-
Σαν κατοχος 156 να πω οτι οτ 8100 δουλευει αριστα στο μοτερ..Παρα πολυ καλο λαδι!Εχω κανει 30.000χλμ και σε καθε αλλαγη(5000ΚΜ) δεν καιω τπτ..+οτι το μοτερ ακουγεται υγιεστατα
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Τα Aral δεν είναι καθόλου κακή επιλογή και ιδίως το Supertronic Longlife III που είναι κατά βάση groupIII με προσθήκη ορισμένου group IV. Τα χαρακτηριστικά που βρήκα:
kinematic viscosity @40C: 70.84 cst
kinematic viscosity @100C: 11.6 cst
Flash Point: 244C
Pour Point: -45Cτα χαρακτηριστικα αυτα που τα βρηκες?
-
Δεν νομίζεις πως το 30άρι είναι σχετικά 'μικρό' για Ελλάδα και ειδικά καλοκαίρι? Γιατί έχω την εντύπωση πως ζητάει 502.00 προδιαγραφή?
Αν δεν κάνω λάθος η 503.01 είναι για long life διαστήματα service! Προσωπικά παρόλο που είναι στην τελευταία και καλά οδηγία της Seat για 15.000χλμ συνηθίζω να τα αλλάζω 2 φορές το χρόνο και ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα, αν και περίπου είναι 7000 κάθε φορά! Η αλήθεια είναι πως μετά την πρώτη αλλαγή των 1500 που μου βάλανε Divinol, τα οποία δε... άλλαξα μια φορά με Valvoline Synpower 5-40 και τις 2 άλλες με 8100 X-Cess και μπορώ να πω με τα λίγα που κατέχω πως όλα δουλεύουν μια χαρά. Αν πάω σε X-Lite θεωρείς πως είναι καλύτερο? Πάντως για Mobil 1 0-40 θα σκεφτόμουν να άλλαζα ή με 300V Power 5-40. Απλά με τα 300V με προβληματίζει αυτό που αναφέρει στο site περί 'Engine fuel Dilution'.
Και μια άλλη ερώτηση.... Φίλος με Alfa 156 έβαζε μέχρι πρότινος Selenia 20K και του τσίμπαγε και λίγο! Τι προτείνεται σαν εναλλακτική λύση μιας και αν δεν κάνω λάθος σταμάτησε και η συνεργασία Fiat - Selenia? Τα 8100 X-Cess θα δουλέψουν ή να πάει σε κάτι του στυλ 6100 Synergie μιας και το μοτεράκι έχει συνηθίσει σε 10-40?
Ευχαριστώ όλους εκ΄των προτέρων!Πολύ σωστές οι σκέψεις σου. Για να ξεκαθαρίσουμε όμως τα πράγματα:
VW 500.00
This is an old specification applicable to all petrol and some diesel engines. You may want to use a newer spec oil, unless you have an old petrol engine.Viscosity Ratings: n/a
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 501.01
This is the basic specification for all petrol engines. Use if your engine is not referred to under other specifications.Viscosity Ratings: 10W-40, 15W-40, 20W-40
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 502.00
This oil is like 501.01 for all Petrol engines, but it is made for tougher working conditions like in the VR6 engines.Viscosity Ratings: 0W-40, 5W-40, 10W-40
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 503.00
This oil is for all Petrol engines. It is the longlife version of VW 502.00.Viscosity Ratings: 0W-30
Flexible Service Interval (longlife) capable: Yes
VW 503.01
This oil is a special version of VW 503.00 for use in the 1.8T engines with +180bhp (RS4, TT and S3) and the VR6 FSI, W8 and W12 engines. If you have such an engine, always use this oil or better, even for normal maintenance intervals, as there is no non-longlife alternative.Viscosity Ratings: 0W-30
Flexible Service Interval (longlife) capable: Yes
Αυτές είναι οι προδιαγραφές που κατά καιρούς η ίδια η VW έχει δημοσιεύσει. Εξάλλου αν διαβάσεις το manual αναφέρει την 503.01 μιας και ο 1.8Τ 'ζητάει' λεπτόρευστα λιπαντικά λόγων των μικρών κατασκευαστικών ανοχών του και καλύτερης λίπανσης του turbo. Μην διστάζεις να βάλεις λεπτόρευστο λιπαντικό. Τα πραγματικά group IV/V (PAO/Esters) 0w-30 λιπαντικά αντέχουν στο συνεχές σκίσιμο και στις υψηλές θερμοκρασίες από ένα group III ίδιου ιξώδους ή και μεγαλύτερου κατά ένα βαθμό μιας και η χημική τους σύνθεση είναι ανώτερη.
τα χαρακτηριστικα αυτα που τα βρηκες?
Από εδώ http://www.aral-lubricants.com/lubrican ... cal/safety
-
Ο χρήστης pilotos έγραψε:
Σαν κατοχος 156 να πω οτι οτ 8100 δουλευει αριστα στο μοτερ..Παρα πολυ καλο λαδι!Εχω κανει 30.000χλμ και σε καθε αλλαγη(5000ΚΜ) δεν καιω τπτ..+οτι το μοτερ ακουγεται υγιεσταταΠολύ νωρίς δεν κάνεις τις αλλαγές?
-
Παράξενο, δεν ξέρω αν παίζει κάτι, είχα στείλει e-mail στην Aral & τους ζητούσα τα “typical properties” για το συγκεκριμένο λάδι. Μου απάντησαν σχεδόν άμεσα στέλνοντάς μου το παρακάτω σε pdf.
Aral SuperTronic LongLife III SAE
5W-30
Applications:
Aral SuperTronic LongLife III SAE 5W-30 has been specifically developed for Volkswagen / Audi
vehicles to ensure maximum wear protection, cleanliness of the engine and thereby prolonging the
life of diesel particulate filters. Aral SuperTronic LongLife III SAE 5W-30 is equally suitable for
gasoline and diesel vehicles.
Aral Super Tronic LongLife III SAE 5W-30 is based on the new Aral Low SAPS-Technology for a
maximum of wearing protection.
Aral Super Tronic LongLife III SAE 5W-30 is suitable for cars with and without LongLife service.
Please refer to the manufacturers specifications.
Approval:
VW-Norm 504 00 and 507 00
SAE-grade DIN 51511 5W-30
Density at 15 °C g/ml DIN 51757 0,850
Viscosity
100 °C mm²/s DIN 51562 11,9
40 °C mm²/s DIN 51562 73
-30 °C mPa•s DIN 51377 < 6600
Viscosity Index DIN ISO 2909 > 160
Flash point COC °C DIN ISO 2592 > 200
Pourpoint °C DIN ISO 3016 -42Η απόκλιση στα χαρακτηριστικά νομίζω ότι είναι μεγάλη, γνωρίζει κανείς κάτι περισσότερο ?
-
TO FLASH POINT ειναι 200 ή 240 ???
-
Μην ξεχνάτε ότι γίνονται και αλλαγές στις χημικές συνθέσεις κατά καιρούς για να καλύπτουν τις νέες προδιαγραφές και όχι μόνον...
-
Λοιπον για να ακριβολογουμε και να λεμε τα πραγματα ως εχουν:
Κατοπιν διαβασματος σε αυτο το τοπικ απαφασισα να βαλω τις βαλβολινες ELF στο 407 μου και σας εγραψα οτι ηταν ανεπαισθητα καλυτερες απο τις δικες του.
Στο κρυο ομως ????
Εκει ειναι καλυτερες οι Elf, με διαφορα μαλιστα!!!!! -
http://www.trackday-special.gr/forum/vi ... b80e48bee1
Σχετικά με τα Motorkote που λέγαμε...
Το Motorkote δεν έχει καμία σχέση με τα συνήθη πρόσθετα. Δεν έχει καμία σχέση με μόλυ, δεν είναι τεφλόν, ούτε γραφιτούχα ένωση. Δεν είναι καν ενισχυτικό λιπαντικού. Είναι ενισχυτικό μετάλλων και το λιπαντικό είναι απλώς ο φορέας του. Ο βασικότερος ανταγωνιστης του Motorkote είναι το (ίσως και ακόμη καλύτερο) Militec-1.
Μην το μπερδεύετε με το παραπλανητικής ονομασίας Motorkote100 που συσκευάζεται στην Ελλάδα και δεν έχει καμία σχέση με το γνήσιο Motorkote.
Είναι τίμιο προϊόν.
Η γνώμη μου είναι ότι εάν χρησιμοποιείται υψηλής ποιότητας (και καταλληλότητας) λιπαντικό δεν χρειάζεστε ούτε καν το Motorkote ή το Militec-1. Αλλά επειδή δεν έχω βρει ότι μπορεί να βλάπτει κάπου, λέω ότι δεν είναι κακή επιλογή για κάποιον που θέλει το κάτι παραπάνω κι ας μην του χρειάζεται.
... -
Και εγώ ικανοποιημένος από τις elf trp so far.
Με -4 το πρωϊ δουλεύουν άνετα, ενώ γύρω στο 0 δεν έχουν καμία μα καμία διαφορά από το καλοκαίρι. -
Ο χρήστης opc έγραψε:
Σαν κατοχος 156 να πω οτι οτ 8100 δουλευει αριστα στο μοτερ..Παρα πολυ καλο λαδι!Εχω κανει 30.000χλμ και σε καθε αλλαγη(5000ΚΜ) δεν καιω τπτ..+οτι το μοτερ ακουγεται υγιεστατα
Πολύ νωρίς δεν κάνεις τις αλλαγές?
Δεν κανει χιλιομετρα το αμαξι πολλα λογο πιεσμενου χρονου και δευτερον ,ε 15E το διλιτρο δεν ειναι και σπουδαιο κοστος να το αλλαζω στις 5.000
-
Σημερα εβαλα στο αμαξι (106 rallye 16v) YACCO GALAXIE COMPETITION 15-50, ειναι 100% συνθετικο.
Με προβληματισε το ιξωδες, απο 10-40 σε 15-50.....τεσπα το αμαξι μου φαινεται οτι εχει αλλαξει (πριν εβαζα elf competition st 10-40) οτι εχει αλλαξει. Σα να ανεβαζει πολυ πιο προθυμα (πιστευα οτι με 15-50) θα εχανε σε στροφαρισμα. Τελος παντων ισως ειναι και η μεταβολη του καιρου.
Για το λαδι αυτο τι γνωμη εχετε?
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Δεν νομίζεις πως το 30άρι είναι σχετικά 'μικρό' για Ελλάδα και ειδικά καλοκαίρι? Γιατί έχω την εντύπωση πως ζητάει 502.00 προδιαγραφή?
Αν δεν κάνω λάθος η 503.01 είναι για long life διαστήματα service! Προσωπικά παρόλο που είναι στην τελευταία και καλά οδηγία της Seat για 15.000χλμ συνηθίζω να τα αλλάζω 2 φορές το χρόνο και ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα, αν και περίπου είναι 7000 κάθε φορά! Η αλήθεια είναι πως μετά την πρώτη αλλαγή των 1500 που μου βάλανε Divinol, τα οποία δε... άλλαξα μια φορά με Valvoline Synpower 5-40 και τις 2 άλλες με 8100 X-Cess και μπορώ να πω με τα λίγα που κατέχω πως όλα δουλεύουν μια χαρά. Αν πάω σε X-Lite θεωρείς πως είναι καλύτερο? Πάντως για Mobil 1 0-40 θα σκεφτόμουν να άλλαζα ή με 300V Power 5-40. Απλά με τα 300V με προβληματίζει αυτό που αναφέρει στο site περί 'Engine fuel Dilution'.
Και μια άλλη ερώτηση.... Φίλος με Alfa 156 έβαζε μέχρι πρότινος Selenia 20K και του τσίμπαγε και λίγο! Τι προτείνεται σαν εναλλακτική λύση μιας και αν δεν κάνω λάθος σταμάτησε και η συνεργασία Fiat - Selenia? Τα 8100 X-Cess θα δουλέψουν ή να πάει σε κάτι του στυλ 6100 Synergie μιας και το μοτεράκι έχει συνηθίσει σε 10-40?
Ευχαριστώ όλους εκ΄των προτέρων!Πολύ σωστές οι σκέψεις σου. Για να ξεκαθαρίσουμε όμως τα πράγματα:
VW 500.00
This is an old specification applicable to all petrol and some diesel engines. You may want to use a newer spec oil, unless you have an old petrol engine.Viscosity Ratings: n/a
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 501.01
This is the basic specification for all petrol engines. Use if your engine is not referred to under other specifications.Viscosity Ratings: 10W-40, 15W-40, 20W-40
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 502.00
This oil is like 501.01 for all Petrol engines, but it is made for tougher working conditions like in the VR6 engines.Viscosity Ratings: 0W-40, 5W-40, 10W-40
Flexible Service Interval (longlife) capable: No
VW 503.00
This oil is for all Petrol engines. It is the longlife version of VW 502.00.Viscosity Ratings: 0W-30
Flexible Service Interval (longlife) capable: Yes
VW 503.01
This oil is a special version of VW 503.00 for use in the 1.8T engines with +180bhp (RS4, TT and S3) and the VR6 FSI, W8 and W12 engines. If you have such an engine, always use this oil or better, even for normal maintenance intervals, as there is no non-longlife alternative.Viscosity Ratings: 0W-30
Flexible Service Interval (longlife) capable: Yes
Αυτές είναι οι προδιαγραφές που κατά καιρούς η ίδια η VW έχει δημοσιεύσει. Εξάλλου αν διαβάσεις το manual αναφέρει την 503.01 μιας και ο 1.8Τ 'ζητάει' λεπτόρευστα λιπαντικά λόγων των μικρών κατασκευαστικών ανοχών του και καλύτερης λίπανσης του turbo. Μην διστάζεις να βάλεις λεπτόρευστο λιπαντικό. Τα πραγματικά group IV/V (PAO/Esters) 0w-30 λιπαντικά αντέχουν στο συνεχές σκίσιμο και στις υψηλές θερμοκρασίες από ένα group III ίδιου ιξώδους ή και μεγαλύτερου κατά ένα βαθμό μιας και η χημική τους σύνθεση είναι ανώτερη.
τα χαρακτηριστικα αυτα που τα βρηκες?
Από εδώ http://www.aral-lubricants.com/lubrican ... cal/safety
Λοιπόν στο manual γράφει για 500.00 & 505.01 , σαν πρώτη ανάγνωση ενώ στη δεύτερη σελίδα γράφει πως η 502.00 είναι πιο καλή πιο ισχυρή κτλ.. Η 505.01 δεν είναι για πετρελαιοκινητήρες μόνο? Γενικώς ό,τι είναι πάνω από 505.00 είχα την εντύπωση πως είναι για diesel μόνο! Help!!!
-
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
Σα να ανεβαζει πολυ πιο προθυμα (πιστευα οτι με 15-50) θα εχανε σε στροφαρισμα.Το λάδι που έβαλες δεν το ξέρω αλλά ΔΕΝ ανεβάζει στροφές (15W50 και γω). Θα καταλάβεις το μοτέρ να ανεβάζει εύκολα το Μάιο, όταν πιάσει μια γερή ζέστη.
Για ήσυχα ταξίδια το χειμώνα είναι πάρα πολύ χοντρό. Επίσης, πρέπει να οδηγάς αρκετή ώρα μέχρι να ζεσταθεί καλά το λάδι πριν το σκίσεις (μετά κάνε ότι θέλεις). Πάντως έχει ξεκινήσει κανονικά το αμάξι με -15C οπότε μην ανησυχείς.
Τα πιο παλιά από το δικό μου σιβικ, είχαν 'ψυγείο' λαδιού-νερού. Ουσιαστικά το χειμώνα λειτουργούσε σαν θερμαντήρας (ζέσταινε το λάδι στη θερμοκρασία του νερού) και μπορούσες να χρησιμοποιείς χοντρά λάδια άνετα. Χωρίς το 'ψυγείο' είναι πολύ χοντρό λάδι για χειμώνα, μόνο σε ανάβαση (συνεχές σκίσιμο) είναι καλό.
-
Μιας και εχω οργανακι θερμοκρασιας λαδιου στο αμαξι, δεν παρατηρησα πολυ μεγαλη διαφορα με το 10-40 που ειχα....και εχει και αρκετο κρυο αυτες τις μερες, οτι δεν ειναι οτι καλητερο για στροφαρισμα το 15-50 (γενικα) το ψιλιαζομουνα...τεσπα τι να πω...ισως φταιει ο καιρος που το αμαξι παει τοσο καλα. Κανενας ειδικος για τα λαδια ρε παιδια να μου πει τι λεει το λαδακι που εβαλα....
-
Tα YACCO σαν λιπαντικα ειναι αρκετα καλα(Group IV, απο οτι ξερω)..Το 15-50 ειναι καπως ζορι αν και τα Rallye βολευονται και με αυτο το ιξωδες.Το καλυτερο που εχουμε δοκιμασει σε Rallye φιλου και αλλαγες καθε 10.000κμ ειναι Redline 5-40.Παρα πολυ καλο λαδι και ταιριαζει γαντι στο μοτερακι
-
Λοιπόν στο manual γράφει για 500.00 & 505.01 , σαν πρώτη ανάγνωση ενώ στη δεύτερη σελίδα γράφει πως η 502.00 είναι πιο καλή πιο ισχυρή κτλ.. Η 505.01 δεν είναι για πετρελαιοκινητήρες μόνο? Γενικώς ό,τι είναι πάνω από 505.00 είχα την εντύπωση πως είναι για diesel μόνο! Help!!!
H 500.00 είναι παλιά προδιαγραφή και έχει αποσυρθεί. Η 505.00 και άνω είναι όντως για κινητήρες ντίζελ. Παράξενο που δεν αναφέρει το manual την 503.01. Δεν έχεις τότε παρά να διαλέξεις την 502.00 προδιαγραφή. Διάλεξε κατά προτίμηση ένα 100% συνθετικό λιπαντικό με ανώτερο ιξώδες 40.
-
Ο χρήστης ratanplan έγραψε:
...και εχει και αρκετο κρυο αυτες τις μερες, οτι δεν ειναι οτι καλητερο για στροφαρισμα το 15-50 (γενικα) το ψιλιαζομουνα...τεσπα τι να πω...ισως φταιει ο καιρος που το αμαξι παει τοσο καλα.Ας μη στροφάρει καλά
Μέσα στη πόλη (σε κίνηση) πόση ώρα κάνει το λάδι να ζεσταθεί;Αν περιμένεις να ζεσταθεί καλά το λάδι είναι μια χαρά. Το χειρότερο είναι σε ήσυχο ταξίδι με πάρα πολύ κρύο που το λάδι δεν ανεβάζει θερμοκρασία και έχεις μικρή ροή. Για το χειμώνα σίγουρα δεν είναι το σωστό ιξώδες αλλά δεν μπορώ να αλλάζω λάδια σύμφωνα με τις εποχές.
Γενικά τα 15W50 έχουν περισσότερα πρόσθετα - πιο σωστά δεν έχουν μειώσει τόσο τα πρόσθετα όσο στα άλλα νέα λάδια (πάντως τα πρόσθετα δεν είναι στα επίπεδα των λαδιών για μοτοσυκλέτες).
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... _Guide.pdfΣτους αγώνες, οι πρώτες ομάδες συνήθως χρησιμοποιούν (το πολύ) 5W30 αλλά οι πιο φτωχοί αγωνιζόμενοι ΜΠΟΡΕΙ να είναι στο 15W50 (σε κινητήρες με σφικτά διάκενα και μικρές ανοχές).
-
Ο χρήστης mariost έγραψε:
Λοιπόν στο manual γράφει για 500.00 & 505.01 , σαν πρώτη ανάγνωση ενώ στη δεύτερη σελίδα γράφει πως η 502.00 είναι πιο καλή πιο ισχυρή κτλ.. Η 505.01 δεν είναι για πετρελαιοκινητήρες μόνο? Γενικώς ό,τι είναι πάνω από 505.00 είχα την εντύπωση πως είναι για diesel μόνο! Help!!!
H 500.00 είναι παλιά προδιαγραφή και έχει αποσυρθεί. Η 505.00 και άνω είναι όντως για κινητήρες ντίζελ. Παράξενο που δεν αναφέρει το manual την 503.01. Δεν έχεις τότε παρά να διαλέξεις την 502.00 προδιαγραφή. Διάλεξε κατά προτίμηση ένα 100% συνθετικό λιπαντικό με ανώτερο ιξώδες 40.
Σ΄ευχαριστώ πολύ! 8100 X-Cess χρησιμοποιώ κ μια φορά Valvoline Synpower 5-40 αλλά σκέφτομαι να πάω σε 8100 X-Lite ή Mobil 1 0-40 μιας και καλύπτουν και 502.00 και 503.01. Η προσωπική σου γνώμη?
-
Σ΄ευχαριστώ πολύ! 8100 X-Cess χρησιμοποιώ κ μια φορά Valvoline Synpower 5-40 αλλά σκέφτομαι να πάω σε 8100 X-Lite ή Mobil 1 0-40 μιας και καλύπτουν και 502.00 και 503.01. Η προσωπική σου γνώμη?
Και τα δύο είναι κορυφαία λάδια όπως και τα 2 προηγούμενα που χρησιμοποίησες. Αν ο κινητήρας έχει λίγα χλμ. (κάτω από 100.000) και δεν καταναλώνει μεγάλες ποσότητες λαδιού θα σου πρότεινα ένα δυνατό 30άρι όπως το X-Lite και άλλα:
ELF EXCELLIUM FULL TECH 0W30 - VW 502.00
ELF EXCELIUM LDX 0W30 - VW 503.01
FUCHS TITAN SUPERSYN SL 0W30 - VW 503.01
FUCHS TITAN GT1 LONGLIFE III 5W30 - VW 504.00
MOBIL 1 ESP Formula 5W30 - VW 504.00
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 0W30 - VW 503.01
TOTAL QUARTZ INEO 504-507 5W30 - VW 504.00
VALVOLINE SynPower MXL 0W30 - VW 503.01
VALVOLINE SynPower MXL 5W30 - VW 502.00
VALVOLINE SynPower XL-III 5W30 - VW 504.00
VALVOLINE SynPower 5W30 - VW 502.00Εκτός κι αν βλέπεις αυξημένες καταναλώσεις μπορείς να πάς σε 40άρι:
AMSOIL European Formula 5W40 (AFL) - VW 502.00
ELF EXCELLIUM 0W40
ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - VW 502.00
FUCHS TITAN SUPERSYN SL 5W40 - VW 502.00
MOBIL 1 0W40 - VW 503.01
MOTUL 8100 E-tech 0W40 - VW 503.01
MOTUL 8100 X-cess 5W40 - VW 502.00
MOTUL 8100 X-clean 5W40 - VW 502.00
SHELL HELIX ULTRA 0W40 - VW 502.00
TORCO SR-5 5W40
TOTAL QUARTZ 9000 0W40
TOTAL QUARTZ 9000 5W40 - VW 502.00
VALVOLINE SynPower 0W40 - VW 503.01
VALVOLINE SynPower 5W40 - VW 502.00
VALVOLINE SynPower MXL 5W40 - VW 502
Περι λιπαντικών γενικώς