-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
Μηπως ενα καλο φρεναρισμα (εφοσον το επιτρεπουν οι συνθηκες φυσικα), θα ηταν να αφησουμε το γκαζι και αφησουμε το αυτοκινητο να ελατωνει ταχυτητα μονο του, κατεβαζοντας και ταχυτητα (π.χ. απο 4η σε 3η, απο 4η σε 2η αναλογα ποσο θα το αφησουμε να 'ρολαρει')? Μηπως με αυτο τον τροπο, παταμε το φρενο το ελαχιστο δυνατον για να σταματησουμε?
Βεβαια δε ξερω μηπως κανουμε καλο στα τακακια και κακο στο κιβωτιο ταχυτητων.το αυτοκινητο δεν πρεπει να επιβραδυνει με τιποτα αλλο παρα μονο με τα φρενα του!
το κατεβασμα ταχυτητας δεν ειναι για να επιβραδυνουμε και δεν εχει καμμια θεση στην καθημερινη οδηγηση ......μαλλον ειναι ενα λαθος που εχει επικρατησει απο παλια και εχει γινει συνηθεια στους περισσοτερους οδηγους!
Αλέξανδρε ,
συγνώμη , έχεις λάθος .
Εκτός και άν θεωρείς πώς όλοι οδηγούμε αυτόματα του-τού!!!
Αποστόλης.γινε πιο σαφης αν θες ωστε να καταλαβω το λαθος μου και να μην το επαναλαβω!!
'Κατεβάζοντας' ταχύτητα , σε λογικά πλαίσια πάντα, 'φρενάρεις' και με τον
κινητήρα και έτσι έχεις ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ , ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ
ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό , βέβαια, έχει να κάνει ΑΜΕΣΑ με τον οδηγό και τις σχέσεις του
κιβωτίου ταχυτήτων .
Αποστόλης. -
στα τεστ που γινονται απο τα περιοδικα του ειδικου τυπου .................. οι δοκιμες του συστηματος πεδησης ωστε να καταγραφουν οι αποστασεις φρεναρισματος γινονται με ''τσαρουχωμα'' του πενταλ του φρενου με νεκρα στο κιβωτιο ή με τον συμπλεκτη πατημενο [γιαυτο δεν γνωριζω] ή με αλλον τροπο ;;;;;;;;
γιατι πιστευω οτι για να ειναι αντιπροσωπευτικη μια μετρηση και με χαμηλο ποσοστο σφαλματος πρεπει να ακολουθειται απο τους ειδικους αυτου του χωρου η καλυτερη μεθοδος φρεναρισματος!!!!
εκτος και αν υπαρχει ακομα καλυτερη και ειτε δεν την γνωριζουν ειτε δεν ειναι τοσο αντικειμενικη λογω ιδιαιτερων ικανοτητων που απαιτουνται και δεν τις διαθετουν αυτες οποτε εκ των πραγματων δεν υπαρχει επαναληψημοτητα οταν εναλλασσονται οι οδηγοι......αρα δεν μπορει να υπαρξει αντιπροσωπευτικη μετρηση!!
-
Ο χρήστης apostolis έγραψε:
[
'Κατεβάζοντας' ταχύτητα , σε λογικά πλαίσια πάντα, 'φρενάρεις' και με τον
κινητήρα και έτσι έχεις ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ , ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ
ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.
Αυτό , βέβαια, έχει να κάνει ΑΜΕΣΑ με τον οδηγό και τις σχέσεις του
κιβωτίου ταχυτήτων .
Αποστόλης.ετσι εχω μαθει και οδηγαω εδω και 23 περιπου χρονια ομως ειναι σιγουρα αυτος ο καλυτερος τροπος ή μηπως ειναι ο πιο βολικος;;;
και εαν αυτη μας η συνηθεια .......που πρακτικα ειναι και η πιο βολικη [φανταζεσαι καθε φορα που πατας το φρενο να πρεπει να πατας και τον συμπλεκτη ας πουμε;;] ............σε περιπτωσεις οριακων καταστασεων δεν ειναι και η καλυτερη και θα μπορουσαμε να αποφυγουμε ενα ατυχημα για λιγα μετρα επειδη αντι να αφησουμε τα φρενα να κανουν την δουλεια τους τα επιβαρυνουμε και με την επιβραδυνση του κινητηρα μας απο υψηλο συνηθως αριθμο περιστροφων;;;;;;;;
-
Ο χρήστης alexastrag έγραψε:
στα τεστ που γινονται απο τα περιοδικα του ειδικου τυπου .................. οι δοκιμες του συστηματος πεδησης ωστε να καταγραφουν οι αποστασεις φρεναρισματος γινονται με ''τσαρουχωμα'' του πενταλ του φρενου με νεκρα στο κιβωτιο ή με τον συμπλεκτη πατημενο [γιαυτο δεν γνωριζω] ή με αλλον τροπο ;;;;;;;;γιατι πιστευω οτι για να ειναι αντιπροσωπευτικη μια μετρηση και με χαμηλο ποσοστο σφαλματος πρεπει να ακολουθειται απο τους ειδικους αυτου του χωρου η καλυτερη μεθοδος φρεναρισματος!!!!
εκτος και αν υπαρχει ακομα καλυτερη και ειτε δεν την γνωριζουν ειτε δεν ειναι τοσο αντικειμενικη λογω ιδιαιτερων ικανοτητων που απαιτουνται και δεν τις διαθετουν αυτες οποτε εκ των πραγματων δεν υπαρχει επαναληψημοτητα οταν εναλλασσονται οι οδηγοι......αρα δεν μπορει να υπαρξει αντιπροσωπευτικη μετρηση!!
Φαντάζομαι ότι επειδή εξετάζουν ΜΟΝΟ τα φρένα...χρησιμοποιούν και μόνο τα φρένα ακόμα και αν ο καλύτερος τρόπος κατά την γνώμη μου είναι συνδυασμός φρένων και κατεβάσματος ταχύτητας (Για τα παλιά που δεν έχουν και ABS το θεωρώ απαραίτητο αλλιώς αρχίζει η τσουλήθρα!)
-
Ας μου εξηγήσει κάποιος πώς είναι δυνατόν να αυξηθεί ο συντελεστής τριβής ελαστικού-ασφάλτου και δίσκου-τακακιου με τα κατεβάσματα.
Οσο για φρενάρισμα πανικού, αν προλαβαίνεις και κατεβάζεις τότε ή δεν είναι φρενάρισμα πανικού ή τα φρένα σου είναι για τα μπάζα.
Οσες φορές έχω κάνει φρενάρισμα πανικού επικεντρώνομαι στο να αποφύγω με το τιμόνι το εμπόδιο παρά να κατεβάσω ταχύτητα. Τελοσπάντων δεν νομίζω οτι προλαβαίνεις να κατεβάσεις.
Τα κατεβάσματα το μόνο που προσφέρουν είναι βοήθεια στο σύστημα φρένων για να μην ζεσταίνεται σε διαρκή φρεναρίσματα (κατέβασμα βουνών) και είσαι έτοιμος να ξαναεπιταχύνεις όταν αφήνεις το φρένο.
Αυτή είναι η γνώμη μου. -
Όταν κατεβάζεις ταχύτητα δεν αυξάνεις κανένα συντελεστή
Απλά προσθέτεις μια δύναμη ή οποία θα σε σταματήσει.
Χωρίς κατέβασμα έχεις μόνο τα φρένα που θα σε σταματήσουν...με το κατέβασμα έχεις και την δύναμη της μηχανής που θα σε επιβραδύνει και αυτή όσο γίνεται...σημαντικά όμως ώστε να θεωρείται απαραίτητος τρόπος για να φρενάρει κάποιοςΔεν το παρακάνουμε όμως γιατί το κατέβασμα καταπονεί ιδιαίτερα το κιβώτιο.
Ακόμα δεν σημαίνει ότι αν προλαβαίνεις να φρενάρεις δεν είναι φρενάρισμα πανικού... Επειδή ίσως εννοούμε κάτι άλλο...το θεωρώ βασικό τρόπο για να σταματήσεις ας πούμε όταν πας με 120 και μακριά βλέπεις ένα εμπόδιο.
Πανικού είναι και αυτό γιατί με 120 πας...Όσο για το κατέβασμα βουνών απαραίτητο σαφώς, αλλά αν το παρακάνεις , εγώ τουλάχιστον λυπάμαι την μηχανή όπως την ακούω!!!
-
Όταν κατεβάζεις ταχύτητα δεν αυξάνεις κανένα συντελεστή
Απλά προσθέτεις μια δύναμη ή οποία θα σε σταματήσει.Από την άλλη με το BMW μου έχει κάνει κακό το κατέβασμα. Γιατί οι πίσω ρόδες γλυστράνε από την υπερστροφή, μπαίνει μπροστά το abs και ο κόλος αρχίζει να παίζει. Από τότε το έκοψα.
-
Εμένα πάλι Θέμι μου εχει κάνει καλό το κατέβασμα με την BMW!
Ειδικά όταν αποσυμπλέκεις πριν την στροφή!!Πάντως,με τα φρένα που διαθέτουν τα σημερινά αυτοκίνητα δεν υπάρχει πλέον τόσο μεγάλος λόγος να βοηθάμε το αυτοκίνητο με κατεβάσματα!
Δίσκοι μπρος/πίσω είναι μακράν ικανοί να σταματήσουν το αυτοκίνητο! -
Ο χρήστης sirgus έγραψε:
Όταν κατεβάζεις ταχύτητα δεν αυξάνεις κανένα συντελεστή
Απλά προσθέτεις μια δύναμη ή οποία θα σε σταματήσει.Μία δύναμη. Τι δύναμη δηλαδή. Με λίγη φυσική αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει αυτό.
Με το κατέβασμα ταχύτητας νιώθουμε μια μεγαλύτερη επιβράδυνση. ¨οταν όμως πατάμε τέρμα το φρένο, ABS ας πούμε, πρόκειται με το κατέβασμα να αυξήσουμε την επιβράδυνση.???? Η γνώμη μου είναι πως ΟΧΙ. Είναι μια ιδέα και μόνο. Δε μιλάμε φυσικά για περιπτώσεις που τα φρένα ζεσταίνονται και χάνουν σε απόδοση.
Οταν κατεβάζεις σε φρενάρισμα πανικού, φρενάρισμα πανικού είναι οριακό φρενάρισμα και όχι είδα ένα εμπόδιο ας κόψω, κατεβάζοντας ταχύτητα δεν μπορείς να είσαι και τόσο ευγενικός με τον συμπλέκτη. Οπότε κινδυνεύεις με στιγμιαίο μπλοκάρισμα σε πίσω τροχούς (πισωκίνητο) το οποίο θα προκαλέσει αστάθεια και πιθανό τετ-α-κε. Εν πάσει περιπτώσει μπλοκάρισμα ίσον χειρότερο φρενάρισμα.
Φρενάρισμα πανικού είναι φρενάρισμα για να γλιτώσεις. Ειναι φρενάρισμα το οποίο συνήθως δεν προλαβαίνεις να σταματήσεις. Εκεί κοιτάς να αποφύγεις το εμπόδιο στρίβοντας και αφήνοντας λίγο φρένο για να μην έχεις υπερστροφικές τάσεις απο το ελάφρωμα του πίσω μέρους. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και κατέβασμα ταχύτητας τότε έχεις σίγουρη αποσταθεροποίηση. Εκτός αυτού έχουμε μόνο δύο χέρια και σε τέτοιες περιπτώσεις θα προτιμούσα να τα έχω στο τιμόνι.
Ας δοκιμάσουμε να φρνάρουμε 100-0 χωρίς κατέβασμα τη μία φορά και με κατεβάσματα την επόμενη. Νομίζω ότι οι αποστάσεις θα είναι ίδιες αν όχι καλύτερες χωρίς κατεβάσματα.
-
Βγαίνοντας από μια καμπή με περίπου 120 χαώ και έχοντας 3η στο κιβώτιο, είδα ένα γεφυράκι στο δρόμο και το φίλο μου που ήταν μπροστά από μένα σταματημένο λίγα μέτρα μετά το γεφυράκι. Λοιπόν, εγώ πάτησα φρένο, αλλά όταν πέρασα το γεφυράκι κατάλαβα ότι το αυτοκίνητο δεν πάταγε κάτω (ή τουλάχιστον όχι όλο). Κατεβάζοντας μια 2α, και συνεχίζοντας να πατάω φρένο, σταμάτησα 1-2 μέτρα πίσω του...
Λόγω της ανωμαλίας του δρόμου δεν μπορούσα να στρίψω τιμόνι (δεν είχα και που να πάω) και πιστεύω ότι το κατέβασμα με έσωσε. -
Ο χρήστης TGD έγραψε:
Όταν κατεβάζεις ταχύτητα δεν αυξάνεις κανένα συντελεστή
Απλά προσθέτεις μια δύναμη ή οποία θα σε σταματήσει.Από την άλλη με το BMW μου έχει κάνει κακό το κατέβασμα. Γιατί οι πίσω ρόδες γλυστράνε από την υπερστροφή, μπαίνει μπροστά το abs και ο κόλος αρχίζει να παίζει. Από τότε το έκοψα.
Δεν μιλάμε να κατεβάσεις σε 2α και να πας στις 8000 στροφές...Τότε λογικό είναι να συμβεί ότι λες
Γνωστός διέλυσε ένα ΤΤ γιατί νόμιζε ότι ήξερε να το οδηγάει...Πήγε να προσπεράσει και επειδή νόμιζε ότι η 3η δεν του φτάνει κατέβασε σε 2α ...Αποτέλεσμα? Άρχισε να σπινάρει και τελικά λίγοι μήνες στο νοσοκομείο με ένα ΤΤ για τα σκουπίδια...Άρα κατεβάζουμε αλλά έχουμε υπολογίσει στις πόσες στροφές θα φτάσουμε περίπου.
Όταν κατεβάζεις ταχύτητα δεν αυξάνεις κανένα συντελεστή
Απλά προσθέτεις μια δύναμη ή οποία θα σε σταματήσει.Μία δύναμη. Τι δύναμη δηλαδή. Με λίγη φυσική αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει αυτό.
Με το κατέβασμα ταχύτητας νιώθουμε μια μεγαλύτερη επιβράδυνση. ¨οταν όμως πατάμε τέρμα το φρένο, ABS ας πούμε, πρόκειται με το κατέβασμα να αυξήσουμε την επιβράδυνση.???? Η γνώμη μου είναι πως ΟΧΙ. Είναι μια ιδέα και μόνο. Δε μιλάμε φυσικά για περιπτώσεις που τα φρένα ζεσταίνονται και χάνουν σε απόδοση.
Οταν κατεβάζεις σε φρενάρισμα πανικού, φρενάρισμα πανικού είναι οριακό φρενάρισμα και όχι είδα ένα εμπόδιο ας κόψω, κατεβάζοντας ταχύτητα δεν μπορείς να είσαι και τόσο ευγενικός με τον συμπλέκτη. Οπότε κινδυνεύεις με στιγμιαίο μπλοκάρισμα σε πίσω τροχούς (πισωκίνητο) το οποίο θα προκαλέσει αστάθεια και πιθανό τετ-α-κε. Εν πάσει περιπτώσει μπλοκάρισμα ίσον χειρότερο φρενάρισμα.
Φρενάρισμα πανικού είναι φρενάρισμα για να γλιτώσεις. Ειναι φρενάρισμα το οποίο συνήθως δεν προλαβαίνεις να σταματήσεις. Εκεί κοιτάς να αποφύγεις το εμπόδιο στρίβοντας και αφήνοντας λίγο φρένο για να μην έχεις υπερστροφικές τάσεις απο το ελάφρωμα του πίσω μέρους. Αν σε όλα αυτά προσθέσεις και κατέβασμα ταχύτητας τότε έχεις σίγουρη αποσταθεροποίηση. Εκτός αυτού έχουμε μόνο δύο χέρια και σε τέτοιες περιπτώσεις θα προτιμούσα να τα έχω στο τιμόνι.
Ας δοκιμάσουμε να φρνάρουμε 100-0 χωρίς κατέβασμα τη μία φορά και με κατεβάσματα την επόμενη. Νομίζω ότι οι αποστάσεις θα είναι ίδιες αν όχι καλύτερες χωρίς κατεβάσματα.
Η δύναμη της μηχανής και του σασμάν
Αν έχεις 1η ας πούμε και στις 5000 στροφές αφήσεις το γκάζι δεν νιώθεις ότι σε σταματάει το αυτοκίνητο? Αν είσαι με 5η στις 5000 και αφήσεις το γκάζι νιώθεις την ίδια επιβράδυνση?Δεν είναι ιδέα λοιπόν...Η επιβράδυνση είναι μεγαλύτερη...Συνδυασμός φρένων και δύναμης από μηχανή-σασμάν
Για το αν είναι πανικού ή όχι μην παίζουμε με τις λέξεις πάλι...Δεν λέμε ότι θα πεταχτεί κάποιος από STOP και θα κατεβάσεις ταχύτητα...εκεί δεν γίνεται και δεν προλαβαίνεις.
Άλλες είναι οι περιπτώσεις που το χρησιμοποιούμε και χρειάζεται. -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Γενικά και σε φυσιολογικές συνθήκες, όσο μικρότερη χρονική επαφή έχουν τα δύο τριβόμενα μέρη, τόσο μικρότερη φθορά έχουν .Tο να βλέπω το φανάρι κόκκινο στα 200 μέτρα και να ακουμπάω το φρένο για να φρενάρει σιγά σιγά, βοηθάει τις αντιπροσωπείες
De einai mono i xroniki epafi alla k i dinami pou akistai sta trivomena meri..
To na vlepw to fanari kokkino sta 200 metra k na frenarw sta teleutaia 20 metra voithaei tous lamarinades
-
Ο χρήστης speedONacid έγραψε:
Γενικά και σε φυσιολογικές συνθήκες, όσο μικρότερη χρονική επαφή έχουν τα δύο τριβόμενα μέρη, τόσο μικρότερη φθορά έχουν .
Tο να βλέπω το φανάρι κόκκινο στα 200 μέτρα και να ακουμπάω το φρένο για να φρενάρει σιγά σιγά, βοηθάει τις αντιπροσωπείες
De einai mono i xroniki epafi alla k i dinami pou akistai sta trivomena meri..
To na vlepw to fanari kokkino sta 200 metra k na frenarw sta teleutaia 20 metra voithaei tous lamarinades
Θες να προσθέσω ότι αναφέρομαι σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο μπροστά και είναι άδειος ο δρόμος; Θες και την ακριβή ταχύτητα; αν πηγαίνω με 100 προφανώς δεν αρκούν 20 μέτρα, αν πηγαίνω με 50 ειναι υπεραρκετά!
Η αρχική ερώτηση αφούσε στη ΦΘΟΡΑ
-
Ο χρήστης silvertommy έγραψε:
Μία δύναμη. Τι δύναμη δηλαδή. Με λίγη φυσική αν μπορεί κάποιος να το εξηγήσει αυτό.Η δύναμη της μηχανής και του σασμάν
Αν έχεις 1η ας πούμε και στις 5000 στροφές αφήσεις το γκάζι δεν νιώθεις ότι σε σταματάει το αυτοκίνητο? Αν είσαι με 5η στις 5000 και αφήσεις το γκάζι νιώθεις την ίδια επιβράδυνση?Δεν είναι ιδέα λοιπόν...Η επιβράδυνση είναι μεγαλύτερη...Συνδυασμός φρένων και δύναμης από μηχανή-σασμάν
Κατά βάση ο silvertommy έχει δίκιο.
Πρώτα από όλα, υπάρχουν 2 μόνο είδη δυνάμεων που επιβραδύνουν ένα αυτοκίνητο που κινείται σε επίπεδο δρόμο. Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, και οι αεροδυναμικές δυνάμεις. Τις δεύτερες τις ξεχνάμε, γιατί δεν μπορούν να βοηθήσουν πολύ. Αρα σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο θα επιβραδυνθεί επειδή ασκείται μια δύναμη μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος. Το αν αυτή ασκείται εξαιτίας των φρένων ή εξαιτίας του κινητήρα, σε πρώτη φάση δε μας ενδιαφέρει.
Αν μιλάμε για ένα φρενάρισμα πανικού, στο οποίο συνήθως η δύναμη πέδησης περιορίζεται από την πρόσφυση, τότε με το παραπάνω σκεπτικό (που είναι και το σκεπτικό του silvertommy, αν κατάλαβα καλά) η χρήση του κινητήρα δεν μπορεί να βοηθήσει σε κάτι, διότι η πρόσφυση είναι αυτή που είναι, και δεν εξαρτάται από τοην εμπλοκή ή μη του κινητήρα.
Τώρα, στο ερώτημα αν γενικά ο κινητήρας βοηθάει στο φρενάρισμα ή το δυσκολεύει, η απάντηση είναι απλή. Οταν φρενάρουμε με τον κινητήρα σε εμπλοκή, ο κινητήρας επιβραδύνεται με το ρυθμό που καθορίζεται από την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Αν ο ρυθμός αυτός είναι πιο γρήγορος από τον ρυθμό επιβράδυνσης που θα είχε ο κινητήρας αν τον αφήναμε να επιβραδύνει μόνος του, τότε ο κινητήρας χειροτερεύει το φρενάρισμα, γιατί πρέπει να τον επιβραδύνουμε και αυτόν. Αν ο ρυθμός αυτός είναι πιο αργός από τον ρυθμό επιβράδυνσης που θα είχε ο κινητήρας αν τον αφήναμε να επιβραδύνει μόνος του, τότε ο κινητήρας βοηθάει στο φρενάρισμα, γιατί έχει την τάση να φρενάρει αυτός το όχημα.
-
Ερώτηση:
Πως θα φρενάρει ένα αυτοκίνητο πιο γρήγορα από π.χ. 100χλμ./ώρα αν το αφήσουμε να ρολάρει; (αφήνουμε το γκάζι)
με 3η σχέση στο κιβώτιο
με 4η
με 5ηή με 'νεκρά';
-
Αναφορικά με catalyst.
Σωστά.
Προς ikar.
Αφήνοντας το να ρολάρει χωρίς φρένο φυσικά με τρίτη.
Τελοσπάντων μεγαλύτερη φθορά στα τακάκια υπάρχει όταν αυτά ζεσταίνονται. Δηλαδή αν απο 100χλμ φρενάρεις σιγά είναι καλύτερα απο το να φρενάρεις απότομα. Αν υπερθερμανθούν πολύ τότε ακόμα και κομμάτια φεύγουν (ανάλογα το υλικό και την ποιότητα φυσικά).
Οπότε κατεβάζοντας ταχύτητες βοηθάς στο να μην φθείρονται τα τακάκια αλλά κουράζεις τον συμπλέκτη. Προτιμώ να αλλάζω τακάκια πιο συχνά απο οτι συμπλέκτη. Χώρια το κατέβασμα που μπορεί να ξεπεράσει το οριο περιστροφής του κινητήρα (κόφτης), λόγω αδράνειας ο κόφτης δεν λειτουργεί, και να στα δώσει όλα στο χέρι.
-
Άρα με σωστή χρήση και όριο το κατέβασμα καλό κάνει και βοηθάει...
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
Αν ο ρυθμός αυτός είναι πιο γρήγορος από τον ρυθμό επιβράδυνσης που θα είχε ο κινητήρας αν τον αφήναμε να επιβραδύνει μόνος του, τότε ο κινητήρας χειροτερεύει το φρενάρισμα, γιατί πρέπει να τον επιβραδύνουμε και αυτόν. Αν ο ρυθμός αυτός είναι πιο αργός από τον ρυθμό επιβράδυνσης που θα είχε ο κινητήρας αν τον αφήναμε να επιβραδύνει μόνος του, τότε ο κινητήρας βοηθάει στο φρενάρισμα, γιατί έχει την τάση να φρενάρει αυτός το όχημα.Χμ...Δεν το είχα σκεφτεί έτσι...Δηλαδή αυτό που νοιώθουμε είναι μόνο η αίσθηση της επιβράδυνσης από τον κινητήρα και στην πραγματικότητα είναι ανασταλτικό; Κι όμως μόλις κατεβάζω μικρότερη σχέση, με το που αφήνω συμπλέκτη νιώθω μια απότομη επιβράδυνση και στη συνέχεια γίνεται πιο ομαλή...Μήπως θα βοηθούσε το φρενάρισμα ένα στιγμιαίο κατέβασμα και μετά πάτημα συμπλέκτη? Μπλέχτηκα τώρα...
-
Ο χρήστης spiros7 έγραψε:
Δηλαδή αυτό που νοιώθουμε είναι μόνο η αίσθηση της επιβράδυνσης από τον κινητήρα και στην πραγματικότητα είναι ανασταλτικό; Κι όμως μόλις κατεβάζω μικρότερη σχέση, με το που αφήνω συμπλέκτη νιώθω μια απότομη επιβράδυνση και στη συνέχεια γίνεται πιο ομαλή...Μήπως θα βοηθούσε το φρενάρισμα ένα στιγμιαίο κατέβασμα και μετά πάτημα συμπλέκτη? Μπλέχτηκα τώρα...Τη στιγμή του 'κατεβάσματος' πρέπει ο κινητήρας να αλλάξει ρυθμό περιστροφής από τις 1000 πχ στροφές, όπου είχε πέσει μετά το πάτημα του συμπλέκτη στις 4000-5000 σε πολύ μικρό χρόνο. Γιο αυτό εκείνη τη στιγμή απαιτεί μια πολύ μεγάλη δύναμη, την οποία παίρνει από το σύστημα μετάδοσης, γιαυτό και υπάρχει μια πολύ μεγάλη επιβράδυνση στη φάση της σύμπλεξης.
Το αν αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ένα οριακό φρενάρισμα, δεν το νομίζω, γιατί σε περιπτώσεις πανικού έχουμε πολύ λίγο χρόνο για να αντιδράσουμε. -
Απλά μια ερώτηση προς του υπέρμαχους του μη-κατεβάσματος:
Στην περίπτωση που το όχημά σας κατά το φρενάρισμα γυρίσει εξ'αιτίας της προσπάθειας για αλλαγή πορείας. Ας υποθέσουμε ότι δεν κατεβάσατε και είστε με την 5η στο κιβώτιο και πλέον λόγω του φρεναρίσματος έχετε πέσει στις 2000 στροφές. Ποιές οι πιθανότητες να 'σώσετε' το αυτοκίνητο? Το κατέβασμα στην παλαιότερη τεχνολογία προσέφερε το συν ότι βελτίωνε το φρενάρισμα λόγω του ότι η ροπή του κινητήρα απέτρεπε σε ένα βαθμό το μπλοκάρισμα των τροχών. Σήμερα υπάρχει το ABS, όμως είναι λάθος να επαναπαυόμαστε σε αυτό. Κακά τα ψέματα το κατέβασμα επιτρέπει καλύτερο έλεγχο ακόμα και στο φρενάρισμα πανικού. Τώρα πόσοι μπορούν να το εκματαλευτούν σε μια τέτοια περίπτωση είναι μια εντελώς διαφορετική συζήτηση.
Τρόπος φρεναρίσματος και φθορά υλικών τριβής