-
Υπάρχει και ο Χρυσός Οδηγός στην κατηγορία αμμοβολές.
-
Ο χρήστης SirGus έγραψε:
Ναι θα με ενδιέφερε.Βαγγέλη αυτά που νικέλωσες σε τι κατάσταση τα πήγες στον μάστορα?
αθλια, αρκει να μην εχουν το χαρακτηριστικο μπιμπικακι που κανει το ζαμα και δεν κανει το καθαρο αλουμινιο η το σιδερο, γιατι τοτε μετα απο μικρο χρονικο διαστημα ''καθησε το νικελ'' στα σημεια που υπηρχε μπιμπικι
στα γιαπωνεζικα υπαρχουν πολλα κομματια με τετοιο υλικο οπως και σε ολες τις μερκ και εχουν αποτυχει πολλες δουλειες που εχω κανει -
Nάσο, ευχαριστώ!
-
Ο χρήστης KP61 έγραψε:
Ναι θα με ενδιέφερε.
Βαγγέλη αυτά που νικέλωσες σε τι κατάσταση τα πήγες στον μάστορα?
αθλια, αρκει να μην εχουν το χαρακτηριστικο μπιμπικακι που κανει το ζαμα και δεν κανει το καθαρο αλουμινιο η το σιδερο, γιατι τοτε μετα απο μικρο χρονικο διαστημα ''καθησε το νικελ'' στα σημεια που υπηρχε μπιμπικι
στα γιαπωνεζικα υπαρχουν πολλα κομματια με τετοιο υλικο οπως και σε ολες τις μερκ και εχουν αποτυχει πολλες δουλειες που εχω κανεισε μένα έχει τέτοια μπιμπικάκια.
πως τα βγάζω? -
Βαγγέλη, το ζαμάκ το νικέλωσαν ή έβγαλαν την επινικέλωση και το γυάλισαν?
Είχα προ καιρού ένα στεφάνι κόρνας στην κατάσταση που περιγράφεις και όλοι μου έλεγαν δεν μπορούν να το νικελώσουν...εσύ σε ποιόν το έκανες?
-
Η κανονική σειρά της χρωμίωσης είναι η εξης,
1ον βούρτισμα στον κετσέ για καθάρισμα των ανωμαλειών όπως τα μπιμπίκια, λιμαρίσματα από κολλήματα, κλπ
2ον βούτηγμα σε υγρά για τον αποκαθαρισμό από λάδια, βρωμιές και παληά χρώμια σε γωνίες, τρύπες κλπ που δεν πιάνει ο κετσές,
3ον στο μπάνιο για επιχάλκωση,
4ον στο μπάνιο για νίκελ
5ον στο μπάνιο για χρώμιο
6ον στην μαλακή βούρτσα για τελευταίο γυάλισμα
Το νίκελ είναι υπόστρωμα ενδιάμεσο και κατώτερο του χρωμίου και δεν έχει την την γυαλάδα του χρώμιου και την αντοχή του.
Αν δεν γίνει πρώτα επιχάλκωση σε καθαρό μέταλο μετά από χημικό καθάρισμα, που είναι το αντίστοιχο του ασταριού για τις λαμαρίνες, τότε το χρώμιο ή το νίκελ φεύγει σαν φλούδες από το εξάρτημα.
Τα πεζώ της δεκαετίας του '60, πχ 403, δεν είχαν νίκελ και χρώμια, προφυλακτήρες, στεφάνια φαναριών, διακοσμητικά πλαϊνά, μάσκα κλπ, ήταν όλα ανοξείδωτα και με ένα καλό βούτσισμα στην βούρτσα γίνόντουσαν καινούργια, το ίδιο και για τα Σιτροέν της εποχής.
Επίσης τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής δεν είχαν Ζάμακ, το μέταλο ήταν αντιμόνιο.
-
21 Quadra ευχαριστούμε πολύ! Επιτέλους μετά από χρόνια άγνοιας πάνω σ' αυτό το θέμα κάποιος μας τα διευκρινίζει διεξοδικά και περιεκτικά!
Νά'σαι καλά!
-
21 Quadra σωστός στα περι επιχρωμίωσης, η έννοια 'επινικέλωση' αναφέρεται καταχρηστικά και λανθασμένα απο πολλούς απο εμάς.
Απο ότι μου είπαν (για το στεφάνι της κόρνας, το οποίο είχε όντως επιχάλκωση ενδιάμεσα), κανείς δεν το έκανε οπότε δε γινόταν και επινικέλωση/επιχρωμίωση. Γνωρίζει τελικά κανείς κάποιον, να τον έχω υπ' όψη?
Όσον αφορά το 'αντιμόνιο' είναι ένας πέρα για πέρα λανθασμένος χαρακτηρισμός κραμάτων χυτόπρεσσας (τα οποία είναι είτε κράματα αλουμινίου είτε ψευδαργύρου).
Το αντιμόνιο δε χρησιμοποιείται ποτέ μόνο του (ή σαν βασικό μέταλλο κράματος), αλλά ώς στοιχείο κραμάτωσης κυρίως του μολύβδου, σε μικρά ποσοστά (γύρω στο 10%) και πάντα σε μαλακά κράματα (τυπογραφικά στοιχεία ή κουζινέτα)
-
άψογα!
Τελικά ποιος τα κάνει όλα αυτά όμως? -
σε κάποια πολύ δύσκολα σημεία, αν βγάλω τα μπιμπικάκια με dremel νομίζω είναι καλή ιδέα ε?
-
Το θέμα είναι να βγεί όλη η διακοσμητική επιμετάλλωση. Τι ανταλλακτικό είναι?
-
Συγνώμη βρε παιδιά.... αλλά μήπως η συζήτηση αυτή, πρέπει να μεταφερθεί??? Δεν είναι συζήτηση καφενείου και αν κάποιος χρειαστεί να ανατρέξει σ΄αυτήν αργότερα, δεν θα την βρίσκει.....
-
ακριβώς κάτω από το παρ-μπριζ το μεταλλικό πλέγμα.
-
Ο χρήστης stubos έγραψε:
Συγνώμη βρε παιδιά.... αλλά μήπως η συζήτηση αυτή, πρέπει να μεταφερθεί??? Δεν είναι συζήτηση καφενείου και αν κάποιος χρειαστεί να ανατρέξει σ΄αυτήν αργότερα, δεν θα την βρίσκει.....ναι...πρέπει να γράφουμε και στο http://www.4troxoi.gr/forum/viewforum.php?f=6
-
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.p ... F%EA%E5%EB
Επισκευή νίκελ -
άντε να γυαλιστεί στα ενδιάμεσα κενά... πριν κάνεις κάτι, συμβουλέψου αυτόν που θα το επιμεταλλώσει (αν τελικά βρεθεί... )
Ας μεταφερθεί όπου κρίνουν καλύτερο οι διαχειριστές, δίκιο έχεις stubos.
-
Ο χρήστης SirGus έγραψε:
.(ωραίο χρώμα!!!)
-
Το αντιμόνιο των στεφανιών το λειώναμε σε μια σιδηρογωνιά και το κάναμε βέργες συγκόλλησης άλλων διακοσμητικών απο αντιμόνιο, δεν είχε καμμία ελαστικότητα όπως το αλουμίνιο ή ο ψευδάργυρος, και έσπαγε στην κάμψη, το εσωτερικό των διακοσμητικών αυτών εξαρτημάτων ήταν άγριο, όπως είναι τα χυτά σε άμμο με την μέθοδο Kroenning, στην 10ετία του ΄60 δεν υπήρχε ζάμακ τουλάχιστον στα εξωτερικά διακοσμητικά που όντως είναι κράμα αλουμινίου - ψευδαργύρου, και που είναι το μόνο κράμα για τις χυτόπρεσσες, όταν λιώναμε το αντιμόνιο έτρεχε σαν το νερό, σίγουρα δεν ήταν κράμα αλουμινίου, και σίγουρα ήταν κάποιο κράμα ψευδάργυρου με πρόσμιξη άλλων υλικών, δεν γνωρίζω περισσότερα γιατί τότε φόραγα κοντά παντελόνια και προσπαθώ να ανακαλέσω μνήμες που τις συνδυάζω σε αυτά τα θέματα με την μικρή μου εμπειρία των 3 χρόνων σε χυτά ακριβείας κυρίως σε εξαρτήματα της παγκόσμιας αεροδιαστημικής βιομηχανίας που ήταν πελάτες μας στα χυτήρια Ηπείρου.
-
Ότι διακοσμητικό έχω πιάσει στα χέρια μου απο αυτοκίνητα του 50-60 (χυτό) είναι σίγουρα χυτοπρεσσαριστό (φαίνεται απο τη δομή του) και είναι αρκετά βαρύ για κράμα αλουμινίου. Οπότε πρόκειται μάλλον για κράματα ψευδαργύρου. Το ότι 'έτρεχαν σαν νερό' όταν λιώναν είναι λογικό αφού το παν για αυτά τα κράματα είναι η καλή εύροια που βοηθάει στη χύτεύση. Λευκό μέταλλο (και διάφορα μαλακά κράματα) το πολύ πολύ να χρησιμοποιούταν σε κανένα σήμα, πάντως όχι σε στεφάνια κόρνας, εκεί χρειάζεται κάποια στοιχειώδης αντοχή.
Το κράμα ΖΑΜΑΚ υπάρχει ήδη πριν απο τον πόλεμο, στην αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να χρησιμοποιήθηκε αμέσως μετά απο αυτόν. Γενικά έχει επικρατήσει να ονομάζουμε έτσι τα κράματα ψευδαργύρου με αλουμίνιο, χαλκό και μαγνήσιο (άσχετα με την αναλογία του καθενός).
Επαναλαμβάνω ότι το αντιμόνιο δεν υφίσταται σε κανένα κράμα σαν βασικό μέταλλο, ο όρος απλά έχει επικρατήσει να χρησιμοποιείται λανθασμένα.
-
Νομίζω ότι όλα αυτά τα πολύ όμορφα πράγματα θα έπρεπε να τα γράφετε σε κάποιο άλλο τόπικ.
Ίσως στα ΚΛΑΣΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ή έστω σε ένα νέο τόπικ.
Εδώ μέσα χάνονται όλες αυτές οι όμορφες απόψεις και πληροφορίες.
ACE CAFE-Το καφενείο των "ιστορικών" [#2]