-
Ευχαριστώ 'Kyan'......
Δεν με απογοητεύεις με τις πληροφορίες που μου έδωσες.......
Δεν είπα οτι ήθελα μεγαλύτερη διάμετρο στο τρόχο μου......Αν εννοείς για την τελική που μπορεί να ηταν μικρότερη με την νέα μικρότερη διάμετρο του τροχού τοτε οκ............κατάλαβα......αλλά να σου πώ οτι δε με νοιάζει και ας πήγαινα με 190/195km.....
Εγώ απλά ανέφερα το τι είδα στο κοντέρ και δεν νομίζω να είχε πολύ μεγάλη απόκλιση......(+/-)
Πάντως θέλω να αναφέρω οτι πρέπει να κοπούν οι 'ανωριμότητες' για τέτοιες ταχύτητες και ειδικά με τέτοια αυτοκίνητα που maximum speed πρέπει να είναι μέχρι 170/180km..........(μη πώ λιγότερα για τους 'περίφημους' ελληνικούς δρόμους..)
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Δεν αμφισβητώ τα κοντερίσια χιλιόμετρα. Τα πραγματικά σου είπα. Τα κοντέρ μπορεί να δείχνουν όσο θέλουν.
Η 5η του Fabia βγάζει περίπου 30-30,5 χλμ./ώρα στις 1.000σ.α.λ. με λάστιχα 185/60 14Καλημερα παιδια,
Το polo μου (16V) με λαστιχο 205/45/16 με 5η βγαζει γυρω στα 35χλμ/1000rpm και οπως εγραψα και πιο πανω εχω δει 205χλμ και κατι περιπου 200 rpm πριν τον κοφτη σε ευθεια. -
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Δεν αμφισβητώ τα κοντερίσια χιλιόμετρα. Τα πραγματικά σου είπα. Τα κοντέρ μπορεί να δείχνουν όσο θέλουν.
Η 5η του Fabia βγάζει περίπου 30-30,5 χλμ./ώρα στις 1.000σ.α.λ. με λάστιχα 185/60 14Καλημερα παιδια,
Το polo μου (16V) με λαστιχο 205/45/16 με 5η βγαζει γυρω στα 35χλμ/1000rpm και οπως εγραψα και πιο πανω εχω δει 205χλμ και κατι περιπου 200 rpm πριν τον κοφτη σε ευθεια.35χλμ/1000σ.α.λ είναι πάρα πολλά για 1.4(να υποθέσω)αυτοκίνητο,σίγουρα κάποιο λάθος κάνεις.
-
Ο χρήστης gatony έγραψε:
Δεν αμφισβητώ τα κοντερίσια χιλιόμετρα. Τα πραγματικά σου είπα. Τα κοντέρ μπορεί να δείχνουν όσο θέλουν.
Η 5η του Fabia βγάζει περίπου 30-30,5 χλμ./ώρα στις 1.000σ.α.λ. με λάστιχα 185/60 14Καλημερα παιδια,
Το polo μου (16V) με λαστιχο 205/45/16 με 5η βγαζει γυρω στα 35χλμ/1000rpm και οπως εγραψα και πιο πανω εχω δει 205χλμ και κατι περιπου 200 rpm πριν τον κοφτη σε ευθεια.35χλμ/1000σ.α.λ είναι πάρα πολλά για 1.4(να υποθέσω)αυτοκίνητο,σίγουρα κάποιο λάθος κάνεις.
Θα προσπαθησω να στειλω photo. Το επιβεβαιωσα αρκετες φορες παντος!!
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Θα προσπαθησω να στειλω photo. Το επιβεβαιωσα αρκετες φορες παντος!!βρε frogy αν είναι για foto ok μπορεί να δείχνει όπως προαναφέραμε πολύ πιο πάνω απ'την **πραγματική **τελ.ταχύτητα.
Μην ψάχνεις για foto τόσο όσο σε κανένα βιβλίο/εγχειρίδιο για το μοντέλο σου να βρεις τα πραγματικά χλμ. της 5ης/1000σ.α.λ.
Πολλές φορές αναφέρονται και στους πίνακες τεχν.χαρακτηριστικών στα tests των περιοδικών! -
Ο χρήστης gatony έγραψε:
Θα προσπαθησω να στειλω photo. Το επιβεβαιωσα αρκετες φορες παντος!!
βρε frogy αν είναι για foto ok μπορεί να δείχνει όπως προαναφέραμε πολύ πιο πάνω απ'την **πραγματική **τελ.ταχύτητα.
Μην ψάχνεις για foto τόσο όσο σε κανένα βιβλίο/εγχειρίδιο για το μοντέλο σου να βρεις τα πραγματικά χλμ. της 5ης/1000σ.α.λ.
Πολλές φορές αναφέρονται και στους πίνακες τεχν.χαρακτηριστικών στα tests των περιοδικών!Δε θα στειλω photo με την τελικη αλλα με τα 35χλμ στισ 1000στροφες με 5η. Για την τελικη το ξερω οτι τα κοντερισια απεχουν απο τα πραγματικα.
-
Τό καντέτ μου,όταν ήταν 1200κ.εκ.,είχε σασμάν πού τού έδεινε(η 5η) 40χλμ./1000σ.α.λ.Καί όλα αυτά μέ(κρατηθείτε) 55 άλογα.
Ο δίλιτρος πού έχω τώρα,βγάζει περίπου 32χλμ./1000 σ.α.λ.!!! -
Ο χρήστης FABIAMANIAC έγραψε:
Εγώ απλά ανέφερα το τι είδα στο κοντέρ και δεν νομίζω να είχε πολύ μεγάλη απόκλιση......(+/-)
Θα εκπλαγείς με το πόσο μεγάλη είναι η απόκλιση του κοντέρ.
Καταρχήν για λόγους ασφαλείας όλα τα κοντέρ όλων των αυτοκινήτων δείχνουν παραπάνω χιλιόμετρα. Συνήθως είναι ένα ποσοστό της τάξης του +1 με +4%
π.χ. Κινούμαι με 97χλμ πραγματική ταχύτητα και το κοντέρ δείχνει 100.
Αυτο είναι μία απόκλιση της τάξης του 3% περίπου. Για την ακρίβεια 3,09%
Προσοχή όμως, αυτή η απόκλιση, όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τόσο αυξάνεται και αυτή. Δηλαδή τα 3% λάθους στα 100 κοντερίσια χιλιόμετρα γίνονται περισσότερα όσο πλησιάζουμε την τελική ταχύτητα.Ο πιο σωστός τρόπος να υπολογίσουμε την ταχύτητά μας είναι με το στροφόμετρο! Τι ταχύτητα έχουμε στις 1000σαλ? π.χ. 40 Άρα στις 6000 θα έχουμε 240 και στις 6500 260!! Θεωρητικά βέβαια...
Με το δικό μου αυτοκίνητο που έχει κόφτη στις 6000σαλ και 30χλμ με 5η και 1000σαλ, έχω δει τελική 190 παρά κάτι σε κατηφόρα. Φυσικά και ήταν ψεύτικη. Υπολογίζω πως ήταν το πολύ 178. γιατί δεν είχε μπει ο κόφτης ακόμα.Η αλλαγή της διαμέτρου του τροχού σου από 596mm σε 591 είναι μία μεταβολή της τάξης του -0,8%. Ασήμαντη μεταβολή.
Σίγουρα δείχνει το κοντέρ σου παραπάνω τώρα, αλλά όχι και τόσο πολύ.Τώρα για το πόσα χιλιόμετρα είχες...
Εφόσον λες ότι έιχες 6500σαλ και από όσο ξέρω στο fabia η 5η δίνει περίπου, 30χλμ με 1000σαλ η ταχύτητά σου ήταν κάπου στα 195χλμ. Συμπέρασμα: Ήσουν σε κατηφόρα. -
Ο χρήστης gatony έγραψε:
35χλμ/1000σ.α.λ είναι πάρα πολλά για 1.4(να υποθέσω)αυτοκίνητο,σίγουρα κάποιο λάθος κάνεις.
Τα μικρά 1400 έχουν όλα σχεδόν μακριές 'πέμπτες'.
π.χ. Το 106 αν θυμάμαι έχει στα 34 με 36.... -
Ο χρήστης frogy έγραψε:
βρε frogy αν είναι για foto ok μπορεί να δείχνει όπως προαναφέραμε πολύ πιο πάνω απ'την **πραγματική **τελ.ταχύτητα.
Μην ψάχνεις για foto τόσο όσο σε κανένα βιβλίο/εγχειρίδιο για το μοντέλο σου να βρεις τα πραγματικά χλμ. της 5ης/1000σ.α.λ.
Πολλές φορές αναφέρονται και στους πίνακες τεχν.χαρακτηριστικών στα tests των περιοδικών!Δε θα στειλω photo με την τελικη αλλα με τα 35χλμ στισ 1000στροφες με 5η. Για την τελικη το ξερω οτι τα κοντερισια απεχουν απο τα πραγματικα.
Μπορεί το σφάλμα του ταχυμέτρου να είναι μικρότερο στα 35χλμ αλλά το σφάλμα του παρατηρητή είναι μεγαλύτερο! Το πιθανότερο είναι ότι τα ταχύμετρο είναι καλιμπραρισμένα πιο σωστά στις μεσαίες ταχύτητες οπότε κάτι σε 2-3000 στροφές να είναι πιο κατάλληλο.
Επίσης δεν πρέπει να θεωρούμε αυτονόητο ότι τα στροφόμετρα είναι σωστά! Αν χάνει το στροφόμετρο 100-200 στροφές και το ταχύμετρο κερδίζει μερικά χλμ και η γωνία από όπου βλέπεις το ταχύμετρο δεν είναι ακριβώς αυτή που εννοεί όποιος καλιμπράρει τα όργανα τότε καταλαβαίνεις πως αυτό που λές παρόλο που μπορεί να είναι σωστό και η παρατήρησή σου ειλικρινής απέχει αρκετά από την αλήθεια λόγω όλων των παραπάνω. -
Ο χρήστης meco έγραψε:
Τώρα για το πόσα χιλιόμετρα είχες...
Εφόσον λες ότι έιχες 6500σαλ και από όσο ξέρω στο fabia η 5η δίνει περίπου, 30χλμ με 1000σαλ η ταχύτητά σου ήταν κάπου στα 195χλμ. Συμπέρασμα: Ήσουν σε κατηφόρα.Εγω στο POLO (μοντελο 2003 100hp) εχω δει 205 και οχι σε κατηφορα και φοραω ιδια διασταση με τον FABIAMANIAC (205/45/16) και ο κοφτης ειναι στις 6600. Ειπα και πριν οτι εμενα αν δεν με γελουν τα ματια μου η 5η στις 1000 σ.α.λ βγαζει περιπου 35χλμ. Αρα εγω θα πρεπει να εχω (θεωρητικα παντα) 231 τελικη??? Ειναι λιγο μπερδεμα αλλα που θα παει θα το λυσουμε το θεμα μας!!
Φιλικα Χρηστος
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μπορεί το σφάλμα του ταχυμέτρου να είναι μικρότερο στα 35χλμ αλλά το σφάλμα του παρατηρητή είναι μεγαλύτερο! Το πιθανότερο είναι ότι τα ταχύμετρο είναι καλιμπραρισμένα πιο σωστά στις μεσαίες ταχύτητες οπότε κάτι σε 2-3000 στροφές να είναι πιο κατάλληλο.
Επίσης δεν πρέπει να θεωρούμε αυτονόητο ότι τα στροφόμετρα είναι σωστά! Αν χάνει το στροφόμετρο 100-200 στροφές και το ταχύμετρο κερδίζει μερικά χλμ και η γωνία από όπου βλέπεις το ταχύμετρο δεν είναι ακριβώς αυτή που εννοεί όποιος καλιμπράρει τα όργανα τότε καταλαβαίνεις πως αυτό που λές παρόλο που μπορεί να είναι σωστό και η παρατήρησή σου ειλικρινής απέχει αρκετά από την αλήθεια λόγω όλων των παραπάνω.Ναι αλλα ετσι κανεις δεν μπορει να δει εστω και με καποια αποκλιση +-1-5% την τελικη του αν συμβαινουν ολα αυτα μαζι. Δηλαδη λαθος στο ταχυμετρο λαθος στο στροφομετρο και λαθος οπτικη γωνια κανουν πολυ μεγαλη αποκλιση απο την πραγματικη τελικη!
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Το πιθανότερο είναι ότι τα ταχύμετρο είναι καλιμπραρισμένα πιο σωστά στις μεσαίες ταχύτητες οπότε κάτι σε 2-3000 στροφές να είναι πιο κατάλληλο.
Η 3η μου βγαζει 130χλμ στον κοφτη (6600). Η 1η περιπου 50χλμ. Με 5η και 3000 σ.α.λ εχω ~100χλμ.Μπορω απο εκει να δω ποση τελικη εχω?
-
Ο χρήστης meco έγραψε:
Προσοχή όμως, αυτή η απόκλιση, όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του αυτοκινήτου, τόσο αυξάνεται και αυτή. Δηλαδή τα 3% λάθους στα 100 κοντερίσια χιλιόμετρα γίνονται περισσότερα όσο πλησιάζουμε την τελική ταχύτητα.
Ο πιο σωστός τρόπος να υπολογίσουμε την ταχύτητά μας είναι με το στροφόμετρο! Τι ταχύτητα έχουμε στις 1000σαλ? π.χ. 40 Άρα στις 6000 θα έχουμε 240 και στις 6500 260!! Θεωρητικά βέβαια...Τα ταχύμετρα πια δεν είναι αναλογικά (πχ στην αρχή πάνε ανά 20χλμ και μετά τα 120 ανά 30χλμ για το ίδιο τόξο που διαγράφει η βελόνα) όπως παλιά οπότε δεν στέκουν αυτά πλήρως. Μπορεί λοιπόν το σφάλμα να μην είναι αναλογικό. Απλά υποθέτω ότι οι κατασκευαστές θα έχουν προτιμήσει να έχουν την μέγιστη ακρίβεια (δηλαδή αισιοδοξία γύρω στο 1-3%) σε μεσαίες ταχύτητες γύρω στα 80-100χλμ.
Το στροφόμετρο μπορεί να είναι χρήσιμο για υπολογισμό σωστής ταχυτητας αν είναι σωστά καλιμπραρισμένο. Το καλύτερο είναι να γίνει ένας συνδυασμός με πολλές μετρήσεις.
Ένα σετ μετρήσεων με το στροφόμετρο σε διάφορες στροφές με 3η 4η και 5η.
Ένα σετ μετρήσεων με βάση το ταχύμετρο με 3η 4η 5η.
Ένα σετ μετρήσεων απόστασης με χρονόμετρο και σταθερή ταχύτητα. Χρησιμοποιείστε τους χιλιομετροδείκτες στην άκρη του δρόμου όπου υπάρχουν σε ευθύ επίπεδο δρόμο.
Βάζετε όλα τα παραπάνω σε ένα χαρτί και μετά από διάφορους υπολογισμούς μπορείτε να βγάλετε την ταχύτητά σας και τους μέσους όρους, τυπικές αποκλίσεις κλπ.
Η χρήση GPS δίνει μεγαλύτερη ακρίβεια με μικρότερο λάθος παρατηρητή (μηδενικό, καθότι η ένδειξη είναι ψηφιακή). Βασικά δίνει κάτι σίγουρο, μια γνωστή σταθερά. Γνωρίζοντας λοιπόν και τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου (χλμ ανά 1000 στροφές, άλλη μία σταθερά) και με σχετικούς υπολογισμούς μπορείτε να δείτε πόσο κερδίζει το ταχύμετρο αλλά και πόσο κερδίζει ή χάνει το στροφόμετρο! -
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Εγω στο POLO (μοντελο 2003 100hp) εχω δει 205 και οχι σε κατηφορα και φοραω ιδια διασταση με τον FABIAMANIAC (205/45/16) και ο κοφτης ειναι στις 6600. Ειπα και πριν οτι εμενα αν δεν με γελουν τα ματια μου η 5η στις 1000 σ.α.λ βγαζει περιπου 35χλμ. Αρα εγω θα πρεπει να εχω (θεωρητικα παντα) 231 τελικη??? Ειναι λιγο μπερδεμα αλλα που θα παει θα το λυσουμε το θεμα μας!!
Φιλικα Χρηστος
Ναι! Σε τρομερή και φοβερή κατηφόρα και με τον άνεμο από πίσω, ή πιο απλά σε ένα δυναμόμετρο , θα πλησιάσεις τα 230χλμ την ώρα...
-
Ο χρήστης frogy έγραψε:
Η 3η μου βγαζει 130χλμ στον κοφτη (6600). Η 1η περιπου 50χλμ. Με 5η και 3000 σ.α.λ εχω ~100χλμ.Μπορω απο εκει να δω ποση τελικη εχω?Η τελική εξαρτάται περισσότερο από την ισχύ και τις αντιστάσεις (τριβές, αεροδυναμικές κλπ αλλά όχι τόσο το βάρος από το οποίο εξαρτάται πολύ η επιτάχυνση) εφόσον έχει μια σωστά υπολογισμένη τελική σχέση. Ιδανικά θες η μέγιστη ταχύτητα όπως μπορεί να υπολογιστεί με βάση γραφήματα αντίστασης να συμπίπτει με τις στροφές μέγιστης ισχύος και έτσι αποφασίζεις ποια θα είναι η σχέση μετάδοσης. Τότε έχεις την πιο εκμεταλλεύσιμη τελική ταχύτητα, δηλαδή μπορείς να την πιάνεις εύκολα και όχι τυχαία. Βέβαια για γενική χρήση προτιμάται στα μη σπορ προσανατολισμού αυτοκίνητα να μπαίνει μια πιο μακριά τελική σχέση ώστε να είναι πιο ήσυχα τα ταξίδια. Αυτό επιτρέπει σε μερικά αεροδυναμικά αυτοκίνητα αν τύχουν σε κάποιες βολικές συνθήκες (ελαφρότατη κατηφόρα, βολικός άνεμος κλπ) να ξεπερνάνε την θεωρητική μέγιστη του κατασκευαστή (την εύκολα επαναλαμβανόμενη δηλαδή) και να φτάνουν στον κόφτη.
Με τα νούμερα που αναφέρεις η πρώτη σου βγάζει 50/6,6=7,57χλμ/1000στρ, η τρίτη 130/6,6=19,69χλμ/1000στρ και η 5η σου 100/3=33,3χλμ/1000στρ. Αν το αυτοκίνητο έχει την απαραίτητη ισχύ θεωρητικά θα φτάσει στον κόφτη στις 33,36,6=220χλμ. Αν όμως η μέγιστη ισχύς του είναι πχ στις 5800 τότε είναι πιο πιθανό να μη βλέπεις συχνά ταχύτητες πάνω από 33,35,8=193χλμ. Αν τις βλέπεις εύκολα τότε σημαίνει ότι η σχέση θα μπορούσε να ήταν μακρύτερη 'ωστε να πιάνεις περισσότερα χλμ χωρίς να ξεπερνάς τις στροφές μέγιστης ισχύος. Βέβαια μπορεί τότε να αποχτούσε μεγάλη απόσταση από την 4η και πάει λέγοντας. -
Μήπως τό θέμα θά έπρεπε νά 'μετακομίσει' στά 'Τεχνικά';
-
Onyx !,με συγχωρείς που δεν απάντησα κάπως εγκαίρως και το θέμα έχει προχωρήσει πολύ χωρίς εμένα! Το ότι δεν κατάλαβες τι έλεγα είναι απόλυτα κατανοητό,αφού ώρες-ώρες έχω ευχέρεια ελληνικών επιπέδου Νεάντερταλ
Στο παράδειγμά μου με το Λεόν:
139: Πραγματικότατη Ταχύτητα κίνησης
140-142: Ταχύτητα κίνησης σύμφωνα με το 'με 6η το Λεόν δίνει τόσα χμ.
ανά 1000 σ.α.λ.' των περιοδικών και του κατασκευαστή.
154: Ταχύτητα που έδειχνε το κοντέρΤην Π.Τ.Χ. (Πραγματική ταχύτητα κίνησης) την βρίσκουμε με τις σ.α.λ.,τη τελική σχέση διαφορικού,τη σχέση του κιβωτίου (π.χ. 0,969:1) και το μηκος κύκλου του τροχού.Αν με αλλαγή ζάντας ή ελαστικού,μεγαλώνουμε το μήκος κύκλου του τροχού,ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ πετυχαίνουμε μεγαλύτερη ταχύτητα στις ίδιες σ.α.λ. με πριν.Αν είναι όμως έτσι,μπορούμε να πετύχουμε τεράστιες ταχύτητες κίνησης απλά φορώντας ελαστικά τύπου Bigfoot!Όπως όμως πολύ σωστά o onyx ! πρόσθεσε παίζει ρόλο και η ισχύς του κινητήρα,κυρίως λόγω της αεροδυναμικής αντίστασης,η οποία σε ταχύτητες κοντά στα 200 είναι τεράστια. Γι'αυτό δεν πρόκειται να δούμε ποτέ τα 231 τελική στο Πόλο,παρότι μας το υπόσχεται ο κατσκευαστής με την (ψιλο) εμπειρική μέθοδο των ψ χιλιομέτρων ανά 1000 σ.α.λ.
Όσον αφορά καλιμπράρισμα οργάνων κλπ.,συμφωνώ ότι υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις,απλά ήθελα να το εξηγήσω χωρίς τόσους προσδιοριστικούς παράγοντες.Είναι ένας παρα πολύ καλός λόγος γιατί μερικοί γνωστοί μου έχουν πιαστεί από ραντάρ με 20-25 χμ. λιγότερα από όσα νόμιζαν ότι έτρεχαν σύμφωνα με τα κοντέρ τους.Ας πρόσεχαν!!! -
Ο,τι χανεις λογω αεροδυναμικης αντιστασης σε τελικη ταχυτητα,λογικα το κερδιζεις λογω ορμης.Το βαρος κανει κακο στην επιταχυνση,λογω αδρανειας αλλα βοηθα σε τελικη ταχυτητα.Ετσι δεν ειναι;
-
Έχεις δίκιο για την επιτάχυνση και το βάρος ως αδράνεια,αλλά:
Για να πετύχεις την τελική ταχύτητα (πχ. από τα 190 που κινείσαι,μέχρι τα 200 της τελικής) πρέπει να υπάρχει κάποια ακόμα επιτάχυνση.Στην οποία ανασταλτικός παράγοντας είναι και το βάρος.Άρα ουσιαστικά,ενώ το βάρος σε μια σταθερή ταχύτητα είναι βοηθητικός παράγοντας,στην επίτευξή της είναι ανασταλτικός.Αν σκέφτομαι καλά,το βάρος ενώ συμβάλλει ως ορμή,μας προσθέτει πολύ υψηλή τριβή κύλισης,γι'αυτό ισοσταθμίζεται.
Και ένα αριθμητικό παράδειγμα για την αεροδυναμική αντίσταση.
Για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο (αν δεν κάνω λάθος,οι υπολογισμοί είχαν γίνει με Κορβέτ) το να πηγαίνει με 55 μίλια μόνο από αεροδυναμική αντίσταση (χωρίς δηλαδή τριβές κύλισης κλπ.) απαιτούσε 7 ίππους,ενώ το να πηγαίνει με 65 μίλια απαιτούσε 12 ίππους.Βλέπουμε δηλαδή ότι η αεροδυναμική αντίσταση κάνει όχι μόνο την τελική,αλλά και την επιτάχυνση δύσκολο πράγμα,κυρίως στις πολύ υψηλές ταχύτητες.
Περί τελικής ταχύτητας και όχι μόνο...