-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Στο βρεγμένο, στα πολυαγαπημένα μας προσθιοκίνητα κάνει συχνά το εκνευριστικό ήχο (σαν τράνταγμα όλου του μπροστινού συστήματος) του 'διαφορικού', όταν προσπαθούμε να το διπλώσουμε.Σπινιάρεις γαλλικό που έχει πολύ χαλαρές βάσεις κινητήρα/κιβωτίου. Τραντάζεται όλο το αμάξι καθώς ο τροχός πιάνει/χάνει τη πρόσφυση και το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου πηγαινοέρχεται (καμιά πιθαμή?). Αυτό σημαίνει τουλάχιστον ότι ΕΧΕΙ πρόσφυση, υπάρχουν αμάξια που στις ίδιες συνθήκες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ πρόσφυση και σπινιάρουν απαλά.
-
και στο ιμπιζα γινεται αυτο που δεν εχει χαλαρες βασεις.
-
Ο χρήστης spiros έγραψε:
και στο ιμπιζα γινεται αυτο που δεν εχει χαλαρες βασεις.Άλλο τράνταγμα και άλλο ΤΡΑΝΤΑΓΜΑ
-
Φορουσα τα SportContact σε 195/45/15 σε 106 και ειχα παρομοιο προβλημα.
Σε σχεση με αλλα πολιτικα λαστιχα ομως, ημουν ικανοποιημενος με αυτα. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Στο βρεγμένο, στα πολυαγαπημένα μας προσθιοκίνητα κάνει συχνά το εκνευριστικό ήχο (σαν τράνταγμα όλου του μπροστινού συστήματος) του 'διαφορικού', όταν προσπαθούμε να το διπλώσουμε.
Σπινιάρεις γαλλικό που έχει πολύ χαλαρές βάσεις κινητήρα/κιβωτίου. Τραντάζεται όλο το αμάξι καθώς ο τροχός πιάνει/χάνει τη πρόσφυση και το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου πηγαινοέρχεται (καμιά πιθαμή?). Αυτό σημαίνει τουλάχιστον ότι ΕΧΕΙ πρόσφυση, υπάρχουν αμάξια που στις ίδιες συνθήκες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ πρόσφυση και σπινιάρουν απαλά.
Ωπ! Αυτό όμως οφείλεται και στην ανάρτηση. Κανονικά, θα πρέπει, η ανάρτηση να επιτρέπει στον τροχό να έχει την μέγιστη πρόσφυση, μέχρι να την χάσει. Αν 'μπιστάει', χάνοντας και βρίσκοντας την πρόσφυση, δεν θα κατηγορούσα αποκλειστικά τα λάστιχα...
-
Ο χρήστης funkyreverend έγραψε:
Μια που μιλάμε για βρεγμένο, έχω μια ερώτηση!Στο βρεγμένο, στα πολυαγαπημένα μας προσθιοκίνητα κάνει συχνά το εκνευριστικό ήχο (σαν τράνταγμα όλου του μπροστινού συστήματος) του 'διαφορικού', όταν προσπαθούμε να το διπλώσουμε.
α) Γιατί αυτό το τράνταγμα, συνοδευόμενο πάντα από ευθύγραμμη ομαλή προς το χωράφι κίνηση, εμφανίζεται ΜΟΝΟ στο βρεγμένο και ποτέ στο στεγνό; Μιλάμε πάντα για περίπου ίδιο επίπεδο καφρίλας.
β) Στα πισωκίνητα συμβαίνει το ίδιο, απλά από τους πίσω τροχούς ή απλά γλιστράνε αθόρυβα προς την εφαπτομένη; Δεν έχω οδηγήσει ποτέ πισωκούνα σε βροχή, πόσο μάλλον να την πιέσω κιόλας.
Το ιδιο 'θορυβο' παρατηρησα και εγω στο Grande τις προαλλες που εβρεχε και σαν παιδι βγηκα να παιξω
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Στο βρεγμένο, στα πολυαγαπημένα μας προσθιοκίνητα κάνει συχνά το εκνευριστικό ήχο (σαν τράνταγμα όλου του μπροστινού συστήματος) του 'διαφορικού', όταν προσπαθούμε να το διπλώσουμε.
Σπινιάρεις γαλλικό που έχει πολύ χαλαρές βάσεις κινητήρα/κιβωτίου. Τραντάζεται όλο το αμάξι καθώς ο τροχός πιάνει/χάνει τη πρόσφυση και το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου πηγαινοέρχεται (καμιά πιθαμή?). Αυτό σημαίνει τουλάχιστον ότι ΕΧΕΙ πρόσφυση, υπάρχουν αμάξια που στις ίδιες συνθήκες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ πρόσφυση και σπινιάρουν απαλά.
Kαι ισπανογερμανικό και 2 ιταλικά και ιαπωνικά. Το ίδιο συνέβαινε και με καινούρια λάστιχα και αμορτισέρ και με χιλιόμετρα πάνω τους.
Η ερώτησή μου σχετίζεται περισσότερο με το γιατί εμφανίζεται αυτή η αντίδραση (τράνταγμα και ατέλειωτη υποστροφή) μόνο στο βρεγμένο, ενώ στο στεγνό με μηδέν συντελεστή πρόσφυσης, θα ακουστεί το στρίγγλισμα των ελαστικών και θα ταξιδεύεις ατσαλάκωτος προς το χωράφι.
-
Επειδή, στο βρεγμένο, η πρόσφυση είναι πάρα πολύ μικρή και ασυνεχής.
Το λάστιχο βρίσκει και χάνει την πρόσφυση. Αν η ανάρτηση δεν είναι καλή, τότε 'μπιστάει', μόλις βρίσκει πρόσφυση. -
Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό ως wheel hop. Πολύ επικίνδυνο σε μπροστοκίνητους και πισωκίνητους για τα συστήματα μετάδοσης και γενικά μεγάλη καταπόνηση. μια καλή εξήγηση (όχι απόλυτη) είναι αυτή. Τώρα για τις λύσεις του προβλήματος όταν το χα ψάξει είναι μεγάλη ιστορία που έχει σχέση με τον τύπο της ανάρτησης του εκάστοτε αυτοκινήτου, τις αναρτήσεις κοκ. Τα λάστιχα πάντως όταν μιλάμε για αυτό το φαινόμενο δεν είναι το βασικό πρόβλημα
-
Στην πίσω κίνηση έχει ακριβώς το ίδιο σύμπτωμα;
Ευχαριστώ για το λινκ και για την εξήγηση, θα τα διαβάσω ενδελεχώς το βράδυ!
-
Στα πισωκίνητα το πρόβλημα υπάρχει κυρίως σε αναρτήσεις με σούστες και που το διαφορικό δεν έχει διαμήκεις βραχίονες στήριξης.
Ο πρώτος που στήριξε σωστά το διαφορικό ήταν ο Γιόχεν Νίρπας που έτρεχε στο ΕΠΑΤ το 1967 με Ford Capri.
-
Ναι όπως αναφέρεται και στην εξήγηση στο λινκ το σύμπτωμα δεν αλλάζει είτε στον μπρος είτε στον πίσω άξονα. Αυτό που παρέλειψα είναι πως το wheel hop αφορά την επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή, ενώ εσύ είχες αναφερθεί και στο γιατί τρέμει τόσο κατά την υποστροφή σε βρεγμένο δρόμο. Υπάρχει φυσικά μια αντιστοιχία στα φαινόμενα αλλά χρειάζεται μια περαιτέρω διευκρίνηση. και το δεύτερο βέβαια έχει να κάνει με την απώλεια κ επανάκτηση πρόσφυσης.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Στα πισωκίνητα το πρόβλημα υπάρχει κυρίως σε αναρτήσεις με σούστες και που το διαφορικό δεν έχει διαμήκεις βραχίονες στήριξης.Ο πρώτος που στήριξε σωστά το διαφορικό ήταν ο Γιόχεν Νίρπας που έτρεχε στο ΕΠΑΤ το 1967 με Ford Capri.
Εκει γίνεσαι κανγκουρό,ειδικα σε αδειο φορτηγακι.
Εχουνε σπάσει και φύλλα σούστας απο αυτο το τρανταγμα. -
Πολύ καλό και απλό το άρθρο, μπράβο!
Για τη διαφοροποίηση ξεκινήματος στην ευθεία και υποστροφής που ανέφερα εγώ, δεν υπάρχει πρόβλημα, είναι απόλυτα κατανοητή.
Για τη βροχή μάλλον, θα πρέπει να ακούσω τον kouk για το είδος της πρόσφυσης στο βρεγμένο...
-
Για να επανέλθω στο κυρίως θέμα, στο σεμινάριο της MWB-M μας είχαν πει πως και σε θεόστεγνη άσφαλτο, τα θερινά ελαστικά υστερούν σοβαρά των χειμερινών κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου (θερμοκρασία ασφάλτου).
Άρα, να υποθέσουμε ότι ιδεώδς φάσμα θερμοκρασίας ασφάλτου [λογικά πάντα υψηλότερης από την αντίστοιχη θερμοκρασία αέρος] για θερινά λάστιχα είναι 20-35 βαθμοί;
-
To wheel hop ή axle tramp είναι αυτό που περιγράφεται στο link.
Σας θυμίζω τι έκανε η BMW για τη manual έκδοση της Μ5 ...
http://www.carmagazine.co.uk/news.php?sid=421&page=1
Και όπως είναι φυσικό η μεγαλύτερη δύναμη επιδεινώνει το πρόβλημα, σε όποιον άξονα κι αν μεταδίδεται.Το αντίστοιχο φαινόμενο κατά τη διάρκεια της στροφής οφείλεται πάλι στην απότομη μεταβολή της πρόσφυσης του βρεγμένου οδοστρώματος σε συνδυασμό με τις μεταβολές των γωνιών του τροχού. Τα πολιτικά αυτοκίνητα σωστά έχουν μαλακά παρεμβύσματα σε υποπλαίσια, ψαλίδια, ράβδους κλπ. ... διαφορετικά πρώτα θα έσπαγαν τη μέση του οδηγού και σιγά-σιγά θα αυτοκαταστρέφονταν
-
Όσο πιο μαλακά παρεμβύσματα (και βάσεις κινητήρα/κιβωτίου) τόσο χειρότερο γίνεται το πρόβλημα. Καθώς τα σκληραίνεις μειώνεται το πρόβλημα.
και αρχίζει να τρίζει όλο το αμάξι από τους κραδασμούς του (τετρακύλινδρου) κινητήραThe solution is to reduce the flex in the rubberband-like motor mounts and suspension bushings. This page deals only with the motor mounts.
http://www.raktron.com/misc/mt.htmO εξακύλινδρος κινητήρας της BMW σου δεν χρειάζεται καν ελαστικές βάσεις κινητήρα. ( Τι έχει; )
-
Και βέβαια έχει και μάλιστα μεγαλούτσικες
.. βάση μηχανής .. ......... .. βάση κιβωτίου ..
-
Μπράβο βάσεις η BMW, μεγαλούτσικες. Εγώ νόμιζα θα έχει κάτι μόνο για να στερεώνει το κινητήρα στο αμάξωμα (δεν έχουν κραδασμούς οι 6-8 κύλινδροι) όπως αυτές.
-
Σήμερα έζησα την κακή αντίδραση των κρύων Potenza σε κρύο οδόστρωμα
Φεύγοντας από το Πανεπιστήμιο και θέλοντας να κάνω τον κύκλο μιας πλατείας το αυτοκίνητο γλίστρησε ολόκληρο προς τα δεξιά, πρακτικά αλλάζοντας λωρίδα. Η ταχύτητά μου ήταν πολύ χαμηλότερη απ' ότι άλλες φορές, οπότε ήταν εμφανές ότι η πρόσφυση των ελαστικών ήταν επιεικώς απαράδεκτη.
Πολύ με έχουν μπερδέψει τα λάστιχα αυτά.
Στο στεγνό αν είναι ζεστά υπό πίεση νοιώσεις ότι βεντουζώνουν και αν πιεστούν υπερβολικά και χάσουν την πρόσφυσή η αντίδρασή τους είναι απότομη.
Στο ελαφρά βρεγμένο οδόστρωμα γλιστράνε αν έχει σχηματιστεί γλίτσα, ενώ αν ο δρόμος είναι καθαρός κρατάνε σαν να ήταν στεγνό το οδόστρωμα.
Τέλος, σε πολύ βρεγμένο οδόστρωμα άλλοτε εμφανίζουν εύκολα υδρολίσθηση και άλλοτε πραγματικά έχουν άψογο κράτημα. Τι να πω... λογικά φταίει ο συνδυασμός ποιότητας του οδοστρώματος και νερού.
Θερμοκρασια ασφαλτου και προσφυση