-
Ο χρήστης iceman_n έγραψε:
για αυτο σου λεω οτι μαλλον το manual δεν ειναι αντιπροσωπευτικο.μην ξεχναμε οτι το αμαξι εχει βγει το 2000 οποτε και το manual ειναι απο τοτε.Ισα-ισα που το manual του συγκεκριμένου μοντέλου και του συγκεκριμένου έτους είναι το αντιπροσωπευτικότερο όλων ίδίως στις βαλβολίνες και λιγότερο στα λάδια του κινητήρα. Γιατί η προδιαγραφή API GL στις βαλβολίνες είναι καταλληλότητας και όχι ποιότητας όπως αρκετοί θέλουν να πιστεύουν...
Προσωπικά θα έβαζα ως πρώτη επιλογή την RL LightWeight μιας και το σασμάν σου μάλλον θέλει λεπτόρευστη βαλβολίνη. Ως δεύτερη επιλογή την RL 75w-90NS.
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Άλλαξα λάδια στο matiz 1.0 και μου έβαλαν περισσότερο από το max.
Δλδ αν ο δείκτης είναι αυτός:.....min...........................max
-----||------------------------||-----έβαλαν:
.....min...........................max
-----||------------------------||-----
...........................................^θα έχω πρόβλημα έτσι ή μήπως να αφαιρέσω μόνος μου λίγο για να έρθει έστω στο ύψος του max?
Κάποια συμβουλή pls ?
.
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
για αυτο σου λεω οτι μαλλον το manual δεν ειναι αντιπροσωπευτικο.μην ξεχναμε οτι το αμαξι εχει βγει το 2000 οποτε και το manual ειναι απο τοτε.
Γιατί η προδιαγραφή API GL στις βαλβολίνες είναι καταλληλότητας και όχι ποιότητας όπως αρκετοί θέλουν να πιστεύουν...
αυτος ηταν και ενας λογο που εχω τσακωθει με μηχανικο.μας νομιζουν για ασχετους οτι και καλα μονο αυτοι ξερουν.αλλα ξερουν μονο στην πραξη απο θεωρια τιποτα.
και εγω μαλλον για redline LightWeight με βλεπω.
ευχαριστω και παλι για τον χρονο σου
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Άλλαξα λάδια στο matiz 1.0 και μου έβαλαν περισσότερο από το max.
Δλδ αν ο δείκτης είναι αυτός:.....min...........................max
-----||------------------------||-----έβαλαν:
.....min...........................max
-----||------------------------||-----
...........................................^θα έχω πρόβλημα έτσι ή μήπως να αφαιρέσω μόνος μου λίγο για να έρθει έστω στο ύψος του max?
Από την Motul Hellas:
Μην προσπαθήστε να φτάσετε το «μέγιστο» σημείο - είναι ρίσκο να προσθέστε μεγάλη ποσότητα, καθώς θα δημιουργηθεί υπερβολική πίεση στο λιπαντικό σύστημα και το οποίο θα είναι επίσης καταστροφικό για τον κινητήρα σας.
Aπό το Scooby.gr χρήστης Jim Theo:
Παντως απο 300-400 γραμμαρια και πανω λαδι επιπλεον αρχιζεις να δημιουργεις σοβαρο προβλημα στο μοτερ με πρωτο θυμα τα τσιμουχακια των βαλβιδων, αντλια λαδιου κλπ κι εχεις - κι ας ακουγεται παραξενο - υπο συνθηκες ανεπαρκη λιπανση!
Nα τους το πας να στο αφαιρέσουν!!! Καλύτερα πιο κάτω από την μέγιστη ένδειξη παρά πιο πάνω.
-
Kouk κανένα λαδάκι άλλαξες?
-
Ευχαριστώ mariost, έφυγα!!!
-
Ο χρήστης evolander έγραψε:
Άλλαξα λάδια στο matiz 1.0 και μου έβαλαν περισσότερο από το max.Δεν είναι πολύ πάνω από το MAX. Άφησέ το, μόνο αν δεις ΑΦΡΟ (όχι 2 φουσκάλες) στο δείκτη είναι πολύ το λάδι και θα κάνει ΖΗΜΙΑ (γερή ζημιά).
-
Επειδή πάντα το είχα απορία Πότε είναι προτιμότερο να ελέγχουμε τα λάδια οταν ο κινητήρας είναι ακόμα ζεστός ή κρύος?
-
swiftakias_
Ό,τι λέει το μανουάλι . Κρύα ή 10 λεπτά μετά το σταμάτημα του κινητήρα. -
οκ θενκς konstantinosV
-
.
Πως σας φαίνεται το σύστημα λίπανσης του ματίζ;
Το f είναι τυπικό χαρακτηριστικό ή είμαι από τους τυχερούς; -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
Το f είναι τυπικό χαρακτηριστικό ή είμαι από τους τυχερούς;Ξέρω ότι δεν λιπαίνονται όλοι οι κινητήρες έτσι αλλά δεν ξέρω πόσο κοινό είναι.
-
thanx mate , θυμάμαι το Μίλτο να περιγράφει κάπως έτσι το σύστημα λίπανσης στον αθάνατο F16 της Renault ...
-
Σε μερικα χλμ ξαναπαω για αλλαγη λαδιων στο Punto.
Την προηγουμενη φορα ,δοκιμασα Amsoil, αλλα θελω να αποφυγω την διαδικασια παραγγελιας κτλ...
Ψαχνω κατι που να μπορω να το βρω αμεσα.Δεδομενα:
- Το manual λεει: 5/30 - 10-40. Τι ειναι προτιμοτερο? Ισως ενα 5-40 να ηταν η χρυση τομη?
- Μεχρι τωρα εμπαιναν 10-40W
- Το αμαξι εχει 90000χλμ
- Αλλαζει λαδια καθε 5000χλμ
- Καθημερινες, δουλευει μεσα στην πολη για περιπου 10χλμ πηγαινε ,και αλλα 10χλμ ελα απο τη δουλεια... (Δουλευει κρυο δηλαδη, αν και φροντιζω να το ψιλοζεσταινω, και να μην υπερβαινω τις 3000σαλ )
- Το ΣΚ ,ενιοτε, φευγει ταξιδακια.
Ερωτησεις:
1.Shell & BP τι λενε? (Ας πουμε σε σχεση με τα ημισυνθετικα selenia 10-40 που μπαινουν συνηθως.)
2. Εχει νοημα τελικα να βαζω συνθετικα, αφου ουτως η αλλως η αλλαγη γινεται καθε 5000χλμ?
3. Τι αλλο θα μπορουσα να δοκιμασω (που ομως να μπορω να το βρω ανετα στην Αν. Θεσσαλονικη, πχ Mobil1 ημισυνθετικα 10-40 που εχει το praktiker?) -
Ο χρήστης ΡΗΓΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ έγραψε:
Ρε παιδια κατα την εκκινηση με κρυο κινητηρα, το δεκαετιας Polo μου βγαζει μπλε καπνο. Σημαδι οτι καιει λαδια και οντως καιει, οχι πολυ αλλα καιει. Υπαρχει τροπος να σταματησω τουλαχιστον τον καπνο? Κατα τα αλλα το αυτοκινητο δουλευει αψογα. 10 χρονια εβαζα ARAL και στο τελευταιο service μου βαλανε κατι αγνωστου προελευσεως αμερικανικα δηθεν. Μπορει να σταματησει αυτη η πρωινη καπνα με ενα καλο λαδι και καποιο ενισχυτικο λαδιου?Ξαναβαλε Aral, και ρωτα το μηχανικο σου τι μπορει να γινει για την καπνα. Μπορει ασ'πουμε να θες αλλαγη τσιμουχακια βαλβιδων.
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Σε μερικα χλμ ξαναπαω για αλλαγη λαδιων στο Punto.Την προηγουμενη φορα ,δοκιμασα Amsoil, αλλα θελω να αποφυγω την διαδικασια παραγγελιας κτλ...
Ψαχνω κατι που να μπορω να το βρω αμεσα.Δεδομενα:
- Το manual λεει: 5/30 - 10-40. Τι ειναι προτιμοτερο? Ισως ενα 5-40 να ηταν η χρυση τομη?
- Μεχρι τωρα εμπαιναν 10-40W
- Το αμαξι εχει 90000χλμ
- Αλλαζει λαδια καθε 5000χλμ
- Καθημερινες, δουλευει μεσα στην πολη για περιπου 10χλμ πηγαινε ,και αλλα 10χλμ ελα απο τη δουλεια... (Δουλευει κρυο δηλαδη, αν και φροντιζω να το ψιλοζεσταινω, και να μην υπερβαινω τις 3000σαλ )
- Το ΣΚ ,ενιοτε, φευγει ταξιδακια.
Ερωτησεις:
1.Shell & BP τι λενε? (Ας πουμε σε σχεση με τα ημισυνθετικα selenia 10-40 που μπαινουν συνηθως.)
2. Εχει νοημα τελικα να βαζω συνθετικα, αφου ουτως η αλλως η αλλαγη γινεται καθε 5000χλμ?
3. Τι αλλο θα μπορουσα να δοκιμασω (που ομως να μπορω να το βρω ανετα στην Αν. Θεσσαλονικη, πχ Mobil1 ημισυνθετικα 10-40 που εχει το praktiker?)Ποιο amsoil έβαλες; Σου καίει καθόλου; Σε πόσους μήνες κάνεις τα 5000 χλμ; Στα ταξίδια το κυνηγάς; Πόση ώρα το ζεσταίνεις/θέλεις να το ζεσταίνεις;
-
mesastou
Amsoil AMO 10-40W ειχα βαλει.
Καει 100-200ml ανα 5000χλμ (τιποτα δηλαδη...)
Τα 5000χλμ τα κανω σε 3-6 μηνες. Δεν υπαρχει στανταρ εδω...
Στα ταξιδια παω οσο μπορω (και μπορει)
Το ζεσταινω μεχρι να πεσει το ρελαντι στο νορμαλ και να κανω και κανα τσιγαρο.
Γενικα, μεσα στην πολη, δεν υπερβαινω τις 3500-4000σαλ.Υ.Γ. Τα selenia που εβαζα παλαιοτερα (Gold, semi-synth) σκουραινανε πολυ γρηγορα... Οξειδωση? ορ γουατ...?
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
mesastouAmsoil AMO 10-40W ειχα βαλει.
Καει 100-200ml ανα 5000χλμ (τιποτα δηλαδη...)
Τα 5000χλμ τα κανω σε 3-6 μηνες. Δεν υπαρχει στανταρ εδω...
Στα ταξιδια παω οσο μπορω (και μπορει)
Το ζεσταινω μεχρι να πεσει το ρελαντι στο νορμαλ και να κανω και κανα τσιγαρο.
Γενικα, μεσα στην πολη, δεν υπερβαινω τις 3500-4000σαλ.Υ.Γ. Τα selenia που εβαζα παλαιοτερα (Gold, semi-synth) σκουραινανε πολυ γρηγορα... Οξειδωση? ορ γουατ...?
Σε καλή κατάσταση πρέπει να είναι αφού σου καίει τόσο λίγο και με τέτοια χρήση. Λογικά χάρη στο ζέσταμα, εμείς που δεν καπνίζουμε αναγκαστικά βάζουμε ψιλότερο λάδι. Άσε που το οδηγεί και η σύζυγος που φεύγει αμέσως, και αν βιάζεται ανεβάζοντας και στροφές.
Λοιπόν, είναι κάπως δύσκολη η περίπτωσή σου εφόσον η χρήση σου είναι διττή. Αν το πλακώνεις – τέρμα γκάζι - με 5η λογικά η χρήση 40άριου είναι προτιμότερη. Αν γεμίζεις 3η & 4η και στην συνέχεια ταξιδεύεις χωρίς τέρμα γκάζι με 5η είσαι πιστεύω καλά, ίσως και καλύτερα με 30άρι.
Μπορείς να διαλέξεις κάποιο με Α3 από την λίστα του Μίλτου http://www.prcclub.gr/Topics/Lubricants ... 40C-4C.pdf
Σίγουρα θα είναι καλύτερα ένα 5w30 ή ακόμα καλύτερα ένα 0w30 για την χρήση που κάνεις μέσα στην πόλη. Αν δεις πως σου το καίει πολύ – που δεν το πιστεύω - το ξαναγυρνάς σε 40άρι.
Αν διστάζεις και θες να τα συμβιβάσεις όλα μπορείς να δοκιμάσεις και κάποιο 0w40 όπως το Mobil 1 ή το Motul. Δεν είναι βέβαια ψιλότερα από ένα 5w30 αλλά είναι ψιλά για 40άρια.
Ξέρω ότι όλα αυτά στοιχίζουν αλλά μπορείς να τα κρατήσεις για περισσότερο ώστε να σου έρθει στα ίδια, μειώνεις και τα εργατικά της αλλαγής καθώς και φροντίζεις και το περιβάλλον με λιγότερα.Ένα κριτήριο να καταλάβεις ότι το λάδι έχει αρχίσει και κουράζεται είναι η αύξηση της κατανάλωσης του.
Για μένα, το να σκουραίνει το λάδι είναι καλό, δείχνει πως συλλέγει την βρώμα.ΥΓ εκτός θέματος:
Αν έκανες μόνο την χρήση που αναφέρεις μέσα στην πόλη θα πρότεινα 20άρι, όπως έχω κάνει και εγώ σε ένα συγγενικό corsa ’99 με άριστα αποτελέσματα. (σχεδόν μηδέν κατανάλωση λαδιού, οικονομία βενζίνης) -
Θα ήθελα να προσθέσω πως έχει διαπιστωθεί πως το μεγαλύτερο μέρος της φθοράς γίνεται όσο ο κινητήρας είναι κρύος. Τα λάδια θέλουν περίπου 10-20 λεπτά να ζεσταθούν πλήρως. Κατά συνέπεια μεγαλύτερο βάρος πρέπει να έχει η χρήση σου μέσα στην πόλη.
-
mesastou
Κατ'αρχας σε ευχαριστω πολυ.
Το 5-20 μου φαινεται υπερβολικα λεπτο για το punto...
Μαλλον θα δω κατι σε 5-40... (ακομα και το 5-30 το ψιλοφοβαμαι)Υ.Γ
Αφου η αλλαγη γινεται καθε 5000χλμ (η λιγοτερα...) εχει νοημα να ξαναπαω σε φουλ συνθετικο?
Περι λιπαντικών γενικώς