-
tasosdev
Όλοι εκφράζουμε άποψη, όταν κρίνουμε απόλυτα είναι το πρόβλημα.
Δεν γνωρίζω πολλά για τη μαύρη πλευρά των ανθρώπων της εκκλησίας, από αυτά όμως που γνωρίζω είναι σαφές ότι υπάρχει. Αλλά κ τπτ να μη γνώριζα, είναι η δική μου μαύρη πλευρά που δεν μου αφήνει αμφιβολίες. -
Ο χρήστης ililias έγραψε:
tasosdev
Όλοι εκφράζουμε άποψη, όταν κρίνουμε απόλυτα είναι το πρόβλημα.
Δεν γνωρίζω πολλά για τη μαύρη πλευρά των ανθρώπων της εκκλησίας, από αυτά όμως που γνωρίζω είναι σαφές ότι υπάρχει. Αλλά κ τπτ να μη γνώριζα, είναι η δική μου μαύρη πλευρά που δεν μου αφήνει αμφιβολίες.Ηλία ξέρω πως υπάρχουν πραγματικά άγιοι ιερείς, που δίνουν και την ζωή τους για τον συνάνθρωπό τους. Απ όλα έχει ο μπαξές.
Πέρα απ αυτό, εγώ όταν παίρνω θέση, μιλάω για την 'Εκκλησία ΑΕ' -
Για να τελειώνουμε με το... φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας, σκεφθείτε ότι η 'Αλληλεγγύη' ότι παίρνει ένα σκασμό λεφτά από το ΥΠΕΞ, δηλαδή από τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ. Άρα, με ξένων ανθρώπων λεφτά, ξέρω κι εγώ να κάνω φιλανθρωπικό έργο.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_art ... 008_257999
Η έντονη σχέση Πολιτείας-Εκκλησίας
O Xριστόδουλος έλαβε θέση για όλα τα μείζονα εθνικά και κοινωνικά θέματα, αλλά απέφυγε να «αγγίξει» τα εκκλησιαστικά ζητήματαΤου Τακη Καμπυλη
Κάποιες Κυριακές ήταν αρκετό να ξεφυλλίσει κανείς τον «Πολίτη», το free-press της «Αλληλεγγύης» της μη κυβερνητικής οργάνωσης της Εκκλησίας. Η κρατική διαφήμιση στις σελίδες του «Πολίτη» «φώναζε» πως η σχέση της Πολιτείας με την Εκκλησία ήταν εξαιρετικά ζεστή. Υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 3.000.000 ευρώ η διαφήμιση κρατικών οργανισμών που φιλοξενήθηκαν σε ένα από τα λιγότερο εμπορικά free press της αγοράς.
Η «Αλληλεγγύη» -για την οποία στο εσωτερικό της ιεραρχίας δεν λέγονται και τα καλύτερα- κατάφερε λόγω αυτής της «ζεστασιάς» να γίνει κυρίαρχη και στην πίτα των εθνικών προγραμμάτων που διατίθενται από το Υπουργείο Εξωτερικών σε μη κυβερνητικές οργανώσεις. Εκτιμάται ότι στην Εκκλησία -μέσω της «Αλληλεγγύης»- πηγαίνει το 65% του συνόλου, ήτοι 15.000.000 ευρώ τον χρόνο. Η «Αλληλεγγύη» μπορεί να γέμισε τα ταμεία της Εκκλησίας (και δεν ήταν η μοναδική πηγή εσόδων), αλλά τσαλαπάτησε το κύρος της. Δεν ήταν μόνο τα «στρινγκάκια» και οι αποκριάτικες φορεσιές που εστάλησαν στα θύματα του τσουνάμι. Είναι και τα 5, 6 εκατομμύρια ευρώ που τώρα μπροστά στην κατακραυγή διεκδικεί να του επιστραφούν το υπουργείο Εξωτερικών από το σκάνδαλο με τα σάπια κοτόπουλα που αντί για το Ιράκ σάπισαν σε κοντέινερ στον Πειραιά.
Σε ρόλο εθνάρχη
Οι σχέσεις Εκκλησίας - Πολιτείας παραμένουν για πολλούς ένα ιστορικό λάθος που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Το ζήτημα του χωρισμού δεν απασχόλησε τα πολιτικά κόμματα τις δύο τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις, γεγονός που πιστώνεται στην παρουσία του εκλιπόντα Χριστοδούλου. Είχε την ικανότητα να αλλάζει την ατζέντα ή να «προειδοποιεί» ότι μπορεί να το κάνει.
Η έντονη προσωπικότητά του χάραξε -και στο ζήτημα αυτό- έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο από τους προκατόχους του. Ενώ επί Σεραφείμ η επιλογή ήταν σαφώς μιας αθόρυβης Εκκλησίας στην αγκαλιά του Κράτους, ο Χριστόδουλος ήθελε κάτι περισσσότερο. Ή μάλλον, τα ήθελε όλα. Ηθελε τον Αρχιεπίσκοπο πάνω από το Κράτος. Περίπου σε ρόλο εθνάρχη.
Οπως λένε πολλοί από την πνευματική ελίτ της Εκκλησίας -οι οποίοι γρήγορα διαφώνησαν με τις επιλογές του- ο Αρχιεπίσκοπος με αφετηρία έναν καλώς νοούμενο, αλλά ιδιαίτερα απλοϊκό, πατριωτισμό ήθελε να υπαγορεύει απόψεις και θέσεις στην πολιτική ηγεσία για ζητήματα που ο ίδιος έκρινε ως «εθνικά».
**
Πολιτική προίκα**Ο πολιτικός κόσμος πολύ γρήγορα αντελήφθη ότι ο αρχιεπίσκοπος μπορεί να υποστηρίχθηκε σχεδόν από το σύνολο των πολιτικών κομμάτων, αλλά ο ίδιος ο εκσυγχρονιστής Μητροπολίτης Δημητριάδος θεώρησε την υποστήριξη περισσότερο ως προίκα, παρά ως καλή αφετηρία διαλόγου.
Ταυτότητες, «Μακεδονικό», ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, μετανάστες, εθνικές εκλογές («δεξιά» του Κυρίου), χούντα («τότε διάβαζε»), εθνική ιστορία, γεωπολιτικοί επαναπροσδιορισμοί (σκληρή κόντρα με τον Πατριάρχη, άνοιγμα στον «Ρωσίας» και στην Καθολική Εκκλησία) ήταν μερικά απο τα αγαπημένα θέματα παρεμβάσεων του εκλιπόντος.
Στον αντίποδα, τα φλέγοντα ζητήματα της Εκκλησίας όπως τα ζητήματα των οικονομικών, της εκκλησιαστικής δικαιοσύνης ή της επιμόρφωσης των ιερέων σχεδόν ουδόλως τον απασχόλησαν (και πάντως ελάχιστα έπραξε γι' αυτά).
Με μία εξαίρεση: Πριν από δύο χρόνια με εγκύκλιο ο Χριστόδουλος ζητούσε την ανάγνωση του Ευαγγελίου στη δημοτική. Πολλές ενορίες αντέδρασαν. Εκεί ο ιεράρχης δεν χτύπησε τη γροθιά στο τραπέζι. Το αντίθετο. Σιωπηλά, η εγκύκλιος ανακλήθηκε.
Ο εκλιπών Αρχιεπίσκοπος είχε προετοιμασθεί για τον θρόνο. ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. φάνηκε πως συμμάχησαν στην εκλογή του. Αλλωστε η αρθρογραφία του και η δράση του είχαν προβληθεί από το σύνολο του Τύπου. Μάλιστα το ΠΑΣΟΚ «θυσίασε» και τον «δικό του» τον Θηβών Ιερώνυμο σ' εκείνη την εκλογή.
Ο νέος Αρχιεπίσκοπος έκανε πολύ σύντομα σαφή τον διπλό δρόμο που θα ακολουθούσε. Σαν σίφουνας αιφνιδίασε το πολιτικό σύστημα και επίσης σαν σίφουνας ανοιξε αυτό στο οποίο ένιωθε σαν το ψάρι στο νερό: Την απευθείας δίοδο επικοινωνίας με τον «λαό της Εκκλησίας». Τα κανάλια ήταν πάντα απέναντι στον άμβωνα και οι πολιτικοί έμειναν πολλές φορές άφωνοι μπροστά στον ιδιαίτερο (από πλευράς φόρμας και περιεχομένου) λόγο του Χριστοδούλου. Και ο Χριστόδουλος δημιούργησε και ανέδειξε ένα κοινό που έκτοτε τον ακολουθούσε πιστά και ήταν η (πολιτική του) δύναμη.
Η κρίση των ταυτοτήτων του επέτρεψε να πολιτικοποιήσει -με πολλή προσοχή- τον λόγο του. Οταν υπέγραψε εναντίον των ταυτοτήτων ο τότε αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης και σημερινός πρωθυπουργός, ο Χριστόδουλος δεν έκρυβε τη χαρά του. Η πορεία προς την «εθναρχία» φάνηκε ρεαλιστική επιλογή.
Σύγκρουση με το Πατριαρχείο
Ομως την ίδια στιγμή τα εσωτερικά μέτωπα είχαν αναζωπυρωθεί. Αν και κατάφερε να επιβληθεί στην ιεραρχία με εξαιρετική ευκολία (και επειδή δεν υπήρχε πρόσωπο που θα συσπείρωνε τους αντιπάλους) η επιλογή του να κοντραριστεί με τον Πατριάρχη δεν ήταν ματ στη σκακιέρα της γεωπολιτικής. Ο Βαρθολομαίος αποδείχθηκε ικανότατος στην πολιτική των «παιγνίων», παραμένοντας όχι μόνο σταθερός στην άρνησή του να απεμποληθούν τα δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στις «νέες χώρες», αλλά αντίθετα ανέβαζε μεσούσης της κρίσης την έντασή της. Ο Χριστόδουλος υποχώρησε υποστηρίζοντας στο στενό του περιβάλλον ότι δεν χάθηκε παρά «ο πρώτος γύρος».
Η σύγκρουση με το Πατριαρχείο ήταν έκτοτε η ανοιχτή πληγή, το έδαφος πάνω στο οποίο στηρίχθηκε η αμφισβήτηση του Χριστοδούλου όχι μόνο από το δικό του «κοινό», αλλά και από τους συνήθεις αμφισβητίες ιεράρχες που ένιωσαν ότι θα απολάμβαναν της κάλυψης του οικουμενικού Πατριάρχη.
Ο εκλιπών πόνταρε πολλά στις εθνικές εκλογές το 2004. Παραμονές των εκλογών η κυβέρνηση Σημίτη έλυσε το ζήτημα της φορολογίας της Εκκλησίας, που αποτελούσε ένα σημείο τριβής από το 1945 και το οποίο κανείς Αρχιεπίσκοπος δεν θα ήθελε να έχει μπροστά του. Τότε λοιπόν νομοθετήθηκε η ανάληψη της μισθοδοσίας των κληρικών από το κράτος έναντι της υποχρεωτικής υπέρ του Δημοσίου είσπραξης του 25% επί των τακτικών εσόδων των ενοριακών ναών, καθώς και η υποχρεωτική ετήσια εισφορά όλων των ορθοδόξων οικογενειών στην ενορία τους. Το 1956 ο Κων. Καραμανλής επεκτείνει το 25% επί των πάσης φύσεως εσόδων των ναών, η οποία αυξήθηκε το 1968 σε 35% (αλλά στο μεταξύ είχε καταργηθεί η εισφορά των πιστών). Η εξήγηση ήταν απλή: το Κράτος κηδεμόνευε την Εκκλησία (και πάντως την ιεραρχία) και ουσιαστικά θεσμοθετούσε αυτόν τον έλεγχο και στα οικονομικά της.
Ο Κ. Σημίτης καταργεί το 35 % για έναν πολύ απλό λόγο: Το Κράτος ουδέποτε εισέπραξε όσα προβλέπονταν. Πολλές ενορίες για να αποφύγουν τα «του Καίσαρος» κρατούσαν διπλά βιβλία! Η Εκκλησία παρανομούσε με τον χειρότερο τρόπο, κάτι που δεν ήθελε ο Χριστόδουλος για να μην βρίσκεται στο έλεος του εκάστοτε υπουργού και του εκάστοτε προϋπολογισμού.
**
Οι εκλογές ήταν ευκαιρία**Αλλωστε τα ποσά που κατέβαλε η Εκκλησία στις ΔΟΥ ήταν το 2000 8.202.081 ευρώ, ενώ το 2004 μόλις 6.445.444,74 ευρώ. Για να δούμε ποιος ήταν ο κερδισμένος αυτής της αλλαγής νομοθετικού πλαισίου αρκούν τα ποσά για τη μισθοδοσία των κληρικών. Το 2004 το κονδύλι ήταν 189.500.000 ευρώ, το 2005 161.300.000 ευρώ και το 2006 περίπου 200.000.000 ευρώ.
Η συγκυρία αποδείχτηκε ακόμη πιο επικερδής για την Εκκλησία. Με την κυβέρνηση της Ν.Δ. ο Αρχιεπίσκοπος ένιωθε πιο άνετα. Το ίδιο και η κυβέρνηση. Ετσι στο πρώτο φορολογικό νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης η Εκκλησία συνεχίζει να κερδίζει. Καταργείται ο φόρος 10% που επιβάρυνε τα μισθώματα από την εκμίσθωση γαιών και οικοδομών - ο φόρος δεν αφορούσε τα ακίνητα που χρησιμοποιούνταν για θρησκευτικούς σκοπούς.
Στη συνέχεια, το 10% μειώθηκε στο 7% για το 2006 και σε 4% για το 2007. Θα είναι 0% από το 2008 και πέρα! Υπενθυμίζεται ότι η Εκκλησία έχει ήδη απαλλαγεί από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Στο τέλος αυτής της περιόδου ο Χριστόδουλος φαινόταν πανίσχυρος, αλλά δεν ήταν.
Τον περασμένο Απρίλιο, το προσκύνημά του στον τάφο του Γρίβα στην Κύπρο προκάλεσε αντιδράσεις και στο νησί και στην Ελλάδα, φέρνοντας για πολλοστή φορά σε αμηχανία την πολιτική ηγεσία.
Ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ήταν η ισχυρότερη προσωπικότητα που βρέθηκε στο τιμόνι της Εκκλησίας από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα. Του καταλογίζεται ότι θυσίασε το «πνευματικό» και ότι αντί να λύσει τα παλιά δημιούργησε νέα προβλήματα. Ηταν όμως τόσο πληθωρικός που ακόμη κι όταν δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τον λαϊκισμό του κατέφευγε απλώς σε ένα ανέκδοτο...
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
http://www.skai.gr/master_avod.php?id=72592Πηγαίνετε στο 19λεπτό και 20 sec.
Aπλα για να δείτε τί πάτε και προσκυνάτε και θεωρείτε πατέρες και άγιους.
Ρεσιτάλ απ τον Άνθιμο, πνευματικό πατέρα του εκλιπόντος
γιατι σεμενα δεν φαινεται τπτ
-
Kala, siggnwmi gia to Anthimos, ta idia sk@ata einai
@madox.
Mipws sou leipei kapoio pluggin i koveis ta script... -
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Για να τελειώνουμε με το... φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας, σκεφθείτε ότι η 'Αλληλεγγύη' ότι παίρνει ένα σκασμό λεφτά από το ΥΠΕΞ, δηλαδή από τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ. Άρα, με ξένων ανθρώπων λεφτά, ξέρω κι εγώ να κάνω φιλανθρωπικό έργο.A να γειά σου.
Κι αν τους ρωτήσεις σε απαντάνε 'είναι από στερημα των φτωχών',όχι από τα δικά τους ταμεία.Απο το στέρημα των φτωχών στο μυαλό,θα έλεγα εγώ ποιό συγκεκριμένα.
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Kala, siggnwmi gia to Anthimos, ta idia sk@ata einai@madox.
Mipws sou leipei kapoio pluggin i koveis ta script...Μεχρι χτες εβλεπα τα βιντεο του ΣΚΑΙ
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Για να τελειώνουμε με το... φιλανθρωπικό έργο της εκκλησίας, σκεφθείτε ότι η 'Αλληλεγγύη' ότι παίρνει ένα σκασμό λεφτά από το ΥΠΕΞ, δηλαδή από τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ. Άρα, με ξένων ανθρώπων λεφτά, ξέρω κι εγώ να κάνω φιλανθρωπικό έργο.
A να γειά σου.
Κι αν τους ρωτήσεις σε απαντάνε 'είναι από στερημα των φτωχών',όχι από τα δικά τους ταμεία.Απο το στέρημα των φτωχών στο μυαλό,θα έλεγα εγώ ποιό συγκεκριμένα.
Ν'αφήσουν το υστέρημα των φτωχών ήσυχο. Οι φουκαράδες καλά-καλά δεν έχουν να φάνε.
-
Ο χρήστης madox έγραψε:
Kala, siggnwmi gia to Anthimos, ta idia sk@ata einai
@madox.
Mipws sou leipei kapoio pluggin i koveis ta script...Μεχρι χτες εβλεπα τα βιντεο του ΣΚΑΙ
Aχά...
Δάκτυλος
Μετανοείτε -
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Kala, siggnwmi gia to Anthimos, ta idia sk@ata einai@madox.
Mipws sou leipei kapoio pluggin i koveis ta script...Ωραίος είσαι, ρε φίλε! Μας λές 'πηγαίνετε να δείτε τι σκατά είναι ο Άνθιμος που είναι υποψήφιος' κι εκεί έχει τον Αμβρόσιο να προτείνει τον Σπάρτης για Αρχιεπίσκοπο.
Και μετά λες μια μαλακία του τύπου 'Kala, siggnwmi gia to Anthimos, ta idia sk@ata einai' και καθάρισες.
Ωραία λογική κι ωραία κρίση. Και οποία σοβαρότης! Εμένα προσωπικά με έπεισες! -
Λέω :
Aπλα για να δείτε τί πάτε και προσκυνάτε και θεωρείτε πατέρες και άγιους.Ρεσιτάλ απ τον Άνθιμο, πνευματικό πατέρα του εκλιπόντος
Προφανώς ήθελα να γράψω Αμβρόσιος, απλά μπερδεύτηκα με τη Χρυσοπηγή και έγραψα Άνθιμος. Εκεί κόλησες?
Εαν αυτό ήταν εκείνο που σου έκανε εντύπωση, ειλικρινά δεν μπορώ να κάνω κάτι.Όσο για τα σκ@τα, τον άγιο Άνθιμο στον περιέγραψε γλαφυρά ο tasosdev, ενώ για τον έταιρο άγιο, αρκέσου στη συνέντευξη για να καταλάβεις το ποιον του.
Μου φαίνεται ότι αυτό που λένε οι κνιτες μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά πάει γάντι.Δεν σε ξέρω προσωπικά, αλλά αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι για την εκκλησία, ξεπέρνα την αγάπη σου για το ιερατειο της, γιατί μόνο κακό κάνεις.
Προσωπική μου γνώμη, ένας από τους λίγους ποτυ αξίζουν είναι ο Αλβανίας. Τον άνθρωπο αυτό τον σέβωμαι, αν και διαφωνώ με αυτά που πρεσβεύει. Η προσωπικότητά του ξεχωρίζει. -
http://www.enet.gr/online/online_text/c ... d=33054920
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Λέω :
Aπλα για να δείτε τί πάτε και προσκυνάτε και θεωρείτε πατέρες και άγιους.Ρεσιτάλ απ τον Άνθιμο, πνευματικό πατέρα του εκλιπόντος
Προφανώς ήθελα να γράψω Αμβρόσιος, απλά μπερδεύτηκα με τη Χρυσοπηγή και έγραψα Άνθιμος. Εκεί κόλησες?
Εαν αυτό ήταν εκείνο που σου έκανε εντύπωση, ειλικρινά δεν μπορώ να κάνω κάτι.Όσο για τα σκ@τα, τον άγιο Άνθιμο στον περιέγραψε γλαφυρά ο tasosdev, ενώ για τον έταιρο άγιο, αρκέσου στη συνέντευξη για να καταλάβεις το ποιον του.
Μου φαίνεται ότι αυτό που λένε οι κνιτες μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά πάει γάντι.Δεν σε ξέρω προσωπικά, αλλά αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι για την εκκλησία, ξεπέρνα την αγάπη σου για το ιερατειο της, γιατί μόνο κακό κάνεις.
Προσωπική μου γνώμη, ένας από τους λίγους ποτυ αξίζουν είναι ο Αλβανίας. Τον άνθρωπο αυτό τον σέβωμαι, αν και διαφωνώ με αυτά που πρεσβεύει. Η προσωπικότητά του ξεχωρίζει.- Στο σημείο που λες, ο ένας προτείνει έναν άλλο. Δεν βλέπω τι εννοείς όταν λες 'ρεσιτάλ'. Προφανώς, δεν λέει εκείνα που εσύ θέλεις να ακούσεις, ότι δεν υπάρχει Θεός δλδ...
- Εσύ δίνεις συμβουλές σ' εμένα, τι να πω κ τι να κάνω για να κάνω καλό στην εκκλησία. Μάλιστα.
- Λες ο Αλβανίας να θέσει υποψηφιότητα για Ελλάδας; Γίνεται;
-
Μάλλον εσύ αρνείσαι να ανοίξεις τα αυτιά σου.
Τα άκουσες αυτά που λέει?
Όταν ακόμα ο άνθρωπος ήταν στην κλινική, τον πέθανε και κοίταζε πως θα επωφελιθεί?Προφανώς δεν περιμένω να μου πει οτι δεν υπάρχει θεός (γιατί αν υπήρχε δεν θα ήθελε να τον εκπροσωπεί, αν μη τι άλλο). Λίγο τάκτ, και λίγη εξυπνάδα, που σίγουρα δεν υπάρχει, περίμενα μπροστά στην δοκιμασία του αδερφού του ίσως?? Ψιλά γράμματα θα μου πείς βέβαια, όταν παίζονται χοντρά παιχνίδια απο πίσω. Ούτως η άλλως, το χρέος του το ξεπλήρωσε στην κηδία με κροκοδείλια δάκρυα, και οι πιστοί είδαν τί αγάπη τρέφουν μεταξύ τους οι ιεράρχες.
- Μπορείς να μη με ακούσεις, αν θεωρείς ότι κάνω λάθος Επειδή όμως την εκκλησία την έχω ζήσει από μέσα, και επειδή είχα τύχει χριστιανικής εκπαίδευσης από δασκάλα στο δημοτικό και παρέμεινα στο σώμα της μέχρι τα 18-19 δικαιούμαι να εκφέρω γνώμη. Ίσως δεν έπρεπε να είναι σε μορφή συμβουλής, αλλά επι της ταμπακιέρας δεν απαντάς.
Θεωρείς τους εκπροσώπους του κλήρου άξιους? Αν ναί, δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε την κουβέντα, γιατί έχουμε διαφορετικά κριτήρια και διαφορετική βάση.
Αν όχι, αντιμετωπιζεις πρόβλημα ανακολουθίας λόγων και έργων, κατα την ταπεινη μου άποψη.
3.Δεν είπα να βάλει. Σαν μέτρο σύγκρισης τον ανέφερα.
Αλλά προφανώς δεν υπάρχουν και πολλοί ε σαν κι αυτόν ε? (και μάλλον όχι κάποιος απ τους υποψηφίους) - Μπορείς να μη με ακούσεις, αν θεωρείς ότι κάνω λάθος Επειδή όμως την εκκλησία την έχω ζήσει από μέσα, και επειδή είχα τύχει χριστιανικής εκπαίδευσης από δασκάλα στο δημοτικό και παρέμεινα στο σώμα της μέχρι τα 18-19 δικαιούμαι να εκφέρω γνώμη. Ίσως δεν έπρεπε να είναι σε μορφή συμβουλής, αλλά επι της ταμπακιέρας δεν απαντάς.
-
-
Καθένας ακούει κάτι και καταλαβαίνει αυτό που θέλει. Αν εσύ κατάλαβες 'Όταν ακόμα ο άνθρωπος ήταν στην κλινική, τον πέθανε και κοίταζε πως θα επωφελιθεί', κάποιος άλλος κατάλαβε αυτό που άκουσε για την υγεία του ανθρώπου και που δεν ήταν τπτ παραπάνω από την αλήθεια. Τώρα το 'εγώ προτείνω αυτόν', τόσο καθαρά κ ξάστερα, εμένα γιατί να με ενοχλήσει; Εκτός κ εσύ είσαι στο επιτελείο άλλου.
-
Μέχρι τα 18 - 19, έ; Και σου φαίνονται αρκετά; Και τι έγινε μετά; Φωτίστηκες; Τεσπα, μια και ρώτησες, θεωρώ τους ανθρώπους ανθρώπους. Αν μου ζητάς (εμένα του σταφιδέμπορου) να κρίνω αν κάνουν (οι εκπρόσωποι του κλήρου) σωστά το έργο που τους έχει ανατεθεί (φαντάζομαι από τον κλήρο), περιμένεις στα σοβαρά, σοβαρή κρίση - κι απάντηση;
-
Δεν γνωρίζω για τον Αλβανίας τπτ παραπάνω απ' όσα είδα κι άκουσα από την TV κάποτε που είχε πρόβλημα όρασης. Συμπαθής φαίνεται, αν και μεγάλος. Για τον Άνθιμο γνωρίζω μόνον ότι είναι από ένα χωριό κοντά στο χωριό της γυναίκας μου κ για τον Ζακύνθου ότι μου είναι αντιπαθής ως φυσιογνωμία, από μια φορά που ήμουν στη Ζάκυνθο κ τον είδα να περνάει μέσα στο αυτοκίνητό του. Ποιοί είναι οι υποψήφιοι, δεν γνωρίζω. Όταν βγει Αρχιεπίσκοπος, αν θέλεις κ σ' ενδιαφέρει, μπορώ να σου πω αν η φάτσα του μου λέει τπτ.
Τεσπα, αν έχεις τπτ σοβαρό να πεις να το πεις κατ' ευθείαν, μπας κ συνεννοηθούμε. Βαρέθηκα να σου απαντάω κάθε φορά που λες κι εσύ ό, τι σου κατέβει - και μετά να διαβάζω ότι εγώ κάνω ότι δεν καταλαβαίνω τα όσα σοβαρότατα συ υπονοείς.
-
-
Ο χρήστης greo έγραψε:
http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=03.02.2008,id=33054920Ax αυτοί οι 'άγιοι πατέρες'...
Καλοί άνθρωποι...
-
Ο χρήστης TRAVELLER έγραψε:
http://www.enet.gr/online/online_text/c=110,dt=03.02.2008,id=33054920
Ax αυτοί οι 'άγιοι πατέρες'...
Καλοί άνθρωποι...
μονο που τα φωτοστεφανα τελειωσαν...
-
@ilias : Με αυτή την λογική σε παρακαλώ να πάψεις να ψηφίζεις, γιατι΄δεν είσαι ικανός να κρίνεις τα ιερά τέρατα της πολιτικής.
Δεν φωτίστηκα, γιατί δεν περιμένω το άγιο πνεύμα, απλά άνοιξαν λίγο παραπάνω τα μάτια μου.
κατα τα λοιπά, μπορείς να συνεχίσεις να τους ακούς να μακαρίζουν τον Βασιλεύ, να αναθεματίζουν συγγραφείς και να διαβάζουν επι χούντας.
ΔΙκαίωμά σου, όπως επίσης και να ασχολήσαι με τις σταφιδες, αν αυτό σε απαλλάσει απ το να σχηματίζεις γνώμη γι αυτούς που κυβερνούν τα πιστεύω σου.
Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω, γιατί κακώς γυριζει επί προσωπικού, και μέσα απο φορουμ δεν βγαίνει ποτέ νόημα έτσι.
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
- Δεν γνωρίζω για τον Αλβανίας τπτ παραπάνω απ' όσα είδα κι άκουσα από την TV κάποτε που είχε πρόβλημα όρασης. Συμπαθής φαίνεται, αν και μεγάλος.
Ο Αλβανιας ειναι με διαφορα ο πιο φωτισμενος απο τους εν ζωη αξιωματουχους του ορθοδοξου δογματος. Εχει πλουσιο (και πολυ ενδιαφερον) συγγραφικο εργο, σπουδαια μορφωση και κερδισε τοσα χρονια τον σεβασμο και την αναγνωριση ανθρωπων καθε δογματος, θρησκειας και φιλοσοφιας, γιατι καταφερε (μονος αυτος απ' ολους τους μεγαλοσχημους) αυτο που δε θα πετυχει ποτε κανεις 'Παρασκευαϊδης': Υιοθετησε τις αξιες του δογματος του με αποκλειστικο στοχο την προσφορα στον ανθρωπο.
Αν ενδιαφερεσαι παρε να διαβασεις το 'Παγκοσμιοτητα και ορθοδοξια'. Ειναι, αν μη τι αλλο, απο τα πιο ενδιαφεροντα κειμενα που εχουν γραφτει επι του θεματος... -
Asimov
Το διάβασμα ήταν η μεγάλη μου αγάπη από παιδί - και καταδικάστηκα να μην αδειάζω να το κάνω σαν ενήλικας. Ίσως σε μια άλλη ζωή, που θα έχω περισσότερο χρόνο.rx8_drifter
Έχεις μπερδέψει ... μην πω τι με τι. Οι πολιτικοί καθορίζουν το μέλλον μου και τους ψηφίζω εγώ, το παπαδαριό (γιατί γι' αυτό μιλάς) παλεύει για το δικό του μέλλον όπως κάνει κάθε συντεχνία στο σημερινό μπουρδέλο. Τι το παράξενο;
Στο προσωπικό δεν γυρίζει, το γυρίζεις.
Περί εκκλησίας