLF GTI IV τότε υπάρχει ειδικό 0/30 που καλύπτει την 503.01.
Αν είναι μετά το 2000 , 504.00 507.00.ΜΟΒΙL 1 0w/40-VW 502.00/505.00/503.01
ARAL SUPER TRONIC SAE 0W/40-VW 502.00,505.00 and 503-01 (long life service).
MOTUL 8100 ESTER E-TECH-VW502.00/503.01/505.00
Valvoline Synpower 0W-40 -Specifikace: SAE 0W-40, API SJ/CF, ACEA A3-98, B3-98, B4-98, VW 503.01
όπως φυσικά και τα περισσότερα 0/40 για να μην πω ολα των επώνυμων κατασκευαστων λιπαντικών.
Οπως θα δεις κι εσύ πχ η valvoline δεν το παργαει πλέον και μεταθέτει την προδιαγραφή σε 0/30.
Οσο αναφορά το πληρώνει η mobil πχ και παίρνει την τάδε προδιαγραφή είναι τουλάχιστον άτοπο.
Εκτός κι αν οι συγκρίσεις γίνονται με βάση τα ελληνικά πρότυπα.
Η κάθε προδιαγραφή στη VW στοιχίζει 200 000 ευρώ κι αν το λάδι δεν καλύπτει την προδιαγραφή πολύ απλά δεν την παίρνει.Νομίζω ήμουνα σαφής
-
Χθες άλλαξα και στο Corolla λαδάκι. Μιας και μέχρι τώρα ήταν εγγύηση πάντα φόραγε το 5W-40 της Toyota. Οπότε έβαλα και εγώ 8100 X-cess. Η αλήθεια είναι πως τελευταία έκαιγε περί τα 300-500 γρμ/αλλαγή. (Περίπου 15.000χλμ) Μου φάνηκε πως το Motul είναι πολύ πιο λεπτόρευστο από αυτό που χρησιμοποιούσε η Toyota. Ειδικά στο δείκτη είναι σχεδόν δύσκολο να καταλάβεις πόσο έχει. Τέλος πάντων. Μιας και από εδώ και πέρα θα περάσει σε σχεδόν ακινησία (περίπου 3.000χλμ / χρόνο) έλλεγα στην επόμενη αλλαγή να περάσω σε 10W/40 (έχει 130.000 χλμ). Τι γνώμη έχετε για Amsoil Amo 10W-40. Αξίσουν τα παραπάνω λεφτά τους σαν 'συνθετικά' ή να περάσω σε ημισυνθετικά & αν ναι ποιά? Αν και φαντάζομαι όλα τα ημί θα είναι σχεδόν τα ίδια με εξαίρεση κάτι σαν τα Max Life της Valvoline που υποτίθεται είναι για οχήματα με > 100.000χλμ με πολλά απορυπαντικά και πρόσθετα.
Ευχαριστώ πάντως για τις προηγούμενες απαντήσεις! -
Ο χρήστης opc έγραψε:
Τι γνώμη έχετε για Amsoil Amo 10W-40. Αξίσουν τα παραπάνω λεφτά τους σαν 'συνθετικά' ..?Χωρίς να έχω γνώσεις πάνω στο θέμα των λιπαντικών(ειδικά σε σχέση με άλλα παιδιά /μέλη του forum...) και κρίνοντας μόνο από την πολύ πιο 'βελούδινη' χροιά του κινητήρα μου με τα Amo,έχω να πω ΝΑΙ!!Αξίζουν μέχρι και το τελευταίο
-
opc, αν το αυτοκίνητο κάνει τόσα λίγα χιλιόμετρα, και ειδικά σε μικρές διαδρομές, βάλε κάποιο συνθετικό (το τωρινό Motul ή το AMO είναι μια χαρά) και άλλαζέ το με βάση το χρόνο και όχι τα χιλιόμετρα. Θα σου πρότεινα 9 μήνες ή ένα χρόνο. Μην κατεβάσεις την ποιότητα σε ημισυνθετικά, δεν αξίζει. Και προσπάθησε κάθε τόσο να το ξεμπουκώνεις γιατί με τόση λίγη κίνηση θα καταπονείται από τις μικρές διαδρομές.
-
Ο χρήστης Hammer_ έγραψε:
opc, αν το αυτοκίνητο κάνει τόσα λίγα χιλιόμετρα, και ειδικά σε μικρές διαδρομές, βάλε κάποιο συνθετικό (το τωρινό Motul ή το AMO είναι μια χαρά) και άλλαζέ το με βάση το χρόνο και όχι τα χιλιόμετρα. Θα σου πρότεινα 9 μήνες ή ένα χρόνο. Μην κατεβάσεις την ποιότητα σε ημισυνθετικά, δεν αξίζει. Και προσπάθησε κάθε τόσο να το ξεμπουκώνεις γιατί με τόση λίγη κίνηση θα καταπονείται από τις μικρές διαδρομές.ΟΙ διαδρομές θα είναι μόνο Εθνική & επαρχιακή από εδώ και πέρα! Σπάνια πλέον θα κινηθεί Αθήνα. Αυτό που νομίζω πως θα κάνω είναι να δω πως θα πάει το Motul αλλιώς θα το γυρίσω σε ΑΜΟ!
Swift ευχαριστώ για τις εντυπώσεις σου από τα ΑΜΟ! -
Από τα AMO έχω κι εγώ αντίστοιχες εντυπώσεις, το καλύτερο λάδι που έχω βάλει μέχρι τώρα. Τεράστια αντοχή στην πίστα και σε κίνηση στην πόλη, αλλά και καλή μακροζωία και ήσυχη λειτουργία χωρίς 'βραχνάδα'.
Οπότε αν το σκέφτεσαι, μία θετική ψήφος και από μένα!
Βέβαια αν εξαιρέσουμε την πίστα, έχω αντίστοιχες εντυπώσεις και από το Motul. Μόνο στην αντοχή εντός πίστας έπασχε, πράγμα που δεν νομίζω ότι σε απασχολεί.
Εν τέλει, όποιο από τα δύο και να διαλέξεις, θα μείνεις πολύ ευχαριστημένος!
-
Καλημέρα (τέτοια ώρα που γράφω) παιδιά.
Έχω ένα Toyota Carina E (4A-FE) και χρειάζεται αλλαγή λαδιών. Στην Toyota που το πήγαινώ μου βάζουν 15W-40.
Αν δεν προτιμήσω την αντιπροσωπεία, τι λάδι να βάλω; Να προτιμήσω κάποια συγκεκριμένη εταιρία ή να βάλω κάποιο με το ίδιο ιξώδες από το βενζινάδικό . Το αυτοκίνητο το κινώ κυρίως μέσα στην πόλη.
Τέλος, θα μπορούσατε να μου πείτε κάποιες σελίδες σχετικές με λάδια οι οποίες να ξεκαθαρίζουν κάποιες βασικές αρχές σχετικά με αυτό όπως πχ ιξώδες κτλ; Μπήκα στην Wikipedia αλλά δεν κατάλαβα και πολλά... -
Να ξέρεις ότι τα λιπαντικά των αντιπροσωπειών,τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις και ειδικα σε εταιρίες χαμηλομεσαίας κατηγορίας, είναι συνήθως ορυκτά,ακόμα και τα 5/40,κι αυτό για να χαμηλώσουν το κόστος συντήρησης,άσχετα τι θα βγάλει το αμάξι μετα την...........εγγύηση.
Πόσα χλμ έχει κάνει το μοτερ σου?
Εγώ πάντως αν υπολογίσω ότι έχεις κάνει πάνω από 100 000 km θα σου συνιστούσα το 6100 10w/40Οτι καλύτερο σε 10/40 χωρίς αντίπαλο και βάρα το και 10 000km ,δεν καταλαβαίνει το θεό του
Eντελώς χονδρικά, ρίξε μια ματιά εδώ και ......εδώ είμαστε
-
Ο χρήστης Arielis έγραψε:
Τέλος, θα μπορούσατε να μου πείτε κάποιες σελίδες σχετικές με λάδια οι οποίες να ξεκαθαρίζουν κάποιες βασικές αρχές σχετικά με αυτό όπως πχ ιξώδες κτλ; Μπήκα στην Wikipedia αλλά δεν κατάλαβα και πολλά...
Ενδιαφέροντα κείμενα για λάδια
Ενδιαφεροντα κειμενα σχετικα με λαδια που ψαρεψανε μελη του φορουμ... Βασικες αρχες και οχι μονο.
Στην 3η σελιδα εχω δωσει λινκ για το 'Motor Oil Bible', εξηγει με κατανοητο τροπο σχεδον τα παντα σχετικα με τα λαδια.
Περι λιπαντικών γενικώς