-
aserf, αυτό το πράγμα δεν γίνεται που περιγράφει ο coyot. Αν το είδε ο ίδιος, ίσως να μην κατάλαβε καλά τι γινόταν. Αλλά η διαδικασία αυτή είναι τόσο αστεία όσο το να πούμε ότι κρατούσα το μοτέρ με τα χέρια όταν είχε κοπεί η βάση. Η πόρτες στα αεροπλάνα κλείνουν από μέσα προς τα έξω, οπότε η πίεση τις σφραγίζει. Και φυσικά το αεροπλάνο δεν είναι δυνατόν να ταξιδεύει χωρίς συμπίεση στην καμπίνα (την τελευταία φορά που έγινε, κάποιοι καρφώθηκαν στο γραμματικό).
-
Οι πόρτες στα Boeing μπορούν να 'απασφαλίσουν' εν πτήση (έχει συμβεί πάμπολες φορές) , ανάβει ένα φως στο πιλοτήριο και το πλήρωμα είναι υποχρεωμένο να κατέβει σε χαμηλότερο ύψος (μικρότερη συμπίεση) και να προσγειωθεί το συντομότερο.
Από το να απασφαλίσει μέχρι να ανοίξει υπάρχει βέβαια μεγάλη 'απόσταση' αλλά τις φορές που άνοιξε .... αποδείχτηκε από τα συντρίμια -
Ρε Βασίλη, σε κανονικό ύψος cruising με νορμάλ συμπίεση στην καμπίνα είναι δυνατόν να 'μπορεί' άνθρωπος να κρατήσει κλειστεί την θύρα με το χέρι; Μιλάμε για συνθήκες εκρηκτικής αποσυμπίεσης. Εκτός αν φυσικά το αεροπλάνο πετούσε χαμηλά.
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Οι πόρτες στα Boeing μπορούν να 'απασφαλίσουν' εν πτήση (έχει συμβεί πάμπολες φορές) , ανάβει ένα φως στο πιλοτήριο και το πλήρωμα είναι υποχρεωμένο να κατέβει σε χαμηλότερο ύψος (μικρότερη συμπίεση) και να προσγειωθεί το συντομότερο.
Από το να απασφαλίσει μέχρι να ανοίξει υπάρχει βέβαια μεγάλη 'απόσταση' αλλά τις φορές που άνοιξε .... αποδείχτηκε από τα συντρίμιαΘα αναφέρεσαι μάλλον στις πόρτες του χώρου αποσκευών (cargo doors) και όχι στις πόρτες της καμπίνας. Σχεδόν όλα τα συμβάντα με 'πόρτες' που αναφέρουν οι αεροπορικές εταιρίες αφορούν τις cargo doors, οι οποίες λόγω κατασκευής μπορούν ν'ανοίξουν κατά τη διάρκεια της πτήσης. Όσα συμβάντα αφορούν τις πόρτες της καμπίνας, είτε αφορούν περιπτώσεις που η πόρτα δεν είχε κλείσει εξαρχής καλά (κάτι που γίνεται αντιληπτό κατά ή αμέσως μετά την απογείωση), είτε πιο ακράιες (και πολύ σπάνιες) περιπτώσεις που μαζί με την πόρτα...έφυγε και το τμήμα της ατράκτου που την περιέβαλλε (δομική αστοχία).
Οι πόρτες της καμπίνας είναι 'pressure plugs', δηλαδή η διαφορά ατμοσφαιρικής πίεσης είναι αρκετή για να τις κρατήσει κλειστές. Σε ένα α/φος που πετά στο συνηθισμένο ύψος πτήσης (30-35k ft.), αν η καμπίνα είναι συμπιεσμένη και η πόρτα έχει κλείσει σωστά από την αρχή, και να θέλεις δεν μπορείς να την ανοίξεις.
Εδώ σε πολλά α/φη ακόμα και στατικές δοκιμές κινητήρα να κάνεις στο έδαφος, αν η καμπίνα έχει συμπίεστεί οι πόρτες δεν ανοίγουν (μια από τις δικλείδες ασφαλείας)
Επειδή πάντως αναφέρθηκες σε 'συντρίμια' θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πόσες πτώσεις αεροσκαφών έχουν αποδοθεί σε άνοιγμα πορτας καμπίνας
-
Αν και το thread είναι για την ΟΑ με αφορμή την συζήτηση αν δούμε και τι λένε οι ανταγωνιστές.
http://www.aegeanair.com/aegeangr/news/ ... ews_id=172
http://www.aegeanair.com/aegeangr/news/ ... ews_id=169
Δεν μου φαίνεται να τα έχουν σπάσει μεταξύ τους, επίσης δεν νομίζω οι Γερμανοί να μην κάνουν καλή συντήρηση.
Και για όσους θα πούνε ότι αυτά είναι από πλευράς Aegean
http://www.lufthansa-technik.com/applic ... _en_US.xml
http://www.airbus.com/en/presscentre/pr ... egean.html
http://www.airbus.com/en/presscentre/pr ... lines.html
http://www.eads.net/1024/en/pressdb/pre ... lines.html
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Ρε Βασίλη, σε κανονικό ύψος cruising με νορμάλ συμπίεση στην καμπίνα είναι δυνατόν να 'μπορεί' άνθρωπος να κρατήσει κλειστεί την θύρα με το χέρι; Μιλάμε για συνθήκες εκρηκτικής αποσυμπίεσης. Εκτός αν φυσικά το αεροπλάνο πετούσε χαμηλά.To a/fos sto opoio anaferthika ontws epasche apo argi aposympiesi.
H martyria mou ehei metaferthei apo prwin aerosynodo gia tin sovarotita tis opoias ehw proswpiki antilipsi.Sorry gia ta Greenglish, alla vriskomai se Naziland, gia test-drive... he-he
-
Τι κουβαλάμε λοιπόν μαζί μας σε κάθε ταξίδι;
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
vriskomai se Naziland, gia test-drive... he-heΈχει 316 στη Γερμανία;
-
Ο χρήστης VIRSS έγραψε:
Οι πόρτες στα Boeing μπορούν να 'απασφαλίσουν' εν πτήση (έχει συμβεί πάμπολες φορές) , ανάβει ένα φως στο πιλοτήριο και το πλήρωμα είναι υποχρεωμένο να κατέβει σε χαμηλότερο ύψος (μικρότερη συμπίεση) και να προσγειωθεί το συντομότερο.
Από το να απασφαλίσει μέχρι να ανοίξει υπάρχει βέβαια μεγάλη 'απόσταση' αλλά τις φορές που άνοιξε .... αποδείχτηκε από τα συντρίμιαΘα αναφέρεσαι μάλλον στις πόρτες του χώρου αποσκευών (cargo doors) και όχι στις πόρτες της καμπίνας. Σχεδόν όλα τα συμβάντα με 'πόρτες' που αναφέρουν οι αεροπορικές εταιρίες αφορούν τις cargo doors, οι οποίες λόγω κατασκευής μπορούν ν'ανοίξουν κατά τη διάρκεια της πτήσης. Όσα συμβάντα αφορούν τις πόρτες της καμπίνας, είτε αφορούν περιπτώσεις που η πόρτα δεν είχε κλείσει εξαρχής καλά (κάτι που γίνεται αντιληπτό κατά ή αμέσως μετά την απογείωση), είτε πιο ακράιες (και πολύ σπάνιες) περιπτώσεις που μαζί με την πόρτα...έφυγε και το τμήμα της ατράκτου που την περιέβαλλε (δομική αστοχία).
Οι πόρτες της καμπίνας είναι 'pressure plugs', δηλαδή η διαφορά ατμοσφαιρικής πίεσης είναι αρκετή για να τις κρατήσει κλειστές. Σε ένα α/φος που πετά στο συνηθισμένο ύψος πτήσης (30-35k ft.), αν η καμπίνα είναι συμπιεσμένη και η πόρτα έχει κλείσει σωστά από την αρχή, και να θέλεις δεν μπορείς να την ανοίξεις.
Εδώ σε πολλά α/φη ακόμα και στατικές δοκιμές κινητήρα να κάνεις στο έδαφος, αν η καμπίνα έχει συμπίεστεί οι πόρτες δεν ανοίγουν (μια από τις δικλείδες ασφαλείας)
Επειδή πάντως αναφέρθηκες σε 'συντρίμια' θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πόσες πτώσεις αεροσκαφών έχουν αποδοθεί σε άνοιγμα πορτας καμπίνας
Μην με βάζεις να ψάχνω στοιχεία δεν έχω χρόνο, αρκέσου στο λόγο μου, ότι αν γίνει η 'στραβή' και απασφαλίσει εν πτήση υπάρχει περίπτωση (και έχει γίνει) η πόρτα να παρασυρθεί από τον αέρα.
Εχω 23 χρόνια στο επάγγελμα μηχ. α/φων, ξέρω τι λέω. -
Συγγνώμη αλλά εκφράσεις όπως 'έχω Χ χρόνια στο επάγγελμα' δεν πιστοποιούν την εγκυρότητα των γραφόμενων. Ακόμα και οι αυθεντίες στους τομείς τους δεν είναι υπεράνω πάσης κριτικής και φυσικά όλοι είμαστε επιρρεπείς σε λάθη.
Στην προκειμένη περίπτωση ισχυρίζεσαι οτι μια πόρτα καμπίνας μπορεί ν'ανοίξει εν πτήσει. Εγώ ρωτάω πώς είναι δυνατόν να γίνει αυτό, αφού ακόμα και ν'απασφαλίσει η πόρτα, η διαφορά ατμ. πίεσης την κρατά σφραγισμένη (μιλάμε πάντα για ύψος 30-35 χιλ. ποδών, συμπιεσμένη καμπίνα και η πόρτα να έχει κλείσει απ'την αρχή σωστά).
Ρωτάω γιατί καμία πηγή απ'αυτές που κοίταξα δεν επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς σου (ούτε καν οι αναφορές σε συμβάντα). Παρόλαυτα δέχομαι οτι κι εγώ μπορεί να κάνω λάθος, απόδειξέ μου λοιπόν οτι αυτό που λες είναι σωστό.
-
VIRSS
η πίεση εντός της καμπίνας είναι μεγαλύτερη από την εξωτερική. Άρα, αν μια πόρτα απασφαλίσει (και ο μηχανισμός κλεισίματος είναι είτε σχεδιασμένος λάθος, είτε χαλασμένος) η πίεση θα την πετάξει έξω!Σωστό αυτό που λες για τις αυθεντίες, αλλά ο Βασίλης, ΚΑΙ στην συγκεκριμένη περίπτωση, ξέρει για τι πράγμα μιλάει!
-
Στη θεωρία σωστά τα λες, στη πράξη όμως τι γίνεται ?
Αν η πόρτα φύγει απο τη θέση της σε τέτοιο σημείο που να επηρεάζεται από τον αέρα, υπάρχει περίπτωση η δύναμη του αέρα να την παρασύρει.
Δες μερικά παραδείγματα σε αυτό το pdf ... http://flightsafety.org/ccs/ccs_jul-aug05.pdf
Θα δεις ότι σε ένα 747 η πόρτα ουσιαστικά κρατήθηκε στη θέση της από την αεροσυνοδό. -
Στις ταινίες πάντως, ο καλός ανοίγει την πόρτα και πετάει τον κακό όξω.
-
-
Ο χρήστης skullone έγραψε:
Νίκο έχει δίκιο ο Spike. Μπορούμε με όποια εταιρία θέλουμε να ταξιδεύσουμε, δεν υπάρχει περιορισμός. Επίσης μιλάμε για 4 καταστάσεις επιβίβασης το χρόνο που ούτε οι μισοί από εμάς δεν καταναλώνουμε. Περισσότερο αφορά όσους υπηρετούν σε νησιά και δεν είναι φυσικά ντόπιοι. Παλιά οι καταστάσεις αυτές αφορούσαν μόνο καράβι αλλά έτσι που έγιναν τα εισιτήρια σε αυτά είναι σχεδόν το ίδιο οπότε καλά το έκαναν. Επίσης σε θέματα φύλλων πορείας συμφέρει την υπηρεσία γιατί δεν μας χάνει πολλές μέρες, αφού συχνά η μετακίνηση σε Μονάδες της Αθήνας γίνεται σε μια μέρα. Λιγότερα δηλαδή χρήματα σε ημέρες εκτός έδρας αλλά και λιγότερες μέρες μακριά από τη δουλειά.
Δεν μπορώ να ξέρω αν έχουμε χρέη στην ΟΑ ή αν πληρώνουμε καλύτερα τη μια ή την άλλη εταιρία αλλά δεν νομίζω στη μια να είμαστε κακοπληρωτές και στην άλλη κύριοι.Το χαρτάκι με υπογραφή διοικητού που υπάρχει στο διάδρομο της Διεύθυνσης Επιχειρήσεων-Εκπαίδευσης στο διοικητήριο της 115 γράφει μόνον ΟΑ.
Δεν ξέρω τι κάνουν στην 115ΠΜ εγώ έχω ταξιδεύσει αρκετές φορές χωρίς κανένα πρόβλημα. Δεν μιλάω με ίσως αλλά με γεγονότα. Επίσης η διαταγή δεν έκανε διαχωρισμούς την έχω διαβάσει πολλές φορές.
-
δεν ειναι μονο για ΟΑ..
-
Γίνεται μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στο airliners.net για την Ολυμπιακή:
http://www.airliners.net/discussions/ge ... in/3711520 -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Στη θεωρία σωστά τα λες, στη πράξη όμως τι γίνεται ?
Αν η πόρτα φύγει απο τη θέση της σε τέτοιο σημείο που να επηρεάζεται από τον αέρα, υπάρχει περίπτωση η δύναμη του αέρα να την παρασύρει.
Δες μερικά παραδείγματα σε αυτό το pdf ... http://flightsafety.org/ccs/ccs_jul-aug05.pdf
Θα δεις ότι σε ένα 747 η πόρτα ουσιαστικά κρατήθηκε στη θέση της από την αεροσυνοδό.Πολύ ενδιαφέρον το pdf αλλά δυστυχώς δεν βρήκα κανένα παράδειγμα που να ταιριάζει στη περιγραφή του coyiot (γιατί όλη η συζήτηση γι'αυτό γίνεται ) και να αποδεικνύει τους ισχυρισμούς σου.
Όλα τα συμβάντα έγιναν αντιληπτά είτε κατά την τροχοδρόμηση είτε, στη χειρότερη περίπτωση, αμέσως μετά την απογείωση οπότε και η διαφορά πίεσης είναι μικρή.
Στην περίπτωση του 747, αν και ο μηχανισμός απασφάλισε εν πτήσει η πόρτα δεν άνοιξε και το πλήρωμα απλά παρακολουθούσε την κατάσταση (the cabin crew were advised to monitor the door for the rest of the flight). Μάλλον δεν το θεώρησαν και πολύ σημαντικό περιστατικό αλλιώς θα είχαν ζητήσει αναγκαστική προσγείωση σε κάποιο κοντινό αεροδρόμιο. Η πόρτα πήγε ν'ανοίξει κατά την φάση της προσγείωσης (όταν δηλαδή ο κυβερνήτης θα είχε αρχίσει την αποσυμπίεση) οπότε και δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος.
Επίσης δεν αναφέρεται κανένα δυστύχημα σε αντίθεση με αυτό που έγραψες πιο πάνω.
Συνεπώς, η ιστορία που μετέφεραν στον coyot 'μπάζει' από πολλές μεριές.
@kouk Ακριβώς επειδή η πίεση είναι μεγαλύτερη μέσα, οι πόρτες καμπίνας για ν'ανοίξουν τραβιούνται πρώτα προς τα μέσα (και προς τα πάνω κλπ. νομίζω) και μετά σπρώχνονται προς τα έξω.
-
VIRSS
Πολλές φορές τα γεγονότα δεν είναι όπως παρουσιάζονται ή όπως μπορείς να τα βρεις στο νετ. Πολύ ευχαρίστως να στο εξηγήσω από κοντά αυτό, αφού μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
vriskomai se Naziland, gia test-drive... he-he
Έχει 316 στη Γερμανία;
Όχι, δεν πωλείτε πουθενά στην Κεντρική Ευρώπη (ώς καινούργιο) αλλά μόνο σε Ελλάς-Ισπανία-Πορτογαλία & ίσως Ιταλία....
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜMΕΣ