-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Η Thesis και το Υ άλλωστε είναι προγενέστερα του Murano...Η Δελτα είναι βασισμένη στην γραμμή GranTurismo(2002) και Stilnovo(2003)
-
Τώρα κι εσύ τι βάλθηκες να κάνεις; Να βγάλεις άσχετους όσους λένε ότι είναι clopyright του Murano;
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Τώρα κι εσύ τι βάλθηκες να κάνεις; Να βγάλεις άσχετους όσους λένε ότι είναι clopyright του Murano;Να δείξω οτι είναι γραμμή που χρόνια τώρα την δουλέβει η Lancia, στοιχεία αυτής έχουν περάσει τόσο στο Ypsilon όσο και στην Musa και τώρα φυσικά στην Delta.
Υπάρχει και μια δεύτερη σχεδιαστική γραμμή, αυτή της Fulvia, που δεν ξέρω εαν θα προχωρήσει.
-
Οντως μοιαζει πολύ με Murano.
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Υπάρχει και μια δεύτερη σχεδιαστική γραμμή, αυτή της Fulvia, που δεν ξέρω εαν θα προχωρήσει.Το Fulvia (αν βγει) θα ανήκει στην κατηγορία των ρετροποιημένων μαζί με τα Mini, BMW 1 series, Beetle, 500 και αυριο (αν βγουν) ίσως τα Volvo Amazon ή τα Citroen 2CV και DS κλπ εκμοντερνισμένα κλασσικά 'νεοαυτοκίνητα' ...
-
Ο χρήστης Montecarlo έγραψε:
Τώρα κι εσύ τι βάλθηκες να κάνεις; Να βγάλεις άσχετους όσους λένε ότι είναι clopyright του Murano;
Να δείξω οτι είναι γραμμή που χρόνια τώρα την δουλέβει η Lancia, στοιχεία αυτής έχουν περάσει τόσο στο Ypsilon όσο και στην Musa και τώρα φυσικά στην Delta.
Υπάρχει και μια δεύτερη σχεδιαστική γραμμή, αυτή της Fulvia, που δεν ξέρω εαν θα προχωρήσει.
οντως η γραμμη υπαρχει χρονια απλως ειχε μπει στην καταψυξη.
εν ετοι 2003 Lancia granturismo stilnovo (η με λιγα λογια πως θα ηταν μια 3θυρη εκδοχη) νομιζω πως η φωτο που παραθετω τα λεει ολα.
εχουμε ολο το πισω μερος κ πλαινο της μελλοντικης delta .
Kαι για να την περιεργαστουμε σαν σχημα δυο βιντεακια του concept .
http://youtube.com/watch?v=j11EoWHae8I
Youtube Video -
Aν η Delta του Giugiaro και κυρίως οι αγωνιστικές παραφυάδες της (4WD,integrale κλπ)δεν είχαν την πρωτοφανή αυτή επιτυχία στους αγώνες (6 σερί τίτλοι είναι ακόμα ρεκόρ απλησίαστο),η συζήτηση δεν θα είχε πάρει αυτή την τροπή.Η Delta είναι το μοντέλο που περισσότερο από όλα τα άλλα εκλαϊκευσε την εικόνα της μάρκας,λειτουργώντας ως κράχτης και δημιουργώντας νέους φίλους,αλλά άθελά της βοήθησε και στον εκχυδαϊσμό της άποψης που έχει ο μέσος αυτοκινητόφιλος για τη φιλοσοφία της Lancia.Miας εταιρείας που ανέκαθεν είχε μια πορεία βασιζόμενη σε αυστηρές προγραμματικές αρχές λίγο ή πολύ ελιτίστικες,περιθωριακές ή εσωστρεφείς.
Αν πρέπει σε κάποιο παρελθόν να λογοδοτεί η Lancia, έχοντας ως σημείο αναφοράς κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο,τότε αυτό φυσικά δεν είναι η Delta.Ούτε οι λοιπές extreme κατασκευές της scuadra corse (οι οποίες ήταν πάντα πολύ περισσότερες από αυτές της sport καταβολών Alfa Romeo).Είναι η Flaminia.Το μοντέλο συνισταμένη της φιλοσοφίας της εταιρείας αφού συμπυκνώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις αρχές που χαρακτήρισαν τις τέσσερεις μεγάλες περιόδους της εκατονταετούς ιστορίας της (Vincenzo Lancia-Gianni Lancia/Vittorio Jano-Antonio Fessia- Cesare Fiorio).Για το λόγο αυτό η καλύτερη Lancia των τελευταίων 30 χρόνων υπήρξε ως σήμερα η Thesis.
Αρέσει δεν αρέσει,διχάζει ή όχι η αισθητική του νέου μοντέλου,ενοχλούν ή όχι οι οικονομίες κλίμακας,η ουσία είναι ότι έχει τις προϋποθέσεις να περπατήσει καλά εμπορικά (αν ανταποκριθούν σε αυτό και οι δυό παραδοσιακά μεγαλύτερες αγορές εκτός Ιταλίας για τη Lancia,αυτή της Ισπανίας και της Γαλλίας),αφού σε αντίθεση με την πρακτική της Fiat, που μέχρι πρόσφατα δεν είχε την κουλτούρα του made in Italy,επιμένοντας αταβιστικά στην κατασκευή ενός μοντέλου που είχε σχεδιαστεί a priori χωρίς να λαμβάνει υπόψιν τις επιταγές του μάρκετινγκ (sic),της διαφήμισης κα το ρεύμα της αγοράς,με τη νέα Delta,οι όροι φαίνεται να άλλαξαν και οι τελευταίες αυτές προϋποθέσεις να πληρούνται.
Εκείνο για το οποιό είναι άξιοι συγχαρητηρίων, είναι το γεγονός ότι έβγαλαν τελικά στην παραγωγή ένα μοντέλο, που ναι μεν έχει βασιστεί στα σχέδια του Flavio Manzoni για τα granturismo και stilnovo,το οποίο όμως ουσιαστικά εκπονήθηκε και σε μια κρίσιμη και εντελώς αβέβαιη περίοδο για το μέλλον του Gruppo Fiat.Πράγμα που δείχνει ότι το όραμα πάντα υπήρχε (έστω και σε λανθάνουσα μορφή).
To gruppo εξακολουθεί να πληρώνει τα σπασμένα της πολιτικής 'non solo auto' του Romiti (που εκπαραθύρωσε τον μεγάλο Ghidela)και του ανεκδιήγητου Cantarella.Eκεί οφείλεται η σύγχιση των ρόλων και η αβάντα στην Alfa Romeo στις πλάτες της Lancia.Παρόλα αυτά η Lancia με τη λειψή γκάμα υπολείπεται σε ετήσιες πωλήσεις μόλις 20 με 30 χιλιάδες της πιο πλήρους Alfa Romeo.
Ίσως με το μοντέλο αυτό σηματοδοτείται ένα καινούριο ξεκίνημα για τη Lancia,της οποίας ανέκαθεν η σχεδιαστική ομορφιά υπήρξε από τις πλέον 'δύσκολες' να κατανοηθεί άμεσα.
Επίσης οι ανάγκες της αγοράς ήδη έχουν αλλάξει πολύ.Και αυτό πρέπει δυστυχώς να λαμβάνεται σοβαρά υπόψιν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της υλοποίησης των διαφόρων project. Η 'πολυχρηστικότητα' στη μικροoμεσαία κατηγορία είναι άμεση απαίτηση του αγοραστικού κοινού,πολύ περισσότερο από τις sport ανησυχίες (για το λόγο αυτό ο κύριος όγκος των πωλήσεων θα αφορά την έκδοση με κινητήρες multijet),ενώ για παράδειμα οι μπερλίνες τριών όγκων του E segment,γνωρίζουν ήδη τεράστια κρίση, αφού το κοινό προτιμά τα πολυτελή SUV και τα SW. -
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Aν η Delta του Giugiaro [...] το κοινό προτιμά τα πολυτελή SUV και τα SW.ιδού τι θα ελεγε η Δ εάν ειχε φωνουλα
-
Δεν ξέρω τί θα έλεγε αν είχε φωνούλα .
Η ουσία είναι ότι η καινούριας εσοδείας Delta θα κριθεί αν βρίσκεται ή όχι κοντά στο πνεύμα της Lancia (αν σημαίνει σήμερα κάτι η αναφορά σε πνεύματα ή η επίλκησή τους),μόνο εάν μια σειρά στοιχείων της (οδική συμπεριφορά,χαρακτήρας,ποιότητα κατασκευής,ενδεχόμενη τεχνολογική καινοτομία,σχεδιαμός κλπ),πλησιάζουν στα χαρακτηριστικά και στην φιλοσοφία του 'πακέτου' της Flaminia ή ακόμα ακόμα της Aurelia.
Όχι από το αν θα έχει αγωνιστική εμπλοκή ή φουσκωμένα φτερά όπως η προ 20ετίας συνονόματή της.Της οποίας η αγωνιστική καριέρα προχώρησε πάρα πολύ ίσως και παρά φύσιν των αρχικών της προδιαγραφών,η φιγούρα της δε έφτασε στο σημείο να γίνει cult μερικά χρόνια αργότερα.Ερήμην των δυνατοτήτων του αρχικού σχεδίου της.Βοηθούσης βέβαια και της γκροτέσκας αισθητικής των 80s -
Α, για να ξεκολλάμε από τα copy rights, το Murano κατασκευάζεται από το 2002. Άντε και μοιάζουν όμως...πιστεύετε ότι η Lancia χρειαζόταν να αντιγράψει κάτι από ένα SUV αμερικάνικων προδιαγραφών της Nissan; Δεν νομίζω...
-
Μα είναι αστείοι οι ισχυρισμοί περί σχεδιαστικής επιρροής από τη Nissan (άκουσον άκουσον)
Η ουρά της Delta βασίζεται σχεδιαστικά στο concept car του Centro Stile (υπό τον Flavio Manzoni) Granturismo,που είναι δημιούργημα του 2001.Αργότερα (2003)ακολούθησε το concept stilnovo
Μάλιστα πρώτο μοντέλο που υιοθέτησε αυτήν την τυπολογία φωτιστικών σωμάτων είναι το Ypsilon. -
To Murano to 2001....
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Μα είναι αστείοι οι ισχυρισμοί περί σχεδιαστικής επιρροής από τη Nissan (άκουσον άκουσον)Όλα αυτά μας είναι γνωστά. Και όσο αστείοι μπορεί να φαίνονται οι ισχυρισμοί περί σχεδιαστικής επιρροής από τη Nissan, άλλο τόσο αστεία είναι η σχεδιαστική ομοιότητα που είναι αναμφίβολη και δεν τιμά καθόλου τη Lancia. Μπορεί όντως τα συγκεκριμένου σχήματος πίσω φωτιστικά να είχαμε δει από το dialogos του 98, το ότι κατάφερε όμως η Ιταλική εταιρεία να μεταφράσει τα υπέροχα πρωτότυπα που ακολούθησαν σε αυτό το χοντροκομμένο πράγμα που είτε μας αρέσει, είτε όχι, θυμίζει το Nissan Murano του 2002, δεν είναι καθόλου αστείο. Είναι για κλάματα.
@νδρέας
-
Χωρίς πάντως να την ψάχνω με σχεδιαστικά όπως εσείς mika, Alba και λοιποί και κρίνοντας τελείως σαν άσχετος, δεν με χαλάει καθόλου η Delta. Νομίζω ότι σε πολύ κόσμο θα άρεσε, αν δεν κουβαλούσε αυτό το μαρτυρικό όνομα (όχι τη θέλω με τα σήματα του Μαρτίνι, όχι χαλάνε, όχι τρίζουν, όχι θα κλείσει η εταιρεία κλπ.).
Κάποιες γραμμές, κάποια τελειώματα πάντα θα θυμίζουν κάτι. Τι να κάνουμε, δεν υπάρχει παρθενογένεση! Αν θυμίζουν όμως αυτοκίνητα ανταγωνιστικά της ίδιας κατηγορίας με χαλνάει λίγο. Π.χ. το πίσω μέρος του Corsa με του Clio ή το Kuga με το Qashqai (και για τα δύο έχω ποστάρει συγκριτικές φωτό).
-
Και εμένα μου αρέσει σε γενικές γραμμές. Αυτό που με ενοχλεί αφάνταστα είναι το πίσω μέρος. Το θεωρώ τραγικό ατόπημα, λόγω ασκήμιας, όχι λόγω της οποιασδήποτε ομοιότητας με σχιστομάτικο SUVοειδές.
@νδρέας
-
Βασικά αν δεν το δώ από κοντά δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη για το πίσω μέρος. Είναι περίεργη η γωνία στις φωτό.
-
Ο χρήστης mika_hakkinen έγραψε:
Μα είναι αστείοι οι ισχυρισμοί περί σχεδιαστικής επιρροής από τη Nissan (άκουσον άκουσον)
Όλα αυτά μας είναι γνωστά. Και όσο αστείοι μπορεί να φαίνονται οι ισχυρισμοί περί σχεδιαστικής επιρροής από τη Nissan, άλλο τόσο αστεία είναι η σχεδιαστική ομοιότητα που είναι αναμφίβολη και δεν τιμά καθόλου τη Lancia. Μπορεί όντως τα συγκεκριμένου σχήματος πίσω φωτιστικά να είχαμε δει από το dialogos του 98, το ότι κατάφερε όμως η Ιταλική εταιρεία να μεταφράσει τα υπέροχα πρωτότυπα που ακολούθησαν σε αυτό το χοντροκομμένο πράγμα που είτε μας αρέσει, είτε όχι, θυμίζει το Nissan Murano του 2002, δεν είναι καθόλου αστείο. Είναι για κλάματα.
@νδρέας
Για κλάματα δεν νομίζω ότι είναι αγαπητέ Ανδρέα.Εξάλλου η καήμενη η Nissan καταβάλει τελευταία φιλότιμες προσπάθειες ώστε να ξεφύγει από το εγγενές μειονέκτημα της ανωνυμίας του σχεδιασμού που χαρακτηρίζει τις ιαπωνικές κατασκευές.Και αν η πρόοδος που έχει σημειώσει σε αυτόν τον τομέα δεν είναι ακόμα έντονα αισθητή,τουλάχιστον έχει αποτάξει την προσφυγή σε αυτό που οι ιάπωνες ιθύνοντες θεωρούν αντίδοτο στη σχεδιαστική τους ανωνυμία.Το κραυγαλέο.
Συνεπώς οποιαδήποτε σχεδιαστική ομοιότητα με το Murano δεν είναι και έγκλημα καθοσιώσεως.Κατά τα άλλα καλώς κάνεις και έχεις τις αντιρρήσεις σου περί της σχεδιαστικής επάρκειας της νέας delta.Δεν έχει νόημα να συμφωνήσω ή να διαφωνήσω,δεδομένου ότι μολονότι η ομορφιά και αρμονία ενός σχεδίου είναι αντικειμενική,για τα γούστα ισχύει η σοφή λατινική ρήση:de gustibus non est disputandum.
-
Ο χρήστης Alba Parietti έγραψε:
Για κλάματα δεν νομίζω ότι είναι αγαπητέ Ανδρέα.Εξάλλου η καήμενη η Nissan καταβάλει τελευταία φιλότιμες προσπάθειες ώστε να ξεφύγει από το εγγενές μειονέκτημα της ανωνυμίας του σχεδιασμού που χαρακτηρίζει τις ιαπωνικές κατασκευές.Και αν η πρόοδος που έχει σημειώσει σε αυτόν τον τομέα δεν είναι ακόμα έντονα αισθητή,τουλάχιστον έχει αποτάξει την προσφυγή σε αυτό που οι ιάπωνες ιθύνοντες θεωρούν αντίδοτο στη σχεδιαστική τους ανωνυμία.Το κραυγαλέο.
Συνεπώς οποιαδήποτε σχεδιαστική ομοιότητα με το Murano δεν είναι και έγκλημα καθοσιώσεως.
.H NISSAN φιλε μου μονο 'καημενη' δεν ειναι...Φτιαχνει μερικα απιστευτα αυτοκινητα ,οπως το GT R και το 350Ζ και αμετρητα αλλα μοντελα....
Nα πεις τη LANCIA καημενη που φυτοζωει εδω και χρονια ,με ΕΝΑ μονο ουσιαστικα μοντελο το καταλαβαινω... -
Σχεδιαστικά μια ζωή κατακαημένη ήταν η Nissan...
-
Σκεψου καταντια... να αντιγραφεις τη 'κατακαημενη ' Nissan...
Lancia Delta 2008